A VI. és a VI. kerület önkormányzata is egyetért abban, hogy ki kell zárni a forgalmat a Király utca Nagymezőn belüli szakaszáról. A BKK szakemberei most tervezik, mi lenne a legjobb módszer erre, szerintük 2014-re valósulhat meg a projekt.
Teljes cikk az Indexen

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Prof.gruppetto.hu képe

Na, alakul ez. Jó lenne, ha

Na, alakul ez. Jó lenne, ha lassan a nagykörút, Kossuth/Rákóczi autópálya és a hidak is sorra kerülnének.

2
kovácske képe

a legjobb módszer sok

a legjobb módszer sok gyalogos és kerékpáros bevezetése az utcába, az úttest helyére, és az úton parkolás felszámolása. és szlalompálya az autóknak. és kiemelt zebrák, fekvőrendőrök sarkonként.

3
dendru képe

Egy kis ingatlan mutyi.

Egy kis ingatlan mutyi. Remek! Ilyenkor úgy megnézném, kiknek van ott lakása, üzlete.

4
Lemminkainen képe

Ez jogos észrevétel. De én

Ez jogos észrevétel. De én akkor is örülök a sétáló utcává alakítás ötletének.

5
dendru képe

Persze, jó dolog semmi gond

Persze, jó dolog semmi gond vele. Csak amikor egy bizonyos dolgot máshol magas ívben leszarnak, egyes helyeken meg atyaúristen micsoda káosz, akkor az ember nem annyira tud hitelt adni a jótékony szándéknak. De ettől függetlenül pártolom a dolgot. Turisztikai szempontból jó lenne minél több fasza sétáló utca, mert azért lássuk be, a belváros jelenleg nem az a kimondott látványosság.

6
ateveheve képe

Szerinted hol van az új BKK

Szerinted hol van az új BKK székhely? Megmondom: Király-Rumbach sarok!

7
urijimi képe

Láttam egyszer egy dokumentum

Láttam egyszer egy dokumentum filmet, amelyben ha jól emlékszem valahol Ázsiában volt egy város, amelynek a közepén folyt egy kis folyó. A város népesedése és az ugrásszerűen megnövekedett autó forgalom miatt, a folyó mindkét oldalán egyre szélesebb utakat építettek, amelyen egyre nagyobb volt a forgalom. Ez odáig folytatódott, hogy a végén már a folyót is elterelték, és annak a medrében is út volt. Az autók folyamatosan hömpölyögtek rajtuk, a közösség azonban elvesztette a közösségi tereit, zöld övezetét.

Jött egy új városvezetés, és kitalálták, hogy lecsökkentik a sávok számát a felére. Sokan fogták a fejüket, hogy befognak dugulni a környező utak, összeomlik a város közlekedése. Ennek ellenére megcsinálták, és azt vették észere, hogy kezdetben valóban bedugult a város, de rövid időn belül sokan letették az autót, mert macerás volt vele közlekedni, ezért enyhültek a dugók is.
A város vezetése tovább ment, felszedte a folyómederből, valamint mindkét oldaláról egy jó széles sávban az utakat, visszaterelte a folyót, és létrehozott mindkét oldalon zöldövezetes sétáló zónát, a folyóra pedig gyaloghidakat pakolt. Láss csodát, az emberek pik-pak visszavették a közösségi teret, sétálnak a zöld részben, és a város sem dugult be.

A közlekedés szervezők elfelejtenek egy fontos dolgot.
Az ember általában nem ellensége saját magának. Ha azt tapasztalja, hogy autóval x nehézséget jelent az adott célponthoz való eljutás, tömeggközlekedéssel Y, bringával pedig Z, gyalog, roller,...stb, akkor előbb utóbb a számára legoptimálisabb megoldásra fog berendezkedni.

8
szabomikulas képe

Szöul, Dél-Korea volt a

Szöul, Dél-Korea volt a helyszín. Érdekes volt valahol olvasni a hozzászólásokat. Sokan az kérdezték, hogy mi lett az addigi forgalommal, építettek neki egy alagutat? Nem hitték el, hogy nincs rá szükség.

www.youtube.com/watch?v=_zSFZ2dGl4g
http://en.wikipedia.org/wiki/Cheonggyecheon

9
Biros képe

Sajnos ezt nem merték

Sajnos ezt nem merték megjátszani pl. a Budaörsi úti buszsáv meghosszabbításakor. Azt hiszem 1-2 napig volt felvestve a hosszabbított szakasz, természetesen egyből elkezdtek háborogni az autósok, a budaörsi polgármester, meg hasonlók. A város vezetése meg megfutamodott. Pedig idővel az autósok beletörődtek volna, hogy ez van, heteken belül visszaállt volna a dugó a "megszokott" méretére, mert az emberek elkezdtek volna alternatívát keresni a közlekedésre. (vonat, busz, vagy rájönnek, hogy mégse olyan jó buli elköltözni aglomerációba 20km-re a munkahelytől, mert sokáig tart autóval bejárni.

10
urijimi képe

Szerintem sem jó megoldás az

Szerintem sem jó megoldás az aglóból bejárás. Fordul is a trend és egyre gyorsul, ahogy drágul a benzin. Gyakorlatilag 1 autóval is kifizeted egy lakás rezsijét benzinre. Ha meg ketten jártok vonat+BKV, akkor megint ugyanez van.

11
Uray M. János képe

Először szívszélhüdést

Először szívszélhüdést kaptam, amikor olvastam, hogy "sétálóutcává alakítják" meg "átmenő forgalom kizárása", de aztán azt is írják, hogy "kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása". Ez így nem ellentmondás? Vagy a kerékpár talán nem része a forgalomnak?
Persze ha a félelmeim alaptalanok, akkor: hip-hip-hurrá!

12
Lemminkainen képe

Nézegessétek ezt egy kicsit

Nézegessétek ezt egy kicsit ha lehetséges a google örszel vagy ha nem a műhóddal: http://maps.google.com/maps?q=hannover&hl=hu&ie=UTF8&ll=52.372945,9.7373...

Hannover. Gyönyörű város. Tele van belső erdőkkel és a belváros szinte végig sétáló utca. (Főleg a pályaudvar környéke.) Vannak benne nagy áteresztőképességű utak ami mellett természetesen van szeparált bringaút. De ezt mind úgy oldották meg, hogy a bringás közlekedés ne legyen másodrangú, úgyhogy mindenhol fürtökben lógnak a biciklik. Olyan gépeket hagynak kint amúgy a házak előtt, amit nálunk fegyveres őrizettel sem lehetne.

A városról azt kell tudni, hogy a második VH II-ban szarrábombázták a szövetségesek és nulláról építették újjá, de akkor még autotudatú hívőként. Mai végleges kinézetét a Universal Exhibition Hannover 2000 nevű világkiáltással nyerte el. Ekkor fejre állították a várost csomó új fél-villamos-vél metrót csináltak ami hol kijön hol bemegy a föld alá. Nálunk is ezek rohangálnak Pest belsőbb régiójiba, de nálunk nincs kihasználva a lépcsőjének a képessége, hogy az alagútban lévő megállókban nem nyílik le. Max. Na jó satöbbi satöbbi NÉZZÉTEK MEG TÉNYLEG. MArha király város.

13
monster képe

Talpraesettségüket az is

Talpraesettségüket az is bizonyítja hogy a levetett villamosaikat ügyesen eladták nekünk...

14
Lemminkainen képe

Jaja. De mi képtelenek

Jaja. De mi képtelenek vagyunk rendeltetés szerűen használni. Nálunk a lenyíló lépcső csak arra jó, hogy a 20 kg-os kisnyugdíjast csirkefarhátastul odacsukja, mert nem érzékeli a súlyát.

15
JakiHUN képe

Bár olyan jól állnánk mi is,

Bár olyan jól állnánk mi is, hogy eladhatjuk az öregebb járműveinket, mert már jönnek a helyükre!
Ezt úgy kell elképzelni, mintha a BKV kidobná a 8 éves Volvókat, mert már jönnek az új buszok. A használt beszerzéseket úgy kell elképzelni, hogy ilyen Volvókat veszünk még, amit mások csak 8 évig használtak, mert jól állnak. Ők 8 éves buszokat cserélnek 0 évesre, mi 25 éveseket 8 évesekre. Csak ez most villamos. A TW6000-es nagyon kiforrott, nagyon megbízható, még bőven éldegélni fognak jó ideig, jó fűtésük van, sokkal kellemesebb az utazás, mint egy Ganz ipai csuklóson. Hibája, hogy Hannoverben ezt magas peronnal, lépcsőlenyitás nélkül használták, itthon meg nincs ilyen kiépítve.

16
Miló01 képe

Tudnál linkelni, hogy

Tudnál linkelni, hogy átlagosan hány évesen dobják ki a buszokat Németországban?
Köszi.
Mert én azt tapasztaltam, hogy elég sok fut a 15-ös kategóriában is. Csak rendesen karban van tartva.

17
SzCiklon képe

Hát, nem akarok ünneprontó

Hát, nem akarok ünneprontó lenni, de állítólag a Kazinczy is sétálóutca, legalábbis mindenhol azt hirdetik.
Sétálhatsz a falhoz tapadva, amíg az autók száguldoznak, mert sem a forgalmat nem tiltották ki, sem fekvőrendőrt nem építettek.

18
kovácske képe

az autók akkor szoknak ki

az autók akkor szoknak ki onnan, ha a gyalogosok vonakodnak félreállni. gyalogos/pihenő-lakó övezet, vagy harmincas tábla nincs?