Az Egyesült Királyság kormányának komoly beruházásokat kell megvalósítania a kerékpáros infrastruktúrában, és fokoznia az autóvezetők felelősségre vonhatóságát, ha szeretné elérni a kerékpáros közlekedés biztonságának jelentős javulását.
A nagy-britanniai kerékpáros felmérés (Great Britain Cycling inquiry) a biztonság mindennél fontosabb kérdésére helyezte át a hangsúlyt. A kulcsüzenet, amely szerdán jutott el a bizottsághoz: a rendőrség és a bíróságok országszerte cserben hagyják a kerékpárosokat. Martin Porter kerékpáros jogász a rendőrséget “gerinctelennek” nevezte azokban az esetekben, ahol kerékpárosok sérültek vagy haltak meg, és Chris Peck a nemzeti kerékpáros jótékonysági szervezettől (National Cycling Charity - CTC) bizonyítékaival támadta a bíróságokat amiatt, hogy sok vezetőt veszélyes vezetés helyett egyszerűen gondatlanság miatt ítéltek el.
A felmérésből kiderült, hogy bár az infrastruktúrának kulcsszerepe van a kerékpáros közlekedés biztonságának szempontjából, önmagában nem oldja meg a problémát. Kétségtelen, hogy bár a szeparált kerékpárutak és a biztonságos kereszteződések javítanak a helyzeten, a kerékpáros közlekedés biztonságát be kell építeni a vezetői vizsgába és a nemzeti tantervbe, városi környezetben csökkenteni kell a sebességkorlátokat, és a nehéz tehergépjárműveket ki kell tiltani a városközpontokból, kivéve, ha szenzorokkal szerelik fel őket. Ezen intézkedések nélkül a kerékpárosok továbbra is sebezhetőek lesznek Anglia útjain.
Mindez teljesen logikus, és a bizonyítékok ismeretében a bizottság minden bizonnyal képes lesz jó tanácsokkal ellátni a kormányt és a helyi hatóságokat a kerékpáros közlekedés biztonságát növelő intézkedésekkel kapcsolatban.
Ezek után a kérdés az, hogy mit hajlandó megtenni a kormány. A 62 millió fontnyi “extra” befektetés az infrastruktúrába, amelyet ugyanezen a napon jelentett be Norman Baker közlekedésügyi államtitkár, nem vezet messzire a dedikált kerékpárutak és a biztonságos átkelőzónák terén a kereszteződésekben. Bár az extra befektetés nagyon jól jön, ennél többet kell tenni, hogy megvalósulhasson az a javulás, amelyet a kerékpáros közösség és a megkérdezett tanúk látni akarnak.
Sajnálatos módon a közlekedésbiztonságra fordított összeg közel 80%-al csökkent 2008 óta a Fejlett gépjármű-közlekedésért intézet (Institute for Advanced Motoring) által végzett közérdekű adatigénylés alapján annak ellenére, hogy a súlyos és halálos kerékpáros balesetek száma évről évre nő. 2013-ban mindössze 53 000 fontot szánnak a kerékpáros közlekedésbiztonságra. A közlekedésügyi minisztérium kiváló Gondolkodj! kerékpáros (Think! Cyclist) kampányát szélesebb körben kellene népszerűsíteni; hány autóvezető hallott róla egyáltalán?
A kulcsfontosságú lépéseket hátráltató költségcsökkentések ellenére a felmérés által sürgetett lépések egy része nem kerül sokba, és megvalósítható lenne pusztán azáltal, hogy létezik rá a politikai akarat. Az autóvezetők szigorúbb kezelése az igazságszolgáltatás által egy olyan intézkedés, amelynek döntő befolyása lehetne a vezetők viselkedésére, és csökkenthetné a halálos áldozatok számát Anglia útjain. A vezetők viselkedése az ittas vezetés terén változott az idők során hála az erőteljes kampányoknak és az ittas vezetők jogosítványának kötelező visszavonásának, és ugyanez elérhető lenne az ország kerékpárosainak védelmében.
A felmérés jól halad, és megkerülhetetlenül ráirányítja a magas szintű döntéshozók figyelmét a kulcskérdésekre. Érdeklődve várjuk a tervezéssel és kialakítással kapcsolatos kérdések fogadtatását a jövő heti ülés során.

(Eredeti cikk a Bikeradaron:
http://www.bikeradar.com/blog/article/get-britain-cycling-justice-system... )

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Miló01 képe

Naív kérdés, ott tényleg van

Naív kérdés, ott tényleg van igazságszolgáltatás? Vagy csak jogszolgáltatás van?

2
Frenki képe

+1 Zsaborral FB dumáltunk

+1
Zsaborral FB dumáltunk róla de sztem ez dettó ugyanaz mint a kerékpárlopások esete rendőrségi szempontból.Maga Zsabor is kifejti:
"A felmérésből kiderült, hogy bár az infrastruktúrának kulcsszerepe van a kerékpáros közlekedés biztonságának szempontjából, önmagában nem oldja meg a problémát."
A kérdésem az ,a nagybrit (vagy bármely) kreszben benne van, hogy mikor szabályos elgázolni egy kerékpárost?
Akkor miről beszél bárki?
Nem infra meg láttszattevékenység kell, visszabírságolni őket a kőkorba ennyi.
El kell fogadni a sisakkamerás videókat, megoldani a tréfigyelő kamerákon rögzített képek bizonyítékként történő elfogadását, és a járőri szájhúzgálást megfegyelmezni az állománynál...
Szokásos mese, jogszab van végrehajtás nincs.

3
Icarus képe

"El kell fogadni a

"El kell fogadni a sisakkamerás videókat, megoldani a tréfigyelő kamerákon rögzített képek bizonyítékként történő elfogadását, és a járőri szájhúzgálást megfegyelmezni az állománynál..." +sok

4
err képe

Londonban erre ott a MET fele

Londonban erre ott a MET fele Roadsafe. Tok jol mukodik. Ezzel szemben peldaul Uj-Zelandon egy sracnak mar olyan valasz is erkezett, hogy ne rabolja foloslegesen a sajat es a rendorseg idejet, mert nem esett el, nem utottek el, igy nincs mit vizsgalni, es amugyse bringazzon, csak a sav legszelen...

Nalunk ugye volt mar feljelentesbol bunti, csak hat tobb honap (3-4), mire lezongorazol egy ilyen esetet, es fel lehetne jelenteni napi 2-3 embert. Na erre - maganszemelykent - tenyleg nincs ido.

Roadsafe egyelore nincs itthon, mert nincs ra penz, hablaty. Pont abbol lenne penz, ha foglalkoznanak ezekkel az esetekkel, meg abbol, hogy nem kell sokminden masra kolteni. Peldaul a balesetek megtortente utan (!) orvosi ellatasra, temetesre, stb. Sajnos nem teljesen ertik, mit jelent az, hogy megelozes, mert az jelenleg - neha - abbol all, hogy kozlemenyt adnak ki, hogy a gyalogos vegyen fel lathatosagi mellenyt, akkor is, ha nem kotelezo, stb...

www.roadsafe.hu

5
Zsabor képe

Az a helyzet iróniája, hogy

Az a helyzet iróniája, hogy ezzel még munkát is megspórolnánk a rendőrségnek, és nekik már csak annyi lenne a dolguk, hogy kiküldik a csekket, és begyűjtik a bírságot.
Valahogy az az érzésem, hogy itthon is a politikai akarat az, ami leginkább hiányzik. Lehet félnek tőle, mennyire népszerűtlen lenne egy ilyen intézkedés.

6
Icarus képe

Népszerűtlen? Kik között?

Népszerűtlen? Kik között? Akik szabálytalanok és veszélyeztetik mások életét - leszarom ha ők nem szeretnek valamit :)

7
Shag_Beckur képe

Mivel az az alapfeltevés

Mivel az az alapfeltevés kerékpáros körökben, hogy "mindenki szabálytalan", ezért egy, a szabálytalanok ellen hozott intézkedés elég komolyan le tud csapódni a szavazatszámokban is.

8
Icarus képe

Nem a szabálytalanság volt a

Nem a szabálytalanság volt a lényeg az előzőben, hanem az élet veszélyeztetése ;-) Szememben a második sokkal nagyobb bűn mint az előző.

9
Shag_Beckur képe

Ja, úgy oké. Támogatom!

Ja, úgy oké. Támogatom!

10
Frenki képe

A MET-tel egy másodkezes

A MET-tel egy másodkezes infóm van igaz az videón dokumentálva és nem veszélyeztetés hanem kerékpárlopás no az egy pár hétre eléggé jól népszerűsíette a magyar állomány munkáját...mondjuk alapból kétszer annyi időre jöttek ki mint itt, és itt is elég kivárni azt a félórát átlag...
Erre mondhatnánk hogy kirívó egy eset, de Zsabor egy nagybrit cikket fordított le brit viszonyokról, szóval lehet hogy a videó is csak alátámasztja a MET-tel kapcsolatos szállingózó információkat...

11
err képe

Ebbol nem sokat ertettem

Ebbol nem sokat ertettem :o

Hogy jon a MET-hez a magyar alomany munkaja? Milyen atlag fel orarol van szo? Milyen informaciok szallingoznak?

12
kovácske képe

úgy érti, hogy a MET az angol

úgy érti, hogy a MET az angol rendőrség, hogy egy videón egy órát kellett várni rájuk a kerékpárlopás miatti kiszállásra, hogy idehaza (frenki adatai szerint) fél órát kell várni, tehát a hazai rendőrség kétszer olyan jó, mint az angliai, tehát a videó megnézése után egy darabig nem elégedetlenséggel gondolt a magyar rendőrségre, hanem örült nekik, mert mennyivel jobbak már az angoloknál.

13
Frenki képe

Pontosan.Azután hogy

Pontosan.Azután hogy felkerült az ominózus videó hónapokig elég jót tolt a magyar rendőrség imidzsén, fb bejegyzéseken egész szépeket mondtdak róluk, meg az utcán is.Persze tudom nem reprezentatív, csak az átlag nép meg mégis az alapján dönt amit hall másoktól, meg amit tapasztal pl látja videón.
Amíg a meg változott rendőrségi hozzállásról nem kezdtek kiszivárogni a hírek, nagyon szépen javított a hazai rendőrség megítélésén.Hát úgy látszik őket nem érdekli....

14
err képe

Jaham, igy mar erthetobb, bar

Jaham, igy mar erthetobb, bar nem nagyon ertheto, hogy mikepp kapcsolodik ez az egesz ahhoz, mint amirol en irtam...

Ott van egy rendszer, ami idehaza nincs, de megis a hazai a jobb, mert mas temaban gyorsabbak. Nem sok ertelmet latom az ilyen osszehasonlitasnak...

15
kovácske képe

én csak fordítottam

én csak fordítottam (magyarról magyarra:), a tartalomért nem vállalom a felelősséget...

16
Frenki képe

"Londonban erre ott a MET

"Londonban erre ott a MET fele Roadsafe. Tok jol mukodik."

Így...mit kell ezen ennyit rugózni.
Tök mindegy milyen rendszer van.Elloptak egy kerékpárt kétszer annyi idő alatt jöttek ki, és amit intézkedésként produkáltak az egy szar volt még magyar mértékkel is.Egy dolguk lett volna meglelni mielőtt eladják.Nem, kell ezt túl magyarázni.Élő dokumentált példát hoztam arra hogy szerintem miért nem működik jól a MET ahogy Zsabor hozott egy cikket róla hogy a nagybritek szerint a teljes -tehát nem csak a MET- hatósági szféra szarban hagyja a brit kerékpárosokat.
Erre te beírod hogy tök jól működik a MET Roadsafe.
Nekem van egy videóm, Zsabornak egy fordított cikke, neked mi van az állításod mellé?
Na így kötődik hozzá.Állítottam hogy igen személyes tapasztalásom szerint, Zsabor által fordított cikk igaz lehet és tettem mellé 1 db érvet.Lehet trollozni.

17
err képe

Az, hogy en a Roadsafe-rol

Az, hogy en a Roadsafe-rol beszelek, te meg nem birsz elszakadni a kerekparlopastol.

Olyan, mintha a hazai viszonyok eseteben azt mondanam, hogy a traffipaxozast ujra kell gondolni, akkor te kozolned, hogy amikor kulfoldon osszegyulnek az EU fejesek, akkor tok jol lezarjak az utakat az angol rendorok.

Semmi koze a ket temanak egymashoz...

18
Frenki képe

Mert te nem akarod látni hogy

Mert te nem akarod látni hogy mindkettő szervezetirányítási gond. Leragadsz a magadénál. A Roadsafe-t nem a MET működteti?

http://www.met.police.uk/roadsafelondon/

Itt nem csak közlekedés biztonságról hanem bűncselekményekről is van szó az ismertetőben.
De mindkettőt ugyanaz a szervezet működteti.Erre hoztam példának egyet a miénkből,hogy nem, van róla infó hogy ez a szervezet nem végzi jól a dolgát.
Vagy az az álláspontod, hogy a Roadsafe kiválóan működik egy egyébként több területen is meglehetősen alul teljesítő jeleket mutató szervezetnél több forrásból is megerősítve?
Én erre még nem láttam példát.Olyat igen hogy jól működő szervezet jó programokat csinált de szarul működő szervezettől jó programokat, még nem láttam.
Győzz meg valamivel és szakadj már le a kerékpárlopásos dologról.Ez egy példa volt arra hogy a roadsafe bűnügyi része nem biztos hogy ok.
De ott van Zsabor cikke is...ő teljes hatósági szféráról beszél, nem csak a MET-ről...
Azért írtam példát mert gondoltam alátámasztanám amit állítok.

19
err képe

"about criminal, nuisance and

"about criminal, nuisance and anti-social behaviour on the roads of London"

"We want to know about people who; -

Drive under the influence of drink or drugs
Drive with no insurance
Drive without a licence or whilst disqualified from driving
Speed
Use an un-roadworthy vehicle
We also want to know about:-

Locations where there is a problem with anti-social driving e.g. vehicles racing on public roads."

A form-on - amit ki kell tolteni - van meg 1-2 plusz dolog. Ezek egyike peldaul az autolopas, mig a kerekparlopas nincs feltuntetve. Ennek oka lehet az, hogy konkretan a MET szarik ra, de lehet ez is:

"It is part of the Road Crime Intelligence Unit and staffed by experienced traffic officers."

Megvan, hogy ki mivel foglalkozik. A neten van egy csomo olyan video, ahol a MET Roadsafe programjanak kereten belul buntettek.

Neked/nektek hany alkalommal volt rossz tapasztalatotok? Egy publikusrol tudok, es bar nekem se tetszett, amit lattam, de gondolj bele: odamesz - talan nem elhanyagolhato szempont, hogy kulfoldikent, raadasul ugymond a munkajukat vegzed - egy kutyuvel, amirol talan sose hallottak, es allitod, hogy ott van a bringa, mikozben nem volt ott. Utolag minden klappolt, de ott, a helyszinen nem. E tekintetben megertem az aggalyaikat. Mas kerdes, hogy ha ennyire magyarazzak, meg beneztem volna egy helyre, abbol baj nem lehet, de nem en voltam ott. Nem en teljesitettem parancsot, sot, jobbat mondok, senki se tudta - es a mai napig nem tudja -, milyen lepeseken kell ilyenkor vegigmenniuk. Az is lehet, hogy az eloirtakhoz kepest tulteljesitettek, az is lehet, hogy alul.

Mindenesetre azok a rendorok nem Roadsafe programos rendorok voltak, hiszen a Roadsafe maskepp mukodik. Online bejelentes, video elemzes, stb. Ok megeloznek azzal, hogy kiszurik a veszelyes elemeket az utakrol. Az utakrol, es nem hazakba csongetnek be ejjel, hogy megtortent-e egy lopas, vagy sem.

Ugyanugy megvannak ezek a feladatok itthon is. Egy TEK-est - gyanum szerint - sosem fogsz ravenni arra, hogy utanaeredjen egy pirosozonak, mint ahogy egy traffipaxozo rendort sem fogsz ravenni arra, hogy kommandozzon egyet, fegyveres betorok ellen.

---

A cikk arrol szol, hogyha megserult vagy meghalt egy kerekparos, akkor kb. leszarjak. A Roadsafe nem kozuti balesetekrol szol. Ott akkor is lepnek - nyilvan indokolt esetben -, ha baleset sem tortent. (Ezt amugy megtettek a hazai rendorok is, csak sokkal korulmenyesebb a rendszer.)

Ha itthon baleset tortenik, akkor adott esetekben hasonlo dolgok mennek veghez. Vegigneznek kismillio szempontot, hogy hogyan lehet enyhiteni a buntetest, stb.

http://www.origo.hu/itthon/20110224-gyalogos-gazolas-halalos-kozuti-bale...

Ezeket az enyhiteseket az aldozatok hozzatartozojakent, ismerosekent megelni egy borzalom lehet. Meg kulso szemlelokent is behanyok nemely enyhitesen, kulonoskepp ha arra gondolok, hogy par honap, es ujra az utakon fog kozlekedni az az ember, aki megolt valakit.

A rendorseg kritizalasa ilyen esetben - hazai peldak alapjan - jelentheti azt is, hogy egy zebran gazolaskor nincs azonnal jogositvany elvetel es/vagy borton, vagy nagyon durva penzbuntetes, hanem elkezdik vizsgalni, hogy mi tortenhetett. Igy lehet kihozni egy kerekesszekes embert egy zebran gazolas utan vetkesnek.

http://oroscafe.hu/2012/02/29/kerekesszekes-kontra-autos-utlezaras-a-hel...

De ezek egyike sem Roadsafe tema. Ez rendorsegi vizsgalatok es birosagi iteletek temaja...

20
Frenki képe

Én ez alapján kötöttem a

Én ez alapján kötöttem a roadsafe-hez:
Met üzemelteti
és Zsabor cikke:
" Kétségtelen, hogy bár a szeparált kerékpárutak és a biztonságos kereszteződések javítanak a helyzeten, a kerékpáros közlekedés biztonságát be kell építeni a vezetői vizsgába és a nemzeti tantervbe, városi környezetben csökkenteni kell a sebességkorlátokat, és a nehéz tehergépjárműveket ki kell tiltani a városközpontokból, kivéve, ha szenzorokkal szerelik fel őket. Ezen intézkedések nélkül a kerékpárosok továbbra is sebezhetőek lesznek Anglia útjain."

Ez megelőzés lenne vagyis valahol odatartozik.vagy a MET-nél se tudja jobb kéz mit csinál a bal? Ezek nem egymáshoz hangolt programként futnak?
Nézd én abból indulok TC videója lapján igen lehet hogy kifogták a leghülyébb járőr párt egész Londonban, de ha véletlenszerű napon véletlenszerű időpontban, véletlenszerű eseménynél, pont egy ilyen intézkedésbe futok bele, hát sok marketing kell hozzá hogy az első rossz élményem megváltoztassák.
Ha itt bemégy az önkormányzathoz ügyet intézni és össze-vissza küldözgetnek és senki se illetékes és felelős, megvonod a vállad azt mondod igen ez Mo.
Mert tudod hogy vaszeg mindegyik önkormival így jártál volna.
Most így jártunk az eddig feldícsért MET-tel, és az a kérdés hogy egy jól működő rendszernek deklarált rendőrségnél a nagy számok tv alapján hogy a búba pont egy ilyen eredményt tudnak produkálni? Zsabor számomra ezt csak megerősíti.Ez az oroszlán döglött. Kb mint 4 éve a bankszektor. Messze nem az aminek látszik.Igen meglepne ha a több információból jövő negatív esetek után pont ezt a programot sikerülne jól tolni.Persze vannak néha csodák.Itt is voltak olyan szív, agyműtétek amik a külföldi szakirodalomba is bekerültek pedig a TB fizette.
És akkor még ki se tértem a szervezeti kultúrára, hogy pl meghonosodik egy ügykezelési stílus és utána a hibás munkavégzést alig lehet kiirtani...
Pl hálapénz.
Itt meg van egy MET ami egyik oldalt leszarja a bringásokat a másik oldalon meg fiatalosan frissen tevékenykedik? Nagyon ellentmondásos ez így nekem.Mind a saját hivatalnoki élményeim mind pl a Viccenk szánt de tkp igaz Parkison törvényei de, Zsabor cikke alapján, is.
A bürokrácia mindenütt bürokrácia, a maga szabályaival.

21
err képe

Kosz a forditast. Azt hittem,

Kosz a forditast. Azt hittem, felreertettemvalamit, de ezekszerint tenyleg durvan odaszoltak :o

Reagalas nem erkezett meg?

22
Zsabor képe

Hát örülök, hogy ekkora

Hát örülök, hogy ekkora kommentáradatot indítottam el ezzel a bejegyzéssel, és hogy a bringalopások és absztrakt történelmi-szociológiai problémák mellett az ilyen kérdések is ennyi embert érdekelnek :)

23
Shag_Beckur képe

Nekem csak az jutott eszembe,

Nekem csak az jutott eszembe, hogy ezzel, hogy kiemelik, hogy bringázni veszélyes, csak a bringások ügyének ártanak!! Mi lesz a következő, a kötelező sisakhasználat?!!?

24
Icarus képe

Sajnos ezen nincs mit

Sajnos ezen nincs mit vitatni, csak elkönyvelni hogy ott sem jobb a helyzet :(
Viszont örülnék nagyon ha itthon is lehetne a hülyék ellen tenni valamit, azon kívül hogy megpróbálom lecsapni a tükrét esetleg.

25
monster képe

1865 Angliában megalkotják a

1865 Angliában megalkotják a „vörös zászló” törvényt, mely szerint a gőzkocsik előtt egy vörös zászlós embernek kellett gyalogolni, és figyelmeztetni a veszélyre az arra járókat.
Ezt kéne újra hatályba helyezniük, és kész.
Peta szakterülete, közúti járműrendszerek:
http://www.auto.bme.hu/sites/default/files/kozuti-jarmurendszerekbschall...

26
Fly képe

Hát...amennyi gőzkocsi

Hát...amennyi gőzkocsi mászkálhat ott manapság... :P