Elkezdtük összegyűjteni azokat a problémákat, amelyek megnehezítik az 1., 2. és 12. kerületekben kerékpározók mindennapjait. Veszélyes kereszteződések, kerékpártárolók hiánya/rossz kivitelezése, úthibák, hiányzó jelölések, konfliktusgeneráló gócpontok (akár kerékpárúton, akár autóúton) stb. Várjuk üzeneteiteket, melyekben leírjátok, hol tapasztaltok problémát, és ha van ötletetek a megoldására, azt is. A gyűjtés után szeretnénk bejárni a felmerült helyszíneket, majd egyeztetni az illetékes szervekkel.

Ide írjatok: bel-buda_at_kerekparosklub.hu (_at_ helyett lesz a kukac)

Szűk. Fotó: belvaros.blogspot.com

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
varanusz képe

Sziasztok, Gondolom nem én

Sziasztok,

Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki a Rudastól északra futó 2 bringaút állapota miatt nyöszörög. Semmi sincs
kitáblázva a feltúrások környékén, semmi felfestés. Ha kezdő bringás lennék, sírva szaladnék a bérletpénztárhoz. Természetesen emailben is küldöm.

Varénusz, Dél-Buda

2
zso-fi képe

bringatárolót a batthyány

bringatárolót a batthyány térre...a csarnok közelébe...

3
ping képe

az bizony klassz lenne, mert

az bizony klassz lenne, mert a csarnokkal szemben lévő fémizék nagy része ki van dőlve, ami meg nem, ott a motorosfutárok parkolnak többnyire... sztem az is elég,ha azokat visszabetonozzák. sőt.

4
becherpig képe

kidőlve? gondolod

kidőlve? gondolod kidőltek, és aztán azóta parkolnak oda a motoros pizzafutárok?
egy percig lenne ugy, ha visszatennék őket kábé.
---
!úgyis megdöglünk mind!

5
ping képe

oh, nem fogalmaztam elég

oh, nem fogalmaztam elég pontosan. nem kidőlve, csak meglazulva, mozognak, és bármikor kiemelhetők.
amúgyis, minek csináljunk bármit, úgyis elbaszódik újra.

6
sagan képe

Az is jó kérdés van-e

Az is jó kérdés van-e engedélyük ott tárolni a motorokat ilyen nagy tömegben. Ráadásul össze-vissza vannak leállítva legalább vinnének bele valami formát. Az aszfalt meg tiszta olajfolt azóta,hogy ott állnak. A meglévő korlátok tényleg jó tárolók,ráadásul szinte semmi pénzből hivatalossá és biztonságossá lehetne őket alakítani.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

7
jurij.ganjov képe

helyes ez a jó

helyes ez a jó hozzáállás! engedélyt mindenhez!

persze, hogy nincs engedélyük, de van engedélye a gödörnél, egyetemeknél, ésatöbbi helyeken tömegesen lakatoló bicikliseknek?

alapvetően mi a különbség a nagy tömegben tárolt bicikli és robogó között? az olajfoltokon túl?

...::: az élet mixelve szép!!!
hallgasd te is:
http://jurijs-stash.mypodcast.com

8
sagan képe

Az adott helyen egy

Az adott helyen egy pizzéria motoros futárjai tartják a robogóikat elfoglalva a járdasziget nagy részét.
Érted-e a különbséget?

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

9
azsofi24 képe

A 12. kerületben a Szendi

A 12. kerületben a Szendi árok-Apor Vilmos tér-Jagelló út útvonalon jövök le a lejtőn minden nap, de kb. végig fékezve mert akkora egyenetlenségek meg kátyúk vannak, hogy simán feldob biciklistől, régebben már estem is egy nagyot, azóta jobban vigyázok:S

Ja és szerintem, bár nem ott lakom, de a Mechwart ligethez kéne tenni egy nagy őrzött bringatárolót, hogy aki nem akar feltekerni a 11-es busz vonalán (hosszú és nagyon meredek) az is mehessen odáig/onnantól bicajjal.

