Tegnap már megírta a Pénzcentrum, ma viszont ráált a témára a 444.hu is, ők még közösségi ellenőrzőhely-térképet is indítottak. Ja igen, a JogIQ is szentelt egy posztot a témának.

UPDATE: Kerékagy poszt az első nap tapasztalatairól. A poszt szerint jellemzően a minimum bírságot szabják ki, ha van miért ill. az akció része az is, hogy a közeg a tudatlan ninjáknak balesetmegelőzési csomagot (lámpa, fényvisszaverő, ilyesmi) osztogathat saját belátása szerint. Részemről ez eddig pozitív csalódás.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
monster képe

Én akkor most 3 napig autóval

Én akkor most 3 napig autóval fogok járni.

2
biktop képe

Én úgy látom, hogy

Én úgy látom, hogy bringautakon ellenőriznek. Egyszerű: kihagyom a bringautakat, megyek az autók között, ahogy amúgy is szoktam. :)

4
Sturmbock képe

A híradóban mutatták, hogy a

A híradóban mutatták, hogy a vázszámot is felírják, miután felszólítják a biciklistát, hogy fordítsa föl a kerékpárját. És aki nem tudja felfordítani? Sőt, akinek nincs vázszáma?

5
biktop képe

Ahol megjelenik a kamera, ott

Ahol megjelenik a kamera, ott megjelenik a fontoskodás. :)

6
ízirájder képe

arra kezdek jutni, hogy a

arra kezdek jutni, hogy a rendőrség lassan funkciót vált. Továbbra is szolgál és véd, csak a hangsúlyok tolódnak el. Most már egyre kevésbé a bűnözéstől véd meg minket, legalábbis itt szerintem nincs olyan, aki ne csak a statisztika miatt menne el a rendőrségre, ha ellopták a biciklijét. Ezzel szemben egyre jobban megvédenek sajt magunktól. Persze szeretem azt hinni, hogy mint rendes dolgozó állampolgár nem vagyok egy deviáns és a társadalomra veszélyes alak, de azért biztos nem árt ellenőrizni, beszámoltatni, eltiltani dolgoktól, kötelezni dolgokra

7
otapi képe

A közlekedésrendészet

A közlekedésrendészet alapvetően nem a bűnözői réteg miatt van. Arra van más szerve a rendőröknek, kb. mint mindenhol a nyugati világban.

8
ízirájder képe

hát, örülnék némi

hát, örülnék némi átcsoportosításnak. Inkább jöjjenek szembe velem elkanászodott kivilágítatlan biciklisek, minthogy megint kirabolják a házat

9
biktop képe

Bringás elsuhan mellettem, át

Bringás elsuhan mellettem, át a piroson. A távolban a zsaruk kedélyesen beszélgetnek. Ennyit erről. De legyen prizmád!

10
Ulysses képe

1. Görkorcsolyás nő át a

1. Görkorcsolyás nő át a piros gyalogátkelőn, miközben épp indulnék az Üllőin a zöldnél.
2. Szintén piros gyalogátkelő, a gyalogos lelép elém, miközben még zöld az autóknak.
3. Andrássyn haladok a kerékpársávon, egy autós jobbra le, mert meglát egy parkolóhelyet.
4. Károly körúton egy robogós zümmög mögöttem a kerékpársávon.
5. Margit-híd irányában észak felől haladva megelőz egy biciklis a HÉV kihúzónál, majd át a piroson, miközben a rakpartra mennek le az autók, a felezővonalról fordul vissza.

Egyikből sem lett baleset, csak arra szeretnék rámutatni, hogy mindenki szabálytalankodik, ez nem attól függ, hogy valaki „bringás” vagy „autós”.

11
Ulysses képe

Ebből a nagy ellenőrzésből

Ebből a nagy ellenőrzésből még semmit sem láttam, pedig a 444.hu térképe szerint több pontot is érintetek a mindennapi útvonalamon.

12
Oversize Load képe

Prizma fel a csomagtartóra,

Prizma fel a csomagtartóra, csengő átugrik a túra rombolóról az esőgépre és 3 napig rendőrt is csak elvétve láttam.

