A képet egy órája készítettem a kisföldalattin.

(A kisebbik képet nem tudom kiszedni a posztból, bocs. Nem valami intuitív a blogmotornak ez a része :-/)

IMG_20130503_090547

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Icarus képe

Szoval gepjarmuvek okozzak a

Szoval gepjarmuvek okozzak a 80%-at ha jol ertettem?

2
monster képe

Ki a szar rakja ezt ki? Ha

Ki a szar rakja ezt ki? Ha nincsen rajta, földalatti, akkor a BKK? Negligálja az értelmes dolgait alaposan ezzel.

3
monster képe

Nem a kis képet kell kiszedni

Nem a kis képet kell kiszedni a blogból, hanem az eredeti képet a kisföldalattin a tartóból és eldobni.

4
Shag_Beckur képe

Miért? Valótlanságot állít?

Miért? Valótlanságot állít?

5
monster képe

Persze. A "kerékpárosok és

Persze. A "kerékpárosok és gyalogosok okozzák a balesetek ötödét" állítás csúsztat, környezetéből kiragadott, hangulatot kelt, és lefordítom neked: "az autósok okozzák a balesetek négyötödét".

6
Hotyhogy képe

Mit mond a Statisztikai

Mit mond a Statisztikai Hivatal?

7
pere képe

Biztos ismered,a

Biztos ismered,a statisztikában az a jó,hogy mindenki úgy magyarázza,ahogy neki jó. Amúgy az a röhej,hogy nem a balesetek,hanem a személyi sérüléses balesetekeből ennyi az arány.

8
Hotyhogy képe

De itt elemi statisztikai

De itt elemi statisztikai adatról van szó, interpretáció szüksége nélkül.

Az összes okozott balesetek egy ötödét gyalogosok és bicajosok okozzák, mondja ez a plakát. Mi a valós baleset okozási arányról az adat a hivatalnál? Ugyanez?

Mert akkor valószínűleg a plakát szövege igaz, föltéve, hogy a hivatal adata igaz. De ha nem ez a hivatal vonatkozó számadata, akkor a plakát készítői valószínűleg tévednek vagy hazudnak.

9
Icarus képe

Még ha a számok helyesek is a

Még ha a számok helyesek is a gond ezzel az, hogy nem azokat próbálják megszólítani akik a több és súlyosabb balesetet okozzák hanem a kisebbséget.

10
pere képe

Itt nem csak az a lényeg,hogy

Itt nem csak az a lényeg,hogy mennyire igaz vagy nem, hanem az is,hogy ez így önmagában gáz. Ebből az jön le, hogy a kerékpárosok és a gyalogosok a fő veszélyeztetők és nem az,hogy a balesetek 80%-át a más módon közlekedők okozzák. Nem esik szó arról sem, hogy miközben a közlekedésen belül az autóhasználat csökkent, a kerékpárosok száma viszont jelentősen nőtt. Ez egy nagyon rossz plakát.

11
Hotyhogy képe

Értem, igen, rossz plakát.

Értem, igen, rossz plakát. Mint a rossz apuka, aki ezt mondja anyukának:
A karácsonyfáról a szaloncukrok egy ötödét a gyerekek ették le!
Mamikát ez nehogy elaltassa ám, hanem tudja ám a matekot, és tudja ám akkor, hogy ki kopasztotta le a maradék négy ötödöt!

A viccem a félrevezetést, a nyelvi manipulációt mutatja be, amit ti láttok a plakátban, és amit én is pontosan értek. Kellene egy ellen plakát akkor, a négy ötöd megmutatásával. :-)

12
monster képe

Képzelj el egy olyan

Képzelj el egy olyan légitársaság/repülőjegy hirdetést, hogy: "csak minden 100ezredik járatunk zuhan le!"

13
pere képe

+1

+1

14
Hotyhogy képe

Képzelj el egy olyan autós

Képzelj el egy olyan autós érdekeltségű plakátot ami azt mondja, hogy "A balesetek négy ötödét mi okozzuk!". Vagy egy olyan gyalogos-biciklis érdekeltségű plakátot, ami azt mondja, hogy "A balesetek egy ötödét mi okozzuk!"

Vagy egy olyan cukrászdai cégért, ami elváratlanul és ostobán azt az igazat mondja ki, hogy "Szembe, az a másik cukrászda, a miénknél finomabb tortát árul!"

Mindenki mutathassa, és mutassa is meg a saját érdekét szolgáló, nyílt titokként ismert egy ugyanazon igazságnak az ő számára kedvező oldalát.

Az egy ötöd ennek, négy ötöd meg annak. Mi kettő összesen öt ötöd azaz egy egész. Kész. Plakátoljon az ellen oldal is. Érzékenykedés, cécó nélkül.

15
monster képe

Egy olyan plakátot eltudok

Egy olyan plakátot eltudok képzelni, amit az országos balesetmegelőzési tanács rak ki, hogy a balesetek 4/5-ét autósok okozzák.
De olyant nem, hogy a robbanással járó balesetek 100 százalékát a benzintankerek okozzák.
A statisztika egy nagyon veszélyes dolog, statisztikai adatok felhasználása manipulációs célból bűncselekményhatáreset.
Hogy kinek a tortája finomabb az nem statisztikai kérdés.
A kerékpáros balesetek 100 százalékát kerékpárosok szenvedik el, be kéne tiltani a kerékpározást.

16
Hotyhogy képe

Alig hiszem, hogy a négy ötöd

Alig hiszem, hogy a négy ötöd - egy ötöd arány manipuláltnak érezhető megjelenítése becsaphatja a lakosság többségét, akiket én nem kevésbé intelligenseknek teszek fel, mint amilyen intelligensnek látom a becsaphatatlan és berzenkedő kerékpárosokat itt.

És, különben, mi más olvasható még ki ebből a plakátból?

A KRESZ szabályok betartása minden közlekedőnek kötelező. Ez is becsapás? Minden közlekedőnek, tehát az autósoknak is és a kerékpárosoknak is.

A balesetben elhúnytak hetvenöt százaléka járművön vagy járműben veszti életét. Ez is manipuláló ferdítésből látszik? Negyedikes számtanórai ismerettel formálható erre az egyenértékű kifejezésre a "halálos balesetek minden negyedik áldozata gyalogos" állítás.

Ez a plakát meglehet, felborzolja a biciklisek idegeit és tollazatát, de nem okoz olyan veszélyt mint amilyent szabálytalan közlekedők okoznak más közlekedőknek a közterületeken.

Arra a veszélyre érdemesebb inkább koncentrálni, mint érzékenykedve erre a plakátra.

17
pere képe

A plakáttal nem az a baj,hogy

A plakáttal nem az a baj,hogy matematikailag helyes vagy sem.A plakáttal az a baj,hogy az emberek fejében az marad meg, hogy a kerékpárosok,gyalogosok okozzák a baleseteket.Nem fogják végig gondolni,hogy 1/5 vagy 4/5.

18
Hotyhogy képe

Ez lehet, de az is, hogy

Ez lehet, de az is, hogy emberek egyből látják ebből a plakátból azt is, hogy autósok okozzák a baleseteket.

A pirosozó és másként szabálytalankodó biciklisekkel is hasonló baj lehet, mint ezzel a plakáttal. Emberek látják, és fejükben az maradhat meg, hogy a biciklisek trógerek.

Le kéne talán egyszerre kaparni minden rossz imázst adó tényt. Ezt a plakátot, együtt és egyszerre a szabálytalan biciklis viselkedéssel. :-(

19
err képe

Valoszinuleg keves

Valoszinuleg keves hozzaszolast olvasol a kulonfele forumokon, blogokon. Pontosan az van, hogy mukodik az evek ota mukodo "lejarato" kampany, es az emberek hangoztatjak a felinformaciokat is. Peldaul a forgalmi adatokkal es a forgalomban betoltott szereppel kapcsolatos marhasagokat is. Aztan ha rakerdezel, hogy ezekkel mi a helyzet, hogyan alakult az elmult par evben, akkor vagy nem jon valasz, vagy terelik a felelosseget.

A minap volt egy afferom egy foszerrel, aki megsertodott azon (konkretan leidiotazott), hogy nem a buszsavban tekerek, es hogy ezzel feltartottam. Aztan felhuzta az ablakot, es lattam, hogy magyaraz az utasnak. Letekertettem az ablakot, kozoltem, hogy nem kell hazudni az utasnak, mert nem mehetek buszsavban, csak ha tabla engedi. Az utas meg csak nezett, es kerdezte, hogy tenyleg nem? Az a gyoker ugyanis azt probalta neki elmagyarazni, hogy en egy kocsog vagyok, es direkt szivattam. Namost aki ilyet hall, az utana sztorizza tovabb. Azok megint tovabb, es igy tovabb. Es tele van a net ilyen sztorikkal, amik egyertelmuen tobb sebbol vereznek (jardazza a bringagyalogot, 3 gazolorol ir, kesobb mar kevesebbrol, stb), es mennek a vitak, tok foloslegesen. Sokszor csak azert, mert valaki hulye volt, es nem hajlando beismerni. A felinformaciokkal (adott esetben fontos reszletek lehagyasaval teli) statisztikak (rendorsegi es OBB-s kozlemenyek) csak erositik ezt a vonalat, es az ember konnyebben elhiszi, hogy igaza van (hiaba, hogy nyilvanvaloan nincs), ha azt latja, hogy fontos szervek is lehorjak a nepet.

Es a vege az, ami vissza koszon a forumokon, de ami meg rosszabb, hogy az utakon is azonnal erzekelheto, ha belefutsz egy ilyenbe. Folosleges feszkok, szandekos veszelyeztetesek, mert majd ok megnevelnek teged, stb.

20
corphicks képe

+1 A fentiekben sikerült

+1
A fentiekben sikerült többeknek jól összefoglalni, hogy kb. 2 perc alatt mi ment végbe bennem gondolatban, mikor megláttam a hirdetést.

21
Frenki képe

Lehet arra kellene egy

Lehet arra kellene egy ellenkampány, hogy mondjuk fogjuk BP és begyűjtjük az elmúlt év helyszínfotózott baleseteit és megmutatjuk a képek melletti leírással hogy most ez volt a hibás most az.A fotón meg majd látszik ki a véresebb...

22
kovácske képe

"A KRESZ szabályok betartása

"A KRESZ szabályok betartása minden közlekedőnek kötelező. Ez is becsapás? Minden közlekedőnek, tehát az autósoknak is és a kerékpárosoknak is."

nem mindegy hogy van megfogalmazva.

ha a tannéni azt mondja az osztályban, mondjuk dolgozatírás közben: "-PISTIKE!!! Megmondtam, hogy senki ne puskázzon!"
akkor annak minden szava igaz, de úgy van megfogalmazva, hogy Pistikét vádolja egyedül. pedig nem mondja ki hogy "Pistike te puskázol.". hga pedig a szülői értekezleten, vagy az évnyitó ünnepségen az igazgató feláll és annyit mond hogy "Pistike álljon ki a pódium elé. Nézzenek rá, kedves szülők, diákok!!! Én megmondtam, hogy senki ne csaljon a dolgozatával!" akkor nem mondott valótlanságot, például, hogy egyedül Pistike puskázott, de mégis mindenki csak Pistikére fog gondolni.

23
Tomek képe

Nagyon régen, már vagy 20 éve

Nagyon régen, már vagy 20 éve láttam a tévében valami szórakoztató műsorban, hogy a Balaton partján kérdezgették az embereket, hogy tudják-e, hogy a Balatonnak már legalább a 2/3-a hidrogén?
Szörnyülködtek az emberek, hogy ez borzasztó, nem is mennek be többet a vízbe, és talán egy vagy két ember volt, akinek leesett, hogy mi van!:)

24
Uray M. János képe

[Bosszantás: a Balaton

[Bosszantás: a Balaton tömegének csak kb. 1/9-e hidrogén. -- bosszantás vége]

25
Hotyhogy képe

Állítólag karbon kibocsátás

Állítólag karbon kibocsátás is van, vagyis a levegő tele van karbonnal. Nem kell, hogy tudatlan emberek átlássanak ezen a pongyola szóhasználaton vagy a tetszőleges, önkényes szó újításukon azoknak, akiknek tudniuk illene pedig, hogy miről is beszélnek.

Há, én is egy tudatlan buta akarok akkor saját választásomból lenni. Válaszom a már sok éves újság, televízió, kormány és világszervezetek riadalmas jelentéseire ez:

Karbon! Hát az ég! Ki kell szűrni a levegőből, és elégetni! Energiát nyerni!

