http://www.moonsaddle.com/store/c1/Featured_Products.html

régóta érzem a sejtjeimben, hogy létezhet egy más fajta kapocs is az ember és a gép között, és nem az spd-re gondoltam ilyenkor. olyan lehet, mint egy korláton ülni.
nem biztos hogy hosszabb túrára kényelmes, ami elsőre szembeszökő, és problémás lehet, az a rugózás hiánya.
az pedig egyébként is korunk pestise, hogy (már szinte teljesen) kiveszett a rugalmasság a világból, rugótlan konzumnyergek sivár hada árasztja el jobb sorsra érdemes útjainkat és a kerékpárértékesítő intézményeket. az egyhangú "nyeregnek látszó tárgyak" ízlésterrorját végre bontsa meg a fenti kifli formájú ülés, amelyet, noha rugó híján biztosan nem lehet hibátlan, az igényes közönség bizonyára lelkesen megéljenez.

"A matrica ötletét Angliából és Németországból vette az önkormányzat, ahol a biciklik vagy gyalogosok útját elálló autósok kapnak élénk színű feliratot."

http://index.hu/belfold/2013/05/15/nem_vesznek_parkolojegyet_a_diplomatak/

tud valaki róla, hol áll most ez a tervezet?

" ...2050-es elképzelések..., amelyekből a teljesség igénye nélkül nézzünk néhányat:

a városokba nem hajthatnak be hagyományos üzemanyagú autók
a légkiközlekedésben legalább 40%-os részarányú alacsony széntartalmú, fenntartható üzemanyag-arányt kell elérni
A középtávú közúti utazások legalább fele átkerül vízi közlekedésre vagy vasútra
2050-ig el kell készülnie az EU-t átszövő nagysebességű vasúti hálózatnak..."

http://lmv.hu/node/6739

1, innen: http://cyclehelmets.org/1249.html
2, Kükünek köszönet a linkért
3, az ő tanulmánya alapján: author: de Jong, P. (2012), The Health Impact of Mandatory Bicycle Helmet Laws. Risk Analysis, 32: 782–790. doi: 10.1111/j.1539-6924.2011.01785.x
4, a BHRF véleménye: http://cyclehelmets.org/1249.html
az alábbi:

A tanulmány matematikai modellezési eljárással vizsgálva egy a sisakviselést kötelezően előíró törvény egészségügyi hatásait, a kevesebb fejsérülés keletkezésének pozitív hatása és a kerékpározás visszaesése miatt bekövetkező kevesebb testmozgás negatív hatása alapján kiszámíthatóvá teszi a bekövetkező egészségügyi javulás/romlás mértékét.  tovább »

Megálmodtam a jövendő kerékpáromat, ami egy ősi retró-elemet hivatott ötvözni a csúcstechnológia vívmányaival.

Paraméterek (autóskártyás stílusban):

tengelyek száma: 3
csúcssebesség: 30 km/h
nyugalmi tömeg: 20 kg
elméleti tömeg fénysebességre számítva: ∞ (végtelen)
váz: acél/CrMo/egyéb acélötvözet
elülső lánctányérok száma: 1
hátulsó fogaskerekek száma: 1
fékrendszer: kivitelezés-függő
fékek száma: 2
áramfejlesztő berendezés: külső dörzshajtás
hasznos teher: 100 kg

A csúcstechnológiát ebben a szerkezetben a lengéscsillapítás minden ismert vívmányának felhasználása hivatott képviselni.
A klasszikus korszak retró eleme legyen a tömör gumi.  tovább »

Mint fel-felhorgadt kő, hullik ránk újra, meg újra a kérdés. Középtávú célként egy FAQ (ami tartalmazza végre a helyes választ e kínzó kérdésre) létrehozása széles körben hozzáférhetővé teheti a közösség gondolkodásának eredményeit.

http://criticalmass.hu/comment/reply/17423/520652
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20121208/uj-elnokseg-kerekparosklub... -ban megkezdett téma áthozva:

-a magyarországi és innen induló, érkező és általában vett kerékpártúrázásról

-legyenek utak, de hol, ki tartsa karban, miből

-összegyűjtött útvonalak

www.radreise-wiki.de

www.gpsies.com

www.bergfex.at

Minap egy szomszéd hajnali 1-kor parkolt be a ház elé. Valószínűleg rendkívül precíz ember, mert mintegy 20 percig centizgette, amíg pont a járdára festett fehér csík mellé állt, hogy így ne zavarjon a megengedettnél nagyobb mértékben senkit az elhaladásban, sem a járdán, sem az úttesten. Dicséretes szorgoskodása közepette gondolkoztam el azon, hogy vajon mi baja lehet az autó motorjának, hogy olyan hangja van, mintha itt lenne bent a szobában és ütvefúróval próbálna lyukat ütni a mennyezetbe. Később azon méláztam el, hogy van-e hazánkban jogszabályi rendelkezés, ami alapján a sebességtúllépéshez hasonlóan szankcionálni lehetne a hangerőtúllépést.  tovább »

Van aki sportból biciklizik. Van aki szenvedélyből. Van, aki így védené az élő környezetet.
Én magam azonban kijelenthetem, hogy csakis rossz jellemem és megátalkodottságom következtében ültem kerékpárra, és biztosnak látszik, hogy ha meg nem javulok valami csoda folytán, akkor így tántorgok, azaz gurulok el a sír szájáig, ha ugyan ki nem vet magából.  tovább »

http://www.holkerekparozzak.hu/technika/biciklilanc-utan-bordasszij

"...karbantartás nélkül... nem igényel kenést... nem olajozod össze magad..."

hát ezt nekem találták ki.
(és ha oldható a váz, akkor talán a papucsot is lehet rajta csereberélni...?)

tapasztalatok, kinek van ilyenje?