Minap egy szomszéd hajnali 1-kor parkolt be a ház elé. Valószínűleg rendkívül precíz ember, mert mintegy 20 percig centizgette, amíg pont a járdára festett fehér csík mellé állt, hogy így ne zavarjon a megengedettnél nagyobb mértékben senkit az elhaladásban, sem a járdán, sem az úttesten. Dicséretes szorgoskodása közepette gondolkoztam el azon, hogy vajon mi baja lehet az autó motorjának, hogy olyan hangja van, mintha itt lenne bent a szobában és ütvefúróval próbálna lyukat ütni a mennyezetbe. Később azon méláztam el, hogy van-e hazánkban jogszabályi rendelkezés, ami alapján a sebességtúllépéshez hasonlóan szankcionálni lehetne a hangerőtúllépést. Állhatna a járőr az út szélén, egyik kezében traffipax, másikban decibel mérővel, és ha valakit kihágáson kap, máris figyelmeztetné, illetve kötelezné a további jogsértés elkerülésére.
Hallott már valaki a járművek okozta zajterhelés szabályozására vonatkozó kezdeményezésről?












Egy régi autónál már
Egy régi autónál már megoldhatatlan a hangszigetelés. Azért vicces lenne, ha a sok kifúrt kipufogós menőmanót előállítanák zajterhelés miatt.
Nem lehet, hogy az utca
Nem lehet, hogy az utca csendje, illetve ejszakai faradtsag miatt erezted hangosabbnak?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Biztos hogy van, az alapján
Biztos hogy van, az alapján (is) kaphatnak/veszíthetnek el repülőterek engedélyeket (a repülő is jármű, úton a helye :D ). Hogy közúti járművekre egyénileg van-e, azt nem tudom, de erősen kétlem. Mindenesetre nem örülnék, ha a frissen kilyukadt kipufogó miatt tréleren kéne elvitetnem a szerelőhöz a kocsit (persze megkérhetem egy haveromat is, de felesleges, az utcában van szerviz. De akkor is érhet meglepetés, tekintve, hogy nem jöhetek haza sem vele.)
Amivel kapcsolatban lehet rendelkezés (ez is csak tipp), az az utak forgalma által generált zajszennyezés.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
A kilyukadt kipufogót
A kilyukadt kipufogót ideiglenesen be tudod tömni, lezárni, vesztesz egy adag motorteljesítményt ,de a szerelőig kibírod.
Asszem' itt azokról van szó akik direkt hangosra tuningolják a járműveiket.
Teljesen meg tudom érteni a blogírót,10 éve bámulom a Nyugati-tér-Oktogon-Blaha közötti "versenyzőket"
Senki nem tesz ellenük semmit.Már régen decibelmérős traffipaxokat kellett volna felrakni+ járőr.
Életveszélyes (másokra) amit művelnek, és biztos örülnek a lakók is.
Néha eljátszom a gondolattal, ha lehetne tudni hol laknak vajon értékelnék-e, ha éjjel az ő házuk előtt beszélné meg pár ember milyen szuper benzines láncfűrészeket vettek a piacon olcsón, persze termékbemutatóval egybe kötve...
Rendszeresen látok Harley mocikon lovaglókat is akiknek sikerül egy két régebbi autóriasztót beindítani.Ne ezekre szoktam mondani, hogy most már mindenki tudja hogy megjött a parizerért...
Kölyökkoromban mi is csináltuk vidéken hogy tuningoltuk a kipufogót, de a rendőr szólt is érte és bírságolta a szülőket.Meg volt ez már régen is, csak ismét nem hajtják végre...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Igen, tudom mit sérelmezett
Igen, tudom mit sérelmezett a blogíró, és egyet is értek vele, ahogy veled is. Viszont leírtam egy példát, ami előfordulhat elég gyakran ahhoz, hogy ne vonatkozzon ilyesmi szabályozás a szgk-ra (tudatlan sofőr kilyukadt kipufogóval). Egyrészt lentebb kiderül, hogy van rá szabályozás (tehát tévedtem), másrészt meg ha megkövetelik, hogy értsek hozzá, akkor jobb híján meg fogom tanulni pár ilyen eset után. (Igazából tulajdonképpen nem ártana kicsit közelebbi ismeretségbe kerülni az autó alvázával, lehetőleg kontrollált körülmények között :D)
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Szerelőakna vagy emelő a
Szerelőakna vagy emelő a te barátod. :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Van, egyelore a reszleteket
Van, egyelore a reszleteket nem tudom, de motorosokat szoktak (kuldtek mar) sport kipufogo miatt muszaki vizsgara kuldeni, ahol elmeletileg megbukik a dolog.
