Megpróbáltam szabályosan végigmenni az egyik leggyakrabban használt útvonalamon. Hogy ez így normális-e, azt mindenki döntse el maga.

http://budapestentulelni.blog.hu/2008/02/20/szabalyosan_kozlekedni_kerek...

http://www.indavideo.hu/video/Kerekparral_Budapesten_szabalyosan

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

gratulálok! szép munka!

gratulálok! szép munka! kötelezővé tenném hőzöngő autósoknak, de úgysem néznék meg.

Esetleg megcsinálhatnád a "nem szabályos, de biztonságos" verzióját is.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

2
pixel képe

Sajnos csak nem szabályos

Sajnos csak nem szabályos verzió van, biztonságos nincs :) Mindenesetre holnap felrakom a végig szabálytalan verziót, ami már csak 6 perc.

3
Szász Andrej képe

Kimutatható, hogy a

Kimutatható, hogy a biztonságos kerékpáros közlekedés nem az infrastruktúval korrelál, hanem a kerékpáros közlekedési tudásával, vagyis azzal, mennyire tartja be a minden járműre egyformán vonatkozó közlekedési szabályokat. A járművel közlekedés szabályai vagy 100 éves folyamatos fejlesztés hatására úgy tűnik, a legbiztonságosabb módjai a közlekedésnek. Ha lenne biztonságosabb rendszer, azt használnánk!

Szóval ne dramatizáld túl a helyzetet. Ha szerinted pusztán az úton haladás nem biztonságos, én azt mondom: támaszd alá számokkal.

4
TalkCafe del Mar képe

Még szerencse, hogy

Még szerencse, hogy legalább te elhiszed, hogy ez a legbiztonságosabb módja a közlekedésnek :)

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
Ezt nézd meg

5
pixel képe

Ezek olyan számok, amit

Ezek olyan számok, amit igen nehéz mérni. Nem arról van szó ugyanis, hogy hány ember szenvedett balesetet az úton. Arról van szó, hogy hányan vannak, akik szívesen tekernének, de a gondolattól is szívrohamot kapnak, hogy bemenjenek az autók közé. És ez a szám sokszorosa a jelenleg bringázók számának.

6
Prof.gruppetto.hu képe

A biztonságosság

A biztonságosság konkrétan mérhető, mérik is, és a számok Andrejt igazolják.
Amire te gondolsz, az a szubjektív biztonságérzet, aminek sokszor nincs köze a tényekhez. Viszont ezen lehet változtatni, és ennek pl. egy eleme, hogy a tényeket megismertetjük az emberekkel. Sokkal jobb taktika, mint a helyes megoldás elutasítása szubjektív okokból, nem?

www.gruppetto.hu

7
pixel képe

Akármilyen számokat

Akármilyen számokat mutogatsz, az emberek többségének nem lesz semmiféle biztonságérzete olyan helyeken, mint a Nagykörút. Nekem is csak azért van, mert tudom, hogy szinte bármire fel vagyok készülve, de nem mindenki kerékpározik 15 éve versenyszerűen. A barátnőm germániában kerékpárral járt suliba, itt nem mer felülni rá, és teljes mértékben meg is értem.

Hagyjuk a számokat, és definiáljuk a dolgot így: az az út biztonságos, amelyiken elengeded a 10 éves gyerekedet egyedül iskolába.

8
Prof.gruppetto.hu képe

Az az út egy 10 éves

Az az út egy 10 éves gyereknek biztonságos. Ettől még a lakosság nagyobb része felnőtt ember, akinek a többi út is biztonságos, ha megtanulja használni őket, és felülemelkedik az előítéletein.
Én soha nem bringáztam versenyszerűen, most már mégis évek óta bringázok a városban nap mint nap, közlekedési céllal. Félelem nélkül. Időnként egy kis haraggal, ha valaki látványosan veszélybe sodor, de igazából ezek szinte kivétel nélkül kivédhetők, és ha azt veszem alapul, hogy egy nap mennyi lehetséges konfliktushelyzet van, és ebből mennyi lesz a valódi konfliktus, akkor szinte elenyésző.
Egyébként figyelmedbe ajánlok még egy furcsa tényt, amit szintén a statisztikákból lehet kiolvasni. Ahogy növekszik a kerékpározás részaránya a közlekedésben, úgy csökken a súlyos, kerékpárosokat érintő balesetek aránya. Néha ez az arány olyan mértékben csökken, hogy abszolút értékben is csökkenést hoz.
Tehát ha biztonságosabb utakat akarsz, akkor nem sajnálkozva lebeszélni kell az embereket, hanem felvilágosítani a valódi összefüggésekről.

www.gruppetto.hu

9
Szász Andrej képe

Ha lesz még út, amelyiken

Ha lesz még út, amelyiken lehet biciklizni, amikor 10 éves lesz a gyermekem, akkor tudok majd erre válaszolni.

Ennek a definíciónak túl sok baja van, túl szubjektív. Hogy ki mit mer, az egyénenként változik, hogy ki hogyan közlekedik, az ismét. Az állítás az, hogy lehetséges biztonságosan közlekedni rajta, mert már azonosították azokat a viselkedésmintákat, amelyek követése esetén a baleseti kockázat kisebb.

