Nem tud valaki Budapest és környékén olyan bringás szakit, vagy boltot, ahol ebbe az ukrán masinába lehet középcsapágy csészét, vagy négyszöges monoblokkot szerezni?
Nem olasz menetes, az már biztos, valahol azt mondják nem is angol, viszont bele még nem tudtam próbálni. Orosz menet emelkedésre meg nem találok utalást a szakirodalomban.
1,37x24 nak tűnik, ami viszont ha jól emlékszem a angol.












En meg ilyeneket nem
En meg ilyeneket nem hallottam meg, hogy olasz meg orosz menet.
Helyette van metrikus, gaz, meg hasonlo elnevezesek.
Az 1,37x24 lenne a menetemelkedes?
Nekem a Csepel gepem kozepreszet atalakitottak, igy a standrad monoblokkot lehet belerakni.
Bringantihoz menet, kedvenc
Bringantihoz menet, kedvenc "kisboltomban", reggel végig zongoráztunk az összes lehetséges csészét, és monoblokkot. Elvittem a lecsupaszított vázat, belepróbáltunk mindent.
71 hosszú angol menetes a középrész. Nem is 68, és nem is 73, de legalább angol menet.
Ne tegyél már a sírba
Ne tegyél már a sírba két éve nem én magyaráztam a rendszert amikor behúztuk a világítás kábeled?
Van: Olasz,Angol, és Francia középcsapágytípus.
Az Angol természetesen Withworth-remélem ez ismerős?
A Francia az metrikus.Az olasz meg vegyes coll az átmérő metrikus a menetemelkedés vagy fordítva mindig keverem.Ezenkívül van amelyik jobbos balos, van amelyik csak jobbos.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Négy éve akart a sírba
Négy éve akart a sírba tenni. Te csak két éve magyaráztad neki a rendszert. Most miért hozod föl neki ezt, ha akkor nem hoztad? :DDD
http://forum.index.hu/Article
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9119822
próbálkozz itt !!!
drunk-and-ride-and-rock-and-roll, pappa-pappa-rapáááj !!!
azt tudom, hogy a szovjet
azt tudom, hogy a szovjet gépeken csomó alkatrész nem szabvány. pl a pedálmenet. megkérdezem a kollégámat, lehet-e nálunk kapni ilyesmit, mert pl golyóskosár van a boltban ilyenhez.
Pedál menet nem érdekes,
Pedál menet nem érdekes, mert apám közel 30 éve lecserélte az eredeti ékes rögzítésű egy tányéros hajtóművet két tányérosra, és tett a vázra egy Favorit első váltót.
Kormány csapágy is rendes, 1"-os, angol menetes, de annak amúgy is mindegy, mert a villanyak el van hajolva, és emiatt nem síkban fekszenek fel a csapágycsészék a csapágyakra, ami miatt szorul a villa, és nem lehet rendesen körbeforgatni.
Az egyetlen bajom vele, hogy nem 22,2 a belső átmérője a villának, hanem 21,9, és nem megy bele a 22,2-es stucni, csak 21,1-es ritka montis. Fel kéne fúrni valahogy, vagy kompletten a villanyakat kicserélni. De amennyiért áthegesztik, annyiért veszek egy másikat.
Én a PUCH-ommal jártam
Én a PUCH-ommal jártam úgy, hogy új stucnit akartam bele rakni, és a villa belső mérete kisebb volt a kelleténél.
Valami szerszámmal (nem emlékszem), kézi erővel 2 ezer forintért a megfelelő méretűre marták a villanyak belsejét. Nem könnyű munka, azért volt annyi.
A villa festése egyezett a vázéval, szóval megérte.
-
Zsurmi
ha hajlott a villanyak,
ha hajlott a villanyak, csere. én nemrég kihagytam 1 bicó vásárlását, az is xb3 volt, elpussztíthatatlan kazettás aggyal, de hajlott volt a váz, olyat meg max múzeumba, használatra semmiképp. :( a szovjet vázak pedig különösen hajlamosak a deformálódásra.
nekem régi csepel
nekem régi csepel (marathon, apolló, sas) stucni fúrás, reszelés, erősza nélkül belement és működik vele azóta is
************* tekerd meg és táncolj! *************
Lehet, hogy hülyeséget
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de van egy XB3 Sport Kerékpár üzlet Újpesten, nem tudom, hogy a név hasonlóság miért van, esetleg érdeklődhetnél, bár bővebb infót nem találok róla.
link2
http://people.inf.elte.hu/proof88
Nem hiszem, hogy lenne
Nem hiszem, hogy lenne speckó alkatrészük, olyan, mint az összes többi "modern" bolt.
Közük sincs ahhoz a
Közük sincs ahhoz a XB3-hez.
Nekem van a pince mélyén
Nekem van a pince mélyén egy öreg Szputnyikom. Sok éve hozzá sem nyúltam, de régen még nem volt semmi baja. dercsar[kukac]gmail[pont]com címre írj, ha érdekel esetleg, egy üveg borért megkapod. Kecskeméten van :)
Csúnyán tele van a pince
Csúnyán tele van a pince biciklikkel, és azok alkatrészeivel, de nincs szívem kidobni, vagy eladni őket.
Szívesen élnék az ajánlattal, de a pince mérete sajnos adott. :(
Ellenben, a vázon levő, fecskés, XB3 feliratú plakett kellene, ha még megvan.
Szia! Kotortam idehaza, van
Szia!
Kotortam idehaza, van komplett középcsapágyam hozzá.
ha kell, meg tudjuk beszélni.
Győr mellet vagyok kollegáim járnak BPre rendszeresen. szomjasferi@gmail.com
Üdv:SzF
Szép napot! Nekem egy orosz
Szép napot!
Nekem egy orosz fecském van. Mindenhol teli van XB3-as felirattal, nagyapámé volt és én meg felújítom. Viszont nincs hozzá elég alkatrészem. Pl.: kellene egy hátsó agy, vagy ha nincs kompletten, akkor csak az a kis szorító alátét kellene, ami a kontrát szorítja le. Meg a két pedált összekötő tengely is kellene, mert a mostani kaphatott egy nagy ütést és elég rosszul néz ki....
Aki tud segíteni, az írjon e-mailt: g.mate778@gmail.com
Előre is köszönöm!
Máté
ÓHÓ ez az én topicom :D
ÓHÓ ez az én topicom :D az ahelyzet gyerekek hogy a fecskét ütni vágni kell :D nincs rajta egy darab zabványosrész sem, középcsapi pl kb 1 ezred mmel erősebb emelkedésü mntaz angol menet, ezért bele kell tépni ellenben nem lazul le, nyeregcső 25ös talán és akormány csapi csésze mérete isspeckó. mókolni kell, és lehet is az enyém ismegy fixen:D
---------------
Futár wannabe
Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.
Értelek! És bocs, hogy ide
Értelek! És bocs, hogy ide a te topikodba "belepiszkítok", de én is szovjet, orosz kerékpárhoz keresek alkatrészt. És az ég világon sehol nem kapni. Voltam a helyi vastelepen, ahova a fém hulladékokat viszik, ott találtam egy pár db régi bringát, de mint magyar volt. És akkor azt mondod, hogy a kontrát szorító lemezből meg a magyart nyugodtan tegyem rá ameddig lehet és aztán szakítsam meg a menetet? Nem lesz ez egy kicsit barbár munka? Persze ha nincs más megoldás, akkor állok elébe, de előbb még keresek alkatrészeket hátha..... Akinek van orosz bringához alkatrésze és eladná, vagy megszabadulna tőle, az írjon mailt.
Köszönöm.
Hello! Nekem van egy "kis"
Hello!
Nekem van egy "kis" szépséghibás XB3 kerékpárom.A kis hiba a festés,a kicsit nagyobb az első fogaskerék hiánya.Kicsit belerondítottam, mert a végén már 10 sebességes volt. A váltó megvan rajta,csak a kerék hibádzik.Ha érdekel valakit egyben eladó 4db kékszínű papírpénzért.
Köszöntem
ugyanilyen bringára nem
ugyanilyen bringára nem kompatibilisek más alkatrészek(pl.:fékek)?
nekem is van egy hvz gépem
nekem is van egy hvz gépem fellelt állapotban de minden eredeti rajta méga gumik is ha valakit érdekel írjon :D
amúgy budapesti vagyok....
amúgy budapesti vagyok....
sziasztok! szpunyikhoz
sziasztok!
szpunyikhoz keresek én is alkatrészt, konkrtétan balos hajtókart (vagy párban). cserébe tudok adni váltót, váltókart.
************* tekerd meg és táncolj! *************
Érdekes, mindenkinek a
Érdekes, mindenkinek a balos hajtókar kell erről a szerkezetről? Amikor rám maradt a fecském, arról is hiányzott a bal hajtókar, valaki már levarázsolta róla... Szerencsére a menet egészen ép a vázban, és angol menetes monoblokk szépen belement, így négyszöges hajtás fel, és kész.
Hello! Érdekelne hogy
Hello! Érdekelne hogy milyen monoblokkot szereltél be mivel én is szeretném a szputnyikomat monoblokkosra alakítani. Azt már sikerült lemérnem hogy 70mm-es kell de hogy a tengelyhossz milyen legyen azt nem tudom :S
Az az igazság, hogy egy
Az az igazság, hogy egy montis hajtókar van a gépen, amin a nagytányér középre át van helyezve. A montis kar miatt jóval kintebb került a láncvonal is. A monoblokk előtt egy hagyományos csészés-golyós tengellyel használtam, az ~124mm volt, utána került be ez a mostani méh telepen talált angolmenetes monoblokk. Ennek a szélessége 122,5mm (visszamérve, listából kikeresve, 68-as szélességgel). De még bőven lehetne kisebbet is beletenni, sajnos most épp ilyen volt. Szerintem elsőnek meg kell venni a végleges hajtókart, és utána belőni a láncvonalat a monoblokkal. (ha SS/fixi a cél, akkor még a hátsó agy is kell a művelethez.) Remélem tudtam segíteni, sok sikert a szerelgetéshez!
+1 az előttem szólónak -
+1 az előttem szólónak - annyit tennék hozzá, hogy a középrész kiválasztásakor érdemes odafigyelni arra, hogy a vázban lévő menet nem gyengén rövid.
Bal oldalt még csak kihézagolja az ember (1-2 feszített M14 (v. M12?) alátéttel a csészében- ami a 70 vs 68 mm miatt eleve kell is), de a jobb oldalon könnyen külső távtartózássá és ebből eredő láncvonal-elmászássá fajulhat a dolog.
Most, hogy megint
Most, hogy megint fölbukkant ez a régi blog, csak a címre válaszolok. :-)
"Sputnyik alkatrészeket honnan?"
Mostanában mindig leesik egy-egy, és mindenhol várható. Figyeld az eget, és remélhetőleg a légtérbe érve nem ég szénné rajtuk az alkatrész. :D
Engem fék/fékkarok
Engem fék/fékkarok érdekelnének...ha van valahol elfekvőben. Lehet, hogy én vagyok hülye, de a szovjetek középhúzós féke valahogy jobban bejött nekem, mint a "konkurrensek" oldalthúzós patkói.
Olyat gyártott az
Olyat gyártott az Universal, Weimann is azért kár üldözni a szovjetet, hamarabb találsz valami döglött puch-on.Írj Feb-nek neki elhajlott a villája a Puch-ban tavaly talán eladja a fékjeit.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Köszönöm.
Köszönöm.
Akit szputnyikhoz érdekel
Akit szputnyikhoz érdekel alkatrész debrecen körül, annak szívesen állok segítségére (az alkatrészek fellelt állapotban vannak és egész olcsón megszabadulnék tőlük, csak hogy tudjam miből az átalakítását finanszírozni :) ) Mellesleg van itt olyan aki alakított már át szputnyikot 3x6 sebisre?
Szia, jövőhéten megyek
Szia, jövőhéten megyek debrecenbe. Ha van hozzá féked akkor megnézném :) Egy elérhetőséget kérhetek? Köszi
Sziasztok, én is nemrég
Sziasztok, én is nemrég jutottam e fecskéhez. Most kezdtem el felújítani, már van hozzá kerekem :) Még a gyári volt rajta :D A gumin rajta volt, hogy made in USSR :D És még a vázon is van egy ilyen matrica :D Azt szeretném megtudni, hogy 622es kerékhez, milyen benyúlású fék kéne 57mm-es elég vagy hosszabb kell? Mert most nincs nálam a bringa szervizben van, így nem tudom lemérni. A gyári fék elég gyengusz, esetleg, ha valaki tud hozzá féket ajánlani azt megköszönném :)
az én szputnyikomhoz hátra
az én szputnyikomhoz hátra legalább 70-es benyúlás kéne, az lenne a tuti ha megvárnád míg visszakapod és te is leméred.
57-es nagyon kevés, az a direkt 622-es vázakon állna jól.
pl
http://ebike.hu/termekek/fek/fek/orszaguti-fek/15450+saccon+sencro+6081m...
Igen, ezt én is
Igen, ezt én is megtaláltam, csak félek tőle, hogy nem lesz elég a megálláshoz. Előre neked mekkora van? azt tudod?
Én még ezt találtam :)
Én még ezt találtam :) http://www.ecobike.hu/orszaguti_fekek/radius_orszaguti_fekszett_75mm_ben...
elöl is 70-75 körül
elöl is 70-75 körül van.
ez ugyan az a fék, csak más a "matrica". jobbat ekkora benyúlással nem fogsz találni. keveset mentem vele, de nem rossz fék.
Még egy ilyet találtam, de
Még egy ilyet találtam, de majdhogynem ezek is ugyan azok :)
http://retrobringa.hu/index.p
http://retrobringa.hu/index.php?cat=9&subcat=patk%F3f%E9kek
Minél hosszabb a fék karja
Minél hosszabb a fék karja annál rosszabb a fékhatás.
Helyezzétek át a fékhelyeket versenyfékekhez.
1,5 hónapja instalálltam át egy PUCH-ot Exage 39-49-es versenyfékhez sárvédővel és max 28-622-es gumival.
A fék iszonyú hatásos lett 4 ujjas Canti fékkarral, Gyakorlatilag bármi blokkolható akár elől akár hátul
Macerás de az eredmény megéri.
57-es fék félverseny kategória.
Én ezt hívom modernizálásnak:
630-635-ös kerekű régi vázszett, homokszór, szinter/festés, fékhely áthelyezés előtte,minél rövidebb karú fékkaros fékek, 622-es kerekek, monoblokkosítás,négyszögtengelyes hajtómű, ha lehet iparis kerékagyak, pedálok, új fűzésű új alkatrészekből épített kerékszett.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szia, és az hogyan
Szia, és az hogyan lehetséges, hogy áthelyezzem?
Így: https://picasaweb.googl
Így:
https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/RitaTrekkingPuch
Itt találhatsz más modernizálási gondra is megoldást ha értő szemekkel nézed a képeket.Ha valami nem világos kérdezz.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Tetszetősek ezek a fék
Tetszetősek ezek a fék megoldások. Nekem már egyik fékem sem fog :((
Milyen féked az
Milyen féked az Universalok? Csináltam én azokat? Mert nem nagyon emlékszem rá.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem csináltad, akkor
Nem csináltad, akkor fogna.
Az egyik leggyengébb Weinmann fék van elől-hátul.
Köszi a bizalmat. Már
Köszi a bizalmat. Már megijedtem hogy amnéziás lettem.Hiába az öregség...Szeretnél te is ilyet?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Majd az új gépre. Ha
Majd az új gépre.
Ha egyszer lesz belőle valami...
Miért mi hiányzik hozzá?
Miért mi hiányzik hozzá? Vázszett már van.Mistral ha jól emlékszem.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Remek megoldás! Azt, hogy
Remek megoldás! Azt, hogy egy országúti fék benyúlása mekkora, azt hogyan tudom - úgy értem mettől-meddig - megmérni? A vázhoz rögzítő csavar tengelyének közepéről a patkón lévő, fékpofa csúsztatására szolgáló horony "teteje" illetve "alja" közötti távolság? Hú, de konyhanyelvre sikerült.
igen
igen
Azt hogyan oldanád meg,
Azt hogyan oldanád meg, hogy a hátsó féknél kellene kb. 10mm-t elcsalnom.
Az a gondom, hogy a rövid benyúlású 600-as fék (asszem 39-49mm) legalsó helyére téve a fékgumit, a felni felső részénél a gumiabroncsnál van a fékgumi.
A fékhíd nem az a laposvas, hanem cső.
Van erre valami kész megoldásod? Már gondolkodom rajta, de a tapasztalat jól jönne. (Legyártatni forgácsolással tudok sok mindent, mivel ebben a szakmában dolgozom.)
Van csak saját gépeim
Van csak saját gépeim megoldásait rendre nem fotózom le...:/
Nos Schwinn Csepel Avenue később ellopott gépemen szembesültem azzal a problémával hogy rövid benyúlásos kétforgáspontos Shimno RX-100-as féket szeretnék felszerelni + 1 modern oldal szemes rögzítésű alu csomagtartót.
Féklemez helyett fékhíd de a gyári szett egy középbenyúlásos Saccon volt....:S
Megoldás:
Megmérni a fékhíd átmérőjét és a csavarhelyét.Nálam a fékhídban nem volt szem csak simán át volt fúrva a cső.
20x20-as zártszevényből indultam ki, mert 6- os volt fék tengelye+ süllyeszettet imbuszfejű fékcsavar tartotta az 8-as átmérőjű, az az 20mm-2X2 a falvastagság=16 mm-8 mm=8mm/2= 4mm anyag marad a legnagyobb furat mellett is anyag a zártszelvényből+ a falvastagság.
Utána meghatározni az új fékhely és a régi helye közötti távolságot+ nekem még bejött a csomagtartó arra adtam felfelé +30 mm-t.
Jön a méret:8 mm-es furat az új féknek, tehát mellé kell minimum 4 mm anyag az konzol széléig=8 mm a furatközépig + távolság a régi fékhely furatközépig.
Itt be is lehet fejezni a furatszél +4-5 mm-rel de nekem kellett az ominózus 30 mm a csomagtartó miatt.
Mindezt felkarcolni a zártszelvényre és kifúrni, de!
6mm-rel kifúrni mindkettőt, majd a féket tartó furatot a menetiránynak kitűzött oldalon felbővíteni 8mm-re! Kell a csavarnak a hely.
Ezután,a megmunkálatlan oldalakon, ismét kiközepelek és felmérem a régi fékhely furatközepet.Kifúrom és felbővítem akkorára amekkora a fékhíd csőátmérő (ha négyszög vagy ovál, vagy mittudom én, akkor az adott geometriai formába írható legkisebb körátmérőt fúrom bele és kireszelem a profilt.A sima csövet is ki kell mert ugyanakkora furatba ugyanakkora cső nem megy be, a fúrók alap esetben 0,5mm-enként lépnek és tizedes fúróim nekem sincsenek bármilyen méretben így én reszelni szoktam a pontos illeszkedésért.
Előbb azonban a furatozás után, a zártszelvényt hosszában ketté vágtam a fékhíd furat oldalakon a közepelés mentén.Így 2 db U profilt kaptam amik szembe néző oldalain ott volt a régi és az új fékhely.Ezek végeibe 3 mm-es vaslemezből végzáró lemezt készítettem úgy hogy a lemezt bele hegeszetettem és nem rá!Az U profil végébe.Mindegyik profil végébe 1 lemez ment és a másik szabad volt, oda jött a másiké amikor összefordítottam.
Természetesen a kilógó rész ha össze akartam tudni tolni be kellett illeszteni, reszelni a másik belsejébe.
Ha jól van kivitelezve akkor a zártszelvény darab szinte épként újra össze illeszthető de mindkét vége zárt és a fékhíd furat hézagmentesen veszik körül a fékhidat.
Ezután már nem volt gond:
Két fél sima 6-os csavarral +anya rugós és sima alátéttel felfogatja a konzolt a fékhídra, utána fék is felszerelhető.
Én előtte egybe színterezetettem a vázzal, mert akkor ment az is szinterre így megint gyárinak nézett ki az egész.
A fék konzolra gyakorolt bólintó-fordító mozgását a 6-os csavar fogja megakadályozni a régi fék helyen és tartja a konzolt egyben is és a helyén is.Egyben rászorítja a kozolfeleket csőbilincs szerűen a fékhíd csővére ami plusz erőt képvisel a fordító mozgatóerő ellen.Oldal irányban a kozol értelemszerűen alakzáró módon fixálódik a rajta áthaladó fékhíddal ergo a konzol nem tud elmozdulni és a féket elállítani pl esés után.
A hajlító igénybevételt a legjobban a szekrényes tartók bírják és a háromszög rácsos szerkezetek.A zártszelvény tkp egy mini szekrényes tartó.Szerelést és korrózió védelmet valamint az U profil elgyengített lemezeinek hajlását a véglemezelés oldja meg, ezért kell pontosan hézag mentesen dolgozni, hogy szerelt állapotban össze simuljanak és tartsák egymást.
+ csomagtartós ügy= na ezzel nem sokat játszottam egy sima 5 mm-es lemezfület hegesztettem a menetirány szerint hátsó U profil tetejére 30X30-as lemezdarabból egy lekerekített sarkú háromszöget készítve.Furat 5,5 mm.
A csomagtartónak állíthatók voltak a pálca tartói a kerékpár hossztengelyével párhuzamosan is.behúztam őket a minimumra és a két meghajlított pálca felfekvő felület között 5 mm hézag volt ide ment a fül és egy 5-ös csavarral rögzítettem.
Ha szem is van a fékhídban akkor nyilvánvalóan a belső szabad teret akkorára kell méretezni hogy bele férjen az is,valamint figyelembe kell venni e kiinduló szelvénymérethez a fékhíd átmérőt is.Nekem az 12 mm volt az az 20mm-2X2 mm falvastagság=16 mm-12=4 mm/2 mm U profil száranként az anyagvastagság maradék.Tehát kész kivitelben a terhelési irányba nézett 2X 4mm az az 8 mm anyag+ 2X 2mm falvastagság az az összesen 12 mm anyag vastagság nézett szembe a terhelési iránnyal,miközben az eredeti fékrögzítő csavar 6 mm szárú.persze ott a terhelés húzó igénybevétel, itt meg inkább hajlító, de a legvékonyabb ponton van pont a régi fékhely rögzítő csavarja is...Szóval a szükséges szelvény keresztmetszetet alapvetően a fékhíd átmérő és a benne lévő szem átmérő határozza meg.Ha lehet igyekezzünk legalább 2-4 mm anyagot élbe állítani a terhelésnek U profil száranként a legvékonyabb helyeken is!
Persze forgácsolással meg lehet oldani forgástestből is még profibban nekem ez volt az olcsón elérhető.1,5 évig használtam gond mentesen utána lopták el.Ja és a zártszelvény azért nem nehéz mert üreges...
Remélem érthető volt rajz nélkül is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Igen. érthető volt. Igaz
Igen. érthető volt. Igaz kétszer kellett elolvasnom, hogy biztos legyek ebben. :-)
Nem rossz ötlet ez a zártszelvény. Mivel nekem nem kell szintereztetnem, valahol legyártatom valami tönör alu-darabból (csak még ki kell találnom a méreteket és lerajzolnom).
Én is valami ilyesmi, két oldalról rögzített (kvázi bilincsszerű) megoldáson gondolkodtam.
Ötvözetet ajánlok a sima
Ötvözetet ajánlok a sima lágy alu kenődhet a hat és a hétezres alu ötvözetekből csinlják a vázat villát ha azokon nem maszatolódik el a felület a terheléstől akkor sztem a konzolon se.
A lágy alunak van egy másik bosszantó tulajdonsága:
Villanyszerelők utálják mert a sorkapocsba befogott aluvezeték pár év múlva kilazul a csavar alól.Van egy hülye tulajdonsága,terhelésre magától módosul az alakja évek alatt.
A véglemezek helyett használhatsz csap-furat illesztőket mint az öntvény gépházakon pl motorblokkokon.
Örülök ha hasznát láttad az ötletemnek.
Igen, géptan tanárom mondta hogy:" rajzoljanak sokat egy rajz= nyolc oldal szöveggel", csak fáradt voltam és lusta már rajzolni, nyomtatót izzítani, szkennelni, menteni, csatolni...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Melyik ez a csap-furat
Melyik ez a csap-furat illesztő?
Nem ugrik be, hogy mire gondolsz.
Az alsócsövön milyen
Az alsócsövön milyen bilincs tartja a bovdenházat?
Sachs pentasport
Sachs pentasport kéthúzókábeles agyváltó bowdenház támasza.
Gratulálok!Sikerült kiszúrni a legjobb megoldást!
Aki életében próbált már fékváltókaros bringát csinálni régi konzol nélküli vázból...tipikus nehezen megoldható kis hülyeség.Csak enélkül egyik váltó se megy.Egy hasonló megoldást se tudok kézzel elkészíteni esztétikusan.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én is ezzel szopok
Én is ezzel szopok most.Lehet ilyet szerezni valahol?
Tőlem? :) "Nem nyúl a
Tőlem? :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Még egy olyan kérdésem
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy gey 1 1/8-os villa nyak belefér esetleg? vagy az vastag? Trekking villáról lenne szó.
Mármint hova fér be? Nem
Mármint hova fér be? Nem értem a kérdést.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A fecskébe beszerelhető?
A fecskébe beszerelhető? Nem tudom, hogy mi a pontos neve ahová becsúszik a villanyak :D
nem fér bele. 1"-os
nem fér bele.
1"-os villanyak megy bele abba a fejcsőbe.
Fejcső köszi :)
Fejcső köszi :)
Azt hittem fékáthelyező
Azt hittem fékáthelyező dugót akarsz csinálni 1 1/8-osból, csak így meg értelmetlen volt a kérdés...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ehhez mit
Ehhez mit szóltok?
http://www.instructables.com/id/Old-bicycle-new-wheels-building-a-drop-b...
Lényegét tekintve ugyanaz
Lényegét tekintve ugyanaz a megoldás amit én is használok, csak sokkal primitívebb kivitelben.
Miután a régi fékrögzítő csavaron ő lemezzel dolgozik így a lemez oldalirányú mozgását csak a csavarok megfeszítése biztosítja ha jól látom.Rom kocsma előtt meg neki löki a nép a másik bicójának a saját romját elfordul kissé a lemez oldalra és max részegen lehet fékállítással szarakodni éjjel fél háromkor.
Akkor inkább az én megoldásom elődjét ajánlanám, bár fotót nem tudok róla mutatni.
Megmérem a villa nyak kerék felőli oldalán a cső külső átmérőt.Úgy emlékszem 1"-ra jó az 1"-os Vízeveztékcső! mert annak a menetvágás miatt 3 mm-es a falvastagsága.
Ismét meg kell határozni, hogy hova fog kerülni az új fékhely furat a régitől.
Ezután a vízvezeték csőből levágok egy ilyen darabot:
Csővég-furatközép1=minimum a furat átmérő fele, ha lehet inkább átmérő.
Furatközép1-furatközép2 (új ill régi fékhelyfuratok)= a kiszámolt méret
Furatközép2-csővég= itt igyekszem akkorára hagyni hogy felérjen a villaváll felső részéig.
Ezek után ha pl villaváll felső részével szinel a csővég akkor megmérem mekkora a villaváll alsó része.
Ezután elkészítem a furatokat.Következő lépés: átmérő mentén hosszában a cső kettévág úgy hogy a furatok a féldarabok közepére essenek.
Utána a féldarabok villaváll felső részétől lemérem a villaváll alsó részének e méretét és oldalirányban is kimérem a villaszár átmérő felét.Ezt a darabot kivágom, igényesebbek kör alakúra ki is reszelhetik villaszár csőhöz.
Így van két db oldalról nézve L alakú félcsövem amik ha jól csináltam majdnem bemennek a villaszár alá és majdnem ráfekszenek a villanyak cső külsejére.
Ugyanaz az átmérő persze nem fog rá feküdni ugyanarra a csőre, így módosítani kell ezt a méretet is:satuban befogva, vagy platnin kalapáccsal lapítható a csődarab íve amíg fel nem fekszik.
Helyes mechanikai kialakításkor a csődarab kisebb felső része hézagmentesen felfekszik a villaszár cső külsején, és a nagyobb része éppen elfér a villaszár cső kerék felőli alja alatt, ill a régi fékhelybe behelyezett csavar estén a két féldarab szimmetrikusan néznek egymással szembe mind az alsó furat mind a cső aljak síkjának tekintetében.
Ezután már az eljárás a szokásos rutin: fék sárvédő lámpa felszerelés.
Ezt egyébként erősebb megoldásnak is érzem elől a sima lemeznél, mert ahol a cső szinte csak anyagvastagságával néz a terhelési irányba ott erősíti a villanyak szár, ahol meg nem tartja a villanyak szár ott meg a cső forma megtartása miatt élben is áll anyag a terhelési irányra.
Aki látott kartonbútort az érti miért hangsúlyozom ezt.Egészen gyenge és vékony anyag élbe fordítva a terhelési irányra elképesztő erőket képes megtartani! Itt a félcső forma biztosítja ezt.
A fent említett elfordulási problémát egyrészt maga a csődarab íves felfekvése, másrészt a pontos feltámaszkodás akadályozza meg a villaszár kerék felőli felénél ahol a benyúló rész van.Ez a benyúló rész ütközik, támaszkodik fel ha kell pluszban a villaszár cső alsó ívén.
Kissé macerás és nem túl esztétikus de műxik.
A dugó ennél egyszerűbb ezért hagytam abba a csődarabos megoldást.Elkészíteni háztáji nekem kb egyforma idő, viszont láthatjátok egybe szintereztetem a vázzal, és elsőre hamarabb lehet kiszúrni a hátsó áthelyező adaptert mint az elsőt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"