Tegnap tűnt fel: A Bartók Béla út Kelenföld felőli részén, tehát ott ahol egyáltalán létezett bringasáv, megkezdték
annak ellehetetlenítését. Azokon a szakaszokon, ahol a villamosmegálló miatt összeszűkül az út, sárga matricákkal
jól láthatóan áthúzták a bringasávot. Illetve ott is, ahol az oldalsó keresztutcákból rákanyarodó autók keresztezik azt. A kérdés már csak az mégis mi eme zseniális ötlet kidolgozójának elképzelése
a bringás közlekedésre eztán? Innentől kezdve el lehet ütni azokon a részeken a bringásokat, mert ott immáron
nincs bringasáv? Vagy minden bringás minden egyes megállónál kanyarodjon fel a járdára, vagy a villamossínre?
A keresztutcákból bekanyarodó autóknak meg innentől kezdve elsőbbsége lesz a főútvonalon haladó bringásokkal szemben? Vagy az is elég, ha nem látják majd hogy ott bringasáv halad, és gyakrabban ütik el az ott kerékpározókat?

Nyilván Pityuka egyszer végighajtott ezen a szakaszon, zavarta hogy egyre nagyobb a kerékpárosforgalom,
és pallérozott elméjéből briliáns megoldások pattantak elő a bringás forgalom megnehezítésére.
Mert most majd az lesz, hogy a gyakorlott bringások kénytelenek lesznek ezeken a szakaszokon az út közepére húzódni,
(elkerülendő a leszorításveszélyt)
vagy dugó esetén a villamossínre, a félősebbek pedig egyszerűen nem mernek majd ezen az útvonalon haladni.
Hasonló helyzet fog hamarosan előállni a Bartók többi szakaszán, ahol most már természetesen nincs bringasáv betervezve:
Két autósáv fog a villamosmegállók mellett egyre szűkülni, bringasáv nélkül. Így gyakorlatilag azoknak a kerékpározóknak is megnehezítik a dolgát , akik eddig nyugodtan mertek ott közlekedni.
Szóval eme zseniális húzással nem csak hogy nem ösztönöznek több embert a kerékpáros közlekedésre a Bartókon, hanem sikerül még a jelenleg ott közlekedők dolgát is megnehezíteni.
http://budapest.24.hu/2016/06/15/a-fovarost-nem-erdekli-a-del-budan-brin...

Közben Pityuval lassan a saját egykori támogatóinak is tele lesz a hócipője:

http://budapest.24.hu/2016/06/08/defektet-kapott-a-fideszes-partfegyelem/

És íme a többi bringasáv fejlesztés elkaszálása a Bartókéval egyetemben:

http://hvg.hu/itthon/20160614_fustbe_mehet_budapest_leghosszabb_kerekpar...

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kerekparozni-tilos-tablat-tettek-ki-...

http://index.hu/belfold/budapest/2016/06/14/szabadsag_hid_vaganyzar_pero...

Egyáltalán lehet bármelyik főbb útvonalat úgy fejleszteni EU-s pénzekből, hogy nem biztosítják mellé
a megfelelő bringás közlekedési feltételeket? Vagy akkor ezekről a fejlesztési pénzekről inkább
lemond T. csak ki tudja valahogy szorítani a bringás közlekedést a városból?

Mindenesetre hozzá kellene majd fordulni:
http://kerekpar.mandiner.hu/cikk/20160614_kerekparozasert_felelos_korman...
Legalább ki lehet próbálni mennyire gondolta komolyan ezt a posztot a kormány.

További ötleteim Pistinek a későbbi közlekedésfejlesztésekhez:

-50 Méterenként kerékpárral behajtani tilos tábla minden útvonalra.
-20cm széles kerékpársávok létrehozása minden komolyabb útvonalon a buszsáv és a mellette levő forgalmi sáv közé
-Ezen szakaszokon felemelni a gépjárművek legalacsonyabb elvárt sebességét 80 km/h-ra.
-A kerékpárosok rendszeres tekerés közbeni elalvásából adódó balesetek megelőzésére méterenként nagy huppanók
beépítése a bringasávokba.

Most már csak azt kérdezem mikor indulnak újra a CM-ek? Mert most már láthatóan lassan túllépünk a Demszky korszak "nem építünk semmit a bringásoknak" hozzáállásán, és belépünk a bringás közlekedés tudatos ellehetetlenítésének
szakaszába, mindezt egyetlen egy embernek köszönhetően.
Meddig van értelme "ápolni a jó viszonyt" egy olyan emberrel akinek az eltávolítása előbb utóbb már minden fél részéről
kívánatossá válik, és aki a kisujját sem nyújtja a másik fél felé, minden megkeresési próbálkozás ellenére.

Budapesten a CM az egyetlen jelentős civil megmozdulás, és ha ez nem indul meg, akkor én esélyét nem látom hogy bármi változzon. A Fidesz biztos hogy nem fog önszántából nagyobb kampányt hirdetni az egyik támogatottja ellen, Tarlóst meggyőzni bármiről szerintem ezek után senkinek nem fog sikerülni,(még Viktornak sem, bár nem hiszem hogy ő ilyen helyi kérdésekbe közvetlenül bele akarna folyni) és ha az egész téma nem kerül a figyelem középpontjába, akkor pár év alatt fel lesznek számolva a budapesti bringás közlekedés alapelemei. Mert a bevallott célok ebbe az irányba mutatnak.
Később, kampányidőszakban meg már jóval kevesebb esély lesz bármiféle eredmény elérésére.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Vid képe

Tessék: http://fidelitas.hu/c

Tessék:
http://fidelitas.hu/cikk/a_budapesti_fidelitas_a_biciklisek_oldalan_all

Ha komolyan gondolják, akkor majd ők is segíthetnek matricát osztani. :)

2
mkm képe

Pont a napokban gondoltam rá,

Pont a napokban gondoltam rá, hogy írok ide, miszerint lófaszt képvisel a kerékpáros klub, és még jó, hogy küldenek ki hírlevelet Küküék, amikor "kéne némi erődemonstráció", hogy hahó bringások, legalább ilyenkor mozduljunk meg, de már letettem róla. Minden esetre itt a bizonyíték, hogy a CM nélkül a kerékpáros klubnak sincsenek érdemei.

3
promontor képe

Ma én is arra (értsd, a külső

Ma én is arra (értsd, a külső bartókon) jártam. Úgy tűnik, itt ezen a szakaszon is érvényes az, hogy a megállók kiszélesítése miatt a forgalmi sávok összeszűkülnek és ezért a bringasávot megszüntetik. Olyat nem láttam, hogy kereszteződéseknél is megszünttettek volna felfestést, de persze lehet, hogy nem voltam elég figyelmes.

A kereszteződések esetében a dolognak a Kresz szempontjából nincs jelentősége, itt legfeljebb az a kérdés, hogy mi értelme egy ilyesmire pénzt költeni.

A megállók mellett megszűnő bringasávval az a baj, hogy itt explicite felfestették a bringásoknak az elsőbbségadás kötelező jelzést, azaz a bringásoknak kellene lelassítva-hátranézve meggyőződni arról, hogy nem jön-e mögötte valamilyen gépjármű és annak elsőbbséget adni. Ez nem túl barátságos gesztus és én sem értem, miért a bringásokat kell egy ilyen nem túl nagy forgalmú városi területen elsőbbségadásra kényszeríteni. Ehelyett szerintem egyszerűen ezen a szakaszon nyílt kerékpársávok kellenének, azon gépjárművek is mehetnek, de a gyengébb kerékpárosokat védi a Kresz.

4
promontor képe

Ja és igen, ebben a konkrét

Ja és igen, ebben a konkrét ügyben is kéne valamiféle MKs tevékenység.

5
Vid képe

De még annyi sincs, hogy

De még annyi sincs, hogy legalább nyilvánosságra hozzák ezeknek a fontos bringás fejlesztéseknek az elkaszálását. Semmi, egy hírfoszlány sincs az oldalukon. Ide sem böffent be senki semmit, pedig volt egy külön topik az ügyben. Ha nem keresek rá, és egyéb hírportálok nem foglalkoznak az üggyel, akkor nem is lehetne tudni semmit.
Hogy túl vannak terhelve, az nem indokolja, hogy egy egyoldalas hírt egy ennyire fontos ügyben nem tesznek ki sehova hónapok óta, még ha nem is szerveznek rögtön CM-et.

Az apátiába esésnek sem látom értelmét, mert Tarlós már mindenkinek a bögyében van lassan, szóval ha lenne némi mozgolódás, lehet hogy mindenki kihátrálna mögüle, vagy legalábbis visszavonulót kellene fújnia ezekben az ügyekben.

Mégis mire várnak? Hogy Tarlós egy nap felkel reggel és lemond? Vagy választási időszakban majd pont vele kezd a kormány foglalkozni? Vagy hogy bármiféle hírverés nélkül egyszerűen csak egy másik párt jelöltjét válasszák meg a budapestiek? Legfeljebb egy MSZP-snek, vagy jobbikosnak van esélye, az LMP sehol sincs. De ha mindenki kussol ezekről az ügyekről akor egyszerűen T. marad és kész.

6
Drake Ramoray képe

Vid, tudom, hogy nehéz, de ha

Vid, tudom, hogy nehéz, de ha kicsit félre tudod tenni az indulataidat, azzal messzeb juthatsz.
A Tétényi út - Kelenföld közti rész: csak a villamosmegállók átépítéséig lesz a bringasáv kiikszelve, mert oda került a kordon az építkezés idejére. Ha kész a megálló, leszedik az ikszeket és megy minden úgy, mit eddig.
A Tétényi út - Gellárt tér közti szakaszról én is csak a neten olvastam, hogy nem lesz bringasáv.
El tudom képzelni, hogy az MK egyeztet, dolgozik a háttérben, csak nem jut idejük mindezt kommunikálni. Ennek ellenére én is nagyon fontosnak tartom és hiányolom, hogy nyilatkozzanak ezügyben. Ha tényleg el akarják vetni a sávot az említett szakaszon, akkor megyek vonulni. Csak szervezzék meg.

7
Vid képe

Igen, igazad van, még a BKK-t

Igen, igazad van, még a BKK-t sem hívtam fel, hogy mi ez az egész, pedig ők is elmondhatták volna. Mert azt én is látom, hogy megállt az ixelgetés a megállóknál, és nem vitték végig a teljes útszakaszon.
(Bár pár olyan kérdéses szakaszt is beixelgettek, mint pld. egy ház parkolójának kihajtóját, ami nem indokolt.)
Ettől függetlenül, még az építkezés ideje alatt sem indokolt, hogy felhívják a figyelmet, hogy a bajosabb területeken nincs bringasáv, ez nem szolgálja a közlekedésbiztonságot.

Az új bringasávok építését a tavaszra tervezték, és ez láthatóan nem történt meg, ellenben itt a hír, hogy már nem is tervezik. Azon a híresneves bringás konferencián, pedig maga Vitézy mondta el, hogy meg lettek vonva
az engedélyek, a pénz, a tervek elő voltak készítve. Ez vagy 2 hónapja volt. Azóta semmi hír.
Ha az MK ezen dolgozna, vagy bármi reményt látna arra hogy változik a helyzet, akkor legalább azt mondja el.
2 sort leírni csak van idejük.
(Bár a bringás kirándulások híreinek a közzétételére legalábbis van erőforrás.)
De szerintem T. csak nyugtatja őket, mert gyakorlatilag Vitézy leváltása óta minden lépésével az élhető város
ellenében halad, semmilyen területet nem látok ahol engedett volna, vagy ahol az MK elért volna bármilyen értékelhető kompromisszumot vele.
Még ha léteznek is apróságok, amiket el is értek, ha ezek a gerincútvonalak nem épülnek meg, méghozzá úgy, hogy bárki
merje őket használni, meg fog rekedni az egész bringás közlekedés a jelenlegi szinten. Tehát a lényeg nem változott. A fehérvári úti sávról egyébként nem is hallottam hogy tervbe van véve, pedig igencsak fontos volna és lám, hiába a felújítás az is megy a levesbe.

Amúgy most kinevezték a bringaügyi kormánybiztost, de a kormányinfón csak és kizárólag a turistaútvonalak kerültek szóba, szóval annyira nem jut el ennek az egésznek a híre a nyilvánossághoz, hogy még az ellenzéki újságírók sem kérdeznek rá. Mert valószínűleg még ők sem nagyon hallottak róla.

8
Drake Ramoray képe

Nosza MK-nak telefon, mail,

Nosza MK-nak telefon, mail, aztán írd meg amit megtudtál.
Pistabácsinak meg szimplán elavult közlekedési tanácsadói vannak. Ajánlom neki Jan Gehl Élhető városok című könyvét.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Jan_Gehl
https://bookline.hu/product/home.action?_v=Jan_Gehl_Elheto_varosok&id=27...

9
Drake Ramoray képe

Nnnna, valami megindult,

Nnnna, valami megindult, hurrá!!
http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/bartokbelaut-kerekparsav-allasfog...
Köszi MK, ez nagyon kell! Fehérvárira issss!

10
Vid képe

Lesz végre felvonulás is, bár

Lesz végre felvonulás is, bár nem értem hogy miért csak 3-4 napal előtte jelentik be. Különben összetrombitálhattunk volna akár 10000 embert is....

11
Vid képe

Végre kissé megélénkülni

Végre kissé megélénkülni látszik az MK honlapja.
http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/varoshaza15pont

Ezzel a hírrel kapcsolatban muszáj bemásolnom egy BENCARROL nevű tag pár hozzászólását, mert szerintem tisztára
a tarlósi "logikát" testesíti meg:

IDÉZEM:

"BenCarroll
2016, július 25 - 09:42
Megértem a nézőpontodat Vanek úr!
Amire én elsősorban ki szeretnék lyukadni, hogy az ilyen durva "modernizálás" mihez vezetne.
A Kerékpárosklub az infrastruktúrát ahhoz szeretné igazítani, hogy a menetidő, vagyis a gyorsaság legyen a fő szempont az amúgy leglassabb "járműkategóriában", hogy a munkába járók, hamarabb beérjenek, mint bármi mással.
Az Ő céljaiknak tökéletes megoldás lehet az elektromos robogó!
Ezzel szemben szerintem a biciklizés szóljon arról, hogy biztonságos, mindenki számára elérhető, kikapcsolódás, alternatív útvonalak, testmozgás, szabadság!
Az úttesten való közlekedés velejárója lesz előbb-utóbb a kötelező kresz ismeret, (rendszámot is követelnek sokan), kötelező biztosítás, és az egyre növekvő elvárt minimum sebesség, és veszély.
Ezek azt eredményezhetik, hogy a biciklizés alig fog különbözni a motorozástól!
Szűkülni fog a célközönség!!! Csak az edzettebbek, egy szűkebb korosztály, közülük is csak a bátrabbak, főleg az autós-motoros beállítottságúak.
Rengeteg ismerősöm gyalogos beállítottságú, és fiatal gyerekek, idősek, részben mozgáskorlátozottak, siketek - ők kizárólag bicikliutakat használnak. (Elővigyázatossággal soha sem kerültünk életveszélyes helyzetbe, míg az úttesten rengeteg olyan manőver veszélyeztet, amit nem lehet kivédeni.)
Összességében azt mondom, hogy a kerékpárúthoz joga van minden egyszerű kerékpárosnak, ezért elfogadhatatlan, ha a KK ezek helyett akarna a "hívei" igényeire szabott más jellegű úthálózatot kikövetelni."
Egyszerűen szárnyal a csávó: Szeretnénk hogy a bringások akadálymentesebben közlekedhessenek, szerinte ez= gyorsabb közlekedés -->Erre csak az elektromos robogó lehet a megoldás hiszen a bringa csak lassú lehet, és nyilvánvalóan
nem is lehet sehogy sem gyorsítani. (Statisztikai adatok 5km-en belül melyek szerint a bringa mindennél gyorsabb ilyen távon? Minek is olvassunk ilyeneket.)

Utána: Mivel egyre nehezítve lesz a bringások dolga, és ezért már csak az elszántak mernek majd bringázni, meg kell teremteni a lehetőségét, hogy mindenki bringázhasson, de csak az úton kívül történhet, mert az úton úgy ellehetetlenítettük a bringásokat hogy ihaj. Ez bizony a fábol vaskarika.
Hogy hol lesz erre hely Budapesten, hány házat akar hozzá elbontani, és mennyi pénz áll ehhez rendelkezésre azt nem említi.
Az külön bájos, hogy csak az "autós motoros beállítottságúak" fognak az általa megalkotandó rendszerben bringára ülni, mert már majd nem mer. :D


BenCarroll
2016, július 25 - 14:36
A városvezetés "ellentmondása" értelmezve azt jelenti, hogy az úttesten problémát okozhat egy alapjaiban másfajta közlekedés védelme, míg az átkelőhelyeken (átvezetéseknél) az eddiginél jóval nagyobb védelmet kapjanak a biciklisek és gyalogosok.
A kamionokhoz hasonlóan a bicikliseket is ki lehet tiltani bizonyos veszélyesebb főutakról, és a kitiltott közlekedő már nem lesz jogosult az adott úttesten közlekedni. Ez alapján a törvény is megállja a helyét: miszerint a jogosultak számára kell biztosítani a feltételeket, amibe nem fog beletartozni a bicikli.
Törvényszegés tehát nem történne!
Helyette párhuzamos kerékpárutakat létesítenének.
Ez a módszer bevált már több olyan magyar városban, ami elindult a parkosítás útján, egyre emberibbek a közterek, és a kerékpár a legnépszerűbb közlekedési forma.

Ez meg a hab a tortán : Nem különböztetjük meg a bringásokat hátrányosan, ha kitiltjuk őket az utakról, hiszen
a nem engedett közlekedési formákra nem vonatkozik az elv.Tehát ha kitiltjuk őket az bizony nem hátrányos megkülönböztetés. Jó, de azért itt már mégiscsak megkérdezném, hogy miért nem az autósforgalamat akarja kitiltani, ha már ilyen messzire megy a mély érvek világában?

Egyébként hol tart a harc a sávért a Bartókon? Remélem szárazon van tartva a puskapor és nagy banzáj lesz ha mégsem festik fel. Akkor végre a fővárosiak nagyobb része kerülne képbe T. nézeteit illetően.

12
KergeKacsa képe

Ez a csávó a Kerékagy-on is

Ez a csávó a Kerékagy-on is agymegy, tolja a "kerékpár sporteszköz, csak az használja, akinek nincs pénze motorra vagy nem tud megtanulni vezetni"-érveket.
Egyszerű, mint a faék, nem zavarják se tények, se felmérések, semmi. Beszűkült.

13
Vid képe

Legalább a Zindexen miért nem

Legalább a Zindexen miért nem nyomják kicsit jobban a "Tarlós csomagot"? Decemberben volt pár cikk talán ott is, és azóta hallgatás. Vagy kéne egy vonulás a bevándorlók ellen a bringasávokért dugással és akcióval? :)

14
KergeKacsa képe

Mert nincs semmi hír róla. a

Mert nincs semmi hír róla.
a kerület állítja, hogy nem tud semmiről, tarlós szabadságon, terveket nem hajlandóak kiadni, patthelyzet.