Ez egy előző blog újraírása, ami elszállt (grrrr).
Szóval az úgy volt, hogy az empamós blogban feldobtam egy dolgot, miszerint minek fecséreljük az időnket és energiákat nettó elmebetegekre, mikor ezt az időt és energiát arra is fordíthatnánk, hogy azokkal foglalkozzunk, akik régen benne voltak a mozgalomban, most valamiért kiégtek, vagy kiábrándultak, vagy egyenesen utálják a többi biciklist.
A blog, amit olvastam, és ami kihozta belőlem ezt a felvetést, ez volt:
http://www.kimuraweb.hu/blog/36-critical-mass-2011-nem-men.html
Mikor elolvastam, úgy éreztem magam, mint akiben megforgatták a kést. Számomra eddig ez a CM volt a legelemibb erejű, mikor valóban lezáratlan utakon tömegek közlekedtek egy hétköznap este. És a város kibírta, és a média ünnepelte. Én ezt abszolút győzelemként éltem meg, ahogy azt is, hogy a tizenegy éves fiammal nyugodtan biciklizhettem a Bartók Béla úton, vagy a Kálvin téren a darálóban.
Egyfelől látom benne az igazságot, mégpedig ott, hogy a biciklis mozgalom túlságosan pazarlóan bánik az erőforrásaival: az aktivista fogyóeszköz, ha nem jön többet valamiért, nem baj, jön a helyére három másik. És ez így is van, pláne, ha jól toborzunk, és az ügy szexi, de nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy mindenki pótolható, és emiatt a konzumerista szemlélet miatt nem törődünk azzal, aki elmegy, lemorzsolódik, megvonjuk a vállunkat, ő a hülye, és megyünk tovább. Pedig sokkal ésszerűbb lenne ezeket az embereket megtartani azáltal, hogy megértetjük velük, a CM az övék is, tök mindegy, ha gazszálat keresztbe sem tesznek, akkor is, ha bicikliznek a városban, személyükkel demonstrálják, hogy igenis lehet kerékpározni ebben a városban. Az ő eredményük, hogy a CM alkalmával tízezrek, a mindennapokban pedig ezrek ülnek biciklire, és evickélnek dolgozni, suliba, sörözni, ki-ki tudása és vérmérséklete szerint.
A mozgalomnak egyfelől meg kell szólítani az új embereket, de ezzel párhuzamosan ki kell alakítani a régiekben, hogy igenis felelősek azért, amit megszelídítettek, és igenis szükség van rájuk a mindennapokban, hogy tovább tolják a szekeret, mert nélkülük nem lenne Budapest olyan, amilyen: sokkal élhetőbb város, mint pár éve volt.
És ez az utolsó, ámde legfontosabb dolog: meg kell tanulnunk örülni, és meg kell tanítanunk azokat, akik most fanyalogva nézik a sok káoszkapitányt az utakon: ez igenis hatalmas, irigylésreméltó eredmény, és nélkülük ez nem jött volna létre.
Úgyhogy most írok is egy örömblogot.













A blog egy faszverés. Árad
A blog egy faszverés. Árad belőle az arrogáns sznobizmus. Ha céem hat éve faszverés, akkor az, hogy Budapest több pontján (ez alatt a hat év alatt) kerékpársáv épült és nem biciklivel behajtani tilos kerül ki, hogy szakmai szervezetünk van, hogy egyre többen bicikliznek és emiat én is egyre nagyobb biztonságban érzem magam, mégis minek köszönhető?
Nem érdemel egy ilyen faszság túl sok hozzászólást, figyelmet...
"miszerint minek
"miszerint minek fecséreljük az időnket és energiákat nettó elmebetegekre"
ezt erről a bejegyzésről is meg lehetne kérdezni...
Faszverés vagy se, nem
Faszverés vagy se, nem kevés igazságtartalma van.
Régen én is átmentem a piroson pl ha siettem, de a sok pirosozós gyorsan meggyőzött, hogy jobb lenne ezt abbahagyni.Most már sárgára is megállok.
Mielőtt valami okos kitalálja, hogy a bringásoknak is kelljen tanfolyam+Kresz vizsga mondjuk 80 Br-ért.......
Véleményem szerint is kellene valami kampány a szabálykövetőbb bringázás érdekében.A CM kezdeti ereje abban volt, hogy viszonylag homogén közösség volt, Futárok, bringabolondok.Most pedig nem az.Viszont a kisebbség erejét az bizonyítja, hogy elérték mindezt, ez sztem pont azért volt lehetséges mert egy értékrend köré gyűltek.Most is, csak azzal a különbséggel, hogy csak egyetlen érték van ami köré az emberek gyűlnek:az hogy bringázunk.
Így előfordulhat, hogy bár nagyobb a tömeg, de az érdekérvényesítő képessége mégis kevesebb lesz mint a kisebbségnek anno.
A káoszt nem tartom rettenetesnek, engem is zavar, de úgy gondolom, ez a legjobb érv lesz a kezünkben a bringásinfra szélességi növelése érdekében.Az aktuális trend évek óta elsősorban a több és jobb minőségű bringaút, bringasáv, bringanyom.Én már szeretnék kicsit szélesebbet is.Az autók sem úgy mennek a forgalmi sávben, hogy 2 cm van a két ajtó között, mert nincs több hely.
Mellesleg ha látnék már valami minimum bringás forgalmi sáv méret előírást annak örülnék.Megfelelő szélességű kiharcolása esetén talán magától is megszűnne a bringagyász gyakorlat, mert egyszerűen nem férne el a járdán, gyalogosok helyével együtt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
nem faszság a CM (sem a
nem faszság a CM (sem a mozgalom, sem a felvonulás nem az) de van igazsága a blog írójának abban, hogy ennyi embernél szűrhetetlenek azok a jelenségek, amit ír:
-szabálytalankodások (pirosozás, járdázás, a többi közlekedő ignorálása)
-csordaszellem (sokan átveszik a föntieket)
az a másik fele, hogy a CM aktív hatása ellenére sok:
-a járdázó
-a ninja
-a pirosozó
a megoldásokat meg én sem látom.
gondolkoztam olyan blogbejegyzésen, hogy "szólj rá a szabálytalankodókra" de nem tudom, milyen hatása lenne a gyakorlatban, tippjeim:
-anyázás, hogy mit ugatok bele más dolgába
-beleszarás, ignore
valami megoldás kéne ugyan, de ki fogja felkínálni az instant csodát? Senki? (ez a tippem)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
"a megoldásokat meg én sem
"a megoldásokat meg én sem látom."
Járdázás: nálunk itt Budán vezet egy kerékpárút. A Vérmezőn át, a Moszkva felé. A Moszkva előtt szépen felmegy a kpút a járdára, és irányt vált, bemegy egy kisutcába, ahol jó nagy körrel elkerüli a Moszkvát.
Szerinted a környéken hol a legtöbb az idegesítő járdázó, aki lecsöngeti a gyalogost? Na persze, hogy a járdás kerékpárút meghosszabbításában, a Moszkva tér felé, mivel hogy a biciklisnek _arra van dolga_.
Tanulság: ha feltereled a biciklist a járdára, akkor a járdán fog menni. Még vagy 20 évig.
Alapvetően sztem két fajta járdázó van.
1) a nagyobbik tömeg azért járdázik, mert azt szokta meg, oda lett terelve, nem kis részben a KRESZ és a bringás infrák hatására. Volt egy időben olyan szabály is, hogy főútvonalon tilos biciklizni, sok a bringatilos tábla és sok a járdás kerékpárút. A cm pont ez ellen tett azzal, hogy láthatóvá tette a problémát. Több infrastruktúra építésnél és a KRESZ módosításnál már eredménye is van. 20 év elcseszését nem lehet 5 év alatt helyrehozni. Legalább 20 év lesz az még.
2) A másik, kisebbik csoport a triálos, D-Hs ugrabugrálók, akik azért járdáznak, mert szabályt szegni menő. Ezekkel nincs mit tenni, kamaszok mindig lesznek. De hálistennek ők kevesebben vannak.
"hazai" példával élve:
"hazai" példával élve: Csepelen nincs sok bringaút, de van pár olyan hely is, amit egy tájékoztató táblával, kijelöltek, hogy arra lehet menni, bringaút meg nincs, egy sor jobbkezes kereszt meg igen. Meg egy vacak út is.
amit a kerületben látok, az, hogy kétfajta bringás megy a járdán: boldog és boldogtalan, minden korosztályban és kivitelben. Nagyon sokan, sajnos. A fiatal kölyöktől, aki már mehet az úton, a felnőtt emberektől kezdve, az idősökön át, szinte mindenki. És a kerület nagy, bringaút-burjánzás meg annyira nem jellemző. Egy sajátos példa:
a Gubacsi-híd előtt a bringaút (járdán vezetett, milyen lenne?) átmegy a túloldalra. Sokan mégis mennek tovább a járdán, de a hídig nincs másik zebra, a bringaúté az utolsó, Erzsébeten van a következő. Az út is szar, bár a járda széles, mégis, sokan ott mennek (a túloldalon levő, lezárt hídszakaszban nincsenek három méterenként 5-6cm széles lyukak, ami azért van, mert lapokból áll a járda). Láttam ott már profi cuccos, sisakos bringást is, meg az összes fajtát, szinte.
Amit röviden mondani szeretnék: hiába tolod a bringások alá az infrát, ők akkor is megtalálják a legrosszabb megoldást. Nem mindenhol ördögtől való a bringajárda sem, van, ahol használható, de úgy látszik, fölöslegesen épül. Sávot vagy nyomot sem lehet tenni mindenhova.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
A Gubacsi-híd nagyon jó
A Gubacsi-híd nagyon jó (ill. rossz példa), ugyanis azon egyedül az úttesten szabályos átmenni. A bringaútnak vége van Csepel és Erzsébet felől is még a híd előtt, az a hídrész pedig "forgalomtól elzárt terület" és nem bringaút, bár amúgy mindenki annak használja... Pont ugyanannyira "szabályos" rajta menni mint a másik oldal járdáján.
ez egyszerűen azért van,
ez egyszerűen azért van, mert mind a két végénél (csepeli és erzsébeti oldalon egyaránt) ott kezdődik/folytatódik a bringaút.
szerintem csak lemaradt egy-egy tábla, én is azt használom, és sokkal szívesebben megyek ott a csúcsforgalomban, mint a hídon. Olyat meg nem hallottam, hogy valakit azért büntettek volna meg, mert "szabálytalanul" ott ment.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ha az általad emlegetett
Ha az általad emlegetett járdázósokat kérdezed, akkor a másik oldalon lévő járdáról is csak egy-egy tábla hiányzik...
Amíg olyan anomáliák vannak, hogy egy 2-300 méteres szakaszra - magára a hídra! - meg van szüntetve a bringaút csak mert, addig nem lehet azt mondani hogy ott lenne az infra a biciklisek alatt.
Ez(ek) az áldatlan állapot(ok) csak arra jó(k) hogy leszoktatja('k) a bringásokat hogy a nekik szóló táblákat nézzék :(
Ha a táblákat nem nézem (hiszen minek azt :) amúgy attól eltekintve remekül használható az "infra" ebben nincs köztünk vita (bár, jónéhány kátyút javíthatnának, és az Erzsébeti részen érdemes inkább a hév közúti átjáróján menni a gyalogátkelőhöz + szimpla járdához vezető bringaút helyett.)
igen, ismerem a helyzetet,
igen, ismerem a helyzetet, sajnos (bár ne ismerhetném az ottani infra negatívumait, inkább ne is lenne pár helyen Erzsébeten).
olyasmik kellenének, hogy pl. a Grassalkovich út mellett futó egyirányú szervízútra "kivéve kerékpár" tábla a behajtani tilos alá, ilyesmi kéne, szerintem (mondjuk a Nagysándor József utcától kifelé, legalább a Hősök teréig)
lassan már azon vagyok, hogy ne építsenek:
-bringautakat (legfeljebb olyat, mint a Weiss Manfréd úti)
-bringasávokat
legyen inkább kerékpáros nyom, ahol lehet
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
"Olyat meg nem hallottam,
"Olyat meg nem hallottam, hogy valakit azért büntettek volna meg, mert "szabálytalanul" ott ment."
Jardazo megbunteteserol hallottal? En 17 ev alatt 1 esetrol, ott se lattam hivatalos papirt.
No de ha te szabalytalankodhatsz, mert mondjuk a Gubacsi utan nem akarsz jobbra leboritani, akkor aki leakar, az miert ne szabalytalankodhatna? Hiszen ha jobbra le akar menni, akkor ugyebar 2x kell atkelnie, lampa nelkuli zebran. Az egyiken gyorsitanak, mert jon a boduletes hegymenet, a masikon szaguldanak lefele, mert apammekkorahegyroljovokleingyenvanabenzintoljukneki...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Van benne igazsag, de attol
Van benne igazsag, de attol meg virtualis faszveresnek tunik nekem a cikk.
Mindenesetre irt egy folytatast es azt hiszem ugy korrekt ha mar azt is linkeljuk: http://www.kimuraweb.hu/blog/37-cm-vegszo.html
"aminek tavaly milyen szép
"aminek tavaly milyen szép vízhangja volt"
Óbazzz!
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Őszintén... engem az
Őszintén... engem az annyira nem zavart. Azóta is kellene büntetni a teljesen kivilágítatlan embereket :)
"az autósok sokkal
"az autósok sokkal elfogadóbbak lettek, le a kalappal, a közlekedés tanulja és szokja az új helyzeteket."
No itt nagyon jól leírta, mint a közlekedésben résztvevők, a kerékpárosok is tanulják/szokják az új helyzetet. KB ennyi a véleményem a többi sallang.
(ahogy írta ő is járdázott...stb azaz ő is szabálytalankodott, nem értem akkor mással kapcsolatban miért zavarja ennyire, hogy blogolt?)
Sör nélkül rakom, oszt?
Teljesen igaza van. Neki
Teljesen igaza van.
Neki kéne állni megnevelni a bringásokat végre. Nem egy, nem kettő, hanem majdnem a bringások fele elégtelenül van kivilágítva (forrás)!
Amíg egy ilyen elemi szabályt képtelenek ennyien betartani, addig nincs miről beszélni.
Rendben. Megnevelem a
Rendben. Megnevelem a bringásokat és de te kérlek neveld meg a gépkocsivezetőket is. A többség bevallottan gyorshajt.
Amíg egy ilyen elemi szabályt képtelenek ennyien betartani, addig nincs miről beszélni.
A különbség az, hogy nem
A különbség az, hogy nem én hívtam ki a gépkocsivezetőket az útra.
A különbség az, hogy
A különbség az, hogy mindenképpen bele kell kötnöd valamibe... egyébként is hülyeség úgy kezelni a CM-et meg az MK-t mintha minden biciklist elérne és minden biciklis viselkedése az ő feselőségük lenne.
Ez nem belekötés. 1-2-3
Ez nem belekötés. 1-2-3 éve felmerült itt is, talán Kükü által, talán más által, hogy oké, hogy kivezényeltek ennyi embert az utcára, de akkor most neki kéne állni kulturált közlekedésre nevelni őket. Mert egy csürhét bárki utcára tud vinni, de a helyes irányba terelni már nehezebb feladat.
Nem azért írtam a fentit, hogy beleköthessek valamibe, hanem mert az utóbbi két napban majdnem elcsaptam három (profinak kinéző) bringást, akikre "hirtelen rásötétedett".
Azt mondjuk lazán
Azt mondjuk lazán kifelejted a képletből, hogy a "csürhe" valamilyen formában mindenképpen kinn lenne az utakon, ha nem biciklin ülnének akkor helyette: autóban, robogón, gyalog.
(Mármint a két CM közti szürke hétköznapokban.)
És akkor a csürhe az
És akkor a csürhe az autóban xarna felgyújtani a lámpát. Ilyet is folyamatosan látok, minden nap.
Kedvencem a full ködben ninjáskodó.
A láthatatlan bringás legalább csak magára veszélyes (kivéve ha hasonló puhatestűvel találkozik).
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
A kerékpárosok már csak
A kerékpárosok már csak történelmi okokból is előbb voltak az utakon, mint az autósok. Ennek tükrében ideje tisztáznod a kérdést: ki hívta az útra a gépkocsivezetőket? ;)
Ja, mert már kinn
Ja, mert már kinn voltak.....
Mellesleg ismered a viccet a 80-as évekből?
Összekarambolozik két sofőr.Egy Japán, meg egy magyar Budapesten.
A japán kulturáltan próbál kommunikálni, de a magyar ordítva anyázik.
Erre a japánnak felforr az agya, és odavágja a földhöz a magyart.
Az meglepődik a kis termetű erején, és megkérdi:
"mi volt ez?"
Mire a japán:"Judo"
A magyar nekitámad revánsot venni, erre úgy hasba rúgják, hogy két rét görnyed.
Megint megkérdi: "Mi volt ez?"
"Kung-fu!" feleli a japán.
A magyar harmadjára is nekimegy és úgy fejbe-veri a japánt hogy az elájul.
Mikor magához tér, megkérdi:"Mi volt ez?"
"Franciakulcs" feleli a magyar.
Mindezt úgy mesélgettük olyan 82 környékén, az akkor újdonságnak számító küzdősportos hong-kongi filmek árnyékában mint a magyar találékonyság megtestesülését.
Mostanság meg jól mutatja, hogy milyen az az autós kultúra amin állítólag,a kerékpárosok annyira túltesznek.
A ladás-zsigás korszakban is első volt az ordítozás,puffogás, anyázás, meg elő a pumpát-kerékkulcsot mentalitás.
Ekkoriban, a CM még öntudatlan állapotában általában péntek este részegen hazatekerő Józsi, Sanyi, és Laci bácsiból állt.
Ennyit a nagy autós mentalitásról, meg arról, hány bringás kell ahhoz, hogy felbassza egy autós agyát.
Ha nem lennék érthető:
Egy sem.Egy másik autós éppen elég hozzá.20 éve.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Általában akinek nincsen
Általában akinek nincsen rendes lámpája, az
-vagy kezdő, és még nem jött rá, hogy erre igenis szükség van
-vagy nappali bringás, aki este maximum negyed óra alatt hazaszüttyög a kocsmából.
A többiek azért előbb-utóbb belátják, hogy nem olyan rossz dolog az a lámpa.
Vagy, biciklizik a
Vagy, biciklizik a denevér....:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én azt nem értem, hogyha
Én azt nem értem, hogyha egy kezdő, 0 kilométeres jogosítványos autósnak is evidens, hogy a járművét ki kell világítania, akkor egy kezdő bringásnak miért nem az?
Mert ugye az nem mentség, hogy kezdő. Attól még elütik, kivasalják, és megbünteti a rendőr...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Ebben a sorrendben.
Ebben a sorrendben.
:D Szorgos rendőr. Darab
:D
Szorgos rendőr. Darab darab. Még ha lapos is. S a szabál az szabál. :-)
Élő példa volt rá két
Élő példa volt rá két hete, nem olvastátok? Igaz, az járdázás miatt, és nem lámpa miatt, de a lényeg, hogy elütötték, súlyosan megsérült, és még eljárást is kezdtek ellene baleset okozása miatt...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Akár mennyire is sok volt a
Akár mennyire is sok volt a szabálytalankodó, mégsem büntettek a rendőrök az Andrássynál, mert szerintük sokat javult a közlekedési kultúra. Ismerték a piros lámpát, elsőbbséget stb... Ez is jelent valamit, de egy ekkora tömegnél törvényszerűen előfordul ez is az is. Tisztában kéne lenni vele, hogy ilyenkor nem a fentről hozott szabályok érvényesülnek, hanem a logika, meg a butaság. Én élveztem és nem láttam sok tulkot, kivéve persze, hogy két sávon mentünk, mert nem fértünk el.
Srácok, itt az fáj nektek,
Srácok, itt az fáj nektek, hogy van egy kerékpáros, aki leírja, hogy rengeteg a faszfej kerékpáros? Igaza van, teljes mértékben. Nem ez a primitívség, hanem az,hogy azzal válaszol valaki erre, hogy "sok a primitív autós is". És igenis felelősséggel tartozik egyik kerékpáros a másikért. Mert amíg az egyik felbassza egy autós agyát, addig a másik fogja megszívni, mert épp rajta tölti ki a dühét az az autós. A csürhét nevelni kell, én rendesen le szoktam alázni a degenerált bringásokat, s mindig úgy, hogy jó hangos legyek, hogy az utcán mindenki hallja, hogy egy kerékpáros a másikat rendre utasítja. Lássák az emberek, hogy nem a kerékpárosok faszok, hanem egy-egy kerékpáros az.
És a CM? Hát igen, a CM-en is rengetegen voltak debilek. Kevés volt a járdázás, meg sínezés, viszont ott még mindig nem tartunk agyilag csoportban, hogy ha jön egy autós, ami amúgy mehet ott, mert ugyebár nem volt lezárva a forgalom, akkor előzékenyek legyünk, s átengedjünk magunk előtt, hadd menjen a dolgára, nem, úgy kellett nem egynek agresszíven közénk tuszkolnia magát, hogy aztán veszekedés legyen. Sokan nem hallottak még arról, hogy egy kerékpáros is elengedhet egy autóst.
Vegyülj el
Autómentes világnap volt,
Autómentes világnap volt, ezt azért ne felejtsük el.
A lealázás, és jó hangos rendreutasítás pedig szerintem nem konstruktív, mert ugyan a járókelők hallani fogják, hogy mekkora faszagyerek a rendreutasító (az autósok kevésbé valószínű, mert az autóknak egész jó a hangszigetelésük, meg rádió is van bennük), viszont a rendreutasítottat defenzív helyzetbe kényszeríti, és innen inkább visszatámad, vagy elkönyveli a vele üvöltözőt hülye köcsögnek, mint hogy végiggondolja, amit mondtak neki.
Zsabor: "Autómentes
Zsabor:
"Autómentes világnap volt, ezt azért ne felejtsük el."
európai autómentes nap volt..
Magyarország ugyan EU-tag, meg ilyenek, de a kultúránk az balkáni, tetszik vagy sem.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Az alázás szintén
Az alázás szintén agressziót szül, amit majd a gyalogokon fog levezetni a bringás.. jobb esetben a galambokon.
Nem alázva, nem üvöltve is el lehet szerintem mondani bármit. Így max annyi látszik hogy van egy kreszidióta cangás, meg egy idegbeteg.
"És igenis felelősséggel
"És igenis felelősséggel tartozik egyik kerékpáros a másikért."
dehogy.
De igen.Ha vigyáz pl a
De igen.Ha vigyáz pl a gépemre amig bemegyek a mekibe pisálni.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Vigyázzunk a
Vigyázzunk a nyelvre.
Inkább:
lecsapolni az óriáskígyót
:D
"Lássák az emberek, hogy
"Lássák az emberek, hogy nem a kerékpárosok faszok, hanem egy-egy kerékpáros az."
Az értelmes emberek most is látják, a hülyékkel meg nem tudsz mit kezdeni.
"Aztán amikor végre
"Aztán amikor végre elindulunk, akkor nem egyenletes ütemben mennek, nem, lefékezgetnek, kigyorsítanak. Egyetlen választásom maradt, az autók mellett balra menni, amíg legalább ezeket lehagyom. Persze ekkor ég a pofámról a bőr, mert szabálytalanul megyek"
Kettős a mérce... amíg valaki egy bonyolult, nem általános, ámbátor jó előre bejelentett helyzetet, szabálytalankodással old meg, mert ő siet, attól szerintem nem lehet elfogadni a szabálytalan biciklisekre vonatkozó feddéseket. Pláne nem ilyen stílusban. Remélem nem vezet autót, ha ez autóban történik vele, akkor áthajt valakin?
pár hozzászóló kicsit
pár hozzászóló kicsit félreolvasta, nem a járdán mentem, hanem a kiskörtén, és nem a kerékpársávban, hanem a 2 kocsisor között. ezt a szabálytalanságot követtem el bizony.
és örülök, hogy kirakták ide, hozza az egyéni látogatókat ;) , és legalább páran elgondolkodnak
Meg mindig tarto h szerintem
Meg mindig tarto h szerintem nem azokat ered el vele akiknek gondolkodnia kellene az ilyen szabalytalansagokon
oké, és mit lehet tenni az
oké, és mit lehet tenni az ügyben? mint ahogy páran kifejtették már, nem sokat
A múltkor a podmaninczky-n
A múltkor a podmaninczky-n a piroson átsuhant egy devecseri csoda puch-al egy tökös gyerek.Összenéztünk a motorossal.Mire megszólalt:"Ha meg nyakonbaszom akkor meg ő dumál a legjobban!"Majd kövér gázzal elhajtott a zöldre váltó lámpán át.
Hát mondom, magamban te se vagy az a mediátor típus....
Befordulok a nyugati felé megyek a posta előtt át a nyugati elé amikor a mekkdonálcs előtt látom a puchment a járdán a gyalogokat kerülgetve csoszogni.
Odakiáltottam neki:
"Öregem, ha elég tökös vagy átmenni a piroson, akkor legyél tökös lejönni onnan ide mellém is!Ne a gyalogokat zavard ott!"
Mindezt nyomatékosítva magam mellé mutattam az úttestre.
Hát mit mondjak?Lehat hogy azért mert menetből ordibáltam, de nem láttam az értelem fényét a szemében a mondat végénél.
Mondhatnám azt is, hogy mernék közepes összegű fogadást kötni rá, hogy az sem esett le neki, hogy magyar nyelven ordibálok.
Akkor most mi legyen?Szóljak a motorosnak, hát ha utol éri?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Na látod és ez a
Na látod és ez a probléma... Hogy nem igazán lehet az olyan embereket normálisan elérni, akik a problémát okoznák. De az a baj, hogy a kicsit nekem az érződik a bejegyzésedből, hogy a CM-et okolnád ezért, pedig szerintem ez csak egy hely, ahol talán a koncentráció miatt kicsit jobban látszódik.
De nem a CM az okozója, hanem a társadalmi nemtörődömség vagy érdektelenség. Szerintem az emberek hozzáállása, gondolkodásmódja kellene változzon hogy ez megoldódjon, de ha ez megtörténne akkor sok más kis "probléma" is megoldódna... Na de hogy ezt hogy csináljuk, szerintem senki sem tudja a földön.
Amit mi tehetünk szerintem, csak az, hogy mindig elmondjuk a véleményünket és minden CM előtt kihangsúlyozzuk, hogy szabályos közlekedőket várunk. (Illetve kicsiben mondjuk azt tudom csinálni, hogy ha jön valaki NR-re, akkor megkérem hogy ha következőnek is velünk szeretne tartani,akkor hozzon lámpát vagy ha látom hogy túl sokat iszik akkor megkérem hogy következőnek próbáljon meg mértékkel. Nem hinném hogy kisemberekként tudnánk mást is csinálni...
Te nem voltál ott a
Te nem voltál ott a rendezőin?Akkor honnan veszed, azt hogy a CM-et okolom.Szidom és szervezem?Ennek semmi értelme...
A hülyék a saját hülyeségük előállítói.
Viszont akik szervezik, meg az általunk helyesen cselekvőknek tartott bringások lehet hogy követhetnék a példámat.
Miért?
1 Csoportnyomás nevű jelenség miatt, ha egyedül ordibálok akkor a hülye azt gondolja:nini egy hülye!Ha egy nap 8-an ordítanak rá talán észrevesz valamit
2 Így nyilvánvalóvá válik, hogy ilyesmiben nem vagyunk homogén csoport, igenis vannak bringások akik nem így gondolják helyesnek, és ezt a gyalogok és autósok is észlelik.Ergo segíthet a bunkó bringások sztereotípia megtörésében.
Továbbra is hiszem, ha a CM képes alulról szerveződve elérni a céljait, az jó példa minden más magyarországi érdekképviseletnek is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Honnan veszed hogy én azt
Honnan veszed hogy én azt veszem hogy te a CM-et okolod :D Kimurának írtam választ, nem neked ;-)
"Mi viszont Neonnak hívunk,
"Mi viszont Neonnak hívunk, mert tudjuk, hogy így akarják odafent. Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk. Ez a tudás, ami miatt menekülnünk kell folyton. Hmm."
Az enyém alatt volt. "Nem
Az enyém alatt volt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Igen és tudtommal ha
Igen és tudtommal ha válaszolsz valakinek, akkor az nem csak alatta van, hanem egy sorral beljebb is ;-)
Legyunk korrektek:
Legyunk korrektek: oszloppal. Lehet Frenki is azt hitte, hogy egy sorral van lejjebb :FFF
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=CH_f7Cx-ue4
Szeretném felhívni a figyelmet arra , hogy Ő "írni olvasni nem tud" !?!?! De van jogsija és az utakon közlekedik . Hát szerintem is a bicikklisek a legnagyobb bunkók adjuk át az egész várost az ilyen autósoknak !!!!!
Azt majd rád bízzuk ki mersz e lépni az utcára a gyerekeddel kézen fogva .
Fekete-Ezüst Mongoose játszótéri keverék :)
Amig be nem szuntettek,
Amig be nem szuntettek, figyelemmel kovettem az ORFK sajtobejelenteseit a hetvegi osszesitesekrol. Hat ne tudd meg hany korozott bunozot fogtak el, meg hany ittas vezetot szondaztattak (remelhetoleg kesorokat is, csak hogy tisztazzuk a helyzetet :).
Meg hat ugye: "A kispesti tesztnapok eredménye alapján lehet is, hiszen a totemoszlop csak az első helyszínen 158 kitiltott autót szűrt ki, ezekből 72-t hét és fél óra alatt levadásztak a rendőrök, ráadásul egy nap alatt megtaláltak három körözött személyt, illetve két lopott autót."
Ezek igy osszessegeben havi szinten tobbezres letszamok, akiknek semmi keresnivalojuk nincs az utakon. Es akkor hol vannak meg a nem ittas, adofizeto honpolgarok, akik szimplan kozuti kozlekedesre alkalmatlanok, es fegyvernek hasznaljak a gepjarmuvuket...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Fugyulim, én kifejezetten
Fugyulim, én kifejezetten _nem_ Kimurát szerettem volna pellengérre állítani, hanem azt a jelenséget, amit a második bekezdésben írtam le, az aktivistadarálóról.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Hát most már mindegy, nem
Hát most már mindegy, nem sikerült.Sajnálom.Egy csomó költő, meg művész megőrül attól, hogy nem úgy értik a műveit ahogyan ők elgondolták."Így végzed hát te is..."
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Azt kéne tudatosítani a
Azt kéne tudatosítani a fejekben, ami a legnagyobb hiba szerintem, hogy mivel mindenki, gépjárműtípustól függetlenül, ott közlekedik, illetve ott akar közlekedni, ahol a járműve elfér, ezt felejtse el.
Ezért megy a kerékpáros is mindenhol, ahol a gyalogos is, mert a méretei lehetővé teszik. És ha elfér, akkor azt hiszi, szabad is.
Vagy nézzük meg az autósokat. Vajon nem őmiattuk lett telekarózva milliárdokért egy csomó út széle? De. Mert ha fel tudna a járdára hajtani, fel is hajtana, ráparkolna, sőt, még meg merem kockáztatni, közlekedne is rajta (Olaszországban láttam ilyet).
Itt az Üllőin, ahol egy oszlop is hiányzik, máris odaparkolnak, baleset miatt kitört oszlopot 5 perc alatt megtalálják, és a résen máris felhajtanak a járdára parkolni.
Szóval jelenleg ott tartunk, hogy csak valós, fizikai akadályokkal lehet normális mederbe terelni a járműközlekedést. A kerékpárost nem lehet, mert ahol Ő nem tud átmenni, ott a gyalogos sem, tehát más megoldást kell találni...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
A II.VH-ban zongorahúrokat
A II.VH-ban zongorahúrokat feszítettek ki a motoros futároknak.Azóta van kábelvágó a katonai járművek elején.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ilyeneket ne írkálj, mert
Ilyeneket ne írkálj, mert kapunk AG-tól vagy MM-től...:)
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
oszt' ugyan mióta számít,
oszt' ugyan mióta számít, hogy két ilyen felhasználó miket onanizál a fórumokra, fater? :)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Csak fel akartam készíteni
Csak fel akartam készíteni a Mestert, hátha ugrik rá.
Frenki, tiltja a vallásom, hogy leírjam a teljes nevüket...:D
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Azok meg kik? Egyébként a
Azok meg kik?
Egyébként a 80-as években volt egy csalássorozat a lóversenypályákon, ahol egy elektromérnök és a felesége csinált fogadási csalásokat.
A módszer alapja egy manipulált távcső volt, aminek egyik csövét kibelezték és egy ultrahagos eszközt tettek egy speciális fókuszáló eszközzel az üres tokfélbe.
A férj fogadott és csinálta a kütyüt, az asszony lőállásba ült a befutó előtt.
A befutónál a feleség "meglőtte" a túlságosan jól futó és ultrahangra érzékeny lovat, az megtorpant, elbukott, és így csináltak helyet a saját megfogadott lovuknak.
Keress valami jó tartományú hangfrekvenciát.......:-)
Te lehetsz a bringáskiller...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
tök utálom, hogy nincs
tök utálom, hogy nincs like gomb. van ahol nyomtam volna.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Én meg azt utálnám, ha
Én meg azt utálnám, ha lenne...
Már az is gyomorforgató, hogy egy Facebook blokk ott figyel az oldal alján...
Igaz sosem tekerem le oda, de maga a tudat, hogy ott van, kényelmetlen...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Nekem nincs. Ja várj, én
Nekem nincs.
Ja várj, én blokkolom :)
http://criticalmass.hu/forum/20110909/gyorsitott-oldalbetoltes-no-fb-twi...
Vagy egyszerűen Adblock.
Vagy egyszerűen Adblock. :)
Flicka