A CMfelirat (a CM közösség fordító önkénteseinek csapata) egy nagyobb fába vágta a fejszéjét, egy kényes témába mentünk bele. A videón látható előadás arról szól, hogyan akadályozzák a biciklis közlekedés elterjedését, természetessé válását a félelemmel, veszéllyel kapcsolatos (pl. sisakviselési) kampányok.
Meg általában az egész félelem kultúrájának nevezett fejlett világbeli őrületről.

Sokan az ilyen témára csípőből reagálnak, de azt hiszem érdemes végignézni és elgondolkodni az összefüggéseken. Örülünk, ha megosztod!

http://youtu.be/LZoSC4stMtk

Az előadást Mikael Colville- Andersen, a copenhagenize.com és a copenhagencyclechic.com szerzője tartotta a tavalyi koppenhágai TEDx-en.

A feliratot készítette christy, zenmacska, attila, aron

Támogasd a munkát! Oszd meg a videókat, szállj be a csapatba, javasolj, kövess!
http://www.youtube.com/user/CMfelirat

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Peta képe

Már megint a ledumálás,

Már megint a ledumálás, hihetetlen. :) Hittérítők.

2
Norbi képe

+1 --------------------------

+1
----------------------------------------------------

Csak rakjad neki...mindig.

3
zoldszem képe

Köszönjük CMfelirat :)

Köszönjük CMfelirat :) Egy tartalmas előadás ..
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold

4
makimajom képe

hiányzott erről még egy

hiányzott erről még egy topik, mint nyakamnak a fájdalom

5
Vid képe

Mi az hogy CMfelirat?

Mi az hogy CMfelirat?

6
toreki képe

A feliratot a CM aktivistái

A feliratot a CM aktivistái készítették

7
Vid képe

De hogyhogy felirat? Hova

De hogyhogy felirat? Hova van felírva?

8
Francee képe

Tudod ez egy angol nyelvű

Tudod ez egy angol nyelvű video. Sok okos ember pedig csinált hozzá magyar feliratot, amit CC gombra nyomva tudsz elővarázsolni youtube-on.

-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)

9
Vid képe

Ja, értem, végül leesett.

Ja, értem, végül leesett. :)

10
gaze képe

fhúú, ez sokkal többről

fhúú, ez sokkal többről szól, mint a kerékpározás, ez már filozófia.

11
aron képe

a veszélypropaganda

a veszélypropaganda veszélyes!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

12
BKE képe

http://www.automotor.hu/fair-

http://www.automotor.hu/fair-vezeto/kozlekedesbiztonsagi-bringafesztival...

Érdekes megnézni az ellenoldalt is. Biztonság, ahogy azt a Michelin elképzeli...

13
Rumma képe

A Michelin mint ellen oldal,

A Michelin mint ellen oldal, vagy a résztvevő emberek, mint ellen oldal? :)
Egyértelmű, hogy a Michelin nem fogja azt hirdetni, hogy ne viselj sisakot, mert az nem lenne jó reklám neki. A gumiabroncsok jelentősen befolyásolják a biztonságos közlekedést, járműtől függetlenül, így a Michelin persze, hogy a biztonságot fogja hirdetni. Ha attól több bevétele lenne, a gyalogosokra is sisakot rakna :)
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem igazán mérvadó egy nem független cég véleménye, mely anyagi érdekeit szem előtt tartva kampányol a sisak mellett.
És nem foglaltam állást a sisak témában! Nem is akarok.

14
BKE képe

Azzal van a "bajom", hogy a

Azzal van a "bajom", hogy a Michelin számára a "biztonság" azt jelenti, hogy viselj sisakot. Számomra meg azt jelenti, hogy lakott területen belül csökkenjen a forgalom, az infrastruktúra részesítse előnyben a gyalogos- kerékpáros közlekedést, az erősebb közlekedő felelősségét rögzítsék törvénybe stb. Eléggé meg vagyok győződve arról, hogy a valódi biztonságot ezen utóbbiak jelentik, és aljas dolognak érzem, hogy biztonság címszóval, egy szórakoztató hétvégi program örve alatt nyomulnak. Elméletileg persze nem mérvadó a véleményük, de a gyakorlatban nagyon is, mert megvannak az eszközeik/pénzük, hogy ilyen programokat szervezzenek és ezen keresztül hatással legyenek az emberek véleményére.

15
aron képe

érdekes, hogy pont egy

érdekes, hogy pont egy michelin mivel "száll be" a bringa hype-ba.
gyerek + veszély. igazán zsigeri, gratulálok...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

16
Zsabor képe

A rendezvény

A rendezvény sztárvendége: Wouter Weylandt...

17
makimajom képe

Muszáj ezt?

Muszáj ezt?

18
Kimmuriel képe

Ez ritka gusztustalan

Ez ritka gusztustalan hozzászólás volt...
-----------------
- Alázatos szolgája, szabadjék megjegyeznem, Kegyelmed mekkora.
- Van szerencsém, sógor uram, ha megengedi, rakni el ne mulassa neki, nyélen.

19
Zsabor képe

Sejtettem, hogy ki fogja

Sejtettem, hogy ki fogja vágni a biztosítékot, de már hozzászoktam, hogy ez történik, amikor szent teheneket grillezünk.

De gondoljatok bele. 2003-ban meghalt egy (igen, ennyire veszélyes ez a biciklis verseny) versenyző, Andrei Kivilev. A tragikus eset után kötelezővé tették a sisakot a versenyeken, hogy ilyen soha többet ne fordulhasson elő.

Erre most szegény Wouter Weylandt (tényleg sajnálom őt is, és a családját is) a sisak ellenére is meghalt. Fejsérülés miatt. Most akkor mégis mire volt jó, hogy kötelezővé tették a sisakot?

20
Shag_Beckur képe

És hány olyan baleset

És hány olyan baleset volt, ahol életet mentett a sisak?

21
Prof.gruppetto.hu képe

Nos? Ugye te tudod a

Nos? Ugye te tudod a választ?

www.gruppetto.hu

22
makimajom képe

Ha szerinted menő a minap

Ha szerinted menő a minap elhunyt sporttársunk tragédiájára utaló gúnyos megjegyzéseket tenni, akkor lelked rajta.

23
Kimmuriel képe

Szent teheneket grillezünk?

Szent teheneket grillezünk? Látom lejött a lényeg... Itt nem a "sisak - nem sisak" kérdésről van szó, hanem arról, hogy nem kéne egy ember halálán jópofizni.
-----------------
- Alázatos szolgája, szabadjék megjegyeznem, Kegyelmed mekkora.
- Van szerencsém, sógor uram, ha megengedi, rakni el ne mulassa neki, nyélen.

24
Zsabor képe

Szerintem sem jópofa dolog

Szerintem sem jópofa dolog közlekedésbiztonsági bringafesztivál címszó alatt azt sulykolni az emberekbe, hogy sisak nélkül veszélyes tekerni.
Nem azért hal meg a biciklis, mert nincs rajta sisak, hanem mert elüti az autó.
És az ilyenek miatt nem egy (híres) ember hal meg, hanem sok (átlagos).

De akkor gondolom te pl. a napirajzot is gusztustalannak tartod. Ne legyetek már ilyen hiperérzékenyek, és ugorjatok ennyire mindenre. Szerintem is tragikus ez a baleset, de azért remélem nem baj, ha nem tűzöm ki a fekete zászlót egy olyan ember miatt, akiről akkor hallottam először (mert úgy tűnik csak ennek volt igazi hírértéke), amikor meghalt.

25
Kimmuriel képe

Napirajzot nézegetni és

Napirajzot nézegetni és valaki halálán viccelődni szerinted ugyanaz a kategória? Akkor inkább te vagy a hiperérzéketlen...
-----------------
- Alázatos szolgája, szabadjék megjegyeznem, Kegyelmed mekkora.
- Van szerencsém, sógor uram, ha megengedi, rakni el ne mulassa neki, nyélen.

26
Zsabor képe

Maradjunk annyiban, hogy

Maradjunk annyiban, hogy már találkoztam a halállal, sokkal közelebbről, mint szerettem volna.

Amúgy az egészet nem feltétlen viccnek szántam. Egy ilyen rendezvényt szervezni vagy tudatlanságra, vagy végtelen cinizmusra utal.

27
makimajom képe

hát minek? provokációnak?

hát minek? provokációnak?

28
Zsabor képe

agyam felbaszódásának

agyam felbaszódásának akartam hangot adni.

29
Shag_Beckur képe

Nem azért hal meg a

Nem azért hal meg a biciklis, mert elüti az autó, hanem mert halálos balesetet szenved.

30
Icarus képe

És amelyik halálos

És amelyik halálos balesetnek legtöbbször a másik szereplője egy autó

31
eszemel képe

Weylandt kb 90-nel nekiment

Weylandt kb 90-nel nekiment egy kőfalnak szemből.
Nem erre tervezik a sisakokat és ezt szerintem mindenki tudja.
A lassulás miatt a belső szervei valószínüleg azonnal szétmentek.
Valami más kevésbé ismert balesetet próbál elfedíteni/összemosni az érveiddel.
Legközelebb gondolkojd mielőtt egy sportbalesetre ráhúzod a városi közlekedésben kidolgozott érveid...

A sportot meg ne keverjük a közlekedéssel, mert elég sok érv bukik a lezárt úton/ erdőben tekerésnél.

32
Zsabor képe

Na de akkor meg miért

Na de akkor meg miért kötelező? Engem eléggé felbasz, hogy rám akarják erőltetni a sisakot, pl. ha szeretnék elmenni versenyre.
Egyébként sem értem, én úgy érzem erdőben/lezárt úton még a városi közlekedésnél is biztonságosabb tekerni.

33
Prof.gruppetto.hu képe

Mivel tudományosan sem

Mivel tudományosan sem cáfolni sem bizonyítani nem lehet egyértelműen a hasznosságát, érzelmi alapon döntöttek úgy az UCI-nál, hogy jobb ha van, mint ha nincs. Láthatóan máshogy nehéz is ezt a kérdést megközelíteni.

www.gruppetto.hu

34
toreki képe

Mert a szervező így azt

Mert a szervező így azt mondhatja, hogy ő mindent megtett. Aztán mossa kezeit...

35
eszemel képe

Lehet nehéz megérteni... A

Lehet nehéz megérteni...
A sisak azt a részét védi a fejednek, amelyiket "fedi", tehát szegény belgát nem védte mert arcal előre ment a falnak,
és a sisakot nem az arcán hordta...
Mondjuk 80-nál mindegy is.
(ahhoz képest, milyen otrombát írtál róla nemsokat tudsz a balesetéről)

Ha a fejed és a fejednél keményebb tárgy közé teszünk egy puhább, energiát elnyerő részt, az véd. Ezt kétségbe vonni hülyeség.

Egyébként ha kötelezővé akarnák tenni én is ott lennék a tüntetésen, városba én sem hordom, de hülyeséget nem kell szajkózni, vannak értelmes érvek is ellene.

(A Kona kesztyűmbe bele van írva, hogy nem véd fejsérülés ellen. Sokáig azt hittem az ámerikaiak miatt, de most látom nálunk se érti mindenki a dolgokat.)

36
Dormi képe

Slagter tegnapi esésénél,

Slagter tegnapi esésénél, ha nincs rajta sisak, sokkal durvábbat kap a feje, erről ennyit, pro és kontra.

