Mivel fújjátok a szingó szelepes gumit? Korábban olyan gumim volt, amin autós szelep van, meg olyan, amin ez gumibetétes akármi. Mindkettőt tudtam kézi pumpával fújni, vagy benzinkúton, és az autós szelepnek még a nyomását is meg tudtam mérni. De ez a szingós? Van hozzá pumpám, kézi, de ha tényleg 7-8 barra kell felfújni, akkor kompresszor kellene hozzá, viszont a benzinkutas 5-6 körül már kiakad! Továbbá, hogyan tudom mérni a nyomását?












Bocs, a benzinkutas
Bocs, a benzinkutas kompresszor akad ki, nem a kútkezelő, nyilván...
jó a benzinkút de a teló
jó a benzinkút de a teló felfújására teljesen alkalmatlan
˙(mikor tesóm meg én már legalább 10kmrt tekertűnk leresztett skarebbal telópunpáért rájöttűnk hogy nem lehet rárakni teljesen a szelepet a benzinkútnál.)ezután még legalább 3km jött az igazi jó pumpájig.
Műhelypumpa: ez a legjobb
Műhelypumpa: ez a legjobb mód szerintem, csak be kell ruházni rá és otthon tartani. (nyomásmérős kell)
Szelepátalakító: ez is nagyon jó dolog, ha a benzinkutakon akarsz fújni. legtöbb helyen valóban csak 6bar-ig lehet nyomni (ami defekt után hazáig jó), de vannak kivételek (ezeket akár össze is gyűjthetnénk ebben a topicban) ahol 10bar-ig is lehet.
Kézipumpa: jól jön, ha defekted van. amennyit bele tudsz fújni hazáig v. egy jobb benzinkútig jó.
Nyomásmérő: lehet ilyet kapni és a szelepre rakva megtudhatod mennyi van benne. (nekem ez nem kell, mert vagy benzinkútnál vagy otthon fújok 8 bar-t, ha meg kézi akkor amíg bírom (úgysem lesz 8 bar))
| Blog | Gallery | E-mail |
Műhelypuma? Milyen is az?
Műhelypuma? Milyen is az? Lábi vagy kézi?
Néztem lábpumpákat az Obiban, hát, elég gagyi volt mind. Kínai.
http://ebike.hu/termekek/pump
http://ebike.hu/termekek/pumpa/muhely
Aha, köszi!
Aha, köszi!
Autoszelepes pumpa,
Autoszelepes pumpa, atalakitoval.
En a konnyu, pici, hordozhato pumpaval deketjavitas utan fujtam mar 6 bart, muhelypumpaval "akarhanyat" lehet :)
Muhelypumpa: kezi, aljan
Muhelypumpa: kezi, aljan ralepos, nyomasmeros. Kinait, labbalnyomosat, obisat ne.
Csak bringasboltbol.
A Róbert Károly körúton
A Róbert Károly körúton a Lehel (egész pontosan a Csata) utcánál lévő OMV 8 BARig jó. Ez azért is nagyszerű, mert 200 méterre lakom. :) Így egy időre elnapolhatom a műhelypumpa-vásárlást! (és vehetek egy jó Kryptonite-ot, de ez más téma...)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
kálvin téri benzinkútnál
kálvin téri benzinkútnál is nagyon jó a kompresszor, 8-9 bar-t mindig tud, de még többet is, csak nem akarom szétdurrantani a gumit :)
állítólag a hős utca#hungári krt. MOL kútnál is meg lehet kérni a benzinkutast, hogy állítsa át a kompresszort. bár a mutató csak 6-ig mutat :) - de ezt nem próbáltam még, csak mondták.
gyömrői út#sibrik miklós út (itt nálunk kőbányán, nekem az lenne közel) Shell kútja is tudott egyszer kétszer 7-8 bar-t, de aztán nyáron mintha visszavettek volna, volt, hogy odamentem fújni és még a 6-ot is alig nyögte a kerékbe...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Egy kollegám mondta, hogy
Egy kollegám mondta, hogy neki azért nem jó a benzinkúti, mert az csak 10 barig fúj, az övébe meg 11 kell. Majd megkérdezhetem tőle, hogy hol látott ilyen kutat.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
szerintem ő valami gumishoz
szerintem ő valami gumishoz járkálhat, vagy komoly műhelypumpát visz magával :)
11 baron járkálni városban, az azért már kemény :)
átmegy a homokszemen és megmondja, hogy milyen szennezettségű kvarc... :)
8-9 bar még csak arra jó, hogy az 5 forintosról megállapítod, h fej vagy írás :D
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
"átmegy a homokszemen és
"átmegy a homokszemen és megmondja, hogy milyen szennezettségű kvarc... :)"
nahát, ez naggyon jó!
alla cool http://picasaweb.google.hu/morzsa1971/2007BiCAJOSSZMHBOR
:-DDD
:-DDD
nálam van zefal
nálam van zefal nyomásmérős kézipumpa defekt esetére, egyébként meg itthon pumpálok kézi műhelypumpával. és városban meg úgysem a 11 bar-ra fújt 20x622-es versennykerékkel megyek, defekt esetében a kézipumpával simán megy 5 és fél-6 bar a 28x622 slick-be :)
Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Budafokon az öenvénél is
Budafokon az öenvénél is tudja a 8-9 bárt, simán jó vagyok vele :Ddd
-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber
Íjjj, ma próbáltam ki az
Íjjj, ma próbáltam ki az új pumpámat, telefonos segítséget kérve (köszi, Stuka!).
az már régóta nyilvánvaló, hogy az énfajta lánynak nem való kis pumpa, defekt esetén én a két copfomban bízom vagy mittomén.
A lényeg viszont az, hogy van szép műhelypumpám. Azt ügyesen kitaláltuk, hogy a szürke fejű P betűs felét kell használnom a prestámhoz (amúgy az S mi lehet? szingó? :D :D). Tökéletesen lapos lett a hátsóm, mire ráapplikáltam a cuccost annyira, hogy menjen bele levegő (igen, elcsavartam lock állásba, ahogy kell), de aztán veszett gyorsan kellett dolgoznom, mert hallottam ám, hogy valahol folymatosan gyün a levegő.
Tudom én, hogy nem vagyok egy nagy technikai zseni, de a csappantyúshoz képest azért tényleg fura volt a működés.
Mennyiben normális, hogy nem tudom olyan fixen rávarázsolni a szelepre, mint a csappatyúst és mennyiben normmmális, hogy folyamatosan melléfúj valahol? vagy én maradtam le valamilyen lépésről?
Köszi a segítséget!
Láma Lujka
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Az S a Shraeder helyett
Az S a Shraeder helyett áll. Angolul valahogy így hívják az autószelepest. A Presta magyarul szingó. A tanyabiciklik régi típusú szétszedhető szelepe pedig angolul Dunlop.
Valamit nyilván elronthattál, amikor rátetted a pumpát a szelepre. Az nem normális, hogy melléfúj a pumpa. Az többé-kevésbé igen, hogy ráhelyezéskor ereszt, hiszen a pumpa egy erre a célra szolgáló bülyke visszanyomja a presta vagy az autó szelep nyitószerkezetét. Viszont a csappantyú (vagy lock) hatására egy gumigyűrű lezárja a réseket, tehát azután zárnia kell teljesen.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Viszont ha rosszul rakom
Viszont ha rosszul rakom föl, akkor nem tudtam volna felfújni. Amúgy hatásban nem volt érzékelhető, inkább csak a folyamatosan eresztő hang volt parás.
Úgyhogy nem vágom, hogy mi történhetett. Ötlet?
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
sztem a ranyomaskor
sztem a ranyomaskor benyomtad a szelepet a felnibe, igy nem ment eleg melyre a szelep a pumpaba bele
vagy nyomjad hatulrol (a kulson keresztul) a szelepet a felnibe bele, kozben a pumpat szembol a szelepre raja (szigoruan derekszogben a pumpa es a szelep), a harmadik kezeddel pedig razarod azt a biszbaszt
esetleg eme hosszadalmas muveletsor olyan belsot veszel, amelyiknek vegig menetes a szelepe es ra tucc tekerni 1 anyat, ami rogziti a felnihez, igy nem tud becsuszni
persze az is lehet h ratetel utan feszul a pumpa a sajat sulyatol, emiatt ereszt, nekem alt az jon be, hfelul legyen a szelep fujas kozben, igy ez a hatas kevesbe jon elo
kielegitonek tunik a magyarazat, vagy turaztassam meg kicsit az agyam?
hj: tb
Pár száz kilóméterre
Pár száz kilóméterre voltam csak akkor éppen. Öregszem. Már a szemem sem a régi, azért nem láttam, mi a baj :D
Talán majd megnézem közelebbről is, aza a tuti.
Amit látatlanba javasolni tudok, hogy valóban végigmenetes-szelepes belsőt érdemes venni, hogy a felnire tudjuk rögzíteni. (Van ellenérve, de nem hiszek benne. Azt használok autószeleppel és sokkalta jobb, mint a másik féle fajta).
A másik tipp, hoyg nézzik áát a pumpát alaposan. Hiszen, ha a csöve nincs rácsavarva a fejére, vagy a testére, esetleg az akárhol-bárhol laza, akkor ott szökik a levegő.
Gyakorolj szorgalmasan és kitapasztalod, hoyg működik.
Vagy megnézeted élőben. Persze nem arra célzok, hoyg ezután meg sem próbálom a telefonon való bringás angyalkodást;)
a gumírozott oldalú
a gumírozott oldalú szelepeket én egy kombináltfogó diójába szoktam fogni, és úgy húzom rá a pumpa fejét. szóval ezt a problémát is lehet orvosolni :)
Így, több, mint fél év
Így, több, mint fél év távlatából is szép volt az az est, ellenben a memóriád még remek, elvégre fiatal vagy. :o)
A pumpát azóta minden probléma nélkül használtam, hozzászoktam (akkor asszem valahol nem volt rendesen összerakva és tényleg szelelt), most viszont letörtem a csappantyúját.
Azóta az emberek kedvességére vagyok utalva, de csúnyán.
Valamikor a közeljövőben két nem működő pumpiból összebarkácsolunk egy jót (vagy legalábbis megpróbáljuk a dolgot).
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
Szelepátalakítót
Szelepátalakítót használok, azzal fújom a 28-622 slicket 10 barra.
A Villányin van egy gumis, 12 bar körül tud a kompresszora.
A bringaboltokban szokott lenni műhelypumpa, és természetesen a Gébicsben is van.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szerintem a benzinkutak
Szerintem a benzinkutak töbségénél nem lehet rendesen nyomást tenni vele , nekem egy 1490ftos decathlonos pumpa vált be műanyag és nagyon könnyű átalakítós minden féle szelephez jó és kb 8barig jó vagy vele ,1,5éve használom és sohase hagyott cserben itthon pedig van egy műhelypumpám mérővel az 12barig tud nyomást
A mi környékünkön 5-6
A mi környékünkön 5-6 barig bírják a kutak, én meg a 6 baros gumimat inkább 7-re fújom, mert én a keményet szeretem. Viszont ott is általában kétszemélyes móka a fújás. Egy rászorítja a aszelepre, másik meg nyomkod. (Autónál, bicónál egyformán, igazi csapatépítő tréning.) Ettől függetlenül jó az autószelep vagy az átalakító, sűrűn van benzinkút, ez nekem egy érv arra, hogy ne hordjak magammal pumpát. :-/
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
"sűrűn van benzinkút, ez
"sűrűn van benzinkút, ez nekem egy érv arra, hogy ne hordjak magammal pumpát."
mi se hordunk, legalább ez az egy előnye legyen a benzinkutaknak!
Jól megfizetjük, arra
Jól megfizetjük, arra gondolsz? :D
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Arra gondolok, ha ez a
Arra gondolok, ha ez a lehetőség nem lenne (kerék-karbantartás), akkor teljesen feleslegesek lennének a benzinkutak. Így legalább egy kicsit hasznossá teszik magukat. Tudom, önző vagyok... ;)
végszükség esetén még
végszükség esetén még kaját is lehet ott venni, szóval még annyi hasznuk is lehet :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Na jó, de a kompresszoron,
Na jó, de a kompresszoron, a kézmosáson, a kulacs feltöltésén, a WC-n, a térképen és a (luxusfelárral árusított) kaján kívül mit adtak nekünk a rómaiak?
Néha szóba jöhet a
Néha szóba jöhet a kézimosó is, ha már naon nincs kedv a szivacsos mosogatáshoz.. :)
Jah, és mindig megmosolyogtat a kútkezelő arca, mikor beállok a kompresszor mellé, és még mielőtt elküldene Anyuba, közlöm vele, hogy "Tele kérem.."
:D
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Ó, mekkora ötlet! Az
Ó, mekkora ötlet! Az elmúlt napok esőzései folytán tiszta dzsuva lett az egész gép, majd ha eszembe jut, kipróbálom ezt a kézimosó-dolgot.
Kaját benzinkútnál? Hát,
Kaját benzinkútnál? Hát, nem vagytok kényesek... :)
Van hogy az ember oly éhes/
Van hogy az ember oly éhes/ hogy nem kényes.
(bocs)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"Ha ez egy annyira éhes
"Ha ez egy annyira éhes country, hogy jó a McDonald's..."
Csak annyit akartam hozzátenni, hogy legalább egy fokkal jobb a benzinkutas kaja mint pl. a mekis, csak eszembe jutott a Quimby eme zseniális sora, így hát be kellett idéznem. :)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
Nem tudom mióta van így,
Nem tudom mióta van így, én csak pár napja vettem észre:
A Kőbányai út és Könyves Kálmán kereszteződésnél miért van 2 Mc is? (körút két oldalán) Komolyan ekkora igény van rá, hogy ilyen közel is megélnek egymás mellett?
Nincsenek közel. Köztük
Nincsenek közel. Köztük van a Könyves Kálmán. Annak a másik oldalára születni kell;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
pontosan azért, amiért
pontosan azért, amiért két benzinkút is (ebben nem vagyok biztos, de úgy rémlik). nem lehet megfordulni az úton, hát mindkét irányba építettek. valószínûleg megéri nekik. bár a az egyik legforgalmasabb helyüket meg rég megszüntették, szóval a fene se tudja.
En ezzel fujom : SKS Wese,
En ezzel fujom : SKS Wese, 3000-4000Ft, Decathlonban vettem, bicajboltokban is lattam mar.
Alacsonyabb nyomason annyira konnyu vele pumpalni hogy eszre sem veszed, 28x622 gumit siman kokemenyre lehet vele fujni, mindezek melle igen apro, es adnak vele kis muanyag mutyurt hogy a vazra erosithesd.
Es sohasem indulok el pumpa + tartalek belso nelkul (na jo, 1-2km-nel messzebbre), igy ha ki is lukad a gumi, egy belsocsere es 15 percen belul ujra uton vagyok.
Nyomasellenorzes : ha azt veszed eszre hogy odaüt a felni, akkor fujj meg bele:)
egy idióta kérdés. van
egy idióta kérdés. van itthon szanaszét szelepátalakítóm, tegnap vettem életem első szingós belsőjét (ez is megérne egy történetet), és kicsit szenvedtem az átalakító+műhelypumpa párosítással. látott már valaki olyan gyűrűt, aminek gumírozott a vége mint az önfeszítős csavaroknak? mert akkor nem szelelne annyira, és nem öt percig kéne fújnom úgy, hogy fingom nincs hol tartok, de távolról sem 6-8-10 bar :(
a szingós belső az milyen
a szingós belső az milyen már?
(ha szingód van, akkor nincs külsőd meg belsőd, csak egy gumid, amit ráragasztasz a felnire jól!)
valszeg presta szelepes belsőt vettél.
bocsánat, valóban
bocsánat, valóban pontatlan voltam, de ezt magyarázza az, hogy a presta szelep és a külső állapota alapján (egy vászondarab lógott ki szépen végig körben) azt feltéáteleztem, hogy a gumim szigó. aztán amikor kiderült, presta szelepes belsőt vettem a cucchoz, hiszen mással nem működik.
szóval most van egy bazer keskeny (gondolom real outi) peremes felnim, meg van egy pár szingóm.
így okés? :)
Én is a napokban szenvedtem
Én is a napokban szenvedtem Presta átalakító + autószelepes műhelypumpa kombóval, a megoldásra nem jöttem rá. Elvileg mindent jól csináltam, az én kezemben mégsem működött.
vannak ilyenek, majd gyakorlunk. :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
nekem a második keréknél
nekem a második keréknél jobban működött, mondjuk akkor kicsavartam a szelep fejét :) de még kísérletezem vele, hogyan lehet erőlködés nélkül fújni.
Egy régi hűtőből
Egy régi hűtőből kiműtöttem a kompresszort, egy darab nyomásálló gumicső, szelepcsatlakozó. Az adatlap szerint 10 bárig nyom. Régi ötlet, de kiválló.
Nekem egy Topeak Shock
Nekem egy Topeak Shock master Balster nevű pumpám van, pici és döfi.
pl itt egy: http://goldenbikeshop.com/itemdetails.cfm?catalogId=39&id=559
Elvileg teleszkópokhoz készült, felmegy 260psi-ig (18 bar) én csak kerékre használom, van rajta mérő is, pöpec. Csak mivel pici, kb 2-5 perc felfújni egy országúti gumit, attól függ, mennyire vagy gyakorlott a zsebhokimozdulatokban.
Csak egy presztás átalakíót kellet szerezni hozzá.
Nekem ez van
Nekem ez van itten:
http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/pumpa/muhely-pumpa/3443/
Ezzel próbáltam az ebben a fórumban ajánlott 8-9 bart belefújni a 28-622 sportcontact gumiba. Nem sikerült. 7 barnál nyomtam mint az állat, próbáltam egyszerre ránehezedni a súlyommal és nyomni is, nem akart több levegő belemenni. El nem tudom képzelni, hogy így hogyan mehet 9 bar bele a gumiba, főleg egy 4ezer Ft-os kézi pumpával.
Ötlet, hogy mi lehet a gond? Esetleg a nyomásmérő kevesebbet mutat?
a pumpa fején levő
a pumpa fején levő pöcköt lenyomtad? mert ha nem, nem szorul rá eléggé a szelepre, és ledobja nagyobb nyomásnál. ami még segít, ha végig menetes bilincses szelepet használsz, így jobban rá tudod rakni a fejet a szelepre. akkor jó, ha hallod, hogy kicsit ereszt. ha gumírozott a szelep, fogd meg egy kombinált fogóval, és jó erősen húzd rá a fejet.
Tuti nem ereszt. Ill.
Tuti nem ereszt. Ill. hallom, amikor ereszt, ami amiatt van, hogy rosszul raktam fel. Megigazítom, rázárom rendesen és nyomom belé.
7barnál (vagy legalábbis ennyit mutat a mérő) viszont nem tudom teljesen lenyomni a pumpát, akkora az ellenállás.
akkor a pumpa nem bírja.
akkor a pumpa nem bírja. nekem is ilyen márkájú, de más típusú pumpám van, azzal eddig 9et tudtam fújni, de azt is azért, mert abbahagytam, és vissza is eresztettem utána 8-ra. jobb a békesség :)
a 6-7 szerintem bőven jó.
akkor a pumpa nem bírja.
akkor a pumpa nem bírja. nekem is ilyen márkájú, de más típusú pumpám van, azzal eddig 9et tudtam fújni, de azt is azért, mert abbahagytam, és vissza is eresztettem utána 8-ra. jobb a békesség :)
a 6-7 szerintem bőven jó.
Nekem olcsóbb van, és a 9
Nekem olcsóbb van, és a 9 bar probléma nélkül megy. Ha 7 bar felett van egy ideje és a nyomás fixálja a szelepet, akkor néha nekem se megy. Én úgy szoktam pumpálni, hogy leeresztem 5 alá, majd felpumpálom 8-9 közé.
Zsoltee
Ma raktam fel az új gumikat
Ma raktam fel az új gumikat új belsőkkel, nulláról pumpáltam fel ;)
Nekem egy kb 20 éves fém
Nekem egy kb 20 éves fém házas műhelypumpám van, de az o.útiajim pumpálásához csak azóta lett alkalmas mióta gumigyűrűs átalakítóra bukkantam. Szerintem más fajtát nem is érdemes venni.
szia! hol lehet ilyet kapni?
szia! hol lehet ilyet kapni? én mindig szenvedek a sima réz átalakítókkal a hagyományos szelepeknél vagy prestánál, meg mellé is fúj :(
én is akarom tudni.
én is akarom tudni. egyszerűen a réz átalakító nem elég hosszú, amit egy ilyen 600 forintos pumpához adtak (igazából az átalakító miatt volt jó megvenni), vagy én nemtom. felfújni egyáltalán nem sikerül...
Én pár éve vettem
Én pár éve vettem 6ezerért egy duplafejű, BBB márkájú műhelypumpát, 13 bar-t tud. A duplafej azt jelenti, hogy prestára is jó, meg autószelepre is, és automatikusan vált a kettő között, amelyikbe bedugod, azon fúj. Eddig mindent felfújtam vele, gyerekbiciklitől a teherautóig.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
A hiányzó tudást nyers erővel pótolom.
nézegettem a
nézegettem a hercehurcánál meg még erre-arra, és műhelypumpa lesz belőle valószínűleg. idővel, ha lesz még pénzem, akkor meg veszek egy ilyen kis co2-pumpát, és akkor nem kell félnem út közben sem.
bár, szingós gumi ha útközben leereszt, és nem a szelep a bajos, akkor már régen rossz...
Nekem egy kb 20 éves fém
Nekem egy kb 20 éves fém házas műhelypumpám van, de az o.útiajim pumpálásához csak azóta lett alkalmas mióta gumigyűrűs átalakítóra bukkantam. Szerintem más fajtát nem is érdemes venni.
Vegyél szelep
Vegyél szelep átalakítót, amit rácsavarsz a szingószelepre, és olyan, mint az autószelep. Nekem van egy teszkós kézi pumpám, van rajta nyomásmérő, és olyan a pumpa, hogy akkor is fújja a levegőt a gumiba, amikor húzom azt az izét, amit tolni szoktak. :-) Érthető volt, vagy nem? :-)
Egy kicsit felevenítem ezt
Egy kicsit felevenítem ezt a topicot. CO2 pumpákról kérdeznék tapasztalatokat. Vagy egy Pro CO2 pumpám, és eddigi négy alkalomból kétszer működött normálisan. Két esetben eleresztette a patront még betekeréskor. A gyári patron jól ment, a külön vett Zefal patron egyikét elengedte a másikat nem, egy comagolásban voltak, azóta viszont mindent elengedett eddig. Más is tapaszatlt ilyet? Vagy csak sikeresen kifogtam valami silány terméket, mi kibírt két fújást???
Kicsit OFF, de miért jobb
Kicsit OFF, de miért jobb ez, mint egy kézi pumpa?
Azon kívül, hogy költséges és környezett szennyező, mennyi időt nyersz vele?
Azért jobb, mert kisebb,
Azért jobb, mert kisebb, könnyebb és sokkal gyorsabb. Kb 10-15mp alatt felfújod a kereket 6-7 barra, csináld ezt meg kézipumpával ennyi idő alatt, amúgy csak versenyeken vagy végszükségben használom.