http://criticalmass.hu/comment/reply/17423/520652
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20121208/uj-elnokseg-kerekparosklub... -ban megkezdett téma áthozva:

-a magyarországi és innen induló, érkező és általában vett kerékpártúrázásról

-legyenek utak, de hol, ki tartsa karban, miből

-összegyűjtött útvonalak

www.radreise-wiki.de

www.gpsies.com

www.bergfex.at

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
kovácske képe

-sokan várják már az MK

-sokan várják már az MK által szervezett túrákat (és akkor még nem beszélve a más turisztikai szakmai szolgáltatásokról).

-a turisztika az nem egyenlő az MK által szervezett túrákkal.

-a pénzügyi helyzet stabilizálása tűnik a legfontosabb szempontnak, ehhez a Kerékpárosklub által szervezett túrák is hozzájárulhatnak valamelyest.

-Martin szeretne egy országos tranzitút-felmérés/táblázás projektet elindítani, külföldi túrakerékpárosok magyarországi (...) tapasztalatait is integrálva.

-jelen pillanatban ez az, ami kivitelezhető rövid távon is, és bevételeket hozhat a klubnak. Tovább, megteremtheti a feltételeket a nagyobb ívű tervek kivitelezéséhez.

-a túraadatbázis építés is adja magát.

-a szűk keresztmetszet az online platform, amire felkerül az adatbázis. Ha arra lenne pénz, akkor tényleg nagyot lehetne lépni. (...) És itt tényleg a minőség a legfontosabb, mert egy hunbike színvonalu oldalt kár is elkezdeni csinálni.

-Roppant egyszerű dolog: a megfelelő utak TÁBLÁZÁSA. Következetesen, jól, az optimális útvonalon végig.

-Ausztriai áttekeréseknél feltűnt, hogy a viszonylag jó (:)) kerékpárút/javasolt út táblázottságot kiegészítette egy matricázásos jelölés a közbeni közúti táblák oszlopain. egyszerű, színes, irányt mutató apró háromszög. (mint a gyalogtúrák fára festett jelzései...)

- attól függ, milyen jogi védelem alatt áll a "kerékpáros túraútvonal" (azt sejtem, hogy semmilyen).
Horror a gyalogtúrázás területéről, a legjelentősebb hazai túraútvonal szándékosan és önkényesen elterelt (!) kitáblázása 3 éve annak ellenére zavartalanul kint van, hogy az útvonal elnevezése bejegyzett védjegy
http://termeszetbarat.hu/cikk/illegalis_kektura_jelzesek_nyomaban_a_hern...

-És ha a hatóságokon átverekedted magad, és a kezdőtőkét is összeszedted, akkortól kezdve még karban is kell tartani. (Lehetőleg nem önkéntesekkel.) A téli-nyári klíma meglepően gyorsan kikezdi ezeket.

- Az autóutakat jelölő táblákat se az autósok tartják karban, és nem harcolnak azért hogy jó irányba mutassanak. Egyszerűen ugyanazt a jogi környezetet kell a kerékpáros helyközi közlekedésre alkalmazni. Törvényi környezet, EU-s pénz, kész. Kerékpárosklubtól max. szakmai javaslatok.

-http://criticalmass.hu/comment/reply/17423/520534

-nekem a kerékpártúra szó hallatán nem az jut eszembe, hogy erdőben biciklis piktogramokat kell keresgélnem, hanem, hogy kitalálom, hogy ma túrázni megyek, x város/falu a végcél, és azt ugyanazon a kerékpáros infrán szeretném elérni, mintha csak a nagymamámat kellene valamiért meglátogatni teli kosárral, ugyanabban az x városban/faluban.

-http://criticalmass.hu/comment/reply/17423/520646

2
aghla képe

Jó hogy áthoztad a

Jó hogy áthoztad a témát, nem oda való!
A link gyűjtemény így kaotikus lesz, ha a cseh és svájci lapokat is felvisszük, túl sok lesz!
Kellene egy linkajánló országonként, ahová mehetnek a site-ok.

