A BOSCH tudhat valamit? Autóelektronikáról átáll elektromos biciklire? ;-)
A Bosch mondeville-i üzemében megkezdődött az eBike-hajtás sorozatgyártása, így a kereskedők már a tavaszi szezon elején megkezdhetik a Bosch-hajtással szerelt eBike értékesítését. Ez idáig 16 márka képviseletében 13 kerékpárgyártó választotta a Bosch hajtáskoncepcióját.
http://www.gyartastrend.hu/cikk/tavaszvaro_elektromos_bringaval












Elveszi a bringázás
Elveszi a bringázás szépségét.
----------------------------------------------------
Csak rakjad neki...mindig.
Nem így kell felfogni.
Nem így kell felfogni. Inkább lehet, hogy több autós inkább erre ül át, mert esetleg nem tud/nem bír annyit tekerni egy hagyományos tekerentyűn. Nem a tizenhuszon évesekre gondolj, hanem az idősebbekre, akik nem mozognak annyit.
örüljünk neki
Hátha aztán később kedvet kap a hagyományos bringázáshoz is, miután egy kicsit erőre kapott.
Szóval, ez nekem inkább +
Ez egy pedelec. Tekerni
Ez egy pedelec. Tekerni azért még kell. És kötelező sem lesz.
Aki ezzel fog menőzni az emelkedőn, majd szánakozóan nézzük, amikor lemerült akksival vánszorog.
A normálisak meg nem fognak zavarni, ők megtanulják mennyit és mikor érdemes rásegíteni (hogy kitartson).
-
Zsurmi
?
?
max. kb. 75%-ot segít rá a
max. kb. 75%-ot segít rá a tekerésre, és azt is csak 25 km/h-ig. Időseknek jól jön.
Aki meg lusta 25%-ot lábbal rásegíteni az elektronikára, az vehet robogót.
Nem állnak át autóelektronikáról. Csak beszálltak az elektromos autó gyártásba, és az egyelőre gyenge forgalom miatt elektromos biciklivel próbálnak egy kis mellékest szerezni. Majdnem ugyanaz a technológia, közös alkatrészek, részben ugyanazok fejlesztik stb. Arra terjeszkednek, amerre tudnak. Tartják magukat az autóiparban bevált módszerhez: nem gyártanak saját készterméket (autót, biciklit), hanem mindenkinek beszállítanak.
Egyébként lehet, hogy a vezérlőegység gyártását is részben lehozzák majd.
Ez egy PR cikk, a rosszabb
Ez egy PR cikk, a rosszabb fajtából ("legoptimálisabb"...)
Amúgy meg miért jó a Bosch lánckerékhajtása? Sok éve léteznek az elegáns, elsőagyba épített könnyű motorok. Azok ráadásul tudnak lejtmenetben és fékezéskor akkut tölteni.
A menetstabilitásos duma a legnevetségesebb, a súlypont helyét alapvetően az ember súlya és testhelyzete határozza meg, nem az hogy a félkilós motort hova teszik.
Ha fél kilós motor van
Ha fél kilós motor van benne (nem méztem) akkor még nekem is kéne. Én a Bionix rendszerét láttam, ott a motoros hátsó agy min 5,1kg, hozzá az aku min 1,4kg.
Én egyébként nagyon híve vagyok az elektronikus rásegítésnek. Bár még nem használtam, de ha mondjuk segít hegymenetben normális tempót tartani, meg hosszabb távom az átlaghoz kicsit hozzárakni, akkor közlekedésre nagyon jó (pont mert nem csak nagyo rövid, de hosszabb távra is, hisz ha mondjuk 30km-t 30-as átlaggal erölködés nélkül megtehetek, akkor az jobb, mint a 20-as átlag.
Csak az elvárásom, hogy rásegítés nélkül se zavarjon a jelenléte (ne érezzem túl nehéznek a kerékpárt, vagy érezzem nagynak az ellenállást tekerés közben.... ezek nem tudom teljesülnek-e. A KTM bionix-al szerelt bringái azért emelhetőek voltak, de a nagy óvatosságban, hogy ne okozzak kárt nem nagyon tudtam becsülni. :(
Beke Dávid
Itt egy teszt egy ilyen
Itt egy teszt egy ilyen bringáról:
http://www.origo.hu/techbazis/hightech/20100427-gepida-pedelec-villanybr...
Ez alapján szinte egyik követelményed sem teljesül. :(
Igaz láttam én Ausztriában egy bácsit ilyen bringán, aki úgy hagyott ott minket az emelkedőn, hogy csak néztünk.
Ez durva általánosítás,
Ez durva általánosítás, mert erő X erő karjával....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szerintem minden kritika
Szerintem minden kritika teljesen felesleges a pedelek fikázására. Shanghaiban csak szinte elektromos bringákat láttam, hagyományos tekerőst alig láttam. El vagyunk maradva! Igaz nem high-endet, de riksát csak elektromosban láttam. Idő kérdése, hogy mindennapi elfogadott és nem lenézett legyen egy ilyen rásegítéses járgány. Aki azt hiszi, hogy lusta embereknek való, akiknek van pénzük, hogy villogjanak, azok tévednek, mert ki is lehet kapcsolni a rásegítést és lehet sportolni és edzeni. Sajnos nálunk meg nem gyógyult ki a társadalom az irigységből mérgéből. Én majd, ha megtehetem pedeleken szeretnék bringázni! A walkmant használókat is hülyének nézték és lassan kigyógyultak megszokták az emberek. Ma már fel sem tünik, mindenki bunkófonnal szaladgál.
Ez Föld Anyánknak megfelelő az autó helyett a környezet tisztábban megtartása miatt.
Ne néz le egy pedelekest! Még te is lehetsz az ő helyzetében!
Szerintem a nehéz kérdés,
Szerintem a nehéz kérdés, amit a cikk sem tud megadni, amit fent linkeltek a célkozönség. Én úgy érzem, hogy 30km alatti ingázáshoz sík terepen teljesen fölösleges a rásegítés, az már csupán a kényelmet szolgálja.
Mindenesetre én figyelem a termékeket, mert én, ha pénzem is lenne rá, beszereznék egy jó rásegítést. Egyenlőre a Simano STEPS-ről várom, hogy legyenek információk. vagy valami, mert talán az felelne meg a lejgobban. Bár ha a rásegítés mértéke nem változtatható, mint mondjuk a bionix esetében, de ugyanúgy van visszatáplálás is, ami jó. Meg elsőkerék hajtás, amivel összkerék hajtás kapok és a bringa is kiegyensúlyozottabb, meg dinamóként is működik... de csak elvileg lehet idéntől kapni és kérdés milyen nehéz
De a kikapcsolás, vagy a nulla állás néha nagyobb ellenállást jelent, mint motor nélkül, a rásegítés (szabályok miatt is) nem rugalmasan használható (25km max, egyebek). Visszatáplálást nem sok rendszerben láttam a fékezéses dolog hablaty, ami miatt szerintem egyenlőre csak annyira környezetbarát mint a mostani hibridek (vagyis kicsit se) de itt visszalépés van, nem valamiféle előrelépés
Talán, ha majd tényleg nagyobb érdeklődést kap, akkora vevői igényeknek jobban megfelelő megoldások is megjelennek.
Beke Dávid
Hm. Hát tegnap amikor
Hm. Hát tegnap amikor felértem a Normafára, és megláttam az ott pihegő elektromos bicikliseket, azért felkacagtam :>
Többször használtam
Többször használtam Japánban ilyen rásegítéses elektromos kerékpárt. A súlya alig több egy hagyományos kerékpárnál, általában 3 sebességes, agyváltósak. Nem a versenyzőknek találták ki, ha túl gyorsan akarsz tekerni, ott már nem segít. A rásegítés mértéke egyébként változik attól függően, hogy mennyire taposod a pedált (legalábbis a Panasonic és egyéb japán típusoknál). Ki is lehet kapcsolni, és akkor gyakorlatilag egy normális bicikli, nincs különösebb ellenállása a szerkezetnek. Általában több fokozatban lehet állítani azt is, hogy milyen arányban segítsen (de mint mondtam, a rásegítés alapvetően attól függ, mennyire tapossuk a pedált). Ha emelkedő jön, és bele kell taposni, jól érezhetően segít, és könnyen feltekerünk a meredeken is. Sík úton pedig lehet takarékoskodni, és kikapcsolni, de ott nem is fogyaszt annyit. Óriási előnyét látom abban, hogy megoldja azt a problémát, hogy pl. sokan azért nem bringáznak, mert van útközben valami nagy emelkedő, amin nem tudnak feltekerni, vagy nagyon leizzadnak, stb., ez ezzel kiküszöbölhető. Az aksi fél óra alatt feltölthető. Idős emberek sokkal tovább kerékpározhatnak, megtarthatják aktív éltmódjukat. Ha nem tekerünk, akkor az elektromos motor sem működik!
Nem tudom a Bosch készüléke milyen, de a Japánban már évek óta kapható elektromos bicajok fantasztikusak.
Stanci látja jól
Stanci látja jól sztem.Vidéken a villanysuhanátor sokkal jobban megy mint itt.Nagyobbak a távolságok és több az öreg, meg alíg van tömegközlekedés.Erről a kütyüről meg az érdekelne, hogy bármire felszerelkhető, vagy bringával van együtt?Mert a felszerelhetősben van fantázia.Ócsó Puch+egy ilyen.Úgy is alapból kerékcsrével, totál generállal kell a devescseri csodákat indítani ritka kivétellel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Na, ha ilyent veszünk,
Na, ha ilyent veszünk, támogatjuk a "honi" ipart.
"A kéziszerszám és az autóipari alkatrészek gyártása mellett a Bosch az eBike, azaz az elektromos kerékpár meghajtás-rendszereinek előállítását is Magyarországra, a hatvani és miskolci telephelyeire telepítette. Az eBike meghajtás-rendszerek sorozatgyártása az új gyártócsarnok átadását követően indul. A Magyarországon gyártott eBike alkatrészek világszinten 25 kerékpármárkába lesznek beépítve."
http://www.gyartastrend.hu/gazdasag/cikk/uj_gyartocsarnokot_avatott_a_bosch
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Alleluja! "Nem nyúl a
Alleluja!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"