Kis morgolódás a hévizi közbringa kapcsán:

http://jozsefbiro.blog.hu/2014/07/18/kozbringapenzbol_kisteherautot

vnorb képe

Győr - kerékpárkölcsönző rendszer épül

Kerékpárkölcsönző rendszer könnyíti a városi közlekedést

A kötött gyűjtésű kerékpáros közösségi közlekedési rendszer egy újabb nyertes Európai Uniós pályázat segítségével épül ki Győrben.
A nyugat-európai nagyvárosokhoz hasonlóan a gyalogosok hamarosan Győrben is egy terminálból kerékpárt kölcsönözhetnek, és már kerekezhetnek is az egyetemre, a munkahelyünkre, vagy ahová útjuk vezet. Használat után a biciklit a városban létesülő 23 helyszín bármelyikén leadhatják.

http://gyorplusz.hu/cikk/kerekparkolcsonzo_rendszer_konnyiti_a_varosi_ko...

"Szeptembertől Szegeden is elérhetők lesznek a Nyugat-Európában már jól ismert városi kölcsönbiciklik, vagy ahogy itt fogják őket hívni: a citybike-ok. A magyar köztudatba közbringa néven került be a szolgáltatás, amikor néhány éve bedobták, hogy Budapesten is legyen ilyen. A fővárosban azóta sincs, Szegeden viszont – így az országban elsőként – ősztől már biztosan lesz.

A tervek szerint szeptemberben indul el a projekt, aminek köszönhetően összesen 100 darab bicikli lesz kihelyezve a város 12 pontján, a speciális lerakópontokon. Ezek pontos helyeiről még folynak a tárgyalások, ami viszont biztosnak látszik, hogy egy órára 200 forint, egy napra pedig 800 forintért bérelhetjük majd ki a speciális bringákat."  tovább »

Indul a BuBi megvalósítása: kedden délután BuBi-fórum a BME-n, csütörtök délután pedig a CM előtt az uniós támogatási szerződés aláírása történik az Alkotmány utcában. Gyertek, vegyetek részt, a keddi fórumon pedig mondjátok el javaslataitokat, ötleteiteket a közbringával kapcsolatban!

http://bkk.hu/2011/09/bubi_nyitorendezveny_meghivo/

"Októberig összesen 12,4 kilométer bicikliutat és biciklis sávot ad át a főváros, jelentette be sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetője. A fejlesztések nem a belvárosban, hanem az agglomerációban valósulnak meg, hogy a kerékpárral ingázók számára megkönnyítsék a központba jutást."

http://kerekagy.blog.hu/2011/08/16/hat_uj_ut_epul_biciklis_ingazoknak_ok...

"A fővárosi közgyűlés várhatóan május végén dönt a BuBi (közbicikli)-projektről, amelynek köszönhetően a fővárosban több helyen lehet majd kerékpárt kölcsönözni. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elmúlt hónapokban dolgozott az ehhez szükséges európai uniós támogatás megszerzésén, és úgy látják, hogy sikerrel járhatnak, és a 900 millió forint támogatást megkaphatja a beruházás − tájékoztatta lapunkat a BKK."

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/budapesten_ezerdarabos_biciklikolcson...

Miután az ajánlatkérő Parking Szervező, Fejlesztő és Tanácsadó Kft. képtelenné vált a szerződés teljesítésére, nem hirdetett eredményt a 75 (plusz 10 százalék) kerékpár dokkoló tervezésére kiírt nyílt közbeszerzésre - a közlemény a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

http://hirszerzo.hu/belfold/20101027_bubi_nem_lesz

Ma megnéztem mi újság az Erzsébet híd járdáján,mert lehet itt is bringagyász lesz.

Az Erzsébet hídi rém

A történetünk szereplője még nem létezik, de a közbringa dr. Frankensteinje már keresi hozzá a megfelelő testrészeket. A kölcsönbringákat bérbeadó rendszertől a kerékpározás népszerűségének növelését várják. A kezdő kerékpárosok számának növekedése miatt igyekeznek az infrastrukturális hibákat is javítani. De ez inkább tűnik tűzoltómunkának, mint tudatos tervezésnek.

Az Erzsébet és Petőfi hídon a varázserejű sárga festék felhasználásával tervezik felosztani a jelenlegi gyalogos felületet. A 2X3 illetve 2X2 forgalmi sáv helyett a járdára terelve az összes kerékpárost.  tovább »

Miként arról talán már értesültetek, a Fővárosi Közgyűlés 2010. március végi döntésével megnyílt az út a Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer (KKKR) kiépítése felé. A száz százalékban önkormányzati tulajdonú Parking Kft. valósíthatja meg a mintegy nettó 1 milliárdos projektet, amelyet az Európai Unió 900 millió forinttal támogat. Előreláthatóan 2011 nyarára készülhet el a 74 dokkoló állomást magában foglaló, Nyugat-Európában közkedvelt rendszer. Első körben a pesti Nagykörúton belül, néhol azért kissé túlnyúlva azon, valamint a budai rakpart mentén, közel 13 négyzetkilométeren mintegy 1000 kerékpár várja majd a régi és új bringabarátokat, az első fél órában ingyenesen!  tovább »