Békésen gurultam befele az egyetemre. A Karinthyn végre kiszabadultam a csuklós Volvo busz és a furgon mögül.
Elkezdtem megelőzni a lassan cammogó járműveket a kerékpársávban, amikor arra lettem figyelmes, hogy a busz indexelés nélkül, szépen lassan közelít az út jobb széle felé. Amikor már nyilvánvalóvá vált, hogy nem fogok elférni mellette, indexelni is elkezdett.
Ekkor láttam, hogy ennek már a fele se tréfa, és fékeztem. Igen ám, de a kerékpársávot egy vastag réteg nedves avar borította. Itt elgondolkodtam, hogy a járdaszegélyre, vagy a csuklós busz hátsó kereke alá ugorjak fejest, de mivel nem tudtam dönteni, a kettő közé estem be.
A csuklós busz megállt a megállóban, majd mire feltápászkodtam és visszaraktam a láncot, már el is suhant jobbra a Budafoki úton a napsütésben.
Nekem lett egy sárfolt a farmerom bal oldalán, egy kisujjnyi lyuk a hátizsákomon, és egy kisebb nyolcas a hátsó kerekemben (éreztem én, hogy nem fűzték ezt elég feszesre :) ).
Most mehetek centíroztatni a délutánra tervezett túra előtt.












Gratulálok rutinos
Gratulálok rutinos megoldás! A buszsofőr pedig szárazon köhögjön egész héten!
abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom
Eddigi legkomolyabb eséseim
Eddigi legkomolyabb eséseim mind nedves avar miatt voltak, utálom.
Az vizes úton sunyin
Az vizes úton sunyin elkenődött olaj sokkal rosszabb (szvsz)
igazad van, de eddig
igazad van, de eddig ilyennel sokkal ritkábban találkoztam mint avarral
nekem simán a vizes úton
nekem simán a vizes úton kanyarodás a mumusom
Másik nagy kedvenc a
Másik nagy kedvenc a felgyűrt aszfalt a buszmegállókban, pláne vizesen.
Van egy ilyen az Orbánhegyi úton. Csodálom hogy nem törte még össze magát ott több bringás és motoros.
Nekem megállóban felgyűrt
Nekem megállóban felgyűrt aszfalt + latyak = kifordult váll, azóta is kínlódok vele. Kéne ilyen öregnénitopik, "jaj, ne is mondja, lelkecském, nekem meg a vállam!" :-)
===
bácsi a biciklin
Ó, hát azt direkt gyűrik
Ó, hát azt direkt gyűrik fel! :-)
Belső Váci út vagy a Hungária felől úgy lehet felmenni az Árpád hídi bringaútra, hogy a kereszteződés utáni buszmegállóban ("Váci út") a gyűrődés felér a járdaszegélyig. :-)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Ez az időszak nagyon para.
Ez az időszak nagyon para. Jön le a fákról a maradék levél, közben ázik az esőben --> Koripálya.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Na ja. Nedves levél, jég,
Na ja. Nedves levél, jég, szembeszél - nem barátaim.
........................
Formaharc és sci-fi.
Megallo? Akkor fel kellett
Megallo? Akkor fel kellett volna keszulni, hogy beall, felmerni, hogy a busz elott mekkora hely, es az alapjan megallpaitani, van-e rendelkezesre allo idonk, hogy el tudjuk menni mellette. Vagy inkabb hagyjuk begurulni, es balrol elozzuk. Altalaban utobbit valasztom, nem eri meg kockaztatni.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Néztem, néztem, nem
Néztem, néztem, nem indexelt. Gondoltam nem ennek a busznak a megállója (nem járok sokat BKV-val), vagy nem akar senki le/felszállni, és a busz megy tovább egyenesen a lámpáig.
Mire látványosan elkezdett lehúzódni, meg utána indexelni, már késő volt.
Legalább megnézted az
Legalább megnézted az alvázszámát, hogy nem lopott-e? :)
mindig is kíváncsi voltam
mindig is kíváncsi voltam arra, hogy kinek a felelőssége ebben a városban a kerékpárutak avartalanítása...főkefe? mert olyan szívesen beírnék nekik egy pár hely miatt.
igen, az Ő feladatuk.
igen, az Ő feladatuk. tavaly ilyenkor sem takarítottak, ezért Mi takarítottunk:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091104/thokoly-uram-kavicsai
(illetve én nem voltam itt, így ők takarítottak. :-) )
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Attól tartok, a bringások
Attól tartok, a bringások felelőssége, hogy ne essenek el.
Utána kitekertünk Nagytétény fele a bicikliúton, ott volt több olyan szakasz, ahol még ennél is nagyobbakat lehet esni.
Hát kövezzetek meg, de én
Hát kövezzetek meg, de én tuti nem indultam volna el a busz jobb oldalán előre, még akkor sem ha kerékpársávban megyek.Álljon be a megállóba és majd ott BALRÓL kerülöm.
A legtöbb biciklist a kis ívben jobbra kanyarodó autósok, buszosok ütik el.
Többet én sem fogok :)
Többet én sem fogok :)
Barnajég, utálom. Ma
Barnajég, utálom. Ma reggel a Thökölyn jöttem befelé, sokszor el kellett hagynom a sávot, szerencsére pont megértő autósok jártak arrafelé.
Egyébként ebből is látszik a wol (széles küldő sáv) és a kerékpársáv közötti nagy különbség: a wol lehetőséget ad arra, hogy annyit foglalj el a közös sávból, amennyire éppen szükséged van; a kerékpársáv beszorít. Persze még így is jobb, mint a szeparált gyász.
A buszokra egyébként érdemes nagyon figyelni, a megálló előtt, ahol a kerékpársáv ideiglenesen megszűnik, elsőbbségük van.
És örülök, hogy a posztolónak nem lett baja.
===
bácsi a biciklin
Ha már Thököly meg
Ha már Thököly meg csuklós: befele, Stefánia úti lámpánál ha piros és az ember túl jobbra áll a kerékpársávban, a kanyarodó csuklós troli vége pofonvágja, mint ahogyan engemet is nemrég. Nagyon kemény. Azóta nagyon figyuzom, hogy jön-e a troli jobb hátulról.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
jaja, ha épp nem a levelek,
jaja, ha épp nem a levelek, akkor a belső forgalmi sávról (ami sokkal forgalmasabb) a kavics, a szemét, a letört alkatrészek mind a kerékpársávra sodródnak ki...
ráadásul a thökölyn annyira keskeny, h a padkátóli biztonságos távolsághoz nekem a bal széle is határeset
és igen, szerencse, h ennyivel megúszta!
Erre nagyon kell figyelni ha
Erre nagyon kell figyelni ha előzöd, akkor figyelj oda, hogy ne legyen mozgásban, mivel ilyen esetek előfordulhatnak, főleg mikor a vili sínről beáll simán az elejével elcsaphat. Én is megszoktam előzni, méghozzá megvárom, mikorra lelassul és megáll és előzhetek is, kb addigra érek is oda, ha meg nem vagyok szerencsés jöhet a megállóban bal oldalt. De akkor is vigyázni kell, mivel amikor indul nehogy rád húzza a kormányt balra.
Követ rám, én a
Követ rám, én a levélhulláskor leraktam a bringát. Amilyen tempóban szokásom közlekedni, az már szárazon is veszélyes...
Kő-kő Inkább nem
Kő-kő
Inkább nem bringázol, mint hogysem óvatosabban menj?
Azért az elkeserítő az
Azért az elkeserítő az esetben, hogy nem csak a busz hajtott simán tovább (pedig elég komolyan is megsérülhettem volna), de az utasok, járókelők közül sem jött oda senki, hogy egyáltalán jól vagyok-e.
Szerintetek érdemes írni egy levelet a BKV-nak, hogy legalább annyit mondjanak el a sofőröknek, hogy a megállóknál legyenek szívesek indexelni?
Persze, egy probat
Persze, egy probat meger.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Alul írtam:) Akácfában
Alul írtam:) Akácfában nagyon kedvesek voltak velem. Egy hét múlva megyek utcán, telefon: Kedves uram beszéltünk a sofőrrel, és ha még egy panasz lesz rá, megy garázsszolgálatba, és még egyszer elnézést. 5 percig meredten álltam, hogy ilyen van.
de az utasok mégis hogyan
de az utasok mégis hogyan tudtak volna odamenni? ..ha a busz nem áll meg
De hát megállt, ha nem
De hát megállt, ha nem állt volna meg, nem is estem volna el :)
A baj az volt, hogy mire összevakartam magam meg a bringát, már be is csukta az ajtókat, és elegánsan elkanyarodott jobbra a Budafoki útra, én meg egy friss nyolcassal a hátsó kerekemben nem kezdtem el üldözni.
jah, igaz! :) de azért a
jah, igaz! :)
de azért a mentésükre
sztem sokan el vannak merengve ilyenkor, az, aki a forgalmat figyeli ritka
pláne a nagy buszról a pici biciklista
az viszont szomorú, ha söfőr azt sem mondta, h bikmakk!
Nemrég egy mocis jött ki
Nemrég egy mocis jött ki elém , esélyem nem lett volna hátsófékkel megállnom, ezért húztam elsőt is de eltúloztam kissé...kb.35-el mehettem és előrebukfenc aszfaltra kézrátétes ütközésvédelemmel:) 1.5hét táppénz, a vállam s a csuklóm azóta is fájdogál, a térdem már meggyógyult, én meg tanultam...azóta nem rohanok ennyit, az elsőfékkel meg csínnyán bánok:)Az egyetlen szerencse, hogy a kesztyű rajtam volt.
Azóta 4db lámpa figyel (2-2)a bringán beállítva szemből jövők vakítására, érezhetően komolyabban is vesznek azóta.A lényeg, hogy óvatosnak kell lenni, feltételezve minden eshetőséget mások részéről, persze lassabb így a haladás de biztosabb:)
ha tudod a járat számát,
ha tudod a járat számát, és a pontos időt, akkor az Akácfában megmondják neked a buszsofőrt, illetve kérheted, hogy szóljanak neki, hogy máskor figyeljen erre. (egyébként van az a pont, amikor neki van elsőbbsége, persze ez nem ok a gázolásra)
El is engedtem volna én, ha
El is engedtem volna én, ha nem akkor kezd lehúzódni, amikor már a csuklónál tartok, és nem akkor kezd indexelni, amikor már majdnem hozzáért a kormányhoz a busz oldala...
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080813/tul-k-ok-mar-kecskemeten
"Nekem [Magwasnak] azt magyarázta a bíró, hogy ha akkor töröm le a tükröt, amikor éppen meg akar ölni, akkor az jogos önvédelem (javasolta a gumi kiszúrását is, de nem tudom hogyan lehet azt kivitelezni)..."
Ezek szerint lehetne magunknál hordozni egy nagykalapácsot, vészhelyzetben jól odadöngetni vele a busz oldalához, hogy hallja azt a vezető.
Ha esetleg behorpad a busz oldala, akkor az egy mellékes eredmény, ami nem rongálási szándékból ered. Az egyedüli szándék a jogos életvédelem az életveszélyben, a túlélés, bármi áron.
A hátsó kerék végülis
A hátsó kerék végülis annyira közel volt, hogy el is értem volna, csak nem volt még felszerelve a kormányra az önvédelmi eszköz :)
Nem szokásom csapkodni,
Nem szokásom csapkodni, bár pont 1-2 hónapja előfordult.
A Szabi hídon konkrétan elütött egy személyautó, a csomagomat és a combomat lökte meg, ahogy elment (volna) mellettem. Szerencsére nem borultam azonnal, és sikerült valahogy a padkára tett lábbal állva maradnom, cserébe a jobb első ablak kapott egy olyan tenyerest, hogy visszhangzott.
A sofőr mondta, hogy lehúzódik elém, beszéljük meg. Azt hittem, csúnya vita (bunyó?) lesz belőle, de nem.
Meglepően intelligens volt, kiszállt, és sűrűn elnézést kért. Nem akart nevelni/büntetni, vagy járdára küldeni, meg látott is, csak béna volt. A csapkodásért sem szólt be (kár nem esett). Mint mondta, "Jó, de balra ott volt a sín..." "Ember, hát jobbra meg ÉN!"
Megdumáltuk, továbbmentünk, békésen. Nekem azért még egy ideig remegett a lábam - és zsibbadt a tenyerem. :-)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Kezdő vezetőktől
Kezdő vezetőktől óvakodni rovat?
Azok nem érnek utol....
Azok nem érnek utol....
Értem én nem azért
Értem én nem azért mondtam...:)
Egyébként velem is ez volt. megyek fel az Erzsébetre Budáról, persze buszsávban, busz nagy ívben kerül, majd amikor a fülke elhalad mellőlem nagy ívben tér vissza. ott 40 centi magas a padka. Barátnő persze a buszon végignézi...satufék, remegés, befért...
A garazsszolgalat olyan,
A garazsszolgalat olyan, mint a varborton?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kéne is oda a palack
Kéne is oda a palack tömlöc, abba bevetni az ilyen buszsofőröket vagy egy hónapra. :D
http://www.castles-of-britain.com/castlesg.htm