10
ping képe

én azért tekerek fel nap

én azért tekerek fel nap mint nap, mert lefele másnap így nem kell buszozni :) mert az lassú. erről jut eszembe, a bimbó út valami iszonyat kátyús egy csomó helyen :(

11
Wilika képe

Ohó, én a Csaba utcát

Ohó, én a Csaba utcát imádom így... :D Lefele megdob rendesen, felfele, meg a buckákban akadok el. :)
_____________________________
http://wilika.hu

12
ping képe

hát igen, micsoda remek

hát igen, micsoda remek mulatság :) felfele könnyű lendületet venni, főleg egysebivel, főleg minden reggel :)

13
Törzsmókus képe

>aki nem akar feltekerni a

>aki nem akar feltekerni a 11-es busz vonalán (hosszú és nagyon meredek)
:)))
ez aranyos :) azért mosolyogtam rajta ekkorát, mert épp mostanában tértem át a 11-es vonalán való feltekerésre, miután felfedeztem h milyen kellemesen lankás emelkedő (a korábbi útvonalamhoz – Felvinci – képest pláne), és fájós térddel is jól bírható :)
és tényleg megelőz közben 2-3 busz, de a napi tekerés legnyugisabb, lehiggadós, elgondolkodós, ... részét kapom érte cserébe.
mondjuk én az Alsó Törökvésznél kiszállok, nemtom te meddig mész.

14
azsofi24 képe

Oké a nagyon meredek lehet

Oké a nagyon meredek lehet hogy túlzás volt:)
Én nem ott lakom, de haverjaim laknak a Baba utcánál, oda szoktam felbuszozni néha. Az azért még odébb van az Alsó Törökvésztől, és még bőven nem a végállomás.
Nekem is van amúgy egy kb. másfél kilométeres emelkedő hazafelé a BAH-csomóponttól, amivel kezdőként is igyekszem "megküzdeni", de szerintem sok olyan ember van, idősebbek között pláne, akiknek akadály egy ilyen szakasz abban hogy minden nap biciklivel járjanak.
Szóval fenntartom hogy kell az a bicikliszállítás a buszon ill. a Mechwartra a bringatároló:)

15
Törzsmókus képe

még szép hogy kell

még szép hogy kell :)

mióta picit kripli vagyok (térdem), jobban megértem az ilyen igényeket :)

16
marla képe

Hát igen, amúgy valami

Hát igen, amúgy valami éjszakára fizetős bringaparkoló messzi álmainkban felbukkanhatna. A hegyen lakósoknak nem olyan jó ez így. Persze, oké, tudom, tekerjek fel, de azért a napi beosztásomhoz nem mindegy, hogy 20 perc alatt vagyok a busszal itthon vagy másfél óra bringával, miközben a belvárosban és az első dombok előtt gondolkodás nélkül bringaaaa.

17
AttentoRedaz képe

Inkább lenne megoldás a

Inkább lenne megoldás a busz elejére szerelt kerékpártartó, mint Németországban.

Szivárvány fent az égen
Higgyél hát a mesékben
és álmod egyszer majd valóra vál...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciglista

18
azsofi24 képe

Nyilván az még jobb lenne,

Nyilván az még jobb lenne, és nem csak a 11-es buszon, hanem pl. 8-as, 112-es, 90-es...amik a hegyen járnak.
Sőt általánosságban az a cél, hogy a BKV-n megoldott legyen a bicikliszállítás.

De nem tudom, hogy az MK ezt mennyire tudja elintézni, még egy őrzött biciklitárolót is szerintem könnyebb kirakni, mint a BKV-nál elérni hogy lehessen bicajt szállítani a buszon.

19
marla képe

ja, amúgy lehet, hogy már

ja, amúgy lehet, hogy már az is előrelépés lenne, hogy a villamosra felvihessem. (59es), bár másfele nemnagyon jár villamos a hegyre. uhh, lehet, hogy össze kéne barátkoznom a vilivezetőkkel simán.

20
Drody képe

Ha megyek a hegyre nem a

Ha megyek a hegyre nem a Németvölgyin szoktam rakni, hanem a sínek túloldalán lévő kis utcán. Bár szembe egyirányú, eddig sosem volt gondom. Szép ligthosan fel lehet mászni.

Vagy marad a spanoskodás. Emlékszem kb. 15 éve mikor még bmx-eztem, defektek kaptam, és az Apor Vilmos téren próbáltam felkéreckedni. A harmadik engedett csak fel. :-(

........................
Formaharc és sci-fi.

