"Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében építették."
http://kerekagy.blog.hu/2012/02/07/szinte_csak_a_draga_kerekparuton_tort...












Na, hát ma korán keltek a
Na, hát ma korán keltek a kerékagyon a trollok.
Imádom az ilyen megfogalmazásokat, hogy "a kerékpárosok a házak takarásából robbannak ki" meg "elkényelmesednek a közlekedésben".
Jó, hogy végre előkerült
Jó, hogy végre előkerült egy ilyen cikk, sajnos túl ritkán kap nyilvánosságot. De ennyiből az átlagember szerintem még nem érti meg a probléma lényegét, nagyon hiányoznak az egyértelmű utalások arra, hogy ezek az "utak" a biztonságról szóló politikusi zagyvaságok mögött, a valóságban melyik közlekedési mód kedvéért épülnek, vagy hogy pontosan milyen kerékpáros szakmai ismereteik vannak a tervezőiknek.
Egy valoban lenyeges dolog
Egy valoban lenyeges dolog elkerulte a trollok figyelmet: Mivel kotelezo a bringagyasz hasznalat, ezert feltetelezhetoen nagyobb aranyban azt hasznaljak a nepek. Ez pedig torzitja a statisztikat.
Csak ott kötelező ahol
Csak ott kötelező ahol van. A szomszéd utcákban már vidáman lehet menni az úttesten is. Budapesti viszonylatban a legtöbb helyen lehet találni kerülő útvonalat, ahol ki lehet hagyni a bringagyászt teljesen szabályosan is.
Alapvetően azért választják az emberek a bringagyászokat, mert az autóktól félnek és úgy _vélik_ hogy a bringagyászokon messzebb vannak tőlük, így azt hiszik ott nagyobb a biztonság.
Csak hát, a bringagyászok csupán az útkereszteződések és kocsibeállók közötti - néha igen csak - rövid szakaszokon szeparált az autóktól.
(Ezért is eléggé félrevezető a "szeparált" elnevezés az olyan infrára, amin 5-10 méterenként kocsibeálló megy át rajta...)
Sajnos Győrben minden főbb
Sajnos Győrben minden főbb közlekedési útvonalon van bringagyász. Nem nagyon tudod kikerülni azokat (vagy mondjuk egy 5 km egyenes szakasz helyett cikk-cakkozol 12-t.
Én egyszer régen itt azt
Én egyszer régen itt azt olvastam, hogy csak azt a gyászt kötelező használni, ami le van választva a járdától, tehát gyalogosok nem közlekedhetnek rajta. Hogy ennek mennyi valóságalapja volt, nem tudom, minden esetre nekem megtetszett az ötlet és tényleg csak abban az esetben megyek fel a bringaútra, - ha fáradt vagyok, vagy nem ismerem az utat, az lehet kivétel - ha gyalogosnak eszébe sem jutna rámenni.
(Mondjuk eddig még nem nagyon találtam ilyet...)
——
A gumi kopjon, ne a lelked!
Bringagyalog elvileg nem
Bringagyalog elvileg nem kotelezo, ha a rajta levo gyalogosforgalom akadalyoz teged.
Ezzel csak ket gond van:
a) semmilyen esetben sem tennem kotelezove a hasznalatat.
b) autosok ezt a szabalyt nem ismerik es akkor is izmoznak neha, ha egy kisebb turistacsoport allja el az egesz utat. (Kedvencem az volt, amikor egy NR-en a dunaparton azert dudalt le egy taxis mert a 0 forgalmu uton mentunk, ahelyett, hogy a felturt bringagyaszon benaskodtunk volna)
A kerékpárút táblásat
A kerékpárút táblásat (mindegy, hogy festékkel van leválasztva, vagy fizikailag) kötelező használni.
A bringagyalog táblásat is, de arra van a gumiszabály ..."ha a gyalogos forgalom akadályozná... mehetsz az úttesten". Én nem tudok olyan esetet, amikor valakit erre hivatkozva nem büntettek meg/küldtek fel a gyászra.
Én
Én tudok:
http://criticalmass.hu/forum/20100909/szerintetek-szabalyosan-kozlekedek...
A dolog előzménye itt, csak valamiért nem ide posztolta a végkifejletet:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081013/elutottek-meg-buntettek
Köszi! Ez elkerülte a
Köszi! Ez elkerülte a figyelmemet.
Hát nem általános, az
Hát nem általános, az tény. És elsőre őt is el akarták meszelni, meg kellett küzdenie az igazáért.
Azért mellé lehetne csapni
Azért mellé lehetne csapni azt a statisztikát is, hogy tavaly mennyi bringást gázoltak el gépjárművekkel elsőbbség meg nem adása miatt.
Valahogy nem látom hogy tudatosulna autós barátainkban hogy mit kell csinálni, ha keresztezik a bringautat.A járdát felismerik, meg a forgalmi, buszsávokat is, a bringaúttal valahogy bajban vannak.
Csak akkor nem ha dudálni kell és mutogatni rá hogy menjél ott, még ha át sincs még adva (Csepel).
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
+1 Egykori "slynus"
+1
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Hát ez tényleg nagyon
Hát ez tényleg nagyon megrázó!
A következő mi lesz?
Kiderül, hogy a zöldmatricás dízelkorom rákkeltőbb, mint a fekete? :O
Ez így van. A zöld
Ez így van. A zöld matricás dízel kis méretű részecskéket ereget, mint PM10 és társai. Sajnos ezek a miniatűr részecskék úgy járnak át a sejtfalon, mintha az nem is létezne. A PM2,5 és kisebb méretűeknek nincs akadály, bármit bevisznek a szervezetedbe. Felületükön, mely tömegükhöz képest óriási, egészséget károsító anyagok armadáját képesek megkötni. Mondjuk keményen toxikus szerves anyagokat, melyek az üzemanyag tökéletlen égése során keletkeznek. Vagy a motorok kopása során keletkező fém részecskéket, melyek a levegő üzemanyag keverék robbanáskor kialakuló kb. 3000 fokon oxidálódnak. Bent a tüdőd egyik sejtjében meg oxidálják a DNS-t. Ami következő osztódáskor rosszabb esetben már rákos sejtként funkcionál :((
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Győrben nem működik
Győrben nem működik sajnos a kerékpárosklub, így az ilyen megoldásokat lenyomják a bringások torkán:
http://bringaval.uw.hu/sittre111210.html
Megjegyzem, fél éve még kerékpáros nyomok voltak a hídon, (néhol még látszanak a lemarások ellenére), ma kétirányú kerékpárút bringatilossal megtoldva.
Nekem eddig a pontig volt MK tagságom, és másokat is lebeszéltem a csatlakozásról.. sorry :(
gratulálok. beszélj még
gratulálok.
beszélj még le csomó embert, attól jobb lesz, majd érdekképvisel meg szakért a ... ki is?
ezt most nem igazán értem,
ezt most nem igazán értem, mit akarsz mondani?
Nem is kell. Ő sem tag,
Nem is kell. Ő sem tag, csak véleménye van az MK tagságról.
Én megértem,hogy ezt érzed. Nevetséges ami Győrben kerékpárút néven található,de még ebből is sikerül visszafejlődni.
Győr az MK központ egyik bezzegvárosa volt másfél éve,azóta a bringások helyzete rosszabbodott emiatt a híd miatt is.
Persze ekkora a csodálatos bringaút majd mindent megold (az EU úgyis adja rá a pénzt,a bringásnak meg sokkal jobb lesz a térköves járda) szembeszélben az MK sem tud sokat tenni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
vnorb, biztos jó megoldás
vnorb, biztos jó megoldás ez? Győrben valóban nem pörög a Kerékpárosklub helyi szervezete. Nekem az az érzésem, hogy egy belterjes kis közösség, akik nem szívesen veszik, ha valaki próbál betörni az állóvizükbe. (A magam részéről azért szálltam ki az MK Győr fb-oldalának egyengetéséből, mert azt éreztem, hogy nem kapok hozzá elég támogatást, és a mai napig nem kérdezte meg senki, hogy hova lettem...). Ettől még a Klub jó, és ha a helyi szervezet nem jó, akkor esetleg másikat kell csinálni, agilisabb, tevékenyebb, nyitottabb emberkékkel.
Ahogy a beidézett cikk írója, én is folyton igyekszem az illetékesek orra alá dörgölni a kétszínű, álságos "bringásbarátságukat", a lehetetlen megoldásokat, az öncélú, pökhendi, ostoba nyilatkoazataikat. Ha nem tesszük, azt hiszik, hogy jól csinálják. Pedig nem. Szólni kell nekik, és ezt lehet ideig-óráig magányos gerillaként csinálni, de én úgy látom, az egyén szavának súlyt egy szakmailag is erős szervezet adhat, ez pedig jelenleg csak az MK.
Még egyszer mondom: a győri szervezet töketlen ugyan, de azt gondolom, az MK-tagságról emiatt lemondani hiba. Inkább az MK erejét használva jobban kell csinálni. Szerinted?
---
Ettől még a Klub jó, és
Ettől még a Klub jó, és ha a helyi szervezet nem jó, akkor esetleg másikat kell csinálni, agilisabb, tevékenyebb, nyitottabb emberkékkel.
Ilyet lehet az alapszabály szerint? Azonos területen?
Huszonhetet is lehet? (Júdea Népe Front)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Miből gondolod, hogy zárt
Miből gondolod, hogy zárt bárki előtt? Aki csatlakozik és tesz valamit, az maga a területi szervezet.
Amikor nem boldogultam a dologgal, akkor kértem meg Kristófot, pörgesse fel ha tudja. Közben azért sikerült megszervezni néhány Bringapolisz felvonulást /helyi CM/ rendőrséggel, útkezelővel, zenekarral. Ilyen is volt:
http://www.facebook.com/events/175505805876216/
A közgyűlési határozatba sikerült beerőltetni ezt:
http://keret.hu/portal/hu/2008-10-22/az-eltunt-kerekparut-nyomaban
Hetekig leveleztünk a Pannonvíz fejeseivel, nyissanak ki egy nyamvadt kaput, hogy bemutathassuk a felvonulóknak. Természetesen nem állt módjukban.
Jöjjön aki kreatív, szívesen beállunk /beállok/ mögé, de a semmittevők kritikájára nem vagyok vevő.
Idézet az MK
Idézet az MK honlapjáról:
"Ha az adott területen/városban még nincs alapszervezet, akkor lehetőség van új alapszervezet alakítására is.
Hogyan hozhatunk létre területi szervezetet?
Ha úgy érzed, hogy Te is segíteni tudod szervezetünk munkáját, és nem találsz a meglévő területi szervezeteink között olyat, amibe belépve ezt megtehetnéd, szervezz saját TSz-t. Nem kell hozzá más, mint 10 lelkes MK tag, akikkel összeállva létrehozzátok saját helyi szervezeteteket. Töltsétek ki a szándéknyilatkozatot, és küldjétek el akár elektronikus formában is az irodába, hogy az elnökség elfogadhassa azt. Ezt követően már él is a Tsz-ed. A területi szervezet munkáját szabályzat határozza meg, pénzkezelését pedig a pénzkezelési szabályzat. A Tsz-ek pénztárának kezeléséről a pénztárkezelési tanácsok adnak segítséget. Aktív területi szervezeteink munkája bizonyítja, hogy hatékonyan és sikeresen lehet a bringások ügyét helyben képviselni."
Az első mondatot én elég flexibilisnek érzem, kötve hiszem, hogy az MK belekötne azonos területen még egy szervezetnek a létrejöttébe, főleg, ha a meglévő lófüttyöt sem tesz.
---
Mióta Győrben az előző
Mióta Győrben az előző területi vezető lemondott, azóta nem volt semmiféle tagok számára nyilvános tevékenység, legalábbis én nem tudok róla.
A tagság megújításról meg ez jutott eszembe: mivel már vagy két éve nem történt eredmény, választ nem nagyon kaptam a területi csoporttól, egyszerűen elvesztettem a lelkesedésem. A tagdíjam %-a sem tudom mire ment el...
A másokról lebeszélésről: egy kollégám kérdezte mit tesz az MK Győrben: én elmondtam neki hol talál infókat és megmutattam a honlapot, ahol kb két éve jelent meg bejegyzés. Erre ő azt mondta ez nem sok, nem fogok ezért csatlakozni. Én nem erőltettem tovább, tényleg ciki volt.
Figyi, ez öngerjesztő
Figyi, ez öngerjesztő folyamat. Ha hárman csinálnak valamit, elfogynak, kiégnek, és csak a sértődöttség marad.
Amúgy mondok valamit: én azt látom, tök sok ember szeretne valamit nálatok, és nagyon sokan értetek egy csomó dologhoz, ismerek is néhány embert közületek és szerintem nagyon jó fejek.
Ha gondoljátok, lemegyek egy hétvégére, és kvázi külső emberként, "közösségszervezőként" átbeszélhetnénk a dolgokat. Az átláthatóságon lehet javítani, most már az MK honlap is töltögethető, szerintem menne ez, és ha kifelé erőt mutattok, akkor komolyan fognak benneteket venni. De ezt helyben kell megoldani, nektek, nem az MK központnak.
Amúgy ha azt néznénk, mi valósul meg és mi nem, akkor folyton az ereinket vagdoshatnánk. Inkább az olyanokban látok fantáziát, mint nálunk a bebiciklizés, vagy most olvastam nálatok a Varázsbuszt.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Uuuuubazzeg, plexifal? Ezert
Uuuuubazzeg, plexifal? Ezert megerte a szegeralas, bakter.
De ez nem LJ-ek hibaja, hanem a farok varosvezetese...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ez valóban építő
Ez valóban építő javaslat, köszönjük.
Ha úgy érzed, nem megy, szervezd meg. Ki tiltja meg? Keress társakat, vagy itt álljunk össze, és írjunk hatszázezer levelet a jegyzőnek, hogy mit csinálnak már?
Pl. az újpesti bringaútnál bejött.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Megértem
Megértem elkeseredettségedet, de ne másban keresd a hibát, ha te nem teszel ellene, senki nem fog. Ideje már felébredniük az embereknek, és rájönniük arra, hogy ne mástól várják a csodát.
Az pedig, hogy egy ilyen kis szervezet érdekérvényesítő képessége a zsebmetsző politikai és gazdasági elit érdekével ütközik, előre is definiálja a végeredményt. Csilingelő pályázati pénzek a zsebbe vs. helyi kerékpáros érdekek=? amíg nem lesz akkora a szátok, hogy a kiáltásotokat meghallják, addig mindig az első variáns fog győzni.
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
A Polgármesteri Hivatal
A Polgármesteri Hivatal Stratégiai Osztályával közösen az MK részt vett a város Kerékpáros Koncepciójának kialakításában. Közlekedési mérnök, Útkezelő, kivitelező, tervező, civilek- mind ott voltak. Az értekezletek mindig munkaidőben történtek, szabadságot vettünk ki, hogy ott lehessünk. A város szinte minden utcáját bejárták, bejártuk, részletes tervdokumentáció készült, többnyire az MK elveinek megfelelően. Közgyűlési határozat született, melyben elfogadták a koncepciót. Közel 100 oldalas anyag itt van a gépemen, de nincs jogom közzé tenni. A bejárás közben készített fotók közül néhány :
https://picasaweb.google.com/aghlaci/MKGyR?authuser=0&feat=directlink
Az együttműködő szakemberek értették mit akarunk, elfogadták a már létező infra kritikáját.
Szélmalom harcot folytatunk,igaz mostanában már nem a területi szervezet keretében. Folyamatosan nyomatjuk a rendőrök felé /hivatalosan és személyes találkozások alkalmával/ milyen baromság a körforgalmak kialakítása.
Nem látom indokoltnak, hogy a nulla eredményről rendszeresen beszámoljak valamelyik honlapon.
Ami a győri civil munkát illeti, elég konkrét információt szolgáltatunk pl. Győr-Balaton, de a területünkön kívül eső Budapest-Balaton szakasz rendelkezésre álló kerékpárútjairól.
Lépéseket tettünk egy multifunkciós központtal való együttműködésre a kerékpározás népszerűsítése érdekében.
Akinek nincs kedve hasonlót csinálni és az MK szolgáltatásait sem óhajtja igénybe venni, az nyugodtan kiléphet. Másokat is erre bíztatni, na az több mint pofátlanság!
Vagy itt vagy valahol
Vagy itt vagy valahol mesélj már erről a folyamatról.A többségünk nincs kontaktusban a döntéshozókkal, és kíváncsi lennék hogy miért akadnak el a javaslatok, vagy miért nincs vagy van fogadókészség bármire.
Állandóan azt hallom, megy az egyeztetés, meg megértik, meghallgatják, aztán építenek egy fost vagy fosközelit.
Hol akad el a sztori, ki az vagy hol vannak azok akik fogják a filcet és berajzolják a térképre , hogy most akkor ez lesz?
Vagy ezentúl a kivitelező mellé is kell egy MK-s megbízottat kirendelni aki felügyeli a kivitelt?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az érdem elsősorban B.
Az érdem elsősorban B. Kovács Virágé, /volt MK-s/, mi csak civilkedtünk.
Most nem vagyok Mo-n, ha hazaérek majd küldök infot mailben.
aghla nem a te munkádat
aghla nem a te munkádat kritizálom félre ne értsd, 2010-ig szerintem elég jól haladtak a dolgok.
2011-ben nem történt semmi, vagyis ami történt az eléggé elkeserítő.
Kedves aghla, mindezen
Kedves aghla, mindezen valóban jelentős munkákról miért nem tudnak a győri bringások? Mi értelme volt a munkátoknak, ha százoldalas anyagot az íróasztalfióknak tartogatsz?
Tudom, hogy utálatos dolog a populizmus, de azt gondolom, hogy mindannak, amit megtettetek, nyilvánosságot, teret kellene adni, hogy értelme is legyen a munkátoknak. Amikor azon hörögtem, hogy az MK közreműködésével nagy csinnadrattával felfestett kerékpáros nyomokat a kutya nem látta fél évvel később (mert lekoptak, pedig közben volt egy tél, ami kerékpáros szemmel effektíve holtszezon, gumi nemigen koptatta a nyomokat, csak a festék volt szar), találtam újságírót, aki megírta. Amikor azon vinnyogtam, hogy miféle szégyenteljes rettenetet csináltak a Kossuth-hídon, találtam újságírót, aki megírta. MTP útkezelő úr ugyan szokásos pökhendi modorában próbálta mosni az önkormányzati szennyest, de legalább kapott nyilvánosságot a dolog a helyi médiában, bezszéltek róla azok, akik tényleg bringával járnak a városban. Amikor ennek a topicnak a témaindító cikke nyilvánosságot kapott Mohl úr által, akkor is megtudtak a laikusok ezt-azt a témáról. Pedig ezek csak a téma felszínét karcolgató kritikák, meglátások, miközben az általatok elvégzett munka megoldási lehetőséget is kínál sok mindenre.
Ha azonban ti (tényleg, a többes szám voltaképpen kire utal? lelkes magánszemélyekre, a győri MK korábbi aktivistáira? stb. ???) nem kerestek teret arra, hogy a mezei bringás is láthassa, milyen lehetne az, ami most szar, akkor az fog bekövetkezni, amit vnorb érez: Győrben az MK kutyafülét sem csinál. Pedig ez nem igaz.
A területi szervezet szerintem jelenleg alkalmatlan kezekben van, pedig, ha valahol, akkor Győrben szükség volna erős lobbyra.
Még valamit nem értek: a hozzászólásodban arra utalsz, hogy a munkátok olykor értő fülekre talált. Közgyűlési határozat, a kritikát elfogadó szakemberek... Mi lett ezzel az iránnyal? Elfogadták és figyelmen kívül hagyták?
Te mit gondolsz, tenni akaró aktív győri bringások miképpen tehetnének valamit a városért? Van valami javaslatod?
---
"A területi szervezet
"A területi szervezet alkalmatlan kezekben van"
Én csak a korábbi időszakot minősítem, akkor tényleg alkalmatlan kezekben volt.
Akkor is csak túrázó, honlapokra beírkáló biciklis voltam, a győri aktivisták a Keret egyesület körül szerveződtek.
Területi szervezetet gyakorlatilag az MK kérésére hoztunk létre, fél évig vadásztam tagokat, így sem voltunk tízen soha. Ezzel egyidőben futott az önkörmányzati koncepió, ez adott némi lelkesedést és reményt a belépőknek. Jobb híján én lettem a ter.vez.
Az MK. ebben az időben kötött szerződést a győri önkörmányzattal a munka elvégzésére. Senki sem mondta, de úgy éreztem javítjuk az MK pozicióját ebben a kérdésben, ha felmutatunk valamilyen helyi civil szerveződést. A bevont tagok átlagéletkora jóval 40 felett volt. Magamból kiindulva nyilvánvaló volt már akkor, hogy a fiatalos lendületet, kedvességet igénylő kakaóscsiga osztogató programok velünk nem fognak működni.
Amint találtam arra alkalmasnak látszó személyt/kerékpárboltot működtet az egyetem közelében/ kértem vigye tovább az ügyeket.
Teszi a dolgát, ahogy tudja.
Megnézném azt is, vajon hány fizető MK tag van Győr környékén?
Hányan klikkeltek az MK honlapjára, ezen belül a győri ter. szerv. fülre?
A koncepcióról.
A 100 oldalt mérnöki helyszínrajzok és fotók teszik ki, szakmai anyag amit betekintésre kaptunk. Szellemi termék, ami nem az enyém. A végeredmény egy térkép, tervezett hálózattal. Keresztmetszeti rajzok egészítik ki, hol milyen széles, stb. Akit érdekel, kérdezze az MK irodát, ők talán tisztában vannak azzal, mi hozható nyilvánosságra.
Én a körforgalmas
Én a körforgalmas baromság definiátumát nem értem.
Talán a konkrét helyszín, vagy lokális rálátás hiánya miatt(?) De akkor milyen más alternatívája-kiváltása lehet: térben vagy időben lámpás-kerszt, esetleg szintbeli, alul vagy felüljáró?
Esetleg alárendelés vagy kizárólagosság?
Nem győri specialtás, de
Nem győri specialtás, de nálunk rengeteg van. A körforgalomban a zebrával párhuzamosan vezetik körbe a bicikliutat. A kihajtó autó elsőbbséget kell adjon a gyalogosnak, de a fél méterrel mellette haladó bringásnak nem. Állandó a félreértés, főleg ha biciklis és gyalogos egyszerre ér oda. Az óvatos autós akkor is megadja, ha csak bringás jön, hiszen közel a zebra. A biciklis- aki nem KRESZ tankönyvből, hanem tapasztalatból biciklizik- azt hiszi hogy mehet. Aztán a legközelebbi autó elé kihajt, annak a vezetője pedig nem úgy gondolja, és elüti. Elég gyakran.
Mindez megspékelve azzal, hogy 45 fokban álló EAK táblákat lát az autós és a bringás is.
A negyed körív, 4m hosszú szakaszokon kerút-kerút vége +EAK tábla.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3c6lvGSt8NjEnJ6Ujx1RIk1biBVxOgsbSG...
A körforgalom lakott területen belül, ahol amúgy is 50 km/h megengedett, lassítóként működik, tehát felfogható 30-as zónának. Inkább be kellene vezetni a biciklist a körforgalomba, ezt autósként is mondom. Sokkal egyszerűbb észlelni egymást egy besorolási manővernél, mint takart oldalról, a gyalogosoknál 3-4x nagyobb sebességgel érkező kerékpárost.
Ez jó sokba kerül, de
Ez jó sokba kerül, de legalább kellőképp életveszélyes is. Szerintem ezt a tiltott közlekedési megoldások közé kellene tetetni, mert sajnos rengeteg ilyen épült.
Nincs ezen mit csodálkozni.
Nincs ezen mit csodálkozni. Csak ott történhet baleset, ahol az autók találkoznak a bringásokkal. Ha nem lenne kerékpárút, akkor a közúton történnének a balesetek véletlenszerűen, mindenfelé, nem az átvezetéseknél.
Ez leegyszerűsítés. Ha
Ez leegyszerűsítés. Ha nem lenne kerékpárút, akkor a jelenlegihez képest több volna a párhuzamosság és kevesebb keresztezés történne, vagyis törvényszerűen kevesebb baleseti helyzet alakulhatna ki. (Meg lehetne a bringautakat is csinálni úgy, hogy ötven méteren ne háromszor menjen keresztbe az autók előtt a szerencsétlen bicajos, de ma nem ez az általános megvalósítási gyakorlat...)
---
Hogy ne csak
Hogy ne csak feltételezéseink legyenek.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120210/oroshaza-kerekparos-balese...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc