A Margit híd déli járdájára is akarnak kerékpársávot
A Budapesti Közlekedési Központ és a Főváros is elkötelezett abban, hogy a felújítás alatt lévő Margit híd déli járdáján is legyen kerékpársáv, ezért új műszaki tartalmat javasolnak, amelyről a fővárosi közgyűlés november 24-én dönt.
A tervekből balesetveszélyesség miatt még 2008 júniusában került ki a déli hídfél kerékpársávja, de a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel megkötött uniós támogatási szerződésben mindkét oldali kerékpárút szerepel. A Nemzeti Közlekedési Hatóság nem adta meg az engedélyt a déli járdán záróvonallal elválasztott kerékpáros sávra, mert a déli járda keskeny, és ezért megítélése szerint balesetveszélyes.
Emiatt a BKK új műszaki megoldást javasol, miszerint a híd déli járdáján közös gyalog- és kerékpárutat alakítanának ki rámpák létrehozásával, biztosítva a hídfőkben a biztonságos le- és felhajtás lehetőségét. A közös gyalog- és kerékpárúttal a kerékpározás a déli járdán mindkét irányban lehetségessé válik a KRESZ-ben erre az esetre előírt 20 km/h-s sebességkorlátozással. Szakértők szerint közös felületen a kerékpárosok és gyalogosok jobban odafigyelnek egymásra, így nagyban csökkenthető a balesetveszély - olvasható a BKK közleményében.
A műszaki megoldásról a november 24-i döntésig még egyeztetnek kerékpáros szakmai szervezetekkel, a Magyar Kerékpárosklubbal és a Kerékpáros Magyarország Szövetséggel.
forrás: http://index.hu/belfold/budapest/2010/11/18/a_margit_hid_deli_jardajara_...












Nem tartom jó ötletnek,
Nem tartom jó ötletnek, hogy osztatlan. Ugyanis akkor még nehezebben lehetne egyirányú. Osztott bringaútnál még fel lehetne festeni nyilakkal végig a haladási irányt.
A másik, hogy lehetőleg legyen kitáblázva a Pesti oldalon, hogy TILOS ráhajtani bringával szembe.
Baromira nem lenne jó, ha azon a keskeny helyen 20-szal jönnének velem szembe a fogalom nélküli bringások.
A másik, hogy a rámpáknál legyen aszfaltba épített villogó ledekkel hansúlyosított levezetés.
"A közös gyalog- és
"A közös gyalog- és kerékpárúttal a kerékpározás a déli járdán mindkét irányban lehetségessé válik a KRESZ-ben erre az esetre előírt 20 km/h-s sebességkorlátozással."
Eszerint eleve kétirányú gyászban gondolkodnak, ami különösen érdekes annak fényében, hogy elkülönített egyirányú bringautat a szűkös hely miatti balesetveszélyre hivatkozva nem akarnak kijelölni.
Ha a bringások két irányból érkezve tekernek a hídon, akkor majd biztos kevesebb helyet foglalnak.
Szerintem a közös gyalog- és kerékpárút lenne a lehető legrosszabb megoldás a gyalogosoknak és a bringásoknak is, sem haladni, sem pedig andalogni nem lehetne a hídon.
Talán a legjobb lenne, ha a déli oldalon lévő szélső forgalmi sávba festett bringapiktókkal oldanák fel az északi oldalon futó gyász kötelező használatát.
Aki haladni akar az mehetne az úton, aki pedig a tájban gyönyörködve relaxálna inkább, az a túloldalon futó gyászon megtehetné ezt.
érdekes, hogy közülünk
érdekes, hogy közülünk elég kevés a közlekedésmérnök és mégis 5 perc alatt jobb megoldást tudtunk kitalálni a problémára, mint azokt a "hivatásosok", akik ezért kapják a nemkevés pénzt az államtól...
úúúúútálom ezt.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Én meg azt
Én meg azt úúúúútálom, hogy a kedves közlekedésmérnök urak azért a nemkevés pénzért arra nem képesek, hogy felüljenek egy kerékpárra, és a gyakorlatban kipróbálják, milyen is az. Vagy legalább vegyenek a kezükbe egy kis szakirodalmat, és olvassanak utána, hogy hogyan is kell használható kerékpáros infrát tervezni. Ezek nem közlekedésmérnökök, hanem festőművészek. Meg esetleg azokról a "hivatásos" politikusokról lehetne még beszélni, akik a használhatatlan infra tervezését megrendelik. Na, én őket úúúútálom legjobban.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
a festőművészek nevében
a festőművészek nevében kikérem magamnak :)
a probléma abból adódik, hogy úgy csinálnak 20 éve, mintha az előtte levő 50 nem lett volna, és mindenben onnan kezdik az egészet. egyszerűen képtelenek használni a mai tudást, és technológiát, mert nem értik. és ez nagyon sokmindenre igaz, a közlekedésre hatványozottan.
"Szakértők szerint közös
"Szakértők szerint közös felületen a kerékpárosok és gyalogosok jobban odafigyelnek egymásra, így nagyban csökkenthető a balesetveszély"
Felterelik a bringást a járdára, aztán rájönnek hogy ez balesetveszélyes ezért csökkenteni akarják a balesetveszélyt amit a JÁRDÁRA TERELÉSSEL ŐK MAGUK IDÉZTEK ELŐ!
Szakértők... az ba+... inkább dilettáns 10IQ-s idióták..
+1
+1
Engem az zavar, hogy miért
Engem az zavar, hogy miért kellene odafigyelni egymásra?Az miért nem jó, hogy nem is keverik a két közlekedési típust?Érdekes, ha a járdán sétálok, valahogy sose érzek kényszert, hogy az autókra figyeljek.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mert az egymásra figyelés
Mert az egymásra figyelés hosszútávon és minden téren jó stratégia.
Vagy ha nem is, de azért érdemes kipróbálni.
Budapest teli van
Budapest teli van bringagyásszal, elég régóta próba alatt van ez a megoldás - ismert eredménnyel.
Ugy látom nem sikerült
Ugy látom nem sikerült értelmesen kifejeznem magam.Ha nem egy útfelülelten közlekedünk, nem muszály egymást sasolnuk.Erre gondoltam.A jó műszaki megoldások figyelembe veszik az emberi fogyatékosságokat.Ha nem arra alapoznák egy kerékpár út/gyalodjárda öszvér biztonságát hogy majd úgyis figyelnek rajta.Persze, mint csernobilban....Miért nem jó, ha egy új hídra meghcsinálnak valamit normálisan?Adtak rá lét az Eu-ból, mi a franc kell még?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szeretem azt a szakértőt,
Szeretem azt a szakértőt, aki még sosem ült kerékpáron forgalomban...
Az a jó ebben az egészben,
Az a jó ebben az egészben, hogy eddig az ilyen hasonló, közös lovas háta túrós járdákon ha összement a gyalogos meg a bringás, akkor csak elborultak az árokba, de most már le is tudnak esni majd a hídról...
"Szakértők szerint közös
"Szakértők szerint közös felületen a kerékpárosok és gyalogosok jobban odafigyelnek egymásra, "
Közös felületen a különböző járművekkel haladók is jobban odafigyelnek egymásra, ezért sokkal biztonságosabb az úttest, mint a szeparált kerékpárút, kedves szakértők. Főleg ott, ahol 200 m után 30 km/h tábla van kitéve a híd kanyarulata miatt + egy zebra is lesz.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Igen vaszeg én is maradok
Igen vaszeg én is maradok az úttesten.Már csak azért is, mert az az érzésem, hogy itt megint a gyors autózás biztosítása, és a valahogy nyúljunk le egy kis eu-s pénzt c buli nyomta le a kerékpársávot.Ha az eu adott lét rá, miért nem tudták megszélesíteni a déli oldalt is?Hídépítős voltam 4 évig tudom mi az az acélszerkezet.Ha már cserélték a tartókat, az újat simán lehett volana 2m-rel hosszabbra gyártani...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Igen valszeg én is maradok
"Igen valszeg én is maradok az úttesten"
Csatlakoznék a gondolathoz és a szándékhoz, ha nem szeppentett volna meg a tegnap látott eset.
Dunaparti bringaútról láttam hogy egy rendőrautó leszorít (megállít és hosszasan ellenőriz) egy szabályosan kivilágított és közlekedő bringást tegnap alkonyatkor a Hunyadi János
(vagy 6 os(?)
úton, a Városház tér, és az OMV kút közelében.
És azt is láttam még hogy azután már nem ott folytatta útját a bringás(sorstárs) Hanem kibotorkált a gyalogátjárón a bringaútnak nevezett
"csapás" ra.
Szívesen megmutattam volna a közegnek hogy mi a választási lehetőségünk azon az évek óta szétfagyott repedezett feltüremkedett hepehupás életveszélyen, amit közlekedésre szántak vargabetűs nehezítésekkel lassításokkal és
freestylos (nehezékes) kihívásokkal.
Igen, erre az kéne, hogy
Igen, erre az kéne, hogy ahol van autópálya ott használjak azt! Budapesten van, menjenek ott.
Hol van Budapesten
Hol van Budapesten autópálya?
M1/M7 sasadi út után már
M1/M7 sasadi út után már autópálya, tábla is jelzi, illetve az M3 is valahonnan már az.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
mert tudomásom szerint a
mert tudomásom szerint a déli oldal műemléki védelem alatt áll (szerintem a szobrok miatt), és ha hozzányúltak volna, akkor abból is botrány lett volna.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Fasza, akkor ez
Fasza, akkor ez lesz...
Talán annyit még el lehetne érni, hogy legyen legalább egy korlátféle, ha nem is magas, hogy ne lehessen csak úgy átténferegni a gyalogosoknak a bringásoldalra.Mert ha 20-al megy a bringás, és belép elé valaki, akkor simán leszállhat az autók közé.
Tessék csak szép libasorban haladni a gyalogosoknak,szeretett előző főpolgármesterünknek, stb.-nek hála, érdekes lesz így a világváros megcsodálása a hídról.
fantasztikus eredmény de
fantasztikus eredmény
de van, aki meglepődött? csak a bp-i kerékpáros sikersztori folytatódik
már biztos vagyok benne, hogy jobb lenne, ha senki nem foglalkozna velünk, nem épülne infra sehol és közlekedhetnénk az úttesten a régi kresz szerint....
---------------------------------------------------
Dr Gyulai - Zsigerbeszéd (sorozat)
+1 -- -- -- "az úton
+1
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Gyerekkel példul jobban
Gyerekkel példul jobban szeretem a bringa gyászt. A Margit-sziget tipikusan olyan helye, ahova családostul (is) biciklizik az ember.
Ebben igazad van, viszont
Ebben igazad van, viszont szerintem erre a célra az északi oldalon futó kétirányú bringaút bőven megfelel, felesleges még a déli oldalra is hasonló célokra alkalmas "lassú" infrát tervezni.
Főleg, hogy kevés a hely, állítólag.
Mint ahogy a cikkben benne
Mint ahogy a cikkben benne vagyon nem akarnak egyirányút, nem akarnak korlátot, és nem akarnak sávot sem, bár ez a cikkben benne volt, de a zindexesek szinonímaként használnak minden kerékpár* kifejezést.
Én nem tartom hülyeségnek, ha már nincs más megoldás (sáv ugye már nem fér el) Ha már ez van, akkor szerintem ki kéne lobbizni a piktókat is, mert a gyalogkerékpárút csak kényszermegoldás és ezzel átvágtak minket.
Tekintve, hogy a gyalogkerékpárút használatát még mindig lehet mellőzni a gyalogos forgalom..... blablára hivatkozva. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM 13§ (2) )
És ha a híd elején sokan vannak, akkor már vissza nem tudunk menni ugye mert magas a padka (de remélem korlát nem lesz)
Beke Dávid
ez szerintem rosszabb
ez szerintem rosszabb megoldás, mintha nem építenének semmit.
aztán ha mégis az úton megyek majd az autók közt, akkor még engem fog a rendőr b*ogatni, meg a sok nagyokos autós dudálgatni meg leszorítgatni, mert nincs kedvem a gyalogok között 20-al szlalomozni (egész járdát elfoglaló japán turistacsoportot pedig átugrani, vagy egyik oldalukról a másikra teleportálni)
nem, én nem kérem ezt a bringagyalogutat!!!
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
+1 ---------------------- Leg
+1
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Én csak azt szeretném
Én csak azt szeretném megkérdezni olyasvalakitől, aki a MK-nál dolgozik és olvassa esetleg ezt, hogy a tervezők, építtetők egyeztettek veletek ezzel kapcsolatban? Kérték ki bármilyen bringás szervezet, csoport véleményét?
"A műszaki megoldásról a
"A műszaki megoldásról a november 24-i döntésig még egyeztetnek kerékpáros szakmai szervezetekkel, a Magyar Kerékpárosklubbal és a Kerékpáros Magyarország Szövetséggel."
--
kossuth - himmel.hu
Mit akarnak már megint a
Mit akarnak már megint a Júdea Népe Fronttal?
Ki akarják játszani egymás ellen a kettőt?
Úgy értettem - csak nem
Úgy értettem - csak nem jeleztem -, hogy még mielőtt az egész Margit felújítás kezdődött volna. Tehát ha eldöntötték, hogy lesz bringásoknak valamilyen megoldás, akkor kikérték-e a bringások, bringás szervezetek véleményét? Mert gondolom az MK a bringasávot preferálja, így az egész hidat járdástul, padkástul úgy lehetett volna átépíteni, hogy legyen ott hely egy sávnak is...
Az MK-val egyeztetve
Az MK-val egyeztetve készültek el a kerékpáros infrastruktúrára vonatkozó tervek, aminek eredményéről itt olvashatsz:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071219/majdnem-az-egesz-margit-hid-kerekparos-ut-lesz
szerk.:
Ebből kiderül, hogy a hídszerkezet felépítése miatt már akkor is egy kompromisszumos megoldás került elfogadásra, ami a járdával egy szintben kialakított, de a gyalogosforgalomtól elválasztott kerékpárutak létrehozásáról szól.
szerk.2:
Azután kiderült, hogy a déli oldalon mégsem akarnak sávot:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081108/margit-hidi-csata-ujabb-forduloja-2008-11-07
jajj, kedves szar.... ööö
jajj, kedves szar.... ööö szakértők, nem lett volna sokkal olcsóbb pár útra felfestett piktogram mindkét irányba? na, mondjuk semmi meglepetés, tényleg. unalmas lenne, ha egyszer valamit normálisan csinálnának meg, nem? :D
"közös gyalog- és
"közös gyalog- és kerékpárutat alakítanának ki rámpák létrehozásával, biztosítva a hídfőkben a biztonságos le- és felhajtás lehetőségét."
Hogyan lesz biztosítva csak pl. a lehajtás? Ha én 20-al megyek a kocsi az úton 50-el (egyikünk sem annyival, de a különbség kb állandó) és ott még tudtommal egy jobbra kanyarodó sáv is van, akkor én hogy a halálban sorolok be biztonságosan? Lesz majd 2 lencsés jelzőlámpa, mint a villamosnál, ami minden kerékpáros arra haladásánál lezárja a szélső sávokat, hogy én kényelmesen lehajthassak???
Büntessen meg a rendőr, de én inkább életben maradok, semmint ilyet használjak!
NNa. Mint írtam, ez a dolog
NNa. Mint írtam, ez a dolog világosan mutatja, hogy mi van a fejekben. Ott pedig az van, hogy: bringás? Takarodjon a járdára! Ezt gondolják, ez lesz. Köszönjük. Én meg majd eldöntöm, hogy szarok-e rá, vagy jó nekem az. Bekaphatják!
Amúgy ott van elbaszva(ha netán olvasnák ezt ők), hogy kezdetektől az úttestbe kellett volna integrálni egy sávot. Ennyi. Nem kérünk semmi csodát, csak 70cm-el szélesebb külső sávot. De mindenhol. OLYAN NAGY KÉRÉS EZ?
Talán majd 10 év múlva....
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Bringát mindenkinek!
Azt kéne megnézni, hogy mi
Azt kéne megnézni, hogy mi van az úniós támogatásban. Sáv, vagy út? Van e ott valami meghatározás ezzel kapcsolatban, pld minimális szélesség, elválasztás, szabványok, előírások.
Sáv van benne. Az eredeti
Sáv van benne. Az eredeti tervrajzon, amire a támogatást felnyalták, sáv volt. Sajnos Bp városvezetése már évek óta csinálja ezt, hogy megpályázzák az uniós lóvét kerékpáros infrára, aztán húznak egy sárga csíkot a járdára, és szevasz. Tudnám, hova teszik a pénzt (hacsak nem extrém módon magas annak a sárga festéknek az aranytartalma)...
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Hát akkor mi lenne ha az
Hát akkor mi lenne ha az autósávot egy kicsit leszűkítenék, és rábetonoznának a bringasávval szintben.Így lehet hogy lenne két olyan szűk sáv mint a Szabadság hídon, és lenne kicsit szélesebb kevésbé közveszélyes bringaút úniós pénzből?
Vagy ez únió most bekajálja azt ami most lesz?
ugyan, az Unió mindent
ugyan, az Unió mindent bekajál...
csak hallgasd végig ezt a bejátszást:
http://bumerang.hu/archivhang/2010/11/19/ed8f7a1588285f43ad506a3ba21977b...
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
a szigeti lehajtónál a
a szigeti lehajtónál a híd törése miatt így is necc elférni, egy kis teher meg egy személy pl már szopóágon van. Szóval a kanyar miatt nem jó ötlet leszűkíteni a sávokat.
---------------------------
http://fixedgearhungary.com
Ha ott is csak ekkora a
Ha ott is csak ekkora a szélesség akkor még azzal is kiegyeznék, ha a kanyarban leszűkülne a bringaút. Ha cserébe az egész hídon normálisan lehetne haladni a többi részen, és akár még előzni is lehetne.
a külső forgalmi sávot
a külső forgalmi sávot nem lehet 70cm-mel megnövelni, maximum a belső kárára. azon meg így a kispolszkik, meg a smartok férnének el balesetmentesen.
eredetileg is ez volt az egyik probléma, hogy a kerékpáros infrához a járda konzolján kellett volna változtatni. ezt pedig négy azaz négy szobor védelme címén nem tették meg. a 21. században, ahol egy pilléren ücsörgő szobrot egy nap alatt lekapnak, és picit kijjebb biztonságosan visszahelyeznek. csak hát az pénz. olyan pénz, amit pont erre kaptunk az eutól, de azt meg másra kell költeni. saját zsebbe sokkal jobb. 10 év múlva meg ugyanez a híd lesz, mert ehhez 60 évig legalább nem nyúlnak hozzá.
Asszem ez már Luxorban is
Asszem ez már Luxorban is működött! Ja nem, bocsi, ott egy hegyet vittek arrébb, a szobrok a hegyhez tartoztak. :)
Ebben az esetben
Ebben az esetben természetesen 2*2 sáv helyett egyből redukálódunk 2*1 sávra. Magától értetődően. Ennyi. Mindjárt tágasan, békésen elférne a villamos, a gyalogos, a bringás és a 9-es BMW.
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Bringát mindenkinek!
A kerékpársáv is forgalmi
A kerékpársáv is forgalmi sáv,tehát a 2*2 sáv megmaradna.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
A kerékpársávnak min. 120
A kerékpársávnak min. 120 cm szélesnek kell lennnie.
Ha jól értem, az a gond, hogy az úttest és a járda határát nem lehet arrébb tolni, mert a híd szerkezete nem teszi lehetővé. Talán az egész úttest megemelésével lehetett volna 2 sáv + kerékpársávot kialakítani. Ebben az esetben a járdát még ehhez képes is meg kellett volna emelni, de csak a híd korláthoz 120 cm-el közelebbi vonalban.
Az MK által is elfogadott
Az MK által is elfogadott tervek szerint így nézne ki a Margit-hídon kialakítandó kerékpáros infrastruktúra:
[képek itt]
Most a déli oldalon valamiért nem akarják kialakítani a tervekben is feltüntetett egyirányú, elválasztott kerékpárutat, helyette bringagyalogot, de leginkább járdát képzelnek el oda.
És ha jól látom a külső
És ha jól látom a külső sáv mindenhol 3,5 méter. Ha nem lehetett kiszélesíteni, akkor ha az egyik sávban elég a 3 méter, akkor a másikban is elég kell hogy legyen nem? Vagy rossszul olvasom a tervet?
azon a külső sávon busz
azon a külső sávon busz jár, szerintem jogos a szélessége. a belső meg csak személyautókra van tervezve.
Ugyanabban a mappában van
Ugyanabban a mappában van egy másik rajz is, amin egy busz közlekedik az 3 méter széles, a mellette lévő 2,75. A szabadság hídon 2,45 méter széles a forgalmi sáv.
Hát akkkor megvan a
Hát akkkor megvan a megoldás. 50-el biztonságosan lehet haladni rajta.
oké, én ehhez nem értek.
oké, én ehhez nem értek. csak racionális, hogy a külső sáv szélesebb, mint a belső. az hogy ténylegesen hány méter, abba nem akarok beleszólni :) mondjuk azt figyelembe kell venni, hogy a szabadság-híd egyenes, ebben meg van egy kanyar. kanyarban a csuklós busz szépen kileng, bármilyen sebességnél. ha keskeny a sáv, simán lepofozza farral a mellette levőt. ha ez történetesen egy bringasávban közlekedő egyed, akkor az nagyon nem jó.
mondjuk egy busz/kerékpársávval tökéletesen kiegyeznék, és akkor kb maradhat is a 3,5 meg a 3 méter.
Ez az egyenes részen a
Ez az egyenes részen a szélessége a kanyarban nem tudom, hogy több vagy kevesebb hellyel kéne-e gazdálkodni. Szerintem ha a Szabadság hídon elég a 2,45 akkor talán itt is, aki meg nem fér el (talán abból nincs túl sok), az a másik sávot használhatja. ( Talán a robogó lobbit tudom megjelölni, a szélesebb sávok mögött, másoknak nem tudom mi haszna származik belőle. ) Ha lenne bringa-gyalog út ami nem lenne kötelező, akkor szerintem könnyen tudna vigyázni az a kevés csuklós busz ( Van a hatos éjszakain kívül is ilyen? ) a bringásra aki az úton rakja.
én csak hangosan
én csak hangosan gondolkozom, és megpróbálom megérteni az értelmét pl ennek a sávszélesség dolognak. ;) igazán örülnék, ha egy közlekedésmérnök elmagyarázná mondjuk, hogy ez hogyan is működik.
És ha jól látom a külső
És ha jól látom a külső sáv mindenhol 3,5 méter. Ha nem lehetett kiszélesíteni, akkor ha az egyik sávban elég a 3 méter, akkor a másikban is elég kell hogy legyen nem? Vagy rossszul olvasom a tervet?
A külső sáv 3,00 m, a
A külső sáv 3,00 m, a belső 2,75 m.
elő tudja valaki hirtelen
elő tudja valaki hirtelen kapni a pontos műszaki adatokat a kerékpárút, sáv, egyéb vackokra vonatkozólag?
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Az nem elérhető a köz
Az nem elérhető a köz számára, a látványtervekre meg olyan vonalakat húzogatnak, amilyet akarnak.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Szerintem ő a hivatalos
Szerintem ő a hivatalos szabványokra gondolt. Nekem is ez ugrott be, hogy vajon az úniós előírás pontosan mit tartalmaz. Meg hogy mi mikor minősül a jogszabály szerint annak ami.
"De papa! Ez nem
"De papa! Ez nem gyümölcsleves... Ez spenót!"
"Kisfiam, ne bosszants fel megint! Gyümölcsleves - spenót: Étel - étel. Vitamin - vitamin. Rost - rost!"
http://spenotpapa.hu/category/filmek/?p=108
(Ez nem kerékpársáv... Ez osztatlan bringagyalog!)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Azért nincs banán, mert
Azért nincs banán, mert van alma. És az almában minden szükséges vitamin úgyis megvan. Tehát nem kell banán. Meg különben is, a banán drága. Meg egy vásárló csak egy kilót kaphat belőle. Almából kettőt is. És azt egész évben.
"Szakértők szerint közös
"Szakértők szerint közös felületen a kerékpárosok és gyalogosok jobban odafigyelnek egymásra"
az, ezt a megoldást kitűnően meg lehet figyelni a felső rakparti bringagyászon.
Az ilyeneket mondó szakértőket miért nem lehet megismerni? Ha már hivatkoznak rájuk, akkor hol a link, a forrás, vagy valami? Mert szakértők szerint a tengerimalac kaka remek űrhajó üzemanyag.
(a KMSZ pontosan miben is fog itt szakérteni? kikből áll a csapata? valahol van erről valami info? Vagy csak megkérdezzük a biztonság kedvéért, mert benne van a nevében a 'kerékpár' szó? Mert ajánlom még akkor Laci bácsit a portáról, vagy Klári nénit a bérszámfejtésről, talán ők is tudnak mondani valami szakértőit.)
Meg a Magyarország Beke
Meg a Magyarország
Beke Dávid
"Szakértők szerint",
"Szakértők szerint", "Elemzések szerint" és "Kutatások igazolják". A népszerűsítő meg közéleti újságírás három kedvenc fordulata a szakmai(atlan) cikkekben. Sosem értettem, hogy ebben a műfajban miért nem nézik ki ugyanúgy az embert, mint egy tudományos folyóiratban, ha nem tesz pontos forrásmegjelölést. Egy "(MTI)" a cikk végén, ami még mindig visszakereshetetlen, ellenőrizhetetlen, már hatalmas dolognak számít.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
én csak azt nem értem,
én csak azt nem értem, hogy miért nem lehet ilyenkor egy szakmai biciklis túrát szervezni a városban? hogy legalább lássák a szakértők, hogy milyen ótvar baromságokat terveztek, illetve akarnak tervezni... az ezzel nyert tapasztalatok alapján máris megváltozna a látképük.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
szervezni lehet, csak nem
szervezni lehet, csak nem fog rá elmenni senki.
ez a baj... a hajlandóság
ez a baj... a hajlandóság hiánya. :-( a szakértőknek biztos, hogy van annyi pénzük, hogy 1-2 órára kikölcsönözzenek egy biciklit. a szervezés meg nem hiszem, hogy olyan nagy pénzbe kerülne.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
"Szakértők szerint"
"Szakértők szerint" érdekes egy megfogalmazás, inkább Mekk mesternek hívnám, a szakértelme is kb azon a szinten van...
Tudja valaki hogy mennyi
Tudja valaki hogy mennyi pénz jött az EU-tól kerékpáros infrastruktúra fejlesztés céljából a Margit-hídi kalapba?
Keresem de nem találom.
"Keresem de nem
"Keresem de nem találom."
Biztos rossz nokiásdobozba tetted :)).
Volt erre külön pénz címezve?
Egyébként nem úgy van,hogy beérkezik x összeg az EU-tól (amibe mi is fizetünk egyébként), majd azt a magyar állam (NFÜ) szétosztja pályázati úton?
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Úgy dereng hogy konkrétan
Úgy dereng hogy konkrétan kerékpáros infrastruktúra fejlesztésre címkézett pénzt is nyertek pályázaton.
De tévedhetek...
Hol lehet megnézni
Hol lehet megnézni egyáltalán ezeket a pályázatokat?
Na ez engem is
Na ez engem is érdekelne....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az úttest szélessége 5,75
Az úttest szélessége 5,75 m. A személygépkocsiknak (belső sáv) min. 2,00 m, az autóbuszoknak (külső sáv) min. 3,00 m széles sáv szükséges. Egy szgk. kb. 1,8 m széles, egy autóbusz max. 2,5 m széles. A maradék 0,75 m nem elegendő egy kerékpársáv felfestéséhez.
Ha a belső sáv 2,00 m széles lenne, a külső pedig 3,75 m, akkor a külső sávban sávon belül előzhetnék a személygépkocsik a bicikliseket. Ilyen keskeny úttestből mást nem nagyon lehet kihozni.
Lehetett volna az úttest
Lehetett volna az úttest és a (fél) járda közé mindkettőtől szintben elválasztott sávot tervezni. Az út és a sáv közé esetleg egy 20cm széles és magas padkát is, hogy ne menjenek rá az autók.
egy szgk tükrökkel együtt
egy szgk tükrökkel együtt legritkább esetben 1.8-nál vékonyabb, inkább 2m-nél kezdődnek manapság a "kis"autók is...
+1 "Technikai adatok - Ford
+1
"Technikai adatok - Ford Fiesta 1.4 TDCi. MÉRETEK. Hosszúság, 3950. Szélesség, 1973. Magasság, 1433."
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ebből viszont ki lehetne
Ebből viszont ki lehetne hozni egy olyan bringa"utat" mint ami Koppenhágában is van, vagyis a mostani szélességéhez hozzájönne 0,75m pluszban , és vagy egy szintben lenne a járdával, vagy az alatt volna kissé, (amennyivel a híd szerkezete megengedi), de kiemelkedne forgalmi sávból.
Így valamellyest el lenne választva mind az autóktól, mind a gyalogosoktól, szélesebb lenne mint a mostani változat, nem kéne szerkezetátalakítás hozzá, és a szűk autósáv miatt száguldozás sem lenne a hídon.
A híd törésénél meg kissé beszűkülhetne, hogy elférjenek az autók is egymás mellett.
a sávmámániásoknak is, meg a bringaútmniásoknak is megfelelne, és mindenkiről le lenne választva, dugóban nem lenne ráállás, stb.
Tehát 2 m belső 3 m külső sáv esetén. Utólag is viszonylag egyszerűen ki lehetne alakítani.
amugy nincs ott valami 30-as
amugy nincs ott valami 30-as korlatozas? vagy nem lesz?
gondolom, a sebessegmero-jelzo muszer mar nem ferne bele a 30 milliardos felujitasi koltsegbe...
De, most vegig ki van
De, most vegig ki van tablazva 30-as tablaval a hid...
Pont tegnap szorakoztam azon, hogy ott meg en is szabalytalan vagyok ha piciket megtekerem a bicajt...
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
De jó, hogy írod,
De jó, hogy írod, nemsokára végigautózom rajta (először a megnyitása óta), majd jól betartom a sebességkorlátozást, kíváncsi vagyok, mi lesz a reakció...
:)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Mikor mész? Hazafelé
Mikor mész? Hazafelé megyek Budáról Pestre negyed nyolc tájt, ha akkor jössz felvezetlek bringával :)
Nehogy, akkor meg azt hiszik
Nehogy, akkor meg azt hiszik miattad ment olyan lassan (mert nem tudott elozni) :-D Inkabb utana menj, sokkal szorakoztabb hogy a biciklis is lassan megy mert az utos a lassu elotte :-P
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Fél hatkor mentem,
Fél hatkor mentem, tizenegykor jöttem.
Pestről Budára a híd előtt nincs kinn 30-as tábla, csak a margitszigeti leágazás előtt, de azt a leágazás feloldja. Budáról Pestre van egy 30-as tábla, de még a felhajtó előtt, amit az felold. Tehát a hídon 50 km/h-val lehet személygépjárművel haladni. A sávok valóban nem túl szélesek, de nem jelentene gondot egy kerékpáros nyom.
--------------------------
www.barzongorista.eu
az jó, amikor a táblát
az jó, amikor a táblát telepítő "szakemberek" ismerik a KRESZ-t...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"