A Kerékpárosklub sikeres lobbitevékenységének köszönhetően a hivatásforgalmú kerékpárforgalmi fejlesztésekre irányuló jelenlegi pályázati rendszer (ROP, KözOP) előírja, hogy egy civil szervezet véleményét is csatolni kell a pályázati anyaghoz. Országos hálózatú kerékpáros civil szervezet támogatása pedig kétszeres pontot ér – ilyenből jelenleg kettő van az országban, a KMSZ és a Magyar Kerékpárosklub. Ráadásul a pályázati kiírás szerint, a tervezett létesítménynek meg kell felelnie az Útügyi Műszaki Előírásoknak (UME), melynek kidolgozásában szintén részt vett a Magyar Kerékpárosklub.
A pályázati elbírálás során a civil szervezet nyilatkozata egy ötfokú skálán osztályozható. A maximális pont akkor érhető el, ha már a tervezés kezdeti fázisába bevonják a civil szervezetet, és folyamatos a konzultáció a munka során. A kerékpárosklub több éves szakmai múlttal rendelkezik, műszaki tanácsadónkat egy mérnökökből álló önkéntes közlekedésszakmai munkacsoport segíti, és mivel országos szervezet vagyunk, ezért a helyi tagjaink véleményét is mindig kikérjük – több esetben pedig személyesen is jelen vagyunk a helyszíni bejárásokon.
Ebben az évben nagyjából 50 tervvel kerestek meg minket, azonban folyamatos konzultáció csak kevés esetben történt. Sőt, inkább az a gyakori, hogy a pályázati határidő lejárta előtti héten keresnek meg minket, hogy támogassunk egy-egy beruházást, mikor már a tervek teljesen készen vannak, és már építési engedéllyel is rendelkeznek.
Ezekben a helyzetekben éleződik ki leginkább a szemléletbeli eltérésekből adódó véleménykülönbség. A célunk remélhetőleg mindig közös a pályázókkal: hogy segítsük és népszerűsítsük a kerékpározást. Sajnos azonban nem mindig ugyanazokat az eszközöket tartjuk szerencsésnek. Néha előfordul, hogy egy-egy önkormányzat inkább járdát építene, melyre sajnos nincs jelenleg EU-s forrás, ezért választja azt a lehetőséget, hogy elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút építésére pályáznak. Vagy a régi szemléletet képviselve a kerékpáros közlekedést a járdán gondolják biztonságosabbnak, vagy egyoldali infrastruktúrákat terveznek oda, ahol irányhelyes megoldásokkal lenne érdemes dolgozni. (Az irányhelyes megoldás jelentheti azt is, hogy nem építenek pl. külön infrastruktúrát, hanem a meglévő utakat teszik kerékpárosbaráttá, sebességkorlátozásokkal, forgalomcsökkentéssel, kitáblázással.)
A Magyar Kerékpárosklubnak az a célja, hogy jó és korszerű kerékpáros fejlesztések valósuljanak meg az országban, így adódhat olyan helyzet, hogy nem támogatunk egy tervet. Ilyen esetekben igyekszünk alternatívát javasolni, és felajánljuk együttműködésünket, hogy dogozzuk ki együtt a jó megoldást. Pozitív együttműködésre már több önkormányzattal is sor került, többek között Csikóstőttős, Kaposvár vagy Hévíz esetében.
A tótkomlósi tervezett fejlesztéssel kapcsolatos egyeztetésünket azonban egy negatív példaként tudjuk említeni. Bár itt is közös volt a cél, az eszközök merőben eltértek. A pályázati határidő előtt kb. 10 nappal kerestek meg minket – egy 2009-es tervvel – hogy támogassuk. Megírtuk, hogy ez ennyire nem egyszerű, szükségünk van a megfelelő dokumentumokra a véleményalkotáshoz. Végül csak hiányos dokumentációt kaptunk – hiányzott a projektterv (a fejlesztés indoklása, baleseti ponttérkép, hivatásforgalmat vonzó létesítmények térképen történő feltüntetése stb.) - és ami a nagyobb gond, hogy maga a terv egy teljesen elavult szemléletmódot tükrözött és több helyen hibás volt. És mivel már egy kész terv volt, amit apró módosításokkal sem lehetett volna számunkra elfogadhatóra csiszolni, ráadásul idő sem lett volna erre, nem támogattuk a fejlesztést.
Véleményünk kiadása után felkeresett minket a tervező, és néhány keresetlen szóban összefoglalta véleményét munkánkról. Ezt a levelezést most nyilvánosságra hozzuk, hogy mindenki bepillantást nyerhessen abba, miként próbáljuk képviselni a kerékpáros érdekeket. Sajnos magát a tervet nem tudjuk nyilvánosságra hozni, mert ezt a tervező megtiltotta, azonban a szakmai véleményünket és az erre kapott válaszokat a honlapunkon olvashatjátok. A tervező nevét és adatait kitakartuk a dokumentumokból.
A teljes cikket, a levelezést és a véleményünket itt találjátok:
http://kerekparosklub.hu/tervvelemenyezes-szakmai-allasfoglalasunk-egy-t...
UPDATE: Bocs, azt még nem írtam meg, hogy mi az írás célja. Szóval nem az, hogy itt most menjen a szitkozódás, hanem hogy bemutassuk munkánk egy szegmensét, és inkább találjunk megoldást a problémára. Hogyan lehet azon segíteni, hogy a helyes szemlélet jobban terjedjen? Esetleg ha vannak köztetek, akik kisebb településeken, falvakban laknak, azoknak mi a véleményük?
A cikkben is megírtuk, hogy valószínűleg a kevésbé jó infrákat tervezőknek is ugyanaz a céljuk, mint nekünk, hogy segítsék a kerékpározás terjedését, csak más eszközöket választanak.












