Ha már Kósa Lajos idebiciklizett Budapestre az új Kormány alakuló ülésére, ezek után természetes, hogy a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass képviselői bemutatkozó levelet küldtek a megalakult új kormánynak, hogy szakmai tudásukat, tapasztalataikat, ötleteiket felajánlják egy közös együttműködés céljából.

Íme a Nyílt levél:

Nyílt levél az új Kormánynak, a megalakuló Parlament képviselőinek

Ezt a közleményt azért tesszük közzé, címezve Önöknek, a következő években szakpolitikát meghatározó kormánytagoknak, képviselőknek, hogy ezúton ajánljuk fel együttműködésünket, szaktudásunkat, tapasztalatainkat.

Kik vagyunk?

* A Critical Mass: egy mozgalom, amely elérte azt, amit például Anglia nagyobb tőkeráfordítások árán sem: emberek sokaságát győzte meg, hogy a kerékpár remek közlekedési eszköz. A mozgalom évente kétszer embereket hív az utcára egy kis közös bringázásra, és a felhívásra országosan körülbelül 50-60 ezer lelkes jelentkező érkezik, vidáman, családostól, és ünnepel közösen. Mozgalom, amely mára hírnevet és tekintélyt szerzett a világban.
* A Magyar Kerékpárosklub: egy szervezet, amely a mozgalomból kinőve igyekszik megfogalmazni azokat a szakmai célokat, szempontokat és eszközöket, amelyek segítségével városaink, településeink olyanná válnak, amilyenről a felvonulók és sokan mások is álmodoznak. Ezért országos felméréseket végez igényekről, szokásokról, eszközöket dolgoz ki és kampányokat szervez nemzetközi példák és gyakorlatok alapján, melyek használatával jobbá válik az adott település élete, közlekedése. Együttműködést keres és alakít ki önkormányzatokkal, hogy közösen segítsék egymás munkáját, a tervek megvalósítását.

Kerékpározásról, de nem csak arról, valójában közlekedésről, egészségről, költséghatékonyságról beszélünk. A közlekedéspolitikának alapvetően abból kell kiindulnia, hogy ne, vagy csak nagyon kis mértékben "gyarapodhasson" a forgalom, és az igényelt helyváltoztatások lehetőleg környezetkímélő közlekedési eszközökkel, helyi tömegközlekedéssel, kerékpárral, vagy gyalogosan történjenek.

Mit csináltunk eddig?

* Létrehoztuk a világ egyik legjelentősebb kerékpáros mozgalmát, a magyar Critical Mass-t.
* Létrehoztunk egy szervezetet, állami támogatás nélkül megteremtettük működési feltételeit. Tanultunk, konferenciákra jártunk, szakembereket gyűjtöttünk magunk köré. Ez a szervezet mára országosan 13 területi szervezettel dolgozik, egyre növekvő tagsággal.
* Céljaink megvalósítása érdekében együttműködünk önkormányzatokkal, tervezőkkel, egyetemekkel. Ezek eredményeként jöttek létre Budapesten és más városokban kerékpározást valóban segítő infrastruktúrák, például városi kerékpársávok, kerékpártárolók, stb.
* Szervezzük évek óta az ország legnagyobb kerékpározást népszerűsítő, „Bringázz a munkába” című kampányát, ismét csak állami források nélkül.
* Eredményesen lobbizunk, javaslatokat teszünk és terveket készítünk annak érdekében, hogy a KRESZ „kerékpáros-baráttá” váljon.
* Nemzetközi tekintélyt szereztünk, részesei vagyunk számos európai együttműködésnek.
* Magunk mögé állítottuk a médiát és nagyon sok vállalkozást, amelyek támogatják munkánkat.

Mit kínálunk?

Együttműködést és partnerséget. Vitákkal és egyeztetésekkel, természetesen, mert ez a legjobb eszköze a közös akarat kialakításának. És nyilvánosságot, mert munkánk nem létezne e nélkül.

Mit kérünk?

Új gondolkodást a közlekedésről, a társadalmi hasznosság érvényesülését a fejlesztésekben, oktatást és véleményformálást ennek érvényesülése érdekében. Ennek érdekében szükséges többek között az alábbi lépések megtétele:

1. Megfelelő jogosítvánnyal és hatáskörrel rendelkező felelős kinevezése a Kormányzaton belül.
2. Az illetékes szaktárcáknál a szakmai feladatok végrehajtásához megfelelő létszámú, költségvetésű és szemléletű apparátus felállítása.
3. Szükséges források biztosítása a kerékpáros célokra.
4. A kerékpározást érintő jogszabályi változások végrehajtása (KRESZ, kerékpáros közlekedést segítő cafeteria juttatások, költség-elszámolási lehetőségek, vízügyi jogszabályok módosítása, stb.).
5. A kerékpáros útvonalhálózat és létesítmények fenntartásának jogszabályi és pénzügyi feltételeinek biztosítása.
6. Az oktatásba tantervi szinten szervesen illeszkedő – a kerékpározást és környezettudatosságot tanító – program elérhetővé tétele a magyar iskolás gyermekek számára.
7. Olyan kerékpáros-turisztikai termékfejlesztési követelmények, kampányok kidolgozása és bevezetése, melyek valóban versenyképes célországgá teszik Magyarországot a kerékpáros turisták számára.

Alakítsuk ki a közös szakmai munka feltételeit: várunk minden frakciót, kijelölt szakembert, illetékeseket az államigazgatásból. Dolgozzunk együtt közös céljainkért!

László János
Magyar Kerékpárosklub

Kürti Gábor
Critical Mass szervező

forrás

Az ehhez kapcsolódó kiegészítő szakmai levelet a csatolmányokban találhatjátok meg.

Ebben a blogban köszönném meg László Jánosnak és Kükünek, hogy egy újabb lépést tettek/tettetek a kerékpáros közlekedés fejlődése érdekében. Gratulálok! :-)

CsatolmányMéret
Level az uj Kormanynak_2010.pdf94.74 kB
szakmailevelparlament2010.pdf97.04 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Oleever07 képe

azért itt elnézést kérek

azért itt elnézést kérek tőled, Kükü, hogy nem Te rakhattad fel ezt a levelet a blogba. :-) helyetted elvégeztem a Copy-Paste-ot.
de azért még egyszer gratulálok Nektek! :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet, aki immáron 1 éve CM-tag! :-) YEAH!!! :D
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal.
Jellegzetességem: egy Kappa táska, amin egy kitűzőkből kirakott CM felirat van. :D

2
shutruk képe

Ezzel csak az a baj, hogy

Ezzel csak az a baj, hogy sokan először megnézik, hogy ki az új cucc szerzője, és csak utána olvassák el. Szerintem ez most nem volt tőled túl jó ötlet, de te tudod, szabad akarat van, ahogy KPeter is megmondta ma.
----

http://www.nightride.hu

3
Oleever07 képe

az előző blogot is én

az előző blogot is én raktam fel a CM-re, úgy hogy remélem, hogy nincs baj azzal, hogy ki rakta fel a blogot.
meg szerintem ez a levél fontos mindannyiunk számára, szóval ezt muszáj volt kitennem ide a CM-re. no de inkább ne OFFoljuk szét ezzel a blogot.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet, aki immáron 1 éve CM-tag! :-) YEAH!!! :D
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal.
Jellegzetességem: egy Kappa táska, amin egy kitűzőkből kirakott CM felirat van. :D

4
vilkas képe

Én a címet szoktam

Én a címet szoktam megnézni, aztán elkezdem olvasni, ha hülyeségnek tűnik, abbahagyom. (Esetleg előtte megnézem, ki írta ezt a hülyeséget.)

Valamikor tanultam újságírást, állítólag a legtöbben így csinálják. Gondolom ezért vannak a bulvárban olyan címek, amilyenek. De az már a visszaélés kategória.

Egyébként van valami gond Oleeverrel? Rendszeresen hülyeségeket ír, el fogja riasztani a közönséget? (Én nem vettem észre, de hátha az én készülékemben van a hiba.)

5
shutruk képe

Nem, puszta megállapítás

Nem, puszta megállapítás volt, illetve a személyes véleményem, hogy én ezt Kükü "szájából" akartam olvasni. De majd elmúlik. :)
----

http://www.nightride.hu

6
Oleever07 képe

néha ki szoktam írogatni

néha ki szoktam írogatni hülyeségeket (lásd Biciklis kitűzők), de ami nagyon fontos, azt általában minél hamarabb kiteszem, hogy minél hamarabb fenn legyen a CM-en.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet, aki immáron 1 éve CM-tag! :-) YEAH!!! :D
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal.
Jellegzetességem: egy Kappa táska, amin egy kitűzőkből kirakott CM felirat van. :D

7
H.L. képe

Szuper, hajrá!

Szuper, hajrá!

8
vilkas képe

+1

+1

9
Kuku képe

Nagyon drukkolok magunknak

Nagyon drukkolok magunknak hogy jó rajtot vegyen a bringás ügy.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

10
Törölt felhasználó képe

A sikeres rajton már túl

A sikeres rajton már túl vagyunk, hála nektek. :-)
__________________
Mert így kerek a világ.

11
Kuku képe

Azért az sem mindegy hogy

Azért az sem mindegy hogy ellenszél vagy hátszél lesz. Persze az igazi bringás mindegyikbe beleteker. ;)

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

13
Törölt felhasználó képe

Jó, akkor én is a másik

Jó, akkor én is a másik aláírásomat kapcsolom be. :-)
__________________
Ha nem nyom a szembeszél, nem tekersz eléggé.

14
Oleever07 képe

drukkolok Neked, hogy az

drukkolok Neked, hogy az álmaid valóra váljanak. Hajrá!!! :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet, aki immáron 1 éve CM-tag! :-) YEAH!!! :D
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal.
Jellegzetességem: egy Kappa táska, amin egy kitűzőkből kirakott CM felirat van. :D

15
Peta képe

Nem mintha nagy fideszfan

Nem mintha nagy fideszfan (vagy akármi más-fan) lennék, de amit ezek a tagok tettek, az már több, mint amennyit valaha láthattunk politikustól az "ügy érdekében". Katonakálmán bicajplakátos pózolása, ill. Kóka Uram rendszeres CM előtti ideböffentései valahogy nem tűntek hitelesenk.Persze ez is pózolás, csak épp nem egy mikropárttól, hanem valakiktől, akik talán tenni is fognak valamit.

16
László János képe

A Katona Kálmánt

A Katona Kálmánt megvédem! MK alapító tag, és sokat montiztunk együtt, sőt, néhány monti maratonon is találkoztunk.

László János
www.kerekparosklub.hu

17
Peta képe

Elnézést a nem

Elnézést a nem egyértelmű fogalmazásért, nem személy szerint a politikusokat akarom minősíteni, mert egyikőjüket sem ismerem, lehet, hogy mindegyik nagy bicajos. Viszont a tevékenységeik a pártjaik alacsony támogatottsága miatt max szimpatikusak lehettek (néha még az sem), de hatékonyak aligha. Szóval csak ezért hangzik számomra jobban, hogy talán egy valós támogatottsággal rendelkező döntéshozói csoport is áll ki mellettünk.

18
eszemel képe

Remélem sikerrel

Remélem sikerrel jártok!:)
Ez is egy olyan területe az életnek, ahol kis ráfordítással,
sokat lehet javítani az emberek életmminőségén.

19
varkocs képe

Na és várható

Na és várható egyáltalán valamiféle válasz rá? (Akár nyílt akár zárt.)
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
http://carbusters.org/