Két napja kaptam egy durdefektet haza fele a balaton kőrversenyről,ma kimentem az edzőparipával tekertem felfele a hármashatárhegyre és kaptam egy hátsó durrdefektet ,
Ezért most elkezdtem gondolkodni melyikre milyen külsőt vegyek és szerintem másoknak is biztos hasznos lenne ha lenne erről téma ,pl versenyekre városba edzésre ki milyen külsőt használ (és kb mennyiért vette)












http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070528/milyen-kulsot-vegyek
fából vasparipát
Hát ja, eléggé hasonló a
Hát ja, eléggé hasonló a két téma :) bár itt konkrétan országúti külső a kérdés ott pedig keskeny monti külső.
Nekem is kell majd hamarosan az outira vmi komolyabb, mert a mostani nem túl defektálló... montin a schwalbe már bizonyított nálam. Van is egy outi modelljük, ami szimpatikus, a Blizzard (nem a sport, az gagyibb), viszont ez ebike-nál hiánycikk, máshol meg jóval drágább.
A másik ami még jónak tűnik az a Conti Ultra Sport a bringabutikban. Ebből két féle van: drótperemes és kevláros hajtogathatós. Ha jól sejtem, akkor csak az utóbbiban van defektvédelem. A Conti oldala viszont elég gagyi, úgyhogy nem sokat tudtam meg ezekről a gumikról. Testbike-on nincsenek outi cuccok, szóval nem tudom mihez viszonyítsak. Valakinek van ezekkel tapasztalata?
Zsoltee
naja, nekem sincs még meg
naja, nekem sincs még meg az új outi külsőm. pedig kéne már, legfőképp a defektvédelem miatt.
a schwalbe blizzardot én is nézegettem, de szinte sehol nem kapni.
nekem vékony változatban (22-23-as szélesség) kéne, szóval nagyon sok típus már kiesett.
és a defektvédelem is követelmény, szóval megint egy csomó kiesett.
amik meg maradtak, azokról nem sok infó van, vagy pedig nagyon drágák (pl schwalbe stelvio)
de ez a bringabutik hirdetés megtetszett nagyon!
asszem conti ultrasport lesz a vége. (ebike azt írja róla, hogy defektvédelmes)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Azért kérdezz rá a
Azért kérdezz rá a butikban, mert számomra nagyon nem egyértelmű. Van egy 2300 ft-os drótperemes és egy 3200 ft-os kevláros-hajtogatós. Az olcsóbbban is van védelem? A súlyán és a kényelmes tároláson kívül van még vmi előnye a hajtogatósnak? Pl. egyszerűbb lekapni/felrakni, mint a peremest?
Vajon érdemes lehet védelem nélküli külsőt használni defektvédő szalaggal kombinálva?
Zsoltee
a vékonyka országúti
a vékonyka országúti külsőben a defektvédő szalag szerintem nem olyan egyszerű móka. rá fogok kérdezni, előbb írtam mailt, hogy van-e épp a boltban, ha mondjuk holnap betoppanok, vagy be kell szerezniük? várom a választ, remélem holnap reggel olvassák a postaládát :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Hát nem tudom, hogy
Hát nem tudom, hogy email-lel hogy állnak, de spd cipőt náluk vettem, délután 5 körül bementem, nem volt méret, másnap délre ott várt a cipő :) kicsit gyorsabb, mint az ebike :D
Zsoltee
jött válasz mail, van
jött válasz mail, van készleten. kettőt félre is tettek nekem :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Drótperemes 2300ft-os
Drótperemes 2300ft-os változatot választottad? Van benne defektvédelem? Majd te leszel az én tesztemberem, ha bejön neked, akkor én is ilyent veszek :)
Valaki árulja már el mik az előnyei-hátrányai a hajtogatós külsőnek! ;)
Zsoltee
nem, én a hajtogatható
nem, én a hajtogatható kevlárost kértem. pirosban :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
A hajtogatóst hogy kell
A hajtogatóst hogy kell felrakni? Nem igazán tudom elképzelni... de lehet, hogy én is ilyent veszek majd.
Ez a szinezési mánia meg a másik amit nem értek... városi bicó miért legyen feltűnő? Hogy jobban meglássa a tolvaj?
Zsoltee
hajtogatóst még nem
hajtogatóst még nem próbáltam felrakni, de adtak hozzá egy szép nagy papírt, amin százféle nyelven (magyarul is) rajta van, a mikéntje, majd mindjárt megsasolom, csak előbb kajálok.
ja, a defektvédelem jónak tűnik, mert egy tűt próbáltam beleszúrni, és nem ment át :)
kár, hogy az oldalán már nincs ez meg, mert azért tüske vagy drót ott is tud lukat ütni. (bár valószínűbb, hogy lecsúszik a felületről)
szinezés: hiába látja meg jobban a tolvaj (bár szerintem fekete gumikkal is csábítóan szép a puch, még ha régi is :) ) de az U lakattal nem sokat tud kezdeni... inkább keres egy spirálzárast 10 méteren belül... :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Ha sikerült felrakni, akkor
Ha sikerült felrakni, akkor majd írd meg a tapasztalatokat ;)
Igaz, hogy ma még keres mást az u-lakatos helyett, de ne kisértsd a sorsot... lehet hogy műértő :D
Zsoltee
hát a nagy papíros azt
hát a nagy papíros azt írja, hogy nem ír semmi különbséget a normál drótperemes külső szereléshez képest. (ír viszont olyan hülyeségeket, hogy defekt után érdemes mindig kicserélni szinte a fél biciklit, biztos ami biztos... :) )
most még nem próbálkozok a szereléssel egyébként, mert a kezem még alkalmatlan rá. talán majd pénteken...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Semmi extra nincs a
Semmi extra nincs a felrakásában.