Ez az egész kérdés nagyon komplex, és részben az adatok is áttételesek. Pl. tanulmányközi összehasonlítás is kellett hozzá, hiszen az összlakosságra vonatkozó adatokat csak így lehetett összevetni egyes csoportokra vonatkozó adatokkal... A gyakorlott (értsd: e szabályokat nagy valószínűséggel betartó) biciklista balesetének valószínűsége akár 20-ada is lehet az átlagnak. Ha figyelembe vesszük, hogy az átlag biciklis baleseti kockázat sem olyan magas, akkor különösen jók vagyunk... :)

Szóval vannak ezek a minták, és vannak az emberek, a gyerekek, akiknek ezek megtaníthatóak. Ötödikeseknek már sikerrel tanították meg ezt olyan szinten, hogy a legforgalmasabb többsávos utak kivételével mindenhol biztonságosan tudtak közlekedni. De konkrét tapasztalat híján nem tudok gyermekekkel példálózni.

(Ezt pedig ajánlom figyelmetekbe, nagyon érdekes cikk a Milton Keynes-i bicikliutak 20 évnyi tapasztalatáról. Csak azért jutott eszembe, mert a briteknél a kerékpárutak 12 éves kíséret nélküli gyermekeknek vannak tervezve.)

10
dezso képe

Tényleg érdemes a cikket

Tényleg érdemes a cikket elolvasni, elég hajmeresztő. Gyakorlatilag az derül ki belőle többek között, hogy a 70 mph-ra (mondjuk 110 km/h-ra) engedett forgalomban biztonságosabb biciklizni, mint a gyalogosok és biciklisták számára kialakított utakon. (Megjegyzendő, hogy a megtörtént sérülések nagyobb része súlyos vagy halálos a gyorsforgalmi utakon, cserébe jóval ritkábbak.)

11
Szász Andrej képe

Ugyanazt a táblázatot

Ugyanazt a táblázatot nézzük?

12
papirnadrag képe

Én is garatulálok, nagy

Én is garatulálok, nagy jól sikerült. Pár autós ismerősömnek majd megmutatom.

13
urga képe

Ezt tényleg terjeszteni

Ezt tényleg terjeszteni kell, remekül sikerült videó!

egy kérdés: a megtett táv mennyi volt? az átlagsebesség miatt érdekelne.

és egy ötlet: a Föld napjával kapcsolatban meg lehetne hívni polgármestereket/tervezőket egy ilyen túrára... hátha rájönnek, miről beszélünk.

14
Mr.Saint képe

Ezzel teljesen egyetértek!

Ezzel teljesen egyetértek! Ideje lenne, ha felhomályosodnának!!

A videó pedig remek munka!!!!!

15
Chubby képe

Nagyon nagy. Bár az Attila

Nagyon nagy. Bár az Attila úttól a Pauler utcáig használhattad volna a bicikliutat ;) Ettől függetlenül is minden elismerésem.

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

16
pixel képe

Gondoltam rá, de azt én

Gondoltam rá, de azt én inkább egy kereszteződésnek minősítem :)

17
Szász Andrej képe

És a bíróság hogy

És a bíróság hogy minősítené? Te magad idézted a KRESZ-t, hogy ahol van kpút, kötelező használni. Márpedig azon a nyúlfarknyi szakaszon van! (Ez mondjuk inkább az ellenkező irányból jövet lenne érdekes. ;) )

18
Gabika képe

nagyon szép munka,

nagyon szép munka, gratulálok

-------------------------------
Gábor

19
Mumin képe

2,0342 km a gmap-pedometer

2,0342 km a gmap-pedometer szerint. Az az átlagban 8,4173 km/h, ha jól számolom, de ellenőrizzétek le. Az egy erős gyalogló (nordic walking) vagy egy laza kocogótempó.
http://www.gmap-pedometer.com/?r=1640459

20
urga képe

amikor a legtöbb biciklista

amikor a legtöbb biciklista erőfeszítés nélkül 15-20 km/óra átlagsebességgel haladna (már ha hagynák).

21
Bárt úr képe

Atom a videó! De sajna

Atom a videó! De sajna hiába is mutatnátok meg az autósoknak...

Milyen zene szólt egyébként alatta?

22
cornholioo képe

Pain of Salvation -

Pain of Salvation - Cribcaged
Nagyon jó zene! Külön megörültem, mikor meghallottam a kezdő akkordokat.
"The only cribs that we should care for
Are the ones that we are here for
The ones belonging to our children
That do that we do, scar from our wounds"

23
lajhár képe

Remek videó.

Remek videó. Gratula!

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

24
Mumin képe

Egyébként hogy jut át az

Egyébként hogy jut át az ember a Dunán?
É-vasúti híd, Árpád-híd, Lágymányosi-híd: bicikliúton.
Margit-híd, Petőfi-híd: az úttesten, a duplasávos, 40 km/h-s forgalom mellett.
Lánchíd, Szabadság-híd: sehogy.
Erzsébet-híd: az úttesten, a triplasávos, 60 km/h-s forgalomban, a buszsávtól balra.

Itt a térkép

Ezek mellett örülhetünk, hogy ennyi bringás van!

25
j_gergo képe

1) a biciklisek

1) a biciklisek szempontjából a belvárosi hidak a legfontosabbak (ui. egy biciklis nem választ több km-es kerülőutakat, és jellemzően kiinduló és célpontja közül legalább az egyik a belvárosban van)

2) budapesten a belvárosi hidakon lehet legkevésbé biciklivel közlekedni, 2-n közülük egyáltalán nem, 2-n életveszély.

tanulság: elmenni innen, nagyon gyorsan valami civilizált helyre.

26
pixel képe

Nem véletlenül tanulok

Nem véletlenül tanulok dánul...

27
Szász Andrej képe

2)-t kifejtenéd bővebben?

2)-t kifejtenéd bővebben? Talán azért nem értem, mert nem tudom, mi számít belvárosi hídnak. Az Árpád-hídon pl. kifejezetten kellemetlen közlekedni, és egyben tilos is. De nem is gondolom azt, hogy az belvárosi híd!

28
Muminnembe képe

Gondolom, az Árpád-híd az

Gondolom, az Árpád-híd az nem belvárosi. Viszont van rajta bicikliút. Hasonlóan a Lágymányosihoz.

Szerintem az "egyáltalán nem" a Lánchídra és a Szabadság-hídra vonatkozott, a "veszélyes" pedig az Erzsébet-hídra és talán a Petőfire.
Lehet, hogy a Petőfit azért nem számítottam veszélyesebbnek, mint a Margit-hidat, mert naponta arra járok. De ezen az oldalon már volt véleményként, hogy az egyik legveszélyesebb híd Budapesten a Petőfi.

29
dezso képe

Szerintem se Petőfinek, se

Szerintem se Petőfinek, se Margitnak nincs baja, csak jó helyen kell rajtuk menni. A Margit-hídon szerintem még egyáltalán nem volt afférom; a Petőfin igen, de ott sokkal többet is járok.

30
Nuvanda képe

Én a Petőfit jobban

Én a Petőfit jobban csípem mint a Margitot. Talán azért, mert amikor arra járok, a Petőnin halad a forgalom, a Margiton áll, és szlalomozhatok a két sor között.

31
Szász Andrej képe

Azért provokáltam ki a

Azért provokáltam ki a választ, mert van videóm gyakorlatilag mindegyik hídról. Csak nem mind van itt. Ami itt van, gyorsan felrakom, pl. a Petőfi hidat is, bár az a felvétel nem olyan szép, hogy oktatni lehessen belőle :)

33
dezso képe

Árpád-hídon? Már miért

Árpád-hídon? Már miért volna tilos? Tábla nem tiltja, ami biciklis infrastruktúra van rajta, az pedig gyalog- és kerékpárút.

(Mivel nullánál több gyalogos szok rajta lenni, ők engem zavarnak, ha épp 30 körül ott támad kedvem menni. Ezzel együtt használom, ha teljes hoszon megyek át, de pl. a Margitsziget kedvéért inkább nem (amiben jelentős szerepe van a lehajtónak).)

34
sdd- képe

a flórián tér felől

a flórián tér felől biztos, hogy van egy tiltó tábla, váci út felől nem tudom...
és úgy emlékszem, az északi járda kerékpárút.

35
Prof.gruppetto.hu képe

Ott is csak az alsó

Ott is csak az alsó felhajtón van tiltó tábla, a Szentendrei felől nincs.
A Váci (pontosabban a Hungária) felől viszont nincs sehol jelezve, hogy hogyan kéne felmenned arra a bringaútra, gondolom azt nem várják tőlem, hogy a korláton vagy a járdaszegélyen ugráljak.

www.gruppetto.hu

36
dezso képe

A Népfürdő utcai

A Népfürdő utcai felhajtónál bicikliút tábla van, tehát elvileg azzal párhuzamosan tilos biciklizni. A szigetnél elfelejtettem megnézni, akárcsak a budai végen.

37
Perillustris képe

Tévedsz. Az északi oldal

Tévedsz. Az északi oldal kerékpár-, a déli pedig gyalogút.

38
dezso képe

Mint a (jelenleg) eggyel

Mint a (jelenleg) eggyel föntebbi szólásomból látszik, azóta megtekintettem a helyzet, és ennek megfelelően módosítottam az álláspont.

39
aron képe

gyakorlatban nekem ez a

gyakorlatban nekem ez a különbség az általad felsoroltakhoz képest:
lánchíd: úton - ki tudnak kerülni, ha dugó van, járdán, lassan tekerve.
szabihíd: ha nincs őr, biciklin ülve, nagyon alssan, mert így kevesebb helyet foglalok.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

40
lajhár képe

Ma 15.35-kor kelltem át a

Ma 15.35-kor kelltem át a Margit-hídon. 40km/h-s forgalom, cccc... Talán 4. Végig motorossávon mentem, szedte is a seggem az áment.

Ádám.
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

41
-ogre- képe

10/10 elég kemény. én

10/10
elég kemény. én figyelek a kresz-re, amennyire tudok, de a józan ész néhol felülbírálja. meg a többi közlekedő.
ugye a felvételnél nem húzott rád annyi autós, mint ahogy látszik, csak a kamera miatt tűnik úgy?

42
UB képe

Épp most értem haza,

Épp most értem haza, majdnem pont erre jöttem. Nahát, most látom csak, szinte végig szabálytalanul, az autók közt. Ugyanez a táv max. 5 perc volt...

43
phorvath képe

Én is ezen az útvonalon

Én is ezen az útvonalon szoktam járni. Szabálytalanul maximum 7 perc. Ha a Lánchídon nem a járdán megyek, hanem az úttesten, akkor még kevesebb.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

44
Krisi képe

A Lánchídon csak akkor

A Lánchídon csak akkor megyek az autók közt, ha áll a sor, különben a járdán megyek, természetesen a gyalogosok zavarása nélkül.

Azt meg sose fogom elfelejteni, amikor eccer a Lánchídon tömött kocsisor volt, én mentem középen, szembe jött egy futár, én persze lehúzódtam, hogy elférjen, és ahogy elment mellettem, mondta, hogy "ez kurva jó!", és röhögött :D

Szóval ez miatt szeretem a dugókat, ilyenkor sokkal látványosabban vagyok gyorsabb! De persze az lenne a legjobb, ha nem lennének dugók, mert mindenki biciklizne!

45
j_gergo képe

Gratula, tökéletes! Minden

Gratula, tökéletes! Minden nap erre járok. hányan dudáltak rád, hogy így szabályosan mentél?

Chubby már írta csak nem vettem észre -->(((Apróság, de az utolsó 20 méternél szabálytalankodtál! ott látszik a jobb oldaladon, hogy a járdára festett kétirányú bringaút (vagy bringagyalogút) 10 méteren át párhuzamos az úttal, és nincs rajta gyalogos sem.)))

Most már csak az indexcímlapra kell kikerülnie, mert itt valószínűleg már senkinek nem mond újat (gondolom az indavideo választásának ez volt a hátsó szándéka).

46
Krisztab. képe

Hát igen... Még az

Hát igen...
Még az Andrássyt is bele lehetne venni, az is jó :)

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

47
Prof.gruppetto.hu képe

Az is szép, ahogy a

Az is szép, ahogy a buszsávban előznek jobbról...

www.gruppetto.hu

48
Zsurmi képe

Asszem még nem írtam,

Asszem még nem írtam, múlt heti eset:
Csalogány/Fazekas kereszteződés. Belső sáv szélén állok (a jobb szélső kanyarodik), a zöldre egy SUV kirajtol a kanyarodósávból és jobbról előz. Balról is előznek...

Ott nem szeretem elfoglalni a sávot, mert tényleg lassabban indul meg a sor és a végén még jobbról előznek. Ha meg közben kisorolok jobbról is előzhet egy tahó a kanyarodósávból.

A kanyarodósávból is lehetne ott egyenest menni (szabálytalan vagy sem), de ott meg egy buszmegálló van és a 39-es busszal lehet konfliktus. Persze lehet lesni, de nem nehéz elfelejteni. Sőt pont az ilyen kerékpáros manővert útálhatják az autósok.

-
Zsurmi

49
KPeter nem otthonrol képe

Őszintén gratula és

Őszintén gratula és várom a következő példányt (holnap) ez a meghívásos dolog jó ötlet csak időben elő kell készíteni

50
Hotyhogy képe

Gondos tanulmány. Jól

Gondos tanulmány. Jól beledörzsölted az orrukat a saját piszkukba! :)

__________

HOTYHOGY ?!

51
-kaJo- képe

Ugye milyen pedáns, ha

Ugye milyen pedáns, ha betartja a szabályokat?? Nagy kérdőjel a kerékpárúton bunkó módon parkoló autónál! Helyes!
Ha a sokat szidott egyéb közlekedők is csak akkor és annyira tartanák be a szabályokat, ahogy a kerékpárosok, akkor sok-sok halott biciklis és robogós heverne temetetlenül az utak mentén!
Majd ha ez megváltozik, akkor lesz jog követelőzni:"én figyelek a kresz-re, amennyire tudok, de a józan ész néhol felülbírálja. meg a többi közlekedő"
Joga csak annak van, aki a kötelezettségeit teljesítette! Addig csend!

52
phu képe

Ugye, hogy mekkora

Ugye, hogy mekkora hülyeséget írtál? A film éppen arról szól, hogy NEM lehet betartani a szabályokat, mert akkor akár gyalog is mehetünk. Csak akkor lehet betartani, ha a szabályok alkotásánál és az infrastruktúra építésénél figyelembe vesznek minket is.
A bringaúton parkoló, a buszsávban jobbról előző, és a pirosra váltó lámpán nyolcvannal átmenő autó ellen addig nincs jogunk követelőzni?

53
-kaJo- képe

De be lehet tartani a

De be lehet tartani a szabályokat! Erre példa a film! Csak akkor kényelmetlenül érzed magad. Én se szívesen tartok be idióta, az életemet keserítő szabályokat, de mivel társadalomban (bár nehéz ezt elfogadni, a mai magyar társadalomról!) és NEM lakatlan szigeten, vagy anarchiában élek, kötelezően elfogadom! Reklamálok minden legális fórumon, ha szerintem valami nem jó így, de NEM önbíráskodok! Nem ütöm el az úton gyaloglót, bár üres a járda, nem ütöm el a jobbról előző, vagy az egyirányú utcában szemből jövő kétkerekűt, stb...
Szóval betartom a szabályokat, bár néha kutya nehéz!
P.S.: Hogy ne legyek tökéletes, LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL nem minden esetben tartom be a kötelező sebességhatárt. Békés egymás mellett élést!

54
Névtelen képe

Te nem sokat bicikliztél

Te nem sokat bicikliztél még Budapesten. És akkor se siettél sehova. Jól gondolom?

55
-kaJo- képe

Sokat nem, de bicikliztem

Sokat nem, de bicikliztem (gyerekkel is). Ez a város erről sem szól (ez csak egy kicsi részlete). De pontosan a gyerek miatt betartunk minden szabályt!

56
Névtelen képe

Gyerekkel, értem. Az egy

Gyerekkel, értem. Az egy másik dimenzió. Ha majd gyerekem lesz, akkor valószínűleg én sem fogok vele a Hungárián szlalomozni a kamionok között.
Egyébként mi az, hogy ez a város erről sem szól? Ezt nem értem. Szerinted nem lehet a városban bringázni, vagy hogy értselek?

57
Zsurmi képe

Süket duma! NEM LEHET

Süket duma! NEM LEHET minden szabályt betartani, a világ nem bináris! Az életben maradás pölö elsődleges.

A szabályok arra valók, hogy tudjuk mihez tartani magunkat és hogy legyen mi alapján szankcionálni.

A szabályok SZART SEM érnek, ha nem tartatják be őket legalább nagyjából. Még kevesebbet, ha nem lehet őket betartani. A szabályokat nem istenek hozták létre, hanem emberek. Sőt még rosszabb: emberekből álló hivatalok.

Márpedig most elég szarul állunk, mind a szabály betartás, betartatás és szabályok kitalálása terén. Csak épp az utóbbi kettő amivel lehet hatni az elsőre, nem fordítva!

-
Zsurmi

58
Prof.gruppetto.hu képe

Ahh, ezek szerint te vagy az

Ahh, ezek szerint te vagy az az egyetlen ember Budapesten,aki még soha nem ment át gyalog a piroson, és mindig csak a gyalogátkelőhelyen kel át az úton, ugye?
Ha mégsem te lennél, akkor SÜRGŐSEN fejezd be ezt álszent észosztást, és helyette FIGYELJ az úton a gyengébb közlekedőkre, és ne másokra mutogass, hogy neked azért szabad megszegni a szabályokat, mert mások is ezt teszik!
Az itt jelenlévők jó részéről pontosan tudom, hogy az összes KRESZ szabályszegésük mögött jól megfontolt, a saját és mások biztonságát óvó meggondolás áll. Pl. téged lehet, hogy bosszant, ha egy bringás átcsorog a piroson, neki viszont lehet, hogy az életét menti meg, hogy nem a kocsisorral együtt indul el, hanem kicsit előbb. Ugyancsak lehet, hogy az életét védi az, aki az életveszélyes bringaút helyett a sokkal kevésbé veszélyes úttesten közlekedik.

www.gruppetto.hu

59
Lunkwill képe

Azért a piroson

Azért a piroson átcsorgást már ne ideologizáljuk meg szerintem! Ilyen érvekkel könnyen nevetségessé válhatunk.

60
Hemü képe

Az autósok se

Az autósok se ideologizálják meg, hogy azért nem merik betartani a sebességkorlátozást, mert letolják őket. Többek között olyan helyeken, ahol kerékpárosok is járhatnak.

Mondom ezt úgy, hogy soha nem megyek át piroson, és egyirányú utcában sem megyek szembe.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

61
Lunkwill képe

Ezzel teljesen egyetértek,

Ezzel teljesen egyetértek, csak azt nem értem mi köze ahhoz, amit én írtam. Én sosem védtem a gyorshajtókat. Rühellem is őket.

62
Hemü képe

Ez nem is neked szólt,

Ez nem is neked szólt, hanem annak, aki "útálja a bicikliseket", mert átmennek a piroson.

Szóval csak eszembe jutott. :-)

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

63
Lunkwill képe

Ja, oké. Félreértettelek.

Ja, oké. Félreértettelek. :)

Amúgy én sem utálom őket, csak nem hiszem, hogy az életveszély elkerülése motiválná a piroson átmenéseket. :)

64
Prof.gruppetto.hu képe

Nem az a kérdés, hogy

Nem az a kérdés, hogy megideologizáljuk-e, hanem az, hogy védhető-e az ideológia. Vedd észre, hogy a szabályok nem azért vannak, hogy betartsák őket. A szabályok azért vannak, hogy jobbá, biztonságosabbá tegyék a közösségek életét. Ha egy szabály erre nem képes, akkor az a szabály rossz. Van aki ezért - természetesen ügyelve arra, hogy másnak ezzel hátrányt vagy veszélyt ne okozzon - nem tartja be azt.

www.gruppetto.hu

65
Zsurmi képe

Egy másik nézőpont

Egy másik nézőpont szerint a szabályok azért vannak, hogy meghatározzák mi alapján vonnak felelősségre.

-
Zsurmi

66
Prof.gruppetto.hu képe

A két nézőpont szerintem

A két nézőpont szerintem nem zárja ki egymást. A jó szabály esetében a megszegés miatt jogos a felelősségrevonás is.

www.gruppetto.hu

67
TalkCafe del Mar képe

Nem tudom, mikor volt

Nem tudom, mikor volt utoljára ilyen, de egyet kell értsek veled Prof.
Csak az a baj, hogy ideológia az is, amiről beszélsz.
Valóban egy rossz szabályt meg "kell" szegni, CSAKHOGY az emberek sz*rnak a másikra és egyáltalán nem azzal foglalkoznak, hogy senkinek ne legyen kára a szabályszegésükből, hanem csakis azzal foglalkoznak, hogy nekik jó legyen... akár a többiek kárára és veszélyeztetésével is.
Hiába, te, meg én, meg biztos még sokan mások is a több közlekedőre figyelve szegnek időnként szabályt, de sajnos az emberek a fent említettek főleg... emelett talán jobb lenne, ha inkább betartanánk a szabályokat.

De ettől a szabály még rossz.

Viszont akkor hozzunk saját szabályokat.
Mondjuk legyen 2 szabály
1. Figyelek másokra, hogy ne legyek terhükre.
2. Vigyázok az életre, nem is veszélyeztetem azt.

Ennyit könnyű észben tartani és ha betartjuk, talán jobb lehet.

A KRESZ módosító indítványom csak javaslat, a tisztelt közgyűlés döntésére bízom az elfogadását. :)

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg

68
Szász Andrej képe

A közlekedés szabályai

A közlekedés szabályai ("Rules of the Road") azért vannak, hogy betartsuk őket, mert így biztonságos. A jogszabályok meg azért, hogy felelősségre lehessen vonni. :) Probléma ott van, amikor ezek nem fedik egymást, pl. a speciális bringás tételek a jogszabályban nem részei a közlekedés szabályainak, mert kivételek.

69
Lunkwill képe

Aha! Szóval az rossz

Aha! Szóval az rossz szabály, hogy nem szabad átmenni a piroson? A színnel van bajod vagy magával a tiltással? Ezek után kiváncsi lennék mi neked egy jó szabály, amit hajlandó vagy betartani.

Szerinted a piroson átcsorgók hány százaléka teszi ezt azért, mert biztonságosabbnak gondolja és hány százaléka azért, mert nincs türelme kivárni a zöldet?

70
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem 100%. De én

Szerintem 100%. De én idealista vagyok. :)
A piros lámpa és a hozzá kapcsolódó szabályrendszer szerinted pontosan miért is van? Talán a kereszteződésben gyalogosokat gázoló bringások tömege miatt? Vagy talán mégis inkább azért, hogy - az amúgy a városi közlekedésben jelentős kisebbségben levő - egyéni autóforgalom veszélyességét tartsa kordában? A piros lámpa rossz, mert elbutít, elszoktat a gondolkodástól, a többi közlekedővel való kommunikációtól, elaltatja a figyelmet. Nem véletlenül folynak kísérletek a lámpa nélküli városokkal, meglehetősen nagy sikerrel.

www.gruppetto.hu

71
TalkCafe del Mar képe

Vagyis te minden

Vagyis te minden körülmények között betartod a szabályokat, mert be KELL, de azért amikor kedved tartja mégsem.
Ennek sok értelme van?

Egyetlen szabály megszegése is szabályszegés az én szememben.

A hozzászólásodból tisztán látszik, hogy te csakis biciklivel jársz a városban és embertársaid szeretetéből adódóan tartod be a szabályok egy részét, pedig simán átgázolhatnál mindenkin.

Érdekes, hogy autósokat nem említesz, pedig azok aztán akadályozzák a forgalmat rendesen.

Aztán számolni támadt kedvem. Hány autó is van Budapesten? 600ezer? (Legutóbb ennyit hallottam.)
Biciklis? Talán 6000. (Erről nincs adatom, csak tipp a számoláshoz.)
Namost, vegyük a szabályok betartását.
Tételezzük fel, hogy a biciklisek fele nem ismeri a szabályokat, a maradék újabb fele pedig ismeri és az élete és mások védelme érdekében fakultatívan értelmezi, vagy csak sz*rik rájuk.
Vagyis van 4500 szabálytalankodónk.
Az autósok sem állnak sokkal jobban ez ügyben, de tételezzük fel, hogy ők tökéletesek (jó vicc,mi:)) és csupán 1% szeg meg NÉHA 1-1 szabályt.
Vagyis máris 6000 szabálytalankodóval van dolgunk.
Aztán gondolkozzunk el kicsit rajta, hogy melyik is veszélyezteti jobban MÁSOK életét, a biciklisek, vagy az erőgépekkel szabálytalankodók?
Persze, egyik sem jobb a másiknál, de igen ritkán hallani olyat, hogy "biciklis gázolt halálra egy ártatlan terepjáróst, aki szabályosan közlekedett a bicikliúton".
A saját életével mindenki úgy játszik, ahogy akar... de hagyjuk is meg ezt mindenkinek magának... inkább a saját hibádból halj meg, ha már meg kell, mint valami idióta barom miatt.

És végül...
A közúti közlekedés szabályait kétségtelen, hogy autósok írták autósoknak. Minden más közlekedő legjobb esetben is csak a "megtűrt" kategóriában szerepel benne.
Így ha nem-autóval haladni is akarsz (és életben is maradni), akkor biza szinte képtelenség betartani a szabályokat.

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
Ezt nézd meg

72
Oversize Load képe

A zótósóknak csak 1%-a

A zótósóknak csak 1%-a szabálytalankodik :DDD Ez már nem is hozzászólás, inkább sci-fi forgatókönyv :DDD Ne vedd komolyan, ilyen magas labdát túl nehéz kihagyni :)
Szabályok fakultatív értelmezése is nagyon ott van a szeren :)))

73
TalkCafe del Mar képe

Mindig jólesik az

Mindig jólesik az elismerés :D

Szándékos a sci-fi hatás... ha valósabb adatokat használok, még elrettentem az embereket a közlekedéstől :D

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg

74
Oversize Load képe

A regisztrált kemény mag

A regisztrált kemény mag számára nem annyira ijesztő a dolog :)) Rendes tőled, hogy gondolsz a vendégekre is :))

75
TalkCafe del Mar képe

Egyszerű marketing :) Ha

Egyszerű marketing :)

Ha még nem vagyunk elég kritikus tömeg, akkor még többen kellünk... ha meg elijesztem a többieket, akkor nem leszünk többen... és az nem jó senkinek :)

Továbbá megemlíteném, ha már itt vagyok, hogy az iWiW-en megnyílt a STOP SZMOG lap (profil), ami várja a tagokat.

http://iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=12018594

Számítok rátok... (kéz belső zsebbe nyúl) nem szeretnék csalódni. :)

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg

76
Szász Andrej képe

A közúti közlekedés

A közúti közlekedés szabályait kétségtelen, hogy autósok írták autósoknak.

Kétségkívül, de éppen emiatt igaz az is, hogy ez a legjobb rendszer. Ha lenne jobb, azt használnák.

Éééés, mivel a szabályokat autósok írták, ezért a nem rájuk vonatkozó kivételek általában diszkriminatívak, felejtősek, rosszak. Ha jók lennének, alkalmazták volna magukra, és nem lennének kivételek :)

77
Zsurmi képe

Lassan gyalog se nagyon

Lassan gyalog se nagyon lehet menni...

-
Zsurmi

78
phu képe

Nagyon nagy! Milyen

Nagyon nagy!
Milyen kamerával, milyen szerkesztő progival készült? És mi a zene?

79
pixel képe

Toshiba Camelio

Toshiba Camelio szappantartó/Sony Vegas/Pain of Salvation

80
phu képe

Egész jó képe van a kis

Egész jó képe van a kis szappantartónak. Ha jól látom, itthon nem is kapni.
Volt egyszer nekem egy ötletem, de eszközök és idő hiányában nem fogom tudni megcsinálni. Talán itt a CM egyik topikjában volt belinkelve egy koppenhágai (?) biciklis videó a youtube-ról. Pár perc, jó kis zenével, azt lehetett látni, hogy az utcákon mindenhol egy csomó biciklis közlekedik. Meg a járda tele van parkoló biciklikkel.
Budapesten lehetne csinálni pár felvételt, ahogy mindenfelé autók állnak a dugóban, meg a járda tele van parkoló autókkal. Osztott képen menne a két felvétel egymás mellett.
Ha valakit érdekel, eladó az ötlet.

81
pixel képe

Ezzel elkéstél, 1 évig

Ezzel elkéstél, 1 évig voltam kint, és ha megint kimegyek, nem biztos, hogy visszajövök :)

A Toshiba amúgy rettenetes, de ilyen célra elmegy, a Pana DVX100-at csak nem fogom rácelluxozni a bukómra :)

82
phu képe

Csak a budapestit kéne

Csak a budapestit kéne megcsinálni, a koppenhágait el lehetne kérni az eredeti szerzőtől. Vagy ellopni. :)

Már régóta keresek olyan kamerát, ami kibírja a biciklizés viszontagságait, elfogadható képet csinál és megfizethető. Amiket eddig láttam, a 3-ból 2-t tudtak.

83
Lunkwill képe

Tényleg nagy a videó, csak

Tényleg nagy a videó, csak a nyakam fájdult bele, mire végignéztem. :) Nem lehetett a kamerát egyenesebben felszerelni?

84
miezahang képe

akkor már inkább a

akkor már inkább a buszsáv.. sokkal biztonságosabb

85
Névtelen képe

A Lánchíd elején lévő

A Lánchíd elején lévő következtetés szerintem hibás, mert a (2)-ben a "továbbá" nem a feltételt egészíti ki (szűkít), hanem ellenkezőleg, a feltételek számát növeli, így bővítve azokat a helyeket, ahol lehet bringázni a járdán.

Magyarul nem "és", hanem (megengedő) "vagy" kapcsolat van a feltételek között.

Nekem amúgy 1-2 előzési oldaltávolság túl kicsinek tűnt, ezt is feliratozni lehetne, de lehet, hogy csak a kamera csalt.

86
dobákpeti képe

Ez eccerűen zseniális!

Ez eccerűen zseniális! Nagy vagy, az van!

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

87
bonnie képe

az Erzsebet ter szelen

az Erzsebet ter szelen gyalog es kerekparut van, amit egyesek parkolonak neznek. hasznalata _NEM_ kotetezo. tehat 2 felesleges zebrazas van a mutatvanyban, ami raadasul onmagaban is veszelyes. lasd meg Boci balesetet...
bonnie

88
kossuth képe

Ez így ebben a formában...

Ez így ebben a formában... :)

"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek." KRESZ 13.§ (2)

Tehát használata csak akkor nem kötelező, ha olyan mennyiségű gyalogos sétál pont annyira össze-vissza a gyalog- és kerékpárúton, ami a kerékpáros haladását akadályozná (és nem zavarná). Persze ez szubjektív, de ha tök üres a gyalogbringaút, akkor nem mehetsz az úton.

--
kossuth - himmel.hu

89
dezso képe

Nem az van, hogy

Nem az van, hogy akadályozza. Akadályozná. Ha lenne. Mondjuk a mi tempónkban az egy gyalogos már nagyon sok amúgy is.

90
TalkCafe del Mar képe

"... ha olyan mennyiségű

"... ha olyan mennyiségű gyalogos sétál pont annyira össze-vissza ..."
Vagyis pont ahogy szoktak.
Mert olyan érdekes állatfaj ez a gyalogos, hogy egyedül is képes elfoglalni egy egész gyalogos- és kerékpár utat.
És akkor még a józanakról beszéltem.

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg

91
Hemü képe

A KRESZ csak arra tér ki,

A KRESZ csak arra tér ki, hogy "ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná", akkor nem kell használni. Arról sehol nem ír, hogy ellenkező esetben használni kell. Pedig ez a KRESZ-re nem jellemző. Ha valamit tilt, akkor azt kibúvók nélkül körülírja.
A kerékpárút kötelező, és azt rendesen körül is írja, de a gyalog- és kerékpárút nem kerékpárút. Nem egy pontban, és nem is egymás alá szedve tárgyalja a KRESZ a két fogalmat.

Ezt már régóta érleltem magamban.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

92
kossuth képe

"Arról sehol nem ír, hogy

"Arról sehol nem ír, hogy ellenkező esetben használni kell."

Ez amúgy egy érdekes kérdés. Az 54. § (1) bekezdés valóban nem szól "gyalog- és kerékpárútról", ebből tehát gondolhatnánk, hogy arra nem vonatkozik.

A 13. § (2) meg arról szól, hogy " Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

Ez utóbbi egy megengedő szabály, amiből következhet az, hogy alapból nem lehet az úton menni, csak akkor ha...

Nem igazán egyértelmű a jogszabály, legalábbis explicite nem mondja ki, hogy a gyalog- és kerékpárút használata kötelező, de utal rá, csak ez meg kicsit olyan, mint hogy a "költő itt arra gondolt, hogy..." :)

Elvileg létezik a KRESZ-nek egy értelmezése, az nem tudom, mit mond a témáról. Ha valaki esetleg jogász, akkor megmondhatná, mi is a helyzet az ilyen szabályokkal.

--
kossuth - himmel.hu

93
bonnie képe

közvetlenül a gyalogos

közvetlenül a gyalogos rész mellett van a kutyafuttató, hadd ne részletezzem,h ez mennyiben _akadályozna_, nem beszélve a "szabadonfutós" pórázokaon "közlekedő" kutyákról...
ritka az olyan eset, ahol a gyalogosok forgalma ne _akadályozna_. pl a Mogyoródi _lehetne_ ilyen, mert ott seközel-setávol nincs semmi, ahová gyalog lehetne menni, de egy-két nagytudású ot is tud olyan amplitúdóval gyalogolni,h a füvön kell kerülni. (egyébként azon kevés bringagyalogutak egyike, amit használni szoktam)
bonnie

94
Mr.Saint képe

Én inkább

Én inkább szabálytalankodok, de túlélek. Legalábbis igyekszem minden túlem telhetőt megtenni azért, hogy életben maradjak...

95
szmiki képe

Nagyon jó a videód! Ezt

Nagyon jó a videód!
Ezt meg kéne mutatni Hagyó, meg Demszky barátainknak...
Legalább nyáron láthattam, hogy azért vannak városok, ahol tudsz is haladni, ahol nem útálják a bringásokat. És nem is kell messzire menni, csak pár100 km-t nyugatra.
gyerekek, ez itt olyan, mint a BALKÁN, soha nem fog megváltozni, nekem az az érzésem.

96
TalkCafe del Mar képe

Gratulálok a videóhoz.

Gratulálok a videóhoz. Tanulságos lehetne, ha rajtunk kívül bárki mást is érdekelne.

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
Ezt nézd meg

97
tuzogep képe

így látszik, hogy

így látszik, hogy szabályosan közlekedve teljesen felesleges elővenni a bringát...

98
Nuvanda képe

Azért nem olyan vészes a

Azért nem olyan vészes a helyzet. Szerencsére kevés keróút van, ezért a legtöbb helyen szabályosan mehetsz a forgalomban....

99
Zsurmi képe

Csak azok a 30-30 méteres,

Csak azok a 30-30 méteres, összekötés/felhajtó nélküli szakaszok ne lennének, ami hivatalosan kerékpárút.

-
Zsurmi

101
varta.bulcsu képe

Grat! Szánalom. Vigyázz

Grat!
Szánalom.
Vigyázz magadra! :-)

102
floydan képe

Nagyon jó lett, némely

Nagyon jó lett, némely autómániás és/vagy függő haveromnak meg fogom mutatni.
Legalább már tudom hogy ezen az útvonalon hány szabályt szegek meg:), máris jobb a napom, hehe- na és akkor a piroslámpát nem vettük, ami sokszor tájékoztató jellegű :-), de haladni kell méghozzá gyorsan, képtelenség ilyen szabályokat szakaszos, sokszor rosszul vezetett bringautak mellett betartani mint pl. adott esetben ne menj buszsávban.

103
R A M képe

Van türelmed. RAMage

Van türelmed.

RAMage

104
Perillustris képe

Van aki meglepődött?

Van aki meglepődött? Tanulságos videó.

2 hét múlva meglesz a sisakkamerám, ami bicajozás közben állandóan működni fog. A necces jeleneteket minden nap felteszem majd valahová, ha pedig valaki közvetlen életveszélybe sodor, azt fel fogom jelenteni.

106
Hotyhogy képe

Az elrettentés és

Az elrettentés és megelőzés céljára pedig feltűnő figyelmeztető feliratokat is kiállíthatsz a bicajodon, ruhádon.

Például "VIDEO FELVÉTEL" vagy "KAMERÁS MEGFIGYELÉS".

__________

HOTYHOGY ?!

107
atomboy képe

Esetleg "MOBIL

Esetleg "MOBIL TERFIGYELOKAMERA". :)

atomboy

108
Krisztab. képe

Ez mekkora ötlet! *CMS*

Ez mekkora ötlet!

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

109
Zsurmi képe

Megkérdezhetem, hogy melyik

Megkérdezhetem, hogy melyik típus és honnan?

-
Zsurmi

110
Oversize Load képe

Szabálytalan verzió fel

Szabálytalan verzió fel lett töltve valahova?

111
TalkCafe del Mar képe

Én is kerestem már, de nem

Én is kerestem már, de nem leltem, pedig azt mondta, hogy "holnap" felteszi, ha jól emlékszem... azóta már jópár holnap eltelt, így gondoltam, csak én vagyok béna, hogy nem találom :D

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg

112
Zsurmi képe

Én is várom, csak akartam

Én is várom, csak akartam basztatni azt aki tett is valamit, hogy hol a folytatás...

-
Zsurmi

113
Bátor képe

Gratulálok. Nagyon

Gratulálok. Nagyon tanulságos!

______________________
-+-Biciklizz, ne háborúzz!-+-
~ http://kep.tar.hu/bator/ ~

114
Szász Andrej képe

Keress meg a kapcsolat

Keress meg a kapcsolat fülön át, szívesen részt vennék a "szabálytalan" de biztonságos felvételében :) Van egy kamerám is, a kettő képét kéne montírozni: az egyik előre venne, a másik hátra, és a videóban "visszapillantó tükörként" jelenne meg a sarokban :)

Az előrefelé néző annyira nem mond semmit arról, mennyire biztonságos, a hátsó meg szédítő...