13
Prot képe

Ma 19 van! Akkor +

Ma 19 van!

Akkor + úsztuk???

Van amit én sem értek eléggé, pl: miért nem lehet egy olyan megoldást találni (azért keresem-tényleg!) ami azt teszi lehetővé,hogy a hátsó fény egyben a KRESZ által elfogadható prizmát is tartalmazó lámpa legyen. Valahogy 2 az 1-ben. (nem a csomagtartós + dinamós dologra gondolok.) ...

Igazából nem kellene úgy kinézni a Bicónak, mint egy karácsonyfa. Mert igazán akkor úgy néz ki a helyzet, hogy kötelezően kell 1db első fény + 1db fehér prizma, hátsó (piros)fény + vörös (nem háromszögletű)prizma.
A küllő prizma (sárga) az ok, főleg, ha az első és hátsó világítás tartalmaz(NÁ!)za a fényvisszaverő prizma szerepét is. (Lehet hogy van olyan is???)

Persze azért porolok a boltba, aztán veszek valami olyat, amit nyeregszárra lehet biggyeszteni. Fő a biztonság!

14
Prot képe

Szereztem hátsó prizmát,

Szereztem hátsó prizmát, feltettem, használható és nem is olyan ronda ! :)

15
venyerin képe

Engem kedden ellenőriztek,

Engem kedden ellenőriztek, megnézték a bringát, jó utat kívántak, nem volt vész. (Vázszámot nem néztek.)

16
Prot képe

Gondolom ezek szerint volt

Gondolom ezek szerint volt mindened ami kell ...

17
venyerin képe

Volt. Erős városi bringám

Volt.
Erős városi bringám van, nem törik ketté egy csengőtől... :)

18
Prot képe

... Vissza kell mennem a

... Vissza kell mennem a boltba első prizmáért.

Az van, hogy próbálunk poénkodni, de nagyon vegyes tészta ez az egész. Én személy szerint "csak" hobby kerekesnek számítom magamat. De azért tényleg elgondolkodtató, hogy mennyi az elvégzendő feladat (kívül és belül), amit még valakiknek el kell végezni ...

Talán ez az agresszió útja kifelé ami a társadalomban lévő feszültségekből ered. Hiszen az utakon aki számításba jöhet, mint az agresszió tárgya és célja az a kerékpáros, mert ő az aki a legvédtelenebb (lehet). Legalább is addig amíg nem kénytelen a gyalogutat (járdát)használni, mint lehetőséget, ad.menekülési útvonalat stb ...

Ha figyelsz és fogod ezt az egészet, akkor ez szinte dráma és vagy komédia, ahol mindenki szenved(-het). Miért? Hát azért mert legtöbbünknek háború (kívül és belül).

Kis srác korom óta tekerek. Most sem hagyom abba, de hős az nem leszek, ha csak a puszta kerekezés nem számít annak. :)

Napokban beszélgettem egy régi (gyermekkori) barátommal (Bálával, hátha olvassa ...), régen kerekezett mint fiatal diák még ifi kupát is nyert bicóversenyen. Most Volvóval jár, mert hogy az egy biztonságosabbnak mondható autó! Persze az itt a lényeg amit mondott: el kéne választani a kerekeseket a gépjármű forgalom elől, külön pályán kellene őket közlekedtetni, így mindenki jobban járna. Nem zavarnák egymást, így a kerekesek sem veszélyeztetnék saját magukat és egyszerűbb esetben, esetleg nem karcolnák meg az autókat stb stb ... Na most ez az ember mellesleg egy vidám fickó aki senkinek sem akar még véletlenül sem ártani, csak szeretne biztonságosan végezni a napi feladatát.

Na már most Béla nekem etalon, aki nagyon jól vezet. Mi van akkor ha egy igazi balfácánt fogok, fogsz ki ... Sz**t csinálnak akárkiből, de legalább is erre az életre akár nyomorékot is ...

