Ellátogattam a frissen (február 14-én) átadott Pesti út mellett készült kerékpáros közlekedés céljára készített képződményhez.
https://picasaweb.google.com/saganbp/PestiUtiPancs
Örömteli, hogy még mindig tudnak meglepetéseket okozni.
Alapkoncepcióban előnyös, hogy eljutottak az aszfalt használatához és egy szakasz kivételével még hullámos sem volt.
Viszont egy olyan mű készült mint a korábbiak. Az úttest és járda közé benyomorított kerékpárút, illetve a járda rovására kialakított bringagyalog.
Ha nem volt hely, az önálló kerékpárút megszűnt és a szervizúton vagy egy párhuzamos utcában kanyargott tovább a kerékpáros nyomvonal.
A külső részén több hely volt, szélesebb is lett az aszfaltcsík, de a kanyargás maradt.
Lettek szép piros átvezetések. Van már döntött útpályás kerékpárút. Sikerült növelni a fasorkerékpárutak hosszát. Hasította a kerékpárutat a benzinár. Színesítette a képet a 10-es tábla és a 30-as zóna vége tábla.
Sőt A KRESZ kerékpáros Gulliverjei Brobdingnag táblázást is kaptak.
A XVII. kerület pedig kerékpárosbarát település lett.












Ami még fontosabb: az
Ami még fontosabb: az átvezetések szintben vannak, a keresztező forgalomnak fekvőrendőrént működik.
-
Zsurmi
Csak az egyik szakaszon
Csak az egyik szakaszon ilyen,de ez szerintem is jó.
Élesben nem láttam a működést,mert minden bolt zárva volt.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A rakoskeresztur kozponttol
A rakoskeresztur kozponttol kucorgo terig tarto resz annyira nem szornyu. Azzal kapcsolatban eddig szkeptikus voltam de minosegileg eleg jo lett az aszfalt.
Igazabol az a jo benne, hogy arrafele ugy is hegy kovetkezik es ha az ember akarna, meg akkor sem szaguldozna hanem szep lassan felkuzdene magat rajta.
A varoskozpont - 501-es utca kozotti resz meg szerintem szornyuseg, de hat majd meglatjuk hanyan fogjak hasznalni. Keruleten beluli minimalis kozlekedesre annyira nem gaz.
Amire jelenleg igazan kivancsi vagyok, mennyire valtozik meg a vezetok hozzaallasa az ott uton biciklizokehez. Sajnos jo idoben mindennapos utvonalam resze ez orulnek ha tovabbra sem zavarna oket hogy hegyrol lejovet lenduletesen veluk azonos sebesseggel haladok ott.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
A Balassagyarmat utca és
A Balassagyarmat utca és Hegyalatti utca között szerintem is elfogadható. Az aszfaltozás minősége jó. Ha nem lenne kötelező a kerékpárutak használata egész tűrhető alternatíva lenne.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Igen. Mondjuk abban
Igen. Mondjuk abban remenykedem h ott negyvennel szoktam lefele hasitani es az autok tartanak fel, akkor nem lesz olyan idiota aki ledudal... felfele meg ugy is tudom h 15-el megyek akkor meg en "tartanam fel" mar faradt allapotban a kocsikat, szoval ott a bringautat hasznalnam.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Pedig Baracskanal is ez van
Pedig Baracskanal is ez van a 7-esen :/
Ott nem járok rendszeresen.
Ott nem járok rendszeresen. Arról még nincs ilyen tapasztalatom és nem valószínű hogy még lesz egy ideig :)
Vegyes felvágott, de nekem
Vegyes felvágott, de nekem nem tetszik, mivel most már rajta kéne mennem, de a buszról amit láttam attól fogva rettegek kerékpárral arra kölekedni. Hála Istennek már nem is kell arra járnom.