A második bekezdésben foglaltakra van válasz: állami és önkormányzati feladat. Önkéntesként max. szemét gyűjtés, gally vágás, ilyesmi.

Az önkéntes munka terepe a NETES információ szolgáltatás lehet szerintem, két fő csapás iránnyal.
1. döntéselőkészítő hivatalos szervek felé
(ebben nelkülözhetetlen a Klub kapcsolatrendszere)
2. a potenciális magyar és külföldi túrázó
(ebben is jó, ha benne vannak, de esetleg az aktív közreműködésök nélkül is megy. Az eredményt- ha lesz- természetesen a Klubnak ajánljuk.)

3
err képe

http://trackabee.com/

http://trackabee.com/ (Leirasokkal, kepekkel, szubjektiv nehezsegi szint megitelessel.)
http://bikemap.net/ (GPSies jellegu.)
http://holkerekparozzak.hu

stb...

Egy uj oldalnak valami extrat kell nyujtania, hogy ertelme is legyen. N+1. oldalnak nem sok van szerintem, csak azert, hogy legyen.

4
martin_bp képe

Martin Ha az volt a célod,

Martin
Ha az volt a célod, hogy ne keveredjen az elnökségi fonal a túrázással, akkor rendben is van.

Csak: aki az előző fonalat nem követte, nem sokat fog érteni a válogatott hozzászólásokból, ennek összefüggéstelennek tűnhet az egész.

A svájci és cseh oldal linkjét csak példának hoztam fel, hogy milyen lehetne (nem kell hogy ilyen legyen!) egy hasznos honlap.
A Magyarországon túrázóknak nem nyújtanak információt, tehát szerintem vedd ki őket, ha még meg tudod tenni.

Egy jó linkgyűjtemény viszont hasznos lehetne, ha például kiderülne a megjegyzésekből:
-hogy kerékpáros oldal vagy általános túrázós oldal, aminek kerékpáros vonatkozása is van
-milyen menűpont/alcím/ alapján lehet a túratervezés szempontjából hasznos információkat megtalálni.
-milyen tájegységekről szól
-még sok más megjegyzés is lehet hasznos
-egy gpsies/bikemap jellegű oldal-e

Talán lehetne a linkeket valamilyen szempontok szerint csoportosítani.
Valószínűleg sok hasznos információ kering a netben, csak ember legyen a talpán, aki rövid idő alatt megtalálja az igazán hasznosokat.

A Kerékpárosklub honlapján van egy ilyen linkgyűjtemény (térképgyűjtemény), de szerintem meglehetősen hiányos.

5
kovácske képe

oké, kivettem a svejci és

oké, kivettem a svejci és a cseh oldalt.

én még 30km-nél messzebb nem túráztam, de az az érzésem, hogy a kerékpározás népszerűségét zászlóra tűző szervezetnek erős bástyája lehet egy túraútvonal nyilvántartó, hibák kijavítását valami hatóságon átverekedő, túraszervező, stb "szakosztály".

annál is inkább, hiszen a túrázás és közlekedés között nehezen lehetne éles határt húzni.
a túrázás ráadásul közösségi tevékenység, így közösségteremtő, erősítő szerepe is lehet neki.

szerk: tulajdonképpen minden egyes túra egyben egy "minimal mass" is:)
----------
sárga vót az...!

6
aghla képe

Félreérted! Nem kell

Félreérted! Nem kell kivenni, csak rendszerezni, és az sem Rád vonatkozott, hanem a majdani, MK égisze alatt létrejövő adatbázisra.
Amúgy az sem kizárt, hogy egy már működő pl. holkerekparozzak.hu -hoz csatlakozva dolgozzunk. Új funkciók (nyomtatóbarát térkép)és sok info hozzáadásával ez is lehet jobb. Most azonban még keveset tud. A keresőbe Győrt írtam, semmi ajánlat... és ez nem kritika.

7
kovácske képe

van egy javaslatom (ez most

van egy javaslatom (ez most a csalánnak mások lándzsájával való verése, mert én aligha megyek messzire): aki szeret túrázni, menjen el és dokumentálja az utat, amivel tudja (gps, fénykép, szóbeli leírás), aztán ezekből szépen összegyűlik az anyag. és ez még csak a spontán "úgyis mennék oda túrázniŰ" kategória, ehhez még nem is kellett senkinek a másra szánt idejét aktivizmusra költenie...
aztán szerintem lesz a túrázó aktivisták között, aki fogja magát és összegyűjti akár egy blogba, rendszerezi ezeket.
----------
sárga vót az...!

8
srich képe

Az MK pedig dolgozzon ki egy

Az MK pedig dolgozzon ki egy nyilvános pontrendszert a túraútvonalakra mittudomén: burkolatarány, festés-táblázás-infopont, autókkal együtt, gyalogosokkal együtt, táj, öko, kultúra, szolgáltatások, miegymás. Aztán induljon a verseny mint a Michelin csillag vagy EEA fürdőhely pontozásnál. MK regisztrált, MK ajánlott, MK kiemelt túraútvonal logo-csillag-zászló-matrica.

-úton az idő is csak út-

9
kovácske képe

az MK a tagjaiból

az MK a tagjaiból áll...
----------
sárga vót az...!

10
srich képe

Mint a Gittegylet, a Nemzeti

Mint a Gittegylet, a Nemzeti Kaszinó vagy bármilyen egyéb lelkes csoport ami elnevezi magát, aztán próbál működni.
ja:......

-úton az idő is csak út-

11
aghla képe

folyamatban....

folyamatban....

12
srich képe

Annyi előnyben vagyunk a

Annyi előnyben vagyunk a nyugattal szemben, hogy itt még egy rendszer sincs. Tehát módunkban áll egységes, egybefüggő, átlátható hálózatot életre segíteni.
-úton az idő is csak út-

13
martin_bp képe

Martin Ezt gondolom én is.

Martin
Ezt gondolom én is. Módunkban áll: a kérdés csak az: ki ez a mi?
Szerintem a Kerékpárosklubnak itt mindenképpen feladata van.

14
martin_bp képe

Martin A

Martin
A holkerekparozzak.hu-nak van néhány nagyon hasznos aloldala, ahol egyes hegyvidékek hivatalos kerékpárút-hálózata be van rajzolva. Elég nehéz megtalálni ezeket az oldalakat, de ezek jók. Például

http://www.holkerekparozzak.hu/turak/magyarorszag-kijelolt-kerekpartura-...

A síkság hiányzik, kivéve ha valaki a saját túrát oda felrakta.

15
srich képe

Vagy átengedi másnak a

Vagy átengedi másnak a munkát, vele a látogatottságot, ismertséget, reklámfelületet...
-úton az idő is csak út-

16
Domakowsky képe

No igen, pont ezen

No igen, pont ezen tűnődöm én is. Az is a gond, hogy ez a holkerekparozzak.hu annyira 90-es évek, hogy elsirom magam, ha ránézek.

Mutatok viszont egy másikat: ez egy magánoldal (!) horvátországból, mindent tud, amit egy ilyen oldalnak tudnia kell, minusz a szállás információk. Én nagyon elégedett lennék, ha lenne egy ilyen Magyarországon. Leveleztem a sráccal, gyakorlatilag ingyen elérhető modulokból rakta össze, az összes túrát ő járta be

http://takeadventure.com/

--
----
http://tekeres.blog.hu

17
aghla képe

Netet böngésző,

Netet böngésző, gyakorlott bringásnak más megjelenítés lehet jó, mint nagypapának, aki az unokáit vinné a lakhelyétől max. 40 km-re biciklizni.