Félő, hogy ezeken a dolgokon még a sok prizma sem fog segíteni!
(Most nem írok Imréről akit 2x borítottak fel, amiből egyszer a vezető nem hagyta, hogy feldobja a talpát a helyszínen. "Csak" a sokk miatt csúszott hátra a nyelve amit idejében sikerült a helyére tenni...)

Írhatná bárki hogy: Prot, ha teli a gatyád, akkor ne menj ki az utcára, még gyalog sem, mert balesetek bárhol és bármikor előfordulhatnak! Az igaz, de ha lehet akkor csökkentsük az esélyét minimálisra képességünk és lehetőségünk szerint. Ezt elsősorban mindenkinek magának kell megtennie magáért, és másokért! Ha ez nem megy valakinek, akkor semmilyen járművet ne vezessen, még csak ne is rollerezzen, mert több a kár mint a haszon.

... Vissza kell mennem a boltba első prizmáért.

19
monster képe

Mintha azt írta volna valaki,

Mintha azt írta volna valaki, hogy első prizma nem kötelező.
Amúgy szeparált infra városban szar.

20
stp1 képe

"legalább az első keréken,

"legalább az első keréken, legalább egy fényvisszaverő"

21
monster képe

Keréken - sárga -

Keréken - sárga - kötelező
hátul - piros - kötelező
elöl - fehér - ?
pedálon - sárga - ajánlott

22
stp1 képe

ja igen, első kerékre

ja igen, első kerékre gondoltam. benéztem.

23
ízirájder képe

hosszabban kifejtve csak

hosszabban kifejtve csak alagúttal tudod elválasztani a kerékpárutat a forgalomtól, egyébként minden sarkon belefutsz egy kereszteződésbe, ami a rossz beláthatóság és egyéb problémák miatt veszélyesebb, mintha az úton mennél. Szóval egyszerűen vissza kell foglalni az utakat, az nem kóser, ha egy arrogáns kisebbség miatt ilyen hozzáállás egyáltalán felmerül, hogy "ha teli a gatyád, akkor ne menj ki az utcára"

24
urijimi képe

+1

+1

25
Icarus képe

Havernak 20 ezres bírság -

Havernak 20 ezres bírság - mert a bringán nem sárga küllőprizmák hanem a fehér fényvisszaverős pálcák voltak a keréken és mert nem volt csengője... Rá kellene feküdni a kresz és köhémmódosításra, mert nagyon ideje lenne ésszerűsíteni a ránk vonatkozó 30-40 éve elavult szabályokat.

26
tranyo képe

kellene vmi giga, már amire

kellene vmi giga, már amire felfigyelne a sajtó is...
ja cm kéne, nem? :P

27
monster képe

Nem kell befizetni. Le kell

Nem kell befizetni. Le kell dolgozni közhasznú munkával.

28
Prot képe

... Visszamentem, van! De

... Visszamentem, van!

De sehogy sem akar felmászni a bringára ...

Nem találja a helyét, mármint az első prizma. Kormányra kellene felrakni, de ott kevés a hely, és sehogy sem esik középre.

Tud valaki olyat, amelyik felmegy a homlokcsőre, vagy a villanyak hézagoló alátétgyűrűkre, ami 1 1/8 colos méretű bilincset jelent? Mert akkor fel lehet tenni középre az első prizmát.
(Nekem csak kisebb műanyag bilincses -kormányra ill.nyeregszárra való akadt a kezembe. Kábel kötegelő + elég snassz lenne ... )

Teló hídra csak végső esetben teszem fel -nem szívesen- nem oda való.
De jó hogy más bajom nincs vele ... :)

29
venyerin képe

De az első prizma _tényleg_

De az első prizma _tényleg_ nem kötelező... .)
Nem ér meg ennyi szívást.

30
monster képe

"Nem áll le a rendőrség:

"Nem áll le a rendőrség: egész nyáron retteghetnek a biciklisek"
http://www.penzcentrum.hu/utazas/nem_all_le_a_rendorseg_egesz_nyaron_ret...