Hogyismondjam: otejosagoseg.
Hogyismondjam: otejosagoseg. De legalabb probalt kulturalt maradni. Az persze mindenkeppen erdekes, hogy nem akar ovizni, de nem adja ki a terveket, mert azt ne fikazza senki.
Kicsit onerzetes az ember.
Javaslom megirni neki ezt is esetleg:
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/razzia_vasarhelyen_nincs_...
Kb. minden utcanal ott van, hogy szabalytalan atvezetes. Ezt szeretne elerni, mint Hodmezovasarhelyen az ugyes tervezok/epitok?
4 ev alatt 13 aldozat, ebbol 2 fogyatekos, 1 halalos. Termeszetesen a 0, azaz nulla mindenkeppen jobb lenne, de kerdem en, hogy elerheto-e?
Ahol a lakossag 70%-a kerekparozik, ott mi indokolja az uttestrol szeparalast? Miert nem az egyre novekvo kamionforgalomnak epitenek egy elkerulo utat, ami nyilvan egyszeri beruhazaskent tobb penz, viszont utana a maradek 30%-nak is jobb lenne az elete?
Szivesen megneztem volna a tervrajzokat, de valoszinuleg azert rajott, hogy a szabvanyoknak egyaltalan nem megfelelo valami lett osszedobva. Gondolom kapott volna fizetest/premiumot, ha megvalosul, de mivel nem igy lett, igy ideges. Mutogatni azonban mar nem akarja, mert latja (remelhetoleg, bar nem ugy tunik) o is, hogy szar. De azert vedeni (tamadassal) kell...
Kitartas, es meg tobb ilyen levelezest, velemenyezest publikaljatok, ha tehetitek. Pozitivak is johetnek, de persze ezek az erdekesebbek. Legalabb kiderul, kiknek koszonhetjuk ezt a sok szart orszagszerte...
A vegere egy kerdes: az ilyen hozza nem erto, szabalytalan infra epito emberkek mikor kerulnek tovabbkepzesre vagy mas munkakorbe?
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Nyilván pipák, mert
Nyilván pipák, mert elestek egy csomó pénztől, a hangnem és a stílus mögött rejlő elkeseredett csalódottságból ítélve jó soktól.
De azért a sorok között megbújó üzenetre felhívnám a figyelmet: titeket azért fizetünk, hogy bólogassatok mindenre, mert ha nem, akkor köcsögök vagytok. És elkezd párhuzamosan rinyálni meg fenyegetőzni.
Komolyan, erre egy pszichiáter simán megnyalja mind a tíz ujját.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
A tervvéleményezésért
A tervvéleményezésért amúgy nem kértünk pénzt.
Én azt hittem, hogy az a
Én azt hittem, hogy az a szabály, hogy ilyenkor a véleményeztető fizet a civil szervezetnek valamennyit. Végülis logikus lenne. De akkor honnan szedték ezt a fizetés dolgot? És végül fizettek?
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
nem, ilyen szabály nincs.
nem, ilyen szabály nincs. Mi idén először már kérünk pénzt, ha konzultációt, véleményt kérnek tőlünk. Az árban egy helyszínre utazás is benne van. Ennek az "ára" 30 000 Ft.
A tótkomlósiaktól nem kértünk, és nem is kaptunk.
László János
www.kerekparosklub.hu
Most viszont kérhettek
Most viszont kérhettek tőlük internet-hozzájárulást, ha onnan kell összevadászni az információkat.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Viszont a levelezésből
Viszont a levelezésből simán megállna egy vesztegetésre való felbujtás vádja is:
"Kérem adják meg bankszámlaszámukat, hogy a jól megérdemelt munkájuk után járó több száz ezer forintot átutatlhassam. Kiszorítom a családi kasszából az újjab halálos kerékpáros balesetek elkerülése érdekében."
Ez, ha jól értem azt jelentené, hogy ő személyesen 100000 forintot ajánl fel a Kerékpároskljubnak, ha az hivatalból kedvező döntést hoz.
Ha a bíróság-ügyészség nem lenne civilellenes (lásd a több hónapig előzetesben ülő természetvédő civil esete), akkor ebből már megállna a vád a hivatalnok ellen. Ezért ülhetne.
Szerintem nem civil ellenes,
Szerintem nem civil ellenes, abban az ügyben a bíróság politikai megrendelésre dolgozott, mivel egy több milliárdos beruházásról volt szó, nem mellesleg OV és pártjának presztízséről volt a tét.
Bocs, kiegészítettem az
Bocs, kiegészítettem az írást. Szóval légyszi ne szitkozódás menjen, legyünk konstruktívak, mondjatok jó példákat, ötleteket, hogy hasonló esetekben hogy tudunk eredményt elérni.
-
www.kerekparosklub.hu
Alapvető probléma itt,
Alapvető probléma itt, hogy a tervező, vagy ki, akinek az engedélyt be kellett szerezni tőletek nem érti a dolog lényegét, és azt hiszi, ez csak formaság. (Tételezzük fel a naivabb verziót.) Ez abból is látszik, hogy az utólsó pillanatban keresett meg, és később sem volt együttműködő. A személyes stíusát ne firtassuk, bár az is megér egy misét, mert nem vall épp profizmusra. Nem igazán tudom, hogyan lehetne egy ilyen helyzetet kivédeni... Ha ez tömegesen előfordul, elképzelhető, hogy meg kell keresni az illetékes és potenciális jövőbeni "ügyfeleket", és felhívni a figyelmüket, hogy a jövőben körültekintőbbek legyenek, mert ez nem csak formalitás, és projektek bukhatnak amiatt, ha ezt a részét elcseszik vagy nem veszik komolyan. És szerintem akkor már maximálisan jófejek voltatok.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
És még a "tervező"
És még a "tervező" fenyegeti a kerékpárosklubot azzal, hogy a kamaránál feljelenti a mérnök munkatársait! Javasolom, hogy a levelek stílusa miatt ti tegyetek panaszt a kamaránál! Egy ilyen embernek nincs helye a mérnöktársadalomban!
" Ha felütök
" Ha felütök egy
internetes oldalt a városról ezer számra kapok információt ezekrıl az Önök által hiányolt
adatokról. "
Ez a mérnök egy idióta! A tervezés során a valós tényadatokat használjuk, nem a guglival kikeresett, ki tudja mennyire helytálló forrásokat!
De ez a "tervező" komolyan azt hiszi, hogy a támogatás kérése csupán formai követelmény, amit kötelező kiadni?
"Zebra is csak az állatkertben van. "
És a "médiák" hol vannak, ha már nyelvtannáciskodik a "tervező"
Ez egy tipikus beképzelt "tervező", aki semmilyen döntését sem képes megindokolni, csupán a vélt szakmaisággával leugatja a másikat.
Tegyetek panaszt a kamaránál, mert az etikai szabályzatot sérti a "tervező" stílusa!
Mit vársz olyantól, aki az
Mit vársz olyantól, aki az "én" névmást mindig nagybetűvel kezdi?
--------------------------
www.barzongorista.eu
"Néha előfordul, hogy
"Néha előfordul, hogy egy-egy önkormányzat inkább járdát építene, melyre sajnos nincs jelenleg EU-s forrás, ezért választja azt a lehetőséget, hogy elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút építésére pályáznak."
A bringasávnál meg ugyanúgy elszámolható az útpálya szélesítése, teljes újraaszfaltozása, új szegélyek és zebrák kialakítása.
De a falu főútjának
De a falu főútjának úttestje az sok esetben a közútkezelő illetékessége. A járdát viszont az önkormányzatnak kéne rendben tartani. És az EU semmilyen karbantartásra nem ad forrást, ezért kell kerékpárút ÉPITÉST hazudni.
Egyre inkább az a
Egyre inkább az a meggyőződésem, hogy a vidéki települések bringaútra szánt EU pénzből akarnak járdát felújítani/építeni.
Ma voltam pl. Mezőkövesden. A következő van:
Az autópályától bevezető úton (ami átvezet más falvakba, pl. Szentistván, Borsodivánka, Egerlövő, kb 10 km-en belüli távolságok) veszélyes kerékpározni, 90 km/órás autósebesség, rossz padka, stb. Ezen az úton szépen a falvakból be lehet kerékpározni a városi munkahelyekre, de nagyban csökkenne a veszélyesség szeparált párhuzamos bringaúttal.
Ezzel szemben mi épült? A városhatártól befele a központig a baloldali járda helyén egy nem túl széles kétirányú kerékpárút. Nem is bringagyalog, hanem bringaút, táblával megerősítve. Úton biciklivel behajtani tilos tábla. A jobboldali járda maradt egy szűk, töredezett, gyalogosoknak bokaficamító szar. A gyalogosok persze a bringaúton járnak, mert jó minőség és azon az oldalon egyáltalán nincsen járda. A bringások kerülgetik őket ügyesen. A kertekből a bringaútra lépnek ki a lakók, hajtanak ki az autók. Néhány autó félig a bringaúton parkol (kérdés az alapozása meddig bírja). Az út végén két nagyobbacska gyár, többszáz melóst saccolok beléjük. Megnézném hogy műszakváltás körül milyen a bringaút forgalma.
Én mint befele tartó autós ha balra szeretnék kanyarodni valamelyik keresztutcába, könnyen el tudom csapni a balról a hátam mögül a bringaúton érkező kerékpárost.
Teljesen elbaszott az egész, elég újnak tűnt. Annál is inkább érthetetlen, mert a merőleges Mezőkövesd főutcáján (régi 3-as út, amíg nem épült elkerülő) szépen bringasáv van kialakítva, teljesen jól használhatóan.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Na talán pont
Na talán pont mezőkövesdre kellene elvinni a tótkomlósi terv kiötlőjét.
Vagy ha tudtok a kövesdihez hasonló gyászokról (ha nem "kegyeletsértés" :)) már gyakorlatni infot küldeni neki, az is megteszi. Részletesen magyarázva, kifejtve a problémákat. Akár internetes (!) videókkal kiegészítve.
A szakmai részhez nem
A szakmai részhez nem értek,de a stílusból a szokásos " örüljetek,hogy épül nektek valami infra" hozzáállás érződik ki.Aztán meg csodálkoznak,hogy a rosszul megtervezett,kivitelezett,táblázott,burkolt csili-villi infra helyett mást választ a biciklis,mert vagy nem akar meghalni vagy csak simán haladni szeretne...
Hmm, nem egyszerű, vannak
Hmm, nem egyszerű, vannak olyan emberek akik személyes sértésnek veszik a kritikát, ahelyett hogy tanulnának belőle.
Nem tudom mit várt a tervező, ha egy építési engedélyhez nem mellékelik az összes szükséges dokumentációt, akkor azt sem engedélyezi az adott ép. ügyi hatóság - és nem, nem kutatják fel a google-t ilyen doksik után. Ahogy olvasom azt ő sem vitatja, hogy néhány dokumentáció nem állt rendelkezésére az MK-nak a döntéshez. Nem megismert tervek alapján nem lehet támogatni egy dolgot.
A tervező másik alapvető problémája, hogy a kerékpárral történő továbbhaladást kizárólag csak kerékpárúton tudja elképzelni. Ezt sürgősen el kellene felejtenie, ha sikeres kerékpáros-infra fejlesztési pályázathoz akar tervet készíteni.
A harmadik, hogy a fenti levelezést már a tervezés során meg kellett volna ejtenie a tervezőnek, és akkor most Tótkomlósnak lett volna egy sikeres pályázata és egy biztonságos használható infrája.
Egy hónapja halogatom, de asszem mégis befizetem az aktuális MK tagságimat :)
A beadott 50 tervből mennyi
A beadott 50 tervből mennyi ment át amúgy? Remélem, a Tótkomlósi eset csak kívétel.
Igen, ezekből kevés van,
Igen, ezekből kevés van, majd nyilvánosságra hozzuk az összesítést, sztem valamikor novemberben kerül majd erre sor.
-
www.kerekparosklub.hu
a nyilvánosságra
a nyilvánosságra hozatallal meg kell várnunk a döntéseket, utána.
László János
www.kerekparosklub.hu
Hát, nehéz munkátok van,
Hát, nehéz munkátok van, az biztos.
Köszönöm, a bepillantási lehetőséget.
Kitartás!
-
Zsurmi
Itt a lényeg: "A
Itt a lényeg:
"A keresztező állami utat az 1020 szelvény
környezetében azért tartottam indokoltnak vörösre színezni, hogy növeljem a baleset
kialakulásának lehetıségét."
/Moldován Attila/
Én nem szitkozódok, de mindjárt odatekerek, és vörösre festelek te _________________ ______ ______________ ______________ hogy vinne el a _________ ____________ _____________ abba a ___________ _____________ ____________.
Egyébként ő az
Egyébként ő az építész, akivel dumálgattak ez tuti, a forrást hol találtad?
Szegény fél attól, hogy
Szegény fél attól, hogy ha a kerékpárosklub nem támogatja a kiváló terveit, akkor elveszítheti a megbízásait. Így is már 2009-es 37 millióról tavalyra 23 millióra csökkent az árbevétele.
Nyilván nem azt akarta
Nyilván nem azt akarta írni, amit írt.
Lehet hogy azt iróniának
Lehet hogy azt iróniának gondolta.
A megélhetését féltő begőzőlt dilettánstól ez nem lenne meglepő
Egyszer mar volt tema, nem
Egyszer mar volt tema, nem tudom, ugyano tervezte, de akkor sem volt pozitivum:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100810/palyazati-penzek-elkoltese...
Remelem, a tervezo ur mihamarabb engedelyezi a tervek bemutatasat. Ellenkezo esetben egyetertek Errorka irasaval, valami vaj van a fejen...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
ugyanaz a tervező és a
ugyanaz a tervező
és a fenti csoda szervesen kapcsolódott volna az új tervekhez
Bőven elfért volna a
Bőven elfért volna a parkolósáv + bringasáv, köztük 1 m széles ajtónyitó biztonsági sávval.
Ehelyett mindenki szív, de legalább drága.
Nade nem értem. Egy
Nade nem értem. Egy megvalósult terv az nem olyan mint a terv bemutatása? Azt már nem tudja letagadni. Referenciamunkák nincsenek felsorolva általa? Egyáltalán, hogy lehet ilyen munkát megkapni? Pályázni kell nyilvánosan?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Ötlet: Az MK-nak
Ötlet: Az MK-nak rögzítenie kéne a játékszabályokat (eljárási szabályokat), amihez igazodhatnának az ügyfelek. Ebben kéne rögzíteni a határidő, hiánypótlás (mint jelen esetben kellett volna) és egyéb kérdéseket, érdemes a fő eljárási jogszabályokat alapul venni (polgári, büntető és közigazgatási eljárási törvények, azaz Pp., Be. és Ket.). Már az is elég, ha csak az alcímeket elolvassátok, veszitek alapul.
Úgy tiszta mindkét fél számára, ha előre megismerhetők a szabályok (pl. fent van a honlapon, megkeresés után kézhez kapják).
Kettébontanám egy kötelezendően betartandó részre és egy ajánlásra (bár ilyen már van egy pár az MK részéről, de egységes szerkezetben az előbbivel). Nem ártana az alapelveket is rögzíteni.
igen,igazad van, mostanában
igen,igazad van, mostanában kerül fel a honlapra.
László János
www.kerekparosklub.hu
Az ötlet jó, és nem is
Az ötlet jó, és nem is új.
2007 márciusi bejegyzésből:
"Az MK vezetése dolgozzon ki egységes szempontrendszert, eljárási rendet,... Az elfogadott javaslatokból létrehozott dokumentumtár „A Magyar Kerékpárosklub ajánlása” címmel értékes és azonnal rendelkezésre álló anyag lehetne a későbbi beruházásoknál."
http://kerekparosklub.hu/civil-javaslatok-szakszeru-megfogalmazasa-erven...
Annyira elképedtem ezen a
Annyira elképedtem ezen a sztorin, hogy szinte egész nap ez járt a fejemben.
Főleg az a kérdés, hogy mt lehetne tenni, hogy a helyes szemlélet elterjedjen.
Lehet, hogy tájékozatlan vagyok az MK tevékenységi körével kapcsolatban, és feltalálom a meleg vizet, de lehetne valami továbbképzési tréninget kidolgozni szakemberek-döntéshozók számára, és road show-zni vele, konferenciákon, stb, elmenni a BME-re meg ahol az ilyen mérnököket képzik, szaklapba írni stb... Szóval nem csak akkor, ha meghívják az MK-t valahova, hanem proaktív módon. Persze az általános szellemi és anyagi nyomort (lásd kényszerű kerékpárút-építés, hogy legyen járda) meg a kontraszelekciót nem tudná megszüntetni, de ez egy lehetőség.
A mérnököknek nem kell továbbképzésre járniuk, mint pl. a tanároknak???
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Amikor Bp-n megjelentek az
Amikor Bp-n megjelentek az első egyoldali kétirányú kerékpárutak a járdán, még nem voltam túl hardcore bringás de autóvezetőként azonnal azt mondtam, hogy ez egy kapitális baromság, életveszélyes a bringásnak, féllábbal börtön a sofőrnek. Egyáltalán nem életszerű egy balra kanyarodáskor a balról a járdán a hátam mögül akár 30-cal érkező kerékpárosra számítani.
Ehhez nem kell továbbképzés meg semmi. Ehhez józan paraszti ész kell.
Viszont mondhatom, hogy ez egy hungaricum: a kerékpáros balhorog. Fel kéne venni a listára.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Egyrészt biciklire kellene
Egyrészt biciklire kellene ültetni a döntéshozókat-tervezőket-kivitelezőket. Másrészt ha önmagukban nincs meg a jobbulási szándék,akkor nem sok remény van,addig amíg el nem söpri őket az új szemléletű generáció.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Csak nehogy addigra
Csak nehogy addigra megvénüljek.
-
Zsurmi
ilyenből jó sokat
ilyenből jó sokat csinálunk, önkormányzatokhoz járunk (holnap pl. Szegeden reggel egy bizottságnak mutatjuk be a kerékpáros közlekedés fejlesztésének lehetséges eszközeit, majd este egy fórumon is), van tervezői fórumunk, szerveztünk már országos konferenciát, ezt szeretnénk évente meg is ismételni.
László János
www.kerekparosklub.hu
beleolvastam a levelezésbe,
beleolvastam a levelezésbe, és lenne egy építő jellegű kritikám a szakmai állásfoglalással kapcsolatban, ha szabad:
folyó szöveg sorkizárt formázással rendezettebb benyomást kelt. bár szakmailag ez elvileg nem bír jelentőséggel, szerintem mégis fontos, hogy egy elvileg hivatalos (vagy inkább bármilyen) irat átlátható, rendezett struktúrát kövessen.
Nem szeretem ilyen esetekben
Nem szeretem ilyen esetekben a nevek kihúzását.
A Gugli barátom szerint a Kövimet Bt honlapjáról
http://www.kovimet.hu/
Refernciák:
"Tótkomlós belterületi kerékpárút tervezések. II. ütem: Kossuth utca (Vági u. Zámenhoff u. Békéssámsoni út) összevont engedélyes kiviteli terv, III. ütem Széchenyi utca (Fő út - helységnév tábláig) kiviteli terv"
Szakemberek bemutatása:
A cégvezető Moldován Attila építőmérnök.
A Társaság kültagja Moldovánné Bálint Hajnalka építőmérnök. Főállásban a Társaság alkalmazásában áll.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ott a honlapon a
Ott a honlapon a magyarázat:
"Közel tíz éves mélyépítőipari tapasztalat és gyakorlat"
Na, a bányász béka seggével ott ismerkedtek meg, a mélyépítésben, és azóta is ott vannak alatta. Emberileg biztosan, és a szakma kerékpárúttervezési részében is. Inkább kenuutat tervezzenek, vízépítési tapasztalatuk is van. :-)
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
:)
:)
ejha :) minden esetre
ejha :)
minden esetre nagggyon örülök, hogy a pályázat meghiúsult
kb remélni sem mertem volna
a 10 oldalt sajnos nem sikerült végigolvasnom.. de a levelezés újabb állomásaival ezt már mosolyogva tettem
ez az ember, olyan, mintha az empamosokkal járt volna egy iskolába
legyen országos nyilvánosság! legalább ország világ előtt elmondhatjuk az érveinket, miközben lefikázzuk, akarom mondani leseperjük a színről
a sokat hiányolt helyi tapasztalat pedig jelen ;)
azért nyugtassatok meg, hogy ez csak extrém eset
Csak extrém eset, és
Csak extrém eset, és köszi a segítséget!
-
www.kerekparosklub.hu
Dunakeszin hasonló sztori
Dunakeszin hasonló sztori játszódott le, Dióssi Csaba alpolgár-(azóta polgár-)mester bringagyászával. Ott sem adtunk támogatást, de azért ők megnyerték a száz millát, és meg is csinálták. Hasonló összezördülés volt ott is
http://kerekagy.blog.hu/2010/10/14/kompromisszummentes_valasztasi_bicikl...
https://picasaweb.google.com/MK.eszakpest/DunakesziFotiUtiTervezettBringaut
Azért ez egy fokkal jobb
Azért ez egy fokkal jobb minta fentebb belinkelt tótkomlósi.
A Fő út melletti bringasáv meg egész pofás lett, széles sáv széles parkolósávval, mindenki elfér (csak a thermoplasztik piktogarmmok lettek kurva magasak, meg néhány kátyút is bennthagytak). Azt akár példaként is lehet a többi önkormányzat felé bemutatni, hogy egy forgalmas út mellett is működőképes a bringasáv.
elnézést, de mi az h nem
elnézést, de mi az h nem járul hozzá a tervek nyilvánosságra hozatalához...? ezek közpénzből készült tervek, ergo közérdekű adatnak minősül, nem?
na sziasztok, én
na sziasztok, én építészmérnök vagyok, igaz úttervezéshez max alapszinten értek, viszont sokat közlekedem bicajjal. megdöbbentem a kolléga hozzáállásán, gyerekes stílusán. ez az egész egy olyan igazi őskövületes, eu-pénzlenyúlós mókának tűnik, ahová az összes ismert idegesítő hibás koncepciót betervezték, majd megsértődtek, hogy az MK nem partner ehhez, ahol minden teljesül, amiből kest tudnak húzni, meg jó vastagon számolni, csak a lényeg nem. de akkor 1 pár példa
szeparált bringaút -->fos
egyoldalú -"- -->fos
sok oldalváltás -->fos, idegesítő, lélekőlő
térkő -->überfos
rossz tároló,támasz-->fos
fakivágásos móka -->fos, felesleges
egyéb kérdés??? amúgy a mérnök rajzból ért, de enélkül is szórakoztató volt olvasni az MK tételes, korrektnek látszó értékelését, ami sokkal "mérnökibb" benyomást kelt, mint másik oldal szánalmas hozzáállása. az meg külön hab a tortán, ha jól láttam az NKH is szívott, mert ahhoz fogható korrupt gusztustalan őskövület társaság a világon nincs, leszarják a köz/lakók érdekét, sajnos saját bőrömön tapasztaltam egy közeli aldi beruházás kapcsán.
mint ahogy azt is, miylen lehúzás, korrupció, és lakók, közérdek teljes leszarása történik az ilyen úttervezéseknél. meg h milyen visszaosztások mennek. jópár embernek belenyúltatok most a zsebébe, jó h idegesek. Hajrá MK ;) !!
ui: ja amúgy tényleg egy állatorvosi lónak tűnik, ennyi hibával azt se tudnám, honnan fogjam meg, sztem újrakezdeném a tervezést...
Disclaimer: Lépj be az
Disclaimer: Lépj be az MK-ba, hogy legyen aki védi az érdekeinket!
atya úr isten!!! "Pontosan
atya úr isten!!!
"Pontosan le van írva, hogy a
mőemléki környezetben elsısorban támogatható a kiselemes térkı. A rétegrend kialakítása
során bevontuk a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalt is a folyamatba. Ezt követıen építettük
be a tervbe az İ iránymutatásuk mellett a térkı burkolatokat szigorúan a mőemléki környezet
határáig"
és megint, a pénzlenyúlás csúcsa, a térkő... de nem te fogsz rajta bringázni 30 évig, h kirázza a beled, bmeg!!!!!!!!!!!!!!!!
Az úttest is térkőből
Az úttest is térkőből készült?
A gagyi beton térkő mennyire műemlék-jellegű?
1: Nagyon ki kellene
1: Nagyon ki kellene szélesíteni a vitát. Ez közügy, a tótkomlósiakra tartozik, nem jó, ha egy arrogáns ember magánháborúja velünk. A személyeskedés nem visz sehová, Moldován pedig más sem csinál. Beszélni kéne polgármesterel, képviselőkkel, és a legjobb: egy lakossági fórum. Van helyben MK szervezet, vagy legalább tag, aki tudja, hol vannak a fontosabb lakatolóhelyek, helyi netes fórumok, helyi újság, stb, ahol dobra lehet ezt verni/beszélni róla?
2: ha megvalósul a dolog, legalább érjétek el, hogy legyen az úton kerékpárosnyom. Majd eldől, hol érzik magukat biztonságban a népek
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
http://hvg.hu/itthon/20111025
http://hvg.hu/itthon/20111025_kerekpar_fejlesztesek_velemenyezes
pedig ki sem küldtük a sajtónak, az újságírók olvassák a cm-et. :)
-
www.kerekparosklub.hu
Hátha a HVG-s cikk során
Hátha a HVG-s cikk során (a magasságos) Tervező is eljut erre a fórumra, és elolvassa a másik fél véleményeit a dologról. Hátha, egy apró szelete is átjut hozzá a mondanivalónak. Hátha el kezdi kapizsgálni, hogy nem csak térkővel borított szeparált vagy gyalogossal vegyített kerékpárút létezik a kerékpárbarát infra eszköztárában. (Mondom így, a tervek ismerete nélkül, mert arra nem adott lehetőséget hogy belenézzünk.)
Hátha arra is rájön hogy semmi nem fekete és fehér. Van ahol kifejezetten jó a szeparált (ám továbbra is simára hengerelt aszfaltos) kerékpárút is. Ha azt várja hogy egy utolsó pillanatban beadott pályázat elbírálása során magyarázzák el neki, milyen szakmai indokok alapján lehet/kell dönteni a szeparált vagy az integrált infra között, akkor az már régen rossz fényt vet a szakmai tudására. Viszont tanulni sosem késő és nem is szégyen, sőt!
A remény hal meg utoljára :)
"Csak ezeket az ismérveket
"Csak ezeket az ismérveket értelmezve rajz és magyarázat nélkül kellene a projekhez pozitív támogatást adni."
"A Civil szervezet bevonása ebbe a témába nem a szakmai tervzsűrit jelenti."
ezek a mérnök úr szavai. számomra ez azt sugallja, hogy nem bármiféle elbírálást várt volna a civil szervezettől, hanem csak valami véleményformálást, hogy milyen fasza infrát terveztek. hiszen ők értenek hozzá. előzőek értelmében, aki nem ért egyet velük, az csak erkölcstelen, rosszindulatú, szakmaiatlan hozzá nem értő lehet.
Ez egy elsőre
Ez egy elsőre jelentéktelennek tűnő apróság, de szerintem nagyon pozitív jel, hogy változnak a dolgok.
Szegény tervező :>
Ezt eddig is tudtuk :)
Ezt eddig is tudtuk :)
Úgyhogy viselkedjünk
Úgyhogy viselkedjünk :-)
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
A terv ismerete nélkül nem
A terv ismerete nélkül nem lehet állástfoglalni az ügyben. Az MK munkatársak felkészültsége alapján valószínűleg igazuk van, de a kép korántsem fekete-fehér.
-Szerintem SZAKÉRTŐInek az a vélemény tekinthető, amiből kiderül a véleményező végzettsége, működési eng. száma, ezért a tervező alábbi kérését teljesíteni kellene: "Kérem adják meg azon közlekedésmérnökök nevét és elérhetőségét, jogosultsági státuszát akik a vélemény alkotásban közreműködtek."
-Mi az hogy az MK nem kért, az önkorm. nem adott pénzt a szakértői munkáért? Akkor miről beszél a tervező?
-Volt-e helyszíni szemle, közös bejárás, vagy a rövid határidő miatt elmaradt?
-Néhány észrevételt a tervező kielégítő módon megmagyarázott. Nem tudom, a baleseti pont térkép mennyivel segít többet, mint az évekre, súlyossági fokra lebontott baleseti statisztika?
-Az általam is utált térkövet csak a műemléki környezetben használná.
-Akkor most járdát építenek sárga csíkkal, vagy külön 2.7 m-es bringautat?
-Mit javasolna az MK? Inkább fele hosszúságban, kétoldalon épüljön?
A cikk célja "nem az, hogy itt most menjen a szitkozódás, hanem hogy bemutassuk munkánk egy szegmensét",
az én felvetéseim pedig a munkátok megismerését célozzák.
- A közlekedési
- A közlekedési munkacsoport személyes adatait nem fogjuk kiadni, ne őket hívogassák a felháborodott tervezők, ez a Magyar Kerékpárosklub véleménye, a Klub, mint jogi személy vállalja a felelősséget, azon belül László János, a Klub elnöke. Az MK többéves szakmai tevékenysége és az elért eredmények (KRESZ, UME, és pályázati kiírások módosításban elért eredmények, számtalan véleményezett terv, elkészített javaslat, és egyre több MK javaslat alapján megvalósuló infra) magukért beszélnek.
- Elméletileg van tervvéleményezési díj, ez általában 30 ezer Ft, ha összetettebb hálózatról van szó, akkor a komplexitástól függően 70-150e Ft körüli a díj - erre még nem volt példa. A mostani esetben nem kértünk díjat, mert nemhivatalos e-mailben jeleztük, hogy ezt biztos nem fogjuk támogatni. Csak a tervező levele miatt szedtük végül pontokba a kifogásokat, ezért meg nyilván nem fogunk az önkormányzatnak számlázni.
- helyszíni szemle nem volt, de van helyismerettel rendelkező klubtagunk, Vivi, be is köszönt itt a fórumon. Ezúton is köszi a segítségért! Másrészt pedig nyitottak vagyunk a közös bejárásra, ilyenre volt már többször példa, itt nem volt.
- A projekttervnek tartalmaznia kell baleseti ponttérképet. Sima statisztika nem elég (ilyet sem kaptunk amúgy) mert abból, hogy ebben az évben volt 3 haláleset a településen, nem következik az, hogy a Széchenyi utcában egyoldali infrastruktúra kell. Kellenek a konkrét pontok, és még ha ott is történtek a balesetek, akkor sem feltétlenül az következik ebből, hogy a szeparált infra a megoldás.
- De nem kellene használnia semmi ilyet, ha nem elkülönített infrában gondolkozna. Az egésznek a fő gondja az volt, hogy nem láttuk az indokoltságát. De a tervező kérésére leírtuk, hogy ha amúgy meg mindenképp ilyet akar, az meg ezek miatt sem jó. A kerékpárforgalom és a gépjárműforgalom szétválasztása 2.000 E/nap alatt nem indokolt, és 20.000 E/nap felett pedig szükséges. A kettő érték között pedig más faktorok döntik el, hogy mire van szükség. A kérdéses szakaszon, ha jól emlékszem, 2.500 egységjármű/nap volt az adat.
- felváltva használta volna a különböző típusokat, de nem ez a lényeg.
- Miért fele hosszúságban? olvasd el ezt: http://kerekparosklub.hu/szakmanak/utvonalak-kerekparosbaratta-tetelenek...
-
www.kerekparosklub.hu
Évekkel ezelőtt a nulladik
Évekkel ezelőtt a nulladik KMCS ülésen hárman voltunk ott, nem is alakultunk meg. Engem már akkor elriasztott, hogy szakértőként beszéltünk magunkról, miközben egyetlen majdnem szakirányú egyetemista volt köztünk.
Egészen más területen szakértőnek gondolom magamat, hetente 50-80 iratot adok ki aláírással, bélyegzővel. Ettől felelős, számonkérhető./telefonszám valóban nem tartozik ide/
Azt írod: az MK eddigi eredményei magukért beszélnek. Számomra igen!
A kívülálló azonban másként gondolkozik. Keresi például a honlapon, hogy a jogi személy mögött milyen végzettségű emberek dolgoznak. Akinek van pl. mérnöki diplomája, nyugodtan írja ki, a szakértői weblapokon így szokás. Akinek nincs, annak sem kevésbé értékes a munkája, felkészültséggel, okos érveléssel partnerré válhat bárki számára.
Egy olyan folyamatnál, ahol
Egy olyan folyamatnál, ahol az MK-nak esélye sem volt szakértői munkát végezni (csak pár napos határidővel a pecsét rányomását várták tőlük) semmi értelme nem lenne akárcsak neveket kirakni. Minek? Hogy az önkormányzat mocskolódó nyilatkozatba foglalja őket?
A későn küldött
A későn küldött felkérés több, mint udvariatlan, de mi az hogy az MK nem végezte el a szakértői munkát?
Szerinted minek alapján született meg a "Nem támogatjuk" döntés?
Az önkormányzat egyébként nem mocskolódott. Egy tervezőnek gurult el a gyógyszere. Ő sem lett volna ilyen bátor, ha konkrét személyeket kellett volna sértegetni.
Azért a fórumozók
Azért a fórumozók többsége magasan képzett kerékpározás-szakértőnek mondható! :-) Az élet iskolájában képezve. A tervezők meg azt sem tudják hogy a viacolor ráz. Legalábbis ahogyan Magyarországon alapozzák. Mert Hollandiában valahogy nem ráz annyira.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Természetesen nagyon
Természetesen nagyon jólképzettek vagyunk.
Érdekes lenne egy reprezentatív mintából megtudni, hogy a tótkomlósiak a tervezőjük változatát vagy a miénket küldenék el a francba.....
Ott 70%!!! biciklizik, van aki 30 évvel ami születésünk előtt kezdte. Nem mondom, hogy ettől "jólképzett", de lehetnek olyan elvárásai ami eltér a tudományostól.
Srác, get real, szerinted
Srác, get real, szerinted ez a faszi, a leveleit olvasva, kikérte bárkinek is a véleményét??? Nemhogy a használókét! DDD
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Tudod csajszi, az a
Tudod csajszi, az a mondat:
"Érdekes lenne egy reprezentatív mintából megtudni,"
azt jelenti, hogy nem kérdezte meg sem a tervező, sem senki más.
Hát nincs mit, engem sem
Hát nincs mit, engem sem hagy hidegen, h mi épül otthon
Szerintem az a probléma,
Szerintem az a probléma, hogy a pályázó (önkormányzat) és a tervező a támogató nyilatkozatot kipipálandó tételnek tekintette, amit elég az utolsó pillanatban begyűjteni mindenféle tartalmi egyeztetés nélkül. Az MK pedig úgy gondolta, hogy nem ad ki olyanról támogató nyilatkozatot, aminek a szükségességéről és a megfelelőségéről nincs meggyőződve.
Szerintem teljesen rendben van, ha az MK - mint kerékpáros érdekképviseleti szervezet - nem ír alá mindent, amit az orra alá tolnak. Ha a pályázó kér tőle valamit - jelen esetben a támogató nyilatkozatát - akkor legyen szíves együttműködő magatartást tanúsítani. A műszaki kérdésekben lehet vitatkozni, és valószínűleg meg is lehetne egyezni, ha már nem a kész, engedélyeztetett terveket véleményeztetnék pár nappal a pályázati határidő előtt.
Nem hibáztatom a pályázót és a tervezőt, mert lehet hogy nem találkoztak még ilyennel, de a tervező reakciója minősíthetetlen. Normális esetben - a saját szempontjából mentendő a menthetőt - azonnal egyeztetést, bejárást kellett volna kezdeményeznie, rendelkezésre bocsátania a kért információkat, megpróbálni meggyőzni a véleményezőt arról, hogy miért szükséges és jó amit tervezett.
Persze lehet hogy már így is menthetetlen lett volna a dolog, mert az általa megtervezett és ennyi idő alatt már nem megváltoztatható terv elfogadhatatlan az MK számára. Ebben az esetben nincs más hátra, mint levonni a konzekvenciákat, és újrakezdeni a tervezést, már az MK időben történő bevonásával, majd kivárni egy másik pályázatot. (Sajnos a levelezésből nem az jön le, hogy tanult volna a dologból.)
x
x
MK lapjáról az angol
MK lapjáról az angol hozzáállás:
Meglévő közlekedési hálózat kerékpárosbarát fejlesztésének lépései, sorrendben:
forgalomcsillapítás
sebességcsökkentés
konfliktuspontok kezelése, forgalomszervezés
útpálya újrafelosztása
önálló kerékpárút építése
gyalog- és kerékpárút építése
nálunk melyikkel kezdik, na melyikkel???
Sziasztok! Én vagyok a
Sziasztok!
Én vagyok a levelezés egyik fele.
Tegnap felhívott a tervező, többször bocsánatot kért az "indulatos" hangvételért. Kérte, hogy adjunk ki egy nyilatkozatot, miszerint nem tudunk kiadni nyilatkozatot. Ez számomra elég zavaros gondolat volt, így ezt az ötletet - úgy gondolom - elvetettük. Ehelyett javasoltam neki a tervek újragondolását/tervezését, melyhez felajánlottam együttműködésünket. Remélem tudunk találkozni a tervezővel, hogy lehetőség legyen álláspontjainkat közelíteni.
miki
Bizom a pozitiv
Bizom a pozitiv folytatasban. Ha lehet, majd szamoljatok be.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
és, ha nyilatkoztok arról,
és, ha nyilatkoztok arról, h nem tudtok kiadni nyilatkozatot, az már majdnem olyan, mint a támogató?
Egyébként a korábbi stílusából ítélve engem nem győzött meg a bocsánatkèrés valós tartalmáról
Nem lehet, h ez csak a taktika része? Ha eddig nem ment fenyegetéssel, jöhet a félrevezetés??
Az én olvasatomban egy
Az én olvasatomban egy nyilatkozat arról hogy nem tudnak kiadni nyilatkozatot egyenlő azzal hogy nem adnak támogató nyilatkozatot. :)
hát nem, a ki nem adás,
hát nem, a ki nem adás, képesség hiánya is lehet, nem csak támogatás
lehet ködösíteni...
Hajrá. Véleményem szerint
Hajrá.
Véleményem szerint az ürge - viccen kívül - orvosi eset, csodálkoznék, ha valaha zöldágra vergődnétek vele.
De ne legyen igazam.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts