Nyulfarknyi cikk:
http://index.hu/belfold/2012/06/18/a_dugodij_helyett_a_hidpenz_is_leheto...

Azzal ervelnek, hogy olcsobb es gyorsabb telepiteni par hidon, mint Nagykoruton vegig. Ebbol a szempontbol igaz lehet, de szerintem sokan lehetnek, akik Pest kulso reszerol a belvarosba mennek, es nem mennek at egyik hidon sem. Szerintem oket nem fogjak igy leszoktatni az aktataska-szallitasrol.

Kivancsi leszek az EU allaspontjara, ugy remlik, ok fekete-feheren leirtak, hogy a 4-es metro epitesi tamogatasanak feltetele a dugodij.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hmaci képe

Végülis az alapgondolatot

Végülis az alapgondolatot sikerült jó magyarosan kiherélni, és helyette egy baromságot felvázolni - szerény véleményem szerint. Azzal, hogy a bevételeken és az autósoknak okozott bosszúságok mértékén vacillálnak, gyakorlatilag kiállították a szegénységi bizonyítványt magukról.
Az, hogy lebutították az egészet egy szimpla sarcra, ahelyett, hogy forgalomkorlátozó elképzelésben gondolkodnának, számomra felháborító.
Szívből örülnék, ha megcáfolnátok, mert szerintem ezzel szinte semennyit nem fog csökkenni a forgalom...

---------------------------------------------------

Én megrakom, Te meg tekered és mindketten szívunk;-)

2
Frenki képe

Ha az országot olyanok

Ha az országot olyanok irányítják akik életükben sem dolgoztak 10 évet rendes munkahelyen, akkor honnan várjuk, hogy olyan elgondolásokat dolgozzanak ki ahol munkával lehet pénzt keresni? A dugódíjhoz tervezni, szervezni, és rendszert működtetni kell...
Mondja már meg valaki, ha felhajtást nem akadályozza semmi, akkor mi akadályozza majd az illegális ingyen áthajtást?
Ha meg lesz valami ellenőrző pont akkor meg hogy csökken a dugó?
Vagy lesz majd hídmatrica, napos, egy hetes, és kamera nézi majd?
Csak ne kelljen csinálni semmit, majd a gép bírságol és a levelező progi kiküldi a felszólítást a befizetésre.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

3
Shag_Beckur képe

Hova akarod még

Hova akarod még csökkenteni a forgalmat? Szinte alig van már autó a városban ilyen benzinárak mellett.

4
Frenki képe

Hát ma csak egy gépet

Hát ma csak egy gépet vittem el a Nagykörtén a Margit hídig de ha neked igazad van, akkor én a hallucinációimat kerülgettem végig a lámpákig....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

5
jurta képe

Lehet, de akkor - úgy

Lehet, de akkor - úgy látszik - út is alig van.

Jávor Tamás

6
JakiHUN képe

Az télen volt.

Az télen volt. Visszajöttek. Mondjuk azt nem tudom, hogy teljesen, de újra vannak dugók, újra a Kiskörút felé kell kerülnöm, ha szabályos akarok maradni, és haza akarok időben jutni.
http://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/kitartas_hamarosan_tovabb_cso...

Így mondjuk kiderült, hogy le lehet tenni azt az autót, csak akarni kell. :)

7
Shag_Beckur képe

Útfelújítási hullám

Útfelújítási hullám van.

Klasszikus dugót már nem is igazán tudok Bp-en. Torlódás, belassulás van, de órákig tartós "se előre, se hátra" állapot már nincs.

8
RgaboR képe

Most kicsit zavarban

Most kicsit zavarban vagyok.
A párhuzamos univerzumban élsz, ahol nincs dugó, "elvetemült kerékpárosok miatt büdös, zajos és élhetetlen" a város. De közben ebbe az univerzumba írogatsz!
Hogy is van ez?
---
fekete fixi, fehér országúti

9
JakiHUN képe

Nem tudom, milyen a

Nem tudom, milyen a klasszikus; a Nagykörúton csak a villamossínen lehet(ne) haladni, ez nálam dugót jelent.
Melyek azok az útfelújítások, amik ezeket a torlódásokat okozzák?

10
Shag_Beckur képe

Mostanság minden reggel

Mostanság minden reggel 4-6-tal megyek végig a nagykrt-n 8:15 környékén indulva a Széllről, illetve 18:10 körül visszafele, amik a klasszikus dugó időpontok (mármint közlekedési). Az autók gyakorlatilag a villamossal tartják a lépést, csak azért nem előzik meg, mert áthangolták fosra a lámpákat. Bár így villamosról igen kényelmes, az tény. Mostmár csak a villamosvezetőket kell megtanítani vezetni, hogy ne ráncigálják állandóan azt a rohadt kart.

11
RgaboR képe

Én minden nap azt látom,

Én minden nap azt látom, hogy a budai alsó rakparton több tucat autó fölött húzok el pedig ott aztán nincs mit útépíteni. Minden nap állnak, csorognak az autók és kizárólag azért mert túl sok van belőlük.
---
fekete fixi, fehér országúti

12
Shag_Beckur képe

Megígérem, hogy holnap

Megígérem, hogy holnap reggel tüzetesebben megnézem a forgalmat, mert őszintén szólva nem arra szoktam koncentrálni és beszámolok a helyzetről.

13
asztalosgabor képe

de az ugye véletlenül sem

de az ugye véletlenül sem játszik közre, hogy sokuknak 2x annyi idő lenne ha a bkv-t használnák, feltéve ha nem gyullad ki alattuk a busz.

Ja és a budai alsó rakpart díjmentes marad.

14
RgaboR képe

A háromból még mindig a

A háromból még mindig a bkv a leglassabb szerintem (számomra), és a legdrágább. Tudom, hogy jelenlegi létében a bkv nagyon sok ember számára nem opció (számomra sem).
---
fekete fixi, fehér országúti

15
Frenki képe

Erre az az opció, hogy

Erre az az opció, hogy annyian ülnek autóba hogy már ott se gyorsabb?Tudom mindenkinek a maga baja,csak engem meg az zavar ha a lakásban kiterített mosáson elkenődik a korom nyitott ablak melett....sok autósnak mostanában mintha akkor lett volna utoljára zöld kártyára amikor ultizott.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

16
asztalosgabor képe

Észrevételét kérem

Észrevételét kérem közölje az Ön által megválasztott Európai Parlamenti képviselőjével, akik megszavazták a dízeljárművek nagymértékű támogatását.

17
jurta képe

Minden reggel 4-6-tal

Minden reggel 4-6-tal araszolni a Nagykörtén, szörnyű lehet. Miért nem szállsz ki a kocsidból, aminek egyébként meglepően érzékeny sebességmérője van? :-) (először tényleg úgy értettem)

Mondjuk akkor nálad elérte a célt a lámpahangolás. :-) Még akkor is, ha az út teljes kapacitásának és így az egyéni átlagsebességek középértékének a növelése szerinted fos.

Jávor Tamás

18
Shag_Beckur képe

:)

:)

19
jurta képe

Eredeti forrás:

Eredeti forrás: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=561218

A szakemberek azt is megvizsgálják, érdemes-e a belső kerületekbe való behajtási zóna vagy zónák díjfizetésre kijelölése helyett az annak idején a Lánchídon elsőként alkalmazott hídpénzt bevezetni Budapesten. - ha ez igaz, még nem döntötték el.

Hosszú távon azt okozhatná, hogy minden városi funkció kiépül mindkét parton, végül két, autókkal ugyanannyira teli városra szakadunk.

Én meg kiépítek majd egy kompot, ami az áthajtási díj feléért fogja vinni a személyautókat. :-P

Jávor Tamás

20
Frenki képe

Az nehéz lesz a

Az nehéz lesz a hajóforgalom miatt.Inkább ruházz be egy 40-es-50-es évekbeli Higgins hajóra amivel partraszálltak a D napon vagy Szicíliában. Ha az alkatrészek 80% eredeti oldtimernek nyilváníttathatod akkor egy némi költségmegtakarításod is lehet és békén hagynak zöldkártyailag.Oda állsz a rakparta lecsapod az elejét behajtanak és át a túlpartra. Dzsipet simán vitt 2 őt, a tengeren a partra.
A benzinszámlád viszont vaskos lesz....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

21
Icarus képe

Jaj Frenki - vedd már

Jaj Frenki - vedd már észre ha viccelnek :D Nem kell komolyan venni az ötletét és megmagyarázni, hogy miért nem működik :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

22
Frenki képe

Te meg nem veszed észre

Te meg nem veszed észre amikor tovább viszik az iróniát.Én műhelyekben szocializálódtam ott egész nap ez ment feldobott valaki valamit és végig röhögtük a napot.Tudni kellett kontrázni a másikra.Olyan mint egy tenisz meccs szerű Stand up.A gyárak nem voltak azért olyan szörnyű helyek ahogy azt sokan ma elképzelik.Én az irodát rosszabbul viseltem. A melósok között nem volt annyi kétszínű alak.Lerendezték rögtön nem kerülgették.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

23
makimajom képe

"Hosszú távon azt

"Hosszú távon azt okozhatná, hogy minden városi funkció kiépül mindkét parton, végül két, autókkal ugyanannyira teli városra szakadunk."

akkor az eredeti terv szerint is minden városi funkció kiépül a körúton belül, és kívül, végül két, autókkal ugyanannyira teli városra szakadunk.

24
Peta képe

Szerinted a körúton

Szerinted a körúton belüli, és az azon kívüli városrész ugyanakkora? (Mielőtt belekötnél, tisztában vagyok vele, hogy Pest és Buda alapterülete sem ugyanakkora, de talán inkább összevethető, mint a Nagykörúton belüli terület, meg Bp egésze).

25
makimajom képe

Hungáriáról (is) volt

Hungáriáról (is) volt szó, nem(csak) a Nagykörtéről...

26
Frenki képe

Hát a Hungáriával együtt

Hát a Hungáriával együtt is hatalmas, nézd már meg a XV,XVI, XVII,XVIII,XXIII kerületeket, van amelyik nagyobb mint a teljes belváros.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

27
makimajom képe

Hol húzzuk meg a

Hol húzzuk meg a területarányok határvonalát, ami alatt/fölött már nem beszélhetünk a város kettészakadásáról?

28
Frenki képe

Kit érdekel ez a baromság?

Kit érdekel ez a baromság? Hogy szakadna ketté, ledózerolják az utcákat? A sétáló utcás övezetekbe is mindenki el tud jutni hiába tilos gépjármű forgalom. Szmog van ember!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

29
Wolfy80 képe

hat ez elso (es masodik)

hat ez elso (es masodik) hallasra (is) netto baromsagnak tunik. a dugodij ertelme a tomegkozlekedesre koltheto bevetel mellett a varosi forgalom szabalyozasa (csokkentese) lett volna, ami igy teljesen kutba esik.

30
Peta képe

Szerencsére jól úszok. Xd

Szerencsére jól úszok. Xd

31
jurta képe

Elkezdek veled edzeni, a

Elkezdek veled edzeni, a bevezetésre pont felerősödöm. Most még csak akkor merek átkelni, ha 10 centi vastag a jég.

Jávor Tamás

32
Peta képe

Első edzésünk úgy

33
Frenki képe

A hídpénzt gyalogosok és

A hídpénzt gyalogosok és bringások is megfizetik? Mert a dugó díj az ottó forgalom miatt lett volna, de a hídpénzt az áthaladásért szokás szedni.Mert akkor nekem is kell 3 bringa:Eggyel folyóig és egy vízibicikli...
Mondjuk amikor megválasztották és téma volt itt a bringás koncepciója, mondtam hogy túlnyerték magukat és nincs szüksége már a bringások támogatására.Hát úgy tűnik tartja a saját színvonalát.A 4 évben én nem is várok tőle mást,csak rakja rendbe a BKV-t az is elég nagy falat, másra ő nem alkalmas.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

34
toreki képe

Csak a rendszámosok.

Csak a rendszámosok. Kamerás rendszerrel csak tőlük lehet behajtani a pénzt. :)

35
Frenki képe

És ha lesz rá mikrochip,

És ha lesz rá mikrochip, mint a kutyáknak?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

36
RgaboR képe

Szerintem kétszer annyi

Szerintem kétszer annyi autó lesz, mert az okos szereznek egy autót Budára, egyet Pestre és átsétálnak a kettő között a hídon. :)
---
fekete fixi, fehér országúti

37
jurta képe

Mondjuk amikor

Mondjuk amikor megválasztották és téma volt itt a bringás koncepciója, mondtam hogy túlnyerték magukat és nincs szüksége már a bringások támogatására.Hát úgy tűnik tartja a saját színvonalát.A 4 évben én nem is várok tőle mást,csak rakja rendbe a BKV-t az is elég nagy falat, másra ő nem alkalmas.

Az egész fülkeforradalom, nemzeti együttműködés rendszere, szabadságharc stb.-ből EGYETLEN dologért vagyok hálás: a BKK megalapításáért. Amikor 2010-ben CM után hallgattuk a fpm-jelölteket, hogy így meg amúgy kerékpárosbarát, csóváltam a fejem és máris készültem, hogyan fogjuk a képükbe nyomni ezt a videót, leginkább akkor, ha az nyer, aki el se jött, de a helyettese se ígért lényegében semmit. Most azt tervezem, hogy a közelgő évfordulón (félidő) újra megnézem, és könnyen lehet, hogy már most sem lesz mit követelőzni. Te semmi változást nem érzel az 1990-2010 (az más kérdés, hogy ez pont egyetlen emberke uralkodása volt, nem őt akarom most alázni) időszakhoz képest?

Jávor Tamás

38
Shag_Beckur képe

"Te semmi változást nem

"Te semmi változást nem érzel az 1990-2010 időszakhoz képest?"

Mindenki csak nyafogni tud. Kezdem unni.

39
monster képe

Szerintem ez az idők szele,

Szerintem ez az idők szele, politikától független. Már nem lehet negligálni dolgokat bármennyire is szeretnék. Lehet még a Demszky is bringasávokat adott volna át ha maradt volna még egy ciklusra.
:-((-------))-:

40
asztalosgabor képe

Hát persze. Sőt demszky

Hát persze.
Sőt demszky már az ötös metrót is átadta volna.

Nehéz feldolgozni a kognitív disszonanciát, hogy a szeretett pártod magasból szart a bringásokra.

41
Pontagy képe

a saját zsebükön kívül

a saját zsebükön kívül szartak azok mindenre és mindenkire, most majd páran átgondolják a sitten, hogy másképp kellett volna. De ettől a városban nem fognak javulni (vagyis nem ettől fognak) a viszonyok..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

42
Frenki képe

Őszintén? Részükről

Őszintén? Részükről semmit, kullognak az események után.A város magától alulról jövő kezdeményezés formájában változott meg és erre reagálnak az fpm jelöletek választáskor.Az infra fejlesztés jó részét az EU diktálja ránk , másik felét meg választások és a korrupció.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

43
Shag_Beckur képe

Korrupció? A bringások

Korrupció?

A bringások megkenték a döntéshozókat?!!?

44
Frenki képe

Vagy a politikus közeli

Vagy a politikus közeli építési vállalkozók a döntéshozókat...1990 óta alig látok építkezést közpénzből ahol ne látnék pl egy Alterra nevű céget...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

45
yabu képe

előbb-utóbb az autók is

előbb-utóbb az autók is "járdáznának a hídon :):):):)

46
mkm képe

A dugódíj sokkal

A dugódíj sokkal racionálisabb. Londonban a belvárosba tilos autóval, busszal stb. behajtani, ha nem fizet érte díjat a vezető. A kerékpárosoknak, motorosoknak, rollerezőknek stb. azonban nem kell díjat fizetniük. Ez volna a követendő példa itthon is.

szerk.: ja, amúgy ott nem tudom, a bevételt mire költik, a tömegközlekedést cégek bonyolítják, azt hiszem nem az állam. - de ebben nem vagyok biztos.

——
Ahol az Isten integet, na ott az én hazám.

47
Frenki képe

BKV egy nagy mammut bár

BKV egy nagy mammut bár vállalat de állami tulajdonban van úgy tudom talán a Fővárosé?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

48
Peta képe

Egyébként mikor a

Egyébként mikor a Lánchídon bevezették, hogy mindenkinek kell perkálnia, néhány nagypofájú nemes felment Donaueschingenig fogattal, megkerülte a Duna kezdőpontját, és lejött a másik oldalon. Ha a bicajosoknak fizetniük kéne, szervezünk a Fekete-erdőbe egy cm-túrát? Vagy legalább Esztergomig? :D

49
Frenki képe

Vagy

Vagy fejlődjünk,csináljunk kétéltű bringákat.A D napra ott volt a Sherman DD úszó verziójú tank,a németeknek volt kétéltű parancsnoki WV, és van már kétéltű városnéző busz is a Dunán itt...
Rekumbens után hidrocikli. Az uszályok vajon centizik a bringásokat?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

50
Gilran képe

:) a II.Vh-ban sok szép

:) a II.Vh-ban sok szép dolgot kitaláltak, pl a hídrobbantó földrengésbombát is :)

Gilran a térképész

51
KergeKacsa képe

"Szeptemberre készül el a

"Szeptemberre készül el a dugódíj bevezetésének a koncepciója, amiben nem szerepel a hídpénz."

http://index.hu/belfold/budapest/2012/06/18/10_ezer_forint_lehet_a_dugod...

Úgy tűnik talán mégsem.
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'

52
Toti képe

Ha a dugódíj bérlet nem

Ha a dugódíj bérlet nem lesz drágább, mint a bkv bérlet, akkor...

Miért kéne a bentlakókat annyira óvni a költségektől? Nekik minden közelebb van, akár kerékpárral, náluk sűrűbben jár a bkv, stb, mint nálam a külvárosi lakótelepen. Tehát neki még kevésbé kell az autó.

53
asztalosgabor képe

A bentlakónak INGYEN JÁR

A bentlakónak INGYEN JÁR minden, azé' mert csak.
ingyen kapja a parkolóhelyet, mert az is jár.

54
Kisember képe

A "bentlakók" bent

A "bentlakók" bent adóznak.

--------------------------
www.barzongorista.eu

55
asztalosgabor képe

Senki sem adózik bent,

Senki sem adózik bent, mivel az építményadó lakásokra vagy nincs vagy elenyésző összegű. (üzletekre, irodákra meg jó magas összegű, amit a "kintlakók", de ott dolgozók fizetnek közvetve)
Egyedül a gépjárműadót fizetik a kerületnek (idén még), ami évi átlag 20 e. Vagyis kevesebb mint havi 2 ezerért kap egy 10-30 e ft értékű parkolóbérletet meg most még 10 e ft értékű dugódíj-bérletet. Nem rossz üzlet 10-20x mértékben megtérül az adó.

56
Peta képe

Miért nem költözöl akkor

Miért nem költözöl akkor te is be, ha ez ekkora bidznic?

57
asztalosgabor képe

Az is meglesz, ha bevezetik

Az is meglesz, ha bevezetik a dugódíjat a jelenlegi formájában. Akkor lesz ciki, ha ezt sokan megteszik, és így bukik pár tízmilliárdot a főváros és a kerületek.

58
makimajom képe

a "bentlakó" nem kapja

a "bentlakó" nem kapja ingyen a parkolóhelyet.

59
jurta képe

Nem olyan nehéz

Nem olyan nehéz bentlakóvá válni (papíron). Sokkal olcsóbb, mint egy havi behajtási díj, még akkor is, ha kialakul majd a feketepiaca (tartózkodásihely-bérletet tessék!!). Lesz mindjárt 3 millió lakosa csak a belvárosnak... Biztos így akarják (papíron) megállítani az utóbbi évtized elvándorlását...

Jávor Tamás

60
Shag_Beckur képe

"Ha a dugódíj bérlet nem

"Ha a dugódíj bérlet nem lesz drágább, mint a bkv bérlet, akkor..."

... akkor a költségek úgy alakulnak majd, hogy

- BKV = bérlet ára
- autó = bérlet ára + benzin + parkolás

61
asztalosgabor képe

Ja és hol van az 1000 új

Ja és hol van az 1000 új busz? Bukarestben?

Köcsög autós mire szálljon át? Vagy nem is cél ez, csak az hogy fizessenek?

Hol marad a déli-pályaudvari és a kelenföldi-pályaudvari bubi-állomás?

62
jurta képe

Micsoda, te az Eteléről

Micsoda, te az Eteléről csak nem a bubit akarod majd használni Budapest legfrissebb csillogó ékköve (M4) helyett?! :-P

Jávor Tamás

63
asztalosgabor képe

Dehogynem, sőt a

Dehogynem, sőt a Szabadság-hídon is lerugdosok majd minden bringást, akik merő rosszindulatból a metró nemhasználatával szabotálják a projekt megtérülését.

64
erhartsz képe

Dugódíj helyett

Dugódíj helyett hídpénz?
2012. június 18.

1999-ben már készült tanulmány és modellszámítások a hídpénzre alapozott dugódíjra vonatkozóan. A Nagykörúton belüli területekre vonatkozó díjfizetés bevezetése következtében az induló, illetve érkezõ forgalom megközelítõleg 4 százalékkal csökkenne. Ezen belül a gépkocsiforgalom 40 százalékkal mérséklõdne, ami a Szingapúrban (44 százalék) és Londonban (33 százalék) tapasztalttal megegyezõ nagyságrendet jelent. A gépkocsiforgalom csökkenését a számítások alapján a tömegközlekedés (8 százalék), illetve a gyalogos- (2 százalék) és kerékpáros (3 százalék) forgalom növekedése ellensúlyozná. Nem utolsósorban a díjfizetésbõl 1995-ös áron 7 milliárd forintos éves bevétel származna.

A tanulmány 25 forintos, 1995-ös áron két buszjegy árának megfelelõ díjjal számolt, amit a Dunahidakon történõ áthaladások, illetve a belvárosba történõ behajtás után kellett volna fizetni.

Tovább a tanulmányhoz: http://dugodij.hu/?page=hirek_reszletes&hir=Dug%F3d%EDj%20helyett%20h%ED...?

Környezetbarát megoldás (jó levegőt, több teret a belvárosnak)

www.dugodij.hu

65
asztalosgabor képe

http://www.nepszava.hu/articl

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=562197&utm_source=mandine...

milyen szép, amikor maszopos bértollnokok fikázzák olyanért a főpolgit, amit az ő bandájuk talált ki először.

66
Shag_Beckur képe

Fentebb RgaboR-nak

Fentebb RgaboR-nak megígértem, hogy figyelni fogom reggelente a várost.

Jelentem 8:00 környékén dugónak nyoma sincs se a Széll Kálmánon, se a Nagykörúton.

A dugódíj értelmét vesztette.

67
JakiHUN képe

Mostmár örökre vége a

Mostmár örökre vége a dugóknak Budapesten? Éljen!

68
Icarus képe

Lassan 400ft alatt lesz

Lassan 400ft alatt lesz újra a benzin... kérlek figyeld a dugó alakulását is majd ennek függvényében.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

69
RgaboR képe

Jelentem, ma reggel is állt

Jelentem, ma reggel is állt mindkét alsó rakpart. Dugó volt a Margit-híd alatt, és szerintem még máshol is. Ezért kell dugódíj és nem hídpénz.
Nem mindegy, hogy 7 ponton méred a forgalmat vagy 7 négyzetkilométeren. (szerintem)
---
fekete fixi, fehér országúti

70
Shag_Beckur képe

A két alsó rakpart a

A két alsó rakpart a koncepció szerint díjmentességet élvezne, ha jól vettem ki. Szóval így a rakparti dugóra hivatkozni csak humbug.

71
Pontagy képe

pedig ha meglenne a

pedig ha meglenne a dugódíj, az eredményezhetné azt is, hogy a rakpartok élhetőbbek legyenek. lásd pl. Bécset. Ehhez viszont az kéne, hogy körbeérjen az M0, ami nincs meg..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

72
asztalosgabor képe

Nem véletlenül Bécsben

Nem véletlenül Bécsben van egy valódi autópálya a rakparton?

73
asztalosgabor képe

Csak a budai, mivel az

Csak a budai, mivel az lényegében a pesti hungária-körgyűrű megfelelője.

Amúgy a dugók ellenére a pesti rakparton általában gyorsabban lehet közlekedni, mivel alig van lámpa.

74
Pontagy képe

a pesti rakpart sokkal

a pesti rakpart sokkal rövidebb (Margit-hídtól kicsit odébb van a vége, a másik oldala meg a Szabadság-hídnál van, utána megszűnik) mint a budai, ezt ne felejtsük el.

Bécsben ugyan régebben jártam, de emlékszem, le lehetett menni a Dunához, forgalommentes helyen, teljesen jól, ezt Pesten és Budán nem tudom megtenni a belvárosi szakaszokon úgy, hogy ne lenne szmog és forgalom. Félmegoldásként ott van erre a Margitsziget..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

75
asztalosgabor képe

Le lehet menni a Dunához,

Le lehet menni a Dunához, de ott megy melletted az autópálya (legalábbis a Duna egyik ága mellett)

Egy másik kérdés hogy mennyivel jobb ha a forgalom a rakpart helyett a házak között megy, ahol sokkal kevésbé tud a levegő kiszellőzni.

76
JakiHUN képe

A forgalom menjen az M0-on,

A forgalom menjen az M0-on, vagy biciklivel/tömegközlekedéssel!

77
asztalosgabor képe

ja, óbuda és újbuda

ja, óbuda és újbuda között az M0-on.

Minden út lezárásával a forgalom máshova terelődik, és csak kis része szűnik meg. És hiába hiszik azt néhányan, a forgalom többsége a városhatáron belülről származik.

Budán jelenleg is kicsi a kapacitás (pesten pl. sokkal nagyobb, ott van a hungária-körgyűrű), emiatt a budai alsó rakpart lezárása még nagyobb dugókat okozhat pl. a Fő utcában.

78
monster képe

Engem autóval vittek 3/4

Engem autóval vittek 3/4 8-kor az M3-as bevezetőjén óriási dugó, az Andrássyn is. Kb. 3/4 óra alatt értünk a Feneketlen tóhoz Zuglóból.
:-((-------))-:

79
asztalosgabor képe

és ez a csodás bkv-val

és ez a csodás bkv-val mennyi idő lett volna (háztól házig)

80
monster képe

Ez egy dugódíjról és

Ez egy dugódíjról és hídpénzről szóló topic.
:-((-------))-:

81
asztalosgabor képe

A dugódíj meg arról szól

A dugódíj meg arról szól elméletileg, hogy ültessük az embereket bkv-r, mert az jó. Persze a gyakorlatban csak a pénzbehajtás marad ebből.
De nyugodtan válaszolhatsz a kérdésre, mennyi idő lett volna ez az út bkv-val?

82
monster képe

Nem járok BKV-val. Soha nem

Nem járok BKV-val. Soha nem is jártam, már akkor bicikliztem amikor a fórumozók nagy része meg sem született. Az első és második biciklis korszakom között volt motoros, autós, megint motoros. Mostanában évente 1-2x megyek, de csak metrón.
Egyébként szerintem pont Zuglóból a Bartók Bélára fél óra alatt elér a hetes busz.
:-((-------))-:

83
asztalosgabor képe

Akkor számold hozzá a

Akkor számold hozzá a megállóba kiérést és a buszra várakozást, és rögtön kijön az, hogy még a legnagyobb dugóban sem versenyképes a bkv, amire az autósokat kéne átültetni.

84
Shag_Beckur képe

+1 Én most azért

+1

Én most azért tömegközlekedek, mert csak 1 db átszállásom van és nem reggel 8-ra járok.

Volán így is tömött, 4-6 mondjuk kellemes. Kb. másfél óra alatt érek így be háztól házig. Kocsival ez kb 3/4 óra, 1 óra lenne a jelenlegi forgalmi viszonyok közt, be is vállalnám, de franc akar 2000 Ft helyett 40.000 Ft-ot költeni havonta bejárásra.

Bár még megkérdem majd, hogy benzinre mennyi támogatást adnak, ha adnak.

Persze ha valahova Csepelre kéne bejárnom, akkor nem lenne kérdés, hogy kocsi.

85
monster képe

Miért nem maradsz otthon a

Miért nem maradsz otthon a fatornyos faludban, és miért nem kapálsz havi 47ezerért? Mennyi bejárási költséget megspórolnál!
:-((-------))-:

86
Shag_Beckur képe

Ha épp nem lenne munkám

Ha épp nem lenne munkám tök jó lenne, ha 47e Ft-ért kapálhatnék.

87
monster képe

Ha bevállalod a

Ha bevállalod a közmunkabért, elnézést.
Nem napi 47ezer, he!
:-((-------))-:

88
Shag_Beckur képe

Tudom. De ha nincs munkám,

Tudom.

De ha nincs munkám, akkor a 47.000 az pont 47.000-rel több, mint amit épp keresek.

89
asztalosgabor képe

Dehogyis lenne jó! Ha nem

Dehogyis lenne jó!

Ha nem akarsz dolgozni, akkor alanyi jogon jár legalább havi 200 e ft segély! Aki nem ad ennyi segélyt, az csúnyafasiszta, aki ezzel akar téged munkatáborba kényszeríteni!
Képzeld el hogy mennyi időd lenne a cm-en fórumozgatni, ha nem pazarolnál annyit munkára vagy tanulásra.

90
stp1 képe

zuglói vasút -

zuglói vasút - kosztolányi 21 perc.

true story

91
monster képe

Ráadásul a Bosnyáktól 1

Ráadásul a Bosnyáktól 1 megállónyira lakom, már a 173-asra is felszállhatnék. Ha akarnék.
:-((-------))-:

92
Shag_Beckur képe

Ha jól tudom nem az M3

Ha jól tudom nem az M3 bevezetőre akarják bevezetni.

93
elfroland képe

Olvasd így: óriási dugó,

Olvasd így: óriási dugó, az Andrássyn is. Kb. 3/4 óra alatt értünk a Feneketlen tóhoz Zuglóból.

94
Shag_Beckur képe

Ezzel teljesen ellentétes

Ezzel teljesen ellentétes tapasztalataim vannak. 4-6 ma lassabb volt 8:15-kor, mint a Nagykörte autós forgalma.

95
elfroland képe

ok.

ok.

96
Icarus képe

Tegnap delutan hazafele

Tegnap delutan hazafele jovet allo kocsisor volt a deli-keleti :-D orom volt elozgetni oket :-) De bizonyara ez sem dugo volt hanem tuntetes...
Miert nem latod be Shag hogy az olcsobb benzinnel ujra tobben ulnek autoba es igy tobb dugo is keletkezik?
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

97
Shag_Beckur képe

Gondolod, hogy akik most

Gondolod, hogy akik most kipróbálták a biciklizést, azok az olcsóbb benzin hatására visszamenekülnek majd az autóba?

Annyira mégse jó biciklizni?!

98
Icarus képe

Ne legyél már hülye troll

Ne legyél már hülye troll és gyere itt az árnyékboksz technikáiddal... bárcsak mindenki aki leteszi az autót biciklizésbe kezdene
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

99
Frenki képe

Nem mert egy rakat punnyadt

Nem mert egy rakat punnyadt szerencsétlen aki a 3. lámpánál újra élesztést kér, mert nincs hozzászokva a saját erőből mozgáshoz.Ahogy lehet visszamenekül a vasládához.Nem baj az infarktus hamarabb viszi el őket, akkor majd nem lesz dugó.Aki nem fogja fel a saját érdekét...a 67 apám és 62 éves anyám karácsonyi átlag 3-4 km biciklizésből a tandemmel eljutottak a 15-20 km napi távhoz.....lehet követni a példát,mert van kit.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"