Itt mindig az aktuális, hatályos KRESZ-t találod:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
Itt pedig a kapcsolódó KÖHÉM rendelet, amelyben például a világítással kapcsolatos, és egyéb részletes szabályokat találod:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
(Csak hogy mindig kéznél legyen, ha nem vagy biztos valamiben. :)
És hogy tényleg mindig kéznél legyen: ha a jobb oldali keresőbe beírod, hogy "hatályos KRESZ", akkor ez a bejegyzés az első találat.
Lásd: http://criticalmass.hu/search/node/hat%C3%A1lyos+KRESZ
(Ha a cm.hu keresője épp nem működne, akkor helyette használhatod a google-t is, hasonló eredménnyel: http://www.google.hu/search?q=hatályos+kresz+site%3Acriticalmass.hu)












nagyon nagy vagy, koszonom!
nagyon nagy vagy, koszonom! bonnie
Nincs mit. Remélhetőleg a
Nincs mit. Remélhetőleg a keresőben is hamarosan megjelenik a találatok között, és akkor tényleg nagyon kéznél lesz...
És ez a blogbejegyzés hogy
És ez a blogbejegyzés hogy lesz mindig kéznél? :)
Majd néha jön egy UP :) De
Majd néha jön egy UP :)
De szerintem fel lehetne venni a Tudnivalók alá.
Elvileg a kereső fogja
Elvileg a kereső fogja neked kidobni. :) (Csak gondolom meg kell várni, míg beindexeli.)
Ha már itt tartunk: a
Ha már itt tartunk: a KöHÉM rendelet (lámpák stb.)
Kicsit lassúcska amúgy a net.jogtar.hu, de sebaj, a Googlenál van tárolt változat.
Köszi, beleraktam ezt is.
Köszi, beleraktam ezt is.
A Google nem teljesen
A Google nem teljesen tárolta el, az egyik mondatnál kettőspont van, láthatólag folytatná (merthogy amúgy jóval hosszabb a szöveg), de ott félbeszakad.
Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp
Gondolom olyan lassú volt,
Gondolom olyan lassú volt, hogy már a robotoknak is elszakadt a cérnája. :)
Ne szívjatok vele. Itt a
Ne szívjatok vele. Itt a mai állapot, ritkán változik a ránk vonatkozó rész!
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.
(4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel,
b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.
b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzőt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.
a (8)-as pont miatt
a (8)-as pont miatt megbukott az összes modern kerékpár, de jó, hogy vannak ilyen aranyos régi rendeleteink :)
Zsoltee
namost vagy az en bringam
namost vagy az en bringam nem modern, vagy te tevedsz.
hanyan csodaltak mar meg a jokis kapcsolomat :)
bonnie
Ne menőzz :D Zsoltee
Ne menőzz :D
Zsoltee
legalabb ebben leygek
legalabb ebben leygek szabalyos :D bonnie
Na ki hány szabályt hág
Na ki hány szabályt hág át rendszeresen ezek közül? :)
És egyáltalán van olyan, aki mindet betartja?
És akkor engem elvileg megbüntethetne a rendőr(pl. a 8. pont miatt), annak ellenére, hogy sötétben jól ki vagyok világítva és láthatósági mellény is van rajtam? (Ráadásul bukósisak is, ami meg sajna nem is kötelező.)
Nahát! Kivették belőle a
Nahát! Kivették belőle a névtáblát? nem olyan régen még az is kötelező volt. Most meg nem találom benne. Vagy csak fáradt vagyok, nem tudom. :)
Itt meg egy régebbi
Itt meg egy régebbi állapot van, diafilm kockákon bemutatva:
http://www.diafilmmuzeum.hu/vetitoterem.html
Közlekedés - 136 A Kerékpárközlekedés Szabályai
________________
Sajnálom a bolondot.
"(6) A kerékpárhoz
"(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó)."
ezexerint az egynyomu utanfuto nem is szabalyos? bonnie
Kösz! Épp ezt
Kösz!
Épp ezt kerestem!
Nagy vagy!
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bringatárolót a Nyugatiba!
-Lehet, hogy a te autód menő, de az én bringám HALADÓ!
Na, meg is van az
Na, meg is van az indexelés, úgy látom.
Mostantól, ha a jobb oldali keresőbe beírod, hogy "hatályos KRESZ", akkor ez a bejegyzés az első találat.
Lásd: http://criticalmass.hu/search/node/hat%C3%A1lyos+KRESZ
Szia Prof! Megtennéd, hogy
Szia Prof!
Megtennéd, hogy ezt is belinkeled:
Kerékpáros KRESZ (a fórum)
Köszi,
phorvath
Kerékpáros KRESZ (a pdf file)
Hogyan ne üttessük el magunkat
picit lecsuszott a blog, de
picit lecsuszott a blog, de azert idetennek egy kerdest, ami nem(csak) bringas Kresszel kapcsolatos. ti mit tesztek,hha ellentmond egymasnak a tabla es a felfestes? kicsit konkretabban: a Szabihid felol a Kalvinra buszsav vezet, ami ugye bringasnak tilos, tabla szerint meg ketiranybol behajtani tilos, kiveve..., tehat bemehetsz siman bringaval. (vszeg a masik iranybol is ue van, de az reggel esik utba, akkor meg eleg tompa vagyok,h eszrevegyek iylen hulyesegeket.)
bonnie
Én annak idején úgy
Én annak idején úgy tanultam, hogy első a rendőr jelzése, második a lámpa, harmadik a tábla, és csak utolsó az útburkolati jel.
az zsir, akkor be lehet
az zsir, akkor be lehet menni legalban. bonnie
hö..micsoda? Én úgy tudom
hö..micsoda? Én úgy tudom az utolsó a kresz szabály. Tehát Tábla nincs, de az útburkolaton ott a STOP, Akkor hiába jön balról a csákó, meg kell állnom. Ha nincs smmi felfestve, akkor ő áll meg.
Másik meg, ha behajtani tilos, akkor már miért mehetnél be bringával? Az van alá írva, hogy kivéve kerékpár, vagy az, hogy kivéve BKV???
Hö?
Utolsó előtti mondatra:
Utolsó előtti mondatra: azért, mert a KRESZ szabály úgy szól, hogy ha az van alá írva, hogy kivéve közlekedési vállalat, akkor bringával be lehet hajtani. Olvasgasd a KRESZ-t :)
www.gruppetto.hu
Kösz, pont ezt
Kösz, pont ezt kérdezem,hogy ez van odaírva??? Mert nemáll az eredetiben, csak az, hogy kivéve...
Na és persze a kivéve Taxinál is bemehet, de szerintem ha a kivéve BUSZ akkor NEM!
(tehát nem a BKV, hanem hogy busz, az a kis rajzocska a kocka táblán)
Bocs, akkor félreértettem
Bocs, akkor félreértettem a kérdésedet, azt hittem, hogy a KRESZ szabályra vonatkozott. De akkor a helyszínen lévő táblára vagy kíváncsi. Na azt nem tudom, hogy milyen, de kivéve busz táblát még nem láttam a városban, úgyhogy jó eséllyel kivéve BKV-s...
www.gruppetto.hu
Na ahogy nézem, így is
Na ahogy nézem, így is lehet érteni, azaz én nem voltam világos. de Úgy értem, hogy a kresz szabályai szerint ott mehet be a bicikli, ahol pl Ki van írva, hogy kivéve taxi, vagy kivéve BKV, vagy valami más tömegközlekedés, vagy kivéve bicikli.
De van olyan tábla is, hogy kivéve busz. itt szerintem nem mehet be. Például buszoknak fentartott sáv, vagy parkoló, vagy turisztikai központ, vagy akármi, tehát én a kreszre értem, hogy az hogy busz, ott nem automatikusan lehet bemenni.
Az pedig, hogy busz sáv van felfestve semmit nem jelent, mert a tábla felülírja. Tehát jelen esetben nem érdekes mi van az útburkolatra festve, csak az, hogy mi van pontosan a táblán. De tulajdonképp ez nem szerepelt az eredeti kérdésben. Amúgy meg mindegy, mert ez régen volt, meg valószínű a BKV-ra gondolt az illető, de ez nem ilyen egyértelmű,tehát ugye bele lehetett kötni.
Na de nem is kötözködni akartam, csak a szabályok pontos ismerete nem hátrány. Néha olvasni félrevezető dolgokat is.Sőt a rendőr meg a bíróság is sokszor téved. na meg a szakértő is.
valójában teljesen
valójában teljesen mindegy, hogy mi van a táblán kivételnek. ugyanis a tábla hiába engedné, hogy bemenj, mivel nem tilt, ha emellett buszsáv van. mert akkor buktad. ugyebár buszsávon csak akkor mehetsz, ha ezt tábla engedi. de a behajtani tilos kivéve bkv az nem engedi, hanem nem tiltja meg, ez a kettő nem ugyanaz!
Tehát ezesetben a tábla
Tehát ezesetben a tábla annyit jelent, hogy taxival behajtani tilos.
Érdekes kérdés.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
tábla azt jelenti, hogy
tábla azt jelenti, hogy csak busz mehet be, és mindenki más, aki közlekedhet a buszsávban, és a tábla sem tiltja a behajtását. ellenben, ha pl havazik, és nem látszik az útburkolati jel, és tábla sem jelzi a buszsávot, vagy az is havas, és nem látszik, akkor mindenki bemehet, akinek nem tiltja a tábla a behajtást. igen, akkor a bringások is.
Critical Mass is a bicycling
Critical Mass is a bicycling event typically held on the last Friday of every month in over 300 cities around the world. The ride was originally founded in 1992 in San Francisco.The purpose of Critical Mass is not usually formalized beyond the direct action of meeting at a set location and time and traveling as a group through city or town streets on bikes, attempting to halt all normal city traffic. testking 000-105 | testking LX0-101 | testking NS0-154 | testking 642-974 | testking 650-195 | testking MB2-631 | testking 1Y0-A16 | testking HP0-S30 | testking JN0-360 | testking 642-681 | testking 646-656 | testking BH0-006 For some bigger scale events like the one in Budapest, Hungary, there is an activist group formed around it, organizing the rides and communicating the desires and problems of the cyclists to the city council.Critical Mass rides have been perceived as protest and intimidation activities. A 2006 New Yorker magazine article described Critical Mass' activity in New York City as "monthly political-protest rides", and characterized Critical Mass as a part of a social movement;and the UK e-zine Urban75, which advertises as well as publishes photographs of the Critical Mass event in London, describes this as "the monthly protest by cyclists reclaiming the streets of London." Critical Mass participants have insisted that these events should be viewed as "celebrations" and spontaneous gatherings, and not as protests or organized demonstrations. This stance allows Critical Mass to argue a legal position that its events can occur without advance notification of local police.