Miután több százmillió forintból, fasorok és virágágyások legyalulásával sikerült kipusztítani a bicikliseket az úttestről (a sterilizálás nem teljes, de csak megszokás kérdése), most a sebességkorlátozások kerültek a célkeresztbe Makón. Gyerekek biztonsága, száguldozók megfékezése, ilyesmi alantas gondolatok vezérelték azokat, akik belopták Makó közlekedésébe a 30-as táblákat, aminek nyomán a rendőrök- érdekes módon – megbírságolták a gyorshajtókat, köztük a város polgármesterét is. Talán azért is nem volt rinyahullám a kihelyezéskor, mert mindenki azt hitte, kellően rugalmasan értelmezheti majd a szabályokat. Ha túltettük magunkat a sokkon, hogy jogosítvánnyal rendelkezők nem tartják be a sebességhatárt, és azon, hogy egy ilyen fontos embert, mint a makói EU-s pénzleszívó-rendszer fejét és arcát meg merték bírságolni a rend őrei, akkor elgondolkodhatunk, hogy mégis mi lehet ennek a vége?

Nos, a válasz: miután a közlekedés istencsászárai elkezdték lefesteni a 30-as jeleket (Btk. 184. §, de ilyenért csak a bicikliseket büntetik), és híre ment, hogy a polgármestert a saját utcájában kapták szabálysértésen, föl is merült a az Alföld pállott lapályán heverő kisváros dögletes hőségben tartott képviselőtestület ülésén, hogy a sebességkorlátozásokat felül kell vizsgálni, amit persze egyből támogatott mindenki, csak mehessenek már valami klimatizált helyre.

Lehet, hogy vannak fölösleges 30-as korlátozások Makón. De hogy valami nem működik jól ebben az országban, az igen valószínű. Persze ha a biciklisek mennek az úton, akkor szokni kell a forgalmi rendet, meg hülyebiciklisek, de ha autós sért tömegével szabályt, akkor azt a szabályt meg kell szüntetni. Igaz, a 30-as táblákban nem állnak EU-s százmilliók, és erre épített jópofi kampányok.

A bonyodalom, büntetik a polgármestert:

http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/a_polgarmestert_is_megbuntettek_a_saj...

A folytatás:

http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/felulvizsgaljak_a_30-as_tablakat_mako...

Makó biciklisbarát, de a biciklisek kulturálatlanok:

http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/tovabb_bovul_makon_a_bicikliut-haloza...

CSI

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Miló01 képe

Demokrácia van, a nép

Demokrácia van, a nép választ.:)

2
hefi képe

Persze ha a biciklisek

Persze ha a biciklisek mennek az úton, akkor szokni kell a forgalmi rendet, meg hülyebiciklisek, de ha autós sért tömegével szabályt, akkor azt a szabályt meg kell szüntetni.

Azért, mert a döntéshozók autóval járnak, és nem biciklivel :)

--
Nyerd meg az 1 millió Ft összértékű bringák egyikét!

3
ízirájder képe

Kezdetben kérlek,

Kezdetben kérlek, villámgyorsan tüntesd el a spam-et az aláírásodból, ha nem szeretnél a Robot-izék topicban szerepelni. Aztán fejtsd ki bővebben a véleményed

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

4
Cseya képe

Lassan a testtel.

Lassan a testtel.

5
dhpage képe

Pontosabban, lassan a

Pontosabban, lassan a TEST-el! :)

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

6
sagan képe

Hát valahogy fel kell

Hát valahogy fel kell zárkózni Orosházához
Előtte
https://picasaweb.google.com/10percbringa/RohejkerekparutOroshazan#54994...
Utána:
https://picasaweb.google.com/10percbringa/RohejkerekparutOroshazan#55275...

Közben eltűnt a 20-as tábla hónapokra a lakótelep közepéről mit számít.
Most újabban 30-as tábla van.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

7
monster képe

Visszamenőleges hatállyal

Visszamenőleges hatállyal fogják megszüntetni a 30-as korlátozást, a polgi amnesztiában fog részesülni, visszakapja a büntetést is.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

8
Shag_Beckur képe

"...de ha autós sért

"...de ha autós sért tömegével szabályt, akkor azt a szabályt meg kell szüntetni."

Pedig szaporodnak az egyirányú utcák, nem nyílnak. Az autósok azóta se araszolhatnak el a sor mellett jobbról. Nincs nyitott buszsávuk se. Lehet, nincs meg még a KRITIKUS TÖMEG?!?!

9
Zsurmi képe

Az autósok el se férnek a

Az autósok el se férnek a sor mellett jobbról.
Az a 3 buszkerékpársáv az országban pedig semmi az összeshez képest.

Ha igazi egyenlőséget akarsz, akkor az autósoknak is kötelező követési távolságot tartaniuk a kerékpár mögött, csak sávon kívül előzhetnek, és a sebességhatár is max. 40 vagy 50 km/h.
Nincs autóút, nincs autópálya.

Ja, hogy szeretnének élni az autó előnyeivel? Pl. a nagyobb sebességgel. Meg a kerékpár előnyeivel is? Hogy jóval kevesebb helyet foglal el, tehát sávon belül is előzhető?

Az autósoknak rengeteg privilégiumuk van, kapott más is egy kettőt, megy egy kis könnyítést. Utána azonnal ez az érv minden szabálytalanságra, mi?

Azt elfelejtjük, hogy a sok autós milyen hatással van a többi közlekedőre, hogy nekik mit kell elviselniük a sok és szabálytalan autós miatt.

Egyenlőség van mi?

-
Zsurmi

10
CsImre képe

Forgalomirányító

Forgalomirányító jelzőlámpa, gyalogátkelőhely, körforgalom, egyirányú utca, fekvőrendőr, buszsáv, gyalogosvédő sziget, sávelhúzás, 30-as övezet, gyalogos aluljáró, kőcicik, Demszky-karók, stb.

Ezek közül melyikre lenne szükség, ha nem lenne tömeges autózás a városban? Na ugye. Egyirányú utca is az autók tárolása miatt van annyi.

CSI

11
Shag_Beckur képe

Képzelegni lehet, de azt

Képzelegni lehet, de azt LSD-vel szokták.

Ha nem lennének biciklisek, akkor most nem lenne konfliktus. Na?

12
Zsurmi képe

A képzelgésben szakértő

A képzelgésben szakértő vagy. Azt nem tudom mit szedsz, de a valóságtól eléggé elszakadtál.

-
Zsurmi

13
Shag_Beckur képe

LOL?

LOL?

14
tatabike képe

Sajnos nem. Ha autósok nem

Sajnos nem. Ha autósok nem lennének, akkor nem lenne konfliktus. Már bocs, de a kerékpárosok régebb óta vannak, az autók a jövevények, nem mi...

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

15
Shag_Beckur képe

Régebb óta vannak

Régebb óta vannak patkányok is, mégis írtják őket. Szóval ez nem érv :P

16
tatabike képe

De érv. Gyalogosok meg még

De érv. Gyalogosok meg még régebben vannak...:-P

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

17
Shag_Beckur képe

Majmok meg még régebb

Majmok meg még régebb óta! Akkor járjunk négykézláb!

:)

18
tatabike képe

Oké. Akkor aki

Oké. Akkor aki négykézláb közlekedik a városban, mindenhol elsőbbsége van...:)

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

19
Zsabor képe

Csak vigyázz, nehogy az

Csak vigyázz, nehogy az történjen veled, ami a nicked :p

20
Kisember képe

ne legyél büszke! Az, hogy

ne legyél büszke! Az, hogy régebb óta vagytok itt, nem jogosít fel semmire! :)

--------------------------
www.barzongorista.eu

21
atomboy képe

Ha a felulvizsgalas sikeres,

Ha a felulvizsgalas sikeres, es leszedik a 30-as tablat, lazadjuk fel mi is kotelezo szeparalt szarok ellen!

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

22
asztalosgabor képe

Kérdés hogy csak a

Kérdés hogy csak a mellékutakon, vagy a gyűjtőutakon is 30-as táblákat rakodtak ki. Mert gyakori, hogy a szűk utakon nincs korlátozás, a forgalmas széles utakra meg kiteszik a táblákat.

A 30-as tábláknak/övezetnek kizárólag akkor van értelme, ha rövid távolságon belül elérhetőek a gyűjtőutak, így azokon halad a forgalom és nem a kis utcákban.

Az autós meg hülye, ha 30-as táblánál 47-nél gyorsabban megy. 30000 ft-os ajándékutalvány majd észheztéríti. De legalább ennyivel hozzájárultak az államadósság csökkentéséhez.

23
dhpage képe

Akkor az osztrákok

Akkor az osztrákok hülyék, több faluban is volt 30-as korlát. Átmenő forgalom, főút, nincs kerülő.
És mértek is, na meg büntettek.

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

24
Shag_Beckur képe

Mi ez a hangulatkeltő,

Mi ez a hangulatkeltő, gusztustalan, általánosító cím?

25
asztalosgabor képe

Mi a büdös kibaszott kurva

Mi a büdös kibaszott kurva anyjukért megy fel (a benzinár)

03:00-tól:

http://www.indavideo.hu/video/Edda_live_in_Toszeg_monologok

Pataki Attila gazdasági elemzése az üzemanyagárváltozásról.

26
dhpage képe

:DDD ------------------------

:DDD

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/