szerk: Meg is van a kohem rendeletben:
11. §66 A jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ha a járműnek típusbizonyítványa nincs, vagy abban a közeltéri zaj értéke nem szerepel, abban az esetben a mért közeltéri zaj nem haladhatja meg a 3. számú mellékletben szereplő határértékeket.
illetve (besza-behu)
A járművek megengedett közeltéri zajkibocsátása
Jármű csop. Jármű típusok Határérték
I. DACIA
WARTBURG
BARKAS
ZASTAVA
Nyugati gyártm. személygépkocsik 92 dBA
II. Segédmotoros kerékpárok
LADA
TRABANT
POLSKI FIAT 125
SKODA
VOLGA, LATVIJA
NYSA 96 dBA
III. Motorkerékpárok
MOSZKVICS
VOLKSWAGEN (1200, 1300)
ROBUR
UAZ
ZUK 100 dBA
IV. ZAPOROZSEC
POLSKI FIAT 126
ARO
IFA tgk.
Dízelüzemű személygépkocsik
A táblázatban nem szereplő személygépkocsik 104 dBA
V. STAR 200 tgk.
DIZIL tgk.
VOZIFA tgk.
KAMAZ tgk.
AVIA tgk.
SKODA tgk.
RÁBA tgk.
IKARUS 200 tip. autóbuszok 108 dBA
VI. V. csoportban fel nem sorolt tehergépkocsi autóbusz 116 dBA
A közúti járművek által keltett közeltéri zajhatás mérési módszerét az MSZ-07-4607 számú szabvány tartalmazza.
Úristen, mikori rendelet
Úristen, mikori rendelet ez?:))))
Bakker, utcák átnevezésével vannak elfoglalva, miközben ilyen ezeréves szabályozások vannak érvényben, hihetetlen.
(tudom, nem ugyanaz a cég, de akkor is!)
Akkor mesélek neked
Akkor mesélek neked valamit.
A magyar jogban két fő jogi szabályozási eszköz a törvény és a rendelet.
Fő szabályként a törvényeket a törvényhozás szerve tehát az országgyűlés hozza meg, a rendeleteket a végrehajtás szervei, tehát a kormány minisztériumok,önkormányzatok hozzák meg.
Törvény a fő szabály, rendelet a tisztázata többnyire a részterületre.
Anno az átkosban is így volt, de a nagyfőnökök szerettek volna kézivezérelni, és ehhez meg nem megvárni az Ogy éves ülésszakát.A rendeleti forma meg nem volt elég nekik.
Erre kitalálták és bevezették az un. Törvényerejű rendeletet.
Ez egy hibryd mint a neve is mutatja: nem törvény hiszen nem az arra jogosult szerv hozta létre, de nem is rendelet mert a jogi hierarchiában a rendelet felett helyezkedik el egy szinten a törvényekkel.
Így egy szűkebb grénum is tudott tv-i szinten szabályozni.
Nézd meg a jogtárat, hány van belőle még érvényben?
Meg fogsz döbbenni.
A rendszerváltás óta megszűnt a törvény erejű rendelet mint jogi kategória, de tanulni csak kell a szakembereknek mert hatályban van belőlük még jó pár.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Erről jut eszembe, maga
Erről jut eszembe, maga kresz is "csak" egy rendelet, ami véleményem szerint szégyen.
"1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól"
És nem csinálnak újat, hanem nálunk jellemzően "toldozgatják-foldozgatják" a meglévőt.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
ja-ja. mint az usa
ja-ja. mint az usa alkotmányt, az is mekkora egy szégyen.
talán nem is törvénybe, hanem egyenesen alkotmányba kéne megfogalmazni az elsőbbségadás szabályait.
pfff...
----------
sárga vót az...!
hálásan köszönöm. (a
hálásan köszönöm.
(a poszt előtt próbáltam keresni, de magamtól sose találtam volna meg.)
----------
sárga vót az...!
Műszaki vizsgán nézik a
Műszaki vizsgán nézik a hangerőt. Általában fülre hallani hogy minden rendben, hangos gépjárművel el se mernek menni vizsgázni. Aki viszont hülye, az úgy jár mint a mögöttem tuningdobbal vizsgázni próbáló Harley-Davidson, vagyis elő a fonmérő vagy mi, és métermérés, mikrofonozás, hangosság megállapítása, 2 hónapra adott korlátozott vizsga, és utána új időpont a szabályos kipufogóval. Akinek persze előrelátása van, az a vizsgára feldobja a gyári kipufogót. Elvileg az utcán is mérhetnek hangosságot a rendőrök, ugyanolyan szabálytalanságnak számít mint a túl magas CO kibocsátás vagy a túlsúlyos tengelyterhelés.
A posztoló örüljön hogy nem én vagyok a szomszédja, ámbár utóbbi időkben egyre kevesebbet térek haza későn motorral. Ugyanis lehet hogy műszakilag a hangtalan motor számít a csúcsnak, de ugyanakkor nagyon veszélyes is. Hogy régi motoros mondást idézzek:"loud pipes save lives".
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
"csöndes" mellékutcába
"csöndes" mellékutcába fekvőrendőr kell és csöndes alapjárat, nem "loud pipes"-os életmentés, meg gázfröccs.
----------
sárga vót az...!
És húsvét hétfő
És húsvét hétfő délelőtt lehet-e a két fekvőrendőr között (mert szerencsére vannak az utcánkban) próbálgatni a kihagyó gyújtásos üres cső kipufogójú v2-est? A szomszédom szerint ilyen nevezetes egyházi ünnepnapon különösen nem, de miután tájékoztattam hogy az isten mérte rá ezt a büntetést és belenyugodott - meg viszonylag hamar el is porolt a haverom a motorral locsolni.
Hogy kit mi zavar, az nagyon nehéz szubjektív dolog. Pl. tán van itt gödöllői kolléga aki tud arról hogy kb 10-15 éve az M3 felőli bevezető utca menti új társasházak színezését kezdte a szomszédság reklamálni, hogy nekik nem tetszik, és az önkormányzat erővel festesse át azokat a tulajdonossal. Szerintük vizuális terror volt, folyamatos. Akkor már hetente egy hangos motor 1 percig nem jobb-e?
De ugyebár a demokrata/náci (nem kívánt törlendő) Németországban a szomszédod feljelent, ha szemetet, építési törmeléket tartasz a kertedben, és kijön rád a rendőr megkérni hogy takarítsad el. És ha akarjuk a hangos kipufogócsöveket száműzni a közterületről, akkor tartsunk rendet és tisztaságot is a közterületen.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Vagy innmobilizeres
Vagy innmobilizeres decibelmérő minden járműre.Mondjuk akkor már berakhatnák az alkohol szondát is, meg a drogét is ha volna...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
tényleg, a mai kompúteres
tényleg, a mai kompúteres autókba jó megoldás lenne, hogy hangot is mér és leszabályoz. már csak 5 éves átmeneti idővel kötelezővé kell tenni, új autót csak ilyennel, stb. ment ez (ha nem is tökéletes edredménnyel) az emisszió esetében is.
----------
sárga vót az...!
Kamionoknál már van. Van
Kamionoknál már van. Van valami kék lötty, Adblue, amit befecskendeznek a kipufogógázokba hogy csökkenjen tán a nitrogénoxid kibocsátás. Ha ez fogyóban, és a NO érték felmegy, akkor elvesz a teljesítményből, végsebességből. Ha meg erőlteti a sofőr a dolgot, trükközik, akkor vizsgán, szervizben kiolvassák a feketedobozt, és iszonyatosan megbüntetik. Elvileg a hangra is mehetne, de ki vállalná a felelősséget hogy előzés közben kilyukad a kipufogó és leállítja a motort az elektronika a belső sávban? Megjegyzem, motorkerékpároknak még zöld kártya sem kell.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
most hogy már nincs (zöld
most hogy már nincs (zöld kártya) lehetnének egyformán szigorú feltételek motorra meg autóra.
a motorleszabályzást ugye csak satufékes módon lehet megoldani, ezért nem értelmetlen az ellen"érved"? ...:P
----------
sárga vót az...!
Az úgy vót, hogy vót egy
Az úgy vót, hogy vót egy H-D model, ami jellegzetesen egy bizonyos fordulatszámon "elgyengült". Oszt kiderül, hogy pont azon a fordulaton mérték a hangkibocsátást.
Most, este fél 12-kor valamelyik szomszéd lakásriasztója 5 perce szól. Én inkább hallgatnék egy jó kis V2-est tuningkipufogóval e helyett.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
hát menj ki a kocsihoz,
hát menj ki a kocsihoz, rúgd le a kipuffogót és toljad neki. én is megfigyeltem, hogy ha a szomszéd fúr, az zavaró, de ha közbe porszívózok, vagy én is fúrok, akkor nem olyan kellemetlen a zaj. biztos kioltja:P
----------
sárga vót az...!
Inkább hallgatom hogy a
Inkább hallgatom hogy a szomszéd fúr semminthogy porszívózzak...
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
:D ---------- sárga vót
:D
----------
sárga vót az...!
Inkább fúrok, mint hogy
Inkább fúrok, mint hogy porszívózzak, az hamarabb megvan...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Inkább fúrok, mint hogy
Inkább fúrok, mint hogy porszívózzak, az hamarabb megvan...most miért dupláz?Egyet kattintottam....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
csakhogy fúrás után
csakhogy fúrás után muszáj porszívózni is. (vagy felmosni, de az se nagyobb gyönyör.) úgyhogy ez olyan, mint a "halál, vagy unga-bunga?" :(
----------
sárga vót az...!
Csöndes utcában hülyeség
Csöndes utcában hülyeség a fekvőrendőr, legalábbis ahogy nálunk csinálják. Nélküle hármasban alapjáraton elgurulok, így viszont fék, visszakettőpadlódáz. Kinek jó ez? Akinek a háza előtt van, annak biztos nem...
padlógáz? biztos, hogy nem
padlógáz? biztos, hogy nem inkább ez a hülyeség?
----------
sárga vót az...!
A padlógáz költői
A padlógáz költői túlzás volt. A lényeget nem értetted meg. A Skoda 105 a maga 40+ lóerőjével elég hangos akkor is, ha csak annyira lépek a gázra, hogy átmenjek a fekvőrendőrön. Sokkal nagyobb zajt okoz a a rossz fekvőrendőr, mint ha nem lenne, és helyette más forgalom csillapító módszereket használnának.
hát, erre elméletileg két
hát, erre elméletileg két megoldás is adja magát: kiszorítani mindenféle bürökratikus szívózással a skoda 105-ket az aktív járműparkból, vagy olyan enyhe emelkedésű fekvőrendőrt építeni, amin át bír gurulni. hallott valaki fekvőrendőr-szabványról? (mert nem lenne hülyeség.)
----------
sárga vót az...!
Össze kell hozni a város
Össze kell hozni a város két legkelletlenebb közlekedő típusát, bízva abban hogy az ellenkező irányú de egyenlő nagyságú erők kioltják egymást....
Jelen estben a hangoskodó járműveket a részegen az úttesten üveget tördelőkkel.
Fekvőrendőr helyett egy Pub-ot....:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
:D ---------- sárga vót
:D
----------
sárga vót az...!
A tranzitforgalom
A tranzitforgalom elriasztása lenne még a fekvőrendőrök dolga. Én örülök a mieinknek, szokták az utcánkon keresztül levágni a 2 sarokkal odébb lévő villanyrendőrt.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Tudom, mi a dolga, de van
Tudom, mi a dolga, de van alternatíva.
Az alternatíva az emberek
Az alternatíva az emberek fejében lévő tartalom kicserélése. Vagy a Hotyhogy féle fejcserés módszerrel gyorsan, vagy a társadalmi neveléssel nagyon lassan.
Vagy valami űberdrága, űberbonyolult módszerrel, pl. proxi érzékelők leveszik az autó max. sebességét a lakóövezetben, ha akarja a sofőr ha nem. Ez a kapitalista profitorientált módszer lesz a nyerő, mert ebből a rendszer gyártóinak és forgalmazóinak hatalmas profitjuk lesz, a terméket meg lobbijuk következtében a politikusok törvényileg kötelezővé teszik majd minden autóba beépíteni.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Nagyon fontos tárgyat
Nagyon fontos tárgyat hoztál elő.
Vesd össze korábbi hasonló sirámommal:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090819/egy-zajos-es-veszelyes-var...
ott a pont. mi rokonlelkek
ott a pont. mi rokonlelkek vagyunk:)
----------
sárga vót az...!