Szegeden a tömegközlekedési nagyprojekt keretében építettek egy többsávos, jelzőlámpás hipergigamegakörforgalmat, ami körül csak biciklivel körbeszerencsétlenkedni a bringagyászon t.m. 5 perc. A bicajosokat amúgy kifelejtették az egész tervezésből, utólag passzírozták be őket a gyalogosok amúgyis szűk helyére. A helyi újság megfirtatta, hogy mi újság. A válasz hosszú idők óta a legpofátlanabb és legcinikusabb illetékesi megnyilvánulás.
„Ennek oka, hogy itt található Szeged legfontosabb bevezető útvonala, amelyen az autóforgalom torlódásmentes biztosítása kiemelt fontosságú. Ha egy zöld alatt át lehetne menni az úttesten, akkor hosszabb lenne a lámpaperiódus, illetve a gépjárművek számára a várakozás, amely indokolatlan torlódást okozna a nemzetközi tranzitútvonalon. A jelenleginél nagyobb szigetek kiépítésére sajnos nem volt lehetőség, ezért kérjük a gyalogosokat és a kerékpárosokat, hogy nagyon körültekintően és óvatosan közlekedjenek – javasolta a projektigazgató.”
Több százmilliárd forintot költöttek el a város mellett elhaladó autópályákra, feltehetőleg ebből iszonyú mennyiségű pénzt illetéktelen helyre juttatva. Erre jön Csanádi Zoltán Úr, és a képünkbe löki a kábítást, hogy milyen fontos bevezető út ez, hogy itt megy a tranzit. Autóval haladás mindenek előtt. Az, hogy holmi véglény gyalogosok (akik pl. az új csilivili villamosról szállnak le), meg biciklisek élnének a városban, az nem indok a szent autósforgalom megakasztására. Erre jön még a nemesen egyszerű és laza hazugság, hogy nem volt lehetőség nagyobb védőszigetekre. Mert mondjuk ha nem 6 sáv kellene az autóknak, akkor bizonyára lett volna hely, de hát ugye a nem létező tranzit…
A szűk szigeten 14 éves biciklist is sodort már el a villamos, de erről nem divat sokat beszélni, mint ahogy a tömegközlekedési nagyprojekt többi szégyenletes húzásáról sem, ahol a gyalogosok és a biciklisek szinte kivétel nélkül komoly veszteségeket szenvedtek el évtizedekre aszfaltba, és betonba öntve.
A projektigazgató következtetése az, hogy a gyalogosok és a biciklisek vigyázzanak jobban. Mindig ez a felelősség elsumákolásának bicskanyitogatóan pofátlan módja, amikor néhány dilettáns érdekpolitikus és elmaradott szakbarbár szolgai tervező használhatatlan sz.r infrastruktúrát gányolnak össze az embereknek.
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/veszelyes_atkelok/2279648/
Szegedbicajos kipróbálása a gigakörnek (akkor, mikor néhány hónapig ott ment a tranzit tényleg, hogy átdübörögjön a városon):
http://szegedbicaj.blog.hu/2011/07/24/rokusi_korforgalom_40_meter_5_perc...
CSI












Ez nagyon gáz, sajnos ott
Ez nagyon gáz, sajnos ott tartanak, mint Budapesten pár évvel ezelőtt. Annyira kár, Szeged olyan gyönyörű hely.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Erre csak azt lehet
Erre csak azt lehet mondani,ami szakértős topikban is idéztem Hofitól
-Beázik a csizmám.
-Asszonyom,a csizma nem ázik be,meleg van izzad a lába. :))
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
magyar narancsnak van az
magyar narancsnak van az ilyesmikre szakosodott rovata, érdemes lenne velük felvenni a kapcsolatot.
http://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag
Hmmm... Csak én vagyok
Hmmm... Csak én vagyok olyan hülye, hogy számításba veszem egy gyalogos-kerékpáros alul/felüljáró lehetőségét? Legalábbis mindenképpen, ha az autósforgalom olyan fontos, és tényleg számít hogy fennakadásmentes legyen... :D
igen, csak te. Az
igen, csak te.
Az alul-felüljáró mindenképp szintemelkedéssel jár, ami gyalogosnak- kerékpárosnak leküzdendő feladat.
A szintbeli különbség autópályává változtatja az úttestet, elszigeteli egymástól az út két oldalát, széttépi a város szövetét.
--------------------------
www.barzongorista.eu
a, jelölésű világ: A
a, jelölésű világ: A nemzetközi tranzitforgalmi kolosszusgépezetnek nem megengedhető hogy várakoznia kelljen, ezért az apró rovarok óvatosan kússzanak közöttük, különben el lesznek kíméletlenül taposva.
b, betűjelzésű világ: A város az élőhelyünk, evidens hogy olyanra építjük, ahol jó lenni. így az autópályát a városon kívül építettük meg, hiszen az átmenő forgalomnak is jobb,ha nem kell egy város utcáiban feltorlódni.