Hülyének néznének engem? A hülyék? Mer most ég-e a karbon, a C, vagy nem ég? Egyesül-e az az oxigénnel, az O-val, vagy nem egyesül? :D

26
Fly képe

Dehogy kell elégetni! A város

Dehogy kell elégetni! A város közepén csúcsforgalomban akár egy karbonvázat is ki lehet szűrni a levegőből! A nagy cégek is így csinálják, ezért építik a karbonvázgyártó üzemeket a lexennyezettebb levegőjű kínai iparvidékekre... :P

27
Hotyhogy képe

Szemfülesebb, jobb

Szemfülesebb, jobb kapitalista vagy, mint én! :D

28
kovácske képe

"Ez a plakát meglehet,

"Ez a plakát meglehet, felborzolja a biciklisek idegeit és tollazatát, de nem okoz olyan veszélyt mint amilyent szabálytalan közlekedők okoznak más közlekedőknek a közterületeken."

igen, de miért állsz meg a hülyesség ilyen kis fokán? folytasd nyugodtan a megkezdett utat, és sorold fel, mi minden okoz még az említett plakátnál nagyobb veszélyt: az atombomba, a mérgezett étel, a pedofil gyilkosok, a tűzhányókitörés, a villámcsapás, a dinamit, a heroin és az éhínség.

ha majd Hotyhoty utcáját teleplakátozom azzal, hogy a társadalom kártékony élősködő eleme, akkor a PLAKÁTRÓL szóló kritikáról feltétlenül tereld el a szót, hogy nem az aljas csúsztatás és jóhírnév rombolás az érdekes, amit a plakát Hotyhottyal szemben okoz, hanem az, hogy a tűzhányólitörések veszélyesebbek. tehát a plakáttal minden rendben van, beszéljünk inkább a hüvelygombáról. és persze Hotyhoty továbbra is rágalmazható, közellenségnek beállítható és várhatóan meg is lincselhető, mert nem a plakát az érdekes, hanem, hogy sokkal veszélyesebb az influenzavírus.

29
Hotyhogy képe

Elragadtattad

Elragadtattad magad.

Állítólag ennek a plakátnak a manipulatív, csúsztató, hamiskodó módú igazság kimondása megmarad az emberek fejében, és az kedvezőtlen a biciklisekre nézve.

Én azt jeleztem, hogy ó, hát c'est la vie. Érdek háború dúl a világban és plakátoljon, hirdessen, állítson ki mindenki saját magának kedvező tényeket, az igazat, az igazságot, önmagára hízelgő fényben.

A biciklis társadalom elsődleges, óriási lehetősége ebben az, hogy felborzolt tollazattal ettől a plakáttól, szabályos közlekedési kultúrájukat kezdik kiállítani a nagyvilágnak.

Az emberek fejében az rögzüljön meg róluk, és ne az, hogy ők huligán anarchisták. Ami benyomás is nagyban táplálja az ellenük szóló propagandát, ami olyan nagyon aggasztja őket, a kis mimózákat, hogy az rögzül meg a fejekben.

30
monster képe

Saját nemreprezentatív

Saját nemreprezentatív statisztikai felméréseim alapján megállapítom a Hotyhogy nicknevűek 100 százaléka 100 százalék baromságot posztol.

31
Hotyhogy képe

Szabja ki neked Patrice

Szabja ki neked Patrice Lumumba a megengedett évi banán rátádat!

32
monster képe

Utálom a banánt, életemben

Utálom a banánt, életemben nem ettem meg összesen egyet se.

33
Hotyhogy képe

A banán jó, mert van benne

A banán jó, mert van benne kálium, aminek hiányában az izmok görcsölhetnek.

34
kovácske képe

el vagyok ragadtatva? te

el vagyok ragadtatva?
te viszont kérlek ne terelj.
tehát azt (is) állítod, hogy a földalattis plakát a kerékpározást előnytelen színben tünteti fel. a plakátot állító állami szerv nem erre kapott felhatalmazást. és egyáltalán nincs rendben az igazság megvágott, hamis koncepciót sugalmazó tálalásával elkövetett hazugság. nem vagy te olyan buta, mint a kisgyerek, aki azt hiszi, hogy nem hazudik, mikor azt mondja otthon, hogy "dehát én voltam iskolában", pedig az első szünetben kilógott a vidámparkba tanulás helyett.

35
Hotyhogy képe

Nemá énlegyek a mumus mer

Nemá énlegyek a mumus mer megmondom a realitásokat! :-)

A kormány, a politikusok se az emberek becsapására, meglopására lettek megválasztva. Az állami szerv hűtlen? Akkor az emberek, akik itt a biciklisek, dörgöljék ezt be neki. Panaszkodjanak arról a plakátról. A hivatalos hirdetési panaszok fórumán. Hö? Vagy nincs is olyan? Hát legyen.

Közben, mindezzel egyidőben, a biciklis közösség rázza gatyába saját magát is, ne csak az állami szervet. Ne járdázzon, ne szorítson le gyalogot ott, ne torpantson meg cikázásával gyalogot a zebrán, és ne pirosozzon.

36
monster képe

Te nem realitásokat mondasz

Te nem realitásokat mondasz hanem baromságokat.

37
Hotyhogy képe

Határozza meg neked a tarkón

Határozza meg neked a tarkón a gallértól mért kötelező hajvonal távolságot Ahmed Ben Bella!

38
gyurxi551 képe

Statisztikáról egy

Statisztikáról egy vicc:

Hruscsov és Kennedy futóversenyt rendeznek, és Kennedy nyer. Mi jelent meg másnap a Pravdában:
"Kennedy az utolsó előtti lett, míg Hruscsov elvtárs az előkelő második helyen végzett".

39
aghla képe

Apropó légitársaság. A

Apropó légitársaság. A baleseteket ők utaskilométerre vetítik és úgy verhetetlenek.
Sajnálattal közlöm, hogy akár
-utaskilométer
-utazással töltött idő
-az adott járműtípust használók száma /balesetek száma a statisztika alapja,
tényleg mi szenvedünk legtöbb sérülést.

Mindenki olyan statisztikát gyárthat, amilyet akar. Csak az előítéletén múlik.

Ez még sárgával ki is emeli a saját hülyeségét, keveri az okozó és a résztvevő fogalmát.

Ezeket a szarokat a közlekedés biztonsági tanácsok jól megfizetett, egyébként elérhetetlen tagjai gyártják önigazolásul. Konkrét megkeresésre még sosem válaszoltak.
(mostanában pl: vonóhorogra kapcsolható bringaszállító Mo. használhatatlan a rendszám szabályok miatt, ezért kerestem kapcsolatot)

40
szabomikulas képe

A halálos balesetek

A halálos balesetek tekintetében a motorosok mindenkit megelőznek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statistics

41
monster képe

A motorosokat elhiszem, de

A motorosokat elhiszem, de magával a táblázatokkal nem vagyok kibékülve, amúgy "[better source needed]" megjegyzéssel vannak valami ákombákom vasúti honlapról leszedve.
Pl a megtett kilométerekre eső halálos balesetek száma gyalogosoknál 15x nagyobb, vagyis 100 km autózásra eső halálos balesetnél 15x több gyalogos haláleset esik 100 km gyaloglásra.

42
szabomikulas képe

Nekem ez hihető és sok okot

Nekem ez hihető és sok okot látok rá. Gyalog általában rövid utakat tesznek meg, sok viszonylag kockázatos résszel. Azaz pl. autóval megérkezve az út túloldalára gyalog mennek át, a tömegközlekedők is sok utat kereszteznek gyalog amikor épp nem busszal mennek. A hosszú, egységnyi távra vetítve biztonságos települések közti utak jellemzően nem gyalog történnek. Ezen kívül még jelentős lehet az is, hogy Európán kívül valószínűleg rosszabbak a gyaloglás körülményei: nincs járda, nincs lámpás védelem stb.. És azért ott sem járművel mennek mindenhová. A nagyon fiatalok és a nagyon öregek is valószínűleg gyakrabban szenvednek balesetet, jellemzően gyalog.

43
Frenki képe

Ezzel a 100 km-re eső

Ezzel a 100 km-re eső balesetszámmal az kezd a gyanúm lenni hogy eléggé mellé van lőve.
Ha most megkérdeznénk itt a CM.hu-n hogy a jelenlévők közül ma ki ment 100 km-t vagy ma és tegnap együtt....
A gyalog, bringás, motoros, ottós 4 különböző távra optimalizált közlekedési mód.Motoron is le lehet tolni 1600 km-t , meg bringán, is meg gyalog is, csak a többség vaszeg az ottót fogja választani a gyalogos verziót meg úgy hívják hogy El Camino * 2.
Akkor most ez mit mutat meg? Azt hogy bringával rövidebb utakon járok vaszeg ami azt is felételezi, ha nem vagyok bencés remete akkor vaszeg valami településről fogok elindulni ahol elve nagyobb a forgalom,mint mondjuk az M3 egy kilométernyi szelvényében az Ukrán határ felé.Tehát a baleset valószínűsége is nagyobb mert rövidebb úton több járművel találkozom ami több esély a balesetre.Igen alszanak el sofőrök is az M3-on is de nem ez a többség az össz autós balesetek közül se.

44
monster képe

Hát, addig értem, hogy

Hát, addig értem, hogy valószínűleg 100 ember 1 km-es útja vagy 1 ember 100 km-es útja az statisztikailag ugyanaz. Sőt a statisztikában valami millió km-re van megadva a halálos balesetek db-száma, csak én írtam a 100 km-t, hogy jobban értsem.

45
srich képe

Még ha menne is a bringás

Még ha menne is a bringás hosszú távot, hol van már az autópályához hasonló 2*3 sávos infra, amin a belső sávban zavartalanul tekerhet 50-el (sisakban) 200 km-t két "tankolás" között.
Ráadásul a személyisérülés nélküli autó-autó, auzó-oszlop, autó-kátyú, stb. esetek többségéről sem tud senki pontos adatot, mintahogy a szgk-k közigazgatási határon belül megtett km-eiről sem. Tehát ha csinálunk egy statisztikai mutatót a kerékpárral azonoscélú gépjárműhasználat veszélyességéről, a vízszintes vonalon felűl egy nagy eltitkolt baleseti adat, alóla egy durván sem becsült km adat hiányozna. Nemárulomelperhasracsapok lehetne a mutató. Utána kezdhetnénk vizsgálni az okozott és elszenvedett sérülést és anyagi kárt, és még nem is utaltunk a szorosan idevágó környezeti és egészségügyi vonatkozásokról pl egy km feleslegesen leautózott út mennyi veszélyes hulladékot jelent nyersanyagkitermeléstől a végső hulladékfeldolgozásig, meg mennyi koleszteringyógyszer állatkísérlet kell hozzá, ha azt választjuk a bicaj helyett.
Ilyen értelemben nem hiszem, hogy rosszul állunk.

-Úton az idő is csak út.-

46
err képe

Szerintem az ott egy ORFK-OBB

Szerintem az ott egy ORFK-OBB logo:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/526420_3246636775...

Ok azok, akik allandoan forgalomban betoltott szereprol beszelnek, de nyiltan elismertek, hogy nincsenek forgalmi adatok birtokaban:

http://www.minimalmass.hu/statisztika-kozuti-balesetek-2012/245

Alul a gyalogosok is ki vannak elemezve, meg lejjebb pedig a "fenyegetes", hogy majd plakatoznak. Ezek szerint ezt tudtak osszehozni...

47
Lemminkainen képe

Én csak azt nem értem mit

Én csak azt nem értem mit keres a földalatti olyasvalaki, akinek van bicója? Remélem tök részeg voltál azért földalattiztál. Más mentség nem elfogadható.

48
Hotyhogy képe

Földalatti vonat vezető, aki

Földalatti vonat vezető, aki bicajjal jár munkába. :-)

49
Lemminkainen képe

De akkor legalább remél

De akkor legalább remél mindig olyan józan mint Béla bá'.

http://www.youtube.com/watch?v=kybwpUrpuio

50
Shag_Beckur képe

Nézés nélkül. Kontroll rulz

Nézés nélkül. Kontroll rulz :)

51
corphicks képe

Defektnek hívják a

Defektnek hívják a jelenséget, kispajtás. Családos, munkából és bérből élő emberként pedig kb. hétvégénként van időm kereket cserélni / foltozni.
És mint bérből és fizetésből élő, arra se sok lehetőségem van, hogy reggel tök részegen menjek munkába. Egyébként nemtom mi a baj a földalatti vagy a tömegközlekedés használatával.
Vagy ez valami bensőséges viccelődés / összekacsintás akart lenni, csak lemaradtak a szmájlik? Nudge-nudge, huh?

52
Icarus képe

Igen, nudge nudge wink wink

Igen, nudge nudge wink wink ;-)

53
Lemminkainen képe

http://www.bikeplus.hu/398-de

http://www.bikeplus.hu/398-defektjavito/Page-1-/

Egy a sok közül kis gyakorlással 4-5 perc-re csökkenthető a kerék csere, már amennyiben más hiba nincs. A lényeg, hogy a békávé józanon elviselhetetlen. Egészen reggelig tök részegnek maradni pedig már hero szint. Ösztöndíjas egyetemistaként nehezen jön össze. Ahhoz már fizetés kell.

Lényeg: BKV= gonosz. A taxisok után ők okozzák a legtöbb gondot a bicósoknak. Pl a kerék vájatok a betonba + aszfalt szaggatás. Így is levonnak valamennyit az adónkból a számukra. Jegy és bérlet felvásárlásával már végképp nem szívesen tápolom a korrupt feneküket. Wink-wink.

54
monster képe

Rosszul látod. A BKV az első

55
pere képe

Csak nehogy valaki véletlenül

Csak nehogy valaki véletlenül átstencilezze Icarus szavaival :)

56
corphicks képe

Adjál még ötleteket :-)

Adjál még ötleteket :-)

57
pere képe

.

.

59
Frenki képe

Most hirtelen az Ír gyerek

Most hirtelen az Ír gyerek jutott az eszembe az is bringával gázolta halálra a gyereket anno nem?Mi ez a hülyeség?
Lassan összeesküvés elméleteim lesznek ahol a gonosz és anyagilag érdekelt hivatalnokok összefognak a többi hatósággal és félelem kampányt indítanak bringaút és bringagyász építésért és használatért.Így az építők lehúzzák a sápjukat az EU lóvéból, a rendőrök meg kedvükre kapnak egy rakás új bírságelemet, ....lehet folytatni...

60
Miló01 képe

Csak nekem nem fekszik, hogy

Csak nekem nem fekszik, hogy balesetek 20%-át?
Ugyan nem mindegy, hogy milyen sérülés én is okoztam már balesetet sajnos, de ott senki se halt meg, kisebb anyagi kár. Aztán a többi 80%-át ki okozza? Feléjük miért nincs kampány? Ha a kisebb közönséget célozzák meg, honnan veszik, hogy hatékonyabbak lesznek. Még jó, hogy erre én nem fizettem.

61
srich képe

Az a "szerencse", hogy ez

Az a "szerencse", hogy ez annyira nem ötletes, kreatív, figyelemfelkeltő, művészi, informatív, interaktív, hogy semmilyen üzenetet nem továbbít. Ez tiszta 60-as évek, abból is az alsó tagozatos faliújság. Tehát eléri a célközönségét. A mai belvárosi nyugdíjasokat aki életükben nem ültek kerékpáron. :)
Persze a közpénzünket én is sajnálom rá, de nagy kárt szerintem nem okoz.

-Úton az idő is csak út.-

62
kovácske képe

magyarra fordítva a plakát

magyarra fordítva a plakát szövegét: sok kerékpárost és gyalogost elgázolnak az agresszíven vezető felelőtlen veszélyeztető gépjárművezetők!! ezért üljön mindenki autóba! aki gyalogol, vagy biciklizik, szégyellje magát! a gyalogosok és bickilisek hibája hogy elütik őket!

63
monster képe

Lépj vissza 4 mezőt mert

Lépj vissza 4 mezőt mert szabálytalanul keltél át az úttesten!

64
Fly képe

Keljek át rajta visszafelé is

Keljek át rajta visszafelé is szabálytalanul?

67
corphicks képe

Nice, mindazonáltal a 2012

Nice, mindazonáltal a 2012 Jan-Dec adatsort vizsgálva felmerül bennem két kérdés:

1. Személyszállító járművek = 12425, ebből: mkp. 681, szgk. 8751, kp. 1967, smkp. 808. Ezt a négyet összeadva nekem 12207 jön ki, ami azt jelenti, hogy 218 eset valahol kimaradt. Mondjuk ha ez az összes többi személyszállító járművet jelenti, akkor nem ártana szerepelnie a táblázatban egy egyéb oszlopnak is.

2. Az utolsó összesen oszlop az stimmt, viszont nem teljesen tiszta nekem, hogy ha egy tömegbalesetben több okozó is lehet, külön kategóriákból (pl. 2 motoros + 1 autós), akkor ez hogy is jöhetett ki pontosan így? Vagy ilyen baleset egész 2012-ben egy se történt?

Persze lehet, hogy csak a módszertan nem világos, és ez így mind rendben van...

68
bedla képe

ezekre sajnos nem tudok neked

ezekre sajnos nem tudok neked választ adni.
csak a munkám miatt jártas vagyok a KSH-n kutakodásban és mikor láttam, hogy a témával kapcsolatban érdekelt többeket is a statisztika, gondoltam belinkelem :)

viszont. őszintén szólva nem annyira nem vagyok meglepve, találkozni ilyen anomáliákkal a KSH-n, fajsúlyosabb témakörökben is.

69
Nuvanda képe

Vagy 10 éve ott dolgozó

Vagy 10 éve ott dolgozó barátom mesélte, valami felmérésnél véletlenül kimaradtak a 28 évesek, ő kapta a feladatot, hogy a régebbi adatok alapján hasaljon be valamit. :D

70
bedla képe

én csinálok belőlük

én csinálok belőlük mindenféle grafikonokat, olyankor a friss adattal kiegészítem az előzőeket az alapomban, de azért ellenőrzöm, hogy volt-e visszamenőleg változás, az szokott tetszeni, mikor így ukmukfuk "újraszámolják" az egészet mondjuk 10-20 évre visszamenőleg :D tudnak bűvészkedni a számokkal, az biztos.

71
SzCiklon képe

Sok ilyen szar van?

Sok ilyen szar van? Matricázzuk át.

72
Frenki képe

Össze lehetne gyűjteni az

Össze lehetne gyűjteni az elmúlt 10 év megálló tarolós baleseteit, volt 3-4 talán.Had gondolkodjanak el rajta hogy milyen mutató mire vetít.
Autók által okozott személyi sérüléses balesetek száma....ha egy autó elgázol 10 embert az egy baleset vagy 10 a statisztikában?

73
wafff képe

a kék metróban láttam én is

a kék metróban láttam én is ezt a szépséget, ma reggel eszembe jutott munkába jövet, a következők történtek:
- gyerek az útra nyíló üzletből szétnézés nélkül átszalad előttem, vészfékezés
- fazon bambán cigizik a buszmegálló mellett (már jól kezdődik), miután épp a sávomban áll rácsengetek, erre lép egyet - felém, amerre kerülni akarom
- kiscsajok gurulós táskával minden irányban, előttem lévő bringás elől elugrik jobbra, nagyjából épp elém (aranyosan elnézést is kért)
nem lett egyikből se gond, de lehetett volna

na de mi volt a 3 esetben a közös?

persze, hogy mindhárom azon a tetves kerékpárúton (nem gyalog-és kerékpáron) történt, és egyik se történt volna meg, ha nem vezetnek bele a gyalogosokba. ahogy nincs olyan üzlet, amelynek ajtajától 20 cm-re mennének el az autók, nincs olyan felezővonal, amin cigiző ember áll és nincs olyan közút, amelyet táskás csajok foglalnak el teljes szélességben

ahogy nem is történt semmi extra a gyalogosokkal azon a sokkal nagyobb hányadon, ahol az úton mentem

tudom nem vagyok reprezentatív, de hogy is állunk akkor azokkal a %-okkal és ki is a felelős ezért?

de azért sajnos szólni kell a másik oldalról is: a Dózsán a Vágány utcánál megszűnik a kerékpárút (igazi tapló módon, minden átvezetés nélkül), a többnség sajnos mégis a járdán teker tovább. Nagyon jó lenne, ha nem ott kacsáznának a buszmegállóból leesők között, hanem az úton. Igaz semmi különbség az előző járdás kerékpárúthoz képest, de gyorsabb és szabályosabb. Lehet, hogy amott néha kicentiznek, de ha mindenki ott tekerne (elég sokan vannak hozzá), nem igazán tudnák egy konvojjal megtenni. Nem vagyok Kükü aki megszervezné, de ha már Critical Mass 365, ott lenne rá a Dózsa.

74
srich képe

Majd lefényképezem, hol

Majd lefényképezem, hol tekernék én szívesen a járdán, át a buszmegállón. Nagyon mulatságos, vagyis szomorú, vagyis szörnyű.

-Úton az idő is csak út.-