31
feb képe

Rettegni sosem árt, ez az

Rettegni sosem árt, ez az elnyomás alapja.

32
corphicks képe

Na azért a cikk írója is

Na azért a cikk írója is mekkora sumák már:

egész nyáron retteghetnek a biciklisek

Ez van a címben. Pár sorral alatta meg:

A cikk íróját is elkapták 2 sör után

A Kazinczyban sörözés után bringára ülni és ezért kapni minimum bírságot az én szembemben nem egyenlő a prizma hiánya miatt kapni X bírságot esetével. Talán inkább a cikkírónak kellett volna némi önmérsékletet gyakorolnia. Ha meg az nem megy, akkor tessék rettegni egész nyáron át :-)

Esetleg az arányos és független tájékoztatás jegyében lehetne írni arról is, hogy máshol meg lámpakészletet osztogattak ugyanezen rendőrségi akció keretében. (Máshol meg nem éppen minimum bírságot szabtak ki, tudom.)

És igen, ettől a KRESZ egyes idevonatkozó rendelkezései hülyeségek, de ettől egy újságírónak még lehet objektívnak lennie. A cikk fele kopipészt, a másik fele hangulatkeltés. Ja igen:

Kérdésünkre az intézkedő rendőrök elmondták, hogy egész nyáron lehet számítani hasonló ellenőrzésekre

Helló, az intézkedő rendőr magánvéleménye nem egyenlő egy ugyanilyen tartalmú BRFK sajtóközleménnyel, ne állítsuk már be így a dolgokat!

33
feb képe

Kazinczy nem főút, úgyhogy ha

Kazinczy nem főút, úgyhogy ha kerékpározásra képes állapotban van, a két sör miatt nem büntethetik.

Egyébként meg az lenne a normális, ha minden közlekedő számíthatna ellenőrzésre. Pld a bringasávon parkoló ottós is.

34
toreki képe

Nem az számít, hogy hány sört

Nem az számít, hogy hány sört ivott, hanem hogy mennyi a véralkoholja. A szabálysértési tv ugyanis főútvonalon kívülre is tartalmaz határértékeket.

35
atom21 képe

1. Alkoholt lehet fogyasztani

1. Alkoholt lehet fogyasztani kerékpározás előtt. Főútra ne menj ilyenkor. És légy vezetésre alkalmas állapotban. (hogy ezt hogyan állapítják meg, azt nem tudom)

2. Akinek szabályos a kerékpárja (10%?), az nem írogat be panaszkodva, hanem röhög a többieken.

3. Azért 10%, mert a lámpáknak a függőleges vezérsíkban kell elhelyezkedniük: kormányon, ha nincs pont középen, ha jobbra vagy balra bárhol a bringán, már alapból szabálytalan. Szintén szabálytalan, ha 90 centinél magasabban van, pl nyereg alatt, nemritkán. A lámpákat egy kapcsolóval kell tudni bekapcsolni.

4. Ha valaki eldobja az agyát ilyen "hülyeségek" láttán, szíves figyelmébe ajánlom, hogy a német szabályok gyakorlatilag ugyanilyenek: dinamó-agydinamó, lámpakapcsoló vagy a dinamó bekapcsolásával, vagy az első lámpán agydinamó esetén, lámpák középen, jellemzően a sárhányóra szerelve. Nem a kormányon, nem az ülésszáron. Ugyanis más a logika arrafelé: közúti közlekedésben résztvevő járműtől elvárják, hogy mindig olyan állapotban legyen, hogy esőben és sötétben alkalmas legyen vezetni "visszafelé is" és ne veszélyeztesse a többi közlekedőt, ha hülye a vezetője, és mégis elindulna nem megfelelően felszerelt bringával, "kényszerben", ilyen időben. Gondolj az autóra, ott sem hagyod otthon a lámpát, ha délelőtt mész a piacra.

A 10% tökéletesen minősíti a rendszerben szereplő szervezetek impotenciáját, bénaságát. Ezek: hatóságok és sajtó informálási, tájékoztatási funkciója, magukat érdekvédőknek tituláló magánérdekű érdekvédők tájékoztatási és érdekvédelmi funkciója, kereskedők, akik bármilyen alkalmatlan szó nélkül közúti közlekedésre alkalmasként hazudnak az érdeklődők számára.

36
Zsabor képe

apró adalék, hogy felmentést

apró adalék, hogy felmentést kapnak Németországban a dinamó alól a 12kg-nál könnyebb bringák. De amúgy sem biztos, hogy az ottani túlszabályozottságra kell követendő példaként tekinteni.

37
atom21 képe

Az nem túlszabályozott, ha a

Az nem túlszabályozott, ha a környezeted is tudja, hogy mire számítson egy körülötte közlekedő esetében.

A KÖZlekedés a bizalmi elven alapszik: tudnom kell, hogy a másik mit, mikor, miért, hogyan stb. fog körülöttem cselekedni. Hogy milyen tulajdonságokkal bírnak a körülöttem közlekedők.

Ha nem tudom, hogy mire számítsak, pontosan mit várnak el tőlem, akkor leszek felszült, túlságosan is bizalmatlan, "rettegő" és frusztrált, mert nem tudom, hogy vajon "látja-e a sapkát a fejemen" a rendőr. ("A magyarok tiszta idegek.") Masszívan szabálytalan kerékpárosok tekintetében ez is a félelem alapja.

Ez a fajta szabályozás a biztonságot adja - az itthoni "csak remélem", hogy a többi is hasonlóan áll a dolgok-hoz tipusú megközelítéssel szemben.

És garantálom, hogy ha nincs egységes előírás, következetes elvárás, akkor, némi túlzással, annyi felfogást találsz, ahány embert. "Legális" gyenge, olyan helyre szerelt lámpát, ahol az észrevétel szabályai eltérhetnek, lámpát, ami nem látszik, esetleg egy csomag, ruha miatt, itthon szabályossá heppelt villogót, kivilágítatlan kerékpárost mert nincs lámpa a bicón, mert lemerült az aksi, mert nem tudott időben hazaindulni.

A villogó engedélyezése tudományos szintű kísérlet nélkül lett engedélyezve. Ha a szemre és az agyra hatását vizsgálták volna, nem engedélyezték volna. Mert 10 darab villogó előtted folyamatosan elvonja a figyelmet - miközben egy kellően erős (német szabvány: 150 méter) folyamatos piros lámpa önmagában elégséges információt biztosít az agynak, anélkül, hogy folyamatosan magához akarná vonzani a kigyúló fény a figyelmet. Mennyit villoghat percenként egy villogó? Itthon bármennyit: egyik 60-at, másik 90-et, harmadik 30-at. Tényleg így a jó neked? Milyen távolságból kell észrevenni? 30? 100? 500? Ha egy villogó kerékpáros mögötti kerékpáros miatt nem veszed észre 90-nél, kanyaros úton, esőben, akkor azt balszerencsének hívod? Vagy a szabadság érdekében szükséges veszteségnek?

38
Zsabor képe

Nekem mindegy. Egy

Nekem mindegy. Egy megfelelően feltöltött villogót elég messziről észreveszek. Még nem volt ebből kellemetlen meglepetésem. A baj akkor van, ha nem elég erős a fénye, vagy előre szerelik, aztán rájövök, hogy a bringás, akiről azt hittem, mindjárt utolérem, valójában szembe jön.
Ne vicceljünk már azzal, hogy agydinamó, meg 150 oldalas műszaki előírásoknak megfelelő lámpa lehet csak legális, ami minimum 50 ezer forintba kerül - ezzel az itthoni kerékpárosok 90%-át kizárnánk a szabályos közlekedésből (mondjuk ez jelenleg is így van).
Abból szerintem a legritkább esetben van baleset, hogy nem megfelelő a hátsó villogó frekvenciája. Az első lámpa sokkal fontosabb. És villogó üzemmódban a bringás sokkal messzebbről észlelhető, amellett, hogy az elem is sokkal tovább tart. A távolság becslése nehezebb, de az nem feltétlenül baj, hogy a bringást észlelő autóst korábbi lassításra készteti.
Azt meg megint hagyjuk már, hogy a gumin a fényvisszaverő csík nem jó a prizma helyett. Egy ilyen:
http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/road/carbon/products/racing-s...
vagy egy ilyen:
http://www.crankbrothers.com/wheel_cobalt.php
kerékre mégis hogyan tennél fel egy prizmát? Vagy akkor ezeket kitiltanád a közúti forgalomból?

39
atom21 képe

"Ne vicceljünk már azzal,

"Ne vicceljünk már azzal, hogy agydinamó, meg 150 oldalas műszaki előírásoknak megfelelő lámpa lehet csak legális, ami minimum 50 ezer forintba kerül " - ha összeállítok egy szettet (áramforrás, első és hátsó lámpa - német biztonsági szabványnak megfelelő) 10000 forint alatt, akkor kifizeted nekem az 50000 forint és az ár közötti különbözetet?

Ennyit arról, hogy ki viccelődik.

Amiket összevissza leírtál, azok olyan ember eszmefuttatásai, aki annak hisz, amit saját észlelése és szubjektív gondolkodása alapján megfelelőnek talál. Az, hogy - mint mindenkinek - vannak olyan szempontok, amely a szellemi képességein túlmutatnak, nem érdekli.

Látom, nem szempont, hogy kiszámítható módon, másokat nem zavaró megoldás legyen. Azt is mellékes, hogy kitérjél arra, hogy mitől jó, ha a pofádba villog(hat) előtted 10 villogó, eltérő frekivel és fényerővel.

Az ominózus kerékre Németországban vagy a sportbringa kategória miatt nem érvényes az általános előírás (azt gondolná az ember, hogy el is olvasod a beírásokat) vagy létezik olyan megoldás, amellyel rögzíteni lehet prizmát rá - vagy bármi más: ha ennyire érdekel, menj és keresd meg magad a választ.

Mellesleg benézted: prizmáról egy szót nem írtam.

40
Zsabor képe

Te most miért engem

Te most miért engem minősítesz érvelés helyett? Amúgy kettővel feljebb írtam a sportbringákra érvényes kivételt... de ha már a vitapartner minősítésénél tartunk, 8 évig naponta vezettem, tudom, hogy néz ki a bringán egy villogó hátsó LED. Papírt meg igaz, hogy lehet szerezni agy nélkül is, de van egy kitüntetéses mérnöki diplomám a BME-ről. És de, olvastam a StVZO-t.
Az, hogy nem a túlszabályozottságban hiszek, más kérdés.
"La perfection est atteinte, non pas lorsqu'il n'y a plus rien à ajouter, mais lorsqu'il n'y a plus rien à retirer." - Antoine de Saint-Exupéry

41
Zsabor képe

Amúgy hol szeretnél sötétben,

Amúgy hol szeretnél sötétben, kanyaros úton, esőben 90-el menni, ahol bringások is lehetnek?

42
atom21 képe

Írtam, hogy szeretnék?!?

Írtam, hogy szeretnék?!?

43
szabomikulas képe

Kabaré kategória, hogy csak a

Kabaré kategória, hogy csak a dinamós világítás a szabályos. Egy átlagos (és a legtöbb átlagosnál jobb) dinamós világítással nem is mernék sok esetben menni, mert egyszerűen nem lehet vele látni ha rosszak a körülmények. Pl. esőben sötétben a Bökényföldi úton mikor szemből vakítanak és fekete az aszfalt a szabályos lámpával azt se látnám, hogy hol az út. A szabálytalan (köhém szerint legalábbis) 2 db MagicShine viszont elég ahhoz, hogy kb. bármilyen körülmények között lássak és engem is észrevegyen aki nem vak. Úgyhogy a legalább 1000 lumenes lámpa előírásának több értelme lenne, mint a mostani együtt kapcsolhatóságnak. Persze az is marhaság lenne. Minimális előírás kéne, ami minden biztonságos megoldást megenged és a valósághoz, nem pedig kerékpárt 40 éve látott emberek fantáziájához van köze.

