Rám jár a rúd mostanában. A lámpával kezdődött, január közepe táján. Persze nem meglepő, hogy bemondta az unalmast, hiszen többször is volt már ragasztva, meg egy ideig gyorskötöző tartotta kormányon, aztán most végleg eltört, így vehettem újat.
Néhány nappal később iszonyúan megraktam egyik reggel a Vágány buszsávjában a 20E előtt, melóba jövet, ami után 10 perccel egy pirosnál a sor elé állás közben tőből letéptem a kormány jobb oldalát, rajta az új lámpával. Szerencsére meg tudtam fogni a gépet, zakó nélkül megálltam. Bevágtam a fél kormányt a zsákba, és raktam tovább, kicsit lassabban, fél kormánnyal. Legalább jobban elfért a tárolóban a bicikli.
Még aznap felkerült egy új kormány. Régi vágyamat teljesítve egy pályakormány lett, név szerint Charge Bowl. Mondanom sem kell, hogy Mr. Bowl kihozta belőlem az állatot, és onnantól kezdve sprinteltem mindenhova. Egészen addig, amíg néhány nappal később egy trackstandből indulásnál kis híján pofára estem premier plánban a Bajcsy-Andrássy keresztben, mert elszakadt a jobb pedálszíjam. Megint megfújtam a harsonákat, fészbúk, twitter, támbler minden, és fel is ugrott másnap egy használt bagaboo szíj a pedálra. Itt már terjengtek olyan pletykák, miszerint nekem csak edzett acél alkatrészek valók. Esetleg rakjak mini U-lakatot a pedálra szíjnak, vagy acélsodronyt fűzzek be.
Tegnap: Állok meg a Lidl előtt, hogy lakatoljak, veszem le a zsákom, megnyomom a derékheveder csatját, és PATT! letörik a fele, ott pattog előttem fél méterrel a földön. De jó! Mind1, majd kicserélem, mondom magamban, végül is szerencsére csak a derékheveder, az még nem akkora érvágás.
Ma hajnalban beérek melóba, mélygarázsban lakatolnék, nyitom a mellkas-hevedert, és TIKK, az is ott pattog előttem a flaszteren. Érzem, hogy ez a táska kommunikálni akar. Még van 3 csat rajta, remélem, hogy megértem, amit mondani szeretne, mielőtt elfogynak.
Volt már egyébként egy hasonló szériám, egy időben a nyergem tépte le rendszeresen a nadrágjaim seggét, és volt otthon vagy 4 seggnélküli nadrágom, de ott legalább lehetett fixen számítani rá, hogy mi lesz a következő reccsenés.
Szóval, ha valaki ezt olvassa, és küldött rám valami rontást, akkor legyen szíves vegye le, és beszéljük meg, mert az őrangyalom kezd fáradni.
Tréfát félretéve a következőkre figyeljetek oda:
1) anyagfáradás: az alumínium kormányokat időnként le kell cserélni. Ha estél vele (netán többször is), vagy van benne több, mint 30ezer kilométer. Súlyosbító tényező, ha egyenes villát, egyenes stucnit használsz, mert az kevésbé nyeli el a rezgéseket, amit az alumínium megjegyez, és fárad tőle.
2) pedálszíjak esetén érdemes a pedálban futó két alsó szíjat régi gumibelsőbe húzni, így nem fogja elnyírni a pedál éle. Eddig hármat téptem el íly módon, erre a negyedikre gumit húztam. Remélem tovább tart majd.
3) rendszeres átvizsgálás: indulás előtt rendesen át kell nézni a gépet. Nekem qkac kiszúrta a repedést a kormányomon egy olyan fényképről, amit menet közben lőttem 3 (három!!) nappal a kormánytörés előtt.
Vigyázzatok! Semmi sem tart örökké.
Szerk.: 02-05-2012: hogy teljes legyen az örömöm, ma a gatyámnak leszakadt a segge, a nyereg beleakadt, és letépte.
Szerencsére duplaseggű BDU gyakorló...

_tn.jpg)












Hát mit mondjak, derék egy
Hát mit mondjak, derék egy őrangyalaid vannak. Én kormánytörésnél biztos pofára estem volna. Az alukormány cserén én is gondolkodtam, de még nem olyan sokat volt használva, így tavaszig biztos marad.
Vigyázz magadra!
Sipi azt mondja akkor van
Sipi azt mondja akkor van géphiba, defekt stb amikor nem vagy formában.
Személyes tapasztalatom is ez.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A pozitív kisugárzás...
A pozitív kisugárzás... (meg az időben történő alkatrész csere) ... az sokat lendíthet az ügyön. :-))
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Hát én ennél
Hát én ennél pozitívabban már nem tudok sugározni. Még a -10 fokos világvége hidegben is mosolyogtam mindenkire.
De, nem azért mert
De, nem azért mert ráfagyott? :-))))
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Nekem sikerült egy acél
Nekem sikerült egy acél kormányt is eltörni,így menet közben. Valószínűleg az is hozzájárult az esethez,hogy előtte pár héttel nekimentem egy bringaútba épített villanyoszlopnak ;)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Azt a képet, amin Qkac
Azt a képet, amin Qkac kiszúrta, hogy el van repedve a kormányod, nincs kedved feltenni mindannyiunk okulására?
Ugyanitt karambolos, de kinézetre teljesen ép alu MTB kormány elvihető :>
Régebben még fent volt Yasec honlapján egy cikk Keith Bontrager-től az anyagfáradásról, amiben azt javasolják, hogy a kormányt legalább kétévente illik cserélni:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UEH7n-C7dm4J:www.ya...
4-20 éves használtakkal
4-20 éves használtakkal járok.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nekem csak kettő van, az
Nekem csak kettő van, az egyik 17 éves, a másik meg 7, az azelőtti MTB kormányomat pedig kb 5 évig használtam úgy, hogy közben még egy stucnit is elcsavartam vele egy esésnél.
De ez ugye kb. olyan, mint Margó néni, aki minden nap elszív 3 doboz cigit, megiszik egy fél üveg konyakot, aztán mégis 96 éves és semmi baja :)
oké, de te nem téped úgy,
oké, de te nem téped úgy, mint én.
felraktam
felraktam
Ez már mindkettő a törés
Ez már mindkettő a törés után van,ha jól látom.Azt is tedd fel légyszíves amiről Qkac megmondta hogy el fog törni.
Utána már mindenki tudja :)
Egyébként olyan-20 foktól lefelé a fémek el kezdenek ridegedni néhány kivételtől eltekintve.
-70 fokon úgy törik az általános acél mint az üveg.
+5 fok alatt régen a kültéri hegesztést sem engedte a technológia, csak melegítéssel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
a bal oldali kép 3 nappal a
a bal oldali kép 3 nappal a letörés előtt készült, és qkac már a törés után szólt, hogy jé, ezen a képen rajta van a repedés.
Értem így tényleg
Értem így tényleg látszik nem is kicsit, azt hitem vissza illesztetted és úgy akartad mutatni a törés helyét.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
pont ez a lényeg, hogy
pont ez a lényeg, hogy legalább 3 napig benne volt a repedés mielőtt végleg letörött.
Nem semmi.
Nem semmi.
A táskacsatok is a hideg
A táskacsatok is a hideg miatt töredeznek szerintem.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
+1 Nekem is eltört
+1
Nekem is eltört csütörtökön
írtam Bagabooéknak, hogy
írtam Bagabooéknak, hogy vennék tőlük cserecsatot, és ki is cserélném. Szólok, ha van válasz.
hmmm, "cserecsat" ez egy
hmmm, "cserecsat" ez egy jópofa szó, tetszik :)
Pszt, fiamnak ingyen adott
Pszt, fiamnak ingyen adott pótcsatot, pedig nem is eltörte, hanem elvesztette. De melegben.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Cserélik grátisz.
Cserélik grátisz. Jófejségi faktor ++.
kicserélte Tomi ott
kicserélte Tomi ott helyben, és még egy tartalék 30-as csatot is kaptam.
Ugyanazon a napon tort el a
Ugyanazon a napon tort el a kormanyszaron egy csavar, szerencsere nem menet kozben...
http://www.youtube.com/watch?v=4djXzlqstBs&list=UUEZMCDDd1TDV7-yQZtklBeA...
Egyebkent, Peet, ha Qkac az elso kepen repedest latott ott, ahol letort, akkor az is res, ami a kormanyszar ket csavarjan kozt van, kozeptol szamitva kicsit balra?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
az valami más ott a stucni
az valami más ott a stucni csavarja mellett belül, én is néztem már
Lámpa letörés nekem is
Lámpa letörés nekem is volt.
Megragasztottam, reménykedek... :]
Hogy tört el a black
Hogy tört el a black burn-öd? vagy nem az tört el? csak ezt vetted a rossz után?
Vasárnap késő délután a
Vasárnap késő délután a nyerget rögzítő csavarok egyike megadta magát menet közben. Duplán mázlim volt. Fogarasi-Róna# után történt, nem kellett sokat gyalogolni az Árkádig. Ridebike-ban kisegítettek az előbb említett apró alkatrésszel. Köszönöm, megúsztam 7 km sétát.
Péntek január 13-n kiszenvedett a Miche RG2. Aznap 9 km-re nyúlt a gyalog galopp.
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Nyeregcsavar miatt miért
Nyeregcsavar miatt miért kell sétálni?
Lebukott előre a nyereg
Lebukott előre a nyereg orra :(
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Eccer Szentendre-> Budafok
Eccer Szentendre-> Budafok (~30 km)tekertem nyeregcsavar elengedés miatt nyélen haza.
Tolás kizárt ilyen probléma miatt.
Mivel ez egy olyan
Mivel ez egy olyan alkatresz, ami mozog, de nem szabadna neki; duct tape vagy gyorskotozo biztos megoldotta volna. :-)
Az RG2 mennyi idős volt,
Az RG2 mennyi idős volt, és hogy szenvedett ki? Full iparis.Nekem is az van.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Kezdhetsz rettegni ;)
Kezdhetsz rettegni ;)
Nem rettegek csak
Nem rettegek csak érdeklődöm,elég sokat mentem vele az elmúlt 2 évben a tél kivételével mindenhová. Szét is szedtem már és nem látszott rossznak.
Főleg bejött a full iparis kivitel.A tököm tele már a kónuszokkal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
5500 km kb. 1 év. Minden
5500 km kb. 1 év. Minden kalapács eltört benne. Azóta is várom az utánpótlást. 400 km-rel többet futott Novatec F062SB agyat be fogom vinni megvizsgálni, milyen állapotban van a lelki világa. Ha problémamentes, megvan a Miche utódja.
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Ez érdekes két éve
Ez érdekes két éve nyúztam tavaly Novemberben lopták el a bringával együtt, de semmi gondom nem volt vele.Valamit kifoghattál vele,mire használtad, hogy használtad?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Városi romboló
Városi romboló alapértelmezés szerint esős és téli időben, de sokat futott száraz pályán is. Munkába járás, bevásárlás, mindössze 2 túra (az emlékezetes 4 defektes vértesi szopás és szöges gumi bejáratása Csepel körön tavaly november végén).
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Nagyon rozsdásak voltak a
Nagyon rozsdásak voltak a kalapácsok?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"