Ellátogattam a frissen (február 14-én) átadott Pesti út mellett készült kerékpáros közlekedés céljára készített képződményhez.
https://picasaweb.google.com/saganbp/PestiUtiPancs

Örömteli, hogy még mindig tudnak meglepetéseket okozni.
Alapkoncepcióban előnyös, hogy eljutottak az aszfalt használatához és egy szakasz kivételével még hullámos sem volt.

Viszont egy olyan mű készült mint a korábbiak. Az úttest és járda közé benyomorított kerékpárút, illetve a járda rovására kialakított bringagyalog.
Ha nem volt hely, az önálló kerékpárút megszűnt és a szervizúton vagy egy párhuzamos utcában kanyargott tovább a kerékpáros nyomvonal.
A külső részén több hely volt, szélesebb is lett az aszfaltcsík, de a kanyargás maradt.

Lettek szép piros átvezetések. Van már döntött útpályás kerékpárút. Sikerült növelni a fasorkerékpárutak hosszát. Hasította a kerékpárutat a benzinár. Színesítette a képet a 10-es tábla és a 30-as zóna vége tábla.
Sőt A KRESZ kerékpáros Gulliverjei Brobdingnag táblázást is kaptak.

A XVII. kerület pedig kerékpárosbarát település lett.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Zsurmi képe

Ami még fontosabb: az

Ami még fontosabb: az átvezetések szintben vannak, a keresztező forgalomnak fekvőrendőrént működik.

-
Zsurmi

2
sagan képe

Csak az egyik szakaszon

Csak az egyik szakaszon ilyen,de ez szerintem is jó.
Élesben nem láttam a működést,mert minden bolt zárva volt.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

3
Icarus képe

A rakoskeresztur kozponttol

A rakoskeresztur kozponttol kucorgo terig tarto resz annyira nem szornyu. Azzal kapcsolatban eddig szkeptikus voltam de minosegileg eleg jo lett az aszfalt.
Igazabol az a jo benne, hogy arrafele ugy is hegy kovetkezik es ha az ember akarna, meg akkor sem szaguldozna hanem szep lassan felkuzdene magat rajta.

A varoskozpont - 501-es utca kozotti resz meg szerintem szornyuseg, de hat majd meglatjuk hanyan fogjak hasznalni. Keruleten beluli minimalis kozlekedesre annyira nem gaz.

Amire jelenleg igazan kivancsi vagyok, mennyire valtozik meg a vezetok hozzaallasa az ott uton biciklizokehez. Sajnos jo idoben mindennapos utvonalam resze ez orulnek ha tovabbra sem zavarna oket hogy hegyrol lejovet lenduletesen veluk azonos sebesseggel haladok ott.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

4
sagan képe

A Balassagyarmat utca és

A Balassagyarmat utca és Hegyalatti utca között szerintem is elfogadható. Az aszfaltozás minősége jó. Ha nem lenne kötelező a kerékpárutak használata egész tűrhető alternatíva lenne.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

5
Icarus képe

Igen. Mondjuk abban

Igen. Mondjuk abban remenykedem h ott negyvennel szoktam lefele hasitani es az autok tartanak fel, akkor nem lesz olyan idiota aki ledudal... felfele meg ugy is tudom h 15-el megyek akkor meg en "tartanam fel" mar faradt allapotban a kocsikat, szoval ott a bringautat hasznalnam.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

6
err képe

Pedig Baracskanal is ez van

Pedig Baracskanal is ez van a 7-esen :/

7
Icarus képe

Ott nem járok rendszeresen.

Ott nem járok rendszeresen. Arról még nincs ilyen tapasztalatom és nem valószínű hogy még lesz egy ideig :)

8
Miló01 képe

Vegyes felvágott, de nekem

Vegyes felvágott, de nekem nem tetszik, mivel most már rajta kéne mennem, de a buszról amit láttam attól fogva rettegek kerékpárral arra kölekedni. Hála Istennek már nem is kell arra járnom.

Sok kereszteződés van, ahol majd jól elütik a bringást és sok gyalog is rajta fog gyalogolni, sőt még lassú is. A kerületieknek jó, még dicsekedtek is nekem. Talán többen ülhetnek kerékpárra, arra jó lesz. És van változás egy régi tervből a maximumot hozták ki. Ez jó jel, de remélem az elkövetkezőkben már nem kell nyavalyognom, külön sávot kérünk. Ez az igazi megoldás.

9
j_gergo képe

https://picasaweb.google.com/

https://picasaweb.google.com/saganbp/PestiUtiPancs#5720997909782623746

Nálam ennél a képnél landolt a müzli a számítógép képernyőjén.

10
RgaboR képe

A váci úti kerékpárút a

A váci úti kerékpárút a legjobb. Hat sáv széles, kifogástalan minőség, nyíl egyenes. Ott aztán lehet tempózni.
---
fekete fixi, fehér országúti

11
saabie képe

A Budaörsi út se rossz,

A Budaörsi út se rossz, és még a sebességhatárt is megemelték - amelyik bringás tud menni, ne kelljen 30-cal cammognia.
https://picasaweb.google.com/110338910662058708421/ViccesBringautak#5715...
----
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving. /Albert Einstein/

12
Icarus képe

(mondjuk hadd jegyezzem meg,

(mondjuk hadd jegyezzem meg, hogy az a 31-es fele folytatodik amerrol szinte senki nem teker meg be biciklivel Pestre es nem is kirandulozona.

Ez a resz raadasul mar tobb oves, szoval nem az uj BKK tervezes eredmenye hanem az elozo korszake. Bar nem nez ki jol, viszonylag gyakran hasznalva nem talaltam annnyira problemasnak. Es igen, sajnos veget er de mentsegukre szoljon hogy utana a Pesti ut kb fel meter helyet hagy csak a "jardanak" is.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

13
Pontagy képe

ha a BKK-tól csak ennyi

ha a BKK-tól csak ennyi telik bringás infra-tervezés terén, akkor lehet, nem kéne erőltetni..

nem tudom, amúgy mit csinál még a BKK, de nekem erősen "havermenhely" jellege van, meg tök jól viszi a pénzt a semmire.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

14
sagan képe

Ha jól tudom ezeket a

Ha jól tudom ezeket a terveket a BKK még örökölte. De már büszkén adták át,hogy megint mennyivel jobb lett a kerékpárosoknak.

Attól,hogy szép színes átvezetéseket csinálnak és végre viacolor helyett aszfaltot használnak még nem lesz jó.Különösen igaz ez a belső részeken.

Olyan ez mint amikor Besenyő Pista bácsi elemezi a kőolaj-finomítást. Lehet,hogy finomodott,finomodott,de ami a végén kijött az még nagyon rossz.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

15
Pontagy képe

ha jól tudom, a BKK valami

ha jól tudom, a BKK valami 10 milliárd forint alatti összegből (sajtó alapján 7 milliárd körüli pénz) gazdálkodik. De irritáló azt látni, hogy a Vitézynek saját, sofőrös autója visz el ebből pártíz milliót, meg hasonlók (arról nem szólva, hogy a főnökúrnak jogsija sincs) és igazából:
-jogkörük nem nagyon van
-nem tűnnek túl effektívnek

ha ezt a pénzt évente a BKV-nak adnák, már az is jobb lenne, és akkor nem egy "politikai rokon" (nem vérrokon, de ez mindegy) meg a haverjai lennének támogatva egy kormány által.
csak hogy nem a levegőbe beszéljek:
"Anyai nagyapja Erdős Péter jogász, popmenedzser, egyik apai nagybátyja, Vitézy Tamás üzletember, Magyarország 100 leggazdagabb embereinek egyike, másik apai nagybátyja, Vitézy András, Antall József volt miniszterelnök tanácsadója, a BÁV egykori vezetője, az LRI korábbi miniszteri biztosa, jelenleg a Paksi atomerőmű Zrt. Igazgatótanács tagja. Apai ágon féltestvére Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont vezetője, aki anyai ágon Orbán Viktor miniszterelnök unokatestvére. Az interneten terjedő pletykákkal ellentétben Vitézy Dávidot nem fűzi vérrokonság Orbán Viktorhoz."

innen: http://hu.wikipedia.org/wiki/Vit%C3%A9zy_D%C3%A1vid
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

16
sagan képe

A 7 milliárdból sok pénz

A 7 milliárdból sok pénz az amit a FKF útkarbantartós részéből kapnak. Hatékonynak én sem érzem őket. Olvastam már Vitézy csalástörténetét szerintem a kerékpárút szempontjából lényegtelen.
Engem a tettek érdekelnek.
A Thököly-Hungária kereszt megoldását jónak tartottam.
A Margit hídon a nyom jó (bár már erősen elkopott).
Mészáros utca buszsáv-kerékpársáv jó (nem tudom a többi miért nem halad)
Fehér út kerékpárút értelmetlen, gyártottak egy újabb életveszélyes kereszteződést.
https://picasaweb.google.com/saganbp/KerepesiUtKornyekiKanyarok#57158142...
Pesti út első szakasz teljesen értelmetlen.
Külső rész használható.

Vannak változások, készültek kerékpársávok és még ezeken a kerékpárutakon is érződik az igyekezet.
Tehát a BKK részéről voltak kerékpáros szempontból jó és vállalható intézkedések. Ez a Pesti úti kerékpárút szerintem nem ilyen.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

17
pere képe

Nekem alapvetően jók a

Nekem alapvetően jók a tapasztalataim, megállnak, átengednek,de amire nagyon kell figyelni az a villamos.Ugyanis este/hétvégén a villamos nem minden megállóban áll meg.Tehát ha nincs felszálló vagy leszálló aki jelez,a villamos robog tovább, ezért aki azt hiszi,hogy megáll a villamos (a kereszteződés miatt lassít és ez megtévesztő) könnyen bajba kerülhet.

18
Cseya képe

Ebben a családban mondjuk

Ebben a családban mondjuk londíner nincs is?

19
Kuku képe

Pont a Dávidon

Pont a Dávidon köszörülöd a kést? Van róla fogalmad mennyit próbál tenni a bringázásért, de régebben magáért a CM-ért is? Ezek amúgy szakállas tervek, és nem a BKK szüleményei, de hivatalból ők a lebonyolítók.

20
Miló01 képe

Persze, én is ezt érzem,

Persze, én is ezt érzem, valami az utóbbi időkben sokminden megváltozott. És jó irányban. Még ha döcögősen is, de valami elkezdődött

21
Pontagy képe

igen, rajta, mivel nem

igen, rajta, mivel nem igazán látok változást, ami arról szólna, hogy a BKK igazán tenne is valamit. Nem csak a bringázás, más ügyben sem, legalábbis nagyon minimális morzsák azok, amiket elénk szórnak, és nem, nem vagyok elégedett azzal amit csinálnak, pénzkidobásnak tartom a BKK-t.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

22
Kuku képe

Érdekelne mennyire látod

Érdekelne mennyire látod át a BKK költségvetését, hogy ezt ilyen jól meg tudod ítélni.

23
Pontagy képe

nem ismerem a

nem ismerem a költségvetést, de amíg Dávidka segge alatt közpénzen gurul egy drága autó, plusz közpénzt basznak el ilyen 0 bringás infrára, és e mellé normális eredményt meg nem sokat látok, addig igenis hadd éljek kritikával, köszi. ;)

ehelyett az ostoba terv helyett is simán lehetett volna valami értelmesebbet kitalálni, ahelyett, hogy ehhez ragaszkodnak, elvégre nagy megújulásokról mennek a lózungok, de mindegy, biztos tök jó ez így, kicsit olyan, mint az ötéves tervek a cocializmusban, hogy akkor is megcsináljuk, ha szart sem ér, és nem kell. Már csak ez is megerősíti, hogy a BKK-nak ilyen formában semmi értelme, havermenhely.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

24
Icarus képe

Szerencsere en ezt meg nem

Szerencsere en ezt meg nem latom ennyire borulatoan :)

25
monster képe

"A BKK 2012. évi

"A BKK 2012. évi költségvetése a Fővárosi Közgyűlés által február 29-én elfogadott költségvetési rendelet szerint 9.992.168 eFt "
Ez egy szép nagy szám ám, nehéz átlátni. Kérdés akarja-e bárki hogy át legyen látva?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

26
Pontagy képe

engem ez egy picit

engem ez egy picit zavar:
http://hvg.hu/itthon/20111109_skoda_superb_vitezy_david

tessék elolvasni, végig.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

27
monster képe

Sajnos ebben nem látok

Sajnos ebben nem látok semmi kivetnivalót hogy egy középkategóriájú autót kap egy 10milliárdos költségvetési szerv első embere, sőt a közvetlen beosztottjai is. Hogy kell-e a szerv, az más kérdés, de ha működik akkor legyenek meg a feltételek. Ne legyünk már álszentek. Nekem a szerv főnökével van inkább bajom, de írjuk ezt politikai beállítottságom rosszindulatúságára.
A másik baj, hogy ezt a szervet országos hatáskörrel kellett volna létrehozni, azzal a feladattal hogy egységes rendszerbe szervezzék át a közlekedést, közös menetrendekkel, tarifákkal, bérletekkel, csatlakozásokkal a vonatra, buszra, hévre, helyi közlekedésre. Költségelelmzések, hatástanulmányok, stb.
És ne piszlicsáré bp-i bicikliutakkal foglalkozzanak.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

28
Icarus képe

"A másik baj, hogy ezt a

"A másik baj, hogy ezt a szervet országos hatáskörrel kellett volna létrehozni, azzal a feladattal hogy egységes rendszerbe szervezzék át a közlekedést"

Nem hinnem hogy normalis keretek kozott kezelheto lenne ez a problema, tulzottan is osszetett a feladat. Szepen hangzik hogy ossze kellene mindent hangolni mindennel de nem hinnem hogy ez mernokileg egyaltalan szepen megoldhato lenne.

"És ne piszlicsáré bp-i bicikliutakkal foglalkozzanak."
Nem csak ezzel foglalkoznak, hanem ezzel is, mert ez is budapest kozlekedesenek resze. Az hogy itt te csak ezzel a felevel talalkozol, nem azt jelenti hogy csak ez letezik.

29
monster képe

A BKK-nak a közösségi

A BKK-nak a közösségi közlekedéssel kellene foglalkoznia, egyénivel nem. Biciklizés egyéni közlekedés. Ha a bringautak hozzájuk tartoznak, akkor az autóutak kátyúzása is? Meg a parkolóházak? Meg a parkolási társaságok? (Nem tudom, lehet.)
A probléma a fővárosi önkormányzat és a kerületek jogviszonya, szervezettsége, alá/fölé/mellérendeltsége. Amíg az nincsen harmonizálva, csinálhat a Tarlós bármilyen hivatalt, az csak egy béna kacsa. Egy béna kacsára meg egy forint is sok, ha úgy vesszük.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

30
Icarus képe

Olvasd el ezt - elég sok

Olvasd el ezt - elég sok minden tartozik hozzájuk: http://www.bkk.hu/magunkrol/mi-a-bkk/
Én nem limitálnám csak a közösségi közlekedésre a feladatuk, hisz összefügg az egyénivel már csak akkor is a probléma, ha valaki autóról bkv-ra vált a magas benzinárak miatt.

Ahogy leírod, a probléma az önkormányzat és a kerületek jogviszonya, de ebben szerintem nem a BKK a ludas ezért fölösleges őket ostorozni, de tényleg jó lenne rendezni ezt a problémát.

Ami elvileg országos lefedettséggel tevékenykedik a témában, az a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium... Mondjuk szeritnem balfaszság volt összevonni így, de mindegy. Azzal a részével viszont a dolognak egyetértek, hogy szükség van részszervezetekre is, aminek területileg kisebb az autoritása.
Hogy egy valós élet beli problémával jöjjek - egy szervezet általában akkor működik jól, amikor van benne 2-3 szint. Mondjuk ha van 100 embered egy projekten, akkor azt lehetetlen egy embernek normálisan szerveznie, mig ha behoznak plusz egy szervezeti szintet es mondjuk 10 teamleader megjelenik a képben es 10 ember problémáját, feladatát és a többit szűri és csak a fontosakat továbbítja, valami fentről lefele is így terjeszti, az kicsit hatékonyabb, jobban kézben tartható lesz mint a lapos struktúra.
Remélem érted mire akarok ezzel kilyukadni.

Persze vigyázni kell arra is hogy ne legyen túl sok szint, mert az mar felesleges. Ezek mindenhonnan kisporólhatóak lennének.

31
monster képe

Átfutottam. Nagyrésze

Átfutottam. Nagyrésze marketing. Még a taxisdrosztok is hozzájuk tartoznak. Meg a közútkezelés. Az önálló szervezet felesleges, a funkciókat a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Osztályába kellett volna összevonni. ha már mindenáron összevonni akartak.
Hogy Frenki vagy Pontagy féle destruktivitást mutassak, azért is jó egy részvénytársaság, mert sokkal kevésbé kell transzparensen működnie, könnyebb "kilopni" a pénzt.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

32
Pontagy képe

engem szimplán a közpénz

engem szimplán a közpénz elbaszása zavar, legyen szó 1 vagy 1.000.000.000 forintról. A mi népünk még mindig nem tanulta meg azt az alap dolgot, hogy ami mindenkié, az nem arra van, hogy "én"(=bárki) abból lopjak. Pontosabban a kádári érában az volt, hogy: "ami az államé, az mindenkié = hazavihetem" >>>erről kéne leszokni.. de nem megy.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

33
Icarus képe

Mi kulonbozteti meg a

Mi kulonbozteti meg a munkaval jaro extrakat a lopastol? Azert szerintem belathato hogy egy szervezet vezetoje nem jarhat egy 30 eves tragaccsal... de mondjuk nem is egy 40-50 millios bmw kell neki. Hol huznad meg a hatart?

Ne is kapjanak semmit? Sot, ok fizessenek hogy dolgozhatnak? Hol a hatar?

34
Pontagy képe

indokolt esetben járjon

indokolt esetben járjon autóval, mondjuk:
-vidékre
-fontosabb protokolláris eseményekre

érdekes, hogy akad pár parlamenti képviselő és hasonló, akinek nem derogál BKV-val, vagy bringával bejárni dolgozni
szóval, nem kell állandóan céges autóval menni mindenhova, ha nem muszáj

egyébként az a fő probléma (országos szinten) közpénzek ügyében, hogy a sok ilyen apró tételből nagyon sok van, és ez hosszú távon nagyon nagy pénzkidobás, holott megoldható lenne, hogy ez ne így legyen
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

35
sagan képe

De miért kell az ilyet

De miért kell az ilyet megvalósítani?
A BKK felvállalta, propagálta, átadta onnantól ez a BKK felelőssége. Sőt akár még a BKK vezetőjének is lehet benne felelőssége. Attól,hogy pirossal festették meg az átvezetést és nem viacolort használtak érdemben sem sokat javítottak a terveken.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

36
Icarus képe

Igazabol az a baj, hogy ha

Igazabol az a baj, hogy ha jol a fejemet torom, akkor sincs normalis otletem arra, hogy a belsobb teruleteken milyen jobb infrat lehetett volna csinalni. Szivem szerintem mindenhol a bringasavot propagalom, de sajnos szuk az ut hozza... maximum egy uj felujitaskor lehetne azt megcsinalni ott....

38
Icarus képe

Kiemelted azt a 200 méteres

Kiemelted azt a 200 méteres szakaszt ahol éppen nem és ahol egy nem mindenki számára triviális kereszteződés van :)
Pest fele 2 sávos (irányonként 1-1) út van, ahol nem tudsz útfelújítás nélkül mellé csapni 1-1 bringasávot mert ahhoz már túl szűk.

A központ felé folytatódó részen 4 sávos az út (irányonként 2-2) de ha már ezek mellé akarnál dobni mind a két oldalra normális bringasávot akkor már azt sem tudod megtenni. Egyszerűen nem elég széles.
Annak meg nem sok értelmét látom hogy egy ilyen kereszteződésben levezetjük az embereket az útra, utána meg nem sokkal vissza. (igazából elképzelhetőnek tartom, hogy itt a szarból a tőlük telhető legjobbat hozták ki)

Ezzel csak a tapasztalataimat mondtam el :) Ha 100-szor nem jártam a Pesti útnak ezen a részén, akkor egyszer sem :)

Én sokkal nagyobb problémának látom, hogy nem lehet "normálisan" eljutni ide. Sem a Keresztúri út sem a Jászberényi nem olyan, amit javasolnék egy rutintalan embernek. A Rákos patak menti útnak meg persze pont az a szakasza hiányzik, ami igazán segítené az embert a kijutásban.

39
sagan képe

Én nem szoktam erre járni.

Én nem szoktam erre járni. Nem tudom ilyen itt a hétköznapi forgalom,de egy 2x2 sávos úton szerintem úgy is elfér a bringasáv,ha 2x1 sáv forgalmi sáv marad. Különösen,mert előtte/utána ilyen az úttest.
Itt egyes szakaszon még buszsáv is volt simán lehetett volna az is kerékpározható.
A Csabai út-Cinkotai út között tekertem az úttesten semmi problémát nem láttam minősége is jó. A 10 km/h-s fasorkerékpárútnál használhatóbb.
Megnéztem a Rákos-patak bringaútját is. Eléggé tömeg volt rajta,de el tudom képzelni,hogy van amikor használható közlekedés céljára is. Legnagyobb hibája valóban az,hogy nem a hálózat része. Legjobb a csönd volt :)).
A Keresztúri út az még elmegy,bár az annyira nem tetszett mikor majdnem rajtam keresztül előztek a szembe sávon jövők. A Jászberényi úton az jutott egyből eszembe,hogy most már tudom miért gyászberényi a gúnyneve. Katasztrófa ott biciklizni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

40
Icarus képe

"Megnéztem a Rákos-patak

"Megnéztem a Rákos-patak bringaútját is. Eléggé tömeg volt rajta,de el tudom képzelni,hogy van amikor használható közlekedés céljára is. Legnagyobb hibája valóban az,hogy nem a hálózat része. Legjobb a csönd volt :)).
A Keresztúri út az még elmegy,bár az annyira nem tetszett mikor majdnem rajtam keresztül előztek a szembe sávon jövők. A Jászberényi úton az jutott egyből eszembe,hogy most már tudom miért gyászberényi a gúnyneve. Katasztrófa ott biciklizni."

Akkor megérted, hogy miért tartom problémásnak az odajutást. Ami jelenleg elkészült a rákos mentén azt szabadidőre tartom csak alkalmasnak. Család kimegy és gurulgat ott egy kicsit. Pont ahogy mondjuk a balaton menti utat a túristáknak... akik igazán közlekedni akarnak, azoknak nem.
Mondjuk ha elkészülje a Keresztúrival párhuzamos része, ott szerintem annyira ez nem lenne jellemző, lévén hogy ott nem is annyira beépített a terület. Ott a közlekedőknek szerintem kicsit egyszerűbb lenne.

"Én nem szoktam erre járni. Nem tudom ilyen itt a hétköznapi forgalom,de egy 2x2 sávos úton szerintem úgy is elfér a bringasáv,ha 2x1 sáv forgalmi sáv marad. Különösen,mert előtte/utána ilyen az úttest."

Gondolj arra, hogy hétköznap itt jön be mindenki az agglomerációból. Szükség van arra a 2x2 sávra. Ha lenne valami elkerülő út akkor elképzelhetőnek tartanám, a 2x1 sávot és mellette a bringát, de addig semmiképpen sem.

"Itt egyes szakaszon még buszsáv is volt simán lehetett volna az is kerékpározható."
Én is ott szoktam haladni, ennek ellenére nem engednék oda bárkit, mert elég nagy a buszforgalom és tartani kell egy tempót ahhoz hogy ne tarsd fel őket. Ebben a tekintetben ugyanolyan mint egy kicsit szűkebb Rákoczi út.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

41
Cseya képe

Pöpec lett a Jászberényi,

Pöpec lett a Jászberényi, érdemes egy próbát menni rajt.

42
sagan képe

A buszsáv mellett a

A buszsáv mellett a forgalmi sávon?

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

43
Cseya képe

Nem, most a felüljáró és

Nem, most a felüljáró és a Régivám közötti szakaszra gondoltam. Van széles, itt-ott ledöngölt padka is, pont egy kerékpársávnyi...

44
Icarus képe

Ott nincs buszsáv :) A

Ott nincs buszsáv :) A felüljáró és 501-es közötti részt tették most igazán rendbe - eddig utáltam arra közlekedni, most olyan tüköraszfalt van arrafele, hogy az egyik kedvenc szakaszom lett :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

45
Cseya képe

Kb. két éve hogy

Kb. két éve hogy kiszélesítették az utat, a balfék nyúlfarknyi buszsáv okán. Sokkal több (zöld)területet vettek el ezzel a megoldással, mintha egy közös busz- és kerékpársávot létesítettek volna már akkor.
Nagyon emlékeztet ez a megoldás arra, mikor leaszfaltoznak egy utat, két hétre rá meg felbontják csatornakarbantartás miatt.

46
Icarus képe

Igen, kicsit gondolkodhattak

Igen, kicsit gondolkodhattak volna előre is... bár lehet hogy akkor még tervben sem volt ez a bringasáv. Franc tudja

SZERK.: Mármint bringaút.

47
Vegaaa képe

"Igazabol az a baj, hogy ha

"Igazabol az a baj, hogy ha jol a fejemet torom, akkor sincs normalis otletem arra, hogy a belsobb teruleteken milyen jobb infrat lehetett volna csinalni."

igazából nem a kerékpárúttal magával van baj, hanem a vonalvezetésével. ennél jobbra csak pár fa kivágásával és a nyomvonalba eső műtárgyak áthelyezésével lehetett volna megcsinálni. autóséknál ezt megteszik, a bringás meg csalinkázzon tízzel. az ilyen magatartás mindenki számára azt üzeni, hogy ő mint kerékpáros nincs komolyan véve, ergo ő sem veszi majd komolyan azokat a dolgokat (pl. KRESZ) amelyek akadályozzák továbbhaladásában. a zegzugos, ímmel-ámmal megépített kerékpárutak konzerválják a kerékpáros kívülállóságát, a tipikus kerékpáros szabálytalanságokat.
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)

48
szabomikulas képe

Vagy sáv/nyom kell vagy

Vagy sáv/nyom kell vagy semmi. Jó elválasztott kerékpárutat ilyen helyre eleve nem lehet csinálni. Aki meg nem akar a Pesti/Jászberényi úton tekerni az elmegy a mellékutcákon, ezt kellett volna esetleg kitáblázni és néhány helyen a földutas kapcsolatot leaszfaltozni.

49
Icarus képe

Jaszberenyi ut es

Jaszberenyi ut es mellekutcak HAHAHA :D
Maximum a Harslevelut lehetne annak nevezni, de aki eljutott odaig a belvarosbol az mar ugy is az uton folytatja :)

Pesti uttal kapcsolatban is eleg egy terkepre ranezni es lathato, hogy nem igazan vannak ott olyan parhuzamos mellekutcak mint mondjuk a belvarosban a rakoczinak a dohany.

50
szabomikulas képe

A Jászberényi út

A Jászberényi út felüljárójáig el lehet menni simán mellékutcákon. Én ha arra kell mennem sokszor ezt teszem. Igen, lassabb, mint a főút, de a bringaút is az. És a mellékutcás bringázás nem zárná ki azt, hogy a főúton gyorsan biciklizz vagy hogy később majd kerékpársáv épüljön. A kerékpárút megépülésével úgy lehet csinálni, mintha a probléma meg lenne oldva. Ha megépül a bringagyász tovább befelé, akkor lehet, hogy a Rákos-patak menti út (és még sok értelmes megoldás) soha nem készül el, mert már "biztonságosan" lehet befelé biciklizni.

51
Icarus képe

Ettol nem felek. Kobanyanak

Ettol nem felek. Kobanyanak arra sincs penze hogy rendesen rendbe szedje a Jaszberenyi utat.

52
Cseya képe

Tessék:

Tessék: http://www.gmap-pedometer.com/?r=5356930

Kipróbált, alacsony forgalmú utcák, javasolt útvonal-kijelöléssel a töredékéből megvalósítható lett volna. Kicsit hosszabb persze (+2,5 km összesen), meg lassabb, de aki kerékpárútra szánja a fejét, annál az idő nem tényező.

53
Icarus képe

Össze vissza kanyarodás

Össze vissza kanyarodás előre látom hogy az lenne belőle, mint a Balatonnál is a rosszul kitáblázás miatt.
Ennél azért az áthaladóknak sokkal jobban átlátható szerintem a pesti út vonalvezetését követő bringaút mellette. Ennyi erővel mindegyik infrát meg lehetne ilyen kis szar utcákkal spórolni. Bár a ledulók miatt kényelmetlenebb lesz nekem ez a bringaút, akkor sem abban látom a probléma megoldását hogy elküldjük a francba a biciklist, hogy kerüljön.

54
sagan képe

Most is van benne kis

Most is van benne kis utcázás. Sőt van olyan része amelyik egyezik Cseya nyomvonalával.
http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2011/08/pesti1_3.pdf
http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2011/08/pesti2_4.pdf

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

55
Icarus képe

Azert nezd meg a kettot :)

Azert nezd meg a kettot :) kicsit kevesebb kanyar van benne es csak ott alkalmaztak ezt a megoldast, ahol vegkep nem fertek el.

56
szabomikulas képe

Meg is kéne spórolni

Meg is kéne spórolni sokszor. Szerintem vagy jót vagy semmit, a rossz megoldást bebetonozni a legrosszabb. A mellékutcás megoldás szinte nem kerülne semmibe és senki nem kényszerülne arra menni, aki meg fél az autóktól az mehetne ott, ahogy most is sokan arra mennek. Annyi idő alatt azon is végig lehet menni, mint a bringaúton életet féltve végig óvatoskodni. A bringás most van elküldve a francba, mikor a kötelezően használandó bringaút elkanyarog jó messze. (ilyenkor persze azt is választhatná a belváros felé, hogy szabályosan négyszer (!) keresztezi a Pesti utat kb. 800 m-en, de nem kanyarog)

A bringautas megoldás:
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5357045
8,34 km. Ennél a kisutcázás csak 600 m-el hosszabb. A kis utcákban biztonságosabb menni és gyorsabban lehet menni biztonságosan. Építeni alig kell, így az útmenti fák sincsenek veszélyben. A főúton pedig szabályos marad a bringázás. Táblázni meg lehet jól, ha akarnak, pl. pár embert végigküldenek, hogy sikerül-e követni a táblázást.

57
sagan képe

Csak az 501-es utcától

Csak az 501-es utcától indul a kerékpárút,úgyhogy addig Jászberényi út úttest van a kezdőknek is.
Ha ott a Cseya-féle kis utcán megy akkor még 600 méternél is rövidebb a különbség.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

58
Icarus képe

A mellekutcas megoldas eddig

A mellekutcas megoldas eddig is ott volt. Ugy beszeltek rola, mintha az hogy most megepult ez, az teljesseggel kizarja azt a valtozatot.

59
szabomikulas képe

Az úton menős változatot

Az úton menős változatot zárja ki, úgy, hogy előnye alig van.

60
Vegaaa képe

ez egy rakás

ez egy rakás szánalomhalmaz. egyetlen pozitívuma, hogy ahhoz képest hogy milyen hosszú és mennyi kiegészítő műtárgyat helyeztek el egész olcsóból kihozták.
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)

61
Belzebúb képe

az a 10-es tábla, az a

az a 10-es tábla, az a gördeszkásoknak van?

"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)

62
sagan képe

Osztott bringagyalog a

Osztott bringagyalog a tábla szerint a szakasz, tehát rajtuk kívül a rolleresek, a babakocsisok, a futók, a kocogók és természetesen a bringások is érintettek ;)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc