A Hajdú Online körkérdést intézett az utca emberéhez azt tudakolva: Megmaradjon-e a Kilenclyukú híd felújításának idejére létesített átkelő a gyalogosok és a kerékpárok számára?

Képek a helyszínről

Tavaly tavasszal nem 525 millióról, hanem 1.2 milliárd forintról cikkeztek és 2009 őszére ígérték az átadást.
Persze a híd kalandos történetét ismerve nincs ebben semmi meglepő ;)

********************************
További próbálkozások:
Kerékpáros-gyalogos híd a Margitszigetre
Terv a Szilas-patak mentén
Szolnok 1, 2

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Shag_Beckur képe

Nem csúfítja el nagyon a

Nem csúfítja el nagyon a látképet?

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

2
alcedo képe

Jelenlegi helyét figyelembe

Jelenlegi helyét figyelembe véve eléggé, mivel a gépjárművek terelésére optimalizálták a helyzetét. A vásártér és a színpad felől eléggé belelóg a világörökségi helyszín kaputérségeként is funkcionáló terület legikonikusabb elemének látképébe. Kerékpáros közlekedési kapcsolatai sem teljesen ideálisak. Jelenleg a főutat köti rá délről a vásártérre. A települést keresztező kerékpárút a főút északi oldalán épül ki, ami így a piactéren (funkcionálisan egy aszfaltozott úton) és vélhetőleg a körforgalmon keresztül lesz elérhető. Rekreációs célú kerékpárút a nemzeti park területén a főúttól északra érkezik Hortobágy halastó felől, igaz, ez egy elég rossz minőségű földút a gáton. (Vélhetőleg a nehézgépforgalom rontja le elsősorban a minőségét.)

Mellette szól a kiépítettség (vélhetőleg nem bontják el a kiépített 2x1 sáv aszfaltozott rávezetést). Másfelől itt elsősorban (de messze nem kizárólag) rekreációs célú a kerékpáros forgalom, ezért az időveszteség és a keresztezések talán kevésbé fontosak, minőségi okokból a főút kerékpáros forgalma jelentős (bár ez nem ideális), délen is létesülhet kerékpáros turisztikai célú (alapvetően föld burkolatú) út, bár az nem feltétlen csatlakozik be a település határához.

Mindenesetre ha maradna a híd, mindenképpen valami alacsony profilú, tájba illő, tájképben elvesző, természetes anyagú híddal kéne a jelenlegi átmeneti hidat lecserélni. Alternatíva lehet az északi átvezetés vagy a délebbi átvezetés, de ezeket alaposan meg kéne nézni célszerűségi szempontból.

3
lord képe

A meglévő és tervezett

A meglévő és tervezett kerékpárutakhoz hogyan kapcsolódik ez az elképzelés?

2009 július 31:
"Mintegy 400 millió forintos ráfordítással turisztikai kerékpárút kialakítását tervezi a pusztában a Hortobágyi Nemzeti Park. Mivel a park bemutató területei elszórtan, egymástól nagy távolságra helyezkednek el, a településre érkező turistáknak jelenleg nincs módjuk arra, hogy a hosszú autóút után aktív módon (gyalog vagy kerékpárral) keressék fel ezeket a helyszíneket. A 8,2 kilométeres kerékpárút Hortobágy település központjától indulva, Mátán keresztül, az erdei iskola érintésével érkezik majd meg a Hortobágy-halastavi bemutató területre. Miután több programlehetőség a falutól nyugatra helyezkedik el, és a Hortobágy folyó elzárja ezeket a településtől, így megközelítésük csak a forgalmas 33-as főúton és a kilenclyukú hídon át lehetséges. A biztonságos átkelést segíti majd az a fahíd, ami a kilenclyukútól 160 méterre, a víziszínpad mögött épül meg."

Fahíd a színpad mögött? Lássuk.

4
alcedo képe

Nem ismerem a pontos

Nem ismerem a pontos nyomvonaltervet. Jelenleg Hortobágy település és Máta között kisforgalmú aszfalt út van, erről ágazik le egy töltésen vezetett kerékpárút Hortobágy Halastó felé. Ez persze egy kerékpárút céljára is hasznosított földút, ami a gépforgalom miatt nem túl jó minőségű. Gyanítom, hogy a Hotobágy közeli részen alakítanának ki egy "félkört" a pusztában az aszfaltút helyett, amit legkésőbb a töltés távjának felénél visszavezetnének a jelenlegi útra, mivel a Halastavat látogatható területen másképpen megközelíteni nem lehet. (Északról lehetne még, de az megsokszorozná a távot.)

Egyelőre a pusztai kerékpárutak nem folytatólagosak sajnos, a Halastótól nyugatra például van egy lefedetlen szakasz, ami a főúton megközelíthető. Remélem, lesz mód ennek kiváltására, de ennek mérlegelésekor nyilván a természetvédelmi szempontoknak kell előnyt élvezniük a turisztikaiakkal szemben.

5
lord képe

Nyilván. Úgy értem

Nyilván. Úgy értem szerintem is :)

Köszi, hogy elmondtad, nem vagyok teljesen képben. Gyalog, lovon, szekéren szoktam arra járni. Legutoljára pár éve, amikor félő volt, hogy a tűz eléri a kedvenc vadlovaimat.

6
lord képe

De. Elcsúfítja.

De. Elcsúfítja.

7
Attila111 képe

Egyszerűbb megoldás: a

Egyszerűbb megoldás: a kilenclyukú híd legyen kerékpáros-gyalogos, az autóknak meg épüljön egy km-rel arrébb egy másik híd.

8
alcedo képe

Ez jól hangzik, de egy

Ez jól hangzik, de egy nemzeti park közepén azért nem biztos, hogy egy újabb nagy forgalmú utat kell építeni. Örülhetünk, hogy valami maradt még a pusztából.

9
lord képe

Pláne, hogy "A beruházás

Pláne, hogy "A beruházás részeként a Hortobágy települést átszelő 33-as számú főutat három kilométeres szakaszon kiszélesítik és újraaszfaltozzák."

+ két pár buszöböl épül
+ kétsávos körforgalom mindkét hídfőnél

fotók az útszélesítésről

10
alcedo képe

Szerencsére Hortobágy

Szerencsére Hortobágy település belterülete a legkevésbé értékes része a nemzeti parknak. (Hortobágy nem történelmi település, leszámítva a csárdát és a hidat).

11
lord képe

Világos. De én akkor sem

Világos. De én akkor sem szeretem, ha autóutat építenek/szélesítenek.

12
alcedo képe

A 33-mas nyomvonala

A 33-mas nyomvonala (történelmi okokból) eleve rettenetes helyen van. Ráadásul a helyzetét kompenzálni hivatott sebességkorlátozásokat senki sem tartja be igazán. A Tiszacsege-Balmazújváros út is értékes helyen metszi a pusztát, mellette is jelentős természeti értékek, csárdák vannak, így gyakorlatilag az M35/35 és a 34/4-es út között sehol sem lenne igazán jó egy új nyomvonal. Tekintettel azonban az M35 és a 4-es fejlesztéseire és kapacitására indokolt lenne a 33-mas hortobágyi szakaszának további tehermentesítése. A most ott járó nehéz gépjárművek jelentős része azonban turistabusz, azokkal nehéz valamit kezdeni.

13
lord képe

Vasút is van ott. Szerinted

Vasút is van ott. Szerinted gondolkodnak benne?

14
alcedo képe

Persze. A Tiszafüred Karcag

Persze. A Tiszafüred Karcag és az Ohat-Nyíregyháza vonalat már ki is jelölték megszüntetésre, az Ohat-Tiszalök viszonylat -azt hiszem- egy ideje már nem működik. A Debrecen-Füzesabonyi vonal talán még egy ideig maradhat, fejlesztési tervekről én nem tudok, de biztos csak a tájékozatlanságom az oka.

15
lord képe

Ó a fenébe gondolhattam

Ó a fenébe gondolhattam volna :(

A stílus viszont :)

16
Cox képe

+1 Az ember a csendért és

+1

Az ember a csendért és az ország múltjának egyik legjellegzetesebb darabjáért látogat el a hortobágyra, hogy aztán a legismertebb és legszebb műemléknek a közelébe se mehessen, mert az a zajos közúti forgalomnak lett feláldozva, ő maga pedig egy 2009-ben ideiglenesnek épült szükséghidat csodálhat meg testközelből...
Felújítás ide vagy oda, a kilenclyukú híd 176 éves, nem maradhatnak örökké rajta egy kétszámjegyű főút 40 tonnás kamionjai, szerintem biztosan visszakapják majd a hortobágyi emberek, csak úgy tűnik nem most, hanem évek múlva.

17
pfm képe

+1 pont erre gondoltam :)

+1

pont erre gondoltam :)