leszámítva, ha az ember
leszámítva, ha az ember nem tudja rendesen használni mindkét kezét... :)
megpróbáltam megbirkózni vele, és az elsőre nagy nehezen felszenvedtem az új contit.
igaz, a technika olyan, mint a rendes drótosnál. csak én voltam handycap-es :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
én schwalbe blizzardot
én schwalbe blizzardot használok az edző paripán és most kaptam durrdefektet ,nem tudom mennyit érnek ezek a védelmek ezek után ,de jó gumi csak esőben naaaaaagyon csúszik
Blizzardról vagy a
Blizzardról vagy a lebutított Blizzard Sport-ról van szó? Hány km-t futott? Olyant nem vennék amit havonta kell cserélni...
Ez a Hácsinzon viszont jól viselkedett esőben.
A durrdefekt mit is jelent, szétszakadt totál a külső, vagy csak kis darabka felnyílt?
Zsoltee
Megvetem az új
Megvetem az új gümiköpenyeimet hosszú filózás után michelinék speediumára tettem a voksom középen kevéske mintázat ami remélem a vizet elvezeti majd mikor jönnek a monszunok (éghajlatváltozáS) sárga fekete és nagyon jó a tapadása a guminak száraz időben (esőben még nem tudom ,de nem is akarom) 8-9barig bírja 4990ft volt
ma én a benzinkútig
ma én a benzinkútig próbáltam ki az új conti ultrasportot, miután a teli (nem gyorszáras) tengelyt beszereltem a törött helyére.
hát halálfélelmem volt, míg a benzinkútnál fel nem fújtam. itthon csak 3-4 bar-t tudtam beletenni, és úgy gurultam, hogy aszittem a kanyarban, hogy most fog lefordulni a peremről, meg a stabilitás is szar volt.
de aztán tettem bele 7,5-8 bar-t, és mindjárt jobb lett :) bár még így is csúszkál, mert a futófelület szinte fényes volt, szóval még biztos kopnia kell egy picit, hogy jobb legyen. holnap elvileg már megyek vele rendesen, nem csak 2 km-t :)
a víztől én is félek, főleg így újonnan. majd meglátjuk... de leírások alapján jó gumi ez.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Várom a tovább
Várom a tovább tesztjelentéseket mindkettőtöktől :) Bár árban inkább a Contival szimpatizálok, mert mindkettőn cserélnék, és nincs erre egy tizesem...
Zsoltee
no, ma volt tesztelve
no, ma volt tesztelve vizesen is...
(orczy kertből belvárosba tekertünk. meg később onnan vissza tűzraktárba)
hát lehet, hogy némi kopás után jobb lesz a helyzet (2 bolha-hajszálnyit), de most vizesen nagyon csúszkált a gumi. első fékkel lehetett csak normálisan fékezni, a hátsó egy erősebb húzásra már blokkolt és csúszkált. de erre mondjuk vizes aszfalton, 7,5 bar körüli nyomású virsligumival még számít is az ember.
amire én nem számítottam, hogy 1-2 csatornafedő élen is megcsúszott (nagykörúton) fékezés meg minden nélkül.
mondjuk a régi gumimhoz képest mintha nem lenne rosszabb, 1x azzal is mentem nagy zuhé után. az viszont jobban felverte a vizet.
szűk kanyarban nagy sebességgel még nem mentem vele, úgyhogy az még mindig kérdőjeles. (mondjuk valami minimál mintázat van az oldalső részén, talán nem lesz túl vészes a kanyar)
viszont a gurulása (egyenesben) az egész jó, bár nagy összehasonlítási alapom nincs. :)
a defektvédelem viszont eddig nagyon jól vizsgázott, 2 üvegszilánkos részen ma tuti átmentem. sztem majd holnap világosban meg is nézem, nem szorult-e bele valami maradvány.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Ennyire csúszkál egy
Ennyire csúszkál egy conti? Gyász... még a hácsinzon is elég stabilnak tűnt nekem (pedig életem első outiján az első gumi :)) Kéne nézni vmi gumitesztet, de most már fáradt vagyok a guglizáshoz... végülis ha elég gyors ez a Conti, akkor inkább megtanulok manőverezni vele, mert ár-érték arányban nagyon jó.
Zsoltee
na, még jó, hogy
na, még jó, hogy lecsekkoltam.
volt egy kis üvegszilánk az elsőben. kb fél miliméteres darab. a futófelületbe szépen benne volt, de mélyebbre nem jutott :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Olvasd el itt a "mintázat"
Olvasd el itt a "mintázat" és a "a hidroplán hatás" részt.
http://www.freeweb.hu/yasecteam/muhely/gumikrol.htm
A szilárd burkolaton
A szilárd burkolaton használt kerékpárok esetében, nincs szükség mintázatra.
Akkor jól sejtettem :) Csak a gumikeverék tapadása a lényeg. Ez pedig ha jól tudom akkor nem köztudott inormáció a gumiknál, ez csak tesztelés során derül ki.
Zsoltee
hazafele jöttem vele
hazafele jöttem vele 15kmert száraz aszfalton és nem rossz 8bar van a picikében és remélem egy teljes szezont ki fog bírni, némileg teljesen új számomra ez a gumi tipus mert az eddigin nem volt minta ezen meg van remélem a gördülését nem veti vissza paripának és nem vesztek súlyos kilométereket és pl 150helyett nem csak 40el tudok menni (de ha igen akkor tudom cska a gumi miatt van) de a szélességből nem attam ugyanugy 20as hab a tortán hogy sárga a futó felület és harmonizál a vázzal (bár ezt nem néztem ,mert ez az utolsó)
zsoltee én is néztem pont ma a contit amit te vettél és not bad ,mennyi is volt?
Na akkor remélem a Pécsi versenyen mindkettőnk várakozásait behozzák a köpenyek .
Norbee_usr vett ilyen
Norbee_usr vett ilyen külsőt, csak én ajánlottam neki, hogy van óccsóér' a bringabutikban. De nekem is szimpatikus, úgyhogy lehet, hogy ilyent választok én is. Viszont a tiédben meg az a jó, hogy esőben valószínüleg jobban tapad. Nehéz döntés... 20-as és 23-as között érezhető a külömbség? Sebesség, stabilitás kanyarban, nedves úton, stb...
A michelinben van defektvédelem?
Nekem még mindig univerzális cucc kéne, amivel városban is elvagyok, nem öngyilkos dolog, de azért versenyekre is eljárhatok bohóckodni :)
Zsoltee
Nekem a versenybringámon
Nekem a versenybringámon 20-622-es hajtogatható Conti Sport 1000 van. 11 bart bírja. Eddig 1 defektem volt, akkor is a defektvédelem fölött egy kb 1 centi hosszú, a tövében ő 1 mm vastag tüske állt bele a gumiba. De ezt is csak egy héttel később vettem észre, mikor mentem volna duatlon ob-ra. Valahol a Pilisben szedhettem össze előző hétvégén és persze simán hazatekertem vele :) Amúgy a tüske annyira belszorult a köpenybe, hogy fogóval kellett megtolni, hogy ki tudjam húzni visszafele.
Tapadásával még nem volt problémám, bár esőben nem volt még tesztelve, csak 1-2 tócsán áthajtva.
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Nekem is ilyen van, bár azt
Nekem is ilyen van, bár azt nem tudom, hogy hajtogatható-e, mert nem én raktam fel. :) Eddig 2500 km körül, defekt nélkül.
Ez valami ősi darab? Nem
Ez valami ősi darab? Nem találom ebike-on, de ami még furcsább, hogy a Conti honlapján se :) google kidobta, de ettől nem lettem okosabb. Létezik még ez a modell, és ha igen, akkor milyen árkategória, mire ajánlják? 20-as gumi szerintetek se gáz városba? 23-as lazán jó volt 1,5"-os slick monti után, nem volt probléma a virsligumira áttérés :)
Zsoltee
Én Dollingernél vettem 1
Én Dollingernél vettem 1 párat a defekt után, hogy majd cserélek Pelso előtt, de meg nem mondom, hogy pontosan mennyi volt, mert 1 pár Conti belsőt is vettem mellé és nem rémlik mennyit fizettem. :-P
Azt tudom, hogy a belső 900 pénz/db... a köpeny talán 3500 pénz/db volt, de nem vennék rá mérget, lehet, hogy csak 2900... vagy az a 28-as slick SportConti volt a fixire...?
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Szerintem ez hobbi
Szerintem ez hobbi kategória. Novemberben került a bringára, már nem emlékszem pontosan, de 2-3000 körül lehetett egy darab.
ha az, akkor a narancssárga
ha az, akkor a narancssárga részen, a méret után oda van írva, hogy foldable/faltbar. jó pici betűkkel, hogy nehezen vedd észre :)
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Nekem Maxxis Tomahawk van
Nekem Maxxis Tomahawk van hátul, kib 2 éve. Ez idő alatt egy defektem volt, azóta folyamatosan bírja,szerencsére. Le is kopogom :D. Esőben egy nagyon picit csúszik, de am tökéletes. És a kopása is beállt egy ideális szintre.
Ez furcsán nézne ki az
Ez furcsán nézne ki az országúti cangánkon :) De azért kösz a segítséget ;)
Zsoltee
Ez a hutchinson egy fooos!
Ez a hutchinson egy fooos! Ma 3 héten belül meglett a 3. defektem... negyedórás tökölés a belsőcserével, természetesen ismét a hátsó halt meg, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom.
Utána az első utam a bringabutikba vezetett, hogy lecseréljem ezt a gumihulladékot. Meg is vettem a Conti Ultra Sport-ot amit Norbee is vett. Hát tényleg olyan mint a drótperemes, ugyanolyan nehéz rászenvedni a felnire :) Holnap megyek tesztelni, ma már nem volt kedvem. Viszont én is szépen letisztogattam a paripámat, van már benne 900 kilcsi, úgyhogy a láncot is megpucoltam, tök jó ez a sram patentszem :) viszont tök nem jó, hogy úgy nézek ki mint egy bányász :D kéne már vennem ilyen brigeciol bizbaszt...
Péter te meg hova a fenébe tűntél? Elmaradt a közös edzés...
Zsoltee
Ma vettem egy Schwalbe
Ma vettem egy Schwalbe Marathont hátulra. 28-622-vel járok, mert utálok 1000km-enként cserélgetni.
Csak egy próbakört mentem vele, az első benyomás az, hogy ugyanúgy csúszik, mint a slickre kopott Conti Contact, ami helyett feltettem.
Tulajdonképpen mi a rákért kellett a Continak a SportContactot 28-622-ben megszüntetnie? Városba a legjobb gumi volt. Azóta nem találom a nekem való gumit.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Miért ilyen széles gumival
Miért ilyen széles gumival jársz? Nekem nem volt bajom a 23-assal, tök stabil, pedig óccó köpeny.
Zsoltee
Azért, mert fixi hátsó
Azért, mert fixi hátsó kerék. A 25-öset 1000-1200 km-enként kellene cserélni, a 23-as meg szerintem 500 kilcsire lenne elég. Nem szeretnék kéthetenként külsőt cserélni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
ja tényleg, te darálod
ja tényleg, te darálod rendesen a gumit :D
Zsoltee
Lassan már kezdem szarul
Lassan már kezdem szarul érezni magam, hogy állandóan Dollingert ajánlgatom, de outi ügyben szerintem nagyon ott van az öreg. szerintem nézz ki hozzá, hátha tud neked sport contit adni 28-ast :)
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Tapasztalatok az új Conti
Tapasztalatok az új Conti gumival: szaaaaaar :( na jó nem szar, csak ez se csodagumi. Ma két defektem is volt! pótbelső meg természetesen csak egy :)
Az első defekt az én hibám egyértelműen, HHH-n edzettünk és lefelé is nyomtam neki rendesen 67,6-os max sebességgel :D Kb. 60-nal egy nagyon csúnya kátyút elkaptam az aljában, a parkolóig épp bírta, ott kilehelte a lelkét. Belsőcsere rutinosan, pumpa-pumpa már kész is. Hazafelé menet viszont tök sima úton a hátsó kerék eldefektelte magát elég csúnyán, és ez nem is felütés volt. Úgyhogy ennyit a defektvédelemről
Azért én is bűnös vagyok kicsit, mert minipumpával volt csak felfújva mindkét gumi és olyan 5-6 bar-t tudtam beletuszkolni, ennél azért több kéne bele.
Zsoltee
a felütéses az tuti az
a felütéses az tuti az alacsony nyomás hibája :/
nemtom, nekem a defektvédelem eddig jól szerepelt, 2 üvegszilánktól már megvédte a belsőt (a szilánkokat utólag szedtem ki, beszorultak a futófelületbe)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
bakker, elkiabáltam!
bakker, elkiabáltam! :(
este benéztünk a városligeti kresz parkba és ott kaptam egy üvegszilánkot a hátsómba :/ a hősökön szereltük meg, mert ott rendesen van fény :)
most kezd bosszantai engem is, hogy nem elég jó ez a defektvédelem a contiban. lehet, hogy veszek bele védőszalagot pluszba. végülis olcsóbb, mint 2 hetente új belsőt venni... csak kérdés, hogy mennyire könnyű ezt outiba beszerelni?
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Te figyelj, arra gondoltál
Te figyelj, arra gondoltál már, hogy megragasztod a belsőt? :) Akkor nem kell két hetente új :)
meg szoktam itthon
meg szoktam itthon ragasztani, de azt se lehet a végtelenségig.
jó, a 2 hetente az túlzás volt persze, de az is durva, ha 2 havonta kell belsőt (+ragasztót és foltot) venni...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Miért is durva? A városi
Miért is durva? A városi bringázáshoz ez egyelőre hozzá tartozik. Majd ha olyan tiszták lesznek az utak, hogy enni lehet róluk, akkor elmúlik.
Az outimmal, amit jellemzően nem használok városban, kb évente van egy defektem, közben legyilkoltam már 2 garnitúra különböző külsőt. A városi bicóval sajnos tényleg kb 1-2 havonta becsúszik a defekt. Épp tegnap vettem belsőket meg foltkészletet.
nekem pont fordítva volt. a
nekem pont fordítva volt. a városi bringával már nem is emlékszem, mikor kaptam utoljára defektet, de az tuti, hogy 2 évnél régebben volt, mert még a régi melóhelyemen voltam, amikor estére leeresztett a kerék, miközben én dolgoztam.
lehet, hogy az outiba is a dupla belsős sufnituningot kéne rakni? :D
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Akkor egy kis statisztika: -
Akkor egy kis statisztika:
- kétféle Schwalbe defektvédős külső montin:
- kb. 3500 km (80% város)
- defektek száma: 0 azaz NULLA
- kétféle külső outin (gagyi hutchinson és az új Conti):
- 1000 km (60% város)
- defektek száma: 5
Bízom benne, hogy ez csak a túl alacsony nyomás következménye, no meg abban hogy a *&@#@! ebike küldi már az egy hete megrendelt csomagomat amiben a műhelypumpa ott figyel...
Prof: gagyi belső csinálhat olyant, hogy túl hamar leereszt? Minipumpával 5-6 bar-ig sikerült erőlködnöm, de mintha pár napra rá már jóval kevesebb lett volna benne (decathlon-os belső 800ft/2db)
Zsoltee
Csinálhat. Nekem most két
Csinálhat. Nekem most két különböző belső van elöl/hátul az outiban. Az egyikbe 2-3 hetente elég fújni, a másikba hetente kell. Persze én 9 barra fújom, szóval a kell bele fújni azt jelenti, hogy már akár 8 bar alá is lement. :)
Dekás belsőből én is betáraztam, de egyelőre még fel se kellett bontani szerencsére.
Hát nekem nem igazán jött
Hát nekem nem igazán jött be, de az tény, hogy nagyon olcsó. Maxxis-ról mi a véleményed? Most azt akarok venni.
Zsoltee
Maxxis belsőt eddig csak a
Maxxis belsőt eddig csak a trekkingemhez használtam, kb 1 hónap után ki is dobtam mind a kettőt. Az egy dolog, hogy mind a kettő azonnal lyukas volt, amikor be akartam rakni, de ezen kívül szerelni sem lehet rendesen, egy érintéstől kicsípődik. De ez nem országúti belső, szóval nem biztos, hogy azok is ilyenek.
Ne keseríts el! :D azért a
Ne keseríts el! :D azért a deca-gazdaságosnál csak jobb lesz...
Zsoltee
Azok is olyanok, hidd el.. 3
Azok is olyanok, hidd el.. 3 at vettem, ebból egyet raktam be idáig, a külsőleszedő, amivel vissza feszegettem a külsőt, egyből kicsípte. a gáztömörsége sem az igazi. hetente kell utánfújni.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
A decathlongazdaságos
A decathlongazdaságos belső egy fos! És erre a 6. elhasznált darab után sikerült csak rájönnöm :/
Vettem most Conti belsőket, összehasonlítottam, hát kb. duplaakkora a Conti térfogata azonos súly mellett. Remélem a gyakorlat igazolni fogja a sejtésemet, hogy a deca belsőből kispórolták az anyagot ezért volt ilyen érzékeny, a Conti viszont tartós darab lesz.
Szóval ne vegyetek 2 db egybecsomagolt (akarom mondani fóliával épphogy összefogott) decathlon belsőt, mert nem éri meg! másfél hónap alatt 2400 ft-om ment el belsőkre... a két Conti csak 1500 ft volt, remélem azok hónapokig elmennek gond nélkül.
Zsoltee
A dekatylonos belső
A dekatylonos belső csinálhat ilyent. nekem is hetente kell fújnom. Bár ott figyel a polcon a maxxis külső, és a maxxis belső, időm még nem volt rá, hogy felrakjam őket.
Hátul Vittoria Rubino van fent drótperemes asszem 23-as, elöl meg egy levetett kínai valami. A vittoria kíméletesen van használva, de gyűjti a szilánkot rendesen. Elvileg van benne védelem. Azért pár defekt kaptam már vele. Vizes úton nem csúszik meg, mint a conti, bátran ajánlhatom mindenkinek. Volt rajta redőzet is, amíg le nem skiddeltem róla. A Kopasztól vettem 2500- 3000 pezo körül, a kínai használt pedig egy ezres volt.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Nemtom, nekem eddig olyan
Nemtom, nekem eddig olyan defektem, hogy szilánk megy bele, egyszer volt. Kígyóharapás volt már a túl alacsony nyomás miatt, de a defektvédelem az ellen nem véd.
Az is igaz, hogy általában forgalmas út sávközépen megyek, ahonnan mindent kisöpör a turbulencia.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Énmondjuk 40 mm széles,
Énmondjuk 40 mm széles, nem defektvédős gumival járok 4 bar-on. A nagyobb nyomás és keskenyebb gumi önmagában kevesebb defektet jelent szvsz.
Most már remélem megjön a
Most már remélem megjön a pumpám, addig is elgurulok a bótba hogy nyomják fel rendesen, ez így nem állapot. Utána meg sávközépen szigorúan :) Volt már vágás is meg kígyó is, az utóbbi kettő azt hiszem kigyó, úgyhogy lehet, hogy mégse a Conti a bűnös, hanem az amatőr gazdája :)
Zsoltee
hopplá dupla
hopplá dupla
Kígyóharapás? Képzelem a
Kígyóharapás? Képzelem a kígyó fejét, ahogy hátraviszi a szél. :-)))
Bocs, de ilyenről még nem hallottam. :-)
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Ez akkor van, amikor a nem
Ez akkor van, amikor a nem eléggé felfújt gumi túlságosan összenyomódik és a felni kicsípi a belsőt. Ilyenkor a kígyó harapásához hasonlóan négy lyuk lesz egy kis területen belül.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Nem kettő? És mi a
Nem kettő? És mi a fenének harapja ki? elég sima a felülete...
Zsoltee
Na és a medvepuszi megvan?
Na és a medvepuszi megvan?
Az a kamion oldalról?
Az a kamion oldalról? :-)
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Mindegy mi, csak nagy legyen
Mindegy mi, csak nagy legyen és combra menjen!
ide kapcsolodó kérdésem ,
ide kapcsolodó kérdésem , valaki tudja-é esetleg próbálta is már hogy outinál defekt és nem belső csere hanem spray ami defekt ellenes ,no a kérdés hogy működik vagy túl nagy a nyomás és nem ér semmit se
Schwalbe (vagy hogy írják)
Schwalbe (vagy hogy írják) Maraton-t senki ne vegyen, rakás szar, már nem egyszer estem nemkicsit, mert úgy kicsúszott az első kerék, mintha arra lett volna tervezve..
;__,
O ¤O
Don't drink and drive, just smoke and ride!
Pedig sokan dicsérik a
Pedig sokan dicsérik a tartóssága miatt... mondjuk lehet, hogy összefügg a kettő: keményebb gumikeverék -> tartós, de nem tapad olyan jól
Zsoltee
Nem tudom, nekem eddig kb.
Nem tudom, nekem eddig kb. 4500 km alatt semmi bajom nem volt vele.
Nekem se (13000 km).
Nekem se (13000 km).
Én Tufo S33 PRO szingót
Én Tufo S33 PRO szingót használok 3 hónapja, nekem nagyon bejött.
Óriási, hogy felmerült a
Óriási, hogy felmerült a gumiköpeny.. Két bringát is használok, s mint másoknál nálam is van köpeny, belső fogyasztás, de.. Mi a fityfenét kezdjek ennyi hulladék tömlővel-köpennyel??? Gyűjtik ezt????
CM- ily szép zöld, akkor tegyünk is azért a természetért!
Tiszta levegőt a fővárosba!
jó a kérdés... Zsoltee
jó a kérdés...
Zsoltee
Nyissunk neki fórumot
Nyissunk neki fórumot talán..
Szerény meglátásom, hogy ezzel sem a kis boltok-szervizek, de a Decatlon sem törődik ://
Tiszta levegőt a fővárosba!
nyiss nyugodtan... Zsoltee
nyiss nyugodtan...
Zsoltee
van pár srác a
van pár srác a hirtelennemtommelyik civil szervezetnél, akik mindenféle hasznos holmikat gyártanak használhatatlannak gondolt bringa alkatrészekből.
külsőből pl övet, karkötőt.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Teljesen jó kérdés rá is
Teljesen jó kérdés rá is kérdezek a napokban náluk ,de addig is ha egy gumishoz elvisszük biztos hogy átveszi mert azt tudtommal még lehet hasznositani ,ti hogy tudjátok?
Az ördögbotos arcok
Az ördögbotos arcok keresik a használhatatlan belsőket állandóan.
hihi, télleg :)) én
hihi, télleg :))
én amennyit kiluggatok, abból egy egész tűzzsonglőr-csapat ellenne :D
bár nekik biztos zavaró, ha ráragasztott foltok vannak a belsőn...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Sziasztok! Mostanában
Sziasztok!
Mostanában tervezem a biciklivásárlást és információkra vadászom a fórumokban.
Mivel gumiabroncsokkal foglalkozunk néhány kérdésre megpróbálok válaszolni.
Tőlünk a selejt gumikat egy velünk szerződött cég viszi el úgy kéthetente teljesen ingyen a Beremendi Cement Művekbe, ami tudomásom szerint az egyetlen amely megfelelő gumiabroncs égetési technológiával rendelkezik.
A gumikat darálékként útalapba lehet felhasználni, vagy olyan puha gumilapokat lehet belőle csinálni, mint amilyenek a McDonalds-ban a játékok környékén vannak lerakva, gyárátsa elég költséges.
Másik felhasználása lehet az égetés, amit arra alkalmas technológiával (szűrők) pl. cementégetők tudnak használni.
Ez a felvevő piac országos szinten sajnos nincs arányban az elhasznált abroncsok mennyiségével. Nemtudom más cégek hova rakják a selejtet. Ha megveszel egy új gumit (személyautónál) akkor a termékdíjat is megfizeted vele előre amit az államnak a selejtgumi probléma megoldására kellene fordítani.
A fentiek tükrében, annyit tudok felajánlani, hogy néhány darabot (200-300 db) itt nálam le tudtok rakni, evvel persze csak néhányotok problémája oldódik meg, így megérhet egy fórum nyitást.
-g-
Szerintem lesz rá igén
Szerintem lesz rá igén bőven, nyiss új fórumot, vagyis inkább blogot (ugyanaz de mégis jobb).
Zsoltee
Bicikligumival (és
Bicikligumival (és egyáltalán biciklikkel) eddig komolyabban nem nagyon foglalkoztam és a fentiek olvasása után lenne néhány kérdésem:
Mit jelent az "outi"?
Volt már fórumtéma vagy tud valaki olyan oldalt ahol esetleg össze vannak szedve a jelölések, mert azt látom, hogy eléggé különbözik az általam ismert autós vagy motoros jelölésektől.
Pl.: Conti Contact Reflex 37-622 jelölés az megegyezik a 28x1 3/8x1 5/8-val. (??)
Mint magánember és "vasárnapi" bringás vagyok az oldalon, de ha valaki a Continental mellett dönt konkrét méret, típus, és egyébb (pl piros, hajtogatós, kevláros) (:
ismeretében meg tudom kérdezni a beszállítónkat mit tud mondani árra és szállítási határidőre.
-g-
outi = országúti
outi = országúti (bringa)
a conti ultrasport gumiban tökre csalódtam amúgy. gyorsan kopik, defektvédelem zéró, és még a tapadása se húdejó. :/ mindegy, mostmár elhasználom ami van a bringán, aztán a következő majd valami jobb lesz, csak nem akarok egy vagyont fizetni érte, mert ezek fogyóeszközök...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Én csak eleinte voltam
Én csak eleinte voltam csalódott, alacsony nyomással közlekedtem és jöttek ugyanúgy a defektek. Viszont ma pumpáltam a gyászos hátsókerekemet, és kiderült, hogy nemrég még 3 bar-on gurultam :D és semmi defekt... lehet hogy Pécs utcái tisztábbak? :)
Tapadás megfelelő, kb mint a gagyi 1000ft-os guminál. sztem jó kis gumi ez. Kopást nem tudom, még jó, de talán egy ezrest mentem vele eddig.
Zsoltee
én keményre fújva is (6
én keményre fújva is (6 bar fölött mindig, de ha épp jó benzinkútnál fújom, akkor 8-8,5) kapom a defekteket :/
már valami gagyi defektvédő szalagot is beszereltem múltkor, azóta csak 1 defektem volt. üllőin valamibe belemehettem, ami kiszúrta... a külsőn egy nagyobb (fél cm) vágás alapján valami fémszilánk lehetett.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
a bp-i utak kegyetlen
a bp-i utak kegyetlen dzsuvásak, takarítani kéne... nekem is csak jópár milliméteres vágásom és felütésem volt. Előbbi a hulladékkal teli utak hibája, utóbbi a kis nyomás mellett kátyúval találkozás. Szóval a bp-i utak veszélyesek a bringákra, sajnos ez van :( lehet, hogy vmi ballonosabb gumit veszek legközelebb, amiben acél defektvédő réteg van :D
Zsoltee
A külső gumi mérete by
A külső gumi mérete by Sheldon Brown
Zsoltee
cONTI CONACT NEKEM BEJÖTT
cONTI CONACT NEKEM BEJÖTT NAGYON. tEREP ÉS VÁROS 3000 KM ALATT CSAK Egy defektet hozott, azt is egy oldafalon beszúrodo tüske, és esőben is jol tapad
help, tudna valaki
help, tudna valaki segíteni? Tavaszra szeretnék slicket venni, de nem tudom, hogy milyen széles kellene. A felnire az van írva, hogy 622x16 (gondolom a 16 a belső szélesség), jelenleg 622x32-es külső van rajta, de slicket csak 23-as és 25-ös szélességben árulnak. Rá lehet tenni ezeket erre a felnire, vagy újat kell venni azokból is?
28-622 slick de szvsz 25 is
28-622 slick
de szvsz 25 is nyugodtan mehet rá.
Zsoltee
hol lehet 622x28-ast venni?
hol lehet 622x28-ast venni? A hozzászólások között található link már nem működik.
bringabutik a blaha
bringabutik a blaha közelében, nyár utca 5. asszem, bár mikor én vettem, már eléggé hiánycikk volt...
Zsoltee
bajnokban is volt még
bajnokban is volt még nemrég, legalábbis szeptember vagy okróber környékén még biztos...
most én is 28-622-t keresek, slicket is, meg recéset is (bármikor jöhet már lassan egy komolyabb hó)
fő követelmény viszont, hogy defektvédős legyen :)
meg legyen rá pénzem, nem úgy, mint most. :/
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
a másik topicból az jött
a másik topicból az jött át, hogy a continental már nem gyárt 28-ast, és más gyártó termékei között se nagyon láttam. A boltokban ezek szerint elfekvő készletben lehet még néhány darab, de utánpótlás már nem várható?
Németországban még biztos
Németországban még biztos gyártanak, kis hazánkba nem jut el a cucc sajnos. Elfekvő készletek után kutass ;)
Zsoltee
Sheldon Brown csinált egy
Sheldon Brown csinált egy felni-külső szélesség-kompatibilitási táblázatot. Neked 25-től 37-ig minden külső mehet.
Üdv! Új témát nem akarok
Üdv!
Új témát nem akarok nyitni, ez a téma meg stimmel úgyis.
Alapvetően aszfaltra használom trekking bicajomat, így gondoltam, a 42-es gumiköpeny nem a legelőnyösebb.
A kérdés a következő:
Alex ZC1000-es felnik vannak, mi a legvékonyabb gumi, amit érdemes rárakni?
Máshol 28-ast mondtak. Egész konkrétan a Schwalbe Delta City 28-622-t.
Nézegettem a Schwalbe gumiköpenyeket és láttam egy másik alternatívát: Marathon 30-622 Slick (azért tűnt fel, mert itt a fórumon nagyon ajánlgatták, hogy aszfaltra márpedig 28-as slick kell).
Vélemény, esetleg javaslat más gumira? Belsőre is jöhet javaslat, az is kellene hozzá természetesen.
Előre is köszönet.
Megnéztem Brown
Megnéztem Brown kompatibilitási táblázatát.
A ZC1000-es belső szélessége a gyártó szerint 19,6mm. Ezek szerint nyugodtan rakjak rá 28as gumit?
28as recézett vs 30as slick, melyiket érdemes száraz aszfaltra? Milyen belsőt érdemes hozzá (autós szeleppel)?
szerk.: Schwalbe Delta Cruiser és nem Delta City...
Igen, nyugodtan rakd rá. A
Igen, nyugodtan rakd rá.
A többire megtalálod a választ a lenti hozzászólásomban.
28-asnál ballonosabbat
28-asnál ballonosabbat semmiképpen ne rakj fel aszfaltra, ha teheted, mert felesleges, csak le fog lassitani.
Sokaknak jó tapasztalata volt a Continental 28-622-es külsőivel. Mindenképpen slick kell városba, a mintázatnak nincs jelentősége olyan felületen, ahova nem tud benyomódni.
Hogy vékonyabbat (25-ös) érdemes-e felrakni, az ízlés dolga (csak azért írom, mert a "legvékonyabbat" keresed). A magyar utakon akkora kátyúk tudnak lenni, hogy egy tehén belefészkelne, szóval én inkább nem tenném, de van aki szereti.
A belső szerintem tökmindegy, nincs számottevő különbség közöttük.
Vegyél hozzá normális műhelypumpát, és használd 8 bar felett.
Érdemes ezt a topicot átböngészned:
http://www.criticalmass.hu/forum/20070904/28-622-slick
Átolvastam. Szerintem
Átolvastam. Szerintem megnézem a 28as SportContactot. Valami autós pumpánk már van itthon és ha jól emlékszem, nyomásmérős, majd megnézem.
Tisztelettel, de nem ertek
Tisztelettel, de nem ertek egyet azzal hogy a varosban/aszfalton tekereshez a "28-622" az egyetlen jo kopeny.
Ha veresen komolyan veszed a versenyzest, akkor tegyel a bicajodra minnel vekonyabb kulsot. 25-622 vagy 23-622, csak arra figyelj hogy jo nevu legyen (Conti, Schwalbe, etc), jo kemenyre lehessen fujni (8-10bar) es legyen is felfujva. Hetente akar. A 83 kiloddal a kokemenyre fujt 28-as kulsonel meg siman odautod a felnit neha, ez nem hinnem hogy sokat valtozik 25 vagy 23-as kopeny eseten. A 23-622 viszont mar tenyleg szepen gurul!:)
Ha a kenyelmes napi ingazas fontosabb mint a versenyek, akkor tudom ajanlani a 37-622 kulsot. Ezeket meg fel lehet fujni 6-6.5 barig, eleg jol gurulnak, viszont sokkal ritkabban utod oda a felnit a katyus utakon.
En 28-622 kopenyt hasznaltam 3-4 honapig Szegeden, ki is akadtam (allandoan odautottem a felnit) es lecsereltem 47-622-re. Ez viszont tul lassu volt:), igy allapodtam meg a 37-622-nel.
Schwalbe Marathon Plus, 6bar-ig fujhatod, igy teljesen korrekten lehet vele haladni (80 kilo vagyok, teleszkop nelkuli trekking bicajjal)
Megvettem a 28-622-es Conti
Megvettem a 28-622-es Conti Sport Contactot, kíváncsi leszek, hogy fog szuperálni.
Viszont felmerült egy kérdés: néhányan említették, hogy min 8 barra érdemes fújni, de akár 9-9,5 barra. Namost a gumin fel van tüntetve, hogy max. 7 bart szabad belenyomni.
Akkor most mi van?
(arról nem is beszélve, hogy ez eddig belefújt 6,5 barhoz szép kis munka kellett, milyen lehet 8,5 barnál? :))
Én 8 körül használom,
Én 8 körül használom, lustaságból hagyom lemenni 6 alá is. A gumin feltüntetett szám az amit tuti bír, de ennél több se probléma, sőt általában előny. Egyszer volt durrdefektem 9 barnál ezzel a gumival és max 25-ig ajánlott belsővel. A külső nem sérült, csak a belső hasadt végig.
Műhelypumpával könnyedén megy a 8-9 bar is.
Zsoltee
Értem. Megnézem akkor,
Értem. Megnézem akkor, hogy elmegy-e 8 barig gond nélkül.
4000Ft-os BBB műhelypumpát vettem, azért annyira nem könnyű már nyomni 6 barnál.
Egyébként az eredeti gumi (42es túragumi) kb. 1,2 baron volt, nem csodálom, hogy a Millin már 32km/h-nál megviselt a tekerés (bár egyékbként sem vagyok valamit fitt), úh. jól jött ez a nyomásmérős pumpa is.
Nekifeküdtem, nyomtam,
Nekifeküdtem, nyomtam, tehénkedtem a pumpára, akkor sem ment bele több 7barnál. 83 kilós, nem éppen vézna férfi vagyok, de itt megakadtam.
Én sorban kaptam a
Én sorban kaptam a defekteket, amikor a 6.5 barra hitelesített 622/32-es Continental Contact-ot 8-9 barra fújtam fel. Aztán visszavettem és azóta egy se.
Kisebb nagyobb szilánkoktól, nem padkától vagy a nagy nyomástól. Nem durrdefekt, csak leeresztős.
-
Zsurmi