"Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyalogosan és kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át vagy a kijelölt gyalogos-átkelőhelytől távolabb próbálnak átkelni az úttesten).
Az akció során kiemelt figyelmet fordítunk:
* a gyalogosok és kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó általános közlekedési szabályok betartására;
* a gyalogosok és kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságára;
* valamint a kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;
* továbbá a kerékpárt ittas állapotban hajtó személyek forgalomból történő kiszűrésére és szankcionálása."
További részletek

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
sagan képe

Mai tapasztalat: 1.

Mai tapasztalat:
1. Rendőrök álltak reggel a Szilágyi Erzsébet fasoron az zebra+kerékpárút átvezetésnél. Épp egy buszsávozó autót intettek le.
2. Széna tér este. Zebrán félig állva parkoló autó. Rendőrautó megáll, rendőr kiszáll,fényképet készít, visszaszáll az autóba.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

2
gabo- képe

Én is láttam ma, ugyanott,

Én is láttam ma, ugyanott, hogy buszsávozó autós ellen foganatosítottak intézkedést. Az autót a kerékpárút átvezetésén állították meg, a zebrát személyesen sikerült elállniuk.
Tehát a mai nap a buszsávozó autósok büntetéséről szólt!

A rendőrök fellépésével kapcsolatban van egy olyan érzésem, hogy a rendőrdroidon reggel a felettese megnyom egy gombot: ma eszerint büntess, és minden más szabálytalanságot aznap figyelmen kívül fog hagyni. Az ilyen kampányszerű akciók abban különböznek a hétköznapoktól, hogy elárulják melyik gombot fogják megnyomni.

3
shutruk képe

Máris okafogyott lenne a

Máris okafogyott lenne a hozzászólásod, ha mindenki betartani az elemi játékszabályokat. Most viszont az a problémád - ha jól értem .-, hogy mindenki lop/csal/hazudik a rendőrök körül, és miért pont AZT az egyféle lopást/csalást/hazugságot szűrik ki. Azért, mert ember, és egyszerre egy problémával tud/akar foglalkozni. Én nem örülök ennek a mostanában divatos rendőr-ellenességnek, mert ez még sosem vezetett jóra rövidke történelmünk során. UFF
----

http://www.nightride.hu

4
gabo- képe

Félreértettél. Nem a

Félreértettél.
Nem a „lop/csal/ hazudik” problémakört feszegettem, és nem vagyok rendőrellenes. A közlekedési és közterület használat szabályaira gondolva írtam.
Vannak olyan szabályok, amik alól sokunk felmentést ad magának. Büntetlenség okán ezek megszegése a napi rutin részévé válhat. (Gondolok itt: tilosban parkolásra, piroson átcsorgásra; közterület használatával kapcsolatban: csikk, szemét elszórása, kutya póráz nélküli sétáltatása)

Az utcán járva, a közlekedés résztvevőjeként az a tapasztalatom, hogy sok szabályt ugyanolyan lazán kezelnek az azok betartatásáért felelős személyek (rendőrök, közteresek), mint a szabályszegők. Ha nap, mint nap a rendőrök szeme láttára (tudtával) elkövethetem ezeket a „rutinszerű” szabálytalanságokat, de nagy néha mégis megbüntetnek, ez következetlenséget sugall, nem éri el pedagógiailag a megfelelő célt, egyes emberekben pont az általad említett „mért pont engem szúrt ki” érzést, haragot válthat ki.
Nem várom el, hogy egy rendőr szimultán 3-5 szabálysértő ellen járjon el, de az elvárható, hogy a szabályoknak, törvényeknek következetesen érvényt szerezzen. Az „ők is emberek” (lusták, nemtörődömök, motiválatlanok) nem jelenthet(ne) felmentést.
Nem vagyok rendőrellenes, de nem vagyok a munkájukkal elégedett. Véleményem szerint a fent említetthez hasonló kampányok sem a kitűzött célt érik el.

5
feb képe

Tegnap reggel mentem az

Tegnap reggel mentem az Irinyin a buszsávban. A benzinkútnál 10+ motorosrendőr tankolt.
Rám se hederítettek.

6
j_gergo képe

Igen, a második fényképen

Igen, a második fényképen én is rajta vagyok, mert az autó előtt gyalogoltam el éppen. Megörökített a közeg :-)

7
Krisi képe

akkor most én leszek az

akkor most én leszek az ünneprontó köcsög, aki pesszimistán (reálisan?) gondolkodik:

végre megint ellenőrizni fogják, hogy van-e küllőprizmám, belém kötnek, hogy fényes nappal miért nincs fenn az első lámpám, hogy miért nincs hátsó fék a fiximen, hogy miért nincs csengő, miért nem megyek a bringagyászon az Andrássyn, miért használom a buszsávot stb.
tényleg őszintén örülök, hogy a biztonságom érdekében intézkednek! csak így tovább!

(na ezért mit fogok itt kapni, hujujuj :)

8
sagan képe

Jaja megvédenek ők

Jaja megvédenek ők magadtól,ha már ilyen csúnyán megszeged a szent és sérthetetlen szabályokat ;)).
Nálam is ez verte ki a biztosítékot,hogy az én érdekemben, közben meg az első bekezdésben megy a sztereotip szöveg a szabálytalan bringásokról és gyalogosokról.
Annyi a pozitívum,hogy ma csak autós szabálytalankodók büntetését láttam :)).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

9
Krisi képe

pedig már annyi autós

pedig már annyi autós elmagyarázta nekem, hogy miért életveszélyes hátsó fék nélkül tekerni, lehet, hogy ők mégis jobban tudják, mint én :)

10
atomboy képe

Az en gepemen van hatso fek,

Az en gepemen van hatso fek, de csak optikailag, sosem hasznalom (leszamitva a jeges utakat). Minek szereljem le, a testem nagyobb szelellenallasu, mint a kis kar. Annyi javulas lenne, mint egy hangyafing...

atomboy

11
j_gergo képe

Hát nemtom. De amikor

Hát nemtom. De amikor tegnap este felmértünk a Körúton Budán (és Sagan spottolta a büntető rendőrt), akkor a körúton elhaladó biciklisek jelentős része teljesen kivilágítatlanul ment, villamossínen vagy járdán ment, vagy piroson ment át úgy, hogy volt keresztforgalom.