37
kaszi képe

Giro d'Italia != hetkoznapi

Giro d'Italia != hetkoznapi kozlekedes kerekparral

38
aron képe

köszi... * mindig van

köszi...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

39
stp1 képe

ezt mondd majd akkor ha

ezt mondd majd akkor ha mezőnybukás van. aszfalton bármikor taknyolhatsz egyedül is a hétköznapokban.

40
kaszi képe

aszfalton bármikor

aszfalton bármikor taknyolhatsz egyedül is a hétköznapokban

Ha ez sajat, kozlekedes-szeruen biciklizve szerzett tapasztalatod alapjan allitod, akkor valamit rosszul csinalsz.

Az elmult 10 ev soran kozel 50000km-t tekertem, emlitesre melto ( = serulessel jaro) eses nelkul.

"Barmikor" nem esel el biciklivel, ahhoz valaminek elotte tortennie kell. Ha odafigyelsz kozlekedes kozben, nem rohansz eszetlenul es hajlando vagy fekezni (itt a fo kulonbseg a Giro-val!), akkor az esesek szamat gyarkolatilag nullara lehet csokkenteni.

41
Shag_Beckur képe

"Az elmult 10 ev soran kozel

"Az elmult 10 ev soran kozel 50000km-t tekertem, emlitesre melto ( = serulessel jaro) eses nelkul."

Az elmúlt 30 év során közel 2.000.000 km-t levezettem, említésre méltó ( = sérüléssel járó) baleset nélkül. Ezért nem kötöm be az övet.

Ismerős?

42
kaszi képe

Igen ismeros. Az auto nem

Igen ismeros.

Az auto nem kerekpar es a biztonsagi ov nem sisak. Ez nyilvanvalo kene hogy legyen de ugy nezem neked meg nem tunt fel.

Szamszerusitve annyi kozos tulajdonsagot (1) talaltam igy hirtelen a ketto kozott mint a csoki es a sz@r kozott. Segitek : az elso ketto "eletet ment" a masodik par meg "barna"...

43
jurta képe

Ezzel most hosszan

Ezzel most hosszan elgondolkodtattál. És kaszival ellentétben arra jutottam, hogy ha a biztonsági öv egy alternatíva lenne és nem kötelező beépített berendezés, valószínűleg igazat adnék annak az autóvezetőnek. (Mi van pl. a hivatásos buszvezetőkkel?)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

44
Shag_Beckur képe

Akkor

Akkor másképp:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Szerencsejátékos_tévedése

"A szerencsejátékos tévedése vagy szerencsejátékos-hiba az az informális érvelési hiba, ami szerint egy esemény valószínűsége függ a korábbi hasonló, tőle független események kimenetelétől."

Tehát az, hogy 2.000.000 km alatt nem történt az emberrel baleset, nem jelenti azt, hogy a 2.000.001. km-en ne történhetne. Főleg, hogy egy baleset bekövetkezte nem csak egy emberen, hanem események egész sorozatán múlik.

A BKV-sok és egyéb, öv-mentesített sofőrök azért mentesültek, mert az öv vagy szükségtelen, vagy nagy mértékben akadályozná, veszélyeztetné őket. BKV busznál a busz tömege és tehetetlensége ami valamilyen szinten szükségtelenné teszi az övet, rendőrnél a pisztoly viselése akadályozza, illetve a gyors kiszállás, ami a taxisnál is megvan, de a rendőrnél intézkedés miatt fontos, taxisnál meg, ha esetleg megtámadják.

45
Icarus képe

Na igen, de szerintem olyan

Na igen, de szerintem olyan eseményeket amik az előzőek tapasztalatára építenek, nem lehet függetlennek tekinteni.

46
Shag_Beckur képe

Nem teljesen függetlenek,

Nem teljesen függetlenek, az tény. De egy hajtűkanyarban kisodródó és téged árokbalökő wannabe streetracert lehetetlen kivédeni, bármekkora tapasztalata is van az embernek.

Szerk: mielőtt jönne valaki, hogy itt a sisak se segítene: ez a példa az övre vonatkozik:)

Szerk2: de hogy legyen sisakos példa is: fel lehet rá készülni, de sose lehet kizárni azt, hogy a busz takarásából kirohanó gyerek - de sajnos akár "felelőségteljes" felnőtt is - fellöki a biciklistát.

47
Icarus képe

Igen, de ezekre mondom, hogy

Igen, de ezekre mondom, hogy mérlegelni kell az alapján hogy milyen a vezetési stílusod és hogy milyen helyeken mész :-)

Hülyeség ránkerőltetni a tűzálló ruhát, amikor csak a forma1 pilótáknak van rá szüksége baleset esetén. Védekezhetnénk a magasból leeső kődarabok ellen is, de elhanyagolható a valószínűsége. Én hiszek benne, hogy sokszor van amikor ezek a félelmek irracionálisak és nem kell parázni ha nem veszek sisakot vagy pedig nem kötöm be magam.

48
Shag_Beckur képe

Öv esetében szerencsére

Öv esetében szerencsére van statisztika. Aki nem köti be magát, egy nagyobb balesetben nagyobb valószínűséggel hal meg, mint aki bekötötte magát.

Nálam mindenhol, mindig kötelező (és nem csak azért, mert csipog), hátul is. Egyik ismerős nem akarta becsatolni jobb hátul, 3. kérésre se, ezért (saját autómban azért csak ne vitatkozzanak már velem alapon) nyomtam 40-ről egy fél-satut. Csaj lefejelte az anyósülést. Miután vázoltam neki, hogy ez csak egy kisebb fékezésecske volt és nem vészfékezés, vagy frontális karamból, belátta ő is, hogy jobb, ha bekapcsolja.

49
Icarus képe

Úgy tűnik elsiklottál a

Úgy tűnik elsiklottál a "mérlegelni kell az alapján hogy milyen a vezetési stílusod és hogy milyen helyeken mész :-)" rész felett

50
Shag_Beckur képe

A közlekedés

A közlekedés társasjáték. Az egyéni viselkedésminták és tapasztalatok bár segíthetnek elkerülni a balesetet, de nagyon sok olyan tényező is van, amit nem tud az ember befolyásolni.

Amúgy sisakot én se viselek a faluban, ha boltba ugrok le, de a városban valószínüleg felvenném (már csak a kamera miatt is).

51
Tomek képe

Mi a különbség

Mi a különbség egyébként aközött, hogy a faluban leugrasz a boltba, vagy hogy a városban leugrasz a boltba, azon kívül, hogy a városban többen élnek és többen közlekednek? Mitől veszélyesebb a város? (és most tekintsünk el a 2x3 sávos, 70+km/h városi autópályáktól, hisz a bringások általában kerülik az ilyeneket, és amúgy is csak a boltba ugrunk le)
Vagy miért kéne azt hinnem, hogy a város veszélyesebb?

52
blajo képe

Kotelezo ovhoz: ilyenert nem

Kotelezo ovhoz: ilyenert nem szoktam a gumikat es a fekpofakat koptatni. Konkretan kozlom az illetovel, hogy baleset eseten nem erdekel, mi lesz vele, de engem ne torjon ossze. (Gondolom nem kell ragoznom...)

53
Shag_Beckur képe

Az a baj, hogy akkor is

Az a baj, hogy akkor is összetörhet, ha nem akarja:)

54
blajo képe

Persze a lenyeg

Persze a lenyeg lemaradt:
"de engem ne torjon ossze" ugyhogy csatolja be az ovet. :-)

55
Biros képe

Félreértelmezted a

Félreértelmezted a wikipédiát. A szerencsejátékos tévedésből nem azt állapítaná meg, hogy ha eddig nem volt baleset, akkor most már tuti nem lesz. Hanem mivel van egy kis valószínűség arra, hogy baleset lesz, ezért ha eddig nem volt baleset, akkor a következő km-en tuti történik valami.

56
Shag_Beckur képe

"A hiba egyik formája a

"A hiba egyik formája a nagy számok törvényének félreértésén alapszik..."

Van több formája is. Igazából az a lényeg, hogy ha az események egymástól függetlenek, akkor a múlt történéseiből nem lehet levonni a jövőre vonatkozó következtetést.

Tehát, ha eddig nem volt baleset, az nem azt jelenti, hogy nem is lesz, vagy hogy biztos lesz, hanem azt, hogy nem lehet tudni, hogy lesz-e.

57
jurta képe

1. A szerencsejátékos-hiba

1. A szerencsejátékos-hiba tényleg a fordított érvelés lenne.

2. Ha a baleset teljesen véletlenszerű jelenség lenne, akkor lenne igazad. Véletlenszerű = nincs elég tudásunk az okairól. Az általad idézett vezetők a megfigyelésből nem a jövőre következtetnek, hanem az okra, s az okból a jövőre.

Azt nem tettem hozzá fentebb, hogy a biztonsági öv döntően a saját járművedtől véd.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

58
Fly képe

Na, tudsz valami konkrétat

Na, tudsz valami konkrétat is vagy csak a szokásos sztereotípia? Ha igen akkor kérlek, linkeld ide. Ha nem, akkor ez csak a szokásos, unalomig ismert sablonszöveg...

59
Norbi képe

Arra volt jó,hogy ha nem

Arra volt jó,hogy ha nem lett volna rajta a sisak,még jobban szétment volna a feje...bár jelen esetben sajnos nem oszt nem szoroz...

----------------------------------------------------

Csak rakjad neki...mindig.

60
Prof.gruppetto.hu képe

Akin volt sisak, ugyebár.

Akin volt sisak, ugyebár. De sajnos nem 20-szal esett fejjel előre a feje tetejére... Ahogy a többség sem így esik általában.

www.gruppetto.hu

61
Fly képe

Átfutott az agyamon, hogy

Átfutott az agyamon, hogy beírom, miszerint sisak volt a fején, és mégis...
De azt már durván kegyeletsértőnek éreztem (főleg a róla szóló topic hozzászólásait olvasva). körülbelül olyan reakciót váltott volna ki, mint ha a Krisna-völgyben járva rendelek ebédre egy marhapörköltet.

62
Trailrider képe

Az autózás elterjedését

Az autózás elterjedését vajon visszafogta-e, hogy kötelezővé tették a biztonsági öv használatát? Kétlem...

63
Rumma képe

Az autó az autó, a

Az autó az autó, a kerékpár meg kerékpár. Az öv az öv, a sisak meg sisak. Nem lehet összehasonlítani őket ebből a szempontból.
Ezzel az erővel azt is lehetne mondani, hogy az építkezéseken a sisak kötelező viselése sem fogta vissza a fekete munkások elterjedését.

Egyébként abban én sem vagyok biztos, hogy a sisak kampányok mennyire fogják vissza az elterjedést. De ezt már amúgy is megbeszéltük. Akit a sisak viselése vagy nem viselése elriaszt, az jobb is ha nem bringázik forgalomban.

64
Kuku képe

Az autó valóban

Az autó valóban biztonságos. Belülről. Azt tették még biztonságosabbá. Viszont a 30 centis hungarocell sisak első ránézésre is halottnak a csók, ha valaki parázik a kerékpározástól. Egyébként a leghatásosabb biztonsági felszerelés autóban a légzsák HELYÉRE szerelt hegyes kés.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

65
Zsabor képe

Hát azért annyira nem

Hát azért annyira nem biztonságos az. Ha a baleseti statisztikákat nézzük, meg a súlyos fejsérülések arányát, indokolt lenne sisakot viselni az autóban.

66
Shag_Beckur képe

Övvel vagy öv nélkül?

Övvel vagy öv nélkül? Utóbbi esetben persze, hogy sok a fejsérülés.

Légzsákkal, vagy anélkül? Függönylégzsák?

67
toreki képe

Nem érted Küküt. Ha a

Nem érted Küküt. Ha a légzsák helyén hegyes kések lennének, az autósok sokkal óvatosabban közlekednének. Így nemcsak nekik, hanem a puhatestűeknek is biztonságosabb lenne a közlekedés.

68
aron képe

kikérem magamnak a

kikérem magamnak a puhatestűzést.

mellesleg a hegyes kés helyett lehet csake gy régebbi, ekvésbé felszerelt autó. azzal sem mész 1500-al egy szerpentinen

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

69
Peta képe

Engem a bogarazás jobban ki

Engem a bogarazás jobban ki szokott akasztani, ha már ennek a csodás szlengnek a remekeinél tartunk. Így, vagy úgy, de tudat alatt néhs kibukik a díszes társaságból, hogy a gyalogos alacsonyabb létformát képvisel.

70
Icarus képe

Hát nem tudom, de az adott

Hát nem tudom, de az adott megfogalmazásban ugyanúgy jelenthet gyalogost ÉS mellette biciklist is - ezen túl mindenki azt magyaráz bele amit akar. Jelen esetben te azt hogy mások jármű alapján alá- és fölérendeltségi viszonyt alakítanak ki...

71
jurta képe

Akkor hadd vegyem elő én

Akkor hadd vegyem elő én is a szokásos ütőkártyát: Én biciklin is, és (néha több kilométert) gyalogolva is közlekedem városban. Húha, akkor most velem mi van? Tudathasadás? :-)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

72
Peta képe

Gondolom, a 'gyalog, mint a

Gondolom, a 'gyalog, mint a bogarak' örökzöld hangoztatói sem becsatolt spdvel dőlnek be az ágyba :).

73
eszemel képe

lehet rekujuk van és akkor

lehet rekujuk van és akkor le se kell szállni az alváshoz:)
A rekumbens a bringás evolúció csúcsa

74
Zsabor képe

Állítólag tényleg el

Állítólag tényleg el lehet aludni rajta. Egy barátom mesélte, hogy kicsit fáradt volt túrán, elbóbiskolt tekerés közben, aztán arra riadt fel, hogy az árok felé tart.
Jó-jó ez a reku, de városba szerintem szopás.
Mindenesetre a következő projekt a reku trike, azt az érzést nem tudom kitörölni a fejemből :)

75
Icarus képe

Kár hogy az én

Kár hogy az én hozzászólásomra nem válaszoltál... ezt úgy értelmezem hogy igazam van

76
gaze képe

küszöbmajom?

küszöbmajom?

77
toreki képe

A puhatestűt nem pejoratív

A puhatestűt nem pejoratív megjegyzésnek szántam, hanem az autóval szembeni védtelenség jelzésére. Ha nem értetted, akkor vagy nem olvastad végig a szálat, vagy nem ismersz eléggé vagy mindkettő.

78
aron képe

az autós biztonsági

az autós biztonsági felszerelésekkel járó ígéret az, hogy ezzel még gyorsabb, még erősebb leszel. vagyis tovább nyitja a közlekedők közötti ollót.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

79
Sloow képe

valós összefüggéseket

valós összefüggéseket hallunk
csak ugye szokatlan, mert rá vagyunk hangolva már gyerekkortól a parázásra
kemény dolog ez...

---------------------------------------------------
Dr Gyulai - Zsigerbeszéd (sorozat)

80
stp1 képe

hivatkozások forrása? vagy

hivatkozások forrása? vagy hol vannak a hivatkozott humbug szövegek alapjai?

(nagyrészt) munkavédelmi piktogramok mint félelem alapjai? lol.

81
Kuku képe

Ez egy előadás, nem egy

Ez egy előadás, nem egy doktori disszertáció.
Vannak ilyen anyagok is, én is láttam már rengeteget, de linkeket nem tudok. Aki tud majd dobja be. De ami neked humbug, az másnak józan ész. Én nagyon nagy sisakpárti voltam, és nagyon meg lettem győzve, pedig az elején ugyanúgy eretnekségnek gondoltam mint most te.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

82
stp1 képe

hát akkor nekem elment a

hát akkor nekem elment a józan eszem, de a büdös életben nem tudnám levezetni, hogy mitől veszélyesebb gyalogolni mint bringázni.

83
Karago képe

+1 Megj.: Hétköznap,

+1
Megj.: Hétköznap, munkába tekeréskor - jórészt mellékutakon, városban - MÁR NEM viselek sisakot. De ha az outimra pattanok, - akár a városban megyek messzebbre, ismeretlenebb úton, vagy vidékre túrázni - MINDIG felveszem a sisakom. Én így érzem helyesnek. Előadhat bárki bármit a sisakhordásról pro és kontra...
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

84
Vegaaa képe

énis igy csinálom, de el

énis igy csinálom, de el is árulom hogy miért. hétköznapi bringázáskor montin ülök (biztonságos vázgeometria), nem rohanok mert a kisujjamban van a város, a nem rohanós tempóhoz pedig elég nagy a rutinom.
edzéskor és versenyen az országutin ülök (a versenygeometriás váz kevésbé biztonságos), nem eszetlenül de kb. 2x gyorsabban megyek mint hétköznap, és ha többedmagammal tekerek akkor ez még veszélyesebb, ugyanis az elöttem haladók elég sok mindent kitakarnak. még a legprofibb versenyeken is szoktak jelezni az elöl haladók vagy a versenybirók ha valami nagy gebasz várható. én a saját káromon tanultam meg, hogy nagy tempó + igen csekély esély a deffenziv közlekedésre olyan helyzeteket teremthet, amikor annyi időd sincs hogy megnyikkanj mert már 2 centiről vizsgálod az aszfalt minőségét. a kulccsont beforr könnyen, és a fejed?
_________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)

85
beked képe

ha valamelyik admin

ha valamelyik admin jóváhagyja a hozzászólásom, találhat benne pár linket.

Beke Dávid

86
Csinszka képe

Csak egy gyors

Csak egy gyors hozzászólás, mert elvileg dolgozom; 14:26 (?) körül egy nulla lemaradt. 15 000.

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

1. Csepel City (gyönyörű Ferrari-piros villám)
2. BKV
3. Csepel Szilaj

87
Miló01 képe

Én nem hordok sisakot, már

Én nem hordok sisakot, már eleve azért nem mert kényelmetlen, nyáron beleizzadós, viszont nagy esőben jó, mert nem ázik meg a fejem, akkor felszoktam venni:D
Viszont szerintem sisakban sokkal veszélyesebb tekerni, mert ha elesnék egy ilyen vacakban, akkor a torkomnak annyi, ráadásul nem is lehet gördülni vele, csak becsapódni, amire sokan sokszor hivatkoznak, hogy megmentette az életüket, mekkorát csapódott az aszfaltba, de kijjebb áll a fejtől, így nem is csoda. Nekem voltak már nagy baleseteim, hátulról megelőzésből elém vágós, 50+ száguldásból elesés, motorház fölötti repülés és gurulás. Mindig megúsztam kisebb zúzódásokkal. Fejemnek semmi baja nem lett, sőt kisebb baleseteknél súlyosabban megsérültem, amikor a Margit hídon elcsúsztam hetekig fájt a kezem, ami másnap jelentkezett?:D
De szerencsére elmúlt. Szóval én meg ellene vagyok, minek, jól oda kell figyelni és biztonságosan kell tekerni.

88
Kuku képe

Egy mondatban

Egy mondatban összefoglalva:
A BICIKLI(ZÉS) VÉD MEG, NEM A SISAK.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

89
Pontagy képe

Kükü, a te avatárod is

Kükü, a te avatárod is sisakos ;)

szerintem senki nem hiszi, hogy a sisak bármitől is megvéd, de vannak sérülések, amiktől _megvédhet_

(meg fogom keresni azt a topikot, ahol sok ember leírta, hogy a sisak nélkül sokkal jobban megsérült volna, mint abban -pl. a sisak repedt ketté, nem a feje)

szerk: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100930/tigrisbukfenc-szabadsag-hidon

egy pár példa itt is van

90
Kuku képe

"Kükü, a te avatárod is

"Kükü, a te avatárod is sisakos "

épp ezért hihetsz nekem. :)
a futárainknak kötelező, mert gyorsak és vadak, én meg szolidáris vagyok velük (a gyerekem bukóját eltettük). Viszont letekertek úgy 20 millió kilométert a városban, és ezt végignézve eléggé letisztult képem van róla hogy mi véd, mitől, és mi nem, és mikor.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

91
Fly képe

Mindenki megismételte az

Mindenki megismételte az esését sisak nélkül is, hogy legyen hiteles összehasonlítási alapjuk? Mert anélkül csak üres szólam.

92
Trailrider képe

Egy biztos, a Michelin

Egy biztos, a Michelin gumiember olyan Giant NRS-sel teker, amin a bal oldalon van a hajtás :)

93
Francee képe

Közelítsük meg akkor ezt

Közelítsük meg akkor ezt a dolgot teljesen szakmaian:)

Az egész sisak kérdés szerintem arról szól, hogy ki mekkora kockázatot hajlandó felvállalni. Általában az ember olyan dolgoknál, amibe van beleszólása sokkal kisebb biztonsági szintet vár el, mint ott ahol nincs. Az egyéni közlekedés az előbbibe sorolható. Ebből fakadóan sokkal nagyobb kockázati szintet is tolerál. Az egész sisak viselés / nem viselés az egyén számára megengedhető kockázati szintről szól, szerintem:)(kockázat = súlyosság x gyakoriság)

A baleset bekövetkezése sok mindentől függ. Most ebbe nem mennék bele:) A lényeg, hogy ugorjunk a baleseti eseménylánc végére, amikor már minden adott ahhoz, hogy bekövetkezzen a baleset. Ekkor még beszélhetünk az elkerülési tényezőről. (a résztvevők szempontjából pl szabadságfokuktól, menetdinamikájuktól függően mekkora valószínűséggel tudják még elkerülni a sérülést). Véleményem szerint amíg kis sebességgel haladok, addig bringával elég gyorsan meg tudok állni, irányt tudok váltani ha észnél vagyok:) Szóval a vállalt kockázatomat elég alacsonyan tudom tartani (aktív kockázatcsökkentésbe sorolnám), mert

1, kis sebességgel haladok -> alacsonyan tartom a baleset következményeinek súlyosságát

2, kis sebességgel haladok -> nagy valószínűséggel el tudom kerülni a sérülés bekövetkezését.

Ha mégsem jönne össze nem ütöm meg magam túlságosan.

A baj ott van, hogy ezt végig gondolva számíthatok arra is, hogy amikor nagy sebességgel haladok, akkor nőni fog az esetleges baleset következményének súlyossága és gyakorisága is, mivel nem fogok tudni megállni, kitérni stb.

Ezt a kockázati szintet én már nem tudom tolerálni, ezért passzív kockázatcsökkentéshez folyamadok (elfogadom, hogy bekövetkezik a baleset, de megpróbálom a sérülés súlyosságát utólag csökkenteni) és hordok sisakot. :)

Részemről azt mondom, aki gyorsan közlekedik (ezt már Kükü is leírta a gyors, vad futárjaira utalva) az mindenképp gondolja át a használatát. Aki pedig lassan, arra lehet tényleg nem érdemes rákényszeríteni:)

-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)

94
Shag_Beckur képe

Monduk azt se szabad

Monduk azt se szabad elfelejteni, hogy a bicikli stabilitása a sebességgel együtt nő. Alacsony sebességnél instabil.

95
Icarus képe

Jó de mennyire alacsony

Jó de mennyire alacsony sebességnél :-)? Amikor már szinte áll az ember, akkor a nehezen irányítható de ekkor már a lábadat is le tudod tenni

96
Zsurmi képe

Több biciklizéssel

Több biciklizéssel töltött idő után lassabb sebességgel is stabilabb a kerékpározás.

Mert hogy fejlődik az egyensúlyérzék.

-
Zsurmi

97
Icarus képe

Tudom :) Magamon is

Tudom :) Magamon is tapasztalom

98
Francee képe

pl.: sebesség ->

pl.: sebesség -> reakcióidő alatt megtett út ?!

10nél satu, instabilitás eldölsz oldalra...
40nél satu, stabilan szeded be a 10 méteren belül eléd kanyarodó furgont.

De egy hsz-ben valóban nehéz lenne teljeskörűen bemutatni a dolgot minden nézőpontból:P

-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)

99
Shag_Beckur képe

Arra akartam célozni, hogy

Arra akartam célozni, hogy nem csak a nagy sebesség, hanem az instabilitás is okozhat balesetet.

100
Zsabor képe

Trackstandelni próbáltál

Trackstandelni próbáltál már? :p

101
Shag_Beckur képe

Leginstabilabb állapot.

Leginstabilabb állapot. Attól csak stabilabb lehet a bringa :)

(Gyk: trackstandnél te egyensúlyozol, míg a sebesség növelésével az egyensúlyozás szerepét átveszi a grioszkópikus hatás. A bicikli stabilabb lesz).

102
Prof.gruppetto.hu képe

Nincs köze a giroszkóphoz,

Nincs köze a giroszkóphoz, mint kiderült: http://www.youtube.com/watch?v=YdtE3aIUhbU

www.gruppetto.hu

103
Shag_Beckur képe

Nem igazán értem.

Nem igazán értem. Építettek egy biciklit kis kerekekekkel (Ez kicsit sok lett)?

Kis átmérőjű pörgő keréken miért nincs giroszkópikus hatás? Nem tudtam, hogy mérettől függne. Vagy ha tényleg nincs, akkor mi rántja vissza stabil helyzetbe?

104
Prof.gruppetto.hu képe

Nem figyelsz, azért nem

Nem figyelsz, azért nem érted. Mindkét keréknek van egy ellenkereke, ami szembe forog, így oltják ki a giroszkópikus hatást. Hogy mi rántja vissza, azt továbbra sem tudják, a jelek szerint több különböző tényező együtt, amik között nem szerepel a giroszkóp.

www.gruppetto.hu

105
blajo képe

Majdnem megneztem, de "Hiba

Majdnem megneztem, de "Hiba tortent, probalja kesobb"

Ha ugy mukodik, ahogy a lenti megjegyzesed alapjan gondolom; akkor erdekes kerdes, hogy a kormanyt elengedve probaltak-e menni vele?

Ha igen, akkor nem tudom mi van (csoda tortent... :-)

Ha nem, akkor valoszinuleg ket hatas egyutteserol beszelunk: Az egyik a giroszkopikus a hatas (amit itt kiszurtek), a masik Zsabor altal emlitett kacsazas (szinusz gorbe menten valo haladas.) Es harmadiknak betehetjuk a trackstand geneket is.

106
Zsabor képe

A bicikli nem azért nem

A bicikli nem azért nem dől el, mert giroszkópként működnek a kerekek, hanem mert folyamatosan az egyensúlyvesztés határán tartod azzal, hogy kis amplitúdójú szinuszgörbe mentén haladsz.
Minél nagyobb a sebesség, annál kevésbé feltűnő a szinuszgörbe, meg annál kisebb kormánymozdulatok kellenek a kerékpár egyensúlyban tartásához.

107
Kimmuriel képe

Hiába mész lassan, ha

Hiába mész lassan, ha akivel ütközöl, az gyorsan jön beléd...

Alapvetően egyetértek veled abban, hogy a sisak viselése/nem viselése az egyéni kockázatvállalás kérdése. Ezt aláírom. De amikor valaki már azt szajkózza, hogy sisakban még nagyobb veszélynek vagyok kitéve, mintha anélkül tekernék, az azért már egy kicsit erős! Na ilyenkor szállok be néha a szájkaratéba! :)
-----------------
- Alázatos szolgája, szabadjék megjegyeznem, Kegyelmed mekkora.
- Van szerencsém, sógor uram, ha megengedi, rakni el ne mulassa neki, nyélen.

108
Francee képe

Na ez pont az, amit

Na ez pont az, amit Küküék is hangoztatnak és ebben pl tök igazuk van!:) Amiről Te beszélsz az már az aktív kockázatcsökkentés, amikor a súlyos kimenetelű baleset gyakoriságát kellene csökkenteni. Sajnos ha egy autós pl az Üllőin hátulról 70el elgázol, akkor már mindegy lesz a sisak viselés kérdése...

Amúgy sajnos a biztonsági számítások valószínűség számítások és bizony benne van a lassú haladás kockázat számításában az a pár igen valószínűtlen eset amit Te is említettél.

-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)

109
Shag_Beckur képe

Na és miért VISELJÜNK

Na és miért VISELJÜNK sisakot?

Mert arra lehet rögzíteni a sisakkamerát :)

110
Fly képe

Igen. Egy másik topikban

Igen. Egy másik topikban már írtam, hogy ez egy jó érv.

111
Shag_Beckur képe

Bocs, nem emlékeztem rá,

Bocs, nem emlékeztem rá, nem akartam plagizálni:)

112
Fly képe

No problem... Egyezzünk meg

No problem...
Egyezzünk meg abban, hogy nem plágium, hanem meggyőző volt az érv... :D

113
Shag_Beckur képe

Akik itt azt a nézetet

Akik itt azt a nézetet vallják, hogy nem kell sisak, mert autóval ütközésnél már nem ér semmit és inkább az autók számát és sebességét kéne csökkenteni, azok elfelejtkeznek az ezen az oldalon is sokszor emlegetett problémákról, mint pl. villamos sín, csúszós aszfalt, demszky-oszlop, ninja, stb?

114
Prof.gruppetto.hu képe

Hát ja, külön parcella is

Hát ja, külön parcella is van az ilyen esetek után fejsérülésbe belehaltaknak, annyian vannak...
A felsoroltak közül az első kettőben többször is volt részem, sisak nélkül és sisakban is, a fejem egyszer sem érintette a talajt egyáltalán.
Autóval is ütköztem már, sisakban. Na akkor lefejeltem az autót, de a sisak semmit sem ért akkor sem, mert az arcommal találtam el.
Gyakorlat vs seggbekúrós elmélet: 3 (vagy több) - 0

www.gruppetto.hu

115
Shag_Beckur képe

Mi ebből a tanulság?

Mi ebből a tanulság? Full-face sisakot kell kötelezővé tenni.

116
Icarus képe

Nem :-) Ebből az a

Nem :-) Ebből az a tanulság hogy sisak nélkül is el lehet kerülni a fejsérülést és sisakkal is meg lehet sérülni :-)

Ennyit tudsz belőle következtetni, semmi többet..

117
Prof.gruppetto.hu képe

És gyalog is meg autóban

És gyalog is meg autóban is. Meg otthon.

www.gruppetto.hu

118
Icarus képe

Hát igen.... végül is

Hát igen.... végül is saját súlyommal elesek akkor 100kg-t kell mondjuk 10/20 km/h-s sebességről lassítani.... azt hiszem kicsit kisebb veszélynek vagyok kitéve mintha tízszer nagyobb súlyú és 5ször nagyobb sebességű járművel ütköznék...

Villamos sín -> elővigyázatosság
Csúszós aszfalt -> útviszonyoknak megfelelő sebesség megválasztása
Demszky-oszlop -> olyan bringautakon nem megyek ahol ilyenek vannak

Ez felveti azt a kérdést hogy miért van rá szükség, azon kívül hogy dísznek jó

119
christy képe

Nagyon hasznos és

Nagyon hasznos és gondolatébresztő videonak találtam! Nekem az a véleményem hogy nem kell félni. A félelem csak negatív dolgokat szül. én pozitív életszemléletű vagyok. Erre csak azt a példát tudnám felhozni hogy édesanyám korában miért nem volt ennyi mellrák? Szerintetek miért? Hát mert nem ragozták agyon a témát nem foglalkoztak vele ennyit mint manapság. Ma mit hall az ember a médiában? Konferenciák, kampányok, weblapok, milliónyi cikk a női magazinokban, fussunk együtt a mellrák ellen, esküszöm eldobom az agyam!! Biztos vagyok benne hogy a nagy hype miatt van ennyi emlőrákos megbetegedés. Ugyanez igaz a bringázásra ha csak a negatívat erőltetik ránk hogy milyen balesetveszélyes a bringázás az nem jó dolog, és az emberek fejében téves eszme él hogy a bringázás veszélyes, pedig nem az.
Konklúzió: Nem kell félni:-)

Ez csak az én saját véleményem.

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

120
Shag_Beckur képe

A sok vegyszernek, amit

A sok vegyszernek, amit megeszunk, magunkra kenunk, kiserleti es egyeb atomrobbantasnak, az elektroszmognak szerintem sincs koze hozza.

121
christy képe

A félelem mindennél

A félelem mindennél erősebb negatív erő.
Ahogy hallottad is a videoban a félelem korában élünk.

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

122
stp1 képe

meg az agymosáséban. dobom

meg az agymosáséban.

dobom is ki a télikabátom. többé NEM FÉLEK a hidegtől :D:D:D:D

123
christy képe

Mi az agymosás? hogy ne

Mi az agymosás? hogy ne félj? szerintem ez egy természetes állapot. nézz meg egy kisgyereket neki sincs félelemérzete állandóan vigyorog sokkal többet nevet mint egyes felnőttek..szerintem lenne mit tanulnunk tőlük.

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

124
stp1 képe

az az agymosás, hogy aki

az az agymosás, hogy aki elővigyázatos az már rögtön kis stresszelős, félelemben élő szarnak van titulálva. :D
na mindegy.

125
christy képe

én egy szóval sem mondtam

én egy szóval sem mondtam ilyet és én nagyon is elővigyázatos és óvatos vagyok minden pirosnál megállok, este mindig ki vagyok világítva, nem szabálytalankodom, mindig kiteszem a kezem...ez nem ciki, sőőőőt...ez a helyes. csak legfeljebb nem reszketek a félelemtől ha kocsik közt megyek.

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

126
kaszi képe

Washington DC-ben nem

Washington DC-ben nem vehetsz reszt biciklis felvonulason sisak nelkul. Forgalomtol elzart utakon. Hozd a csaladot, csaladias hangulat, de legyen mindenkin sisak.

New york Five Borough Tour : 35000 resztvevo, utak lezarva gepjarmuforgalom elo. Sisak kotelezo.

Multkor setalok az utcan, tuzoltolaktanya mellett 4x2 meteres panel : "Biciklizes kozben viselj sisakot". Mindez egy 2x3 savos ut mellett ahol sehol egy biciklis.

A sajat udvarukban, fuben biciklizo 3-4 eves kislany. Bukosisakban.

Csondes utcaban a kutyajat az ut kozepen setaltato 60 eves holgy ramszol hogy "Vigyazat! Elfelejtette a sisakjat feltenni!"

Ejszakai szervezett bicajozas Washington DC kornyeken, gyalogos/kerekparos osvenyen ( nem kivilagitott ) : legyen rajtad sisak, hatso lampa nem kotelezo.

Felre ne erts, en is az elovigyazatossag hive vagyok, csak szerintem a baleset megelozese hatekonyabb megoldas mmint az eses tompitasa, ha kerekparozasrol van szo.

127
aron képe

valahol vmit félreolvastál

valahol vmit félreolvastál amúgy meg mért vagy ilyen ideges?:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

128
christy képe

nem vagyok ideges:-) - I

nem vagyok ideges:-)

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

129
Zsurmi képe

Téli kabát nélkül

Téli kabát nélkül hidegben hány százalék esélyed van a kihűlésre? 100%.
Mitől függ, hogy megúszod? Csak tőled (feltételezve, hogy van téli kabátod).

Bukósisak nélkül közlekedve bringán mekkora esélyed van a balesetre? 0,00x%.
Mitől függ, hogy megúszod? Tőled, a többi közlekedőtől de akár a szerencsétől is.

-
Zsurmi

130
stp1 képe

ne viccelj már, köztudott,

ne viccelj már, köztudott, hogy a télikabát növeli a kihűlés esélyét (ebből következik, hogy Pkihűlés kabát nélkül =/= 1) és sokkal súlyosabb következményeket okoz.

sőt, mivel a télikabát elriasztja az embereket a téli szabadban járástól ezért sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy téged talál meg a fagyos légtömeg.

131
Shag_Beckur képe

Félelem == stressz. Ha

Félelem == stressz. Ha valaki fél, az a szervezetet fokozott készenléti állapotba kényszeríti. Ennek megvannak hosszútávon a negatív következményei. Idegbetegség, gyomorbántalmak, stb. De a rákot más okra vezetném vissza, a fentiekre.

132
beked képe

"A félelem dühöt szül. A

"A félelem dühöt szül. A düh, haragot, a harag gyűlöletet. A gyűlölet pedig kínt és rettegést"

"Az áltudás lelki rugói között kiemelkedő helyet foglal el az a negatív érzelmi állapot, amely szorongás és az ismeretlentől, a szenvedéstől való félelem képében kora gyermekkortól kezdve végigkíséri az ember egész életét, és amely a legtöbb hamis tudattartalom szülője. A stressz-helyzetekben észlelt szorongás, a betegségtől való félelem ősi hiedelmek sorát éleszti újjá, sőt új és új hiedelmeket szül! A haláltól, az elmúlástól és a teljes megsemmisüléstől való félelem és rettegés pedig egymaga több téves elképzelés, tévhit forrása, mint az összes többi torzult pszichikus élmény együttvéve" (Ádám György )

Beke Dávid

133
Hooborg képe

" "A félelem dühöt szül.

" "A félelem dühöt szül. A düh, haragot, a harag gyűlöletet. A gyűlölet pedig kínt és rettegést" "

Ami pedig egyenes út a Sötét oldal felé!:D (sry ezt nem hagythattam ki!)
____________________
Gáz az Álarc?

(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)

134
beked képe

Talán mert az enyém is

Talán mert az enyém is Yoda idézet.

Beke Dávid

135
Hooborg képe

Sry azthittem a vidiben is

Sry azthittem a vidiben is mondja ezt a fazon, viszont még így sem visz rá semmi h meglessem. De így akkor elnézésed kérem a trollkodás miatt!:)
____________________
Gáz az Álarc?

(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)

136
Fly képe

Nem maga a félelem a gond

Nem maga a félelem a gond (bizonyos mértékig az életbenmaradás feltétele), hanem az erre épülő ipar. Emlékezetes jelenet volt Michael Moore Fahrenheit 9/11-ében, amikor pár nappal az esemény után már reklámozták a toronyházakban dolgozók személyes biztonságát növelő, pillanatok alatt felvehető ejtőernyőt, ami a hasonló esetekben életet menthet (a hírműsorokban gyakoro látvány volt a felsőbb szintekről az ablakon kizuhanó/kiugró dolgozók kinagyított/lassított képe). Vagy -szintén a reklámoknak köszönhetően- megtöbbszöröződött az eladott gázálarcok száma. Pontosan ezt a mesterségesen gerjesztett félelemhullámot kihasználva hozta tető alá a Bush-rezsim a "Hazafias Törvényt" is...
Valahol erről IS szól ez a kis előadás -aminek a sisakkampány egy nagyon jól előkészített és pozicionált összetevője.

137
Karago képe

christy 19:51-es

christy 19:51-es beszólására:
Ja. Meg amiről nem beszélünk (v.nem tudunk) az nincs is...

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

138
jurta képe

édesanyám korában miért

édesanyám korában miért nem volt ennyi mellrák?

A (nem csak emlő-)rákgyakoriság növekedésének példaként beállításával nagyon vigyázni kell. Egyrészt lehet, hogy régebben nem diagnosztizálták olyan hatékonyan. Másrészt lehet, hogy régebben hamarabb meghaltak az emberek valami mástól. Harmadrészt növekedhetett bizonyos egészségtelen életmódot (pl. dohányzás, gyári műkaják) egyénileg követők száma, ahogy Shag is írja, ami a többiek esélyein nem ront.

Emellett a félelem tesz a legrosszabbat az egészségnek, ezzel teljesen egyetértek. (Nem is csak titkos tudatalatti utakon. Csökkennek az örömöt okozó vegyületek, továbbá nem tudsz eleget aludni, ettől gyengül az immunrendszer, és növekszik a sérüléseket okozni képes mindennapi hibázások gyakorisága, a többit mindenki tudja...)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

139
Kimmuriel képe

édesanyám korában miért

édesanyám korában miért nem volt ennyi mellrák?

Jurta hozzászólásához még annyi hozzáfűznivalóm volna, hogy pl. a fogamzásgátló tabletták is fokozhatják a mellrák kialakulásának esélyét. Régen nem nagyon volt antibébi tabi, de születtek is ám szép számmal gyermekek! Nem azért volt falun sok helyen 8-10+ gyerek egy családban, mert mindenki rajongott a nagycsaládos életformáért... Most meg mi van? Nem akar gyereket? Hopp, bedob egy tabit! Fáj a feje? Újabb tabi! Vitaminhiánya van? Inkább bedob egy újabb bogyót, mintsem hogy zöldséget, gyümölcsöt egyen!
Nagyon sok ember azt hiszi, hogy egy C-vitamin tabletta az tömör egészség, és hogy hú de jó lesz az influenza ellen... Csak azt felejtik el, hogy ez nem tömör, 100% C-vitamin, hanem van benne egy rakat más hordozóanyag, színezék, felszívódást szabályozó anyag, stb. Most nagyon megy a táplálékkiegészítő hype, egyél C-vitamint, omega3-zsírsavat, Ca, Mg, Fe tabikat, Q10-koenzim bogyót, a halolajat se feledjed ám! És a naiv humán - mondván, hogy ő tenni akar az egészségéért - ezt igen kemény pénzekért meg is veszi! Magyarországon kiemelkedően magas a gyógyszerfogyasztás aránya (táplálékkiegészítőkről nem is beszélve), s lám, vajon melyik ország van állandóan a rákhalálozási toplistában?
-----------------
- Alázatos szolgája, szabadjék megjegyeznem, Kegyelmed mekkora.
- Van szerencsém, sógor uram, ha megengedi, rakni el ne mulassa neki, nyélen.

140
Shag_Beckur képe

+1 Nem is tudom mennyi

+1

Nem is tudom mennyi ideje, de legalább 2-3 éve nem vettem be semmilyen gyógyszert (na jó, talán 1-2 neocitran volt). Dokinál 3-4 éve nem voltam, megfázásból, ilyenekből kihoz a fokhagyma + pálika.

141
Kimmuriel képe

OFF: Egyébként pont a

OFF:
Egyébként pont a Neocitran egyik komponense WADA tiltólistás, úgyhogy ne doppingójjá'! :D
-----------------
- Alázatos szolgája, szabadjék megjegyeznem, Kegyelmed mekkora.
- Van szerencsém, sógor uram, ha megengedi, rakni el ne mulassa neki, nyélen.

142
Shag_Beckur képe

De mit érek vele, ha

De mit érek vele, ha elalszom a neocitrantol?:)

143
jurta képe

Régen nem nagyon volt

Régen nem nagyon volt antibébi tabi, de születtek is ám szép számmal gyermekek! Nem azért volt falun sok helyen 8-10+ gyerek egy családban, mert mindenki rajongott a nagycsaládos életformáért...

Balázs Lajos: Szeretet fogott el a gyermek iránt - A születés szokásvilága Csíkszentdomokoson (Pallas-Akadémia kiadó, Csíkszereda, 1999)

Ismertek ám ők is mindenféle módszert. A könyv leírja, hogy a gyerekszám ugyanúgy társadalmi norma volt, mint ma (csak akkor 5 volt a menő, ma meg a 2 (vagy a 0?)). Meg is tettek érte akár meredek dolgokat is, hogy alkalmazkodjanak hozzá. Már nagyon off, szerintem ne itt folytassuk.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

144
Fly képe

+1 Az az érdekes, hogy az

+1
Az az érdekes, hogy az emberek több ezer évig nagyon jól elvoltak az ilyen csodaszerek rendszeres szedése -és ismerete- nélkül. És érdekes módon nem pusztultunk ki...
Mindenesetre érdekes lehetett, ahogy neandervölgyi papám a zsíros, feketére sült (rákkeltő!) mamutpecsenyéje után leküld pár savlekötőt majd a gyerekeknek is kiosztja napi multivitaminadagjukat, miközben ősneje éppen az élőflórás bifiduszeszenizéját kanalazgatja egy kivájt tökhéjból, mert éppen diétázik...

145
beked képe

Azért ne menjünk el ebbe

Azért ne menjünk el ebbe az irányba. Mert téves következtetéseket vonhatunk le.
200 éve még egyáltalán nem volt rák Akkor egészségesebbek voltunk? nem, csak épp nem tudtak róla, nem tudták diagnosztizálni (persze fogalmam sincs mióta ismerjük és nem is nézek utána most)

Az egy valós probléma, hogy a betegségek káros anyagok felderítésének a hatékonyságának a növekedése miatt nehéz az adatokból következtetni.

Egyébként hasonló problémák merülnek fel a sisaktémában is. ahol statisztikai módszereket használnak és nagy intervallumban (idő vagy tér) keresnek, az ok-okozat összefüggések sokszor megkérdőjelezhetőek, amellett, hogy persze azon is vitatkoznak, hogy az adott módszer alkalmas-e egyáltalán. És ez nem csak a "sisakot viselni jobb" cikkekre igaz, épp ez a probléma szerintem. hiteles adat nincs, bár sejtésem szerint nem is lehet, mert nem egzakt a sisak hatása, ahogy a védőfelszereléseké általában, de míg pl. övnél kisszámú negatív példa van, vagy míg pl. a légzsáknál az okozott sérülés előre látható (annak súlyossága majdnem minden esetben kisebb) addig a sisak esetében ez nem áll fenn úgy általában sem, de ha lebontjuk közlekedési szokásokra, régiókra, akkor a szórás még nagyobb.

Beke Dávid

146
eszemel képe

meg az a fránya

meg az a fránya átlagéletkor:) nem tudom miért volt olyan alacsony és miért nő folyamatosan. 30 alatt ma se sokan kapnak rákot...

147
megyeridoki képe

Szerintem ez a video nem is

Szerintem ez a video nem is a sisakról szól igazán. (Személy szerint egyébként sisakpárti vagyok.) Talán az egyik fontos üzenet az, hogy egy boldogabb és jobb világban élhetnénk, ha nem az üzleti gondolkodás mentén szerveznénk az emberiséget. Véleményem szerint az emberiség egy zsákutcában tart befelé, amit az autózásra épülő gazdaság jelent. Az emberekre az autók jelentik a veszélyt, közvetve és közvetlenül, ezt könnyű belátni. A politikai döntéshozók viszont ebben érdekeltek, mert komoly ipari termelést, fogyasztást generál, jelentős vagyontárgy, nyilvántartható, korlátozható, adóztatható stb... Ezek mellett a sisaktarmelési mutatók közelitik a zerót.

"Budapesti vagyok. Buda MTB, Pest Single Speed. Csepel bicaj."

148
gaze képe

A sisak akkor kap szerepet

A sisak akkor kap szerepet ha már megtörténik a baleset.
A baleset elkerülésének csökkentésére pedig a sok biciklis a kulcs.
Ha a sisak propaganda (kiváltott félelem, mert ugye azért kell védőfelszerelés mert biciklizni veszélyes dolog) miatt kevesebb lesz a biciklis, akkor kontraproduktív, és azt is nagyobb veszélybe sodorja aki sisakban van (mert nagyobb eséllyel érheti baleset)
Nagyjából így írnám le ezt a sisak dolgot.
De sosem a sisak viseléssel volt a gond az "ellentáborban" hanem a sisakviselés propagálásával (mert akkor már ugye azonnal el kell mondani, hogy de miért is viselj sisakot...)

"Nem szabad félni" – II. János Pál

149
Peta képe

A sisaknemviselés

A sisaknemviselés propagálása legalább annyira idegesítő. És mostanában ebből van itt a több. Ész megáll, hogy egy olyan topikban, ahol azt rágjátok a számba már ezredszer, hogy ne védjem a fejem úgy, ahogy én akarom, azon keseregtek, hogy rátok erőltetik a sisakot.
Pedig megfogadtam, h nem szólok hozzá, mert már többször kifejtettem az álláspontom ebben a gumicsont-témában.

150
gaze képe

hiába fejted ki többször

hiába fejted ki többször ha téves értelmezésre épül a véleményed. és mivel ugyan ennél didaktikusabba, mint ahogy itt leírtam, nem hiszem, hogy képes vagyok még basicebben kifejteni, de sose mondjunk le embertársainkról, ezért tessék:
1: Senki nem akar téged arról lebeszélni, hogy mivel védd a fejed. Eddig érthető?
2: A gond a veszélyesség propagálásával van (azért viselj sisakot mert biciklizni veszélyes!). Eddig érthető?
3: Ha a veszélyesség propagálása miatt lesz kevesebb biciklis (elijeszt mert mert veszélyes) akkor az még a sisakviselőnek is rossz. Eddig érthető?
4: Mert hiába van a fején a sisak, ha a kevesebb biciklis miatt nagyobb eséllyel éri baleset. Eddig érthető?

Tehát senki nem akarja neked megmondani, hogy mit húzz a fejedre.

151
Peta képe

Te az előző topikot

Te az előző topikot olvastad erről? (criticalmass.hu/forum/20110407/miert-ne-viseljunk-sisakot-ii) Ha igen, ha nem, abban megegyezhetűnk, hogy a biciklisek számának robbanása tagadhatatlan. Olyan ismerőseim ültek át bicajra az elmúlt hónapban, akikről a legvadabb álmaimban nem gondoltam volna. Megállíthatatlan ez a folyamat. És mind látja a sisakomat évek óta.

Bár számaim nincsenek, de valami azt súgja, hogy az üzemanyagárak sokkal jelentősebb hatással vannak a biciklisek számának alakulására, mint a sisakok. Ha én a sisakommal lassítom a növekedést, akkor lassítom. Cserében biztonságosabban érzem magam, amíg nem lesz az a bizonyos számosság általi biztonsági határ átlépve, ami hol is van? Csak mert sztem bpesten ma már számolnak a biciklisekkel.
Emellett EGY embert nem tudsz mutatni, aki a sisakviselés általi rettegés miatt nem ül át bicajra. A szintén biztonsági kérdésnek minősülő infrahiányra hivatkoznak a nem-átülők, meg hogy forgalomban biciklizni veszélyes úgy amblokk.

És valóban a közúti közlekedés a legveszélyesebb, ezt te sem tagadhatod.

Az utóbbi 3-4 évben nő itthon a motorosok száma. Őket még a kötelező sisak sem rettenti el, nem fura?
Mellesleg mindig szeretek veled eszmét cserélni, a barátságos, cseppet sem fölényeskedő modorod újra, és újra lenyűgöz.

152
gaze képe

"abban megegyezhetűnk, hogy

"abban megegyezhetűnk, hogy a biciklisek számának robbanása tagadhatatlan"
ez mondjuk nem került szóba, de persze, megegyezhetünk benne. gondolom a későbbiekben még szerepe lesz.

"És mind látja a sisakomat évek óta."
A Te sisakodat látja, a Te fejeden. Mindenkinek elmondtad, hogy azért viselsz sisakot mert biciklizni egy életveszélyes dolog, és nem szeretnéd ha az agyad szétloccsanna és úgy folyna el az aszfalton, mint egy széttört tojás?

"üzemanyagárak sokkal jelentősebb hatással vannak a biciklisek számának alakulására, mint a sisakok."
ausztráliában a kötelező sisakviselet miatt csökkent a kerékpárosok száma, viszont nőtt a balesetek száma. Pedig ósztráliában aztán nem drága a nafta, még forintra átszámolva se.

"Ha én a sisakommal lassítom a növekedést, akkor lassítom."
A saját fejeden viselt sisakkal nem lassítod, de ha úton útfélen mindenkire ráripakodsz, hogy viseljen sisakot mert az agya úgy folyik szét, stb. akkor azzal lassítanád.

"Cserében biztonságosabban érzem magam"
tök jó ha abban érzed magad. bár a sisak egy fajta baleset esetén véd, egész korlátozott területen, de inkább legyenek nyugodt kerékpárosok, mint félve remegők.

"ami hol is van?"
az első 10%-ot szokták mondani a bölcsek.

"meg hogy forgalomban biciklizni veszélyes úgy amblokk."
mert ebben egyáltalán nincs szerepe gondolom a mindenki viseljen sisakot mert szétfolyik az agya a kövezeten propagandának. Régebben az ágy alatt szörnyek laktak, de ahogy felnőttem, addigra már elköltöztek onnan.

"És valóban a közúti közlekedés a legveszélyesebb, ezt te sem tagadhatod."
eddig úgy tudtam, hogy a háború és a természeti katasztrófa, esetleg a dohányzás, de mindennap tanul valami újat az ember.

"Az utóbbi 3-4 évben nő itthon a motorosok száma. Őket még a kötelező sisak sem rettenti el, nem fura?"
Ha szerinted ugyanaz a sisakviselés a kerékpáron és egy motoron, akkor szerintem ne habozz beszerezni egy testpáncél és mentőmellényt, mert bármi megtörténhet.

Örülök ha lenyűgöz a stílusom, mert eszerint van.

Lehet nem jól írom le, remélem valaki kívülálló megmondja, hogy érthető-e, de továbbra is az az érvelésem alapja, hogy nem téged akar senki sem lebeszélni a sisakviselésről, hanem azt mondjuk, hogy a sisakviselés melletti PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA, a veszélyek aránytalan hangsúlyozása ami árt a minél több biciklis legyen az utakon elvének.

Valaki mondja meg, hogy érthető-e amit írok, hogy miben más a sisakviselést nyomató propaganda és Peta személyes döntése a sisakviselést illetően.

Ha így sem megy át, hogy felőlem olyan védőfelszerelést hordasz amilyet jónak érzel, csak más számára ne propagáld lécci félelemkeltéssel, akkor asszem erősen elbeszélünk egymás mellett.

153
aron képe

szerintem ő sem

szerintem ő sem propagálja

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

154
Peta képe

Köszönöm, így igaz.

Köszönöm, így igaz.

155
Peta képe

A közúti közlekedés a

A közúti közlekedés a közlekedési módok közül a legveszélyesebb. Hazugság, és _veszélyes_ is azt hangoztatni, hogy a biciklizés nem veszélyes.

156
kaszi képe

Biciklire ulni es

Biciklire ulni es megfontoltan elmenni A-bol B-be _nem_ veszelyes.

Ha elcsap egy tonnas gepjarmu, az veszelyes.

157
gaze képe

krumplithámozni is

krumplithámozni is veszélyes dolog. csak az arányok nem mindegy, hogy milyenek.
vagy te minden egyes nap veszélyben érzed az életed amikor bringával mész? (mondjuk nem ismerem a közlekedési szokásaidat)

158
Peta képe

Nem érzem veszélyben, de

Nem érzem veszélyben, de sosem mondanám senkinek, hogy nem veszélyes. Csak az euban 36000-ren halnak meg évente az utakon, és ez a fejlett világ, a jó infrával. Nemtom a számokat, szerintem nincsenek is, de Afrikában, vagy Ázsiában ez a szám ennek a többszöröse. A sérültekről most ne beszéljünk. A biciklisek részarányát nost nincs időm kikeresni az eurostatból.

Minden esetre ez az áldozatszám felér egy nem is olyan kis háborúéval minimum.

159
Icarus képe

36000 az EU-ra vetítve

36000 az EU-ra vetítve semmiség szerintem. Majdnem ennyien hallnak meg itthon tüdőrákban, ahol 95%-os összefüggést mutattak ki a cigivel....
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy cigizni veszélyesebb mint biciklizni.

Értelek, de szerintem nem lehet mindig a veszélyeket mérlegelni élni, mert az nem élet hogy mindentől fél az ember... nem tudja akkor élvezni...

160
christy képe

igazad van. - I don't know

igazad van.

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

161
Peta képe

Örülök, hogy ilyen

Örülök, hogy ilyen könnyeden veszed az emberi életeket. Én egy büdös szóval nem mondtam, h a bagó jó. Ettől még a 36000 rohadt sok. Az meg, h a bagózás mi mindennél veszélyesebb, nem nagy újdonság.
Ne hidd, hogy én azt vallom, h rettegni kell mindentől. De tisztában lenni a veszélyekklel, és nem letagadni a létezésülket sztem nem hátrány, sőt.

162
gaze képe

minden paranoia első

minden paranoia első lépése a paranoia jogosságának megmagyarázása.

egyébként, az EU-ban 500 millióan élnek. 1 halott is több, mint ami jó, csak azért néha érdemes az arányokkal is foglalkozni.
Persze egy vitában valaki fejéhez vágni amikor közli, hogy 500 millióra vetítve a 36 ezer nem kiugróan magas, akkor azt, hogy ő könnyen veszi az ember halált, hát, hogy is mondjam finoman...
Na, inkább nem mondom sehogyan.

163
Peta képe

Ej-ej, hová lett az a

Ej-ej, hová lett az a híres, néha mármár hisztériába hajló empátiád?
A svédeknél abban az irányban történik a közlekedésfejlesztés, hogy zéró haláleset legyen egy évben. Nyilván ezek hülyék, pár tucat igazán belefér.

Csak tudnám, hogy minek rinyálunk a városi légszennyezésért? Az a pár száz igazán semmi egy kétmillás bpestnek.

Felesleges sztem tovább diskurálnunk, bármibe bele lehet kötni, amibe bele akarsz, ha háborúban halna meg ennyi az annyiból, az biztos más pszichológiai hatást váltana ki.

164
gaze képe

nem, csak te ilyen

nem, csak te ilyen eltorzított hülyeségeket termelsz aztán a szellemképeidet püfölöd.
én úgy látom, hogy belegabalyodtál itt a saját érvrendszeredbe és most már csakazért is kapálódzol, hogy deteakkoriscsakazértis, nemnemsoha.

hordjad a sisakodat, érezd benne jól magad, ha majd nekiállsz propagálni meg nyomni a privát paranoiádat és félelmeidet, akkor ismét találkozunk.
addig remélem megengeded, hogy azt gondoljam amit akarok.

165
Peta képe

Tőlem legyen igazad. Eszem

Tőlem legyen igazad. Eszem ágában sincs kapálózni, sztem egyébként mindkettőnknek van ennél jobb dolgunk is.

Egész nyugodtan gondolkozhatsz, sosem kértelek az ellenkezőjére. Cserébe te is megengeded ugyanezt nekem? ;)

166
Shag_Beckur képe

"A Német Nemzetiszocialista

"A Német Nemzetiszocialista Párt választási győzelmekor egy újságíró fölteszi Goebbelsnek a kérdést:
- Elárulja, hogy mi a párt programja?
- Megölünk hatmillió zsidót és egy postást.
- Egy postást?! -kérdezi meglepetten az újságíró, mire Goebbels Hitlerhez fordul:
- Látod? Mondtam, hogy az a hatmillió zsidó senkit sem fog érdekelni."

+

http://hu.wikipedia.org/wiki/Godwin_törvénye

167
gaze képe

unatkoztál, vagy már

unatkoztál, vagy már régen szólt hozzád valaki?

168
Shag_Beckur képe

Csak beböfögtem valamit.

Csak beböfögtem valamit. További jó öldöklést.

169
Fly képe

Biztos nem sisakban

Biztos nem sisakban cigiztek...

170
jurta képe

Ne mosd össze az egyéni

Ne mosd össze az egyéni és a társadalmi szintet.

A bejegyzés üzenetének legnagyobb része a társadalomnak szól, nem az egyénnek, hogy hordjad vagy ne hordjad.

(A "baj" az, hogy a társadalmi szint az egyéniek összességéből alakul ki.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

171
jurta képe

Azért ez már erősen

Azért ez már erősen "megfertőzött" embereknek bátorító üzenet. Mielőtt megnéztem a videót, gondoltam, hogy milyen jó lesz a sisak nélkül (valójában sisakban is), mellény nélkül (valójában mellényben is) félő és féltő egyéneknek - akik persze nem is kerékpároznak sosem forgalomban - egy kis más nézőpont. De miután megnéztem, meg nem mutatnám nekik, ez pont olyan, mint egy összeesküvés-elmélet vagy egy párt gyűlése. Én értem, mire gondol, meg talán az itt hozzászólók nagy része is, de gondolatébresztőnek szerintem nem jó.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

172
gaze képe

"de gondolatébresztőnek

"de gondolatébresztőnek szerintem nem jó"
ahhoz képest eléggé pörög a topic és sisaktémához képest megdöbbentően konstruktívan. a végén még a mellrákról is értekeznek.
szóval szerintem ez pont gondolatébresztőnek nagyon jó.

173
jurta képe

Kicsit off, tud valaki az

Kicsit off, tud valaki az ehhez igen hasonló "Biztonságos környékre akarok költözni" félelemről, az ilyen szempontú lakóhelyválasztás városokra való hatásáról olvasni- vagy néznivalót?

Érdekelne önmagában is, meg ismerek néhány párt, akik mostanában ezen izgulnak, és sajnálom őket miatta.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

174
aron képe

jaaj nee csak ezt neee

jaaj nee csak ezt neee légyszi:))

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

175
jurta képe

Miért? Természetesen

Miért?
Természetesen megtiltva, hogy itt megtárgyaljuk. :-)
Egyébként is, ezek szerint te tudsz valamit, akkor legalább a kapcsolatfülön elküldhetnéd nekem :-)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

176
aron képe

ja nem, csak ez olyan

ja nem, csak ez olyan irtózatos flémeket tud szülni, amikből sok volt már itt és úgysincs rá megoldás.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

177
Peta képe

A hszed minden szava illik

A hszed minden szava illik ám az aktuális topikra is :D

178
Zsurmi képe

Az a pofátlan a bukósisak

Az a pofátlan a bukósisak erőltetésben, hogy másoktól várnak el áldozatot, hogy a hétköznapi tevékenységet folytathassák, ahogy korábban. Miközben a veszély okozóinak nem kell beletenniük semmit, az infrastruktúráért felelősüknek sem kell jobban tenniük a dolgukat (nem feltalálni valami újat, hanem követni a szakmájuk változását).

Mindeközben képtelenek a bukósisak egyértelmű előnyét kimutatni össztársadalmi szinten. Csak a félelemkeltés működik.

-
Zsurmi

179
Fly képe

Szerintem egyszerűen pontot

Szerintem egyszerűen pontot lehetne tenni a flame végére:
A kerékpározás első száz éve sisak nélkül telt el. Kb. a '90-es évektől kezdett terjedni, de főleg a 21. századra tehető az általános elterjedése. Meg kell nézni a baleseti statisztikákat: azonos mennyiségre vetítve kell a halálos, maradandó károsodással járó és súlyos fejsérülések arányát venni pl. a '70-es, '80-as évekből (amikor a sisak gyakorlatilag ismeretlen volt), illetve napjainkból (amikor is a célnak megfelelő pontossággal meg lehet állapítani a sisakviselők arányát (esetleg lehetne számlálást tartani a lámpahasználathoz hasonlóan). Mindezeket természetesen lehetőleg nagyvárosi adatokat felhasználva, így kiesnek a sisakot azóta sem hordó piac- és kocsmajáratok...
Amennyiben a sisakpártiak helytálló, akkor az arányok között igen szoros korrelációnak kell lenni.

180
jurta képe

Szerintem ebből ésszel

Szerintem ebből ésszel vizsgálva az jönne ki, hogy a városi közlekedés jellege, avagy az utak mindennapi képe nagyon megváltozott az elmúlt két évtizedben (nem a fejeken levő sisakok látványára gondolok).

(Matematikai korreláció és ok-következmény összefüggés nem ugyanaz.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

181
Fly képe

Szerintem nem. A változás

Szerintem nem. A változás csak a balesetek bekövetkezési gyakoriságát befolyásolja (nagyobb forgalom esetén nyilván több lesz), nem a már bekövetkezett események súlyosságát.
A lényeg, hogy pl. 1000 kerékpárbalesetből mennyi a halálos fejsérülés, nem pedig, hogy ez az 1000 eset egy év vagy egy hónap alatt következik be. A változásokból csak egy paraméter a lényeges: a sisakviselők arányának változása.

182
jurta képe

Rendben, az "azonos

Rendben, az "azonos mennyiség"-et félreértettem.

Azért a legjobb az lenne, ha a konkrét balesethez rendelnénk a sisakviseletet, nem a sisak-arányt és a súlyosság-arányt vetnénk össze. (Érdekes kérdés, vajon a rendőrség ezt feljegyzi-e. Úgy tartanám logikusnak, hogy halálos esetnél minden részletet rögzítenek, ami kicsit is számíthat - már csak azért is, mert az áldozat vallomására már nem lehet támaszkodni.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

183
Fly képe

Rendben, legyen... Nem

Rendben, legyen...
Nem értek a statisztikához, én nem tanultam. Csak a józan (?) eszemet használtam...
Természetesen lehet finomítani, pl. hogy X számú balesetből hányszor következhet be fejsérülés, illetve ebből mennyit véd a sisak...és hasonlók. Egy hozzáértő biztosan pontosan ki tudna dolgozni egy megfelelő eljárást.

184
dhpage képe

Nem duplavakteszt, de engem

Nem duplavakteszt, de engem elgondolkoztatott:

Nos én 2x fejeltem le tárgyat bringával. Egyszer egy alumínium burkolatú falat egy aluljáróban, egyszer meg dh versenyen egy fát.
Előbbinél nem volt sisakom, utóbbinál igen (fullface). A sebesség utóbinál volt nagyobb.
Előbbinél agyrázkódás+hányás+durva fejfájás, utóbbinál csak kis szédelgés. Utóbbinál a sisak belseje összeroppant (külseje nem a repedős cc-s, hanem az egybenmaradós dh-freeride).

Én hordok sisakot városban és terepen is.

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

185
gaze képe

nyilván ugyanaz a

nyilván ugyanaz a kategória a városi közlekedési bringázás 15km/órával, mint downhill versenyen csapatva belecsapódni egy fába.
suspenzor, könyökvédő, gerincvédő, repeszmellény, fogvédő? nem haszontalan dolgok ám ezek.

186
Francee képe

A leírás arra irányult,

A leírás arra irányult, hogy városban nem hordott és egy kisebb balesetnek is sokkal komolyabb következményei lettek, mint egy versenybalesetnek bukóban.

-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)

187
gaze képe

tehát városban tekerni

tehát városban tekerni veszélyesebb, mint downhill versenyen.

188
Zsurmi képe

Hát, nem egyértelmű?

Hát, nem egyértelmű? ;)

-
Zsurmi

189
gaze képe

fel is költözök a

fel is költözök a Normafához. (bár mi van a város downhillel? oda mit vegyek fel akkor? ehh, szedek jód tablettát, sosem lehet tudni. Fukusima, pillango-effektus me gminden... hall az ember annyi félét...)

190
Icarus képe

Azért vigyázz, nehogy

Azért vigyázz, nehogy jódérzékeny legyél ;-)

191
dhpage képe

Nos DH versenyen legalább

Nos DH versenyen legalább tudatában vagyok a kockázatoknak. Városban ez nem rajtam múlik, valaki elméri, hogy mennyivel centiz ki kikanyarodáskor (ilyen centizés már sokszor előfordult, motorral is) már kész is a baj.

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

192
gaze képe

egy meteorbecsapódás sem

egy meteorbecsapódás sem rajtad múlik. bármi megtörténhet...

193
stp1 képe

hogy is szokott lenni a

hogy is szokott lenni a valószínűségek szajkózása?

194
gaze képe

és? fel kell rá készülni

és? fel kell rá készülni mert megtörténhet. sosem indulok el otthonról mentőmellény, jelzőrakéta, 2 heti hideg élelem, jód tabletta, rúdarany meg nejlonharisnya nélkül nélkül.

195
eszemel képe

Minek a nejlonharisnya ha

Minek a nejlonharisnya ha már megvan a rúdarany?

196
Shag_Beckur képe

Ha netan elszakadna az

Ha netan elszakadna az ekszij!

197
gaze képe

mert mindig jól el lehet

mert mindig jól el lehet cserélni ha a bankrendszer összeomlása miatt a fizetőeszközöket felváltaná a cserekereskedelem. gondolni kell arra az esetre is ha egy patriarchálisan szerveződő urbánus-dzsungel beli amazon törzzsel találkoznék ahol a férfiakat rabszolgaságban tartják a női egyedek.
szerintem jobb felkészülni rá, és pár csomag mindig elfér a vitorlás mentőmellényem külső zsebeiben.

198
aron képe

bocs, de az amazonok

bocs, de az amazonok kizárólag harisnyatartóban nyomulnak

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

199
christy képe

Tényleg vannak olyan

Tényleg vannak olyan sportok ahol kimondottan ajánlott sőt DH versenyeken kötelező is a fullface bukó és a snowboard versenyeken is a sima bukó kötelező. Ott tényleg szükség is van rá ezt aláírom akár big-air vagy korlátozás snowboarddal amit én is csináltam(/ok), ha valami veszélyesebbnek tűnik akkor felveszem, de alapból nem félek, ha félve mennék neki, hogy Jajjj ezt nem tudom megcsinálni óóó mi lesz most? így biztosan elesel. De ha úgy állsz hozzá hogy: Igen ezt megcsinálom, Igen sikerülni fog, miért ne sikerülne? és ügyes vagyok akkor sikerülni is fog. Tudjátok: Csak pozitívan:-))

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

200
dhpage képe

Naná, úgy csinálni

Naná, úgy csinálni valamit, hogy nem hiszel a sikerben eleve marhaság. De azért a pozitív gondolkodás sem minden. ;)

"A sas azzal játszik hogy leugrik egy szikláról és egy centivel a föld fölött hirtelen felemelkedik.
Odamegy a sólyom és megkérdezi:
- Mit csinálsz sas?
- Lazulok.
- Csinálhatom én is?
- Persze.
Leugranak együtt majd 1 centivel a föld fölött felszállnak. Odamegy a róka és megkérdezi:
- Hát ti mit csináltok?
- Lazulunk.
- Beszállhatok én is?
- Persze.
Megint leugranak a szikláról. A sólyom zuhanás közben megkérdezi a rókát:
- Hééé róka, te tudsz repülni?
- Éééén?!? Nem!
- Hű de laza !"

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

201
christy képe

egyetértek a pozitív

egyetértek a pozitív gondolkodás sem minden, de nagyon sok mindenhez hozzásegít az életben, hasznos dolog:-)

rossz a példa:-D

-

I don't know how to drive a car, but I do know how to ride a bike from the age of 3.

202
Shag_Beckur képe

A pozitív gondolkodás a

A pozitív gondolkodás a hippik téveszméje. A normális ember realista, az okos ember pesszimista!

203
Peta képe

Tehát az okos ember nem

Tehát az okos ember nem normális? :D

204
Pontagy képe

az optimista az tudtommal a

az optimista az tudtommal a félretájékoztatott pesszimista ;)

205
Icarus képe

Mit nevezünk normálisnak?

Mit nevezünk normálisnak?

206
Karago képe

Kit nevezünk

Kit nevezünk normálisnak?
Aki a valóság sokrétűségét lehető legjobban megismerve helyes következtetésekre képes.

Nem úgy, mint itt is néhány potenciális troll. Pl. egyik társunk leírta, hogy városban sisak nélkül jobban pórul járt, mint dh versenyen, sisakban. A majdnem trollok örömmel "következtettek" arra, hogy városban kerékpározni veszélyesebb mint erdőben zúzni. ;)

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

207
Icarus képe

Érdekes :) Szerintem

Érdekes :) Szerintem normálisnak azt nevezzük aki olyan mint a többség. Ha valahol 190cm magas az emberek 90 százaléka, akkor ott az a normálisa :)
Sajnos a normális nem mindig esik egybe az elvárt viselkedéssel szerintem.

208
Fly képe

Aki biciGlizik, az alapból

Aki biciGlizik, az alapból nem lehet normális...

209
dova képe

+1 Ne is

+1
Ne is legyen!
:)

--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző

210
Fly képe

+ rengeteg... :D

+ rengeteg... :D

211
Tomek képe

És eddig hányszor

És eddig hányszor kerékpároztál úgy, hogy nem fejeltél le semmit?

212
dhpage képe

És ennek mi köze ahhoz,

És ennek mi köze ahhoz, hogy ha akkor van a fejemen sisak, megúsztam volna az aznapi brutál fejfájást és hányást?

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

213
kaszi képe

ha nem mesz fejjel a falnak,

ha nem mesz fejjel a falnak, a fejfajas + hanyas eselye joval kisebb...

214
Peta képe

Ne haragudj, de ez már a

Ne haragudj, de ez már a trollkodás kategória.

215
kaszi képe

Nem haragszom. Parszor mar

Nem haragszom.

Parszor mar leirtam, az eses-keles nalam nem egyeztetheto ossze a kozlekedesi cellal uzott kereparozassal. Hiszem azt is hogy kello odafigyelessel nem csak az egyresztvevos, hanem a tobb-resztvevos balestek eselyet is kozel nullara lehet csokkenteni.

Ha jol emlekeszem KuKu tett fel egy videot ahol gyerekkel a hatizsakban bicajozott - feltetelezem ha nem lenne biztos abban hogy baleset nelkul eljut a celig, akkor nem csinalna ezt. Ebbe beletartozik a tobbi kozlekedo hulyesegei altal okozott balesetk megelozese / kikerulese: jobbhorog, ajto, stb.

Ugyan nem vagyok nagy rajongoja Gangsta Zolee es a Kartellnek, de ime egy enhyen atdolgozott idezet ( bocs, de nem volt erom a rimekre ugyelni):

Itt megáll az ész, te meg mész tovább,
De ész nélkül hova jutsz, hat bevered a fejed...

Disclaimer :

Sportszeruen uzott kerekparozashoz - kulonos DH, trial es tarsaik - persze hogy hordjon (full) bukot a kerekparos, ezzel nem vitatkozom.

216
Karago képe

De nekiment(!). Még az is

De nekiment(!). Még az is lehet, hogy soha többé nem fog lefejelni semmit. De Ő már tapasztalatból tudja, hogy a sisak segített - másik alkalommal - minimalizálni a koppanás következményeit.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

217
gaze képe

bibliát, koránt és ezüst

bibliát, koránt és ezüst cigaretta tárcát is fogok az ingzsebemben hordani, mert ezek már többször mentették meg valakinek az életét egy pisztolygolyótól.

218
Karago képe

Te csinálhatsz bármit. Te

Te csinálhatsz bármit. Te valszeg fatalista vagy.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

219
Zsurmi képe

Elfogytak az érvek? -

Elfogytak az érvek?

-
Zsurmi

220
Karago képe

:) Én eddig sem érveltem,

:) Én eddig sem érveltem, se pro, se kontra.

Próbálom érzékeltetni, hogy akinek van már megélt tapasztalata a sisakviselés előnyéről v. hátrányáról, azt szájkaratéval úgysem lehet meggyőzni.
No meg nem is kell!
Egyébiránt korábban már beírtam, én hogy viszonyulok a sisakviseléshez. Ehhez még hozzá tartozik, hogy nekem is volt koccanásom rosszul kihelyezett forgalomirányító tábláva, outon, outival...De ha vkinek az az ötlete támadna, hogy általánosan kötelezővé akarná tenni a sisakhordást, én HANGOSAN TILTAKOZNÉK ELLENE.

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

221
gaze képe

ajtónyitás pirosnál való

ajtónyitás pirosnál való jobbról előzésnél. majdnem beültem az anyósülésre (két winchester gallyra is ment a zsákomban, olyat koccantam). ott jól jött a sisak.
na, ilyen biztos nem fordul elő amikor city bike-al, 15 km/h-val komótosan karikázok.

a kötelezővé tétel ellen vállt vállnak vetve harcolnánk :)

222
Csinszka képe

Több tiszteletet a

Több tiszteletet a citybike-nak, megy az csak tudni kell használni. ;)

~.~.~.~.~.~.~.~

1. Csepel City (gyönyörű Ferrari-piros villám)
2. BKV
3. Csepel Szilaj

223
gaze képe

tudom, hogy tud, csak én

tudom, hogy tud, csak én nem akarok vele :)
a nyugodt erő.

224
Tomek képe

Hát csak annyi, hogy azon

Hát csak annyi, hogy azon parázni, hogy mi lesz a fejeddel, ha beütöd, holott eddig x ezer alakalommal bringáztál és ebből csak egyszer (illetve kétszer, de a DH-t ne tekintsük most városi közlekedésnek, meg aztán oda tényleg kell a sisak még szerintem is) koppant a buksid, szerintem felesleges! Ráadásul nem tudhatod, hogy ha lett volna rajtad sisak, akkor valóban megúsztad volna-e a fejfájást és a hányást (mert ugye elvileg ezek a sisakok 20km/órás fejtetőre esés ellen védenek, állítólag).
De felőlem hordjál nyugodtan sisakot, engem nem zavar, csak gondoltam rávilágítok innen is, ha már a félelembizniszről szól a fenti videó.

225
Zsabor képe

Szombat éjjel jöttem

Szombat éjjel jöttem lefele az Istenhegyin úgy ötvennel, és a Gyöngyvirág utca utáni kanyarnál taknyos volt az út. Pedig fent még száraz volt - ravasz trükk. Bedöntöttem a kanyarban a bringát, aztán az egyik pillanatban még alattam volt, a másikban meg már nem. Úgy 40 métert csúszhattam a taknyos aszfalton - már álltam volna fel, de még mindig csúsztam, ez abban a pillanatban egész mulatságosnak tűnt. Mivel látszott, hogy nem jön szembe százzal egy kék villogós kormányzati hetes bömös, túlságosan meg sem ijedtem.
Védőfelszerelés: rövidnadrág, bringásmez, fegyverkészlet keresztbe a hátamon.
Sérülések: lehorzsoltam a jobb alkaromat és lábszáramat, bevertem a bal térdemet és a jobb könyökömet. Kiszakadt a rövidnadrágom és a bringásmezem is.
Miután megálltam, visszatekertem az átfordult kormányt, visszasegítettem a láncot a helyére, és hazagurultam.
Tanulság: taknyos úton ne döntsd be a bringát kanyarban.
A "mi lett volna ha" típusú forgatókönyveken még dolgozom.

226
toreki képe

Akarod mondani, negyvennel

Akarod mondani, negyvennel :)

227
Zsabor képe

nem, hússzal is simán ki

nem, hússzal is simán ki lehet csúszni ugyanígy. Idén a tél végén nekem sikerült.

228
toreki képe

De 40 a megengedett max.

De 40 a megengedett max.

229
Zsabor képe

Ez így van, de mivel nincs

Ez így van, de mivel nincs kilóméterórám.. ezért csak becsülni tudom a sebességem, és azt se túl pontosan.

230
dova képe

Aron man! Az srt-t

Aron man!
Az srt-t hozzáférhetővé tudnátok tenni?
Szeretném Szegeden vetíteni május végén és lehet hogy net nélküli gépről.

--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző

231
gaze képe

ezt a videót vetítsd le

ezt a videót vetítsd le és még le is tartóztatnak érte :)))
http://www.youtube.com/watch?v=CNYksEYEnbw

232
dova képe

Nem rossz, de ez meg

Nem rossz, de ez meg végképp nincs feliratozva.
Ezt tuti nem fogják így érteni! :)))))

--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző

233
Karago képe

Nicsak! Mily szépen

Nicsak! Mily szépen gördül is az a fránya sisak...:)

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

234
aron képe

mélbe jó? * mindig van

mélbe jó?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

235
monster képe

A Michelin másképp

A Michelin másképp tudja:
http://www.michelinbringafesztival.hu/tanacsok.html
"Hogyan kerülhetjük el a bringázás veszélyeit? Először is használjunk kerékpáros sisakot!"
(És lehetőleg olyant, amelyik Michelin reklámmal van tele. Ebben segítenek is, adnak ingyen.)
Egyébként rosszul tudja: legjobban úgy kerülhetjük el a bringázás veszélyeit, ha Michelin gumival felszerelt autóval közlekedünk, jó sok km-t, hogy gyakran kelljen gumit cserélni.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz