"Szeptembertől Szegeden is elérhetők lesznek a Nyugat-Európában már jól ismert városi kölcsönbiciklik, vagy ahogy itt fogják őket hívni: a citybike-ok. A magyar köztudatba közbringa néven került be a szolgáltatás, amikor néhány éve bedobták, hogy Budapesten is legyen ilyen. A fővárosban azóta sincs, Szegeden viszont – így az országban elsőként – ősztől már biztosan lesz.

A tervek szerint szeptemberben indul el a projekt, aminek köszönhetően összesen 100 darab bicikli lesz kihelyezve a város 12 pontján, a speciális lerakópontokon. Ezek pontos helyeiről még folynak a tárgyalások, ami viszont biztosnak látszik, hogy egy órára 200 forint, egy napra pedig 800 forintért bérelhetjük majd ki a speciális bringákat."

További részletek a szegedcafe.hu-n.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
gazember képe

Hát én nem tudom, hogy

Hát én nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek. Szkeptikus vagyok ezzel a közbringa programmal kapcsolatban. Tudom, hogy sokan támogatják, de szerintem halálra van ítélve az egész ügy. Ha jók az értesüléseim, tőlünk nyugatabbra már bukott ilyen történet: a kerékpárokat vandálok tönkretették, a városházán meg nem sikerült támogatót találni a folytatásra. Szeged jó hely, voltam ott többször is, jó a közösség. Ennek ellenére én két évet adok a projectnek és game over. Ezt a pénzt sokkal értelmesebb infrafejlesztésekre kellett volna költeni. Bár lehet, hogy a sárga festék már nem hoz akkora profitot az "útépítőnek".
Örülök meg minden, csak mégsem.

Jeff-fa-fa !!!

2
pata képe

tőlünk nyugatabbra már

tőlünk nyugatabbra már bukott

Pontosan hol? Érdekelne.

3
gazember képe

Itt van, kicsit régi, de mi

Itt van, kicsit régi, de mi úgyis le vagyunk maradva egy pár évtizeddel
:
http://kerekagy.blog.hu/2009/02/12/befuccsolas_koruli_allapotban_a_pariz...

Vázolom a helyzetet: elindul a project, egy év alatt a felét nem ellopják, hanem szétküldik valamilyen lépcsőn, vagy akárhol és otthagyják az árokban. Térfigyelő felejtős. Elfogy a működésre szánt pénz (ez tuti, mert This is Mo.) és itt jön a csavar: ez nem Párizs, az állam nem fog beszállni, hogy tessék itt van még x00millió/év. Fogadjunk? Ami marad az idő kopásával, az pedig olyan lesz, hogy nem mersz majd ráülni. Szerintem. De kívánom, hogy tévedjek ... de nem fogok, mert azt nem tudom, hogyan kell ... XD

Jeff-fa-fa !!!

4
pata képe

Fentebb ezt írod: "a

Fentebb ezt írod: "a kerékpárokat vandálok tönkretették, a városházán meg nem sikerült támogatót találni a folytatásra". A cikk 2009es, most 2012 van. Nem jártam az utóbbi időben Párizsban, de a a Vélib honlapja szerint működnek.

5
ízirájder képe

2010-ben teljesen jó volt

2010-ben teljesen jó volt

6
Szter képe

én 2010-ben a Lyon-i

én 2010-ben a Lyon-i közbringával ismerkedtem meg egy bringás tanulmányúton és ott is remekül működött. Van/volt egy állandó - teherautókkal cirkáló, bár ez indokolt - brigád, akik a megrongált / ellopot-szétdobált bringákkal foglalkoztak és pár órán/napon belül újból forgalomba helyezték a bringákat. Szóval ha Szeged/Budapest átveszi a nemzetközi tapasztalatokat, akkor itt Mao.n is működnie kell!

7
err képe

A tomegkozlekedes hany eve

A tomegkozlekedes hany eve termel minuszt?

A kozbringa rendszereket nem csak ugy kell nezni, hogy x millioba kerult, es y milliot hozott, es ha y < x, akkor baj van.

Tudod, externalis koltsegek. Szerepelt mar itt az oldalon is kismillioszor, biztos talalkoztal vele...

Megsporolhato utfelujitasok (ide ertve sokmindent, akar meg az utak menten elo fak gondozasat/ujratelepiteset is), legszennyezes, zajszennyezes, egeszsegugyi vonzatok, kevesebb dugoban eltoltott ido (az ido penz, akar munkaval tolti az ember, akar hamarabb hazaer a csaladhoz, es kevesbe frusztralt), es persze nem elhanyagolhato a "safety in numbers" vonzat sem.

Es gondolom nem irtam mindent :)

8
SzCiklon képe

Nemcsak a párizsi rendszer

Nemcsak a párizsi rendszer él és virul, de van Bécsben, Barcelonában, Sevillában (és egy csomó spanyol kisebb városban), Lyonban, Brüsszelben, ja, és Londonban is, ahol spéci bringasztrádákat is építenek hozzá.
2012-ben egy hároméves kerékagyas cikkre hivatkozni szerintem eléggé felületes.
Egyszer azt álmodtam, mikor még Szegeden laktam, hogy építettek földalattit. :-)

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

9
monster képe

http://en.wikipedia.org/wiki/

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Call-a-Bike-Fahrrad_der_DB.jpg
Ez szerintem egész Németországban van, a vasút üzemelteti. És olyan, hogy a diszpécserközpont tudja, melyik hol van, rajta vannak onlineban a neten a bringák, és valahogy mobiltelefonnal lehet bérbevenni.
Valaki németes leírhatná pontosan hogy működik.
:-((-------))-:

10
Miló01 képe

http://www.bahn.de/p/view/ser

http://www.bahn.de/p/view/service/fahrrad/call_a_bike.shtml
http://www.callabike-interaktiv.de/index.php?id=423&&f=500

Semmi különleges, telefonon vagy interneten regisztrálni kell és máris igénybe lehet venni.
Díja ritkán 8 cent/perc, gyakori használatkor 31.perctől 8 cent/perc, fél óráig ingyenes.
Bahncard nélkül egy napra 15 euro, vele vagy tanuló 9 euro lehet maximum ára a kölcsönzésnek.

11
monster képe

Ez a gyönyörű német

Ez a gyönyörű német nyelv...
:-((-------))-:

12
jurta képe

a felét nem ellopják,

a felét nem ellopják, hanem szétküldik valamilyen lépcsőn, vagy akárhol és otthagyják az árokban. Térfigyelő felejtős.

Megoldás: egyéni regisztráció (akár kaucióval, bár ez visszatartó erő lehet), a bringák azonosítása és az állomásokon időpontrögzítés. A kikölcsönzéstől a visszaadásig a használó felel a példányért. (Ha az árokban hagyta, a felelősség egyértelmű, ha visszavitte állomásra, épeszű másik használó nem vesz ki rongált bringát.) Nem üzemszerű mértékű értékcsökkenés esetén kártérítés, többedik vagy szándékos rongálásos esetben engedély visszavonása.

Semmi sem tökéletes: ez a rendszer természetesen kizárja a pár napos turistákat, kérdéses a 14-18 év közöttiek belépése, illetve az engedélyeket (kártya) is lehet más nevében használni.

Jávor Tamás

13
ízirájder képe

Párizsban ez valahogy úgy

Párizsban ez valahogy úgy megy, hogy beraksz egy bankkártyát, lefoglalózza rajta a bicaj árát, és amikor visszavitted a járművet, levonja a bérleti díjat és feloldja a foglalót

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

14
dova képe

Bécs dettó. Nem is

Bécs dettó.
Nem is értettem, hogy itt miért akarják feltalálni a spanyolviaszt.
A szeged rendszer, az eddigi infók szerint, nem így fog működni.

--------Dova--------

15
Szter képe

Hajrá Szeged! Majd

Hajrá Szeged! Majd hívjatok meg minket tanulmányútra :)

16
Vegaaa képe

azért azt szegedi

azért azt szegedi kerékpárklubosként elárulom nektek, hogy bár mára már a városháziak és tervezők/beruházók is úgy ismernek minket mint a rossz pénzt, a mai napig nem keresett meg minket senki sem hivatalosan, sem magánban ezzel a közbringa rendszerrel kapcsolatban. eléggé kikerekedett a szemünk nekünk is, amikor ez a sokadrangú internetes hírportál (és csak is ő!) egyszer csak lehozta ezt a nagyszabású kerékpáros beruházásról szóló tervet. olyannyira meglepődtünk, hogy először áprilisi tréfának hittük.
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)

17
alterego képe

Elvileg a Bubi is indul

Elvileg a Bubi is indul nyáron, úgyhogy nem biztos, hogy elsők lesztek. :)

18
dova képe

A cikk kapcsán

A cikk kapcsán furcsaságok:
- A városháza fejlesztési irodája nem tud a "projektről". (CsImi kérdezte őket)
- A "hírt" nem a városházi szócső (dm)hozta le elsőként és azóta sem jelent meg tőlük cikk erről.

..bár botkalandon bármi megtörténhet és annak az ellenkezője is. Nincs itt se törvény, se isten ami ellenállna dalia császárunknak.

--------Dova--------

19
loadmaxx képe

Sziasztok! Szabó László

Sziasztok!

Szabó László vagyok a Citybike Szeged projektmenedzsere. Ráakadtam a cikkre és mivel megszólítva érzem magunkat, szeretnék néhány dologra reflektálni.
A Citybike Szeged magánberuházás, egy szegedi cég saját anyagi és humán erőforrásait felhasználva (és kockáztatva) EU-s támogatás igénybevételével szeretné megvalósítani, azért:
- mert fontosnak érzi, hogy legyen olyan európai szintű turisztikai szolgáltatás Szegeden, amely segítségével büszkén mondhatja minden érdeklődő és használó, hogy nekünk (szegedieknek) van ilyen.
- mert a kidolgozott üzleti tervünk alapján úgy gondoljuk rentábilisan üzemeltethető egy akkora városban is, mint Szeged.
Megismételném, Szeged Megyei Jogú Városnak NINCS! semmilyen köze és közvetlen érdekeltsége a beruházásban, emiatt és azért mert babonásak vagyunk nem kívántunk előre politikai és érdekcsatározásnak kitenni a másfél éve gondosan építgetett projektünket.

Tisztelt dove és Vegaaa!

Azért a szegedcafe.hu hozta le a hírt mert az újságírójuk megkeresett (nem tudom honnan derítette ki az elérhetőségemet), ezen kívül mással nem konzultáltam, mivel még nincs itt az ideje. Jelenleg a előkészítési tevékenységekkel foglalkozunk és ez bőven elegendő munka. A városháza fejlesztési irodája véleményem szerint teljesen jóhiszeműen mondta azt, hogy nincs tudomása erről, hiszen NEM önkormányzati beruházásról beszélünk.
Azért nem jelent meg több cikk a Citybike Szegedről, mert nem látjuk értelmét annak, hogy telekürtöljük a sajtót valami olyannal, ami még nincs. Ha elérkezik az ideje, természetesen állunk mindenki rendelkezésére.

Addig is, amennyiben szeretnétek személyesen is kifejteni a véleményeteket, ellenérzéseiteket, jó tanácsaitokat szívesen állok rendelkezésetekre a szabo.laszlo@citybikeszeged.hu e-mail címen.

20
chicoye képe

Tök jó. :) A név lehetett

Tök jó. :) A név lehetett volna SzeBi, a bubi után. :)

21
dova képe

Kedves

Kedves László!

Köszönjük a tájékoztatást és a hozzáállást.
Szegedi kerékpárosokként bizonyára élni fogunk a felkínált lehetőséggel, mert valóban különleges lesz, ha Szegeden meg tud valósulni a projekt.
Mi biztosan mellette leszünk. ;)

A várostól és politikusoktól való távolságtartásnak pedig kifejezetten örülök.

Hamarosan jelentkezünk.
Addig is, minden jót!

Üdvözlettel:
--------Dova--------

22
velo képe

Kedves László ! Én is

Kedves László !

Én is köszönöm a korrekt tájékoztatót.

Kedvelem Szeged városát, már többször kirándultam, üdültem ott.

Akár az első, akár a második kerékpárkölcsönző rendszer lesz az országban én októberben turistaként megyek Szegedre és ki fogom használni ezt a nagyszerű lehetőséget.

-----
Hajtom a munkát meg a kerékpárt...

23
SzCiklon képe

Ez jó! Anno Lundban

Ez jó!
Anno Lundban (Svédország) használtam egy ilyen bicajkölcsönzőt, egy hétre nyolc euró volt a kölcsönzési díj, azt is EU-s pénzből építették.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!