Egyelőre úgy tűnik, hogy belátható időn belül nem épül kerékpárút Mezőberény és Békéscsaba között. - írja a beol.

A beruházás érdekében a két város között fekvő Kamuton indult aláírásgyűjtés, mivel a helyiek szerint a szakasz a kerékpárosok számára egyet jelent az életveszéllyel. A mintegy 320 millió forintba kerülő bicikliút építését azonban nem vállalta fel egyetlen érintett önkormányzat sem.
Balog Imréné polgármester ezért a kamuti képviselő-testület legutóbbi ülésén javasolta, hogy várják meg a 47-es út felújítását és a szervízutak kiépítése után térjenek vissza a kérdésre.

Mi ez már megint.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lord képe

Kicsit utánaolvastam ennek

Kicsit utánaolvastam ennek az ügynek, amíg várok.

Az derült ki, hogy a Kamut-Murony(-Békés) négyszámjegyű út Kamutnál keresztezi a 47-est és hogy az a kereszteződés - sok másik hasonló adottságúhoz hasonlóan - veszélyes és tényleg történnek ott balesetek, köztük komolyak is.

A 47est (Békéscsaba-Mezőberény) szélesíteni tervezik egy ideje, biztos' a kamionok meg úgy általában a megnövekedett forgalom miatt.

Ezért már 2007-ben lépések történtek annak érdekében, hogy legyen a kereszteződésben körforgalom. Különösen, hogy Kamut és Murony között (5km) sok diák mászkált, de ez közben részben okafogyottá vált mert az oktatási társulást fölbontották. (Az is egy szép történet.)

2008. július: állítólag kiviteli tervek készülnek a körforgalomra és 2009-ben indulhat az építkezés. Közben parázs viták alakulnak: az ellenzők fő érve, hogy van annál veszélyesebb kereszteződés is + a 47es maga egy kátyús borzalom + biztosan mutyi.

2008. szeptember: 41 millióból (nagy része pályázati pénz) felújították Kamut fontosabb belterületi útjait. Hogy ez mennyire jelent szimpla aszfaltozást, mennyire vették figyelembe a biciklisek és gyalogosok biztonságának és kényelmének szempontjait, azt nem tudom.

Közben kiderül, hogy a 47-esen Kamut-Békéscsaba (15km) vonalon közlekedők körforgalom ide vagy oda még továbbra is életveszélyben vannak, sőt ha kiszélesítik a főutat, akkor még inkább.

2009. január: A helyi illetőségű Zabaglo Slawomir megelégeli az életveszélyt és aláírásgyűjtésbe kezd:
Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor az egyik kamuti fiatalember szenvedett a szakaszon nagyon súlyos, kis híján végzetes kerékpáros balesetet. Nem sokkal később, néhány nap alatt kétszer kellett az út menti árokba menekülnöm, hogy ne üssenek el a kamionok.

Persze nem csak a Kamut-Békéscsaba vonal, hanem a másik irányban lévő Mezőberény is képbe kerül, mert a civil nem kicsi szakaszokban gondolkodik és mert így logikus. A petíciót január 6-ig összesen 163-an írták alá, a helyiek mellett békésiek és muronyiak is csatlakoztak a kezdeményezéshez.

A hivatalosságok elvben nem zárkóznak el. Hangsúlyozzák, hogy az ára miatt (320 millió forint) csak konzorciumban tudják elképzelni az építkezést. Addig is azzal nyugtatják a helyi bringásokat, hogy az -állítólag az - év második felében kezdődő (és ki tudja mibe kerülő) útszélesítéskor szervízutak is épülnek bizonyos szakaszokon és például ott is milyen jól lehet majd biciklizni. Tehát le a szervízútra, vissza a 47es-re, parádés.

A polgármesterük pedig most azt javasolja, hogy előbb várják meg a Nagy Út kiépülését és majd csak utána gondolkodjanak bicikliútban.

Szóval hajrá Zabaglo Slawomir!

2
Peta képe

Hány aláírás kell vajon

Hány aláírás kell vajon nekik? Vagy ez nem számhoz kötött, mert 100000 esetén sem kötelezne senkit semmire?

3
er13a18 képe

a régióban az

a régióban az önkormányzatok kezébennagyon-nagyon kevés pénz van, és ez csak egyre rosszabb. Támogatások nélkül tényleg nem bírnak el egy ekkora beruházást.

4
j_gergo képe

De a falvak közötti

De a falvak közötti bicikliutakat miért a községi önkormányzatoknak kell építeni? Nem lenne ésszerűbb a mellette futó főútvonal kezelőjét kötelezni bicikliút építésére, mondjuk törvénnyel?

Pl.: ha egy útfelújítással nagyobb sebességű haladást tesznek lehetővé, és a települések között kerékpáros- és gyalogosforgalom van, akkor kötelező kerékárutat (gyalog- és kerékpárutat építenie).

5
RoGeR képe

Eleve súlyos hibának

Eleve súlyos hibának tartom, hogy a főutak (ahol jellemzően tiltott a kerékpározás) 11,5 tonnás megerősítése során kihagyták és kihagyják a párhuzamos kerékpárutak megépítését.
Nem hiszem, hogy olyan egetverő plusz költséget jelentene...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

6
j_gergo képe

"útszélesítéskor

"útszélesítéskor szervízutak is épülnek bizonyos szakaszokon és például ott is milyen jól lehet majd biciklizni. Tehát le a szervízútra, vissza a 47es-re, parádés."

Pláne, hogy emlékezetem szerint nagyon sok (ha nem a legtöbb) országuti baleset akkor történik, amikor keresztbe hajt át a biciklis az úton vagy éppen felhajt rá.

Ha még épül is utólag bicikliút, az valószínűleg akkor 200 méterenként fog átmenni az út túloldalára, mindig oda, ahol éppen van hely neki, így még nagyobb veszélynek lesznek kitéve a biciklisek.

7
RoGeR képe

Hát igen, egy ilyen utat

Hát igen, egy ilyen utat simán lehetett volna finanszírozni a KözOP-ból...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

8
lord képe

Igen, de a többiből sem

Igen, de a többiből sem késő :)
Az NFÜ szerint: "Az 1-3 számjegyű utak fejlesztései esetében kerékpárút–fejlesztéseket is végre lehet, sőt végre is kell hajtani, ezek a pályázatok nincsenek, és nem is lesznek felfüggesztve."

9
lord képe

47. sz. főút

10
Hotyhogy képe

"Tervezési sebesség : 90

"Tervezési sebesség : 90 km/h"

Ha a tervezes 90 kilometeres tavolsagbol indul, akkor egy oran belul megerkezik. Ennyit tudok nyujtani. Meg most tanulgatom az ikes igeket. :D

11
lord képe

2009. január 30. A 47-es

2009. január 30. A 47-es főút fejlesztésénél eddig kapacitásbővítésről nem döntött a kormány. Rekonstrukciós munkákat végeznek majd a Mezőberény és Szeged közötti szakaszon 2007 és 2013 között.

2009. március 6. (megyegyűlés) a 47-es út fejlesztésének az előkészítése folyik, közben készül a 47-es gyorsforgalmivá alakításának egy előzetes tanulmánya.

12
scotty képe

Sajnos a 47-es egy elég

Sajnos a 47-es egy elég ratyi út, legalábbis a Szeghalom-Békéscsaba része, amit én ismerek. Bicajozásra alkalmatlan, sőt tapasztalataim szerint veszélyes. Az önkormányztok meg nem fognak tudni milliókat perkálni, hogy legyen a városok között kerékpárút, sajnos vannak ennél sokkal nagyobb problémáik is, támogatók meg sehol, ami bicajút van oda azt írták ki hogy az EU támogatásával...

13
laboda képe

Teljes szélességében

Teljes szélességében lezárták a 47-es főutat Békéscsaba és Mezőberény között. A hulladékkezelő közelében ugyanis súlyos baleset történt. (2009. július 31.)