21
Drótmanó képe

A Palota úton a várlifthez

A Palota úton a várlifthez kéne tenni egy rendes bringatárolót, ha már egyszer fent a Széchényi Könyvtár előtt nem szabad lakatolni. Hely lenne elég, valószínűleg nem is kerülne sokba.

22
C49 képe

az OSZK előtt nem szabad?

az OSZK előtt nem szabad? ezt nem tudtam, ezért simán lelakoltam ott az egyik padhoz. mi tiltja?

23
BenceMarci képe

Az oszk !bejárata! előtt

Az oszk !bejárata! előtt nem szabad illetve általában illedelmesen megkérik a biztonságiak, hogy ne oda. A pad és a villámhárító nyújt némi alternatívát. Tehát az OSZK előtt nem tilos (szép is lenne), P vagy U csőre próbáljuk őket rávenni.

24
Drótmanó képe

már többen panaszkodtak

már többen panaszkodtak itt a fórumon, hogy elzavarták őket, a padoknál/villámhárítónál meg nincs elég hely. A P-vasakat valószínűleg nem engedélyezné a KÖH az Oroszlános udvarban, ha esetleg mégis, az jó lenne.

25
BenceMarci képe

Drótmanó ugye nem a

Drótmanó ugye nem a padoktól zavarták el őket?!?! az közterültet. Az igaz hogy nincs ott elég hely, a villámhárítóhoz konkrétan egy bringa fér az is ügyeskedve csak. Reméljük a legjobbakat.

26
j_gergo képe

Drótmanó ugye nem a

Drótmanó ugye nem a padoktól zavarták el őket?!?! az közterültet.

Hát szerintem ilyen esetben nem a konfliktust kell keresni. Egy padhoz lakatolt bicikli amúgy is zavaró. Viszont szép kialakítású P-vasakat rakhatnának oda, nem hinném, hogy azzal bármilyen műemlékvédelmi gond lenne vele.

27
Drótmanó képe

rendezvények esetén

rendezvények esetén előfordult már, olyankor az autókat is kizavarják. Tudomásom szerint az Oroszlános udvar nem közterület, hanem a Palota része, csak a Várgondnokság engedélyével lehet behajtani, szükség esetén le lehet zárni stb. Egy ilyen bringatároló lenne oda a legjobb, ezt szükség esetén arrébb lehet tenni. Én inkább a liftnél szoktam lakatolni, mert utálok macskakövön biciklizni.

28
Krisztab. képe

Kacsa utca, retek utca,

Kacsa utca, retek utca, bringagyász. Fény utcai piac nemjó tároló, ha nem oda kötsz, leeresztik a kereked, ha beviszed, rádszólnak.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

29
sagan képe

Az a bringagyász végig

Az a bringagyász végig rossz.
Van egy 2007-es felmérés sok nem változott azóta,de talán majd most.
http://www.kerekparosklub.org/files/2ker%20javaslat.pdf
A mamut környékére mindenképp jó volna több tároló,akár minden kijárathoz megérne rakni pár A támaszt. Ha a piacra megyek kint szoktam hagyni a sarkon a bringaút melletti korláthoz zárva. Esetleg lehet használni a Fény utcai oldalt ott is van tárolóhely kialakítva. A kerékgörbítő persze nem jó,de a korlát használható.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

31
Zeo képe

A Kacsát szerintem a

A Kacsát szerintem a Varsányi befejeztével kezelésbe veszik. Ha nem, akkor majd mi :)

---
Bikers, we set our own rules!

32
aron képe

hajrá! * mindig van

hajrá!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

33
Sakura képe

Óbudát is vegyétek bele

Óbudát is vegyétek bele pls...

Mongoose 450

34
bencemarci képe

Sakura Óbuda Észak

Sakura
Óbuda Észak budához tartozik, itt bővebben:
http://kerekparosklub.hu/eszak-buda

35
feb képe

XII. kerület egész része

XII. kerület egész része Belbuda?

36
sagan képe

Igen. Ennyit hagyott nekünk

Igen. Ennyit hagyott nekünk észak meg dél ;). (I, II, XII kerület).
Lehetne Közép-Buda is,de sokat nem befolyásolna az elnevezés.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

37
viktormaci képe

II. ker. Mechwart-ligetnél,

II. ker. Mechwart-ligetnél, a Margit-körútra néz a II. kerületi okmányiroda. Nincs túl sok hely előtte, mégis, motorosok le tudnak ott parkolni, de bringát semmihez sem lehet lakatolni!! Marad a Bimbó út torkolatánál a két KRESZ-tábla oszlopa. Szerintem ha valahol, akkor egy okmányirodánál kötelező lenne a bringaparkolási lehetőség!

BKV-buszok mint bicikliszállítók a "dombra"? Azt hiszem, ezt még felvetni is felesleges! Már annak is örülnék, ha az alapfeladatát, "gyalogosok" szállítását tisztességesen végezné a cég! Addig ez a felvetés a "biciklisekkel szembeni hergelés" kategóriájába tartozik.

_______________________________________
Egy a bringán kalandozó magyarok közül.

38
sagan képe

Lefekvés előtt is

Lefekvés előtt is eldöntöd miről fogsz álmodni,nehogy túl messzire kerülj a valóságtól?
Szerintem a buszos ötlet kiváló,főleg ezekben a kerületekben ahol a szabadidős tevékenységként jóval hangsúlyosabb a biciklizés.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

39
pixel képe

A dolog felmerült már,

A dolog felmerült már, egyáltalán nem álom kategória, 1-2 éven belül akár lehet is belőle valami.

40
BenceMarci képe

Viktormedve, a buszos

Viktormedve, a buszos kérdés nem hergelés, a tárgyalások konkrétak, van külföldi példa is, arról nem beszélve, hogy mekkorraaaa királysság mááááááááárr. Az hogy a Tömeget hogyan közlekedtetik az másik kérdés!

41
egg benedict képe

Lássuk csak: - A János

Lássuk csak:

- A János Kórháznál a bicikliút keresztülmegy a villamosmegállón. Ha épp jön a villamos, amikor odaérsz, a felszállók/leszállók között kell szlalomozni. Balesetveszélyes.

- Ugyanitt az 59-es villamos sínét keresztezi a bringaút. A rettentő állapotú aszfalt, a bringaúttal hegyesszöget bezáró sínek, valamint a vékonyabb kerekeket simán elnyelő rács kombinációja a nem terepgumival tekerők számára komoly kihívás. Balesetveszélyes.

- Hajnóczy utca - Vérmező lámpás átkelő. Öt percet kell várni a zöldre, emiatt a bringások négyötöde pirosban hajt keresztül a soksávos, villamossal nehezített Krisztina körúton. Balesetveszélyes.

- A Rác fürdőnél lévő lámpa ugyanilyen, ott sem várja ki senki a zöldet. Akkor inkább ne legyen lámpa.

- Kacsa utca.

- A Rakpartnak a Batthyány tértől a Várkertig tartó szakasza. Gyalogosok és bringások együtt egy keskeny sávban, kódolva van a konfliktus. A Lánchíd alatti beláthatatlan alagút + a déli oldalon levő, egy méteres sávra való beszűkülés is balesetveszélyes, nehezítve egy "kerékszorító" vízelvezető ráccsal.

Hirtelen ezek jutottak eszembe a napi bosszúságok közül.

42
hf képe

Az elején nem mondtam, mert

Az elején nem mondtam, mert gondoltam ez evidens, és mindenki mondani fogja, most csodálkozva látom hogy senki!

Szóval: A fogaskerekű előtt azok a terelőizék a Szilágyi Böskén valami iszonyatosak.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

43
feb képe

Azt hittem, a Lánchíd és

Azt hittem, a Lánchíd és az alagút bringával behajtani tilos tábláira gondolsz, mint evidens megoldandó feladat...

46
sagan képe

Mindkettőt felvettük az

Mindkettőt felvettük az offline találkozáskor a listára. A Duna-Hűvösvölgy bringagyászos MK doksit be is linkeltem fentebb.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

47
marla képe

jaaaaj!! a kedvencem. margit

jaaaaj!! a kedvencem. margit híd után óbuda felé a bringaút a parkoló után. van rajta egy FEKVŐRENDŐŐŐŐR!!! az miiii? (amúgy oké, tudom, akkor rakták oda, amikor behozták a vonatokat a hévsínre, és ott szálltak le az emberek, gondolom lassításnak, de ottmaradt rendesen)

48
Zeo képe

Azt élelmes bringások

Azt élelmes bringások meghekkelték egyszer, de visszabetonozták :S

---
Bikers, we set our own rules!

49
peeeter képe

a batthyány tér és

a batthyány tér és lánchíd közötti szakaszon jó lenne, ha nem kéne mindig a gyalogosokat kerülgetni, hanem jól elkülönülne a bicajos sáv. + a lánchíd alatti alagút, + az utána levő szűkítés.
mondjuk én már jobban szeretek az úton menni az autók közt, sokkal jobb az aszfalt minősége, és nem ráz a bicaj...

50
KésmárkiM képe

Elküldtem levélben is, de

Elküldtem levélben is, de ide is megírom:

  • Németvölgyi út "szervízútján" (a villamossínek mellett vezető kis utcácska) engedélyezni kellene a bicikliseknek a kétirányú közlekedést. A "nagy" Németvölgyi út tiszta kátyú, ráadásul a felfelé igyekvő autók és buszok hatványozottan büdösebbek. A sín melletti kis út minősége nagyon jó, forgalom rajta rendkívül ritka. Jelenleg csak lefelé járható szabályosan biciklivel, de nagyon sokan használják felfelé is, egyelőre szabálytalanul.
  • Jagelló útról balra kanyarodás (Apor Vilmos térnél) a Böszörményi útra: csak autóknak vált zöldre a lámpa, mert az úttestben lévő hurok csak az autót érzékeli. Ha beállok előre biciklivel, örökre piros marad. Lehet hogy ezt már korrigálták, de egy éve még így volt. Egyáltalán bármilyen, csak autót érzékelő lámpát ezeken a területeken át kellene állítani, hogy minden körben váltson zöldre.
  • Mészáros utcán a buszsávban meg kellene engedni a kerékpáros közlekedést. Lefelé vezet, így nincsenek nagyon útban a kerékpárosok a buszoknak. A gyakorlat már régóta úgyis ez, mivel a másik sávban szinte mindig folyamatos a dugó.
  • A Tabánban (Krisztina körút) az egyetlen, rövid szakasz bicikliutat át kellene alakítani bringagyalogúttá. Most majdnem végig bringagyalogút vezet az út mellett, csak az Erzsébet híd előtti 50 méteren követ el szabálysértést a biciklis, ha az úttesten teker. Mire jó ez? Semmire. Ha bringagyalogút lenne az is, akkor tiszta lelkiismerettel lehetne az úton menni.
  • Erzsébet hídon engedni kellene a buszsávban biciklizést. Ez amúgy is gyakorlattá vált, a szabályozásnak csak kicsit figyelembe kellene venni a való életet
  • Lánchídon engedélyezni kell a kerékpározást. Egyáltalán nem érthető, miért van megtiltva. Egy autósnak okozhat ott 30 másodperc időveszteséget egy biciklis, cserébe végre lenne egy híd, ahol igazán veszélytelenül át lehet hajtani a Dunán: külföldieknek is, időseknek is, kezdőknek is. A többi belvárosi híd erre nem alkalmas.
  • Márvány utca - Győző utca sarok: többször akartak már elütni itt, mikor a Győző utca felől a főútvonalat követve felhajtottam a sínek feletti hídra. Sok autós itt egyenesen megy, a főútvonal kanyarodását jelző táblát nem látja. Ma már foglalom a teljes sávot, de nincs ezzel mindenki így. Ide még egy villogó is elkelne.
51
j_gergo képe

Mindennel egyetértek. Csak

Mindennel egyetértek. Csak nem ugyanarra járunk nap mint nap?

Egy kivétel:

Márvány utca - Győző utca sarok: többször akartak már elütni itt, mikor a Győző utca felől a főútvonalat követve felhajtottam a sínek feletti hídra. Sok autós itt egyenesen megy, a főútvonal kanyarodását jelző táblát nem látja. Ma már foglalom a teljes sávot, de nincs ezzel mindenki így. Ide még egy villogó is elkelne.

Erre az a megoldás, ha sáv közepére húzódsz, és irányt jelzel (kézzel). Akkor is, ha a KRESZ szerint nem kell, mert a főútvonal balra folytatódik. Ilyenkor egy "felesleges" irányjelzés nem árt, és sokszor használ is. Így még sose próbáltak elütni.

52
KésmárkiM képe

Ez pontosan így van. De nem

Ez pontosan így van.

De nem rólunk van szó. Hanem arról, aki először jár arra. Nem ismeri a várost. Kezdő. Stb. Hátha megment egy életet?

Lehet hogy ugyanarra járunk. Majd figyellek. Az én személyleírásom: kék bukó, fekete tárcsafékes MTB, sárga dudával :-)

53
Törzsmókus képe

Erzsébet hídon a

Erzsébet hídon a buszsávot jelenlegi formájában nem nyitnám meg a bringásoknak.
Én mint bringás utálom, ha 1-2 hetesbuszt tartok fel; márpedig félrehúzódni nem tudok.
Ezért marad a szabályos változat: szélső nem-buszsáv közepén, a hidat az M1-M3 összekötő autópályának képzelő autósok bánatára – amit viszont nagy ívben és magasról...
Ha halad a forgalom, a másik sávban simán megelőznek az autók; ha nem, az nem miattam van.
De még1x: a tömegközlöködést ne akadályozzuk, pláne feleslegesen.

54
dorcssa képe

Én az Erzsébeten mindig a

Én az Erzsébeten mindig a buszsávban megyek. Nagyon ritkán ér utol a 7-es busz (ha a híd előtt - mindkét oldalon - látom hogy jön, inkább megvárom és utána eredek). Ha mégis megtörténik, akkor kisorolok a belső sávba, dugónál pillanatok alatt be lehet ugrani két autó közé, folyamatos haladásnál is gyorsan át lehet menni, először átmegyek a záróvonal közelébe, és onnan már látnak a kocsik h be akarok sorolni. Persze erőszakosnak kell lenni, de sajnos a pesti bringás közlekedésben ez alap az életbenmaradáshoz.

'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

55
er13a18 képe

végre nem mi vagyunk a

végre nem mi vagyunk a legfiatalabbak ;)
Hajrá, hajrá!

56
Zeo képe

Legalább jó a példakép

Legalább jó a példakép :)

---
Bikers, we set our own rules!

57
Vegha képe

elküldtem mélben, de

elküldtem mélben, de bemásolom ide is megvitatásra:

Alagút+Clark Ádám tér+Lánchíd kombó erősen megérett már a kerékpárosbarátságra.

Szezonban látványosan megnő a forgalom az Istenhegyi úton mindkét irányban. Egy két kerékpáros figyelmeztető tábla szerintem jót tenne mindenkinek.

Nagyenyed utcában az építkezés miatt elfoglalnak sok helyet az útból, ami még nem lenne baj, ha mellette a villamos sínek körül nem lennének várárkok! Tudom, hogy a birodalmi építkezés befejeztével várhatólag újrahúzzák azt a szétgyalult útszakaszt, de ez így is baromira balesetveszélyes! Ennél küllőbbig csak a Népszínház utcában merülhet el egy virsligumi a villamos sínek mentén.
Ha neadj' Isten marad valami útszéli kotrásból egy kis gitt, nagyon sokat segítene, ha ezt - akár csak átmenetileg is - betömködnék.

Az Attila út (Alagút utcától a Vérmezőig) szélső sávja (akárhányszor arra járok) alig van kihasználva a járdáról lelógó autóvégek miatt. Esetleg jó lenne itt egy normális kerékpársáv hogy hasznosítva is legyen a terület. Veszélyhelyzetet szerintem nem szülne, mert a kiparkoló autók úgyis kinéznek előtte.
Ezzel a Pestről (várhatóan a Lánchídon legálisan) érkező bringások kb. 1 lámpaváltással eljuthatnának a Mockbaig. Nem úgy mint most, amikor is a Horváth kertet érintve a Pauler utcai rejtelembe viszi gyanútlan kerékpárosainkat a sárga út!

58
Vegha képe

még egy: Mockba után a

még egy:

Mockba után a Retek utcán felfelé: mielőtt rácsatlakozna a Szilágyi Erzsébet jobb oldali szakaszára, 2 autósávot is keresztez a bringaút/sáv. Az elsőnél a Mockba felől jobbra kanyarodó járműnek van elsőbbsége (Káplár utca), míg a másodiknál a Retek utcán párhuzamosan érkezők kötelezettek az elsőbbség adásra. Nem mintha nagy probléma lenne, mert tapasztalatom szerint a Moszkva felől érkező autók többsége (normálisabbikja) lemond az elsőbbségéről, de néha az Attila út felől érkezők 60-70 km/h-val rondítanak bele ebbe a kereszteződésbe. éppen azon a szakaszon (Városmajor és vonzáskörzete + KÓKA! ;) igen nagy a kerékpárosforgalom, főként apróbb csemeték is felütik a fejüket erre felé néha. S ha klasszikus kresz szemlélettel nézem, akkor az elsőként keresztező forgalomnak elsőbbséget is kellene adnia.
Ha ez forgalmilag nem átszervezhető, akkor a macisajtot kellene lejjebb ereszteni, ugyanis a dombnak felfelé tekerő egyének ritkán emelik fel tekintetüket a szép kék égre, inkább lefelé lihegve mennek el a tábla mellett. így könnyen kialakulhat a bumm.

59
KoBold72 képe

A Káplár utcai

A Káplár utcai keresztezés egy KRESZ rémálom:
1.) A Szilágyiról jobbra kanyarodónak alapból nincs elsőbbsége
2.) A bringagyász macisajtot kap, tehát mégis van
3.) Vannak élő punkok.
4.) A bringagyásszal határos gyalogos átkelővel szemben viszont megintcsak nincs elsőbbsége.

Jelenlegi helyzet: ha van gyalogosan átkelő, vele együtt a bringa is mehet, ha nincs, elsőbbséget kell adnia.
De ez akkora hülyeség, hogy elrettentő példaként oktatni kellene.
Ha leszerelik a fölösleges macisajtot, akkor egy, az alap KRESZ szabályokra alapuló, tiszta közlekedési helyzet alakulna ki, vagyis csökkenne egy kicsit a balesetveszély. (Elsősorban az először/ritkábban arra járók számára.)

www.6efutas.hu

60
Törzsmókus képe

+1 az Erzsébet/Lánc közti

+1

az Erzsébet/Lánc közti „már 5 éve nem tudjuk, melyik fele kié” bringajárda mellé tenném a tantervbe :P

61
KoBold72 képe

Csupa jó hír: A

Csupa jó hír:
A Varsányiban az új, megemelt kereszteződések sarkaiban vaskarók helyett fákat ültettek!
Ma reggel pedig a díszkő-aszfalt összeillesztésére tett előkészületekre utaló jeleket láttam. Talán végre kész lesz egészen!

www.6efutas.hu

62
KoBold72 képe

Na a kereszteződések

Na a kereszteződések immár hézagmentesek, a járdán vezetett rész pedig látványos piros színre festtetett. Amit igen trehányul csinálhatott a kivitelező, mert nagy része pár nap alatt lekopott.

www.6efutas.hu

63
er13a18 képe

ez a fotó, ez olyan, mintha

ez a fotó, ez olyan, mintha télen (minden havas lenne) készült volna

64
aron képe

beépített hátszél

beépített hátszél infrastruktúrát!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

65
Wilika képe

Mindenhol lejtsen az

Mindenhol lejtsen az út!
_____________________________
http://wilika.hu

66
hpetya képe

Ahol az ötleteket elő is

Ahol az ötleteket elő is terjeszthetitek:
http://www.masodikkerulet.hu/hirek/kozmeghallgatas2009.html

Én nem tudok időben odaérni, aki ráér menjen!
(MK képviselet jó lenne, akár magasabb szinten is.)

Ha valaki megy, hozzátok föl a fonódó villamosok ügyét is!
Kösz!

===
Petya | keReket fel!

67
Zeo képe

Ezek még nem voltak: -

Ezek még nem voltak:

- Lánchídnál, amíg tiltott állatok vagyunk, normális le- és felhajtó az Attila úti oldalon.
- Budagyöngyénél a buszmegállónál nagyon veszélyes a bringaút, mert nincsen rendes belátás a kocsisoknak, akik jobbra kanyarodnak (benzinkút és parkoló előtte). Egyszer szemem láttára csapott el taxis egy srácot, úgy fordult be (szerencsére nem volt komolyabb baj, csak a bringának). De ez igaz elég sok más helyen a Szilágyin.

---
Bikers, we set our own rules!