Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.

Mielőtt makimajom
Mielőtt makimajom belelendülne tudjuk,hogy nem 0 forint a bringázás,de 2 forintról lefelé kerekítettünk.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
:) "Nem nyúl a fékhe', nem
:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
De az üzemanyagot nem kell
De az üzemanyagot nem kell hozzá külön tankolni.
-
Zsurmi
Inkább 10 Ft körüli
Inkább 10 Ft körüli összeg jött ki nagyságrendileg kilométerenként, ahol ezt számoltuk.
Tehát a benzin literenkénti ára van összehasonlítva 200 m bringázás költségével.
Rendkívül tanulságos és érdekes összevetés.
Köszi az
Köszi az észrevételt.
Valóban tanulságosnak és érdekesnek gondoljuk.
(Ugye azt is pontosan kielemezed,amit a reklámok állítanak? Vedd úgy,hogy ez egy kerékpáros közlekedést népszerűsítő reklám és ezért önös érdekből torzítva állítja be a valóságot,hogy megtévessze a kerékpározni szándékozó autós tömegeket.)
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Én azt nem értem, hogy
Én azt nem értem, hogy amíg nem lett 400 ft a benzin addig a éppen csak hogy nőtt a bringások száma lassan.Tavalyelőtt lendült be igazából tömegesen.Tavalytól, meg lehet mondani hogy elárasztották az utakat.
Most ez ennyire cool lett hogy válság közepén az emberek bolond módon egy ilyen drága járművel kezdenek tömegesen járni....?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én 3-6Ft körülire
Én 3-6Ft körülire emlékszem. A 10Ft ruházkodással, bringa vételárral meg minden egyébbel jött ki.
A képen meg a benzin költség van összehasonlítva ami tény hogy csúsztatás de attól még igaz. ;-)
Miért csúsztatás az egyik
Miért csúsztatás az egyik jármű összes költségtényezője össze van vetve a másik részleges költségtényezőjével...és még így is lemaradt.Attól nem lesz jobb az arány ha az adókat, parkolást etc is hozzárakjuk.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nekem a 11 éves
Nekem a 11 éves átlagom:
14,6Ft/km mindent beleszámítva (bicaj, alkatrész, ruha, kiegészítők)
5,5Ft/km kopó alkatrészek
-3Ft/km ha mindent beleszámoltam és levontam a bérleten spórolást.
És a
És a vételár?Amortizációnkét leírják pl adóbevallásban a céges kocsik után.X év után az Écs (értékcsökkenési leírás)-sal eljut oda hogy ha eladod már nem adóköteles.Csak a megszerzett jövedelem rész.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A 14,6-ban benne van a 2
A 14,6-ban benne van a 2 bicajom vételára. De mint látod (-3Ft/km a költség), minél többet használom, annál gazdagabb leszek. :D
Amúgy a 2. már cégbicikli (mint egy cégautó), így a fenntartásnál megspórolom a ÁFÁ-t.
Azt értem, de az
Azt értem, de az összehasonlításokban a autók 2-30 milláját is berakják a Ft/km-be?
Nem vagyok egy tűrhető matematikus se de nehezen hinném hogy így az ottó a jobb.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ha a bicikli árát nem
Ha a bicikli árát nem számolom 11,5Ft/km, ha a ruházatot sem, akkor 9Ft/km a fenntartási költség.
És az Ottó? "Nem nyúl a
És az Ottó?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Rokon számítása 3 év
Rokon számítása 3 év adataiból:
30Ft/Km , ez kb.40Ft/km mai benzinárral számolva.
Vételár nélkül.
Akkor Nuvada adatai alapján
Akkor Nuvada adatai alapján kicsit drágább a bringa költsége az Ottó legolcsóbb költségének 1/3-ánál.
Jól számolom?
Csak nem hülyék az emberek.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nagyjából. Annyi torzulás
Nagyjából.
Annyi torzulás van hogy az autó egy tízenéves Astra minimum ráköltéssel hogy olcsó legyen , ellenben Nuvada gépénél és ruháinál nem a költség minimalizálás volt a szempont ha jól tudom. :-)
Bringát ki lehet hozni 3Ft/km -ből is, pl. esebi kontrával meg ilyesmik.
Használt Astra tíz éven
Használt Astra tíz éven túl gyakorlatilag figyelembe vehetetlen lenne a költségelszámolásban, de én azért teszem bele mert a vásárláskori vételi ár Tkp "előrehozott költség" Hiszen folyamatosan a teljes lefutott km-t terheli.
Az itteni számításban gyakorlatilatilag Nuvada gépének Ottó megfelelője 1:1.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A fenntartást igyekszem
A fenntartást igyekszem minimalizálni, azaz magam szerelem az egyszerűbb dolgokat. Mondjuk a szerszámköltséget beleszámoltam az összegekbe.
Az is számít, hogy mivel a bicajon folyton cserélem az elhasználódó alkatrészeket, olyan, mint ha új lenne (1-3 éves autó).
A (gyalog) túrázásra sokkal többet költök, ha a km/Ft árat nézem. :)
Jó, nem fikázni akartam a
Jó, nem fikázni akartam a géped, csak te írtad, hogy mit számolj költségben a hegesztett vázú, etc gépedre.Nem láttam még.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A bicaj egy spéci jármű,
A bicaj egy spéci jármű, ha átszerelek mindent egy új vázra, akkor szinte egy új gépet kapok. Az ottóknál nincs így.
Szerencséd van ám, mert a "fikázós" részt elsőre észre sem vettem. :)
Attól függ mi volt új
Attól függ mi volt új vagy újszerű az ottóban.Ha nem működne ugyanúgy mint a bringán akkor bontósok éhenhalnának, ehhez képest jobban el lehet adni egy ottót darabokban mint egyben.
3. generációs mg-i gépszerelő vagyok, apám egyik mondása:
"Fiam, bármit meg lehet javítani, a kérdés, hogy érdemes-e?"
Amikor a falum milliárdos vállakozója fának ütközött a 30 millás jaguárral és meghalt, megnézték az ottót.
A szalonból újonnan vásárolt kocsiról kiderült hogy KÉT FÉL ottóból volt összerakva.Vaszeg két karambolosból.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Hát, azt nem hiszem hogy
Hát, azt nem hiszem hogy egy új Jaguár két fél karambolosból volt összerakva. Nem nevezlek hazugnak, előrebocsátom, de ez még a betörők ellen sniccerrel védekező szomszédasszonynál is valószínűtlenebbül hangzik :-)
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Nem nevezel hazugnak csak
Nem nevezel hazugnak csak érdeklődnék akkor minek nevezel azzal hogy valószínűtlennek nevezed amit írok?Nálam ez a valótlan kategória.
Egyelőre nem utazom, haza de a tököm tele van már azzal hogy mindenbe belekötsz, most tényleg el kell kérnem egy 5-8 évvel ezelőtti baleset viszgálati jegyzőkönyveit?Azt se tudom hogy kapom meg, nem vagyok az ügyben érintett.
Mindenesetre ha sikerül az idén megoldani, akkor ezt is felkarcolhatod majd ide kiskezeddel, hogy ismét sikerült lehazugoznod.Van azért olyan hogy szövegkörnyezet pusztán azzal hogy nem írod oda szószerint hogy te hazug vagy még lehet ezt állítani.Olvasni még tudok.
Tudod, a Ritára még várunk azért mert elfoglalt egyszer rá fog érni......
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A párom látott olyan
A párom látott olyan bírósági jegyzőkönyvet, amiben 2 félből összerakott autó volt a per tárgya. Nekem az új Jaguár azt jelenti, hogy 0 km-rel megveszem a gyári képviselettől. Neked meg azt jelentette esetleg, hogy az éppen megvett (használt) Jaguár. Mert az antagonisztikus ellentét, hogy új kontra 2 karambolosból összerakott. Vagy nem új vagy nem összerakott.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Nem figyelsz: "A szalonból
Nem figyelsz:
"A szalonból újonnan vásárolt kocsiról kiderült "
Újonnan vette nem új volt!
Ha nem érted elmagyarázom=neki újként adták el a szalonban....így már érthető?
Csak mellékesen említem meg a rendszerváltáskor volt pl egy karosszéria lakatos vállalkozó aki pl karambolos Porshe-kat épített újjá.kihúzták kikalapálták a sérült karosszériát.Talán az egyik első hidraulikus húzatópadja neki volt a szakmában.Tömkelegével hozták neki a karambolos kocsikat.Szaktudás tehát itt is van már évtizedek óta...papírt meg miről nem lehet itt csináltatni?
Így már világos?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
OK. :-)---------------------(
OK.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Nincs Ottóm.
Nincs Ottóm.
76 ft/literes résznél
76 ft/literes résznél kiszálltam....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
11 évnél már meg kell
11 évnél már meg kell kérdeznem, hogy a fogyasztóiár-indexszel (infláció) korrigáltál-e. :-)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Tényleg le lehet írni,most
Tényleg le lehet írni,most miért....ha a NAV (ex Apeh) nem számolja nem is létezik...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem. De odaadom az adatokat,
Nem. De odaadom az adatokat, hogy kiszámítsd. :)
Mi nem?3 éve adóellenőr
Mi nem?3 éve adóellenőr koromban még simán számoltunk Écs-t.Nem kell egy nagy ész hozzá táblázatban van hogy hány évente hány %-kal csökken az értéke.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mármint nem korrigáltam az
Mármint nem korrigáltam az inflációval a számokat.
És minek csökkencsek értéket egy olyan bringán, aminek már csak a kormánya és a váza (az is hegesztett egy repedés miatt) eredeti, a többi alkatrésze jobb minőségű mint az eredeti volt és a kopók meg sűrűn cserélve vannak?
Ottóra volt Écs, meg
Ottóra volt Écs, meg szerszámokra, munkagépekre, irodai eszközökre, számítógépre ilyesmire emlékszem.
Új vásárláskori összegből meg volt adva egy tábla hogy x időnként hány %-ot le lehet írni vételi értékből.
Lehet hogy azóta már a bringára is van, nem tudom.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Hú, akkor ma reggel megint
Hú, akkor ma reggel megint elmulattam egy fél kávé árát :-)
A bringásnak a sok
A bringásnak a sok kipufogófüsttől zöld a feje? :D
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Környezetbarát
Környezetbarát :D
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Tetszik, nagyon jó kép, CM
Tetszik, nagyon jó kép, CM plakáton a helye :))
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Kinyomtatnám magamnak, de
Kinyomtatnám magamnak, de nem tudom lementeni. Nem tennéd fel egy képfeltöltőre, hogy legyen link is.
http://criticalmass.hu/files/
http://criticalmass.hu/files/benzin.jpg
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Kis képre kattintva jobb
Kis képre kattintva jobb egérgombbal, hivatkozás mentése másként neked nem működik? Már sok képet lementettem így a blogokból.
Kétszer kattints rá, másodikra már megnyílik a nagy kép, akkor már a link is működik biztosan.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Talán sokan nem vették
Talán sokan nem vették észre, de az ábra nem az autózás összes költségét mutatják (autó ára, szervizelés, adók, parkolódíj, úthasználat díja, biztosítás, autós táplálkozása, spiningbérlete, ruházkodása, autó-illatosítója, stb.), hanem kimondottan az üzemanyagét, ami folyamatosan növekszik. Az üzemanyag fogyasztása pedig erősen függ attól, hogy mennyit autózik az illető, ugyanakkor a benzinár fix intervallumban mozog a típusoknál, míg mondjuk a szervizelésben eltérések lehetnek.
Nem keverendők tehát az összehasonlításba a biciklizés szervizelési költségei, meg a biciklis zsömleköltsége, mert az az autózásnál sem lett figyelembe véve. A bicikli üzemanyag-szükséglete, hogy használni lehessen valóban 0 ,- Ft-ba kerül, akkor is, ha 1 km-t mész vele, és akkor is, ha 5-öt.
CSI