Parkolóhelyeket vagy a szélső sávot kapjuk meg kerékpársávnak?
http://kerekagy.blog.hu/2013/09/03/biciklisav_epulhet_a_nagykoruton
Nekem mindegy. Kedvelem a Kiskörutat, mióta felújították. De a külső sávval is kiegyezek, csak legyen végre dedikált helyünk az úton.












Oversize, lehet hülyén
Oversize, lehet hülyén okoskodom, de jövőre nem országgyűlési választások lesznek? Nem hinném hogy bárki borzolni akarja a kedélyeket és nagyon meglepne, ha működne a sok a bringás nyerjük meg őket elv.Eddig se jött be látsd Tarlósék megválasztása előtt, ment egy kis puncsolás és amikor látták hogy elég a szavazó már , akkor meg ejtették a bringásokat.
A BUBI tenderének nyertesét
A BUBI tenderének nyertesét kihirdették, a rendszer el fog indulni, ezért az ősszel kell dönteni a forgalmi változások tekintetében is.
Egyébként biztos itt voltál Budapesten az utóbbi években? Szerintem összekeverted az esetet a Kiskörút/ Demszki afférral.
Nem tudom mi volt
Nem tudom mi volt Kiskörút-Demszky ügy , de itt is dumáltuk Tarlóst csak nem tudom melyik topicban. Az elején még ígért amikor látszott hogy lesz elég szavazója a programban már egy szót se szólt a bringás dolgokról. Pont ezt írtam akkor is, elég a szavazó, nem akarja elkötelezni magát már másfelé.
De azóta 2-3x annyian
De azóta 2-3x annyian vagyunk, és 2018-ra meg még minimum duplaennyien leszünk. Egyre nehezebb lesz ejteni bennünket, és ezért tehetünk is a választás előtt.
Legyen igazad, most meglátjuk
Legyen igazad, most meglátjuk mit ér a tömeg.
Én már most azt látom, hogy
Én már most azt látom, hogy durva, amit a BUBI magával ránt fejlesztés ügyben. Eddig csak mi, bringások voltunk, de most már lehet mutogatni a BUBI-ra, mármint a vezetőknek / politikusoknak.
ezzel az a gáz, hogy ők meg
ezzel az a gáz, hogy ők meg összekapcsolják ezt a bringásokjárdára hülyeséggel (lásdmargithíd)
Igen, ez most kezd látszani,
Igen, ez most kezd látszani, de egy éve tudható. Nem bírom ki, hogy ne jegyezzem meg, hogy a Bubi intézkedési terv nagyban a Kerékpárosklubnak köszönhető, akik kb. két évvel ezelőtt heti/havi rendszerességgel vettek részt az előkészítésében. Azon kívül, hogy maga a Bubi javaslat, majd erőltetés is a klubból fakad.
Ahhoz képest szinte csak a
Ahhoz képest szinte csak a BKK van kiemelve, hogy ez az egész az ő ötletük és kivitelezésük. A http://www.bkk.hu/bubi/ oldalon csak a partnerek között figyel az MK, kicsit tekerni kell lefelé... páran megelőzték, gondolom fontossági a sorrend... :/
fontossági, vagy
fontossági, vagy hangerősségi...
ha ma az mk kiabál, pár bringás meghallja, ha a bkk, az hallatszik tarlós irodában is...
Ez óriási dolog lenne. A
Ez óriási dolog lenne. A RABIC már vagy 10 éve mondja, hogy "az úttesten parkolni luxus".
Ami viszont nagyon bosszant, hogy pl. az origo-n ugyanebben a témában megjelent cikkben konkrétan életveszélyesként írják le a nagykörúti és általában a városi bringás viszonyokat. Jól tudjuk, hogy ez mennyire nem igaz. Már csak ha elővennék a statisztikákat is tudnák, hogy a nagykörúton (és általában a városi úttesteken) nem hullanak a bringások, sokkal inkább a bringagyászok kereszteződéseiben.
Számomra a körúton leginkább
Számomra a körúton leginkább azokkal az autókkal van gondom, akik látván egy szabad parkolóhelyet hirtelen (és gyakran indexelés nélkül) fékeznek. Ráadásul a lámpaciklus (legalábbis nekem) nem kedvező, ezért én is inkább a kiskörtét használom.
http://videotar.mtv.hu/Videok
http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/09/05/08/Biciklisavot_a_Nagykorutra__...
Illetve youtubeon:
Illetve youtubeon: http://www.youtube.com/watch?v=rV8rXILuyrs
Na megjött az infó amiről nem
Na megjött az infó amiről nem tudtam.Mandiner:
"A nagykörúti bringázás már nem csak hobbi kérdése: a jövő évben induló Bubi közbringarendszer nagymértékben épít a Nagykörút vonalára, és ahogy a Küllőnélő blog írja, az ehhez érkező jelentős uniós támogatásnak feltétele, hogy a bringakölcsönző pontok kerékpáros úton egyszerűen össze legyenek kötve. "
Erős gyanúim kezdenek lenni,úgy Margít híd egytengelyűségben a dolgok folyását illetően.Itt nem a Körút meg a Bubi a lényeg megint.
Elindulnak ezek a nagy projektek és hülye kivitelek miatt,évtizedekre bebetonozzák a várost ezekebe, az meg hozza magával a szabálysértési kényszert és a konfliktusokat, és a rossz beidegződéseket a közlekedőknél.
Az MK-nák turbó fokozatra kell kapcsolni, mert a lóvécsinálás megint hozni fogja a formáját.És nincs idő ez itt van a nyakukon.Ha ezt a csatát is elvesztitek, lassan mindegy lesz milyenné szervezitek át magatokat.
Én nagyon félek attól, hogy a
Én nagyon félek attól, hogy a parkolókhoz ill. autós sávokhoz hozzányúlni nem mernek, de mivel a BUBI rákényszeríti őket valamiféle megoldásra végül a járdára festenek egy csíkot és lehet szlalomozni a gyalogosok és gyrosbüfék kiülős asztalkái között 10 méterenkénti keresztutcánál pedig macisajt lesz, de legalább nem fogunk felgyorsulni két keresztutca között a szlalompályán. Ha pedig már van kijelölt bicikliút, akkor az úttest használatát el lehet felejteni a hatályos kresz szerint.
Ne legyen igazam, de félek, hogy ez a lépéskényszer több kárt fog okozni, mintha nem lenne semmi, mert 5-6 év alatt lassan de biztosan elfoglalnánk a külső sávot mindenféle felfestett szar nélkül pusztán azzal, hogy nő a létszám és ezáltal a bátorság is.
Ha a kijelölt bringaúton
Ha a kijelölt bringaúton tömeg lesz, akkor előbb utóbb a tömeg szépen kimegy az uttestre arról a kis keskeny szarròl amit ezek bringaútnak gondolnak.
Logikus lenne, de a Margit
Logikus lenne, de a Margit hídnál sem ezt látjuk. Pedig készült bringanyom festés is az úttestre, de így is akkora - vélt vagy valós - konfliktussal jár az úttesten bringázás, hogy a kerékpárosok elenyésző kisebbsége vállalja. Ha még a kresz is az egyszeri agresszív autós mellett áll, mert mondjuk bringanyom nem készül, akkor sztem az úttestre merészkedők száma még kevesebb lesz a nagykörúton, akármilyen szar legyen is a kötelező infra.
De ne legyen igazam.
Ettől én én is félek - ha
Ettől én én is félek - ha esetleg ennek bármi esélyét látnánk, szerintem érdemes lenne összehívni a Critical Mass-t, ha már néha összehívható formában tartanád meg Kükü
egyszer már volt az az őszi
egyszer már volt az az őszi CM üzenete, hogy "bringasávot a körútra!"
nem emlékszem sajnos, hogy különösebb visszhangja lett volna :(
de persze egy erősebb MKval + BKKval együtt már lehet hogy más lesz. reméljük.
Az egy dolog, hogy volt már
Az egy dolog, hogy volt már ez az üzenete, de ha egyszer valaki azzal jönne, hogy bringagyalogot akar oda építeni, akkor azt szerintem le lehetne kommunikálni, hogy a kiskörút, bajcsy és andrássy után egy egyértelmű rossz megoldás lenne. Szerintem ebből lehetne, nagyobb médiavízhang, ha a CM és MK megpróbálna tényleg hangulatot kelteni, nem pedig csak kisbetűsként szerepelne egy CM céljaként.
Off: Szia Icarus! Légyszi
Off: Szia Icarus!
Légyszi dobj már rám egy emailt az urijimikukacfreemail.hu címre, hogy privátban tudjunk beszélni.
Köszi.
mármint visszhang :)
mármint visszhang :)
nincs autós sáv. még egyszer:
nincs autós sáv.
még egyszer: nincs autós sáv. forgalmi sávok vannak a közút úttestjén, egyelőre az összes jármű (mínusz villamos) közös használatára.
> 5-6 év alatt lassan de biztosan elfoglalnánk a külső sávot mindenféle felfestett szar nélkül pusztán azzal, hogy nő a létszám és ezáltal a bátorság is.
ezzel mondjuk egyetértek!
Igaz. Autózható sávra
Igaz. Autózható sávra gondoltam.
Most akkor mi az MK
Most akkor mi az MK álláspontja?
Egyébként szerintem sem a parkolóhelyeket kellene elvenni (Kükü riport), csak azért mert 1-2 évvel csúszik a dugódíj. Vagy akkor majd megint ki akarják az egészre dobni a pénzt mégegyszer?
A Sávelvétel lenne az egyetlen jut is marad is megoldás.
Amúgy ha tudnánk hogy pontosan mennyivel kevesebb autós haladhatna egy sávban (elenyészően kevéssel kevesebb) akkor könnyebben lehetne érvelni a külső sáv elvételével.
Sávelvételnél egy dolog nem
Sávelvételnél egy dolog nem tiszta számomra. Hol járnak majd a villamospótló buszok pályafelújítás esetén? BKK-nak a közösségi közlekedés fejlesztése az elsődleges, nem a kerékpározás.
Az a baj, hogy ha meghagyják
Az a baj, hogy ha meghagyják mostani szélességében, akkor sokan fognak attól függetlenül, hogy tilos, ott autózni.
Villamospótlás idejére szoktak ideiglenes buszsávokat kialakítani, akkor sárga vonalakkal vissza lehet állítani a mostani sávszélességeket (pl. Lágymányosi híd felújításánál a külső sáv felét elvették, és besárgázták az egész úttestet.)
Ahol meg tudja, a busz úgy is a villamospályát használja, tehát ezek nem vészesen hosszú szakaszok.
Eleinte a buszsávokba is
Eleinte a buszsávokba is be-be tévedtek autósok, amikor aztán a rendőrség elhatározta hogy ezt nem fogja megengedni megszűnt a probléma.
A nagyszélességű bringasáv amúgy a biztonságérzetet is növeli.
És amire még senki nem
És amire még senki nem válaszolt: Ha azzal indokolják a parkolósávelvételt, hogy most még nincs dugódíj, ezért kell még egy forgalmi sáv, akkor akik ezzel érvelnek, a dugódíj bevezetése utáni újraátszervezés mellett vannak sok száz millió forintért?
Ezentúl kissé hülyén fogalmaztam fentebb,: Szóval azt kéne megtudni, hogy ha lecsökkentik eggyel az autósávokat, akkor mennyivel kevesebb autó fog összesen haladni az adott útpályán. Nem a megszűntetett sávon természetesen :)
Mert valószínűleg tényleg nem sokkal kevesebb, ahogy elnézem ott a forgalmat.
Parkolni a nagykörúton (és a
Parkolni a nagykörúton (és a belváros egyéb részein) hatalmas luxus. Autókat a föld alá, a kihasználatlan parkolóházakba és tessenek érte fizetni. Azoknak is fizetni kell, akik ott laknak. A nagykörútnál a tömegközlekedés csodálatos és tökéletes, elképsztő lefedettséggel. Aki itt autót használ, az fizesse meg.
Igen, de itt most az a kérdés
Igen, de itt most az a kérdés hogy inkább egy parkoló, vagy inkább egy forgalmi sáv legyen a bringásoké.
2018-ra tuti korut bringa ut.
2018-ra tuti korut bringa ut.