Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
na ezért fogok én
na ezért fogok én továbbra is az úttesten menni, mint régen is...
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Most gyalog mentem
Most gyalog mentem kénytelen voltam itt ;)).
A szigeti lehajtó után továbbra sincs táblázva, tehát csak az úttesten vagy szabályos.
Elvileg hamarosan újrafestik a nyomot is.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Legjobb tudomásom szerint
Legjobb tudomásom szerint minkét oldalra felfestik majd, jobb minőségű festékkel, ami kevésbé kopós fajta.
Itt pedig mellékelten egy kép a tegnap kora esti állapotokról közép tájékról.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/547080_356782743354...
Mivel ügyesen megszüntették az alagúti átjárót, most minden gyalog itt kénytelen tötymörögni, hogy átjusson a túloldalra vagy a megállók valamelyikébe. Plusz nehezítésként még odatettek középre birkaterelőket is, hogy nehogy véletlenül egyszerűen át lehessen jutni.
Itt középen sokáig ki volt táblázva, hogy bringával tilos átkelni a zebrán, aztán egyszercsak eltűntek.
A középső rész kimondott élmény, mikor kanyarodik a Pest felé menő villamos, mivel külön vált a két gyaloglámpa, valag ember beszorul középre is, arra a tán másfél méteres kis részre.
GriN
Ez a link tökéletesen
Ez a link tökéletesen megmutatja mennyire lusta a nép :)
Mi lenne, ha csak a híd két végén lenne villamos megálló?
(Ne tessék lázadni, idősek és stb.. Van buszjárat is)
Villamossal nem lehetne
Villamossal nem lehetne eljutni a Margit Szigetre?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Legelőször én is erre
Legelőször én is erre gondoltam, csak abban a gondolatban még benne volt az aluljáró.
Mert ez igazán úgy működne pörgősen, hogyha megvolna.
Nem volna zebra középen és megállók sem. Aki át akar jutni a túlodalra, aluljárózna, így a fele gyalog eltűnne a csomópontról még a bringaút elött, a másik fele meg sétálna a járdán valamelyik hídlábhoz, valamelyik megállóba. Az idősek/gyerekesek meg a tunyábbak feltennék magukat a buszra bent a szigeten.
Utána kapcsoltam - illetve szóltak, mert nem is néztem még, hogy aluljáró nuku és borult az egész elképzelés.
Itt igazából talán azzal lehetne segíteni, hogy középen a terelőket megszüntetni és teli zöldet adni a gyalogoknak. Viszont akkor várható némi torlódás a hídon autóilag.
És egy igen élénk színű csíkot is kéne kenni a földre, mert mikor a combinó kanyarodik, a csukló része igencsak belóg a középső részre. Ha oda valamilyen okból valakik beszorulnak, mert teszem azt a villogó zöldbe még belerohan, nem árt felhívni a figyelmüket erre, akár még táblákkal is a csík mellé.
De így haladósabb lenne. Aki akar megállózni, az két irányba szóródik középen, a többiek meg mennek a túloldalra és máris kisebb a kupac a fotózott részen. Plusz hétvégére lámpaállítással lehetne sűríteni a zöldeket, amikor lehet rá számítani, hogy sokan lesznek.
GriN
Ehhez már csak egyet
Ehhez már csak egyet tudnék hozzátenni.Úgy tudom érvényben van még az a szabály a Kreszben, hogy: Hídon, alagútban, autópályán, vasúti átjáróban megállni tilos!
Köszönjük Emese,ki tervez hídra a közepére egy forgalomirányító jelző lámpát?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az, aki aluljárókat
Az, aki aluljárókat szüntet meg, mert a díszek fontosabbak, mint a használhatóság.
Mennyivel egyszerűbb lett volna meghagyni az aluljárót úgy ahogy volt, a járdát minimálisan szélesíteni mindkét oldalon és az úttestre felkenni egy-egy bringasávot..
De mivel nem így lett, erre kell megoldást találni.
Így viszont már csak kompromisszumokkal fog menni. Ezt kéne úgy csinálni, hogy viszonylag "mindenkinek" jó legyen.
GriN
Na most azért álljunk meg
Na most azért álljunk meg egy kicsit és próbáljunk meg más fejével is gondolkodni. Elég sok mindent elcsesztek a Margit hídon és iszonyatosan sokba került, de ha valami, akkor az aluljáró megszüntetése jó lépés volt. Ugyanis amíg nem volt zebra, addig babakocsival vagy kerekesszékkel villamoson utazva megközelíthetetlen volt a sziget. De egyébként se küldjük az embereket a föld alá, nem oda valók, szerencsére szép lassan szűnnek meg az aluljárók, vagy egészülnek ki zebrákkal (Deák, Kálvin, Ferenc krt., idén Ferenciek tere, stb.)
Az egy másik dolog, hogy erre a járdára felzsúfolták a bringautat is, illetve hogy nem csináltak egy zebrát a szárnyhíd másik oldalán is. Ez hiba. Maga a zebra nem.
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
totál egyetértek. az
totál egyetértek.
az viszont blama, hogy egy oldalra sikerült csak vezetni azta szerencsetlen zebrát, ami radasul a déli oldalon irtó lassan vált zöldre.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
A zebra léte nem zárja ki
A zebra léte nem zárja ki az aluljárót. Simán kiegészíthették volna egymást.
+1 Megosztotta volna
+1
Megosztotta volna tömeget + esőben legalább át tudsz kelni a villamoshoz és nem kell bőrig ázva várni.
Úgy tűnik alulmértezettek az áteresztő kapacitások, márpedig úgy tudom az átalakítás lényege az lett volna hogy ezt javítsa.A felújítás célozta a híd állagmegóvását.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Elég régen tervezték ezt
Elég régen tervezték ezt a hidat. Az akkor kapacitás elég volt sokáig.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Áttervezték a szerkezet
Áttervezték a szerkezet egy részét most, de bénán.
1 nem elegendő a forgalmi igényeknek átadás után kb 6 hónappal
2 Asszimetrikus lett a hídpálya az északi oldali járdabővítés miatt, nem várom el hogy rtsétek, de legyen elég annyi, hogy ex hidászként a hideg futkos a hátamon tőle...
3 Kissé lehetett volna fantáziadúsabb megoldást is találni ezt kiveséztem Hotyival sajnos annyit is ért.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ugyanannyira vált lassan
Ugyanannyira vált lassan zöldre a déli, mint az északi. Viszont, ha nem csinálnak hétvégi lámpaprogramot rá, hogy félpercenként váltson a gyalognak, nagy baj lesz. Szombaton másfél percet vártam a déli oldalon, majd átjutottam félig a sínekre (!!!), mert ugye a gyalogosoktól nem férte a középső kis szigetre, ott pedig 20 másodperces várakozást követően zöldre váltott a lámpa. Villogón átértem még. De volt vagy 30-40 ember, aki középen ragadt.
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Szerintem az aluljáró az
Szerintem az aluljáró az egyik legundorítóbb eszköze a közlekedésszervezésnek. Hacsak nem az autósokat küldik le a föld alá.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Forgalmi okokból meg szabad
Forgalmi okokból meg szabad állni:
40. §
(5) Tilos megállni:
[...]
f) hídon, aluljáróban, alagútban, valamint ezek be- és kijáratánál;
[...]
(6) Az (1), (4) és (5) bekezdés rendelkezése nem vonatkozik a forgalmi okból szükséges megállásra, valamint arra az esetre, ha e rendelkezések a jármű műszaki hibája miatt nem tarthatók meg.
-
Zsurmi
Arra próbáltam utalni hogy
Arra próbáltam utalni hogy fő szabályként a Kresz a szűk áteresztő kapacitásokban nem támogatja a megállást sem.
Ergo aki mesterséges úton tervez forgalmi okot a szűk keresztemetszetre az ne csodálkozzon ha dugó lesz.Már ha érdekli.
Kreszben a forgalmi vagy műszaki okból kitétel olyan mint a jogszabályokban a ha tv vagy más jogszabály másképp nem rendelkezik Jolly Joker mondat.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mi lenne, ha csak a híd
Mi lenne, ha csak a híd két végén lenne villamos megálló?
Nemrég volt erre a megoldásra egy kellően hosszú tesztidőszak (igaz, busz nélkül)...
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
+1 Sikerült elkapnod a
+1
Sikerült elkapnod a lényeget Grien!
Gratula!
Aztat' nem tudom hogy kevesebb mint egy évvel az átadó után máris szinte bedugul a nagy közlekedés tervezőknek nem kellene-e átgondolni a forgalom számítási adataikat?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
es epitettel volna legalabb
es epitettel volna legalabb 3 liftet meg a hidra, vagy hogy? vagy mindig szaladtal volna segiteni a babakocsis-toloszekes-idos embereknek le-felmenni az aluljaroba? netalan egy teli onoseso utan a csuszos lepcson, vagy hogy?
:)
Télen jár valaki gyalog a
Télen jár valaki gyalog a szigetre? (Tényleg érdekel.)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Az uszodába
Az uszodába edzeni.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Gyalog? Jávor
Gyalog?
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Autóval tilos behajtani.
Autóval tilos behajtani. Nekem több általános iskolai osztálytársam járt oda iskola előtt reggel edzeni.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
+1. És azt kell mondjam,
+1.
És azt kell mondjam, eddig problémamentesen. Se rendőr, sem más nem dudált le. Azt persze látom, hogy mozog a szájuk, de hát az enyém is soxor, szóval egy-egy, és csuklásháború :)
Én pont egy hete voltam
Én pont egy hete voltam szemtanúja annak, hogy egy rendőrautó ledudálta/szirénázta a déli oldalon az úttestről egy bringást, és heves karmozdulatokkal parancsolák fel a járdára, hogy ott tolja a kerékpárját, vagy menjet át az északi oldalra.
Én épp ráértem, úgyhogy az északi oldalon gurultam a bringajárdán, de ha sietek, akkor én is a délin szoktam menni.
Mostmár nem tudom eldönteni, hogy lehet-e menni az úttesten vagy sem. Mindenesere a válasz nem fogja befolyásolni azt, hogy én továbbra is az úttesten ogok menni, ha sietek.
Lehet? Lehet! Fizika
Lehet? Lehet! Fizika törvényei nem tiltják :)
Szabad? Szabad :) Bringapiktók még ott vannak és ezért a KRESZ szerint használhatjuk.
A rendőrnek mindig igaza
A rendőrnek mindig igaza van, ha másért nem azért mert ő írja a csekket neked te meg max aláírod neki.
Ha esetleg meg tudod oldani hogy te is írhass neki egy olyat amit meg neki kell befizetni akkor lehet hogy lesz esélyed.
Alapmondásom ilyen estekre:"Nem azért van rajta gumibot, bőrcucc, bilincs, pisztoly, mert egy szexshopot reklámoz!" :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
nyilván nem kell aláírni,
nyilván nem kell aláírni, ha ordas nagy kamura hivatkozva akarnak büntetni.
+1 nem kell elismerni a
+1
nem kell elismerni a szabálytalanságot, jelentsenek fel, a bíróságon majd megvédheted az igazad.
más kérdés, hogy 2 rendőr állításával szemben egyedül az ember lehet, hogy esélytelen, mert azt találnak ki, amit akarnak. ha úgy tartja kedvük, megírják a jegyzőkönyvet, hogy a villamossínen egykerekeztél egy féknélküli fixivel, amin csengő se volt, meg küllőprizma se. ha nincs tanúd, hogy nem így volt, akkor szopóág.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
A 2006-os balhe utan hoztak
A 2006-os balhe utan hoztak egy ilyen rendeletet, hogy az egyutt szolgalatot teljesito rendorok "egy tanunak szamitanak".
Hogy ezt a birosag hogy veszi figyelembe, mas kerdes...
Írja meg a helyszínen a
Írja meg a helyszínen a jegyzőkönyvet, alá is írom. Viszont minden üres helyet szépen kihúzok, hogy oda más már ne férjen be utólag. Aztán ezzel lehet panaszt tenni. Persze ehhez szükséges, hogy minden rendben legyen a bringán.
Én mán kaptam rendőrtől
Én mán kaptam rendőrtől jegyzőkönyvet. Mintha önindigós kétpéldányos lenne.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
a bíróságon majd
a bíróságon majd megvédheted az igazad.
Szerintem nem kell bíróság sem, ez egyszerű szabálysértési feljelentés lesz: 1 hatósági meghallgatás, átlagos felfogóképesség mellett ügyvéd is felesleges, legfeljebb 1-2 hónapon belül határozat (ha nagyon akarod, utána lehet folytatni a bíróságon). Csak azért írom, nehogy valaki azért írja alá lemondólag, mert retteg a bírósági hercehurcától.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
+1 Ez az SZTV alá tartozik
+1
Ez az SZTV alá tartozik főleg nem a BTK alá .
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
No, hát azért ez így
No, hát azért ez így meredek lenne...:-)
Egy rendőrnek valamit bekamuzni elég nagy rizikó.
Nem kell bíróság, előadó előtt kell ezt lerendezni.
És tuti, hogy tudnál vinni magaddal legalább 1 tanút, hogy: márpedig nem úgy vót' az kéremszépen'....
A rend éber őréről már
A rend éber őréről már hallottunk őőő ... hogyishívják tagtárs -10cm oldaltávolságáról. Bár négy keréken sem nagyobb az értelmi színvonal kovács-kettőéknél, mert ott 70-es táblánál v<70 seb mellett büntették az illetőt, mert városon belül volt és ott ugye 50, (vagy 40 kit érdekel) ... nem linkelek, mert megtaláljátok.
Na mindegy, a lényeg: a M.híd akkora f*stalicska lett, hogy én 100-ból 99 esetben elkerülöm és biztos nem vagyok egyedül. Nekem aránylag széles kormányom van és nem férek el az autók között, a sínek között pedig nem érzem jól magam. És különben is? Miért kell nekem szabálytalankodni, mert néhány hernyó megint nem hallgatott az MK-ra? Egyébként kettő: az ív megmaradt még a Combino-nak is és ott figyel a lassú-jel ... ha jól tudom. Szóval, totál elégedetlen vagyok (ilyenkor márciusban amúgy is :) ), köszönjük Emese.
Jeff-fa-fa !!!
Az autók között nem is
Az autók között nem is kell elférned, az motorossáv.
Csakis Pest->Buda irányban
Csakis Pest->Buda irányban használtam még télen. Mostantól nem fogom, legközelebb talán novemberben, amikor megint nem lesz gyalogos. 5 alkalmas mintából vett tapasztalat:
- a járdáról a kerékpárútra véletlenül rátévedő 3 éves nyuszibiciklis kislányt majdnem elgázoltam
- kerékpárúton egymás mellett, velem szemben a biciklijét toló apát és lányát frontálisan, majdnem
- az úttestre lemenő rámpán majdnem elcsaptam az előttem tétovázó lányt, aki először úgy gondolta, nem a rámpán megy le, majd karjelzés és minden nélkül fékezett, kicsit billegett, és mégis lement a rámpán.
- az előbb említett rámpán nincs elsőbbségem, tehát hátra nézve, lejtőn lefelé kell elsőbbséget adnon és besorolnom a főútvonalon való egyenes továbbhaladáshoz. röhej.
Az egész túl szűk, a lehajtóknál jelölés nélkül még tovább szűkülő, és biciklivel bevehetlen szögű kanyarokkal.
És mielőtt bármit mondtok, mindezt 20-nál nem többel. Egy főútvonalon én biciklivel ragaszkodok a 30-hoz, pláne akkor, ha miliárdokat költöttek arra, hogy gépjárművel 40-nel lehessen menni.
szervezni kéne illegális
szervezni kéne illegális bringaútbontó-kommandót...
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
1 db bringagyalog tábla
1 db bringagyalog tábla képviseli a profi kerékpáros infrát a hídon. Így sok dolog nem kell az elbontáshoz ;)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
hát, meg sárga csíkok,
hát, meg sárga csíkok, és az a piros színű borzalom a járdán.. nem elég az akkus flex, kéne egy jó pár HILTI ipari vésőgép vagy valami.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Csak a szabályosan (jobb
Csak a szabályosan (jobb oldalt) kihelyezett táblától lesz egy járda bringaút/bringagyalogút, ha nincs tábla akkor szép színes járda. Ahogy jelenleg is a lehajtó után.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Széép. Legalább
Széép. Legalább hétvégére bringaúttá kéne nyilvánítani a külső sávokat. Aztán ha megszokták meg kell próbálni úgy felejteni. ;-)
Az egész bringaút
Az egész bringaút probléma onnan van hogy az ottósok nem bírják megemészteni hogy lett egy rakás bringás a sávjukban, meg egy rakat ijedős bringás képtele a forgalomba tekerni.Na erre jött az EU-s bringás infrás pénz és elindult az öngerjesztős folyamat.
Építenek ész nélkül mindenféle szart ami azonnal kiderül hogy használhatatlan.Plusz a régi infrát meg leszarják.Ebből is látszik hogy az Eu pénz a mozgatórugó,mert igazából nem bringás infrát akarnak fejleszteni hanem hozzá csapni a keretét nagyberuházásokhoz és így lenyúlni a lét.A Tatai út pl senkit nem érdekel iszonyú mennyiségű műszaki gond és a vége egy keskeny aszfaltsáv, erről mennyit lehet félreszámlázni?
Alapvetően rosszul közelítettük meg problémát.Az összes bringás le a járdáról akár vérkemény bírságolással, semmi keresnivalójuk ott,és alkossanak kritikus tömeget hogy kiszorítsák a városi autóforgalom legalább 30%-át az útfelületekről.A hidak, alagutak egy speciálisabb helyzet ott a helyszíntől függ mit érdemes csinálni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A felújítás előtt
A felújítás előtt csináltak olyat többször, hogy szalaggal lezárták a bringások számára a külső sávokat. Volt is belőle akkor is oda-vissza köpködés. Most, hogy mellette még van szép piros bringagyász is, tuti elszállna az agya a két nyomon haladó gépjárművezetőknek! De attól még jogos lenne a sáv leválasztása és átadása a kerékpáros forgalom számára. Pláne a nyáriszünetben, amikor elvileg kisebb a gépjárműforgalom, viszont a gyalogosok és bringások száma megtöbbszöröződik. Ha pedig már ilyenbe belemennének az illetékesek, akkor a hétvégére is rá lehetne húzni. :)
Hozzátenném hogy a
Hozzátenném hogy a körúton van buszsáv, erre pont ahol a legszűkebb az átersztő kapacitás pont a buszt nyomják le.Ha lenne buszsáv az egész vita értelmetlen lenne.BKV, Taxi, Bringa, Mentő, pont.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ezért is támogatom, hogy
Ezért is támogatom, hogy minden helyre busz sávokat kell tenni. Így megoldódna a bringaút is. Ahol bkv-s busz jár és két sávos ott alapból busz sávot kéne rakni.
Pláne a nyáriszünetben,
Pláne a nyáriszünetben, amikor elvileg kisebb a gépjárműforgalom
Ma furcsa dolgot olvastam:
http://www.origo.hu/auto/20120321-az-emelkedo-uzemanyagarak-hatasa-a-fov...
"a magánemberek egy része nem szívesen használja télen a kocsiját, ilyenkor vagy a garázsban vagy a ház előtt pihentetik kedvencüket. Ez a szokás statisztikailag szintén kimutatható. Ősszel folyamatosan csökken az eladott üzemanyag-mennyiség, a mélypont általában januárban van, és ahogy melegszik az idő, egyre többen ülnek ismét kocsiba. Nyáron nagyon megugrik a forgalom, a legtöbb autó augusztusban zsúfolódik az utakon."
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Akkor télen biztosan
Akkor télen biztosan azoktól van dugó akik meg nyáron nem szeretik használni a kocsit és pont novemberben veszik elő mert nem szeretnek fázni-ázni.
:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
He-he, pont tegnap külön
He-he, pont tegnap külön arra mentem, hogy megnézem, mi a helyzet. Pont ugyanez volt a benyomás, akár én is megírhattam volna a bejegyzést. :-) Elámultam szegény gyalogosok fegyelmezettségén, épp senki nem lépett a vörös szőnyegre, pedig nagyon sokan voltak, a biciklisek meg nem.
Legurulva róla azon gondolkodtam, hogy - remélem - ez a híd lesz az emlékműve annak az átmeneti korszaknak, amikor a szeparált és az együttközlekedős felfogás még egyenlő erővel vetélkedett, így van metszetben (a nyomokat is számolva) 8 különböző útfelület egymás mellett.
GriN fotója nagyon jó!
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Így van, alig lépnek rá,
Így van, alig lépnek rá, csak ha kikerülnek valakit. Láttam hogy párcentit rálógott a bringaútra, de el lehet tőle még így is férni.
Ez szerintem akkor lesz gáz, ha nagyon sok gyalogos lesz és bringás is hozzá. De nem baj, megint lehet durrogtatni, hogy elcseszték már az első évben kicsi a keresztmetszete a megépült új infrának.
huh, tegnap este a chicre is
huh, tegnap este a chicre is posztoltam erről, ami ma délutánig index címlapon volt és hát elég nagy trolletető lett belőle.
viszont válaszolt a bkk és azt ígérik, hogy áprilisban elkészülnek a bringapiktók:
http://cyclechic.blog.hu/2012/03/26/valasz_a_bkk_tol_margit_hid_ugyben
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Köszi az infókat. Végül
Köszi az infókat.
Végül is hasznos volt a poszt ;)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Olvastam a posztot és
Olvastam a posztot és gondoltam írok egy komentet hogy olyan kép is kellett volna ahol látszik a 2 "autósáv" is benne 2 autóval. Erre látom hogy 182 komment. Na mondom, bezárt az óvoda vagy mivan? :-D
Amikor fényképeztem
Amikor fényképeztem Buda->Pest irány gyakorlatilag üres volt.
A Pest->Buda irányban volt némi tömörülés,mert mosták a hidat.
A kommentek kapcsán ezt tudom ajánlani:
http://tizpercbringa.blog.hu/2012/02/28/nincs_uj_a_nap_alatt_289
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Honnan szerzel tudomást
Honnan szerzel tudomást ilyen könyvekről?!
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Bementem az egyik
Bementem az egyik könyvdiszkontba és megtetszett :)). 500 forint alatt beszerezhető,így adtam neki egy esélyt.
Akkor még nem sejtettem,hogy ilyen értékes leírások is lesznek benne. :DD
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A déli oldal így nézett
A déli oldal így nézett ki:
https://picasaweb.google.com/saganbp/MargitHid#5724354356986213906
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Egy mondat kéne a
Egy mondat kéne a tervezési szabálykönyvbe:
Lakott településen belül egyoldali kétirányú kerékpáros infrastruktúrát tervezni tilos.
Akár úttesten, akár járdán, bárhol. Nevezzük útnak, sávnak, bringagyalogútnak, gyalogbringaútnak, bárminek.
A híd ékes példája ennek. Bárhogyan csinálhatták volna, csak északon Budára, délen Pestre egyirányúan.
Teljesen nyilvánvaló számomra, hogy a tervezés csak a Margit szigetre kigurulgató rekreációs bringásokra gondolt, ráadásul akkor, amikor még nem volt zebra tervezve középre. Közlekedés fel sem merült senkiben.
:-)---------------------(-:
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Szegeden most letesult ket
Szegeden most letesult ket helyen ketoldalu egyiranyu kerkeparut (Boldogasszony sugarut es Vasarhelyi Pal utca - utobbit a K szegelyes kiemeles miatt nem vagyok hajlando kerekparsavnak nevezni). Az eredmeny siralmas, sokan ketiranyunak gondoljak, es nem gyozom atzavarni a helyes oldalra. Elobbit ki tudom hagyni, mert ket parhuzamos utca van, utobbit nem...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Há' hülye a szegény
Há' hülye a szegény magyar nép....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Majd a következő
Majd a következő felújításkor megcsinálják úgy, hogy a villamos bekanyarodik a szigetre. A szökőkutat megkerülve mennek vissza a hídra. És akkor nem kell megálló a híd közepére.
Vagy az árpi hidból
Vagy az árpi hidból vesznek le egy sávot a bringásoknak...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az Árpi hosszabb, ezért
Az Árpi hosszabb, ezért én pl. akkor is Margitot raknám.
Egyébként ott sem vidám a helyzet, ez tény.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Az eddigi nyomvonal
Az eddigi nyomvonal vezetési gyakorlat szerint a tervezőket nem zavarja az hogy többet kell majd bringázni.Sztem látták az összehasonlításban hogy a kerékpár 0 ft/km a költsége. :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mint Vitézy
Mint Vitézy válaszleveléből megtudhattuk, a Margit-hídi bringaút elsősorban a turisztikai és pihenési célú kerékpáros igényeket elégítheti ki, ezért a legközelebbi felújításnál indokolt majd valahogyan megoldani, hogy Etyeken - a közismert bringás Mekkán - keresztül vezessen majd az út Pestről Budára. Az új nyomvonal egyelőre természetesen csak tervezés alatt van, de bárki küldhet be javaslatot, úgysem vesszük majd figyelembe, mert egy tíz éves kormányhatározat már kijelölte ezt az útvonalat :)
Jaj, nem szólalok már meg
Jaj, nem szólalok már meg juj juj juj! :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ezt már párszor
Ezt már párszor megbeszéltétek, de nem értem.
Itt, a 6.dián
http://www.kerekparos.com/kozlekedes/kresz-modositas-2010.pdf
arról írnak, hogy lakott területen kívűl a biciklisek és mások is használhatják a bringautat.
Külön bekezdésben /ezért szerintem nem csak lakott területen kívülre utal/egyértelműen azt írja, hogy NEM KÖTELEZŐ kerékpárral a kerékpárúton menni.
Lehet, hogy zagyva, de mégis csak főrendőr írta, érdemes elmenteni későbbi felhasználásra.
Ez Gál Jenő ny. r.
Ez Gál Jenő ny. r. alezredes véleménye volt, egy kiragadott szabály alapján. De ez is ott van:
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
...
(11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."
Azért ez szerencsére benne maradt:
"13. § (2) ... Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
\ ember, hanem két archetipus. /
Állítólag van új
Állítólag van új kerékpáros nyom?
Képe valakinek?
https://www.facebook.com/phot
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=325646710827157&set=a.1440902156...
Ma szemem láttára egy
Ma szemem láttára egy rendőr(!)autó nem adta meg az elsőbbséget az északi oldal járdán vezetett, külön kerékpáros lámpával irányított forgalmú kerékpárútjának (vagy mi a szösz az, piros és a járdán van). Az előttem Pestről Budára tekerő hölgy szerencsére elég bizonytalanul és lassan vette a flikkflakkot ami a szigetre vezető hídleágazás úttestjére visz rá, ezért meg tudott állni a tökéletes jobbhorgot bemutató rendőrautónak. Akit mellesleg nem is hibáztatok, mert a sűrű, átláthatatlan kerítés, a lámpa körül torlódó gyalogosok abszolút takarják a kerékpárost.
Más tapasztalt már ilyent? Mit fognak mondani ha bekövetkezik egy baleset? A menetrendszerű busz vezetői nyilván ismerik a kanyart, de aki elvétve jár arra a behajtani tilosba könnyen beleesik a csapdába.
:-((-------))-:
A menetrendszerű buszokról
A menetrendszerű buszokról ennyit :((
http://index.hu/belfold/budapest/2012/05/08/not_gazolt_a_26-os_a_szigeti...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ez egy viszonylag friss
Ez egy viszonylag friss hír. Azt mondjuk nem írja az index hogy mit mutatott a zebra lámpája, meg hogy volt a dolog pontosan, de feltételezem hogy amikor mehetnek az autók hosszában, akkor a gyalogosoknak is zöld.
És bringásként tudjuk hogy a buszvezető nem lát mindent a busza körül. Kár hogy Dendru már nem ír ide, biztosan lenne szakértői véleménye.
Az áldozattól akár kérdezni is lehetne itt:
http://2.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/120508/not-gazolt-26-os-szigeti...
:-((-------))-:
Szerintem a bekötő híd
Szerintem a bekötő híd elején a zebrán volt.
Az eset után elmentem megnézni a lámpát,akkor zöld a gyalog-kerékpáros is mikor a Margit-híd úttestnek.
Ergo a gyalogos nagy valószínűséggel szabályos volt. Ha nem működött a lámpa akkor meg a zebra miatt,de még zebra nélkül is elsőbbsége lenne a kanyarodókkal szemben.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nem szeretnék ott buszt
Nem szeretnék ott buszt bevezetni, az az egy biztos. Arra lennék kíváncsi, csak nem merem megkérdezni a linkelt oldalon az áldozatot, aki még tanút is keres, hogy a busz az elejével vagy az oldalával ütötte-e el.
Ez tipikusan egy olyan hely ahol előre van kódolva a halálos baleset, és lesz majd nagy csodálkozás.
Úgy kéne a buszt szervezni, hogy az Árpád hídon menjen be a szigetre é itt jöjjön ki jobbra kanyarodva.
:-((-------))-:
Azt olvastam ma a Margit
Azt olvastam ma a Margit hídról (hehe, a Népszavában egy Közgép imázshirdetésben) hogy:
"2400 kerékpáros használja naponta"
Valaki tudja esetleg hogy ez a szám honnan van? Volt esetleg hivatalos forgalomszámlálás valamikor?
:-((-------))-:
Jó hogy felhoztad a
Jó hogy felhoztad a topikot.
Mi újság arrafelé a turista főszezonban, meg hétvégén?
Nagy a káosz vagy megoldják a népek?