Most hívott a Magyar Kerékpárosklub elnöke, hogy a döntés megszületett, a kerékpársávos javaslatot választották!
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Most hívott a Magyar Kerékpárosklub elnöke, hogy a döntés megszületett, a kerékpársávos javaslatot választották!
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Hurrá! (bár a
Hurrá!
(bár a "támogatják", az még nem a "lesz is", de hátha...)
-------------------------
biciglik
Majd átfogalmazom akkor. :)
Majd átfogalmazom akkor. :) A lényeg, hogy döntés született.
zsír! már csak az kell,
zsír!
már csak az kell, hogy a kivitelezés se legyen elb*szva :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
hurrá, ideis! *CMS*
hurrá, ideis!
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
juhú
juhú
Piros viacolorból akarom,
Piros viacolorból akarom, mert jót tesz a csapágyaknak és veseköveimnek. :D
remek! :)
remek! :)
Aranyszegéjű piros
Aranyszegéjű piros selyemszőnyeg lesz rajta? :D
hurrá!
hurrá!
Amikor átadják, a
Amikor átadják, a következő teendőnk lesz az autóktól való megtisztítása.
Ez a hiedelmekkel ellentétben nem egy nehéz feladat. A dolgod csak annyi, hogy ha arrajársz, és szabálytalanul parkoló autót látsz, felhívod a 3017500 számot, nyomsz egy 0-t, és az ügyeletesnek megmondod, hogy már megint teleparkolták a kiskörúton a bringasávot.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Egyébként felújitás
Egyébként felújitás mikó lesz?
Azért mielőtt nagyon
Azért mielőtt nagyon éljenezné(n)k szeretném látni a nyomvonalvezetést...
igen
igen :)
-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber
Nagyon jo hir :-) "a Múzeum
Nagyon jo hir :-)
"a Múzeum körúton és a Vámház körúton az Astoria és a Fővám tér között"
Akkor lenne teljes az orom, ha az Astoria es az Erzsebet ter kozotti utszakaszon is lennenek savok. Merthat ugye akkor popec modon csatlakozna az Andrassy uti illetve a Bajcsy-zsilinszky utiakhoz.
Errol a szakaszrol tud valaki valamit?
Hátigen :) Vagy legalább
Hátigen :) Vagy legalább legyen szélesebb a buszsáv, és lehessen rajta menni.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
"orrom" az 2 r. ;-) - - - -
"orrom" az 2 r.
;-)
- - - - -
Következő járat indulása: szeptember 14.
www.6efutas.hu
és a sáv bent lesz vagy
és a sáv bent lesz vagy kint? járda mellett vagy az parkolóktól balra? milyen széles lesz?
természetesen a sáv a
természetesen a sáv a gépkocsik mellett, a parkoló - ha van, a járda felöl. És természetesen jó lenne, ha tovább épülne, reméljük, majd ez is menni fog, momentán a beruházás határa az Astoria.
Megindul a tervezés, igérem, benne leszünk végig, és csak olyan tervet támogatunk, ami mindenben megfelel a céljainknak.
Folyamatosan jönnek az infok!
János
Szép munka, János! Csak
Szép munka, János! Csak így tovább!
Valóban. köszönjük az
Valóban.
köszönjük az MK-nak és a háromfős bizottségunknak, akik elkészítették a javaslatot, amely eszerint ilyen jól sikerült! :)
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Hát ez nagyon örvendetes
Hát ez nagyon örvendetes hír!
Reméltem is, hogy majd elintézi az MK. (nem lennék a tagja, ha nem remélném és feltételezném róla :)
Möekkora! Ha megszületik,
Möekkora!
Ha megszületik, meg kell ünnepelni!
Ugye, nem az Andrassy mintájára készül?
Kőbányán láttátok a
Kőbányán láttátok a Kőér utcában a felújítást? Ott is készül a sávunk!!!! :-D
***************************
gyalog? az mit jelent? :-D
rég jártam arra. télleg
rég jártam arra. télleg sáv lesz? wow! :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
A Kőéren? Az tök zsír!
A Kőéren? Az tök zsír! Azt szoktam használni a XVI és a XVIII között.
Csepelen próbálunk
Csepelen próbálunk zenekarokkal és éjjelente arra szoktam hazamenni. Egyszer defektet is kaptam a kátyúk miatt. Most az aszfalt levan 'gyalúlva', szóval már most jó lenne :-D A tábla azt írja, hogy 08.15.-re lesz kész.
**************************
gyalog? az mit jelent? :-D
Na és oda kell is? Van ott
Na és oda kell is? Van ott akkora forgalom, vagy ott van bőven hely, meg tudják csinálni nyugodtan?
Ahogy elnézem, most ez lesz az egyik új irányvonal, ide a XVII. kerületbe is olyan tervezetet nyújtottak be, hogy az elképesztő. Olyan helyen akartak kialakítani kerékpárutat, ahol jó ha napi húsz-huszonöt autó megfordul. Ráadásul kerékpárosok által nincs is kihasználva (Határhalom utca, ha valaki ismeri).
Szóval szerintem nem szerencsés, ha az alsóbbrendű utakat telerakják sárga csíkkal meg viacolorral csak hogy meglegyen az előírt kilométer és az ötvéves terv.
Az viszont nem lenne
Az viszont nem lenne hülyeség, ha csinálnának ott egy járható, forgalommentes útvonalat a Veres Péter út és a Pesti út (mit Pesti út, Tünde utca) között. Szerintem egy ilyen összeköttetés generálná a bicikliforgalmat.
____________///Hemü\\\_____________
\ "Ne dudálj, mert megbüntet a rendőr!" /
Az még normálisan
Az még normálisan megcsinálva még a Cinkotai, Keresztúri és a Pesti út autós leterheltségén is sokat segítene, de szerintem az önkormányzat megvárja, míg a lakópark kivitelezői majd saját pénztárcából megoldják a dolgot.
Egyébként a Határhalom utca régen átjárható volt a Pesti út felé, csak valamiért odarakták azt a gyalogosterelő korlátot...
én is remélem hogy nem
én is remélem hogy nem Andrássy mintára készül majd,mert az lassacskán közelít a halálhoz...de,nagyon örülök neki,hogy lehet majd a körúton is rakni:D
Tuti, hogy nem Andrássy
Tuti, hogy nem Andrássy utas lesz.
Az Andrássy utat egy kényszer szülte, mert a különböző hivatalok és hatóságok olyan szinte teljesíthetetlen feltételeket szabtak, hogy ez volt az egyetlen mód, ahogy egyáltalán megépülhetett. Aki tervezte, ő is tudta már akkor, hogy nem lesz jó, de tudta, hogy vagy ez lesz, vagy semmilyen.
és mostmár igazán lehetne
és mostmár igazán lehetne azért is vonulni, hogy cseréljék meg a parkolót és a sávot ott is :)
már csak kicsit Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
NYÉLEN FOGOM RAKNI, NEM A JÁRDÁN!
Jaja, igyekeznünk kell a
Jaja, igyekeznünk kell a vonulással, mert a végén még előbb költözöl el. :)
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
tudta már akkor, hogy nem
tudta már akkor, hogy nem lesz jó, de tudta, hogy vagy ez lesz, vagy semmilyen
Így aztán a kettő közül a rosszabbat választotta, gratula. :)
Ez nagyon
Ez nagyon órájtos:)
Főleg,ha megvalósul:)
http://kep.tar.hu/norbonc
/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-MEAT IS MURDER-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/
Juppí!
Juppí!
Köszi a srácoknak, akik
Köszi a srácoknak, akik kilobbizták ezt a politikusoktól, szép munka. Az első nagy lépés megtörtént. Ezzel talán egyre nehezebb lesz megkerülni a bringások véleményét a hasonló projekteknél.
Gratgratgrat! :) Amíg az
Gratgratgrat! :)
Amíg az Andrássy ilyen (=>1000x inkább wesselényi/dob,mint helyettesítő kombó),addig nekem nem is akkora baj, h nem ér el odáig,és amúgy is:már ez is 6almas eredmény! Na de aztán! Nincs megállás! :)
Az Andrássyn mikor fogják
Az Andrássyn mikor fogják megcserélni a kerékpár és a parkolósávot? Mert egy ideje szó van róla, és nem is lenne olyan nagy költség.
andrássy-n ott a
andrássy-n ott a szervízút, tökéletes... mondjuk ha egy kötözködős fakabát leállít, hogy mé'nem bringaúton, akkor kellemetlen...
Zsoltee
Az Oktogontól a Bajcsyig
Az Oktogontól a Bajcsyig terjedő részről van szó, ott kellene sürgősen megcserélni, mert jelen formájában rossz, életveszélyes.
A múltkor MI parkoltunk a sáv mellett, ÉN nyitottam ki a biciklis elé az ajtót. És nem azért, mert bunkó vagyok, hanem mert ott ezt nagyon könnyű megtenni. Előtte fél perccel csekkoltam, hogy igen, nem rajta, hanem mellette álltunk meg, ahogy azt kell. Majd nyitottam az ajtót.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
hopplá tényleg... az a
hopplá tényleg... az a szakasz nagyon ratyi, nem is használom soha
Zsoltee
A piros lámpa miatt lassú.
A piros lámpa miatt lassú. Én ott az úttesten megyek.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
ja igen, juteszembe ott
ja igen, juteszembe ott duplán szabálytalanul szoktam menni :) ugyanis ha a velem párhuzamos zebrán zöld van, akkor azt magamra is érvényesnek tekintem :D így adott a zöldhullám egy nyugis kisutcában.
Zsoltee
azt én is meg szoktam
azt én is meg szoktam engedni magamnak, mivel ott körülöttem az összes velem párhuzamos lámpa zöld...
Tomi.
Hogy mikor lesz meg az
Hogy mikor lesz meg az Andrássy átépítése, azt nem tudom, most ismét szóba került, készül a következő két évre a program, hogy mik készülnek el, ebbe szeretnénk, hogy bekerüljön.
A szervízút használata miatt nem büntethet senki, nincs "kerékpárút", aminek a használata kötelező lenne!! (a járda nem "kerékpárút")
János
szia janos! ugyesek vagytok,
szia janos!
ugyesek vagytok, bravo!
mas:
a kresz szerint kerekparut hasznalata kotelezo, es attol kerekparut mert kirakjak a tablat. de termeszetesen elvben egyet ertunk.
Az említett helyen "gyalog-
Az említett helyen "gyalog- és kerékpárút" tábla van, és a KRESZ 13§ (2) szerint ha ott a gyalogosforgalom akadályozna az előrehaladásban, mehetek az úttesten is. Ezt bármelyik gyalog- és kerékpárútra rá lehet húzni, de az Andrássyn különösen igaz.
____________///Hemü\\\_____________
\ "Ne dudálj, mert megbüntet a rendőr!" /
koszi de nem az emlitett
koszi de nem az emlitett helyrol irtam, hanem az elnok ur kommentjere nehogy valaki felre ertse es elkezdjen szkanderozni a zsarukkal, hogy mar pedig az mk elnoke azt mondta...
Az Andrássyn még a
Az Andrássyn még a nyilakat sem képesek felfesteni, hogy legalább az Oktogon és a Kodály körönd között egyirányú lehetssen a közös járdaszakasz. Kurvára kiszámíthatatlan, hogy bárhonnan elédpenedrülhet egy bringás, miközben jogosan sétálgatsz az allén.
VEGYÉLLÁMPÁT VILÁGÍCCS
Itt az ideje, hogy
Itt az ideje, hogy elmondjuk:
Ez IS a Kerekparosklub munkájának köszönhető, sok más jó dolog mellett. Ha örülsz a sikernek, ha úgy gondolod szükség van erre az érdekképviseletre és még nem vagy tag, akkor lépj be! Ez (is) kell ahhoz hogy működjön a dolog!
http://kerekparosklub.hu/tagfelvetel
---
Ez a zén oldalam
De jó, végre egy igazán
De jó, végre egy igazán szuper hír!
Köszönet érte László Jánosnak és persze a többi illetékesnek! Klassz látni, hogy a munkájuknak megvan az eredménye!
na, ez nagyon jó,
na, ez nagyon jó, grat!
majd a részletek érdekelni fognak azért..
www.criticalmass.hu/lakat
Hát az Andrássy az Oktogon
Hát az Andrássy az Oktogon és a Bajcsy közt életveszély, én mindig az úton megyek, ahol multkor egy autós rámdudált, és anyázott, hogy mér nem megyek a bicikliúton. És az a durva, hogy igaza volt,(de akkor is a k***va anyjának dudáljon, egyáltalán nem lassítottam a forgalmat, raktam vagy 40-nel, és dugó is volt) mert elvileg ott kéne mennem, de inkább dudájjanak rám, mint hogy rámnyissanak egy ajtót, vagy elém lépjen egy szerencsétlen gyalogos! Ott sürgősen tenni kéne valamit.
A másik, az Oktogonnál multkor átmentem egy piroson (tudom, nem helyes, de nem jött senki), és utána pár méterre állt 2 motoros rendőrbácsi, és szépen leintettek. Már lelki szemeim előtt láttam a 10 rugós bírságot (amit mellesleg megérdemeltem volna), de jófej volt a rendicsek, elkérte a személyimet, mondott egy két ejnyebejnyét, és az lett a vége, hogy kb. 20 percig eldumáltunk, szóval minden jóra fordult. Szóval csak óvatosan a piroson átmenéssel!
Dudálásért is vettek már
Dudálásért is vettek már el jogosítványt. Igaz, ott a rendőrre dudált rá az illető a zöldnél, hogy induljon már.
Érdekes, azt tudják (sokszor rosszul), hogy a bicikliúton kell mennünk, de azt nem tudják (?), hogy dudálni csak balesetveszély esetén, annak elkerülése érdekében szabad, és még lakott területen kívül előzési szándék jelzésére.
____________///Hemü\\\_____________
\ "Ne dudálj, mert megbüntet a rendőr!" /
Én biztos nagyon hülye
Én biztos nagyon hülye vagyok,meg most keltem fel,de világosítson már fel valaki,hogy most akkor a biciklista minek is számít?Mert vki azt mondta a pénteki vonuláson,hogy majd mindjárt kapunk a zsaruktól,mert előre be nem jelentetten ilyen sokan vagyunk egy helyen,de akkor a rohadt nagy dugóban az autósok is minek vannak olyan sokan egy helyen.Mert a dugók 98%át a kocsik okozzák.Hú,lehet hogy még alszom azért jutott ilyesmi az eszembe.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Ha jól emlékszem a KRESZ
Ha jól emlékszem a KRESZ szerint a kerékpár nem számít járműnek, ezért is kerülik és nem előzik.
De szerintem nem erre voltál kíváncsi. Sokkal inkább olyasmire, hogy milyen zászlóért ütnek/lőnek a rendőrök: nos, a piros-fehér csíkosért határozottan, a szívárványszínűért meg határozottan nem.
A kpr jármű, csak egy
A kpr jármű, csak egy nyomon haladó, ezért kerülik.
Ez a 955. hozzászólásom.
üdv adamekp
A motorkerékpárt előzik?
A motorkerékpárt előzik?
Na most nem lettem
Na most nem lettem okosabb.
Ezüst piros zászló van a címerben is.Szivárványszíneket látok tehát ha ezüstpirosban bringázok.
Nademost akkor mi a bicaj?
Mehetek e az úttesten vagy keressem vmi bokor alatt szokás szerint a kerékpárosoknak kijelölt utat.Mert soxor nem én tartom fel a forgalmat,mi a forgalom,csak a kocsik????feltartják ők saját magukat.
Na,jármű vagy mi a bicaj.Az,hogy kerülik vagy előzik miért fontos?Kerülik,mint a kátyút?
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
NAGYON FONTOS!!! Adjátok
NAGYON FONTOS!!! Adjátok tovább: A KERÉKPÁR JÁRMŰ!!!
János
És akkor valami szabály
És akkor valami szabály szerint az?
Csak azért érdekel,lehet e nagy pofám amikor az úttesten !szabályosan!közlekedek bicajjal.Mert holnaptól Bocskai-Újpest,Újpest-Bocskai,r-e,a terv.Hogy ezt a lepra binyigliutak helyett megtehetem e a kissé jobb állapotú úttesten.
Köszönöm.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Ahogy eti lejjebb írja: a
Ahogy eti lejjebb írja: a bicaj egyértelműen jármű. Ha kell, nyugodtan követeld ki magadnak a jogot az úttesten. Esetleg legyen nálad egy zseb-kresz (mondjuk amit én állítottam össze :D ), s a necces szitukban, ha neked van igazad, bátran lobogtatni tudod meg elhadarni a rendeletparagrafuspontbekezdésperbé-t.
Biciklis lányokat a vázamra!
üdv 956mekp
És azzal a
És azzal a Rákoskeresztúros vagymilyen buszmrel mit kezdjek,te drága?Hol van az összeállítás?Mer ha megvan lobogtatom én....
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Tisztelt Cím! A buszos
Tisztelt Cím!
A buszos linkem csupán az aláírásomban szerepelt. Mindössze egy utalás volt eddigi munkásságomra eme szájton. E hozzászólásban is elrejtek egy hasonlót, de mégsem ugyanazt. Mivel ez már a harmadik rejtett utalás, ígérem a jubileumig nem zavarok ezzel senkit.
:DD
Amúgy igazad van, valóban lusta voltam előkotorni az anyagot. Tehát:
Hatályos KRESZ
Kerékpáros KRESZ
KRESZ ránk vonatkozó részei
Biciklis lányokat a vázamra!
957 adamekp
Tisztelt adamekp! A
Tisztelt adamekp!
A hatályosokat köszönöm,viszont új probléma merült fel.
Igen erősen furdalja az oldalam,hogy mi lehet a 957.
Mert ugye a 956 rendben,de a 957.....
Titokzatos,nagggyon titokzatos.....
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Megoldom a rejtélyt, pedig
Megoldom a rejtélyt, pedig csak néhány hozzászólással feljebb van, igaz dőlt betűs aláírásnak álcázva.
"A kpr jármű, csak egy nyomon haladó, ezért kerülik.
Ez a 955. hozzászólásom.
üdv adamekp"
Ez pedig egyértelműen az n+3-adik.
Akkor már nem sokra vagyok
Akkor már nem sokra vagyok tőle,hogy az ezret hozzám szóljad.Szóljad hozzám,nem bánod meg;)
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Most minden
Most minden bedőlt.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
nem jött be... wtf? na
nem jött be... wtf? na lássuk az összes lezárót :)
na ez már paranormális...
Zsoltee
NA!
NA!
Hát na mi na?Mér
Hát na mi na?Mér megbánja?
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Na ha már ennyire akarod,
Na ha már ennyire akarod, akkor íme, tessék. Terveimben ugyan az szerepelt, hogy magvasabb gondolatokkal töltöm meg a jubileumit, de hát ez van, be kell érni ezzel az üres locsogással.
Ez az 1000. hozzászólásom!
Üdvözlettel Adamek Pollack
főhelyreigazító, törzstag
Gratulálok! Ezt honnan
Gratulálok! Ezt honnan tudod? Na mindjárt megnézem.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Egyenként
Egyenként megszámoltam.
üdv adamekp
Dzsí... *CMS* _~o
Dzsí...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Te_pedig_már 1122-nél_járs
Te_pedig_már
1122-nél_jársz.