Nem véletlenül használom az adatbázis kifejezést, szerintem a szervezett önkéntesmunka terepe az adatgyűjtés lehet. A megjelenítés már sokkal szűkebb műhelymunka.
Első lépésként a gyűjtendő adatok paramétereit és a rendezés szempontjait kell meghatározni azért, hogy az egész országból egyformán érkezzenek és úgy, hogy ne kösse nagyon a webfejlesztők kezét. Az adatbázist aztán az MK akár árulhatja is a turisztikában érdekelt cégeknek vagy maga jelenítheti meg.

18
martin_bp képe

Martin Jól néz ki ez az

Martin
Jól néz ki ez az oldal, ez kétségtelen. Ha valaki mtb-túrát szeretne ugyanúgy letekerni, akkor szuper.

Azt reméltem, hogy egy nyárra tervezett csomagos túrára is találok tippet. Szeretném majd Csurgó-Zágráb-Plitvicei tavak-Rijeka-Koper irányába bringázni, ehhez keresek egy nem túl forgalmas, felesleges szinteket nem tartalmazó útvonalat. Erre sajnos ez az oldal nem ad választ.

(Még nem terveztem meg részletesen, egyelőre még csak papírtérképet néztem.)

19
srich képe

Ez szép munka! Tud valaki

Ez szép munka!
Tud valaki olyan online információs platformról, amin látszik, melyik közúton, hol van bringa-tilos? Az nem érdekel, hogy autópályán, autóúton pl. tilos. Nem félek a tábláktól, ha magam vagyok, de ennek az információnak a hiányában nehéz gyerekes-csoportos túrát tervezni.
Köszi!

-úton az idő is csak út-

20
err képe

A www.kenyi.hu oldalon van

A www.kenyi.hu oldalon van elvileg adatbazis, de nem lathato egybol, hogy milyen alternativak vannak.

Eppen ezert en elkezdtem egy Google terkepes megoldast osszerakni (www.minimalmass.hu/bringatilos), de kapacitas es informacio hiany van, ugyhogy egy ideje nem piszkaltam...

21
martin_bp képe

Martin Épp néztem az

Martin
Épp néztem az oldalt, csak egy kérdésem: Az 54-es tábla az autókat és motorkerékpárokat tiltja, de a bringásokat?
Ezt az oldalt is jó kezdeményezésnek tartok, szívesen ajánlanám például a német/osztrák kerékpáros turistáknak. Kár, hogy nem az egész országot tartalmazza, de ezt persze egyetlen egy embertől nem lehet elvárni.

Olyan sok jó egyéni kezdeményezés van, kár, hogy nem egy irányba mutatnak, és hiába sok az egyéni befektetett munka, mindegyik befejezetlen mű marad.
Na, szerintem ez lehetne az egyik feladata az mk-nak, hogy ezeket összefogja.

22
err képe

Az 54-eshez pont olyan kep

Az 54-eshez pont olyan kep kerult be, amin nincs bringa, de az csak azt jelzi, hogy ez a tilto tabla vonatkozhat 2 jarmure is. Az 55-os vonatkozik 3-ra, elotte meg fel vannak sorolva egyenkent.

Nekem a terkepes projectek tetszenek. Elvileg osszesito terkepet nem nagy kunszt csinalni ezekbol, szoval nem feltetlen problema, hogy egyelore kulon vannak.

Beirom a bejegyzesbe, hogy ezek vannak meg, igy nem sikkad el, es ha szepen kiforr a tobbi is, akkor lehet kombinalni. Csak egy KML kimenet kell ehhez mindegyikbol, ami elerheto, meg egy hozzajarulas az osszegyurashoz :)

23
martin_bp képe

Martin Köszönöm, így

Martin
Köszönöm, így már értem.
Jó lenne, ha ezt az oldalt kiegészítenék azok, akik egy adott környéket jól ismernek.
Talán nem árt aktualizálni sem: Úgy rémlik az 51-es úton ,legalábbis Dunanagyvarsány és Kiskunlacháza között, már nincs bringatilos, de lehet, hogy tévedek.

