Cikk itten.

A címe, meg az első fele az én (felszínes) ismereteimnek eléggé ellentmond*, de annyira nem vagyok otthon a baleseti statisztikában, hogy színvonalasan tudnám cáfolni.

(* Nem annyira a számokban kételkedem, hanem az alaphang problémás nekem. Meg nyilván a statisztika is olyan máfaj, hogy egy tetszőleges adathalmazból nem nehéz kiemelni egy olyan részt, amivel egy adott prekoncepció jól igazolható.)

Bár főleg a Római part árvízvédelemmel kapcsolatos témái körül forog, vannak kerékpározással összefüggő kérdések / válaszok is:

Kérdőív a Római part jelenéről és jövőjéről

Jövő tavasszal helyeznék üzembe a budapesti közösségi bérkerékpárrendszert, a Bubit. Bár egy kifogásolható eljárási hiba végül nem akasztotta meg a közbeszerzést, a határidő meglehetősen szűk. A nyertes rendszer sem feltétlenül problémamentes: Varsóban ugyanennek a beszállítónak az eszközeivel sok gond volt az indulásnál.

Teljes cikk a hvg.hu-n

Rejtvény itt.

Mellesleg a közteresek kedvenc bírságolóhelyének számító Tímár utcai felüljáróról remekül rálátni, bár ez biztos csak valami véletlen egybeesés.

A MÁV reagál az utasok panaszaira, amit az origo közvetít.

Részemről a tanulság annyi, hogy a MÁV még mindig fényévekre van a színvonalas utaskiszolgálástól. Ill. a jelek szerint az egyik kéz (ügyfélszolgálat) nem tudja, mit csinál a másik (kaller, jegypénztáros etc.). Szánalmas.

Szegény Vincze Barbara meg próbálja mindezt polkorrekten tálalni.

A szervezetünkbe jutó fémek, a szálló por és egyéb károsanyagok szempontjából sem mindegy, hogy a kijelölt kerékpárúton tekerünk vagy az autók között hajtunk – derült ki egy friss magyar kutatásból.

Indexes cikk itten

2008-ban a Kerékpárosklub is végzett ilyen jellegű méréseket a VECTOR projekt keretében, bár a konklúziók akkor kicsit eltértek emlékeim szerint.

Érdekes cikk a Totalcaron az autóipar EU-s szabályozásáról, de ami igazából megragadta a figyelmemet belőle, az az autós újságírók körében (ismét csak) megfigyelhető paradigmaváltás nyomai a végén a konklúzióban:


[...]
Ha eredményeket szeretnénk elérni, az úgynevezett modal spliten kell változtatni, vagyis a közlekedési eszközök használati arányán. Magyarul ki kell rángatni az embereket az autóból, és átültetni motorra, robogóra, biciklire, de főleg tömegközlekedési járművekre.
[...]
 tovább »

Eközben a teve utcánál

Nevessek-e vagy sírjak rovatunkat olvashatták.

Asszem az év trollkodása lenne spybike-kal tolvajt fogni itt.