Egy egyszerű mutatót gondoltam ki annak a mérésére, hogy mennyire kerékpáros-barát is egy ország.
Ez egy szám hányados aminek mértéke nagyjából tükrözi a közlekedés kultúráját. Pontosabban, a kerékpár és kerékpározás elfogadottságát, fontosságát, megbecsülését az országban, valamint mutatja a társadalmi vigyázatot a kerékpárosok felé.
Két közúti jelzőtábla előfordulásainak aránya lenne ez a mérőszám. Az egyik a közismert kerek bringatilos azaz kerékpárral behajtani tilos tábla, míg a másik a háromszögletű vigyázat, kerékpárosok jelzőtábla.
Az előző az egy rettenetes érzelmi hangulatú, az autósoknak kedvező és a bicikliseket elnyomó jelzés. Ezt üzeni a biciklisnek: Ide be ne merj hajtani, mert ez neked veszélyes. Itt állat autósok mennek, pszichopaták, és az tuti, hogy elsodornának. Az autósoknak hízelgőn meg ezt mondja: Menjél csak pajtás, zúzzál, a biciglisek ki vannak innen tiltva. Tied az egyész út!
A másik tábla, az viszont egy ember-közeli, inkább ember-központú, szelíd társadalom gondosságára utal. Erre inti az autóst: Vigyázz, hajts lassan és óvatosan. A veled egyenlő kerékpáros embertársaid között haladsz. Óvjad őket minden emberségeddel! A kerékpárosok lelkét pedig így símogatja: Nyugodj meg. Fontos vagy. Az autósok tudnak rólad, hogy itt közlekedsz te is, és vigyáznak rád.
Számoljuk meg jártunkban-keltünkben az országutakon meglátott ilyen táblákat, e két határozott típusuk szerint. Hasonlítsuk, arányítsuk össze ezt az így nyert két számösszeget. Az ország, a társadalom kerékpáros barátságának durván megközelítő számszerű adatát bírjuk majd abban az arányban. Ismerve más országok hasonló módon nyert mutatóit, országok kerékpáros kultúráit is össze hasonlíthatjuk.














Ja, nullával nem osztunk!
Ja, nullával nem osztunk! :(((
Németországban sok helyen a
Németországban sok helyen a volt "Bundesstra$e"- kat átalakítják autóúttá, tehát eleve tilos a kerékpározás, hasonlóan mint az autopályán. Igaz többnyire ki van táblázva egy alternatíva a kerékpárosok számára.
Na ez az, ami itt hiányzik, mintha nem lenne olyan ember aki Pilicsabából Pilisvörösvárra vagy Dunakesziről Újpestre kerékpárral szeretne közlekedni.
Vannak itt néhányan, akik
Vannak itt néhányan, akik megelégedettnek látszanak a magyarországi országúti biciklizés lehetőségeivel.
Ők azt éreztetik velem, hogy az én szenvedélyesen, ismételten hangoztatott elgedetlenségem azzal elfogult, túlzó, vagy téves, mert hogy én az igaz magyarországi állapotokat távolról homályosan vagy torzan tudhatom csak látni.
Nem bánnék látni akkor egy egyszerű, leírt számot. Azt tudom például, hogy franciaországi országutakon mily gyakoriak a "Vigyázat, kerékpárosok!" táblák. Sűrűk mint jó zabkása. Na, tudsz e egyről is valamily magyarországi környezetben ahol te megfordulsz? Vagy, mások tudnak e? :-)
Nekem már hivatkozott a jobb
Nekem már hivatkozott a jobb oldali táblára személygépjármű sofőrje szándékos veszélyeztetés után, hogy azt láttam-e hogy itt nekünk tilos és veszélyes kerékpározni. Nagyon hitetlenkedve nézett, hogy a tábla nem arra utasítja őt, hogy minket móresre tanítson, hanem ellenkezőleg, fokozottan kéne vigyáznia ránk.
Amíg hetvenegy százalékos feleletválasztós teszt után már jogosítványt kaphat, nagyjából mindegy, milyen táblákat raknak az út mellé.
-Úton az idő is csak út.-
Mondjuk lőfegyvert és orvosi diplomát is lehet szerezni hasonló eredménnyel- :(
Hát az egy fasz volt. LOL!
Hát az egy fasz volt. LOL! :D
Most olvasgatok blogokat, irományokat a magyarországi országuti bringatilos állapotokról. Rengeteg elégedetlen bicajos van. A versenyzők nem tudnak edzeni, a túrázók kerülgetnek kilométereken át, senki nem tud egyszerűen A-ból B-be jutni bringával. Csak autóval, azzal igen. Az autósoknak kinyalják a seggüket, míg a bringásokat gyalázzák. :-(
http://bikemag.hu/magazin/hirek/meg-tobb-nyilvanossagot-aktivitast-enged...
http://velo.hu/index.php?modul=blog&kod=274
Egy vicces útszakasz, ahol
Egy vicces útszakasz, ahol egyszer elhaladva legalább harmincszor szeghettem meg a KRESZ-t, mert egy Balaton kerülő túra alkalmával az úton tekertem. Ha unatkozol, megszámolhatod a bringatilos táblákat. :D
http://goo.gl/maps/CYimy
*Főút. Ha nincs tiltó tábla
*Főút. Ha nincs tiltó tábla azon szabad menni.
Gondolataim e két tábláról,
Gondolataim e két tábláról, és ráadásképpen a Stop tábláról.
Én azt szeretném, ha a tiltó tábla eltűnne a közutakról. Még az autópályákról is talán egyszer majd a jövőben, amikor szélükön külön biztonságos gyorsforgalmi kerékpársávokat létesítenek.
Én egyszerre azt is szeretném, ha a kerékpárosokra figyelmeztető táblák gomba módra megszaporodnának minden közúton.
Mind e két szenvedélyes és nyomós óhajom mellett teljesen hidegen hagy a Stop tábla világos szóval kifejezett jelentésének megváltoztatása. Én nem szeretném, hogy nekem ne azt jelenste, hogy álljak meg. Én nem kívánom, hogy nekem azt jelentse, hogy én megállás nélkül gurulhatok míg mások nem, valamily logikátlanul egyenlőtlen feltétel mellett.
Küzdelmem, szavam a lényeget hirdeti. Az országúti kerékpározás szabadságának követelését. E komoly, ünnepélyes, jó követelésnek a súlya nem mérhető össze a frivol nyafogáséval, hogy kivételesen egyeseknek a viszonylag kevés helyen kiállított megállj parancs ne jelentsen megálljt.
Lényegében nem a Stop tábla áll akadályozón a magyarországi országúti biciklizés útjában. Vegyük észre a fő ellenséget, és azt vegyük hatékonyan célba, pusztító tűzzel. A sas nem légyre vadászik.