Én még bízom benne, hogy a rendőrség a tényleg veszélyes elemeket fogja szűrni.

Persze van olyan balsejtelmem, hogy neked lesz igazad, és az Andrássyn meg az Alagútban fognak baszogatni engem, hogy miért az úttesten megyek, és miért nem a járdán-szervízúton-bringajárdán-erdőben-akárholcsakneazúton.

12
Krisi képe

naigen, pluszegggy. énis

naigen, pluszegggy.

énis remélem, hogy nem a szabálytalan, hanem a - magukra vagy másokra - veszélyes egyedeket fogják kiszűrni kék ruhás felebarátaink.
a kivilágítatlan, járdázó, sínező, piroson keresztforgalomban áthajtó bringásokat büntessék csak fossá, szerencsére engem egyik sem érint :)

(viszont ha esetleg nem néznék körül kellőképpen és mégis rajtakapnának, hogy áthajtok egy piroson vagy éppen motorossávozok, akkor természetesen be fogom fizetni a büntetést szó nélkül. nyilván nem lesz nevelő hatással rám és jogosnak sem fogom érezni, de befizetem.)

13
Fly képe

Reménykedsz? Ha valaki

Reménykedsz?
Ha valaki szabálytalan, az általában látszik.
A veszélyesség nem annyira.
És a rendőr nem azért van, hogy gondolkodjon, hanem hogy a szabályt betartassa.
Valószínű belekötnek majd a küllőprizmába, csengőbe, villogó lámpába -ezekkel könnyű a statisztikát javítani...
Mellékesen kapnak egy jó pontot azoktól is, akik szerint "a biciglisek szabájtalanok ezér semmi keresnivalójuk a zautóutonn"...

14
Kovács képe

bigup

bigup

15
Miló01 képe

SÜN Jaj most ez azt

SÜN

Jaj most ez azt jelenti, hogy márciusában nem érdemes piroson átmenni?:LOL

16
AttentoRedaz képe

1. Egyébként sem

1. Egyébként sem érdemes.
2. Ha át is mész, a te dolgod. Ne sodorj veszélybe tapasztalatlan kerekezőket azzal, hogy nyíltan hangoztatod, hogy ez is egy lehetőség.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

17
Miló01 képe

Ez egy lehetőség és ezzel

Ez egy lehetőség és ezzel még nem sodortam senkit sem veszélybe, mindenki saját maga dönt!

18
Drody képe

Sosem értettem az ilyen

Sosem értettem az ilyen időhöz kötött rendőri akciókat. Hát nem ez volna a dolguk állandóan???

........................
Formaharc és sci-fi.

19
Belzebúb képe

főleg azt nem, hogy

főleg azt nem, hogy bejelentik előre.... ?!?!

20
atomboy képe

+1 Jobban orulnek egy

+1

Jobban orulnek egy sunyiban, de folyamatosan dolgozo rendorsegnek, mint egy olyan szervezetnek, ami folyamatosan eloremondjak, mit fognak csinalni kovetkezo heten, es ez ritkan fordul elo.

atomboy

21
Mark74 képe

Engem pénteken hajnalban

Engem pénteken hajnalban állított meg két közterületes a Váci utcában. Lefényképeztek majd mondták hogy szabálytalan voltam mert sétálóutcában bicikliztem. Mondtam hogy máskor nem teszem és ezzel elváltunk. Udvariasak voltak és nem akartak feltétlen büntetni. Ugyhogy cserébe hétfőn már nem arra mentem.
Nem tudom, hogy ez része volt e már az akciónak vagy csak a napi rutinjuk volt.

22
Vírus képe

Hajnalban közteres? Nem

Hajnalban közteres? Nem reggel 7 óra a munkakaezdés náluk?

23
Mark74 képe

Nekem az még hajnal. kb

Nekem az még hajnal. kb 7.15 és 7.30 közt lehetett.

24
makimajom képe

"a kijelölt

"a kijelölt gyalogos-átkelőhelytől távolabb próbálnak átkelni az úttesten"

ez így önmagában még csak nem is szabálytalan...

25
AttentoRedaz képe

No, pozitív

No, pozitív leszek.
Remélem, hogy nem gyászhasználatra és küllőprizmára lesz kihegyezve a dolog.
Remélem, sokan rájönnek majd, hogy a 300 Ft-os tescós villogó olcsóbb, mint a tízezres csekk.Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

26
hf képe

Egyetértek veled, csak a

Egyetértek veled, csak a küllőprizma ellenességet nem értem. Egy küllőprizma 90Ft, kettő 180Ft. Felrakod, és látszol oldalról. Mi ezzel a baj? Szerintem legyen minden bringán.

27
shutruk képe

és a háromküllős

és a háromküllős kerékbe hogy rak az ember prizmát?
----

http://www.nightride.hu

28
j_gergo képe

Hát közúton tényleg

Hát közúton tényleg nagyon sok háromküllős kerekű bicikli gurul...

29
hf képe

Nekem sikerült a fiam

Nekem sikerült a fiam kisbringájába, nézd csak:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100227/kerekbetamasztos-biciklita... (pont ki van takarva, de azért ha akarod látod a lényeget)

30
feb képe

Nyilvánvalóan pont olyan

Nyilvánvalóan pont olyan lehetetlenség, mint DH bringára lámpát rakni.

31
Zsurmi képe

Fényvisszaverő matrica. -

32
lrdr képe

+1, még divatolni is lehet

+1, még divatolni is lehet vele.

33
makimajom képe

A hátsó lámpám világít

A hátsó lámpám világít oldalra is. A külsőm fényvisszaverős elöl/hátul. Kell nekem még 4 db küllőprizma?

34
j_gergo képe

csak egy kell az első

csak egy kell az első kerékre:

A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni

a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.

35
Árnyékcickány képe

Jesszoké, köszi

Jesszoké, köszi :D

--------------------------------
Függőágy, koktél, homokozólapát!

36
j_gergo képe

csak gondolom bemásolom

csak gondolom bemásolom megnyugtatásul. egy küllőprizma+1 hátsó prizma+2 lámpa senkit sem fog anyagi romlásba dönteni, és a biciklijének összképét sem fogja elrontani.

Kiegészítés:

(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.
(4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).

37
Cox képe

Azért egyszer ez az 1990-es

Azért egyszer ez az 1990-es KÖHÉM rendelet is megérne egy misét. Nem szeretnék harmadszorra is egy nagy darabot bemásolni belőle, de elég egyértelműen kivehető az eredeti szövegéből, hogy gyakorlatilag a nyolcvanas évek végi túra Csepelekre és kempingekre írták. Minden, ami ma ezektől eltér, az szabálytalan...

38
makimajom képe

A hátsó lámpám világít

A hátsó lámpám világít oldalra is. A külsőm fényvisszaverős elöl/hátul. Kell nekem még 1 db küllőprizma?

39
feb képe

"legalább az első keréken

"legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel"

Döntsd el magad, csak ne lepődj meg, ha a rendőr máshogy gondolja!

40
Krisi képe

és ha a bringámat 1991

és ha a bringámat 1991 dec. 31 után gyártották, akkor megkúr a rendőr, mert előtte nem volt rajta küllőprizma?
:)

"c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet"

hogy lehet ennyire idiótán fogalmazni? miért nem elég annyi, hogy "csengővel"? túl egyszerű lenne? :)

41
IPG képe

A hangjelző eszköz

A hangjelző eszköz kötelező, de nem lehet duda, kürt, síp, fütyülő, tehénbúgató, furulya, csak és kizárólag csengő

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

42
lrdr képe

Én azért a küllőszámnak

Én azért a küllőszámnak 1nél nagyobb osztójával operálnék mindig (pl. a 3, az remek).
Különben még beszitál nekem az eleje 80-nál, oszt kész a baj. :P

43
vnorb képe

A prizma azért jó

A prizma azért jó találmány szerintem, mert
1. forog a kerékkel együtt: messzebbről észrevehető egy utat keresztező biciklinél, a forgó mozgást jobban észreveszed még a periférián is.
2. nagy szögtartományból rávilágítva tükrözi vissza a fényt(oldalról, hátulról).
Ezzel szemben a matrica csak a 85-90 fokban ráeső fényt veri vissza, illetve a váz vagy a gumi pereme elég keskeny ahhoz, hogy 50 vagy 100 méterről látszódjon.

44
Prof.gruppetto.hu képe

Ja tök jó, csak egy fontos

Ja tök jó, csak egy fontos tényezőt figyelmen kívül hagysz. Csak akkor ver vissza fényt, ha meg van világítva. Egy küllőprizma pedig csak akkor van megvilágítva, ha a bringás már az autó előtt, az általa megvilágított területen van. Vagyis akkor, amikor már amúgy is elütné...

www.gruppetto.hu

45
Spikk képe

Elég szar lenne, ha minden

Elég szar lenne, ha minden jármű elütne, ami rám talál világítani...

46
Prof.gruppetto.hu képe

Kifelejted belőle a

Kifelejted belőle a lényeget, vagyis hogy oldalról megvilágítja a küllőprizmádat. Ebben az esetben jó eséllyel el fog ütni, mert a küllőprizmádat csak akkor világítja meg, amikor te pont előtte vagy. (A másik lehetőség az, hogy olyan távol mentél át előtte, hogy amúgy sem volt jelentősége, hogy látszottál-e.)

www.gruppetto.hu

47
vnorb képe

A küllő és első/hátsó

A küllő és első/hátsó prizma azért jó találmány, mert ha közelről megnézed szép tetraéderekből áll. Ettől olyan jó fényvisszaverő, és már nagyon kis beesési szögnél működik. (Valamikor régen azt hiszem a kreszben is csak a macskaszem volt a kötelező)
Én mindenesetre használok prizmákat is és teleragasztgattam a vázat fényvisszaverő anyaggal, + van rendes dinamós és villogós lámpám is.
Ilyen apróság miatt nem fogok alapot adni a rendőröknek a büntetésre. :)

48
Prof.gruppetto.hu képe

Ez csodálatos, mármint

Ez csodálatos, mármint hogy kis beesési szögnél is működik. De ha nem esik rá fény egyáltalán, akkor továbbra sem "működik". A fényszóró hatókörén kívül tartózkodó kerékpárosra pedig nem esik fény. Amikor már esik, akkor még vagy nagyon messze van (mert ott elég nagy már a szóródása a fényszórónak), vagy már túl közel...

www.gruppetto.hu

49
Zsurmi képe

És azért rossz, mert

És azért rossz, mert öregszik, letörik. Különben sem lehet mindenféle kerékre felrakni. Kicsit más küllőszám és már nem jó.

Nem az oldalsó láthatóság (fényvisszaverővel) kötelezővé tételével van elsősorban a baj. Azzal, hogy nem követelményt fogalmaz meg, hanem konkrét megoldást.

A korrekt előírás a kívánt hatású eszközök szürkületi és éjszakai használatát írná elő. Nem kell a kerékpáron lennie, elég ha a használathoz rákerül. Nem kell egy adott magasságban lennie, hanem ahova felszerelhető. Nem pont középvonalon lennie, ahhoz a lehető legközelebb. És ne lehessen megtévesztő.

Az olyan bringán amire nem lehet rászerelni, azt csak nappal szabad használni. De akkor viszont igen. Ugyanis van olyan bringa, amit csak nappal használnak. Pl. a sokszázezres országúti bringát. Márpedig ez a sport régebbi, mint bármelyik autó, szóval milyen alapon próbálnák ellehetetleníteni.

-
Zsurmi

50
Krisi képe

éppenezaz. nekem pl. hiába

éppenezaz. nekem pl. hiába van két fényvisszaverős matricám a hátsó villán, hiába van reflexcsík vagy mi az első gumin, hiába van három fényvisszaverő csík a táskámon (anélkül szinte sosem tekerek), ez lényegtelen. nincs küllőprizma éskész.
azt kéne előírni, hogy a kerékpáros legyen megfelelően kivilágítva.
csak sajnos ezt nem lehet gyönyörű paragrafusokba szedni, nagy kár.

olyat meg írtatok még tavaly, hogy büntettek már meg bringást nappal, mert a táskájában volt a lámpa.

ilyen alapon bármelyik Corvette, De Tomaso Pantera, vagy Suzuki Katana alaphelyzetben szabálytalan? :)

51
Prof.gruppetto.hu képe

Ja, látszol oldalról... Ha

Ja, látszol oldalról... Ha van ami pont onnan és pont rád világít, ahonnan nézik. A gyakorlatban semmit sem ér, aki erre építi a láthatóságát, az sajnos nem sok jóra számíthat.

www.gruppetto.hu

52
AttentoRedaz képe

Van küllőprizmám, bár

Van küllőprizmám, bár utálom, mert megáll benne és alatta a kosz, nehéz takarítani a küllőket alatta, és rontja a vagánysági faktort. Az ellenesség arra vonatkozik, hogy elmaradott dolognak tarom, léteznek oldalra is világító lámpák, reflexcsíkos gumik, fényvisszaverős vázak, stb.Ha ezek bármelyike megvan, felesleges csesztetni a bringást a prizma hiánya miatt.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

53
stp1 képe

nekem lelazult, elfordult,

nekem lelazult, elfordult, majd küllőstől kiszakadt a teló lábaiban elakadva.
másodszorra amikor megláttam újra lecsúszva és keresztbe állva a küllőkön kukáztam az összeset.

aki első és hátsó lámpa mellett nem lát meg az nem is akar.

54
Krisi képe

azért a 300Ft az eléggé

azért a 300Ft az eléggé megtévesztő. ami szart kapsz 300 Ft-ért, az annyit is ér. egyrészt utána még kell bele venned elemet ugyanennyiért, másrészt ilyen árban csak valami utolsó tré kínai hulladékot kapsz, ami az első esőben beázik. vettem már ócsóér villogót Praktikerben, otthon beleteszem az elemet, erre nem működik. fél órát szoptam, mire forrasztópákával helyreraktam :)

jómagam még akciósan vettem 5 LED-es első lámpát (ami villogni is tud), amihez adtak egy hátsót is, ez volt 3000 pénz. +még Energizer/Duracell tartóselem szintén komolyabb tétel, ezeket ne feledjük.

viszont szerintem ez sem nagy pénz a biztonságomért, az első villogómat pont átlag autó szemmagasságba állítottam, ezek után az nem vesz észre aki nem akar.
lényeg: sokszor akár az életünk múlhat azon, hogy megfelelően ki legyünk világítva, szóval tényleg fontos a világítás.

(OFF: az OFF topikba leírhatnátok páran, hogy kinek mennyibe került a kivilágítása, csak hogy utánajárjunk a "300 Ft-ért már kapsz lámpát" mítosznak! :)

55
Miló01 képe

Van már hátra 306ftért

Van már hátra 306ftért is, és működik, elemet se kell drágán venni, mert max 20%al nagyobb teljesítményű egy duracell/energizer, mint egy ismeretlen nevű! Így rengeteget lehet spórolni, persze ha sokat megyünk a cangával érdemesebb drágább villogót venni, gondolom az kevesebbet fogyaszt ergo kevesebb elemet kell venni és könnyebben lelopják:D
Előre egy ledbe nem hiszem, hogy spúrnak kéne lenni, kivéve ha hobbista és csak nyáron csak a ligetbe járunk vele! Akkor egy jobb fajtát érdemes beszerezni 4-6 ezer ft.
Kb előre (elemmel) 6.000, hátra (elemmel) 2.000ft.
Nekem megért annyit, télen-nyáron használom, szal 1200ftba (12 elem) kerülnek cirka az elemek! Legalább látnak az autósok, ami még nem azt jelenti hogy nem fognak elgázolni!

56
Oleever07 képe

éppen ebben a blogban

éppen ebben a blogban található (a képek között) egy baromi jó lámpa. :-) (a videóban az első lámpára gondoltam) csak az a baj, hogy szerintem nagyon kapós tárgy, és 15 ezer mehet a kukába.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

57
Zsurmi képe

Az indexnek nincs sok

Az indexnek nincs sok értelme, viszont az összepattintható első+hátsónak nagyon is!

-
Zsurmi

58
Árnyékcickány képe

Na most jól beparáztam,

Na most jól beparáztam, mivel lassan visszaülök a bicajra (igen, elismerem, lusta papírkutyus vagyok :D).
Ami itt, a bringawikin van, mint kötelező felszerelés, az helytálló?
http://www.bringawiki.hu/index.php/KRESZ_szerint_k%C3%B6telez%C5%91_fels...

--------------------------------
Függőágy, koktél, homokozólapát!

59
feb képe

Igen, de itt fentebb is

Igen, de itt fentebb is megtalálható a jogszabály által előírt felszerelések listája.

60
Árnyékcickány képe

Igen, köszi, mire beírtam,

Igen, köszi, mire beírtam, addigra jelent meg :))))
De szerencsére talán ez az, amit nem lehet elégszer ismételni, az ismert okok miatt :))))

--------------------------------
Függőágy, koktél, homokozólapát!

61
varkocs képe

Ezek a rohadt gyalogosok meg

Ezek a rohadt gyalogosok meg biciglisek mindig szabálytalankodnak, mert azt hiszik, hogy a TÖRVÉNY felett állnak. Miattuk lehetetlen közlekedni ma a városban, csak büntessék meg mindet jól egytől-egyig. Mit képzelnek ezek, a város felépítése teljesen alkalmatlan a biciglizésre meg a gyaloglásra! A múltkor is felborította egy ilyen köcsög a kamionomat:
http://napirajz.hu/archives/2006/10/31/ALAKAPOTT/

________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
http://carbusters.org/

62
Prof.gruppetto.hu képe

+1 :D www.gruppetto.hu

63
Vehicular cyclist képe

Ma az Oktogonnál döbbentes

Ma az Oktogonnál döbbentes eset történt: amikor a bringasávon odaértem a bringás lámpához, már négy bicajos várt ott a zöldre. Én voltam az ötödik, és még utánam is beállt egy bicajos. Mindenki a zöldre indult el. Senki nem állt be másodiknak, harmadiknak, senki nem tekert be az átkelő gyalogok közé stb. Csak így tovább, az új kerékpárosok is!

64
Oleever07 képe

na basszus, most aztán

na basszus, most aztán ettől nagyon bef*stam. :D ezt inkább minden hónapban kéne tenni, de nem csak a gyalogost, kerékpárost, hanem az autóst is ellenőrizzék.
vagy inkább csináljanak rendet márc. 15-én! most aztán szinte mindenki egy helyen lesz a Deák tér-Astoria-Március 15. tér háromszögben. (bocs az offolásért, de ezek rendőrök, a rendért küzdenek, ez is az ő feladatuk.)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

65
Kicsi.fixi képe

a küllő prizmának nem sok

a küllő prizmának nem sok értelme van, ezt bekéne látni, 150mről felesleges látszódnia mert biztonságos távolság közelebbről hiába látja az más késő, ha a bringás megáll a kereszteződés közepén akkor lehet akármije, úgyis elütik és egyébként is az ő hibája, csak teli oldalról látszik tehát kanyarodás sávváltáskor nemsegít. semmi haszna nincs a használatának szar egy szar szabály. a csengő szintén, forgalomban közlekedve az autós nem hallja, kerékpárúton pedig nem lehet ember aki akadályozzon ergo nem kell csengő ráadásként balesetveszélyes mert ha hallótávolságon belül rácsöngetsz egy gyalogosra, kiszámithatatlan mozgást végezhet és balesetet okozol vele. Lámpa pedig legyen és nem az a lényeg hogy te láss hanem látszódj nem kell 70000 lumenes lámpa csak egy fehér és egy piros egyledes
...
---------------
Futár wannabe

Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.

66
stp1 képe

minden sorával egyetértek.

minden sorával egyetértek.

67
Wilika képe

Naz az egyledes kis

Naz az egyledes kis fosoktól kapok agyfrászt.
Megveszi a srác, hogy huhuhuhuhúúúúanyám, de bika!, Felköti a bringára, aztán másnapra már lepunnyad benne a 'csányi kis gombelem annyira, hogy még persze, tökre világít, de mindig előbb veszem észre ezeket a bringásokat, mint a villogójukat...
_____________________________
http://wilika.hu

68
Kicsi.fixi képe

Imádom mikor belekötnek

Imádom mikor belekötnek egy kommentembe csak h nehogy már igazam legyen. Megnézném mikor merül le másnapra egy knog lámpa, attól h egy ledes nem közelező érvényű hogy szart vegyél, vagy akár vehetsz bele sokáig működő elemet is. 4 hónapig használtam napi szinten egy 20 dkk-s (kevesebb mint 800 ft) egyledes lámpa szettet és tökéletesen működött, nagyobb fénnyel mint az otthoni 3000es villogóm amibe 4 ceruza elem való. szóval ennyit arról h az egyledes szar. lehet nemszeretni de hülyeségeket ne jelentsünk már ki mintha kötelező érvényű lenne...
---------------
Futár wannabe

Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.

69
Wilika képe

Nem azért, hogy ne legyen

Nem azért, hogy ne legyen igazad, de summaként odatettem az előző kommentem végére is, hogy velem még nem volt olyan, hogy azt a kis lámpát előbb lássam meg, mint a bicajt.
Persze, éles kis szúró fénye van, de messzebbről tudod mit szurkál már az.
Persze, lehet, hogy tévedek, de nekem sokkal meggyőzőbb egy rendes ketáj, vagy akármilyen nagyobb lámpa.
Nem mondtam azt sem, hogy másnapra lemerülne, csak azt, hogy első bekapcsolásoknál tényleg meggyőzően passog az a kis lámpa, de használat közben, egy idő után csak csipognak már.
_____________________________
http://wilika.hu

70
Kicsi.fixi képe

no offense, + cateye árú

no offense, + cateye árú és minőségű egyledesek már tudnak azért világitani, persze nem szart kell venni..
---------------
Futár wannabe

Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.

71
Zsabor képe

Nekem az egyledes lámpám

Nekem az egyledes lámpám használati utasításában azt írják, ne világítsunk vele közvetlenül a szembe, mert tartós látáskárosodást okozhat :)

72
Wilika képe

A lézermutatóra is ezt

A lézermutatóra is ezt írják, de van ilyesmi felirat a domestos csomagolásán is (ne menjen szembe), mégsem fognak tőle észrevenni. :)
_____________________________
http://wilika.hu

73
Zsurmi képe

Nekem is van egy egyledes

Nekem is van egy egyledes lámpám.

Ha lefordítva az asztalra teszem és bekapcsolom, vakít a visszavert fénye.

-
Zsurmi

74
Wilika képe

Jó'vammá',

Jó'vammá', túltárgyaltuk. :)
Mondom, én a kis kormánybékákról, és fajtársaikról beszéltem.
_____________________________
http://wilika.hu

75
Hotyhogy képe

kis kormánybékák és

kis kormánybékák és fajtársaik

FRH! :DDD

Azok rondák, de hát az egyetemes emberi faj is ronda. Úgyhogy erre gondolva mérsékeljük előítéleteinket. ;D

__________________________________________
Jó kórházban születni, ha van kór. Ha nincs, akkor nem jó.

"And the bottom line is this: Q.E.D." I

76
Wilika képe

Fisúr kormánybékájával

Fisúr kormánybékájával pl. semmi bajom, de annak nem a láthatóság, hanem a hallgatóság.. izé, hallhatóság a lényege :D
_____________________________
http://wilika.hu

77
Drody képe

Csak zárójelben jegyzem

Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a "fotonágyúm" is egyledes. De azt tuti, hogy nagyon messziről meglátod. :o)

........................
Formaharc és sci-fi.

78
Wilika képe

Neked van az a nagyon durva

Neked van az a nagyon durva rendszered a kormányon, a Li-aksikkal?
_____________________________
http://wilika.hu

79
Drody képe

Nem hiszem, nekem annyira

Nem hiszem, nekem annyira nem durva a rendszerem. :o)

........................
Formaharc és sci-fi.

80
zsoltee képe

Képzeld, kapható

Képzeld, kapható bármelyik boltban 4-5000 ft-ért kis kompakt ketájocska, ami 1 LED-es és ha belenézel megvakulsz ;)

Ennyit a LED-ek számáról...

Zsoltee

81
Wilika képe

Nemmondod! Nahát, Hadd

Nemmondod! Nahát, Hadd üljek a térdedre, mesélj még!
Mint mondtam, nem a ledek számával van a bajom, hanem azokkal a kis gumiszarokkal (illetve láttam már műanyagházas, tépőzárasat is) amiket a kormányra tekergetnek.
Valószínű, hogy a ketáj nem fogja megengendni magának, hogy pont lámpából gyenguszt gyártson.
_____________________________
http://wilika.hu

82
feb képe

A hátsó lámpának kell

A hátsó lámpának kell 150m-ről látszódnia (tiszta időben), nem a küllőprizmának.
Kerékpárúton pedig mehet gyalogos (sajnos):
KRESZ 21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.

Persze lehet, hogy a dán szabályokban az általad leírtak az igazak, de itt a magyar ugaron sajnos nem ;)

83
Kicsi.fixi képe

Az otthoni szabályok sem

Az otthoni szabályok sem érdekeltek nagyon, az itteniekre is teszek magasról de én úgy tudtam bringaúton nem mehet gyalogos, csak oszott gyászon amit elvből nem használ a gyakorlott bringás, ha pedig mégis ott jön be a kiszámithatatlan mozgás rész... a küllőprizma 150m-t pedig nem szabályból vettem hanem hasra ütés szerűen egy távolságot ami 50km/h sebességgel még biztonságos távolság.
---------------
Futár wannabe

Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.

84
feb képe

Örülök, hogy hasraütés

Örülök, hogy hasraütés (egy szó) alapján jutsz olyan következtetésekre, hogy a küllő prizmának(ez is egy szó) nem sok értelme van.
Mellesleg 50 km/h-s sebességnél 50 m is bőven elég.

Mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

85
Fly képe

Én a küllőprizmáról

Én a küllőprizmáról általad írottakkal nem értek egyet. A prizma nem csak a merőlegesen beeső fényt veri vissza. Ha pl. -hogy a szövegnél maradjunk- 150 m távolságból megvilágítasz egy nem pont előtted, hanem akár 100 m-rel oldalra levő kerót, a küllőprizma akkor is teszi a dolgát. Nem kell, hogy előtted a sávban legyen. És a ciklois-pálya miatt épphogy nem kiabál. Valamivel feltűnőbb, mint a fényvisszaverős külső...

86
Prof.gruppetto.hu képe

Akkor leírom neked is. Nem

Akkor leírom neked is. Nem a beesési szög a kérdés, hanem hogy egyáltalán meg van-e világítva. Ha a bringás kívül esik a megvilágított területen, akkor nincs mit visszavernie a prizmának sem. Márpedig egy oldalról érkező bringás csak akkor fog a megvilágított területen tartózkodni, ha vagy nagyon-nagyon messze van, vagy pedig már túl közel.

www.gruppetto.hu

87
Fly képe

Ez akkor lenne igaz, ha a

Ez akkor lenne igaz, ha a pilácsnak nem lenne szórt fénye. de pl éjszaka, kihalt úton autókázva könnyen észrevehető, hogy -az egyébként a fénykévén kívül eső- táblák is milyen feltűnőek -éppen az említett szórt fény visszaverése miatt. És itt már nem is annyira az számít, hogy közvetlenül meg van-é világítva, hanem inkább a kontraszt...

88
Prof.gruppetto.hu képe

Én nem emlékszem rá, hogy

Én nem emlékszem rá, hogy annyira szórnának az autófényszórók, mint mondod. Ha látni akarok egy táblát, akkor fel kell kapcsolnom reflektort, vagy megvárni, míg beér a megvilágított körbe. Anélkül csak sejtem, hogy hol van, és azt is csak akkor, ha az autó előtti területen, és nem az úttól távol vannak... (Vagyis továbbra is igaz az, hogy csak az látszik, amivel amúgy sem lenne dolgom, ha keresztezné az utamat, vagy ami már túl közel van.)

www.gruppetto.hu

89
higusz képe

Egy dolog szerintem

Egy dolog szerintem tisztázásra szorul.
A biciklisták a kresz szerint használhatják a buszsávot, valamint a járdán is mehetnek maximum 10km/h sebeséggel.
Javítsatok ki ha tévedek-mielőtt megbüntetnek ezért :)

90
Prof.gruppetto.hu képe

Kijavítunk. Csak akkor

Kijavítunk.
Csak akkor lehet a buszsávot használni, ha ezt tábla lehetővé teszi. Alapból nem. Ilyen buszsáv kb 3 van az országban.
Járdát pedig akkor szabad használni, ha 12 évnél fiatalabb vagy és főúton vagy (ekkor nem csak szabad, hanem kötelező is), vagy ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan.

www.gruppetto.hu

91
Oleever07 képe

tényleg, hol vannak ilyen

tényleg, hol vannak ilyen buszsávok? mert egyet tudok, ami itt van Budapesten, az Alkotmány utcában, egész közel a Parlamenthez.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

92
IPG képe

Dózsa a Lehel út

Dózsa a Lehel út környékén

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

93
dorcssa képe

Dózsa eleje a Podmaniczky

Dózsa eleje a Podmaniczky közelében, kb egy utcasarok erejéig.

-----------
Kék fixi, zöld bagaboo

94
Oleever07 képe

akkor ez már 2. köszönöm

akkor ez már 2. köszönöm Nektek az infót! :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

95
Prof.gruppetto.hu képe

Én kettőt tudok, mind a

Én kettőt tudok, mind a kettő a Dózsa Gy. úton van. Egyik a Lehel u. és Szabolcs u. között, a másik az Ajtósi Dűrer sornál a Felvonulási tér felé kanyarodás után.

www.gruppetto.hu

96
sagan képe

Meg a már említett 50

Meg a már említett 50 méter az Alkotmány utca elején és már meg is van a három ;).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

97
Oleever07 képe

akkor teljes a lista.

akkor teljes a lista. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

98
feb képe

Tévedsz. A buszsávot csak

Tévedsz.
A buszsávot csak akkor használhatjuk (a jogszabály szerint), ha ezt tábla engedélyezi.
A járdán pedig csak akkor szabad biciklizni, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan.
A pontos szövegért nézd át a KRESZt, vagy várd meg, amíg a rendőr elmeséli.

99
atomboy képe

Annyi kiegeszitest tennek

Annyi kiegeszitest tennek meg hozza, hogy sem a nagy forgalom, sem a bringatilos tabla nem jelenti azt, hogy az uttest alkalmatlan kerekparozasra.

atomboy

100
Spikk képe

Így van, ezt fontos hozzá

Így van, ezt fontos hozzá tenni!
Jég, kátyú, sóder, nagyjából ennyi jut eszembe.

101
feb képe

VII. kerület Verseny utca.

VII. kerület Verseny utca.

102
feb képe

.

.

103
Prof.gruppetto.hu képe

A tiltás valóban nem

A tiltás valóban nem jelent alkalmatlanságot, a nagy forgalom viszont nagyon is jelenthet. A jogszabály nem tér ki ilyen részletekre, az alkalmatlanság megítélése a közlekedőre (és az esetlegesen eljáró szabálysértési hatóságra) van bízva. Vagyis te döntesz, és ezt a döntésedet csak valamely illetékes hatóság kérdőjelezheti meg.

www.gruppetto.hu

104
otapi képe

Pedig, a nagy forgalom a

Pedig, a nagy forgalom a jogszabály szövege szerint sem ad kivételt: az "forgalmi helyzet", attól még maga az úttest azért kerékpározásra alkalmas.

105
Prof.gruppetto.hu képe

Keresztkérdésem: az alsó

Keresztkérdésem: az alsó rakpart úttestje alkalmas-e kerékpározásra, amikor 1 méteres víz áll rajta? És ha az úttestre ömlik valamilyen rakomány? Vagy ha keresztbe dől rajta egy fa? Az úttest (a víz, a rakomány vagy a fa alatt) tökéletes állapotban van. Az alkalmasság nem kizárólag az úttest állapotára vonatkozik, a jogszabály sem ezt írja. Egyszerűen az úttest alkalmasságáról ír. Hogy az alkalmasságot milyen szempontból kell vizsgálni, az nincs benne leírva, tehát a közlekedő (és a későbbi jogalkalmazó) belátására van bízva.
Egyébként sincs a jogszabályban olyan fogalom, hogy "forgalmi helyzet". :)

www.gruppetto.hu

106
otapi képe

Bocs, "forgalmi ok" van a

Bocs, "forgalmi ok" van a rendeletben, nem "helyzet".
Amikor a rakparton méteres víz áll, akkor asszem behajtani tilost tesznek ki, szóval eleve szabálytalan vagy ha arra mész. Ja, a Dunában fürödni tilos egyébként :)
Ha úttestre dőlt fa, víz vagy döglött vaddisznó, akkor az úttesten kikerülheted annak minden szabályai szerint. Ha nem férsz el az úttesten, akkor sem javaslom belerohanni a járdán bámészkodó gyalogokba: egy kidőlt fa, amely a teljes úttestet elzárja, jó eséllyel a járdát is foglalja.

107
Prof.gruppetto.hu képe

De a forgalmi ok sem az

De a forgalmi ok sem az úttest alkalmasságával kapcsolatban van benne.
Szerintem terelőkorlátot tesznek ki, nem behajtani tilost. De mindegy is, tudod, hogy nem ez volt a lényege a leírtaknak.
Az úttesten lehet minden további nélkül olyan akadály vagy szennyeződés, amelyet az úttesten nem tudsz kikerülni. Senki nem írta, hogy rohanjanak a bringások a járdán bámészkodókba. Csak azt írom, hogy az úttest lehet fizikailag alkalmas a bringás közlekedésre, miközben valójában mégis alkalmatlan, és ez az egyéb ok akár lehet a forgalom jellege is, a jogszabály nem korlátozza ezt. Ilyenkor pedig értelem szerűen a szabályt továbbra is betartva, tehát max 10 km/h-val, a gyalogosok zavarása nélkül lehet a járdán közlekedni kerékpárral.

www.gruppetto.hu

108
sagan képe

Kedvencem a módosítások

Kedvencem a módosítások között:
"5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi"
A gépjárművek nem nagyon teljesítik ezt főleg,ha a környezetébe a levegőt is beleértem ;)).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

109
otapi képe

A jogszabály csak az

A jogszabály csak az úttestről beszél, és punktum. Arról nem beszél, hogy ha van rajta valami, akkor lehetne járdázni.
Nyilván nekünk jobb lenne, ha ilyesmi lenne benne:
"Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, forgalmi ok miatt indokolt ... legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

A gyalogosok már kevésbé örülnének neki.
Habár, ennyit a jogszabályról, a valóságban én is megyek járdán néha, persze szigorúan nem zavarva a gyalogosokat :)

110
Prof.gruppetto.hu képe

Én is az úttestről

Én is az úttestről beszélek. Egy úttest adott célra való alkalmasságát nem az útburkolat szabja meg önmagában. Az eddigi példák mellé akkor még egy: az úttesten jegesre letaposott hó van. Alkalmas-e az úttest a kerékpáros közlekedésre? A jég alatt ugyanolyan a burkolat továbbra is... Mégsem alkalmas.

www.gruppetto.hu

111
Spikk képe

Senki nem mondta, hogy a

Senki nem mondta, hogy a jeges, sóderes út nem ez az eset (ezek nem alkalmasak), nagy forgalom esetén alkalmas, legfeljebb félsz.

112
Prof.gruppetto.hu képe

Dehogynem mondta, olvass

Dehogynem mondta, olvass vissza. Viszont mi alapján döntötted el, hogy ez az eset szerinted mégiscsak alkalmatlanságot jelent? A jogszabály szövegéből ezt nem következtethetted ki, mivel nincs benne.

www.gruppetto.hu

113
Zsurmi képe

A minap a Délinél a

A minap a Délinél a szokásos "a" módon kanyarodtam balra (indirekt jobb kanyar a Krisztina körút felőli piros lámpa elejére az 1. sávba). A "b" mód ha piros lámpát kapok, akkor előrecsorgás (immár szabályosan), majd a sor elejére a 3. sávba (nem szabályosan, de biztonságosan), onnan 5 mp múlva a Maros utcába vezető sávban vagyok.

Százszor működő módszer ("a"). Kik vasaltak el majdnem? A 2. sávban elől várakozó rendőrök vágtak át a sávomba, miközben mögöttem/mellettem voltak. Tegyük hozzá, nekik nagyobb a kanyar én meg gyorsan indulok.

Nem leintettek, szirénáztak, talán nem is bünti volt (az anyósülésen ülő tekintete csodálkozott), talán az. Persze én oldottam meg lassítással+lehúzódással. A rendőrökben még jobban bízom, hogy nem leckéztetnek így (vannak más eszközeik is).

Ja neonzöldben voltam.

-
Zsurmi

114
err képe

Valtozott a police.hu link!

Valtozott a police.hu link! Ide tettek at: http://www.police.hu/sajto/sajtoszoba/orf100301_01.html

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

115
sagan képe

Köszi,

Köszi, javítottam.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

116
feb képe

Az imént békésen

Az imént békésen kerekeztem a Magyar utcában (Bp. V. ker).
Az utca közepén voltam, amikor észrevettem, hogy az összes parkoló autó velem szemben áll. Nemrégiben megfordíthatták a forgalmi irányt.
Állt egy rendőrautó is (szabálytalanul) a többiek közt, bagóztak rám.
No ennyit a fokozott ellenőrzésről.

117
Drody képe

Egy darabbal sem látok se

Egy darabbal sem látok se több rendőrt, se több ellenőrzést.

........................
Formaharc és sci-fi.

118
peet képe

Ez mind nagyon szép és

Ez mind nagyon szép és jó, meg minden, de akkor lenne igazán korrekt, ha egyúttal a kerékpársávon várakozó/parkoló/drosztoló járműveket is jól megb@szarintanák, hogy elmenjen a kedvük ettől.

Ne csak azt követeljék meg, hogy betartsuk a szabályokat, hanem azt is, hogy mások ne akadályozzanak minket a szabályok betartásában.

----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)

119
SzCiklon képe

Húsvéti razzia: több

Húsvéti razzia: több száz jogosítványt vontak be

263 ittas vezetőnek vonták be a jogosítványát szombaton és vasárnap – közölte Makula György, az országos rendőr-főkapitányság szóvivője az MR1-Kossuth Rádióval. A hétvégén több mint tizenkétezer autóst igazoltattak. A hétvégi balesetekben négy ember vesztette életét. A kerékpárosokat is ellenőrzik: közülük 258-nál színeződött el a szonda a hétvégén.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, , csak stílusosan!

120
feb képe

No és a kerékpárosok

No és a kerékpárosok milyen büntit kaptak?

121
j_gergo képe

Asszem a legsúlyosabb

Asszem a legsúlyosabb esetekben a biciklit is elvették. Gondolom, ez azoknál, akik a lábukon sem tudtak megállni.

122
feb képe

Pedig a bicikli

Pedig a bicikli támaszkodásra is jó.

123
SzCiklon képe

Nézd meg a kerékagyat

Nézd meg a kerékagyat (lemondtam a link beillesztő szánalmas kísérleteimről). Százehhsze minimum.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

124
lord képe

A végleges, hivatalos

A végleges, hivatalos számok.