24
err képe

Eloszor megneztem a

Eloszor megneztem a kenyi.hu-n, tenyleg nem, aztan megneztem a terkepen, de nincs tiloskent jelolve a Google terkepen sem :P

25
aghla képe

Ez lenne az egyik alapinfo.

Ez lenne az egyik alapinfo. Színkóddal kell jelölni a kategóriákat, amiket előtte konszenzussal állapítunk meg.
Pl
-épített kerékpárút
-mezőgazdasági út, nulla forgalom
-kisforgalmú közút
-szilárd földút
-forgalmas közút

Azt kellene megbeszélni, hogyan lehet elérni, hogy mindenki ugyanazt értse a színkódokon. Ne érje kellemetlen meglepetés, mert az elveszi a kedvét a következő túrától.
valahogy így:
https://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.00048e5962e96...

26
Domakowsky képe

Amúgy érdekes ez a

Amúgy érdekes ez a felvetés, mert én a túráim során még sosem ütköztem bringatilosba.
Ennek főleg az az oka, hogy én elve nem tervezek egy vagy kétszámjegyű útra túrát sose, és másnak se ajánlom.

--
----
http://tekeres.blog.hu

27
Zyzka képe

Én nagyon hasznosnak vélem

Én nagyon hasznosnak vélem a felvetést.
Régebben viszonylag gyakran jártam Budapest-Szolnok vonalon biciklivel. Nyáregyháza és Albertirsa közötti 405-ös úton ami három számjegyű, egyrészt tilos, másrészt életveszélyes biciklizni (igaz némi kerülővel lehet alternatív utat választani). Ezzel szemben viszont a Albertirsától Abonyig a 40-es (kétszámjegyű) úton lehet kerekezni és nem is jár arrafelé sok autó.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az utak számjegyének száma nem mindig mérvadó, és szükség lehet az utak forgalom szerinti csoportosítására is.

28
martin_bp képe

Martin Teljes mértékben

Martin
Teljes mértékben egyetértek.

29
martin_bp képe

Martin http://maps.google.hu/

Martin
http://maps.google.hu/maps/ms?ie=UTF8&t=h&vpsrc=6&oe=UTF8&msa=0&msid=210...

Valami hasonlóban gondolkodtam, nem tudom, hogy ki csinálta ezt a google térképet, de egy ilyet kiegészítve egyéb turisztikailag releváns adatokkal lehetne egy kiindulópont. A színkód nyilván más mint a tied, ebben megegyezésre jutni, nem lehet nagy gond.

30
beked képe

Szerintem elsőként azt a

Szerintem elsőként azt a nagyon fontos dolgot kellene elérni (és ezt felvehetné az MK-ban valaki), hogy az roszgáon belül szabályosan és biztonságosan el lehessen jutni bárhova kerékpárral.
Ez jelenleg két okból nem áll fenn:
- A bringatilos táblák minden esetben úgy vannak elhelyezve, hogy azt meglátva már csak visszafürdulni, majd új utat keresni lehet. A táblák egy része indokolatlan.

- Semmmilyen információ nem árulkodni két települést összekötő főútnál arról, hogy az mennyire kerékpározható (sávok száma, forgalom útszélesség stb)

Az én javaslatom az, hogy bírjuk rá a lokális kezelőket vizsgálják felül az egyes tiltó táblákat. Ahol indokoltnak tartják és van nem sokkal fárasztóbb (hoszabb/meredekebb) alternatíva, akkor azt még időben táblával jelöljék. Ez a jelölés legyen egyenértékű a közüt zöld tábláival (logikailag).

Beke Dávid

31
kovácske képe

a kerékpár - kerékpáros

a kerékpár - kerékpáros turizmus - az ország turisztikai vonzereje láncra felfűzve: esetleg a jövőbeni forrásokért történő pályázás/lobbizás során ez is lehet egy hivatkozási alap:
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/kerekparral-megy-a-parlamentbe-debrec...

(köszönet Szciklonnak a linkért)

szerk: "a kerékpáros közlekedés feltételeinek, körülményeinek javítása fontos feladat nemcsak a városokon belül, hanem a települések között is, amely hozzájárulhat az ország turisztikai vonzerejének növeléséhez"
----------
sárga vót az...!

32
aghla képe

Jöttek már fideszes

Jöttek már fideszes lépviselők a Vereckei-hágóról is biciklivel és a miniszterelnöki megbízott is lobbizhatna.
Az ő munkájáról ki tud valamit?

33
Domakowsky képe

A Videoton tulajdonos

A Videoton tulajdonos oligarchára gondolsz? Én inkább kivárnám, míg elfújja a szél a főnökével együtt.

Félretéve a "viccet": az MK-val még a kapcsolatot sem vette fel (Jánosék próbálták a dolgot, de a csávókám lepattintotta őket). Googli szerint valami koncepciót még 2011-ben kidolgoztatott (gondolom kiosztott valami sameszának egy vastag összeget a tanulmány elkészítésére), de arról nem szólnak a hírek, hogy a jövő évi költségvetésbe bekerült volna egyetlen fillér is a megvalósításra. Ha tévedek, javítsatok ki.

--
----
http://tekeres.blog.hu

34
srich képe

Magamtól

Magamtól idézek:"burkolatarány, festés-táblázás-infopont, autókkal együtt, gyalogosokkal együtt, táj, öko, kultúra, szolgáltatások, miegymás"
Aztán gyorsan leírom amilyen szempont még eszembe jutott:
-Az útszakasz összes emelkedése, legmeredekebb szakasz meredeksége, hossza, hogy segítsen a táv, irány és felszerelésválasztásban.
-Köztéri kutak, ivókutak, kiépített források, egyéb víznyerőhelyek, hogy célirányosan, gyorsan megtaláljuk.
-Élelmiszerboltok, vendéglátóhelyek, mert a vadregényesebb kistelepüléses helyeken bizony előfordul, hogy 30-40km-en keresztül nincs egy étterem.
-Kereskedelmi, esetleg szívességi szálláshelyek.
-Kerékpár és szükségszervizek.
-Nagy autóforgalom esetén milyen kerülőút jöhet szóba, hogy a gyakorlatlanabb, kisgyerekes kirándulóknak se vegye el a kedvét az első túra.

Szóljatok hozzá, mert ezen szempontok alapján hamarosan elkezdem felmérni saját megyém (Tolna) útjait, településeit. Később megint sok munka lenne új szempontok szerint adatokat hozzákeresni.

-Úton az idő is csak út.-

35
srich képe

Köszönöm a rengeteg új

Köszönöm a rengeteg új szempontot! Tényleg érdemes ide írni. :(
Közben eszembe jutott az egyik legfontosabb: fürdők, uszodák, fizetős és szabad strandok. Ezt minden kirándulásnál szem előtt tartjuk, azt' elsőre és másodikra mégsem jutott az eszembe. Ezért különösen fontos, hogy ha van olyan szempont, amit figyelembe vesztek túraútvonal választásnál, azt most osszátok meg velem/velünk!

-Úton az idő is csak út.-

36
kovácske képe

szerintem Martinnal

szerintem Martinnal dumáljátok meg a szempontokat, őt úgy tudom, hogy tényleg foglalkoztatja a túrázós téma.

37
srich képe

Itt egy ambicionáló 140km

Itt egy ambicionáló 140km Tolnában és Somogyban:
http://www.youtube.com/watch?v=R2ApOviGdrI

-Úton az idő is csak út.-

38
srich képe

Már csak pár nap tavaszig,

Már csak pár nap tavaszig, kérem az agyakat átállítani!

-Úton az idő is csak út.-

39
srich képe

Itt vergődök a

Itt vergődök a bizonytalanságban, hogy elegendő szempontot találtam-e kerékpáros túraútvonalak egységes felméréséhez. :)

-Úton az idő is csak út.-

40
kovácske képe

kissé elaggott, de talán

kissé elaggott, de talán valahol még ma is túráznak a tagok:
http://cmtura.blogspot.hu/