Esetleg_pluszba
jönnek_a_nem
bejelentkezettek.
üdv_adamekp
Köszi :) *CMS* _~o
Köszi :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Ha a nagyon akarás nálad
Ha a nagyon akarás nálad ennyiben merül ki,még nem hallottál igazán nagyon akarást.De köszi,ez emlékezetes.Mit is írtál....?Ja,semmi érdemlegeset...Akkor ezt könnyű lesz megjegyezni,az ezredik ami semmiről sem szól.
Mély hódolatom igazgató úr.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Óva intek mindenkit attól,
Óva intek mindenkit attól, hogy a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat kiragadva olvasgassa, mint "ránk vonatkozó" részt. A KRESZ legértékesebb része a minden járművekre vonatkozó, általános szabályrendszer, ez az a környezet, amiben mi is közlekedünk, és ennek a következetes alkalmazása teszi lehetővé, hogy a rendszer működjön. A kivételek (kevés kivételtől eltekintve ;) ) rontják a rendszert működésében, balesetveszélyt teremtenek stb.
Amit leggyakrabban kifelejtünk, és ami típushiba a kerékpárosoknál: a kanyarodás szabályai (31. §), az elsőbbségadás szabályai (beleértve a sávváltáskor szükséges elsőbbségadást is, lásd 29. §).
A 'ránk vonatkozó'-t úgy
A 'ránk vonatkozó'-t úgy értettem, hogy azok a szabályok, amelyek külön a kerékpárosokra vonatkoznak, vagy például amelyek sok konfliktus forrása lehetnek. Példa, amikor a bringagyalogútra mutogatnak hogy ott menjek, s erre elővehetem az említett gyűjteményt, amelyben gyorsan megtalálom a megfelelő passzust, nem kell mindig egy vaskos kötetet magammal cipelni, majd végignyálazni azt. Természetesen az összes szabály vonatkozik ránk, csak ha úgy tetszik, akkor kiszedtem közülük a nagyon általános és a más járműtípusokra specifikus tartalmakat, mint mondjuk a gyermekülés kérdése.
Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp
35. § (1) Az úttest
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.
Sapienti sat.
"Kerékpár: olyan két-
"Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt." (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. függelék II. r/1.)
Ha jól emlékszem a KRESZ
Ha jól emlékszem a KRESZ szerint a kerékpár nem számít járműnek, ezért is kerülik és nem előzik.
Mint előttem már írták, a kerékpár járműnek számít, de igazából a Segway is jármű, még ha nem is minden ország KRESZ-e szerint az (a magyar szerint igen).
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is.
...
r/1. Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt.
Az előzés-kikerülés kérdését is helyre szeretném tenni: a kikerülést szabályozó paragrafus (35.) lényegében abból áll, hogy az előzés szabályait kell értelemszerűen alkalmazni.
Akkor köv lépésben én
Akkor köv lépésben én fedett, és fűtött kerékpárutakat szeretnék...
Mi kéne ahhoz, hogy Olyan helyekre, mint pl Oktogon ki legyen téve olyan tábla, amin a nyilak hurkolják egymást (ahol átmehetsz a kereszteződésben, és derékszögben fordulsz egyet)
Vagy a Pozsonyi utca végén a zsákutcás buli..
Sajna, akármilyen táblát raknának ki (Demszkyvel behajtani tilos!) az önmagában még semmit sem ér. Az elkerülhetetlen felelősségre vonás, és az arányos mértékű büntetés ami visszatartó lehet.
Ehhez meg szerintem forgalom figyelő kamerák kellenek, okos szoftverekkel, és akkor mehet a terelés. Hát ha villanypásztor kell.
Persze, talán egyszerűbb (és hatékonyabb lenne) egy elegáns mozdulattal kitiltani ezt a tengernyi autókát.
"Hőbörögnek aztán megunják és hazamennek"
"Sajna, akármilyen táblát
"Sajna, akármilyen táblát raknának ki (Demszkyvel behajtani tilos!) az önmagában még semmit sem ér."
Láttam én már hintalóval behajtani tilost is.
Nem is mentek arra hintalovak!
De aztán valaki leszedte, azóta ismét traktor van a táblán. Olyan unalmas.
- - - - -
Következő járat indulása: szeptember 14.
www.6efutas.hu
A gyalog/kerékpárút (ahol
A gyalog/kerékpárút (ahol a kék mezőben bringa meg gyalogos egyaránt szerepel) opciónális használata csak abban az esetben lehetséges, ha a párhuzamos úttesten táblával nem tiltják a kerékpáros közlekedést. Az Andrássy úton nincs ilyen tábla, tehát ha valaki nem akar andalgó párokat kerülgetni, akkor választhatja a központi utat, vagy akár a szervizutat is.
Ellenpéldaként Szentendrén a 11-es főút Budapest felőli bevezető szakasza hozható fel, ahol sportcélokra teljesen használhatatlan gyalog/kerékpárút van, ellenben a főútra kitették a tiltó táblát. Aki bringázik országúton, az tudja, hogy a Szentendre tábla, és a parti sétányra leágazó jobbos közötti egy kilométeres szakaszra nagyon elkelne valami megoldás, mert járdán bicikliztetni a teljes hazai országúti élmezőnyt, az több, mint botrányos. Ha tojsz az egészre, akkor pedig ballaghatsz egy (jó esetben) ötezerforintos csekkel a postára, mert a rendőrök előszeretettel utaznak az országútisokra, és nem igazán meggyőzhetőek. Ez egy valós probléma, és tekintve, hogy miniszteri biztosunkat is láttam már a 11-es főút tiltott szakaszán bringázni, igazán megoldhatná már valaki felülről ezt a problémát.
Tudomásom szerint a KRESZ mostani módosításába a kerékpárosokat érintő dolgok tekintetében csak a lakott területen kívül rossz látási viszonyok között kötelező kukásmellény viselése került bele, ezzel szemben a legfontosabb, hogy ne legyan már kötelező a rosszabbnál-rosszabb kerékpárutak használata, az nem.
Addig míg a kerékpárutakat kötelező jelleggel használni kell, addig azt szeretném kérni, hogy ne pakoljuk már tele velük a várost, mert bármily meglepő, de elég sokan vagyunk, akiknek erre kifejezetten nincsen igénye. A kerékpárosoknak nem kerékpárutak kellenek, hanem egy olyan szemléletbeli vátozás, amely jóvoltából egyenrangú partnereknek tekintik őket a közúton, és nem törnek az életükre. A Critical Masson is valami ilyesmit kéne inkább skandálni (bár kétségtelenül nehezebb egy szóban megfogalmazni), és nem kerékpárutakat követelni.
Ezzel szerintem itt szinte
Ezzel szerintem itt szinte mindenki egyetért, de ne feledkezz meg arról a nem elhanyagolható tényről, hogy a Kiskörúton végre kerékpárSÁV készül! Ha ez jól megvalósul, az lesz az eddigi legnagyobb eredménye a CM-nek és az MK-nak! Ráadásul precedens értékű!
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
A kerékpárosoknak nem
A kerékpárosoknak nem kerékpárutak kellenek, hanem egy olyan szemléletbeli vátozás, amely jóvoltából egyenrangú partnereknek tekintik őket a közúton, és nem törnek az életükre.
Hadd emeljem ki ezt a fontos mondatot :)
Addig míg a kerékpárutakat kötelező jelleggel használni kell, addig azt szeretném kérni, hogy ne pakoljuk már tele velük a várost, mert bármily meglepő, de elég sokan vagyunk, akiknek erre kifejezetten nincsen igénye.
A Kiskörút esete egy speciális eset, mégpedig abból a szempontból, hogy a CM nagy nyomása alatt a politikai akarat is meghajolt, vagy ha úgy tetszik, a kezdeményezést felkarolta. Ezen a ponton fontos lehetett, hogy az MK kommunikációja sokkal egyértelműbb volt az ide építendő kerékpárút tekintetében, mint korábban; ti. hogy nem kérünk belőle.
Noha jómagam a teljes integráció híve vagyok, az említett helyszínen támogatom a kerékpársáv kialakítását, ugyanis ezzel elejét lehet venni más, lényegesen veszélyesebb, kényelmetlenebb infrastruktúra megépítésének, és azért, mert az adott helyszínen a kerékpársáv megépíthető olyan formában is, amely nem mond ellent a közlekedés alapszabályainak. Tehát megcsinálható JÓL is a projekt, úgy hogy sem a kényelmen, sem a biztonságon nem esik csorba.
Mik azok az alapvető tervezési hibák, amik pokollá tehetik a kerékpáros életét (és igazolhatóan növelik a balesetek számát)?
Ajtózónában vezetett kerékpársáv, valamint a jobbra kanyarodó járművektől jobbra vezetett kerékpársáv. (Az Andrássyn mindkettőt sikerült ötvözni.)
A Kiskörúton mód van arra, hogy a kanyarodósávokat a kerékpársávtól jobbra alakítsuk ki (több időt adva ezzel a fonódásra a keresztezés 1 pillanata helyett), valamint balra kanyarodó sávok is vannak, ahová a KRESZ szerint úgyis át kell sorolni (vagyis nem mond ellent a kerékpársáv kötelező használata és a balra kanyarodási szabály, komoly baleseti forrás ugyanis a kerékpársávból balra kanyarodó kerékpáros!).
Nocsak. Forester
Nocsak. Forester közlekedéstervezési előadásában pont ezeket mondja a 29. percnél :)
Van egy bicikliút
Van egy bicikliút Szentendre Budapest felőli széle és az óváros között a parton. Hosszabb egy kilométerrel, de egyébként jó. Olyan sztrádaféle, leágazások nélkül. Egy nagy hibája van: elkerüli a fagyizót. :-P
____________///Hemü\\\_____________
\ "Ne dudálj, mert megbüntet a rendőr!" /
Azért annak van még egy
Azért annak van még egy hibája: miután nem szántak pénzt a hídra Szentendre határában, visszavisz az országútra, aztán menj, amerre akarsz. És ezt EU pénzből! Viszont az előnye, hogy néhány telektulajdonosnak megoldódott a Dunapart felé a civilizált lejárásuk a Dunához. (de ez csak az én rosszindulatú megközelítésem). A tény az, hogy Budakalász megépítette az árterületen Szentendre határáig a maga részét, Szentendre meg nem, csak a fenti szakaszt. Közte meg menjünk az erdőben terepen.
János
Azt nem lehetne elérni,
Azt nem lehetne elérni, hogy a Megyeri-hírdról (M0) építsenek gyalogos/kerékpáros lejárót a szigetre? Autós lejáró a vízbázis védelme miatt nem lehet, de a bringások nem hiszem hogy sokat szennyeznének.
Menne azon autós-motoros,
Menne azon autós-motoros, talán még kamion is, ne félj!
- - - - -
Következő járat indulása: szeptember 14.
www.6efutas.hu
Alig három év alatt már
Alig három év alatt már majdnem kész is lett a kerékpársáv.
tényleg durva... és nem is
tényleg durva...
és nem is akkor kezdődött.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
És már elindult a
És már elindult a kerékpársáv parkolósávvá való alakítása, egyelőre csak lépésről lépésre. Most az Astoria szálló előtt áll 3-4 taxi meg a Kálvin tér előtt 4-5 állandóan ott parkoló autó. Ezeket miért nem viszik el a picsába? Egy feljelentgetős-bejárásra jön valaki velem? Azelőtt kéne cselekedni mielőtt még hivatalossá válik a szokásjog.
Inkább a rendőrségnek
Inkább a rendőrségnek kellene ilyen "mi szóltunk előre" levelet küldeni, hogy érezzék a felelősségüket.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe