Elindultam a bringás bolhapiacra. Éppen az Orbánhegyi úton gurultam lefelé, amikor a Galántai utcából kidugta az orrát egy zöld Opel, majd megállt.
Gondoltam észrevett, úgyhogy elengedtem a féket. Na ekkor szépen kényelmesen kigurult elém. Még egy AZTAKURVA felkiáltásra volt időm, majd becsapódtam a kocsi elejébe. Bringa maradt, én repültem.
Jöttek a mentők, azt mondták, nincs semmi komoly bajom.
Jöttek a rendőrök, szonda elszíneződött, az Opel sofőrjét be is vitték.
Jegyzőkönyvet felvették.

Hétfőn ellátogattam a János kórházba látleletet készíttetni; itt azt mondták, hogy mivel nem tört el semmim, ezért teljesen felesleges, de ha mégis ragaszkodok hozzá, kedden térjek vissza, és fizessek be 3200 forintot.
Ezek után felhívtam egy ügyvédet, aki szintén megerősítette, hogy mivel nem tört el semmim, ezért tulajdonképpen olyan, mintha meg sem sérültem volna.

--- 2011. December 12. ---

Két héttel később a bedagadt kezem kezdett újra kézformát ölteni, ám valami nem egészen stimmelt a képen, és még mindig nem akart rendesen működni, így besurrantam a Sportkórházba, ahol 5 óra alatt sikerült egy röntgenfelvételt készíttetnem a kezemről. Bal kéz gyűrűsujj előtti metacarpus spirálisan törött, és kb 3mm-el megrövidült.
Átküldtek a János kórházba további vizsgálatra, hogy kiderüljön, kell-e műteni a kezemet, vagy így begipszelve is használható lesz-e. A műtétet végül megúsztam, 9 óra várakozás után kaptam egy helyes gipszet, majd a doktornő, amikor megkérdezte, hogy törtem el a kezem, és elmeséltem hogy közlekedési balesetet szenvedtem kerékpárral, értesítette a rendőrséget. Még háromnegyed órát vártam a rendőrökre, akik újra felvették a jegyzőkönyvet a balesetről.
A gipszet végül egyszer lecserélték, miután másfél hét bringázással eléggé leamortizáltam, majd újabb két hét után, látván, hogy újra leamortizáltam a gipszet, levették.

A baleset után két héttel meglátogatott egy kárszakértő a K&H biztosítótól, nézegette a bringát, hümmögött, készített néhány fényképet, majd egy hevenyészett jegyzőkönyv felvétele után (amibe azért igyekeztem beleíratni minden sérült alkatrészt) távozott.

December 2.-án behívtak a XII. kerületi rendőrkapitányságra, ahol harmadszorra is felvették a vallomásomat, másolatot készítettek az orvosi papírjaimról, majd tájékoztattak, hogy a sérülés miatt az ügy átkerült tőlük a közlekedésrendészethez.

Időközben a bicaj is elkezdett gyógyulni, de az orvosok még nem tudták megmondani, mikorra épül fel.

--- 2012. március 28. ---

Fantasztikus gyorsasággal forognak a magyar igazságszolgáltatás kerekei. Kaptam egy levelet a BRFK-tól, és már elkezdtem örülni, hogy sikerült a végére járniuk ennek a hihetetlenül szövevényes ügynek.

Aztán kibontottam a levelet.

Április 2-án reggel 9 órára beidéztek egy újabb kihallgatásra, hogy újra felvegyék a vallomásomat, amit már egyszer felvettek, és újra lemásolják a kezemről készült röntgenfelvételt, amit már egyszer lemásoltak.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Aszta! Tartsd magad

Aszta!

Tartsd magad obszerváció alatt... :-)

2
monster képe

Hogy a túróba tört úgy

Hogy a túróba tört úgy el a váz? Semmi görbülés, mintha fűrészelve lenne?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

3
Zsabor képe

Megrogyott az kicsit lejjebb

Megrogyott az kicsit lejjebb is. Egyébként gondolom úgy, hogy alu, nekem meg fékezni sem volt időm, mert 20m-re sem voltam, amikor megállás után kigurult elém - állítása szerint nem látott.
Ami mondjuk igaz is lehet, mert részeg volt.

4
pünkösdirózsa képe

Csak hogy tudd!!! Nem ittas

Csak hogy tudd!!! Nem ittas volt, hanem cukorbeteg az Autóvezető. Az acetontól színeződött el a szonda, nem az alkoholtól.

5
monster képe

Ugyanolyan hibás, sőt aki

Ugyanolyan hibás, sőt aki cukorbeteg nagyon kellene vezetéskor erre figyelnie. Akár alacsony akár magas a vércukor szintje. Azt nem tudom hogy hiperglikémia hogyan hat az agyműködésre, de utcai rosszullétek gyakran vannak miatta, szóval vezetni se lehetne vele. Mert alacsony vércukor kialakulhat nagyon rövid idő alatt, amit észre se vesz a beteg, de magas nem nagyon, arra könnyebb figyelni. (Magam is ilyen cipőben járok régóta, nem hasraütésből írok.)
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

6
Zsabor képe

Szerintem teljesen mindegy,

Szerintem teljesen mindegy, sőt, még ha részeg is, amíg nem okoz balesetet. Persze lehet, hogy ez kissé radikális nézet :)

7
Frenki képe

Nem kaptunk választ rá:

Nem kaptunk választ rá: volt-e vérvétel....mert pont a fentiek miatt bizonyító erejű a vérvétel nem a szonda, ha púposkodsz kérheted te is vitatva a rendőri helyszínelés eredményét...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

8
Peta képe

Vérvétel minden

Vérvétel minden minimálisan ittasgyanús lehelyszínelt ügy után van, mégpedig két alkalommal, hogy megállapíthassák az ivás időpontját. Egyszeri szonda, vagy egy vérvétel esetén ugyanis a delikvens mondhatja, hogy ő csak az ütközés utáni ijedtségben húzta meg a nála levő laposüveget.

9
stp1 képe

nem mintha akkor lehetne.

nem mintha akkor lehetne.

10
Peta képe

Utána miért ne? Mi tiltja,

Utána miért ne? Mi tiltja, hogy a kocsiból kiszállva az utcán állva igyon?

11
stp1 képe

Közúti baleset 58. § (4)

Közúti baleset

58. § (4) Ha - akár a (2), akár a (3) bekezdés alapján - rendőri intézkedés válik szükségessé, a rendőri intézkedés megtörténtéig a vezetőnek szeszes italt fogyasztania tilos.

12
Peta képe

Jogos. Ezzel együtt a

Jogos. Ezzel együtt a kétszeri vérvétel mégis ezért kell. Nem mindegy ugyanis, hogy az általad leírt szabálysértés, vagy az ittas vezetésből adódó közlekedési bűncselekményért kell felelnie.

13
Frenki képe

Régebbről nekem rémlett

Régebbről nekem rémlett valami olyan szabály hogy ha szonda pozitívra elismerte a jkv-be akkor nem kellett vérvétele vinni, ha vitatta akkor meg igen.Most nem tudom, részegen bekapcsol bringán a teleportáló.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

14
pere képe

A kétszeri vérvétel nem

A kétszeri vérvétel nem csak ezért kell,hanem azért is, mert nem mindegy,hogy emelkedő vagy süllyedő a delikvens véralkohol szintje.

15
Peta képe

Egyről beszélünk :)

Egyről beszélünk :)

16
pere képe

A pálinkáról ? :D

A pálinkáról ? :D

17
Peta képe

:DDD Az ittasság kezdetét

:DDD

Az ittasság kezdetét az emelkedésből-süllyedésből lehet kideríteni, de igen, a pálinkáról beszélni, (meg inni is) jobb, mint a vérről :D

18
Zsabor képe

Na szóval hogy emlékeim

Na szóval hogy emlékeim szerint - mert úgy 5 alkalommal biztosan voltam tanúskodni - a jegyzőkönyvben azt láttam, hogy ittas volt, úgyhogy gondolom a vérvétel is ezt hozta ki, de ez majd kiderül biztosra, ha egyszer lezárják az ügyet és megkapom a papírokat.

19
Frenki képe

Ha jól értem, volt

Ha jól értem, volt vérvétel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

20
Zsabor képe

Hű. Ez így ennyi idő

Hű. Ez így ennyi idő után hogy?

21
pixel képe

Ez egy versenyváz, azon a

Ez egy versenyváz, azon a ponton nagyon vékony, nem ilyen sokkokra van tervezve.
Örülök, hogy megúsztad, mindenképp MK ügyvéd, ki ne találják, hogy te is hibás vagy, és legalább egy teljes 2011-es stumpy árát verjétek ki a biztosítóból.

22
monster képe

Így jár mindenki, aki az

Így jár mindenki, aki az orbáni útra téved. Bocs, nem tudtam kihagyni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

23
vaandor képe

Ez most fájt...

Ez most fájt... :-)

Zsabornak meg jobbulást!

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

24
Miló01 képe

Jobbulást. Mid

Jobbulást. Mid sérült?

Én elém is kijöttek így, csak volt olyan gyors, hogy elhúzott előttem. Kvára befostam. Most egy hétig nem fogok bringázni:(

25
Zsabor képe

Bevertem a bal

Bevertem a bal combom-lábszáram, a jobb térdem, a bal könyököm, meg a bal kezem.
De valójában komoly bajom nem lett, pláne ahhoz képest, hogy bekönyököltem a szélvédőt, és átszaltóztam a motorháztetőn, majd a túloldali járdán landoltam háton (éljen a tömött hátizsák!).

26
monster képe

Na, és miket akartál

Na, és miket akartál eladni? Még jó hogy nem egy hajtókar vagy pedál állt bele a hátadba.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

27
Hotyhogy képe

Gumimaszkokat. Azok puhák

Gumimaszkokat. Azok puhák voltak szerencsére. :D

Hejj, Zsabor, figyeld a sérüléseidet. Kifejlődhet valami még, de csak ne úgy legyen.

28
Zsabor képe

Hát még egy látlelet

Hát még egy látlelet tervben van, csak most hirtelen nem vagyok olyan motivált elmenni ülni az éjszakai ügyeleten. Vagy hol kell olyat csináltatni.
Holnapra úgyis durvábban fognak kinézni a véraláfutások :>

29
Zsabor képe

Csak extra ruha volt nálam,

Csak extra ruha volt nálam, meg egy U-lakat :)

30
Vírus képe

Jobbulást kívánok! A

Jobbulást kívánok!
A térd sérülésnek van egy rossz tulajdonsága: nem feltétlen jelentkezik azonnal.

Magyarországon az egy főre eső bunkók száma kettő.

31
Frajti képe

Így van! + nagyon fontos,

Így van! + nagyon fontos, hogy túl korán ne terheld újra, nekem vsz. ez okozta, hogy sose jött rendbe.

Jobbulást Zsabor!

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

32
elfroland képe

Jól összegyűrted azt az

Jól összegyűrted azt az Oplet. Minden elismerésem!
Remélem semmi szövődmény és a biztosító hamar fizet!
Amúgy meg szemkontaktus,szemkontaktus,szemkontaktus. :-)

33
Frajti képe

Ittas sofőrnél néha az se

Ittas sofőrnél néha az se elég...

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

34
Cseya képe

Jobbulást! Kár azért a

Jobbulást! Kár azért a jó kis speckóért.
Téged nem szondáztattak meg?

35
Zsabor képe

nem, de nem is volt bennem

nem, de nem is volt bennem semmi.

36
Stefidzsi képe

Aucs! Ez nem néz ki jól.

Aucs! Ez nem néz ki jól. Jobbulást!
_______________________________
MK Észak-Pest a facebookon
Városi cirkálóm

37
Pontagy képe

jobbulást! kár a

jobbulást!
kár a bringádért.. :(
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

38
zenmacska képe

Jájj, jobbulást!! És

Jájj, jobbulást!!

És feltétlen nyújtsd be a kárigényed!!

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

39
Oversize Load képe

Jobbulást! Sisak nélkül?

Jobbulást!
Sisak nélkül? Ügyes voltál, nekem újabb öltésekbe került volna...

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by OLMA dobré mléko

40
Zsabor képe

Ja, fejem nem ért hozzá

Ja, fejem nem ért hozzá semmihez.
Te lehet kettészakítottad volna az autót :p

41
Pontagy képe

amióta elesett a sínen

amióta elesett a sínen Kálvinon, ott azóta háromszor szedték föl a sínt :D
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

42
stp1 képe

kemény. jobbulást.

kemény. jobbulást.

43
monster képe

Remélem a biztosító majd

Remélem a biztosító majd korrektül fizet a bringáért.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

44
Frenki képe

Mázli.Jobbulást

Mázli.Jobbulást öregem.
Ez rolhoffos géped volt?Nem az fekete, vagy rosszul emlékszem?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

45
Zsabor képe

A Rohloffos gépem ilyen

A Rohloffos gépem ilyen sötétzöld, de az a másik.
Olyan szempontból szerencse, hogy ezt könnyebb pótolni.

46
Shag_Beckur képe

Jobbulást! Jó, hogy nem

Jobbulást! Jó, hogy nem lett komoly bajod.

Bár ugye napközben volt, villogód volt bekapcsolva? Másik topicban az erős fényű lámpák közül lehet érdemes lenne nappalra is választani valami erős villogóst. Ebben a szürke időben minden láthatóság számít!

Kb. mennyi volt amúgy a tempó (jöhet magánba is).

Nem flame a fenti, hanem okulásképp kérdem.

47
Zsabor képe

Villogóm nem volt, még

Villogóm nem volt, még tökvilágos volt, és a nap is sütött picit.
Azon a szakaszon amíg volt radar, általában 40-45 körül mért be, de mivel van egy hosszanti borda a buszmegállóban, illetve láttam az autót, még fékeztem is.
A baj az volt, hogy amikor láttam, hogy az Opel megáll, elengedtem a féket. Erre kigurult elém, én meg már olyan közel voltam hozzá, hogy szinte fékezni sem volt időm.

48
Shag_Beckur képe

Napsütésben oké, ott

Napsütésben oké, ott tényleg nem sokat használt volna a villogó.

Az ilyen sofőröket ki kellene tiltani az utakról.

49
Zsabor képe

Hát ezeket a húrokat még

Hát ezeket a húrokat még Angliában is most kezdik csak megpendíteni, úgyhogy itthon nem tudom, mikor lesz ebből valami.
Megdöbbentő, hányszor hivatkoznak arra a balesetet okozó sofőrök, hogy nem látták a bringást/motorost. Mintha ez kifogás lenne. Szerintem annak, aki ilyet mond, helyből el kéne venni a jogosítványát.
Múltkor az autózz! blogon megjelent egy bejegyzés "Kétkerekű öngyilkosjelöltek az autóúton" címmel. Nyugodtan lehetne olyat is írni, hogy "Négykerekű potenciális gyilkosok az utakon".

50
Frenki képe

Gyerekkoromban (ami nagyon

Gyerekkoromban (ami nagyon nem most volt), apám cégénél egy sofőr fényes nappal az egyik falu határban elütött teherautóval egy bringást.
Ez még a régi klasszikus bringás volt,kucsmában tanyabájkkal, hóttrészegen és az egész sávot s-kanyarokkal uralva ne hogy leszorítsák.
A sofőr teljesen tiszta volt egy milla balesetmentes vezetés, nuku sebesség túllépés, a jármű rendeben.
Tkp a részeg elé dőlt, vagy elé kanyarodott már nem emlékszem pontosan.A pech két dolog volt:
1 átfért a jármű kerekei között a bringás, csak pechjére fejbe vágta légfék tartály szelepe így elhalálozott.
2 a helyszínelésnél a szerencsétlen megzavarodva azt találta mondani, hogy:"nem láttam".
Így kapott hat év letöltendőt, gondatlanságból elkövetett emberölésért, és eltiltották a vezetéstől a szakma szabályainak megszegéséért.Egy életre tönkretették,vagy magát tette tönkre, döntse el mindenki.
Minden másban a sofőrnek adtak igazat a helyszínelők.
Szóval nem volt az mindig így, hogy pl egy ír bolond letarol egy buszmegállót aztán 3-4-év múlva sem lehet elítéltetni mert hazaspurizik, mint aki jól végezte a dolgát.
Ha ilyet mond a sofőr, legyen rá gondotok, hogy be is kerüljön a jegyzőkönyvbe.Tuti nyerő mondat.Az idén is elsütötte egy krapek aki belehajtott a fater kocsijába hátulról egy vasúti átjáróban.Az öregem pirosat kapott és megállt, nem 90-nel ment, hanem 50-en belül.A csávó rászaladt a vonóhorgára, és összenyomta a hátulját.
Próbált púposkodni az öregemnek, hogy fele-fele, meg ilyenek, az öregem meg nem vitázott vele, kihívta a járőrt.Miután az öregem kocsiján a kár kb annyi volt, mint a másik kocsijának összértéke, naná hogy nem hagyta a dolgot.
Na ki is jöttek a zsaruk, megnézték,mi van,és a vita hevében a csávó valami olyat mondott, hogy, nem látta, vagy ilyesmi.Jegyzőkönyvbe! Azon túl hogy a forgalmi helyzet alapján is az öregemnek adtak igazat, ez volt a korona.Nem is variáltak tovább a rendőrök.
A csávó kapott egy 100-as csekket+ térítheti a faterom teljes kárát.Pontok ugrálnak a jogsiról, a biztosítója meg fogja dicsérni, és viheti a saját költségére a romját kalapáltatni.
Ez a szerencsétlen teherautó sofőr egy életre megtanította mindkettőnknek ez az egy hülye mondatot.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

51
vilkas képe

+1 Már meg nem mondom, hol

+1

Már meg nem mondom, hol olvastam/hallottam azt a jó tanácsot, hogy eszedbe ne jusson azt mondani, ha balesetet okoztál, hogy nem láttam. Helyből bukta. "Láttam, de nem gondoltam, hogy..." vagy ilyesmi.

Ami egyébként konkrétan a helyzet volt Zsabornál (természetesen nem azt akarom mondani, hogy ő itt balesetet okozott), aki szegény azon gondolkozik, hogy mit hibázott. Pedig nem ő hibázott, ő csak tévedett.

52
Frenki képe

Mondom elgázoltak már

Mondom elgázoltak már így,úgy hogy sztem nem is tévedett,hanem megtévesztették.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

53
vilkas képe

Végül is igen, de akit

Végül is igen, de akit megtévesztettek, az téved. Na jó, nem lovagolok tovább a szavakon, persze hogy egyetértek.

54
SzCiklon képe

Ja, meg vegyen magára hat

Ja, meg vegyen magára hat kukásmellényt, meg szereljen fel magára előre és hátra egy világítótornyot, és folyamatosan tehénkolompoljon lefelé, és folyamatosan fújjon egy sípot, ja és a fejére pedig vegyen ultraneonzöld sisakot lobogó taréjjal, hátha ha bohócnak öltözik, észreveszi ez a balfék.
Az, hogy a balféknek KÖTELESSÉGE figyelni egy ilyen esetben, fel sem merül.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

55
vaandor képe

A felelősség

A felelősség elvitathatatlanul az autósé.
De azért a fenti tanácsot én inkább megfontolandónak tartom, nem csípőből elutasítandónak. Ősszel, esőben, szürkület felé még egymást sem veszik észre az autósok lámpa nélkül, úgyhogy vigyázzunk magunkra! Én pl szoktam lámpát kapcsolni néha "világosban" is.
Peace.

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

56
Shag_Beckur képe

+1 Ezt akartam mondani.

+1

Ezt akartam mondani.

57
Zsabor képe

Igen, ugyanakkor ha minden

Igen, ugyanakkor ha minden bringás mindig megáll sose lehet tudni alapon, az is lehet, hogy az autóvezetők megszokják, hogy a bringásnak úgysem kell elsőbbséget adni, mert megáll...

58
Kisember képe

Nagy igazság. Olyan, mint a

Nagy igazság. Olyan, mint a gyalogosok a zebránál.

--------------------------
www.barzongorista.eu

59
Cseya képe

Apropó, szemkontaktus

Apropó, szemkontaktus megvolt?

60
Zsabor képe

Nem, és valószínű itt

Nem, és valószínű itt hibáztam. Ahhoz teljesen meg kellett volna állnom, én gondoltam úgyis észrevett, elengedtem a féket, és gurultam tovább lefele. Még úgy 5 métert :)

61
Frenki képe

Miért ha autót vezetsz

Miért ha autót vezetsz megvan?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

62
Zsabor képe

Nem, de autóval azért

Nem, de autóval azért kisebb az esélye, hogy ottmaradj egy ilyen ütközésben.
Főleg ha az ellenfél bringás :>

63
Frenki képe

Ahogyan a VII kerben is

Ahogyan a VII kerben is azért adják meg, mert futik rászoktatták őket.Hiába dugdosták ki az orrát, a srácok körberajzolták a kocsi elejét.Egy ideje már nem is próbálkoznak.Aki igen az nem jár erre sokat.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

64
Zsabor képe

Azzal nem volt semmi baj,

Azzal nem volt semmi baj, hogy kidugta az orrát (túloldalon volt, maximum elkaszálja a felfele jövő 212-es busz - bár gondolom arra benézett). Azzal volt a baj, hogy utána elindult.
Ha egyből begurul az útra, simán megállok előtte...

65
SzCiklon képe

Vaandor, ez a

Vaandor, ez a "megfontolandó" szó az, amivel ki tudnak kergetni a világból.
Kábé megfontolandó minden normális cselekedet, mert mindig jöhet egy őrült, akin bukik az egész.
Ja, aztán a halálos ágyamon rájövök, hogy semmit nem éltem, a sírkövemre meg rávésik, hogy a kedvenc szava az volt: "megfontolandó."
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

66
Shag_Beckur képe

Vagy azt, hogy "itt nyugszik

Vagy azt, hogy "itt nyugszik egy Darwin-díjas".

http://hu.wikipedia.org/wiki/Darwin-díj

67
Zsabor képe

A Darwin-díjhoz azért

A Darwin-díjhoz azért elég extrém dolgokat kell produkálni.
A minden megfontolandó és a Darwin-díj között egész széles az a tér, amelyben élni is lehet :)

68
vaandor képe

+1, szerintem ebben a

+1, szerintem ebben a széles térben mind elférünk.

(Szó sincs arról, hogy én mindig baromi megfontolt lennék, akár bringán, akár anélkül. De néha, ha olyanom van, miért ne?)

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

69
Icarus képe

Csúnyán néz ki a váz de

Csúnyán néz ki a váz de örülök hogy neked nem esett semmi komolyabb bajod :) Remélem sikerül behajtanod a károdat a vezetőn

70
feb képe

Rendesen lezúztad az

Rendesen lezúztad az autót. Jó, hogy nem lett bajod.

Mikor történt a baleset (mikor a mennyezet repedezni kezdett)? MEnnyire volt ittas a vezető?

71
Zsabor képe

17h20 körül lehetett, mert

17h20 körül lehetett, mert 17h26-kor, miután összeszedtem magam, és láttam, hogy nem hiányzik se a kezem, se a lábam, se a fogam, telefonálgattam.
Azt, hogy mennyire volt ittas a vezető, nem tudom, mert csak ilyen gagyi elszíneződős szonda volt a rendőröknél. De olyan nagyon nem tűnt részegnek.
Csak kényelmetlenül érezte magát, mert mondta, hogy hivatásos sofőr, azt most valószínű ugrik a jogsija (szegény!).
Amikor kiérkeztek a rendőrök, rögtön szaladt hozzájuk előadni, hogy én legalább nyolcvannal száguldottam lefele.

72
Miló01 képe

80-al nem is lehet ott

80-al nem is lehet ott lefele jönni ez tény, de ha igaza is volna, akkor is ő a hunyó. Helyzet egyértelmű és még ittas is. Elismerte?

73
Zsabor képe

Még nem láttam, hogy ő

Még nem láttam, hogy ő mit mesélt a rendőröknek. De ha van új információ, megírom.
Ha azt hazudja valaki, hogy 70-80-al jöttem, felültetem egy montira, aztán megkérem, hogy jöjjön ott le annyival, amennyivel tud :)

74
Miló01 képe

Jah most már érthető,

Jah most már érthető, azért kanyarodott ki eléd, mivel látta, hogy gyors hajtasz és mivel ő szabály betartó meg akarta ezt gátolni. Így már világos. Akár mit mond, alapból övé a felelősség, ő azt úgyse tudja bizonyítani, hogy 80-al jöttél le, mivel ha így is történt volna, hol van az a szabály a kreszben, ami kimondja, hogy akkor kijöhet eléd?

75
SzCiklon képe

Ja persze, nyolcvannal. És

Ja persze, nyolcvannal. És még életben is maradtál, mert te vagy a szupermen.
Nem értem meg komolyan, ha neki elvileg a kocsi munkaeszköz és jogsi nélkül éhen hal, mi a fenéért kell innia. Ráadásul ez sokkal rosszabban is végződhetett volna.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

76
Hotyhogy képe

Küzdök minden téren azzal

Küzdök minden téren azzal az elterjedt sötét szellemmel, ami szerint nem az a baj, ha valaki szabályt szeg, hanem az, hogy nem vigyáz.

Ez a sötét szellem keríthette hatalmába ezt a vezetőt is, aki azt gondolhatta, hogy szabályt és törvényt szegőn ő ihat és vezethet. Mert szerinte ő nem tök részeg hanem csak kicsit ittas, ami rendjén van sokak szerint is, hiszen tud ő attól még vigyázni.

Hát nem tudott. Vigyázott volna úgy, hogy tisztességesen törvény tisztelő marad és józanul, ép reflexekkel, önmagáért és másokért felelősség teljesen, biztonsággal vezet.

77
asztalosgabor képe

"Amikor kiérkeztek a

"Amikor kiérkeztek a rendőrök, rögtön szaladt hozzájuk előadni, hogy én legalább nyolcvannal száguldottam lefele."

A terhelt bármit hazudhat amíg nem lépi át a hamis vád határát.
Ja és a gyorshajtás nem befolyásolja az elsőbbséget.

78
j_gergo képe

A rendőrök helyében

A rendőrök helyében harsány kacajra fakadtam volna... A balesetben a bringa majdnem azonnal megállt, a gazdája pedig azonos sebességgel röpült tovább. Ha nyolcvannal repült volna tovább, akkor nem fényképezkedne és vitatkozna, hanem gyorsan és fájdalommentesen kenődne fel egy közeli kerítésoszlopra, függetlenül attól, hogy milyen védőöltözékben van. Amúgy meg pofonegyszerű képlettel ki lehet számítani, hogy az ütközéstől x centire földet érő bringás mennyivel ment.

Becslésre a becsapódás pillanatában legfeljebb 35-tel mehetett, én outival 40-nel szoktam lemenni ezen a szakaszon, mert olyan szar a burkolat, ő fékezett is, meg túl is élte.

Én is pont így szenvedtem balesetet, mivel szerencsés módon a bicikli megállt én meg repültem és a futártáskán landoltam, ezért nagyobb bajom nem esett (leszámítva azt, hogy 9 napig nem tudtam járni).

Viszont, ha elé egy furgon vagy valami magasabb terepjáró hajt ki, akkor biztosan meghalt volna. Volt is ilyen baleset feljebb a Normafánál.

79
Zsabor képe

Én is a hátizsákon

Én is a hátizsákon landoltam :)
Még jó, hogy csak ruhák voltak benne, és nem egy hajtókar, pont a bringás bolhapiacra indultam...

80
j_gergo képe

Nekem laptop, étel, ruhák.

Nekem laptop, étel, ruhák. Semmi kemény. A laptop azóta is működik.

81
Zsabor képe

Kajával mi lett? :p

Kajával mi lett? :p

82
Frenki képe

Pástétom lett

Pástétom lett ebédre.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

83
pixel képe

Nemrég volt az a halálos

Nemrég volt az a halálos gázolás, amikor a lefelé jövő outis elé kanyarodott egy SUV-os csaj. Az outis gyorsabb volt a megengedettnél, de a csaj láthatta, hiszen ketten voltak, az első el is ment előtte. A BKV kocsija hamarabb ért ki, mint a mentő, a srác ott vérzett el. A konklúzió az volt, hogy a rendőrség kampányt kezdett a bringások száguldása ellen, a csajt nem is nagyon marasztalták el. Szóval készülj még fel egy menetre...

84
j_gergo képe

Ami azért szomorú, mert ha

Ami azért szomorú, mert ha 30-cal jövök le, akkor is meghalhatok. A túlélés kulcsa meg az, hogy át kell röpülni az autó felett, aztán legfeljebb horzsolom magam, miközben az úttestet vízszintes irányban elérem. Ha a mozgási energiámat az autónak ütközve hirtelen vesztem el, esély nincs a túlélésre. Mivel SUV-val kanyarodtak elé, ezért ő azonnal állt meg, azaz teljes mozgási energiáját egy pillanat alatt kapta meg.

A szitu szerintem mindkét esetben az, hogy az autós "még átférek a biciklis előtt" mentalitással taposott a gázba, nyilván nem gyilkolási szándékkal, de annak biztos tudatában, hogy neki nem lehet baja. A platós ifát még akkor is megvárta volna, ha az jóval messzebb van.

85
Zsabor képe

Nem hiszem hogy ebből

Nem hiszem hogy ebből bármi lenne, mivel
-ő az autó oldalsó ablakán nem nagyon tudta felmérni a sebességemet, pláne ha ittas volt, és nem is látott
-én szinte minden nap jövök le arra, és ott 45-50-nél gyorsabban nem nagyon lehet jönni, pláne, mivel a buszmegállóban van egy hosszanti borda, amire nagyon kell figyelni
-és ha olyan gyorsan jöttem volna, akkor valószínű ennél sokkal súlyosabb sérüléseket szerzek

Egyébként úgy kb egy (mellék)úttestnyit +1 métert repülhettem, a járdán landoltam még a kerítés előtt, egy aknafedőn.

86
Stefidzsi képe

Persze 80-nal mi?! És a

Persze 80-nal mi?! És a feljebb taglalt ominózus "nem láttam" mondat is elhagyta a száját? Mert akkor nem árt feltenni a kényelmetlen keresztkérdést, hogy ha nem látott, akkor hogy látta, hogy 80-nal jöttél. Egyébként meg tényleg irreleváns, hogy mennyivel jössz, akkor is adja meg az elsőbbséget.
_______________________________
MK Észak-Pest a facebookon
Városi cirkálóm

87
jurta képe

Amikor kiérkeztek a

Amikor kiérkeztek a rendőrök, rögtön szaladt hozzájuk előadni, hogy én legalább nyolcvannal száguldottam lefele.

Lehet, nem kéne ezen ennyire fennakadni, baleset közvetlen hatása alatt, érezve, mi minden történhetett volna még, főleg, ha kicsit is úgy érezzük, tehetünk róla, részben egyfajta lelki önvédelemből elég nagy hülyeségeket tud mondani az ember. Én is átéltem. (Ezért vizsgáljuk ki a bonyolultabb eseteket később, meghallgatásokon és tárgyalásokon, mikor már lenyugodtunk.)

Én eddig is féltem kicsit azon a szakaszon, bár a Tóth Lőrinc utcából jobbról kikanyarodóktól (átlátszatlan kőfal...). Ezután sem fogok jobban félni, csak látom, hogy volt alapja.

Gyógyulj meg, Zsabor, és legyen vége minél hamarabb az ügyednek is!

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

88
Kisember képe

Félig OFF, de egy kis

Félig OFF, de egy kis vulgárpszichológia:

Fogadni mernék, hogy a sofőr szerint te vagy a hibás. Az nem számít, hogy szabálytalan volt, nem számít, hogy ivott három felest (ááá, én azzal ugyanúgy vezetek. Aki három felessel nem tud vezetni, az anélkül se tud), most biztos az van a fejében, hogy "ezek a bringások hogy elszemtelenedtek, száguldoznak itt az autóúton".
Természetesen kis írásom csak rosszindulatú fikció.

--------------------------
www.barzongorista.eu

89
asztalosgabor képe

Amúgy valóban a bringás a

Amúgy valóban a bringás a hibás. Ha egy ifával jön, akkor a sofőrt csak a tűzoltók szedik ki a roncsból, így meg másnap már újra a volán mögé ül majd.

90
Zsabor képe

Hát ha másnap volán

Hát ha másnap volán mögé ül, akkor ügyes, és jó kapcsolatai vannak, mert a rendőrök egyből vitték be vérvételre.
Mondjuk láttam már ilyet. Focista elgázolta a nénit a zebrán, aki bele is halt, 3 hét alatt visszaszerezte a jogsiját.

91
dorcssa képe

Hát, ahogy mondani

Hát, ahogy mondani szokták, az autó nem jogsival megy. Apa mesélte, hogy a piacra jár ki egy pasi akinek évekkel ezelőtt elvették a jogsiját ittas veztésért, és azóta is kocsival jár mindenhova...

-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo

92
asztalosgabor képe

Valahogy így. És így már

Valahogy így.

És így már a jogsit sem veszik el még egyszer.
Börtönt meg nem kap érte, max pénzbírságot. Ha éppen ellenőrzik, ami nem túl gyakori.

93
zenmacska képe

Ha ittas vezetését vették

Ha ittas vezetését vették el a jogsiját, és elkapják, amikor éppen jogsi nélkül netán ittasan vezet (=visszaeső), azért nekiállhat keresgélni egy jó ügyvédet. Ha még ráadásul valami balhéba is keveredik, elég valószínű a kaptár.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

94
asztalosgabor képe

"Ha még ráadásul valami

"Ha még ráadásul valami balhéba is keveredik, elég valószínű a kaptár"

Magyarán ha ezután józanon vezet jogsi nélkül, akkor semmi komoly nem lehet. Meg gyakran a bíróságok kisebb pénzbírságot szabnak ki, mint amit az objektív felelősségnél egy komolyabb gyorshajtásért kiosztanak.

Börtönt esetleg akkor adnak, ha sorozatosan elkapják jogsi nélkül egy forgalmi és műszaki nélküli kocsit részegen vezetve.

95
zenmacska képe

Sajnos simán el tudom

Sajnos simán el tudom képzelni, hogy így van itt vadkeleten. De az eddig a rendőrséggel szerzett tapasztalataimból kiindulva erősen múlik a rendőrön is, aki elkapja, meg az előadón is, akihez az ügye kerül, vagy ha bíróság lesz belőle, a bírón. Szóval nem vennék mérget rá, hogy az ürge olcsón megússza, még az igazságszolgáltatásban is akadnak olyan emberek, aki komolyan veszik a dolgukat.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

96
dorcssa képe

De ez az, hogy nem kapja el.

De ez az, hogy nem kapja el. Anyát 20 év alatt kb egy kezén meg tudja számolni, hányszor igazoltatták..

szerk. Az a 20 inkább 27 év.

-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo

97
Miló01 képe

Én is ismerek olyant,

Én is ismerek olyant, akinek nincs és mégis azzal jár, sajnos ez van, megbukott a vizsgán, nem tejelt annyit és elment a kedve.

98
Frajti képe

Ez a nem tejelt annyit duma

Ez a nem tejelt annyit duma nem kéne, én semmit nem tejeltem, csak ami kellett, és minden elsőre megvolt. Ne vicceljünk már!

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

99
Miló01 képe

Béna volt:)))

Béna volt:)))

100
Törzsmókus képe

plusz nagyonsok! ez egy

plusz nagyonsok!
ez egy nagyon durván romboló hatású városi legenda.

101
stp1 képe

és akkor mit mondjanak azok

és akkor mit mondjanak azok akiket pénz nélkül beszopattak, pénzzel meg nem?

pótóra+vizsgadíj drágább mint a tejelés.

102
Shag_Beckur képe

Hh beszopattak? Nem azért,

Hh beszopattak?

Nem azért, de senkinek nem tejeltem. Nem is akartam volna, mert ha nem vagyok alkalmas, ne engedjenek forgalomba.

Elsőre átmentem mindenen.

Ez a "nem engednek át ha nem fizetsz" nem valami szőke nő mantra? Vagy nem szőke nő, hanem vezetni nem tudó embereké?

"Rohadt vizsgabiztos, direkt kicseszett velem".

"Rohadt vizsgáztató, meghúzott közgázon, pedig én tudtam kettesre! De direkt belekérdezett".

103
Frajti képe

Egyetértek. Forgalomban

Egyetértek. Forgalomban két baja volt a vizsgáztatónak velem.
legfőbb: rágóztam. Mea culpa.

A másik enyhébb: 60 környékén mentem 70-es táblánál. (nem akartam bukni azzal, hogy túllépem...) :)

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

104
stp1 képe

két konkrétat tudok

két konkrétat tudok személyesen előadva:

-párhuzamos parkolás teli tömb előtt, ahol csak egy kihajtó előtt van szabad terület. megállsz ott buktad, tovább mész buktad mert nem ott csináltad a feladatot ahol kijelölték.

-tábla nélküli egyirányúba bevezetés.

105
Shag_Beckur képe

1. tényleg szopó, akkor

1. tényleg szopó, akkor nekem normális oktatóm és vizsgabiztosom volt úgy látszik.

2. tábla nélkül az egyirányú nem egyirányú, nem?

106
asztalosgabor képe

Megoldás: Vizsgázáshoz is

Megoldás: Vizsgázáshoz is fejkamera. Mikrofonnal.

107
jurta képe

tovább mész buktad mert

tovább mész buktad mert nem ott csináltad a feladatot ahol kijelölték

Biztos ez? Általában az utasítás után a vizsgázó választhatja meg a helyet.

tábla nélküli egyirányúba bevezetés

Milyen az a tábla nélküli egyirányú?

Konkrétan az oktató legelső ilyen szavára mennék át másikhoz, vagy ha a v.biztos is benne van, jelentkeznék NKH-s vizsgára (persze, persze, nagyvárosban lakom, könnyen megtehetem). Amint belemegyek egy ilyen ügybe, onnantól nekem is érdekem, hogy ne derüljön ki, magyarul zsarolhatóvá váltam.

Megjegyzem, kiváló oktatónál sikerült tanulnom, és semmi ilyesmi szóba sem került, sőt, mikor másik tanuló utalgatni kezdett rá, még poénosan is ütötte el a témát.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

108
stp1 képe

nem tudom, nem jogsiztam

nem tudom, nem jogsiztam még.

a hiányzó tábla az olyan amit leloptak/kidöntöttek, erre nem emlékszem pontosan.

de a fentiekbe nem is szándékozom bekerülni, inkább bele lesz kalkulálva a jogsi költségbe a direkt gecizés kiváltása.

109
Shag_Beckur képe

Szerintem ne. Az ilyennek ne

Szerintem ne.

Az ilyennek ne engedj. Ha úgy érzed, hogy geciztek veled vizsgán, válts sulit. Ha jól tudom, vizsgázni bárhol lehet.

De ha nem találnak hibát, akkor nem fognak tudni meghúzni. Én még mindig úgy érzem, hogy ezt a "direkt meghúztak" dolgot olyanok hozzák fel érvként, akik amúgy is megbuktak volna, vagy legalábbis eléggé rezgett a léc.

Vagy mert bunkók voltak. Odamentek rágózva, rövidgatyába félig betűrt pólóval, a vizsgáztatónak "szevasz hej"-jel köszöntek, stb.

Vagy aki baromira izgul. Oké, viszgadukknál sokan leblokkolnak és mondjuk nem tudnak értelmesen válaszolni, stb. De aki egy vizsgát nem tud kezelni, az egy vészhelyzetet hogy fog? Hogy fogja kezelni a random főúton két kamion jön szembe helyzetet? Higgadtan átgondolja pillanatok alatt, hogy mit is kéne csinálni és megteszi, vagy leblokkol és vagy félrerántja a kormányt, jobb esetben az árokba, rosszabb esetben a szembejövőbe, vagy csak ül és várja, hogy történjen valami?

Nem ego, vagy valami, de múlthét pénteken jöttünk hazafele barátnőmmel este. Sötét, beszélgetek jobb-1-gyel, hosszú egyenes, előznek, hirtelen feltűnik előttem egy rókatetem. Mit is tegyek, hogy ne legyen véres az alváz, vagy ha vaddisznó fekszik ott, hogy ne törjem össze a kocsit? Balra mellettem autó (ha nem lett volna, tiszta, kihúzódok szembesávba), róka középen. Mit tesz ilyenkor az ember, ha higgadt tud maradni? Fék, jobbra kihúzódás, esetleges útpadka elérésnél kicsit felengedi a féket, hogy ne blokkoljon a kerék és szépen kikerüli a rókát, visszavált és ha tudja a telefonszámot, szól az utasnak, hogy hívja az erdészetet, majd nyugodtan folytatja az útját.

Mit csinál a vizsgadrukkos? Leblokkol és belemegy a tetembe, balra rántja a kormányt és neki megy annak aki előzi, vagy jobbra be az árokba.

Az ilyeneket igenis vágják meg a vizsgán és kenőpénz ellenében se engedjék át!

110
SzCiklon képe

+1 Én másodszorra mentem

+1
Én másodszorra mentem át a forgalomban, és meg kell mondjam, ha elsőre átengedtek volna, akkor még baromira nem tudtam vezetni (másodszorra sem, de azért valami fogalmam már volt róla, mentségemre szóljon, hogy soha nem volt kocsink előtte). Kellett az a két-három plusz óra. Nem is pampogtam, hogy fújmilyenszemetek, meg nem tejeltem.

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

111
Shag_Beckur képe

"+1" Ilyen is ritkán van ;)

"+1"

Ilyen is ritkán van ;)

112
Blao86 képe

Warning! Nagyon, Nagyon,

Warning! Nagyon, Nagyon, Nagyon OFF. :)

Fuhh.. annyi hülyeséget írtál, hogy inkább az utolsónál összegzem a gondolataimat.
Kezdjük azzal, hogy egy darab pótóra 1900 ft (jó, dupla órákat szoktunk tartani, legyen 3800). vizsgadíj 12e..
A legújabb számadatok tükrében 30e körül van a "segítség" forgalmi vizsgán.
Azt már rád bízom, hogy hány pótóra és/vagy +vizsga fér bele ebbe az összegbe.

Mi úgy tanuljuk a párhuzamos parkolást, hogy utca elején szól az oktató: "ezen az úton szeretnénk valahol parkolni."...

Legjobb tudomásom szerint, ahol nincsen egyirányú utca jelzőtábla, az nem egyirányú utca. Neked nem kell szuper képességeket fejlesztened, hogy észrevedd a hiányzó táblákat. Mellesleg szerintem elég nehéz lenne a vizsgabiztos dolga, ha olyan indoklást kéne írnia a sikertelen vizsgához, hogy nem vetted észre a hiányzó táblát. :)

Hallottam én is szívatásokról, de a vége mindig az, hogy rossz sulinál, rossz oktató mellett történtek ezek az esetek. De ha tényleg vannak ipari szivattyúk a vizsgabiztosok között (mert valszeg vannak), talán kevesebb a szívatás esélye, ha jó oktatód van és nem tud vele konspirálni.

Ja, és még egy nagyon fontos dolog, az elején megkérdeztem, hogy mire elég ez a 30 kötelező óra? Azt mondta az oktatóm, hogy annak, aki nagyon benne van a vezetésben, jó érzéke van hozzá, annak elég, de aki átlagos, vagy rosszabb képességekkel rendelkezik, az 30 óra után nem biztos, hogy sikeres vizsgát tud tenni.
Nem tudom, hogy miért van ez a flame az oktatók ellen, mert mindegyik geci, amiért pótórát akar vetetni... Na nem is húzom tovább, esetleg egy másik topicban lehet folytatni, ha igény van rá.

113
Ѣ képe

Tanítványuk bukására

Tanítványuk bukására játszanak a csaló oktatók

Számos autósiskolában csalnak az oktatók, miközben egyre romlik a jogosítványért hajtók képzésének színvonala és növekszik a bukások száma is - állítja a Nemzeti Közlekedési Hatóság mellett az oktatók szakszervezete is. Az autós-iskolákból egyre rutintalanabb kezdők lépnek ki a forgalomba, mert sok oktató elspórolja a benzint, miközben egyre több személyautós okoz balesetet az országban. A hatóság mindezek miatt radikális lépésre készül: az oktatókat beműszerezné, a kezdő vezetőket pedig durva manőverek megtanulására kötelezné.

"A vizsga előtti utolsó órán közölte velem az oktatóm, hogy 12 ezer forint az ára a sikeres szereplésnek. Fizettem, mert féltem, ha nemet mondok, meghúznak vagy háromszor" - emlékezett az [origo]-nak egy friss jogosítványos arra, hogy miként ment át a vizsgán. "Miután elhagytuk az iskolát, három kanyar után megállítottak, a vizsgabiztos kiszállt 'ügyet intézni', eközben a pénzt az oktatóm berakta egy könyvbe, azt meg a hátsó ülésre. Miután visszajött a biztos, elrakta, majd ismét három kanyar után visszahajtottunk az iskolába. Átmentem."

Nem új történet, évtizedek óta hallani hasonlókat, csak az ár változik. Rubik Pál, a Gépjárművezető-képző Szakoktatók Független Szakszervezetének alelnöke szerint ennél rendre többet, 20-30 ezret kérnek a megtévedt oktatók. Miközben az érdekképviselet is elismeri a korrupció létezését, az általunk megkérdezett féltucat friss jogosítványos inkább más jellegű simlikre panaszkodott.

A leggyakoribb az, hogy a ténylegesen teljesített vezetés mennyisége és minősége nem egyezik az előírtakkal. Többüknél nem volt éjszakai vezetés, és szokás a városon kívüli nagy sebességű gyakorlást is megspórolni, holott minimálisan 40 kilométer kötelező. Nem ritka, hogy 30-40 perc valós vezetés után írják be a teljes órát (valójában 50 perc egy tanóra), de Rubik Pál tud 15-20 percnyi valós vezetést jelentő óráról is.

Az oktatókról szóló panaszok széles skálán mozognak: akad olyan, aki - ki tudja miért - sosem engedte tanítványának, hogy ötödikbe kapcsolja a sebváltót, de a tanulók szerint létezik olyan is, aki fenyít az autóban. Ugyanannál az oktatónál vágott neki a jogsi megszerzésének három huszonéves barát - egy lány, két fiú - pár hónapja. Mint az egyik fiú az [origo]-nak elmondta, neki is, barátjának is kiosztott egy-egy taslit oktatójuk, a lányt pedig megríkatta a keménykedő férfi.

Ócska trükkök

"Az első forgalmi vizsga megfelelési arányok évről évre romló mutatókkal jelzik a gyakorlati felkészítés egyre gyengülő színvonalát" - írta az Autóvezető című szaklap 2006/2-es számában Ipolyi-Keller Imre. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) vezetője szerint azóta is romlik a helyzet: ma már a legelső gyakorlati vizsgák 60 százaléka bukással zárul, miközben az elméleti vizsgán ennél sokkal jobb az arány.

Ipolyi-Keller szerint ebben vastagon benne vannak az oktatók, s az őket spórolásra kényszerítő iskolák egy része. Ezek célja a haszonszerzés, minél olcsóbban túlesni egy-egy diákon, s ez csak egyféleképpen lehetséges: a gyakorlati órákon kevés benzint felhasználva minél kevesebb kilométert megtenni. Vagyis így pont az ellen dolgoznak egyesek az NKH vezetője szerint, hogy a diákjaik minél több rutint szerezzenek.

A trükkök nem túl ötletesek: araszolás a dugóban, hosszas elméleti oktatás az álló autóban ülve, ügyintézésnek álcázott "ide most beugrok" időhúzás - sorolja Ipolyi-Keller, aki szerint a zömében tizenhét-huszonöt éves tanítványok a csalást tapasztalva nem mernek szólni, inkább aláírják a papírt, mintha teljesítve lenne az óra.

Az NKH vezetője - aki maga is oktatott, vizsgáztatott, és iskolát is vezetett egykor - azt is állítja: még arra is van példa, hogy némely oktatók szándékosan saját tanítványuk bukására játszanak. Hiszen akkor 2000-2500 forintos pótórákat kell venniük diákjaiknak, s ezzel megemelkedik egy-egy emberen a hasznuk. Ipolyi-Keller már biztostól is hallott olyat, hogy az oktató gyakorlatilag maga buktatta meg a vizsgán saját diákját.

Kerüljük az olcsót

Az ősbűnt a hatóság követte el Rubik Pál szerint, mégpedig azzal, hogy a rendszerváltás után szabadjára engedte a piacot. A hatóságnak meg kellene határoznia szerinte egy minimális összeget, ami alatt ma nem lehet kihozni a komplett tanfolyamot, s akkor elkerülhető lenne, a mai helyzet, ami az "50 ezer forinttól jogosítvány", "Az órák egy része ingyenes" és hasonló reklámokban csapódik le. Rubik szerint ez nonszensz.

Ha utána számolunk, 50 ezerből valóban képtelenség kihozni egy tanfolyamot. Hiszen csak a gyakorlati rész minimálisan 30 óra vezetést ír elő (rutin, forgalom, éjszakai és városon kívüli vezetés). Vegyünk egy órányi gyorsításokkal teli városi vezetést, mondjuk 30 megtett kilométerrel, ami alatt a kezdők által vezetett kiskocsik se esznek kevesebbet 7-8 liternél 100 kilométerenként. Vagyis átlagosan 2,5 liter megy el a 300 forintos benzinből óránként, ami 750 forint. Ezt kell beszorozni 30-cal.

Ehhez jön az autó összes költsége a cascótól a rendszeres szervízig, valamint az iskolákkal szerződésben álló, egyéni vállalkozóként dolgozó oktatók járulékai is. És persze a KRESZ, az egészségügyi és a gyakorlati vizsga is külön-külön fizetős. A szakszervezeti vezető - aki autós-iskolát is vezet - elismeri, hogy ilyen körülmények között valóban csal az oktatók egy része, de ez egyértelműen a szabályozatlan rendszer következménye.

Egy dologban egyetért a szakszervezet és a hatóság vezetője is: aki olcsó iskolát választ, az ráfarag, mert minél kevesebbet kér az adott iskola, annál kevesebb kilométert "rázatnak a fenekébe" a tanulónak, vagyis kevesebb tapasztalattal szerez jogosítványt. Mindketten azt mondták: 100-120 ezer forint alatt ma Magyarországon senki nem tud B-kategóriás jogosítványt szerezni, akárki, akármennyiért hirdeti magát. Az általunk megkérdezettek végszámlája 120-170 ezer forint között állt meg.

Egyre több a súlyos sérült

Eközben Magyarországon évről évre növekszik a személyautó-sofőrök okozta balesetek száma. A KSH adatai szerint 2002-ben 11989 olyan baleset volt országszerte, amelyben megsérült, vagy meghalt valaki, 2006-ban viszont már 13365 ilyen történt. Miközben az autók egyre biztonságosabbak, nálunk tavaly is növekedett a súlyos sérültek száma, igaz, az utakon meghaltak száma stagnál. Ipolyi-Keller Imre szerint ez nem eredmény, hiszen Európa-szerte csökken a balesetben elhunytak száma, miközben nálunk egy jogosítványra több mint kétszer annyi halálos baleset jut, mint amennyi az unió átlaga. Az EU elvárja, hogy pár éven belül felére csökkenjen az utakon meghaltak száma

Arra vonatkozóan sem a KSH, sem az ORFK, sem az NKH nem tudott adatot szolgáltatni, hogy a balesetek okozói közül mennyi lehet az, aki technikailag nem eléggé felkészült. Mindkét szakértő azt mondta viszont, hogy jónak tartanák, ha az oktatók és a vizsgabiztosok kapnának visszajelzést arról, ha egykori tanítványuk balesetet okoz.

Spéci tréninget akarnak

Hosszú évek változatlansága után 2008 a járművezető-képzés megújításának éve lehet. Az NKH egy jogszabály-csomag összeállításán dolgozik, amelynek két legérdekesebb része az oktató-kocsik bemérése, valamint a kezdő vezetők évenkénti továbbképzése lenne.

Bár az autós-iskolák egy része tiltakozik, a hatóság szeretne minden kocsiba oktamétert szerelni, és ha lehetőség lesz rá, akkor műholdkövetőt is. Előbbi berendezés elektronikusan rögzítené az óránként megtett kilométert, míg a másik segítségével lehetne ellenőrizni, hogy az előírt forgalmi szituációkat (egyirányú utca, kereszteződés, városon kívüli vezetés stb.) teljesíti-e a tanuló. Ipolyi-Keller szerint már van egypár hazai iskola, amelyik használja ezeket.

Ennél látványosabb változás lenne a tervek szerint, hogy a kezdő vezetői engedéllyel rendelkezők egy év után - vagy akár az első három évben többször - valamiféle továbbképzésen vennének részt. A cél az lenne, hogy szimulátorrral, vagy még inkább speciális tréningeken olyan veszélyes helyzetek balesetmentes megoldását lehetne begyakoroltatni velük, ami a jogosítvány megszerzése előtt egy zöldfülűnek még túl sok lenne. Ilyen például egy megcsúszott jármű ellenkormányzása.

Két év börtönt kapott a korrupt gépjárművezető-oktató
A sikeres vizsgákért pénzt kért tanítványaitól.

A márciusi tárgyaláson az ügyész elmondta: Sz. László István 2009 novemberében és decemberében a gyakorlati oktatásra nála jelentkezőknek már az első találkozáskor utalt arra, hogy a gyakorlati vizsga egyes részeit csak akkor tudják majd eredményesen letenni, ha pénzzel "rásegítenek". Mint mondta, a vizsgákon mindenki hibázik, és aki nem fizet, azt nem engedik át, majd hozzátette, hogy ez évek óta így megy.

A rutinvizsgáért és a biztonságos üzemeltetés vizsgáért 8-8 ezer forintot, míg a forgalmi vizsgáért 16 ezer és 20 ezer forint közötti összeget kellett fizetni.

Teljes cikk: http://atv.hu/cikk/20110823_ket_ev_bortont_kapott_a_korrupt_gepjarmuveze...

Kenőpénzért vizsgáztatott egy kecskeméti oktató

Kecskemét - Befolyással üzérkedés bűntette miatt emelt vádat a napokban a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség egy 56 éves kecskeméti gépjármű vezető oktató ellen.

A vádirat szerint az 56 éves oktató tavaly októberben 15 ezer forintot kért az egyik tanítványától annak érdekében, hogy a gyakorlati vizsgán biztosan átengedjék. A lány ebbe nem volt hajlandó belemenni, és a pénz átadása nélkül is sikeresen átment a vizsgán. Az oktató ezt követően azonban többször is zaklatta telefonon, hogy fizesse meg részére a 15 ezer forintot.

Teljes cikk: http://www.delmagyar.hu/kecskemet/kenopenzert_vizsgaztatott_egy_kecskeme...

Az oktató pénzt kért a sikeres vizsgáért!

Vesztegetést színlelve elkövetett hivatali befolyással üzérkedés bűntettében hirdetett nem jogerős ítéletet a megyei bíróság dr. Bodnár Zsolt bűntetőtanácsa.

A vádlott az egyik tanulójától 2005. június 7-én megtartott járműkezelési vizsga előtt 3 ezer forintot kért arra hivatkozással, hogy jobban sikerüljön a vizsga. A tanúló a pénzt átadta a vádlottnak. A sikeres vizsga napján a vádlott arra kérte ugyanazt a tanulót, hogy vegyen egy üveg konyakot is, mivel lehet, hogy ugyanaz a vizsgabiztos lesz a forgalmi vizsgán is.

A tanuló a konyakot átadta. Július 11-én megtartott forgalmi vizsga előtt 10 ezer forintot kért a vádlott, célozva arra, hogy a vizsga sikere érdekében átadja a vizsgabiztosnak. Mivel a vizsga nem volt sikeres, a pénzt a vádlott visszaadta.

Azonban a július 21-én megtartott pótvizsga előtt ismételten elkérte a tízezer forintot, amit már nem adott vissza, ugyanis a tanuló vizsgája sikeres volt. Volt még két hasonló ügy, amivel az ügyészség megvádolta a vádlottat, ám azokban a bűnösségét nem állapította meg, mert az kétséget kizárón nem bizonyított.

Teljes cikk: http://www.mon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/az-oktato-penzt-kert-a-sikeres...

A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be az NKH

Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart. Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Teljes cikk: http://autosiskola.blog.hu/2008/07/10/a_szelhamos_autosiskolak_es_korrup...

Satöbbi, satöbbi

114
Shag_Beckur képe

"A cél az lenne, hogy

"A cél az lenne, hogy szimulátorrral, vagy még inkább speciális tréningeken olyan veszélyes helyzetek balesetmentes megoldását lehetne begyakoroltatni velük..."

Húúú, ez jó ötlet. Mennék én is :)

115
Icarus képe

Ha jol tudom vannak olyan

Ha jol tudom vannak olyan treningpalyak ahol az ilyeneket lehet gyakorolni... legalabbis a teveben neha mutatnak ilyeneket

116
dorcssa képe

http://www.tanpalya.hu/ Ezt

http://www.tanpalya.hu/

Ezt tudom ajánlani, a Hungaroringen van a tanpálya. Ha jól tudom saját autót kell vinni, legalábbis a honlapon nem találtam utalás a bérlésre, de régen lehetett bérelni is, utána kéne érdeklődni. Van diákkedvezmény, ha nappalis vagy :)

-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo

117
Shag_Beckur képe

Icarusnak is: Hát ezaz.

Icarusnak is:

Hát ezaz. Saját kocsival azért mégse. Oké, azzal kéne, hogy azt szokja az ember, de a felfüggesztésnek nem feltétlenül tesz jót az össze-vissza csúszkálás.

Tudom, mert pár téli csúszkálástól elég csúnyán elmászott az összetartás és a dölésszög elöl is, hátul is. Pedig csak néha csináltam egy két kézifékest :) Mondjuk biztos benne vannak ezek a szar utak is.

118
Peta képe

Hátul nincs

Hátul nincs kerékösszetartás, és dőlésszög, mert ezek a kormányzás miatt kellenek :)

119
Shag_Beckur képe

Mintha lenne, legalábbis

Mintha lenne, legalábbis LFS-ben mindig állítgattam azt is :)

121
Shag_Beckur képe

Köszi, így már az

Köszi, így már az elmélet is megvan :) Kerékdőlésnél én mindig azt hittem, hogy azért kell, hogy kanyarban a külső, támasztó kerék egész felülete tapadjon. Lehet hogy ez is benne van.

122
monster képe

Azért ha elmegy a hátsó

Azért ha elmegy a hátsó kerék az eredeti beállításából, akkor csak lezabálja a gumit hamar? Meg egy kicsit csak félrehúzza a kocsi hátulját, amit kormányzással kell kompenzálni?
Meg hátha seggbekúrt kollégának 4kerékkormányzásos kocsija van.
Klasszak ezek a rajzos oktatási anyagok. Egyszer amikor legördül az autó a szalagról, ilyen. Utána meg, pláne magyar utak...
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

123
Shag_Beckur képe

Ezen voltam én is ki.

Ezen voltam én is ki. Nagyjából vissza tudták hozni gyárira, de talán pont a hátulját nem, azt nem lehet állítani. Én meg teljesen abban a hitben voltam, hogy van pár csavar, állítanak rajta és olyan lesz mint újkorában :) Sajnos nem :( De azért szerencsére tűréshatáron belül vannak az értékek, de jó lenne természetesen, ha teljesen pontosan úgy állnának, ahogy kéne.

Rossz gumikopás szerencsére nem annyira jellemző, nem vettem még észre, hogy nem egyenletesen kopna.

124
monster képe

Valamiből a gumigyáraknak

Valamiből a gumigyáraknak is meg kell élniük.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

125
vaandor képe

Off a négyzeten: Andrássy

Off a négyzeten:
Andrássy úton CM előtt volt kint egy mobil szimulátor, ott a reakcióidőt és a fékezést / kikerülést lehetett gyakorolni ingyen. Az Autóklub sátra mellett volt, de nem tudom, hozzájuk tartozott-e.

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

126
Peta képe

Hühh, nagy szerencse, hogy

Hühh, nagy szerencse, hogy így estél, én tuti a fogammal szántottam volna fel az aszfaltot. :)

127
Zsabor képe

Hát lehet, de én azt

Hát lehet, de én azt egyszer már megcsináltam, és nem volt kedvem hozzá másodszor :)
Azért vicces, hogy egy Demszky-karóban majdnem nagyobbat estem, mint egy elém kiguruló autóban :)

128
Anti képe

Vigyázz kedves Zsabor

Vigyázz kedves Zsabor "macska", így már csak 7 életed maradt. Jobbulást kívánok és vigyázz magadra!!!

Anti aki rendes nevén Andris.
Járgányom pedig egy szürke-bordó Magellán Crater.

129
Zsabor képe

Jaja, köszi, más haverom

Jaja, köszi, más haverom is mondta, hogy macska vagyok :)

130
Zsabor képe

És köszönöm mindenkinek

És köszönöm mindenkinek a jókívánságokat!

131
Frenki képe

Azt nem értem, miért

Azt nem értem, miért csinálják azt, hogy megállnak aztán kigurulnak.Engem is gázoltak már így el.Azt hittem megadja a tábla szerinti elsőbbségem aztán meg elindultak, amikor már nem tudtam semmit sem csinálni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

132
Zsabor képe

Hát két elméletem

Hát két elméletem van:
-tényleg nem látott - ez egy létező jelenség, amikor az autós csak a másik autót veszi észre, a motoros vagy biciklis nem jut el a tudatáig. És gondolom ebben a pia is segít
-azt hitte, hogy 10-el jövök lefele

133
Dragon képe

Örülök, hogy nagyobb

Örülök, hogy nagyobb bajod nem esett!

Az őszi napon lakott területen belül ebben az esetben is észleltek, de haszna semmi.
Felmerült bennem a kérdés egy villogóra állított fehér fényű lámpa képes nyomatékosítani a közlekedő kerékpáros szabályszerű és határozott haladási szándékát a többi közlekedő számára?
Az évnek ezen időszakában már ajánlottnak érzem
a nap minden időszakában a lámpa használatát.

Jobbulást!


esti-tapasztalat

vegyel-lampat-vilagos

134
elfroland képe

Igen. Velem is ez volt.

Igen. Velem is ez volt. Akkor indult el amikor elé értem és szépen betolt a kereszteződés közepére. Kb. 8-al mentem mert megálltam amikor kitolta elém az elejét... Szemkontaktus, szemkontaktus, szemkontaktus, vagy ezt mondtam már? :-)

135
Cseya képe

Minek? Elég ha te látod,

Minek? Elég ha te látod, azt nem kell észrevennie, hogy te is kiszúrtad őt. Akkor a legvalószínűbb, hogy kitolja eléd a kocsit.

136
elfroland képe

Ez is igaz. Akkor úgy kell

Ez is igaz.
Akkor úgy kell meggyőződni róla hogy felém néz hogy közben nem veheti észre hogy felé nézek. Ez már a very hard fokozat. :-)

137
SzCiklon képe

Idéznék: "Ami gyanús, az

Idéznék: "Ami gyanús, az nem gyanús."

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

138
vilkas képe

A konkrét esetben

A konkrét esetben valószínűleg azért, mert ivott.

139
Frajti képe

Ha ma visszatértél a

Ha ma visszatértél a dokitól, számolj be a mai eredményekről!

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

140
atomboy képe

Jobbulast Zsabor. El tudom

Jobbulast Zsabor. El tudom kepzelni a helyzetet, nekem is volt hasonlo, bar esetemben nem volt lejtos a hely.
http://www.youtube.com/watch?v=9SxkXcRIE90

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

141
Zsabor képe

Nálam az autó keresztbe

Nálam az autó keresztbe próbált átmenni.
De kezdek rájönni, hogy tényleg nélkülözhetetlen az a kamera :(

142
Hilfy képe

Jobbulást!! Reméljük

Jobbulást!! Reméljük teljesen, és tisztességesen kártalanítanak, mielőbb!

143
Zsabor képe

A János kórházi ablak

A János kórházi ablak mögötti néni, meg az ügyvéd szerint az égvilágon semmi bajom :)
A lépcsők azért még okoznak némi fejtörést (persze csak átvitt értelemben :) )

144
Zsabor képe

Két napig bírtam

Két napig bírtam bringázás nélkül :)
Még kicsit nyugdíjas a tempó, de így is jobb, mint otthon ülni :)

145
Zsabor képe

Nah. Megkeresett egy

Nah.

Megkeresett egy ismerős srác, aki most lett újságíró, hogy írna egy cikket a szerencsésen megúszott esésemről, megspékelve a képpel az összetört bringáról.

Beszélt már LJ-vel is a dologról, aki azt mondta neki, hogy az egész csak negatív reklám lenne.

Én első körben azt mondtam neki, hogy várjuk meg a rendőrségi jegyzőkönyvet az esetről (bár nem vagyok jogász), és ha esetleg megírná a cikket, nagyon figyeljen arra, hogy ne az jöjjön le a cikkből, hogy
-bringázni veszélyes
-a bringások ész nélkül száguldoznak lefele az Istenhegyin

Viszont amennyiben jól sikerül a cikk, esetleg alkalmas lehet arra, hogy felhívja az autósok figyelmét arra, hogy figyeljenek a lefele jövő bringásokra.

Mit gondoltok?

146
Shag_Beckur képe

Óvatosan megírva jó

Óvatosan megírva jó lehet.

147
Hotyhogy képe

Írjon igazat, a teljes

Írjon igazat, a teljes igazat írja, és semmi mást hanem csak igazat írjon.

148
Kisember képe

... és ne csak a

... és ne csak a valódit!
--------------------------
www.barzongorista.eu

149
Pontagy képe

ha értelmesen,

ha értelmesen, tényszerűen van tálalva a dolog, szerintem baj nem lehet belőle.

egyébként János véleményéhez annyit tennék hozzá, hogy a tapasztalataim alapján igen nagy számú bringás agyatlanul száguldozik.Mindenhol, bárhol. Ez nem egy újságcikk kérdése, hogy így lesz-e a továbbiakban, vagy sem.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

150
SzCiklon képe

Szerintem értelmetlen. Ha

Szerintem értelmetlen.
Ha mondjuk olyan helyen történt volna, ahol inkább hardver-mint szoftverhiba van, azaz a vezető nem ittas, és inkább az infrastruktúra tehet a helyzetről, akkor oké, legyen cikk, pl. Andrássy bringaút, vagy Kőbányai pl.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

151
Kisember képe

Akkor lenne értelme, ha

Akkor lenne értelme, ha komoly büntetést kapna a fickó. Mert akkor ki lehetne hegyezni arra, hogy NEM vezetünk részegen.

--------------------------
www.barzongorista.eu

152
jurta képe

Szabálysértési vagy

Szabálysértési vagy büntetőügy lesz? Azt hiszem, az előbbi esetben a határozat nem nyilvános.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

153
blajo képe

Ugy remlik, hogy buntetougy

Ugy remlik, hogy buntetougy akkor lesz ittas vezetesbol (gondolom ez ugyanigy mukodik baleset eseten is), ha egy bizonyos erteket tullepett a paciens veralkohol-szintje (ez vagy 8 vagy 3 ezrelek, nem tudom melyik, mert mindketto erosen meglatszik...)

154
Zsabor képe

3 ezreléknél már nem

3 ezreléknél már nem nagyon tudsz járni meg beszélni, 8 ezreléknél ha túléled, mutáns vagy.

155
blajo képe

Igen, ezt jelentette az

Igen, ezt jelentette az erosen meglatszik. :-)

Kulonben most nemreg volt valami rekordnak nevezheto kicsivel 9 ezrelek folotti ertek. (Ha jol emlekszek, vezetett...)

156
Zsabor képe

Igen, mindenesetre a nagyon

Igen, mindenesetre a nagyon szigorú büntetés az 0.8 ezreléknél kezdődik :) Ez kb. 2-3 sör.

157
jurta képe

Kiknek szólna a cikk (hol

Kiknek szólna a cikk (hol jelenik meg), és mi a célja?

Pusztán az alapján, amit írtál, még lehet a Bors címlap is Kis híján halálra gázolta a részeg sofőr a bringást címmel. :-)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

158
jurta képe

mivel nem tört el semmim,

mivel nem tört el semmim, ezért tulajdonképpen olyan, mintha meg sem sérültem volna.

2011. április 30. Ajtórámnyitás, könnyű sérülések, térden is. Dehogy megyek orvoshoz, csak zúzódások és sebek, és különben is mindjárt kezdődik a CM, amin rendező leszek. (Anyagi károk, bár nagyon hosszan, de szabályszerűen lerendezve.) Utána egy-két héttel (közben semmi más nem történt) kezdett el a térdem csapágykenése romlani pontosan ott, azóta is bár nem fáj, egész nap is lehet vele bringázni, de egyre jobban recseg. Most már foglalkozhatok vele magam. Legközelebb rögtön megyek az ügyeletre, legyen papír.

Nagyon furcsálom, hogy csak a csonttörésnél tartják szükségesnek a dokumentálást, és az ügyvéd is így gondolja, de persze örülök, ha mindened magától meggyógyul. Ja, és a bírság összege is függ attól, mit okozott a vétkes.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

159
Hotyhogy képe

"Nagyon furcsálom, hogy

"Nagyon furcsálom, hogy csak a csonttörésnél tartják szükségesnek a dokumentálást"

Ez tényleg furcsa. Már-már nem is evilági.

Egy szerencsére csonttörés mentes, tehát könnyű összetett sérülés példája:

Léprepedés, tüdőlyukadás tüdő összeeséssel, szemkifolyás, golyóösszezúzódás zacskóleszakadással, térdkalácskivetődés (nem törött el, épen találták meg harminc méterre a baleset epicetrumától), részleges felnyársalódás (csak az alhasi szervek szenvedtek tépéses jellegű traumát), totális megskalpolódás (fülekre is kiterjedő).

;-(((

160
Zsabor képe

Vicces momentuma volt a

Vicces momentuma volt a rendőri meghallgatásnak, amikor annak ellenére, hogy látszott rajtam, nem vertem be a fejem, megkérdezte, volt-e rajtam sisak :)

161
Icarus képe

Főleg, hogy a

Főleg, hogy a felelősségek szempontjából elvileg semmit sem számít :)

162
SzCiklon képe

Miért nem mondtad, hogy az

Miért nem mondtad, hogy az ütközés erejétől a sisak szublimált?
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

163
jurta képe

Nem baj az, ha mindent

Nem baj az, ha mindent megkérdez és felír, amíg még frissek az emlékek. Az a dolga. Megkérdezhet bármilyen, a baleset szempontjából kevésbé lényeges részletet is.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

164
peet képe

Örülök, hogy

Örülök, hogy megúsztad.

Ha jól értem balról jött be eléd. Nos ilyen esetben fékezés helyett érdemes megpróbálni bemenni abba a mellékutcába, ahova Ő is készült behajtani. Jó eséllyel be tudsz menni előtte. Engem már húzott ki katyvaszból az "instaturn".

Bár gyanús, hogy erre se lett volna időd.

165
Miló01 képe

40 körül jött és az

40 körül jött és az autó kijött elé.

166
jurta képe

Nem úszta volna meg

Nem úszta volna meg sérülés nélkül (ilyen sebességgel, ráadásul lejtőn nem lehet bevenni egy derékszögű kanyart, eltalálta volna a járdaszegélyt v. egy parkoló autót). Ellenben ha így az autó sértetlen marad, akkor a vezetője lehet, hogy meg sem áll (ne legyen ilyen, de sajnos van). Ekkor aztán Zsabor egyedül maradva kereshette volna sérülten a tanúkat, esetleg úgy, hogy harmadik személy tulajdonában is kárt okozott. Ha már választani kell, és a sérülésveszély nem nagyobb, "jobb", ha a vétkes félbe csapódik, mint ha másba.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

167
Zsabor képe

Nem úszta volna meg

Nem úszta volna meg sérülés nélkül (ilyen sebességgel, ráadásul lejtőn nem lehet bevenni egy derékszögű kanyart, eltalálta volna a járdaszegélyt v. egy parkoló autót)
Azt, hogy mi történt/történhetett volna, nem lehet tudni :)
Az ilyen elméleti jellegű spekulációknak nem sok haszna van.

Amúgy meg annyi az egész, hogy meg kell tanulni kanyarodni :)

https://picasaweb.google.com/102718942408688574398/Random#56629799018025...