Hali!
Ma az alábbi hírt hallottam a rádióban:
"A kerékpárosok idén több balesetet okoztak, mint tavaly.
A rendőrség szigorúbban fogja ellenőrizni a kerékpárosokat."
Tisztában vagyok azzal, hogy a kressz létrehozói még sosem láttak kerékpárt, és hogy némely szabály betartásával több bajt csinálok, mint hasznot.
De szerintem, mi kerékpárosok tényleg többet engedünk meg magunknak, mint amennyit megengedhetnénk. Legalábbis sokszor ez látszik.
Ismerjük meg a kreszt, legyen az akármilyen is. Egy-egy kritikus szabály kivételével próbáljuk meg betartani is. És szóljunk rá bátran a szabálytalankodó kerékpárosokra.
És mit tehetünk még a helyzet javítására? Erre várom hozzászólásaitokat.












Szerintem egyszerű a
Szerintem egyszerű a megoldás. Ne okozzunk balesetet többet! Mindenki ígérje meg, hogy idén már több balesetet nem okoz és kész. Nem olyan bonyolút ez. E!
-----------------------
1%
:) Becsszóra jó leszek
:) Becsszóra jó leszek :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos
Azoknak akiknek fogalmuk
Azoknak akiknek fogalmuk sincs a kresz alapvető szabályairól azokat beültetném egy tanfolyamra, hátha utána nagyobb körültekintéssel kerékpározik. Azért valahol huznék egy határt, amikor kötelező lenne egy kresz tanfolyam.
------------------------------
Minden út bringaút!
Mi alapján döntenéd el,
Mi alapján döntenéd el, hogy kinek nincs fogalma róla és kinek van? Ebből következően, hol húznád meg a határt? Vagy kötelezően előírnál egy vizsgát, és aki nem tenné le, az menjen kresz-tanfolyamra?
persze, hogy több balesetet
persze, hogy több balesetet okoztak idén, mint tavaly, mert sokkal többen vannak, és amennyivel többen vannak, annál nagyobb a rutintalanság, így a balesetek kockázata is.
ez pontosan olyan, mint a gépjárművek baleseti statisztikája. amíg a városban csak 10 autó volt, kevés balesetet okoztak. aztán lett ezer, meg százezer.
ezzel nem azt mondom, hogy ne tanuljon senki kreszt, csak hogy ez normális folyamat.
a kezdő szépen belejön, és már nem okoz balesetet. meg talán magától is rájön, hogy a közúti közlekedéshez kéne tudni annak szabályait. bár a körúton kormányról lógó retiküllel bambán nézelődve közlekedőknél (ez csak egy példa) ez fel sem merül. :(
"aztán lett ezer, meg
"aztán lett ezer, meg százezer.
ezzel nem azt mondom, hogy ne tanuljon senki kreszt, csak hogy ez normális folyamat."
Vitatom. Szerintem ez apszolute NEM NORMÁLIS FOLYAMAT!!!!!
üdv WhiteCat
KRESZ = Közúti
KRESZ = Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása
Sosem késő megtanulni a helyesírást.
+1 :) bonnie
+1
:)
bonnie
Én meg azt hallottam, hogy
Én meg azt hallottam, hogy a gyalogosok nagy százaléka nem ismeri a rá vonatkozó szabályokat a KRESZ-ből, pl. hogy mikor van elsőbbsége, stb. Most arra gondolok, hogy kanyarodó jármű esetén, ha a jármű kanyarodáskor keresztezi a gyalogos útját, akkor a gyalognak van elsőbbsége, stb. De könyörgöm, honnan tudnák, ha sehol nem tanítják, csak tanfolyamon?
Szerintem az emberek nagy része azt hiszi, hogy a KRESZ-t csak annak kell tudni, aki AUTÓT vezet!
Szerintem nem! Ha rajtam múlna, nagyon keményen bevezetném a tananyagba általános iskolában, aztán középsuliban újra elővenném, mint ahogy szokás a kémiát, fizikát, stb. újratanítani.
Ez mindenkire vonatkozik, aki KÖZLEKEDIK. Márpedig szerintem mindenki közlekedik. Nem olyan vészes dolog ez, normálisan meg kell tanulni és gyakorolni, aztán kész.
És olyan dolgokat is tennék a tananyagba, hogy az emberek lássák, hogy kerékpárral is lehet súlyos sérülést okozni gyalogosban, lásd azt a múltkori esetet, amikor egy pár éves lányt gázolt el egy biciklis (nem tudom hol), ráadásul el is menekült... ezt csak azért, mert nekem van olyan >40 éves ismerősöm, aki már régóta vezet, de teljesen meglepődött, hogyan lehet kerékpárral ilyen sérülést okozni! Komolyan meglepődtem, miért, mit várt, ha megy ~30-cal egy ~100 kilós test és nekimegy egy kislánynak, akkor mi történik, lepattan róla? Szerintem ez is bizonyítéka annak, hogy az emberek nincsenek tisztában azzal sem, hogy milyen szituációknak milyen következményei lehetnek, pedig van jogsijuk! Meg azt mondják, hogy az autószimulátorok játékok, igen azok, mégsem lepődök meg olyan dolgokon, amiken más, sok éves jogsis meg tud lepődni. 1-2 tonnás autóban ülnek, egyáltalán felfogják, mi az, hogy 1-2 tonna? Meg hogy gázt nyomnak és megmozdul az az 1-2 tonna?
Szerintem az emberek nagy része úgy tudja, hogy a biciklizés azt jelenti, hogy vasárnap délután felülünk a biciklire, mosolyogva eltekerünk kicsit, megiszunk egy bambit, aztán mosolyogva hazatekerünk. Járdán, zebrán, meg földúton.
http://people.inf.elte.hu/proof88
Nem hallottam, tapasztaltam:
Nem hallottam, tapasztaltam: barátommal aug. 20án a Bem téren az alsó rakpart _felterelt_ forgalmán keresztül kellett átvágnunk. Az araszoló kocsisorba a periférikus látómezőm használata után automatikusan a zebrára léptem, míg haverom szívesen tökölt volna még perceken keresztül, hogy Noé mintájára megnyíljék előtte a tenger. Kikerekedett szemekkel rámkérdezett, hogy: Ilyet szabad ??
no comment.... vagy mégis ?
Tegnap a Boráros téren (szintén kijelölt gyalogos átkelőhely) haladtam, a járdaszegélynél két iskolás gyerek várakozott, illetve az egyikük hintáztatta a bal lábát: egyik pillanatban lelépésre készen, másik pillanatban újra a járda fölött. Messziről láttam, lassítottam, hogy más is megállhasson, de továbbra is csak lóbálta végtagját és beszélgetett a barátnőjével. Ott és akkor először merült fel bennem a gondolat, hogy elevenen kanalazzak valakinek a koponyájából.
az nem noé volt, hanem
az nem noé volt, hanem mózes :)
felőlem... :)
felőlem... :)
+1 Kiegészítve azzal, hogy
+1
Kiegészítve azzal, hogy már az ovitól taníttatnám és a suliban is végig kötelező és megbukható tantárgyként.
Jah és ha olyan szabálysértésért büntetnék meg amit már tanultak automatikusan bukás járjon érte.
Így biztos megtanulná az értelmesebbje aki meg nem, az had húljon a férgese és még jogsit se tehessen le semmiből.
Elvégre bizonyította, hogy nem szabály tisztelő ergo köz és önveszélyes lenne az utakon.
üdv WhiteCat
várom olyan tanfolyamok
várom olyan tanfolyamok indítását, ami elmagyarázza mit lehet, mit nem. hajrá! addig megállok a pirosnál, átengedem a gyalogost, elsőbséget adok és fosok, hogy nekem megadják-e.
tibor
Mennyivel több balesetet
Mennyivel több balesetet okoztak a bringások és mennyivel több a bringával megtett utak száma?
Biztos lehetsz benne, hogy többszöröződött a bringások száma, de a balesetek száma nem. Azt ugyanis nagyon kihangsúlyoznák!
A hír épp ezért manipulált.
-
Zsurmi
Hali! Ma a Kossuth
Hali!
Ma a Kossuth többször is foglalkozott a biciklis szabálytalanságokkal és ellenőrzésükkel.
És valóban: Többen vagyunk, ezért több a baleset is. Mivel többen vagyunk, ezért kéne jobban figyelni a szabályok ismertetésére.
Támogatom az iskolai kresz oktatást.
Addig is: Figyelmeztessük és oktassuk egymást.
Ne járdázz!!!
rendszámot és
rendszámot és jogosítványt a kerékpározáshoz! (és persze rendszámot a robogókra is) aki az úton akar közlekedni, az igenis vizsgázzon! és legyen azonosítható! ja, és rendszámot a motorokra előre is! mint tudjuk, 99%-ban szemből mérnek, így a motorosok védve vannak..
azt a kevés bringás
azt a kevés bringás turistát meg fordítsuk vissza a határon...
tényleg jó ötlet. hol is sikerült ezt már alkalmazni?
bonnie
külföldi turista
külföldi turista igényelhetne ideiglenes rendszámot, amint átmegy a teszten... ha bringázni akar, megcsinálja... mindenki nagyobb biztonságban lenne, bringás is, és a többi résztvevője is a forgalomnak!
Ennek semmi, de semmi köze
Ennek semmi, de semmi köze a biztonsághoz! Ez puszta szivatás lenne!
Hülye ötlet, még nagyobb hülyeség a legnyilvánvalóbb visszássára javasolt "megoldás".
Főleg annak fényében, hogy EU tagok vagyunk, és az EU polgárok szabadon utazhatnak az EU-n belül. Nem lehet bringára rendszámot bevezetni. Sokkal régebbi nemzetközi szerződés is kötelez erre (Bécsi egyezmény), szóval nem csak az EU miatt. A szabad közlekedés igénye sokkal régebbi.
Amúgy:
Az autóknál rendszám kell, mert:
a) A sofőr nem látszik jól (a kasztniban ül, szélvédő előtte), nehezebben azonosítható.
b) Csak a kasztnit látod, az szinte nincs más egyedi azonosító.
c) Az autóval gyorsan el lehet hagyni a helyszínt.
Kerékpárnál:
a) A bringás jól látszik minden oldalról. Akár a gyalogos, tehát az arca sem látszik hátulról.
b) A kerékpár és a rajta ülő, ruházatban, táskával, bukóval stb. együtt látszik, jól beazonosítható. Akár a gyalogos.
c) Bringával nehéz meglépni. Nem azért mert nem lehet odébbállni, hanem a beazonosíthatóság könnyebben megy.
A beazonosíthatóság fontossága sem egyforma a két járműnél:
- Az autóval sokkal könnyebb megsebesíteni, megölni valakit. A fennti érvelésem szerint könnyebb eltűnni.
- Bringával ez sokkal nehezebb. Persze nem lehetetlen. De ez nem elég ok. Nem bizonyult még elégnek, ergo nem kell.
Aztán ne jöjjön senki azzal, hogy [...] egyenlőség [...]. Azon kívül az egyenlőség az embereknek (állampolgárok) jár, nem használati tárgyaknak.
Szóval lehet két eltérő járművet egyenlően kezelni, szabályozni. Ha így lenne pl. az autók nem mehetnének gyorsabban, mint 40 km/óra, nem előzhetnének sávon belül. Hülyeség mi? Az.
Amiről beszélek az a társadalmi veszélyesség. Az autó sokkal veszélyesebb, mint a bringa. Ezért több szabály vonatkozik rá, több feltétel a használatához.
-
Zsurmi
külföldi turista
külföldi turista igényelhetne ideiglenes rendszámot, amint átmegy a teszten... ha bringázni akar, megcsinálja...
Ja, ha csak úgy nem. Idelátogat mondjuk valaki két napra, de ha bicajozni akarna akkor menjen tesztre a sóhivatalba.
Szívassunk mindenkit, csak mert te control freak vagy?
remélem nem sokan
remélem nem sokan gondolják így! meg csippet mindenkibe és GPS-t.A túlszabályozással még nem lett megoldva soha semmi.
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
Sőt, rendszámot a
Sőt, rendszámot a gyalogosokra. És a darazsakra is, hogy tudjam melyik csípett meg!
igen, és majd az én kurva
igen, és majd az én kurva anyámat, mikor az álló autómnak nekijön egy bringás a pirosnál, aztán továbbmegy sértetlenül a kocsi oldalán hagyott karcolás meg az én károm, mert nincs kit felelősségre vonni. és igenis tudja mindenki, aki az úttesten közlekedik, hogy mi a szabály...
Amekkora valószínűséggel
Amekkora valószínűséggel meghúzza egy kerós és odábbáll, meghúzza egy másik autós és odébbáll vagy meghúzza a nejed/anyád/lányod/fiad. Bárki, aki nem olyan pöpec vezető mint te.
Igen a te károd! Kivéve, ha CASCO-t kötsz. Persze az is szívás (utánajárás, önrész). De van más választásod: Használható, de nem flancos autóval jársz, nem nagyzolsz. Használati tárgyként kezeled az autód és nem státusz-szimbólumként. Leszarod a karcokat, amíg a rozsda nem fenyeget. Akkor javítod.
Nem az megoldás a kis problémára, hogy mindenki mást szivatunk vele és kurva sokba kerül adminisztrálnii. Csak mert olyan jó ötletnek tűnik.
Mégegyszer: a fényezésed lehúzása KIS SZAR probléma ahhoz a nagy hátrányhoz és költséghez képest, amit talán megelőzhet a visszatartó erő (beazonosíthatóság), és talán le tudod olvasni a névtáblát/rendszámot a bringán.
-
Zsurmi
lehet, hogy téged nem
lehet, hogy téged nem zavar, de engem kifejezetten bosszant, ha kert tesznek abban, ami az enyém, és megdolgoztam érte. igen, nekem bassza a szemem, ha végighúzzák a kocsim oldalát. nem, nem azért mert státuszszimbólum lenne, és nem azért, mert nagyzolnék az autómmal. hanem csak mert nem azért vigyázok rá, hogy más összebassza..
"nem azért mert
"nem azért mert státuszszimbólum lenne, és nem azért, mert nagyzolnék az autómmal"
pedig de... nezz szembe a tenyekkel: ha egy bicajos olyan durvan meghuzza az autodat hogy nagyon latszik, akkor boven lesz idod elkapni a grabancat amig szedi ossze magat az uttestrol.
ha meg csak egy ici-pici karcolas, akkor nem fog zavarni - felteve hogy tenyleg hasznalati targykent tekintesz ra es nem mint statuszszimbolumra.
gondolj a kerekparosokra osszehasonlitva oket az allatokkal:
- nem szarjak le a szelvedot (lasd madarak)
- utkozeskor minimalis az eselye hogy tonkrevagjak az autot ( lasd ozek)
- nem torik el a bordaid mikozben bezuzzak a szelvedot a visszapillanton logo plussnyusziert
igy mar rogton jobb, nem? :)
latom en is hogy sok barom biciklizik, kellene a KRESZ-t is oktatni altsuliban ( azert hogy mindenki jobban ismerje, nem csak a biciklisekrol van szo) de ez nem ok arra hogy a normalis tobbseget szivassuk.
nálunk a családban(nem a
nálunk a családban(nem a szűken vett családban) sok autó van. nagybátyám pl iparos sokat közlekedik bp-en és bp-en kívül is. sok kis balesetet szenvedtek már el a család autós tagjai. karcolások ilyenek. 2 fő tipusa volt ezeknek. kis helyen béna autós nemtudta felmérni a szitut és meghuzta a kocsit, vagy tahó autós aki megáll és a parkoloban zuzza le más kocsiját, nekibaxa az ajtót más kocsijának vagy a táskájával karcolja végig az oldalát.
SOHA...SOHA senkitől nemhallottam még hogy bringás pirosnál lekarcolta volna az autóját...persze ok nélkül, de ha elötte egy bringást centizel ezzel minimum számolj. sokan megsértődnek ilyenre és tükröznek :)
szóval inkább az autókra mégegy rendszámot :D
nyilván. még jobbat
nyilván.
még jobbat mondok: mostantól minden egyes defekt után a belső vagy a folt árát a magyar autósklubtól fogom követelni, mert valamely autóról lehulló darab lukasztotta ki a belsőt.
lolka utca.
Sőt, olyan is előfordulhat
Sőt, olyan is előfordulhat hogy egy részeg nekidől a parkoló autódnak és megkarcolja a fényezést. Rendszámot a gyalogosokra! Lehetőleg homlokra és tarkóra legyen tetoválva, fluoreszkáló festékkel. Mindenki köteles a tarkórendszámot láthatóan tartani, pl rendszeresen fodrászhoz járni, ha nem kopasz.
Legyek kapcsolódó gyalogosvizsga is. Ha a hüje külfődi nem akarja letenni, üljön a seggén a szállodában és rendeljen pizzát, és még így is mi tettünk neki szívességet.
Madarakra is legyen rendszám, ha lekakilják a kocsidat.
Már ne haragudj, de a te
Már ne haragudj, de a te logikád mentén minde autós szent, mert jogosítványa van és rendszám takarja elől hátul?
Ébresztő! Te melyik bolygón élsz, melyik évben?
bonnie
egyáltalán nem szentek az
egyáltalán nem szentek az autósok, rengetek a gyökér. pontosan, ahogy a bringások között is rengeteg a gyökér. a különbség, hogy a bringások között rengeteg olyan is van, akinek még arról sincs fogalma, hogy a piros/sárga, vagy a sárga után lesz-e zöld. az ilyen viszont rohadjon meg, és ne menjen ki az utakra másokat veszélyeztetni. kb erre próbáltam rávilágítani!
(ásítás) Megakadt a
(ásítás) Megakadt a lemez? Bőven pirosban, 70-90-nel átszáguldó autót, urambocsá kamiont még nem láttál?
soha nem mondtam, hogy az
soha nem mondtam, hogy az autósok nem gyíkok, az emberiség gyökér, nagy nagy százalékban. és a bringások is azok. kurvára azok. csak mint mondtam, ha nekem kárt okoz egy autós, tudom, ki volt, ha bringás teszi, esélyes, hogy sosem tudom meg. ennyi.
Naja. És szerintem van egy
Naja. És szerintem van egy nagyon fontos különbség. Én bringával akkor megyek át a piroson, ha körülnéztem és tényleg nem zavarok senkit. A sárgánál fékezés helyett beletaposók meg úgy mennek át a piroson, hogy esetleg keresztbe már zöld mondjuk a gyalogosnak. Nagy különbség! Vajon melyik a veszélyesebb?
És miért van az, hogy ennek ellenére az egyik eset üldözendő, a másik meg hát "jaj, hát benaracspirosodott szegénynek, ne legyünk már olyan szigorúak, mindenkivel megesik..."
Mindazonáltal az ált. ÉS
Mindazonáltal az ált. ÉS középiskolai oktatása a KRESZ-nek, szerintem fontos lenne. KRESZ-vizsgát az tesz, aki akar, de a tanítása benne lenne a tananyagban.
Technika órán anno tanultunk táblákat, stb., ennek keretében lehetne nyomatni komplett KRESZ-t is.
http://people.inf.elte.hu/proof88
+1 -------------------- [The
+1
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]