44
Zsabor képe

1000 lumen városba kicsit

1000 lumen városba kicsit túlzás. Az én lámpáim (az egyik ceruzaakkus, a másik dinamós) is csak 240 lument tudnak, és sokszor még az is sok, a ceruzaakkusat városban a leghalványabb üzemmódban szoktam csak használni.
Amúgy erről hallottál már? :)
http://supernova-lights.com/en/products/e3_triple.html

45
Icarus képe

Ez azért elég szexin néz ki

Ez azért elég szexin néz ki :)

46
Zsabor képe

210 euróért a tied, és akkor

210 euróért a tied, és akkor már csak egy 6 voltos agydinamó kell hozzá :p

47
Oversize Load képe

Kár, hogy nem fér bele

Kár, hogy nem fér bele mostanság. Beneveznék rá. Gondolom az egyenirányító be van építve.

48
venyerin képe

Szerencsére zsandárék se betű

Szerencsére zsandárék se betű szerint értelmezik a szabályt, azaz nem várják el az egyszerre kapcsolhatóságot meg a pont középen felszerelést, ha amúgy normális a cucc (és gazdája).

Én elöl-hátul elemes LED-es lámpát használok, a hátsó mintaszerűen a csomagtartón középen, az első viszont balra a kerék mellett van, mert hogy a hollandus a első csomagtartóval így lehet csak. Eddig három ellenőrzésen találtatott jónak, bízom a jövőben... :)

Persze az egyebek (küllőprizma, csengő, 2 fék) rendben vannak, felesleges támadási felületet nem adok.

Amúgy egy jól használható dinamós világítás tényleg nem olcsó móka: kell egy dinamós első agy (+ szerelés), plusz elöl-hátul egy-egy "állófényes", azaz akkus lámpa, 25-30 ropi minimum lesz. A bringát meg benövik a drótok... Persze rendőrnyugtatónak való, használatra nem szánt rendszert gombokért összeguberálhatni, ha ez a cél. Én nem a rendőrnek rakom fel a lámpát. :)

49
ízirájder képe

azért irigylem a problémádat.

azért irigylem a problémádat. Engem eddig nem sodort veszélybe egy előttem villogó biciklis. Autós arrogancia és ostoba kresz viszont napi szinten

50
biktop képe

Ennyit a statisztikáról...

Ennyit a statisztikáról... ismerős fogalom a torzult adat, vagy a zaj a csatornában?

http://magyarnarancs.hu/belpol/lesujtoan-szabalyosak-a-bringasok-85773

51
feb képe

Mindössze egy ittas vezetőt

Mindössze egy ittas vezetőt találtak.

No ezek elég nagy lúzerek lehetnek.

52
venyerin képe

Meg 200 ittas beosztottat...

Meg 200 ittas beosztottat... :)

53
tranyo képe

no, szombat este megvolt az

no, szombat este megvolt az első szonda-fújásom.
mentünk egy sötétedés utáni kört (újpest-vasúti-királyok útja-megyeri)
asszonnyal,gyerekkel, rendőrök meg a Rómainál mindenkit félreállítottak, és szondáztattak.

mást nem nézett, de mondjuk nem is lett volna mibe belekötniük.

utána gondolkoztam, ha ittam volna egy citronyost, -ami ilyen melegben azért jellemző,- akkor mivan?
a királyok útja főút? nem úgy van, hogy bizonyos százalékig mellékútvonalon tekerhetek?

másik kérdésem, hogy mi az, hogy mellékútvonal?
ha a megyeriről újpestig tartó egész jó kis gyászon tekerek, (ami a 2-es gyakorlatilag,) az most főút, vagy nem?

54
srich képe

Az nem főútvonal, tele lenne

Az nem főútvonal, tele lenne sarkára-állított fehér-szegélyű sárga négyzettel. A váci út melletti is sima kerékpárút. A Váci út bár a számozás szerint azonos a 2-es úttal tábla csak a közigazgatási határon van.