Sok kereszteződés van, ahol majd jól elütik a bringást és sok gyalog is rajta fog gyalogolni, sőt még lassú is. A kerületieknek jó, még dicsekedtek is nekem. Talán többen ülhetnek kerékpárra, arra jó lesz. És van változás egy régi tervből a maximumot hozták ki. Ez jó jel, de remélem az elkövetkezőkben már nem kell nyavalyognom, külön sávot kérünk. Ez az igazi megoldás.
https://picasaweb.google.com/
https://picasaweb.google.com/saganbp/PestiUtiPancs#5720997909782623746
Nálam ennél a képnél landolt a müzli a számítógép képernyőjén.
A váci úti kerékpárút a
A váci úti kerékpárút a legjobb. Hat sáv széles, kifogástalan minőség, nyíl egyenes. Ott aztán lehet tempózni.
---
fekete fixi, fehér országúti
A Budaörsi út se rossz,
A Budaörsi út se rossz, és még a sebességhatárt is megemelték - amelyik bringás tud menni, ne kelljen 30-cal cammognia.
https://picasaweb.google.com/110338910662058708421/ViccesBringautak#5715...
----
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving. /Albert Einstein/
(mondjuk hadd jegyezzem meg,
(mondjuk hadd jegyezzem meg, hogy az a 31-es fele folytatodik amerrol szinte senki nem teker meg be biciklivel Pestre es nem is kirandulozona.
Ez a resz raadasul mar tobb oves, szoval nem az uj BKK tervezes eredmenye hanem az elozo korszake. Bar nem nez ki jol, viszonylag gyakran hasznalva nem talaltam annnyira problemasnak. Es igen, sajnos veget er de mentsegukre szoljon hogy utana a Pesti ut kb fel meter helyet hagy csak a "jardanak" is.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
ha a BKK-tól csak ennyi
ha a BKK-tól csak ennyi telik bringás infra-tervezés terén, akkor lehet, nem kéne erőltetni..
nem tudom, amúgy mit csinál még a BKK, de nekem erősen "havermenhely" jellege van, meg tök jól viszi a pénzt a semmire.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ha jól tudom ezeket a
Ha jól tudom ezeket a terveket a BKK még örökölte. De már büszkén adták át,hogy megint mennyivel jobb lett a kerékpárosoknak.
Attól,hogy szép színes átvezetéseket csinálnak és végre viacolor helyett aszfaltot használnak még nem lesz jó.Különösen igaz ez a belső részeken.
Olyan ez mint amikor Besenyő Pista bácsi elemezi a kőolaj-finomítást. Lehet,hogy finomodott,finomodott,de ami a végén kijött az még nagyon rossz.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
ha jól tudom, a BKK valami
ha jól tudom, a BKK valami 10 milliárd forint alatti összegből (sajtó alapján 7 milliárd körüli pénz) gazdálkodik. De irritáló azt látni, hogy a Vitézynek saját, sofőrös autója visz el ebből pártíz milliót, meg hasonlók (arról nem szólva, hogy a főnökúrnak jogsija sincs) és igazából:
-jogkörük nem nagyon van
-nem tűnnek túl effektívnek
ha ezt a pénzt évente a BKV-nak adnák, már az is jobb lenne, és akkor nem egy "politikai rokon" (nem vérrokon, de ez mindegy) meg a haverjai lennének támogatva egy kormány által.
csak hogy nem a levegőbe beszéljek:
"Anyai nagyapja Erdős Péter jogász, popmenedzser, egyik apai nagybátyja, Vitézy Tamás üzletember, Magyarország 100 leggazdagabb embereinek egyike, másik apai nagybátyja, Vitézy András, Antall József volt miniszterelnök tanácsadója, a BÁV egykori vezetője, az LRI korábbi miniszteri biztosa, jelenleg a Paksi atomerőmű Zrt. Igazgatótanács tagja. Apai ágon féltestvére Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont vezetője, aki anyai ágon Orbán Viktor miniszterelnök unokatestvére. Az interneten terjedő pletykákkal ellentétben Vitézy Dávidot nem fűzi vérrokonság Orbán Viktorhoz."
innen: http://hu.wikipedia.org/wiki/Vit%C3%A9zy_D%C3%A1vid
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
A 7 milliárdból sok pénz
A 7 milliárdból sok pénz az amit a FKF útkarbantartós részéből kapnak. Hatékonynak én sem érzem őket. Olvastam már Vitézy csalástörténetét szerintem a kerékpárút szempontjából lényegtelen.
Engem a tettek érdekelnek.
A Thököly-Hungária kereszt megoldását jónak tartottam.
A Margit hídon a nyom jó (bár már erősen elkopott).
Mészáros utca buszsáv-kerékpársáv jó (nem tudom a többi miért nem halad)
Fehér út kerékpárút értelmetlen, gyártottak egy újabb életveszélyes kereszteződést.
https://picasaweb.google.com/saganbp/KerepesiUtKornyekiKanyarok#57158142...
Pesti út első szakasz teljesen értelmetlen.
Külső rész használható.
Vannak változások, készültek kerékpársávok és még ezeken a kerékpárutakon is érződik az igyekezet.
Tehát a BKK részéről voltak kerékpáros szempontból jó és vállalható intézkedések. Ez a Pesti úti kerékpárút szerintem nem ilyen.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nekem alapvetően jók a
Nekem alapvetően jók a tapasztalataim, megállnak, átengednek,de amire nagyon kell figyelni az a villamos.Ugyanis este/hétvégén a villamos nem minden megállóban áll meg.Tehát ha nincs felszálló vagy leszálló aki jelez,a villamos robog tovább, ezért aki azt hiszi,hogy megáll a villamos (a kereszteződés miatt lassít és ez megtévesztő) könnyen bajba kerülhet.
Ebben a családban mondjuk
Ebben a családban mondjuk londíner nincs is?
Pont a Dávidon
Pont a Dávidon köszörülöd a kést? Van róla fogalmad mennyit próbál tenni a bringázásért, de régebben magáért a CM-ért is? Ezek amúgy szakállas tervek, és nem a BKK szüleményei, de hivatalból ők a lebonyolítók.
Persze, én is ezt érzem,
Persze, én is ezt érzem, valami az utóbbi időkben sokminden megváltozott. És jó irányban. Még ha döcögősen is, de valami elkezdődött
igen, rajta, mivel nem
igen, rajta, mivel nem igazán látok változást, ami arról szólna, hogy a BKK igazán tenne is valamit. Nem csak a bringázás, más ügyben sem, legalábbis nagyon minimális morzsák azok, amiket elénk szórnak, és nem, nem vagyok elégedett azzal amit csinálnak, pénzkidobásnak tartom a BKK-t.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Érdekelne mennyire látod
Érdekelne mennyire látod át a BKK költségvetését, hogy ezt ilyen jól meg tudod ítélni.
nem ismerem a
nem ismerem a költségvetést, de amíg Dávidka segge alatt közpénzen gurul egy drága autó, plusz közpénzt basznak el ilyen 0 bringás infrára, és e mellé normális eredményt meg nem sokat látok, addig igenis hadd éljek kritikával, köszi. ;)
ehelyett az ostoba terv helyett is simán lehetett volna valami értelmesebbet kitalálni, ahelyett, hogy ehhez ragaszkodnak, elvégre nagy megújulásokról mennek a lózungok, de mindegy, biztos tök jó ez így, kicsit olyan, mint az ötéves tervek a cocializmusban, hogy akkor is megcsináljuk, ha szart sem ér, és nem kell. Már csak ez is megerősíti, hogy a BKK-nak ilyen formában semmi értelme, havermenhely.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Szerencsere en ezt meg nem
Szerencsere en ezt meg nem latom ennyire borulatoan :)
"A BKK 2012. évi
"A BKK 2012. évi költségvetése a Fővárosi Közgyűlés által február 29-én elfogadott költségvetési rendelet szerint 9.992.168 eFt "
Ez egy szép nagy szám ám, nehéz átlátni. Kérdés akarja-e bárki hogy át legyen látva?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
engem ez egy picit
engem ez egy picit zavar:
http://hvg.hu/itthon/20111109_skoda_superb_vitezy_david
tessék elolvasni, végig.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Sajnos ebben nem látok
Sajnos ebben nem látok semmi kivetnivalót hogy egy középkategóriájú autót kap egy 10milliárdos költségvetési szerv első embere, sőt a közvetlen beosztottjai is. Hogy kell-e a szerv, az más kérdés, de ha működik akkor legyenek meg a feltételek. Ne legyünk már álszentek. Nekem a szerv főnökével van inkább bajom, de írjuk ezt politikai beállítottságom rosszindulatúságára.
A másik baj, hogy ezt a szervet országos hatáskörrel kellett volna létrehozni, azzal a feladattal hogy egységes rendszerbe szervezzék át a közlekedést, közös menetrendekkel, tarifákkal, bérletekkel, csatlakozásokkal a vonatra, buszra, hévre, helyi közlekedésre. Költségelelmzések, hatástanulmányok, stb.
És ne piszlicsáré bp-i bicikliutakkal foglalkozzanak.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
"A másik baj, hogy ezt a
"A másik baj, hogy ezt a szervet országos hatáskörrel kellett volna létrehozni, azzal a feladattal hogy egységes rendszerbe szervezzék át a közlekedést"
Nem hinnem hogy normalis keretek kozott kezelheto lenne ez a problema, tulzottan is osszetett a feladat. Szepen hangzik hogy ossze kellene mindent hangolni mindennel de nem hinnem hogy ez mernokileg egyaltalan szepen megoldhato lenne.
"És ne piszlicsáré bp-i bicikliutakkal foglalkozzanak."
Nem csak ezzel foglalkoznak, hanem ezzel is, mert ez is budapest kozlekedesenek resze. Az hogy itt te csak ezzel a felevel talalkozol, nem azt jelenti hogy csak ez letezik.
A BKK-nak a közösségi
A BKK-nak a közösségi közlekedéssel kellene foglalkoznia, egyénivel nem. Biciklizés egyéni közlekedés. Ha a bringautak hozzájuk tartoznak, akkor az autóutak kátyúzása is? Meg a parkolóházak? Meg a parkolási társaságok? (Nem tudom, lehet.)
A probléma a fővárosi önkormányzat és a kerületek jogviszonya, szervezettsége, alá/fölé/mellérendeltsége. Amíg az nincsen harmonizálva, csinálhat a Tarlós bármilyen hivatalt, az csak egy béna kacsa. Egy béna kacsára meg egy forint is sok, ha úgy vesszük.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Olvasd el ezt - elég sok
Olvasd el ezt - elég sok minden tartozik hozzájuk: http://www.bkk.hu/magunkrol/mi-a-bkk/
Én nem limitálnám csak a közösségi közlekedésre a feladatuk, hisz összefügg az egyénivel már csak akkor is a probléma, ha valaki autóról bkv-ra vált a magas benzinárak miatt.
Ahogy leírod, a probléma az önkormányzat és a kerületek jogviszonya, de ebben szerintem nem a BKK a ludas ezért fölösleges őket ostorozni, de tényleg jó lenne rendezni ezt a problémát.
Ami elvileg országos lefedettséggel tevékenykedik a témában, az a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium... Mondjuk szeritnem balfaszság volt összevonni így, de mindegy. Azzal a részével viszont a dolognak egyetértek, hogy szükség van részszervezetekre is, aminek területileg kisebb az autoritása.
Hogy egy valós élet beli problémával jöjjek - egy szervezet általában akkor működik jól, amikor van benne 2-3 szint. Mondjuk ha van 100 embered egy projekten, akkor azt lehetetlen egy embernek normálisan szerveznie, mig ha behoznak plusz egy szervezeti szintet es mondjuk 10 teamleader megjelenik a képben es 10 ember problémáját, feladatát és a többit szűri és csak a fontosakat továbbítja, valami fentről lefele is így terjeszti, az kicsit hatékonyabb, jobban kézben tartható lesz mint a lapos struktúra.
Remélem érted mire akarok ezzel kilyukadni.
Persze vigyázni kell arra is hogy ne legyen túl sok szint, mert az mar felesleges. Ezek mindenhonnan kisporólhatóak lennének.
Átfutottam. Nagyrésze
Átfutottam. Nagyrésze marketing. Még a taxisdrosztok is hozzájuk tartoznak. Meg a közútkezelés. Az önálló szervezet felesleges, a funkciókat a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Osztályába kellett volna összevonni. ha már mindenáron összevonni akartak.
Hogy Frenki vagy Pontagy féle destruktivitást mutassak, azért is jó egy részvénytársaság, mert sokkal kevésbé kell transzparensen működnie, könnyebb "kilopni" a pénzt.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
engem szimplán a közpénz
engem szimplán a közpénz elbaszása zavar, legyen szó 1 vagy 1.000.000.000 forintról. A mi népünk még mindig nem tanulta meg azt az alap dolgot, hogy ami mindenkié, az nem arra van, hogy "én"(=bárki) abból lopjak. Pontosabban a kádári érában az volt, hogy: "ami az államé, az mindenkié = hazavihetem" >>>erről kéne leszokni.. de nem megy.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Mi kulonbozteti meg a
Mi kulonbozteti meg a munkaval jaro extrakat a lopastol? Azert szerintem belathato hogy egy szervezet vezetoje nem jarhat egy 30 eves tragaccsal... de mondjuk nem is egy 40-50 millios bmw kell neki. Hol huznad meg a hatart?
Ne is kapjanak semmit? Sot, ok fizessenek hogy dolgozhatnak? Hol a hatar?
indokolt esetben járjon
indokolt esetben járjon autóval, mondjuk:
-vidékre
-fontosabb protokolláris eseményekre
érdekes, hogy akad pár parlamenti képviselő és hasonló, akinek nem derogál BKV-val, vagy bringával bejárni dolgozni
szóval, nem kell állandóan céges autóval menni mindenhova, ha nem muszáj
egyébként az a fő probléma (országos szinten) közpénzek ügyében, hogy a sok ilyen apró tételből nagyon sok van, és ez hosszú távon nagyon nagy pénzkidobás, holott megoldható lenne, hogy ez ne így legyen
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
De miért kell az ilyet
De miért kell az ilyet megvalósítani?
A BKK felvállalta, propagálta, átadta onnantól ez a BKK felelőssége. Sőt akár még a BKK vezetőjének is lehet benne felelőssége. Attól,hogy pirossal festették meg az átvezetést és nem viacolort használtak érdemben sem sokat javítottak a terveken.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Igazabol az a baj, hogy ha
Igazabol az a baj, hogy ha jol a fejemet torom, akkor sincs normalis otletem arra, hogy a belsobb teruleteken milyen jobb infrat lehetett volna csinalni. Szivem szerintem mindenhol a bringasavot propagalom, de sajnos szuk az ut hozza... maximum egy uj felujitaskor lehetne azt megcsinalni ott....
Itt szűk az
Itt szűk az úttest?
https://picasaweb.google.com/saganbp/PestiUtiPancs#5720996800908137522
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Kiemelted azt a 200 méteres
Kiemelted azt a 200 méteres szakaszt ahol éppen nem és ahol egy nem mindenki számára triviális kereszteződés van :)
Pest fele 2 sávos (irányonként 1-1) út van, ahol nem tudsz útfelújítás nélkül mellé csapni 1-1 bringasávot mert ahhoz már túl szűk.
A központ felé folytatódó részen 4 sávos az út (irányonként 2-2) de ha már ezek mellé akarnál dobni mind a két oldalra normális bringasávot akkor már azt sem tudod megtenni. Egyszerűen nem elég széles.
Annak meg nem sok értelmét látom hogy egy ilyen kereszteződésben levezetjük az embereket az útra, utána meg nem sokkal vissza. (igazából elképzelhetőnek tartom, hogy itt a szarból a tőlük telhető legjobbat hozták ki)
Ezzel csak a tapasztalataimat mondtam el :) Ha 100-szor nem jártam a Pesti útnak ezen a részén, akkor egyszer sem :)
Én sokkal nagyobb problémának látom, hogy nem lehet "normálisan" eljutni ide. Sem a Keresztúri út sem a Jászberényi nem olyan, amit javasolnék egy rutintalan embernek. A Rákos patak menti útnak meg persze pont az a szakasza hiányzik, ami igazán segítené az embert a kijutásban.
Én nem szoktam erre járni.
Én nem szoktam erre járni. Nem tudom ilyen itt a hétköznapi forgalom,de egy 2x2 sávos úton szerintem úgy is elfér a bringasáv,ha 2x1 sáv forgalmi sáv marad. Különösen,mert előtte/utána ilyen az úttest.
Itt egyes szakaszon még buszsáv is volt simán lehetett volna az is kerékpározható.
A Csabai út-Cinkotai út között tekertem az úttesten semmi problémát nem láttam minősége is jó. A 10 km/h-s fasorkerékpárútnál használhatóbb.
Megnéztem a Rákos-patak bringaútját is. Eléggé tömeg volt rajta,de el tudom képzelni,hogy van amikor használható közlekedés céljára is. Legnagyobb hibája valóban az,hogy nem a hálózat része. Legjobb a csönd volt :)).
A Keresztúri út az még elmegy,bár az annyira nem tetszett mikor majdnem rajtam keresztül előztek a szembe sávon jövők. A Jászberényi úton az jutott egyből eszembe,hogy most már tudom miért gyászberényi a gúnyneve. Katasztrófa ott biciklizni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
"Megnéztem a Rákos-patak
"Megnéztem a Rákos-patak bringaútját is. Eléggé tömeg volt rajta,de el tudom képzelni,hogy van amikor használható közlekedés céljára is. Legnagyobb hibája valóban az,hogy nem a hálózat része. Legjobb a csönd volt :)).
A Keresztúri út az még elmegy,bár az annyira nem tetszett mikor majdnem rajtam keresztül előztek a szembe sávon jövők. A Jászberényi úton az jutott egyből eszembe,hogy most már tudom miért gyászberényi a gúnyneve. Katasztrófa ott biciklizni."
Akkor megérted, hogy miért tartom problémásnak az odajutást. Ami jelenleg elkészült a rákos mentén azt szabadidőre tartom csak alkalmasnak. Család kimegy és gurulgat ott egy kicsit. Pont ahogy mondjuk a balaton menti utat a túristáknak... akik igazán közlekedni akarnak, azoknak nem.
Mondjuk ha elkészülje a Keresztúrival párhuzamos része, ott szerintem annyira ez nem lenne jellemző, lévén hogy ott nem is annyira beépített a terület. Ott a közlekedőknek szerintem kicsit egyszerűbb lenne.
"Én nem szoktam erre járni. Nem tudom ilyen itt a hétköznapi forgalom,de egy 2x2 sávos úton szerintem úgy is elfér a bringasáv,ha 2x1 sáv forgalmi sáv marad. Különösen,mert előtte/utána ilyen az úttest."
Gondolj arra, hogy hétköznap itt jön be mindenki az agglomerációból. Szükség van arra a 2x2 sávra. Ha lenne valami elkerülő út akkor elképzelhetőnek tartanám, a 2x1 sávot és mellette a bringát, de addig semmiképpen sem.
"Itt egyes szakaszon még buszsáv is volt simán lehetett volna az is kerékpározható."
Én is ott szoktam haladni, ennek ellenére nem engednék oda bárkit, mert elég nagy a buszforgalom és tartani kell egy tempót ahhoz hogy ne tarsd fel őket. Ebben a tekintetben ugyanolyan mint egy kicsit szűkebb Rákoczi út.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Pöpec lett a Jászberényi,
Pöpec lett a Jászberényi, érdemes egy próbát menni rajt.
A buszsáv mellett a
A buszsáv mellett a forgalmi sávon?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nem, most a felüljáró és
Nem, most a felüljáró és a Régivám közötti szakaszra gondoltam. Van széles, itt-ott ledöngölt padka is, pont egy kerékpársávnyi...
Ott nincs buszsáv :) A
Ott nincs buszsáv :) A felüljáró és 501-es közötti részt tették most igazán rendbe - eddig utáltam arra közlekedni, most olyan tüköraszfalt van arrafele, hogy az egyik kedvenc szakaszom lett :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Kb. két éve hogy
Kb. két éve hogy kiszélesítették az utat, a balfék nyúlfarknyi buszsáv okán. Sokkal több (zöld)területet vettek el ezzel a megoldással, mintha egy közös busz- és kerékpársávot létesítettek volna már akkor.
Nagyon emlékeztet ez a megoldás arra, mikor leaszfaltoznak egy utat, két hétre rá meg felbontják csatornakarbantartás miatt.
Igen, kicsit gondolkodhattak
Igen, kicsit gondolkodhattak volna előre is... bár lehet hogy akkor még tervben sem volt ez a bringasáv. Franc tudja
SZERK.: Mármint bringaút.
"Igazabol az a baj, hogy ha
"Igazabol az a baj, hogy ha jol a fejemet torom, akkor sincs normalis otletem arra, hogy a belsobb teruleteken milyen jobb infrat lehetett volna csinalni."
igazából nem a kerékpárúttal magával van baj, hanem a vonalvezetésével. ennél jobbra csak pár fa kivágásával és a nyomvonalba eső műtárgyak áthelyezésével lehetett volna megcsinálni. autóséknál ezt megteszik, a bringás meg csalinkázzon tízzel. az ilyen magatartás mindenki számára azt üzeni, hogy ő mint kerékpáros nincs komolyan véve, ergo ő sem veszi majd komolyan azokat a dolgokat (pl. KRESZ) amelyek akadályozzák továbbhaladásában. a zegzugos, ímmel-ámmal megépített kerékpárutak konzerválják a kerékpáros kívülállóságát, a tipikus kerékpáros szabálytalanságokat.
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)
Vagy sáv/nyom kell vagy
Vagy sáv/nyom kell vagy semmi. Jó elválasztott kerékpárutat ilyen helyre eleve nem lehet csinálni. Aki meg nem akar a Pesti/Jászberényi úton tekerni az elmegy a mellékutcákon, ezt kellett volna esetleg kitáblázni és néhány helyen a földutas kapcsolatot leaszfaltozni.
Jaszberenyi ut es
Jaszberenyi ut es mellekutcak HAHAHA :D
Maximum a Harslevelut lehetne annak nevezni, de aki eljutott odaig a belvarosbol az mar ugy is az uton folytatja :)
Pesti uttal kapcsolatban is eleg egy terkepre ranezni es lathato, hogy nem igazan vannak ott olyan parhuzamos mellekutcak mint mondjuk a belvarosban a rakoczinak a dohany.
A Jászberényi út
A Jászberényi út felüljárójáig el lehet menni simán mellékutcákon. Én ha arra kell mennem sokszor ezt teszem. Igen, lassabb, mint a főút, de a bringaút is az. És a mellékutcás bringázás nem zárná ki azt, hogy a főúton gyorsan biciklizz vagy hogy később majd kerékpársáv épüljön. A kerékpárút megépülésével úgy lehet csinálni, mintha a probléma meg lenne oldva. Ha megépül a bringagyász tovább befelé, akkor lehet, hogy a Rákos-patak menti út (és még sok értelmes megoldás) soha nem készül el, mert már "biztonságosan" lehet befelé biciklizni.
Ettol nem felek. Kobanyanak
Ettol nem felek. Kobanyanak arra sincs penze hogy rendesen rendbe szedje a Jaszberenyi utat.
Tessék:
Tessék: http://www.gmap-pedometer.com/?r=5356930
Kipróbált, alacsony forgalmú utcák, javasolt útvonal-kijelöléssel a töredékéből megvalósítható lett volna. Kicsit hosszabb persze (+2,5 km összesen), meg lassabb, de aki kerékpárútra szánja a fejét, annál az idő nem tényező.
Össze vissza kanyarodás
Össze vissza kanyarodás előre látom hogy az lenne belőle, mint a Balatonnál is a rosszul kitáblázás miatt.
Ennél azért az áthaladóknak sokkal jobban átlátható szerintem a pesti út vonalvezetését követő bringaút mellette. Ennyi erővel mindegyik infrát meg lehetne ilyen kis szar utcákkal spórolni. Bár a ledulók miatt kényelmetlenebb lesz nekem ez a bringaút, akkor sem abban látom a probléma megoldását hogy elküldjük a francba a biciklist, hogy kerüljön.
Most is van benne kis
Most is van benne kis utcázás. Sőt van olyan része amelyik egyezik Cseya nyomvonalával.
http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2011/08/pesti1_3.pdf
http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2011/08/pesti2_4.pdf
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Azert nezd meg a kettot :)
Azert nezd meg a kettot :) kicsit kevesebb kanyar van benne es csak ott alkalmaztak ezt a megoldast, ahol vegkep nem fertek el.
Meg is kéne spórolni
Meg is kéne spórolni sokszor. Szerintem vagy jót vagy semmit, a rossz megoldást bebetonozni a legrosszabb. A mellékutcás megoldás szinte nem kerülne semmibe és senki nem kényszerülne arra menni, aki meg fél az autóktól az mehetne ott, ahogy most is sokan arra mennek. Annyi idő alatt azon is végig lehet menni, mint a bringaúton életet féltve végig óvatoskodni. A bringás most van elküldve a francba, mikor a kötelezően használandó bringaút elkanyarog jó messze. (ilyenkor persze azt is választhatná a belváros felé, hogy szabályosan négyszer (!) keresztezi a Pesti utat kb. 800 m-en, de nem kanyarog)
A bringautas megoldás:
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5357045
8,34 km. Ennél a kisutcázás csak 600 m-el hosszabb. A kis utcákban biztonságosabb menni és gyorsabban lehet menni biztonságosan. Építeni alig kell, így az útmenti fák sincsenek veszélyben. A főúton pedig szabályos marad a bringázás. Táblázni meg lehet jól, ha akarnak, pl. pár embert végigküldenek, hogy sikerül-e követni a táblázást.
Csak az 501-es utcától
Csak az 501-es utcától indul a kerékpárút,úgyhogy addig Jászberényi út úttest van a kezdőknek is.
Ha ott a Cseya-féle kis utcán megy akkor még 600 méternél is rövidebb a különbség.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A mellekutcas megoldas eddig
A mellekutcas megoldas eddig is ott volt. Ugy beszeltek rola, mintha az hogy most megepult ez, az teljesseggel kizarja azt a valtozatot.
Az úton menős változatot
Az úton menős változatot zárja ki, úgy, hogy előnye alig van.
ez egy rakás
ez egy rakás szánalomhalmaz. egyetlen pozitívuma, hogy ahhoz képest hogy milyen hosszú és mennyi kiegészítő műtárgyat helyeztek el egész olcsóból kihozták.
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)
az a 10-es tábla, az a
az a 10-es tábla, az a gördeszkásoknak van?
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Osztott bringagyalog a
Osztott bringagyalog a tábla szerint a szakasz, tehát rajtuk kívül a rolleresek, a babakocsisok, a futók, a kocogók és természetesen a bringások is érintettek ;)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc