Szevasztok volna egy-két kérdésem nálamnál jobban hozzáértő emberekehez. Kevés gondolkodás után arra jutottam ,hogy megtanulok kereket füzni, és mivel elég jól ment elhatároztam ,hogy fűzök egy kerekszettet magamnak.
Az első kerék simán ment, összefűztem, centirozás, rá a gumi, be a vázba, első használatkor meg se nyikkant.
Ezután hozzáfogtama hátsohoz és itt jött a baj.
Miért van az ,hogy egyes küllők túlérnek az anyán(nagyon 6mm)és belógnak a felni két fala közzé, mig mások éppen elérik a küllőanyát és kint van kb. 3mm menet.
Az ebike.hu-n található küllőszámitoval számoltam és az első kerék tökéletes lett. Akinek van ötlete az segitsen, mert én igy nem használom a kereket.
Amugy egy flip-flop agyas hátsó kerékről van szó.
Válaszokat előre is köszönöm












Hatulra esetleg nem ketfele
Hatulra esetleg nem ketfele hossza van a kulloknek es egyik oldalra rovidebbekkel akarod megfuzni mint a masikkal?
Nekem a kovetkezok jutottak
Nekem a kovetkezok jutottak eszembe:
- Egyforma hosszusagu kulloid vannak (esetleg fele-fele egyik oldal, masik oldal)?
- Jo mintat fuztel? (Masodik probalkozasra azt hittem mindent tudok es siman rossz mintat fuztem...)
- Kozepen van az agy?
Hátsó keréknél az agy
Hátsó keréknél az agy aszimmetriája miatt gyakran kétféle küllőhossz kell a két oldalon. Biztos hogy jól számoltad, és jól fűzted be őket? Felni az agyhoz képest középen van?
Nem tudom honnan tanultad a kerékfűzést, de ha ezen elakadtál akkor a helyedben óvatos lennék: kereket fűzni nem bonyolult, de a rosszul fűzött kerék nem fog sokáig tartani. Kerékfűzést érdemes vagy hozzáértőtől megtanulni, vagy elolvasni legalább egy, de ha lehet két jó könyvet. Az elsőt pl neten is meg tudod venni, bőven megéri azt a pénzt amit kérnek érte.
Először is köszi a
Először is köszi a válaszokat.
Az agynak középen kell lennie, mert ez egy kétoldali menettel rendelkező agy, névszerint egy acor formula flip flop agy. És a küllők egyforma hosszuak(lemértem) pont hogy középen legyen az agy.
Ha lessz időm mégegyszer befűzőm de nekem hibátlannak tünik a minta, de mégse az ezek szerint
Erdekes igy... mert valoban
Erdekes igy... mert valoban tenyleg majdnem pontosan kozepen kell legyen... maximum annyit tudok elkepzelni, hogy nincs elegge megcsavarva a kerek az agy korul es ezert lehet az hogy az egyik oldalon tullognak masik iranybol keresztbe futo kullok meg nem eleg hosszuak :S Mas otletem nincs :S
És az agy amúgy középen
És az agy amúgy középen van (vázban tesztelve)
A minta pedig 3 kereszt mindkét oldalon.
Egy ismerősöm boltban vásárolt kész flip flop agyas kerekéhez néztem a mintát ezért nem is értem.
En a kovetkezovel szivtam
En a kovetkezovel szivtam meg (de viszonylag hamar eszrevettem):
Az agy ket oldalan a lyukak picit el vannak tolva egymastol; pont annyira, hogy a ket oldalon levo, "hatrafele nezo kullok" a felniben szomszedos lyukakba menjenek. (Ezek kozott hagytam 1 lyukat, ami a hiba alapja volt.)
lesz ott valami hiba szedd
lesz ott valami hiba szedd szét és újra. nekem is volt ilyen és kiderült félre fűztem ;-)
Megoldottam! Az volta baj
Megoldottam! Az volta baj szerintem, hogy nem jol huztam meg a küllőket, ujra fűztem ,most jó. Ès a tojás ami benne volt is eltűnt. Mégegy kérdés az normális ,hogy amikor beraktam a vázba és mentem vele az első pár méteren pattogo hangot adott ki?
valószínűleg
valószínűleg elfelejtetted feszültségmentesíteni a küllőket
A pattogas elofordul az elso
A pattogas elofordul az elso par meteren, ha nem feszegetted meg elegge osszerakaskor. Fontos viszont, hogy a pattogas utan ujra kell centirozni.
Négy fontos dolog: 1.
Négy fontos dolog:
1. Használj küllőbetekerő kulcsot vagy valamilyen más módszert arra, hogy a fűzés elején a laza küllőket ugyanolyan feszességre hozd (akár az is megoldás, hogy az összes küllőanyát a menet eltűnéséig tekered be). Így egyenletesen feszítve nem lesz az eltolás elrontva és közelebb kerülsz a 3. ponthoz.
2. Egy központosságmérő hasznos cucc, mutatja mennyire van középpen a felni a tengelyvégekhez képest.
3. A jó kerék nem csak egyenes, hanem a küllőfeszességek is azonosak. Végigpengetve ugyanazon a hangmagasságon kell legyen az összes küllő. Ha nem így van akkor a lazákat húzd, a mellettük azonos oldalon lévő feszeseket lazítsd.
4. Fűzés közben minden feszítési kör után "nyomorgasd" meg a küllőket (azonos oldalon lévő párhuzamos küllőket markold meg és egymás felé húzogasd) illetve a feszítést úgy végezd, hogy egy negyed fordulattal túlmész majd vissza. Így nem lesznek pattogások, rossz helyen felfekvő küllők, megtekeredett küllők, stb.
Elkerülheted az újracentrírozást ha ügyesen csinálod a fentieket és egy tartós bombabiztos kereked lesz.
Az összes küllő
Az összes küllő egyformán van meghuzva direkt oda figyeltem és pontosan számoltam, hogy minden küllőt ugyanannyira huzzak meg. Ahogy én hallom egy hangon peng az összes . És fűzés közben összenyomkodtam őket, a kerszteknél is és a két oldaliakat is egymás felé.
De amugy vagy négyszer ötször pattant, és csak addig amig egyszer körbe nem ment, szerintem nem lessz vele baj. és birja majd a JÓ magyar utakat.
OK, meglásd, képes leszel
OK, meglásd, képes leszel te még ilyent is fűzni: :-)
http://www.premiumtours.co.uk/images/product/original/132_2.jpg